Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 83 reacties

Microsoft komt eind juli met een nieuwe aanraakgevoelige muis op basis van zijn BlueTrack-technologie. De Microsoft Explorer Touch Mouse ziet er vergelijkbaar uit als Microsofts reguliere Explorer-muis, maar krijgt dezelfde prijs als de Arc Touch.

Volgens Pocket-Lint positioneert Microsoft de muis tussen de Touch- en de Arc Touch-muis en was er voorheen nog niets bekend over de accessoire. De site trof de muis aan op een evenement van het bedrijf uit Redmond.

De Explorer Touch Mouse heeft vijf programmeerbare knoppen en een aanraakgevoelig deel om te scrollen. Dit deel vibreert bij gebruik, net als bij de Arc Touch. Het gebruik van Microsofts BlueTrack-technologie moet garanderen dat de muis op allerhande oppervlakken kan functioneren.

De verbinding met de computer maakt het invoeronderdeel via een kleine usb-ontvanger. Eind deze maand moet de muis in ieder geval in het Verenigd Koninkrijk op de markt komen en het apparaat gaat daar 70 pond kosten. De gekromde Arc Touch wordt in het VK voor dezelfde prijs verkocht.

Microsoft Exlorer Touch Mouse

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (83)

Haha ja inderdaad. En nog zo'n mooie designblunder:
nieuws: 'Microsoft komt binnenkort met multitouch-muis'

Trouwens een magic mouse werkt ook op je windows systeem en is er al een paar jaar.
Trouwens een magic mouse werkt ook op je windows systeem en is er al een paar jaar.
Behalve dat Apple de Magic Mouse crippled onder Windows en officieel geen ondersteuning biedt in de vorm van drivers, tenzij Windows op Apple hardware draait. Lees dit maar eens.

Met betrekking tot muizen is de ondersteuning van Microsoft vele malen beter, want naast Windows ondersteunen zij ook Mac OS X. Niet dat ik dat gebruik, maar Microsoft geeft tenminste een keuze.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 9 juli 2011 10:58]

Hmm interessant. Apple heeft wel degelijk ondersteuning voor deze hardware binnen windows. KB DL 952 op de apple site. En microsoft crippled de apple hardware onder windows. Maar daar zijn workarounds voor. En apple maakt zn osx zo dat het wel heel makkelijk is voor fabrikanten hun product daarop te laten functioneren.
Hmm interessant. Apple heeft wel degelijk ondersteuning voor deze hardware binnen windows. KB DL 952 op de apple site.
Geef eens een link. Die download is namelijk niet meer beschikbaar en was een verouderde driver (lees het stukje maar waar ik naar link, dat was versie 3.0.0.5).
En microsoft crippled de apple hardware onder windows.
Want? Omdat Apple geen goede software uitbrengt voor Windows? Omdat Apple ervoor kiest om multi-touch niet te ondersteunen in Windows?
En apple maakt zn osx zo dat het wel heel makkelijk is voor fabrikanten hun product daarop te laten functioneren.
Zelfs al zou dat waar zijn (welk OS heeft ondersteuning voor meer hardware?): dat doet niets af aan mijn opmerking dat Microsoft betere ondersteuning biedt op hun randapparatuur dan Apple.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 9 juli 2011 11:17]

Inderdaad, de Apple drivers voor Windows zijn om te janken. Multitouch rechtermuisknop werkt echt heel slecht en de audio klinkt als een mobiele telefoon.
Ik geloof dat sommige dingen wel iets te maken hebben met beperkingen van Windows, maar dat Apple geen goede drivers levert is me ook wel duidelijk.

Maar goed, iedereen die ik ken vind de Magic Mouse irritant, dus ik snap niet waarom Microsoft dit nou weer na gaat maken.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 9 juli 2011 11:30]

Maar goed, iedereen die ik ken vind de Magic Mouse irritant, dus ik snap niet waarom Microsoft dit nou weer na gaat maken.
Dan ken je duidelijk geen Apple gebruikers. Ik vind het heerlijk werken met de Magic Mouse. Zou niet anders meer willen.
bedoel je dat je op een apple alleen apple muizen kunt gebruiken?
Tuurlijk niet... elke muis kan daarop met usb. En bluetooth.

Ik moet zeggen dat ik de Magic Mouse van apple heel lekker vind werken. Maar hij mocht naar mijn inzien wel wat groter. Misschien komt dat omdat ik nederlander ben met grote handen :)

Het fijne eraan is dat de websites soepel scrollen en dat de back button erop zit met een swipe. Voor de rest is het niet zo'n grote meerwaarde.

Daarnaast werkt de magic mouse op elke computer met bluetooth... Ook met Windows werkt hij goed. Alleen geen multi-touch dus..

Zelfs werkt de magic mouse goed op mijn Android telefoon :) hahaha

[Reactie gewijzigd door Texamicz op 9 juli 2011 13:03]

Nee, je kan alleen geen Apple muizen op een niet-Apple systeem gebruiken. Andersom is geen probleem (alleen mis je dan wel wat)

Let wel, dat je met een van Apple site gedownloade versie van BootCamp je bij de drivers voor Windows kan komen. Maar dan mis je veel multitouch gebaren die je onder OSX wel hebt.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 9 juli 2011 23:43]

Het plaatje bij jouw gelinkte artikel is zeer waarschijnlijk de test versie van de muis. De productie versie ziet er namelijk zo uit.

Ik vind de Arc Mouse juist wel mooi :) Maar ja smaken verschillen.

Edit: @ hier onder idd, ik linkte de Arc Mouse.. Hier heb je de echte MS Touch Mouse!

[Reactie gewijzigd door JerX op 9 juli 2011 14:40]

ik voind het inderdaad al meer op rapid prototyping lijken dan een echt product. Die lak en die brede naad...
Dat is hem niet. De muis die je laat zien heeft een wieltje... het gaat hier over multi-touch muizen.

Iets wat ik graag wil zien onder windows!! Samen met smooth scrolling dan dat getaketak!!

[Reactie gewijzigd door Texamicz op 9 juli 2011 13:05]

designblunder? hebben ze die muis uitgebracht dan (op het plaatje) ..... het is een designconcept/prototype. de echte arc zijn later uitgekomen en die zijn gewoon mooi om aan te zien
ik vind die muis eigenlijk wel mooi, de hele arc serie eigenlijk
De Magic Mouse 'werkt' idd onder Windows ... en ik schrijf het niet voor niets tussen '-jes. Het grote probleem onder Windows is dat Apple het vertikt om back and forward swipe (links en rechts swipen) te ondersteunen in Windows ... wat gewoon moet kunnen aangezien er ook muizen met back en forward knoppen zijn. En om de een of andere reden is de Magic Mouse nogal gevoelig onder Windows, dit is al jaren een bekend probleem maar er komt maar geen update. Regelmatig gebeurd het dat je onbedoeld scrolled op het moment dat je je hand ook maar een beetje beweegt. Dit probleem heb ik niet onder OSX, dus dat ligt voor 100% aan de driver implementatie.

[Reactie gewijzigd door HerrPino op 9 juli 2011 13:59]

De magic mouse is te plat. Rijp voor RSI voor velen. De MS Touchmouse is hoger en daardaar ergonomischer.
Ik vind het wat spijtig dat ze research doen om een scrollwiel te gaan vervangen door iets dat hetzelfde doet en hetzelfde aanvoelt (vibreren) maar verder dus totaal geen meerwaarde heeft.

Ik zou dan liever zien dat ze echt iets nieuw toevoegen (zoals kantelende scrollwieltjes indertijd) of dat een hogere prijs/kwaliteit kunnen realiseren.
Eigenlijk doen ze wat je verwacht. Een scrollwiel is gevoeliger om stuk te gaan een touch gedeelte minder. Minder beweegbare onderdelen.
Wanneer is er bij jou voor het laatst een scrollwheel kapot gegaan? En kun je daarmee de prijs van 70 pond verantwoorden? ;)
Een beetje rare redenatie, het gaat niet kapot dus waarom innoveren? Er zijn genoeg redenen om te innoveren:
  • het kan (nog) goedkoper zijn om te produceren
  • wellicht biedt het andere, nog ongekende mogelijkheden/functies
  • het is betrouwbaarder
  • wellicht prettiger voor mensen om mee te werken
  • wellicht kan het design nog mooier/strakker worden{/li]
etc. etc.

Als het niets toevoegt, dan zal het vanzelf wel weer weggaan.
Zelf heb ik ook een handige Logitech muis met een scroll wiel zonder weerstand, die het niet zo geweldig doet na 2 jaar normaal gebruik, dus het kan kapot gaan...
Een standaard scrollwieltje gaat niet snel stuk, maar vanaf je ermee kunt klikken en opzij bewegen etc dan is het toch altijd het eerste die sneuvelt van mijn muizen +- 6 maand en dan is 't kapot.
I beg to differ.

Ik heb hier 3 Microsoft muizen liggen (Notebook optical 3000) en alle drie de scrollwheel microswitches zijn kapot (denderen of registreren de klik niet).
Verder heb ik nog een oude Microsoft mini notebook muis waarbij het wieltje niet of nog moeilijk wil draaien.

Maar voor 70 pond koop ik inderdaad 5-7 muizen en zo ver ben ik nog niet...

Ik kan me goed voorstellen dat MS hier vanaf wil.

[Reactie gewijzigd door Durandal op 9 juli 2011 11:16]

Ik heb nu 3 jaar een MS SideWinder muis, werkt echt perfect. Nog geen last van kapotte knoppen, of registratie problemen van knoppen. Ik heb nog nooit zo'n fijne muis gehad. Voorheen had ik een Logitech maar die vond ik persoonlijk minder fijn in de hand liggen.

Verder zie ik weinig toegevoegde waarde aan een touche "scroll wheel". Dat ze het dan meteen zo maken dat je ook swipes kunt gebruiken...
Misschien tijd om een fatsoenlijke muis te kopen ?:)
Ik heb hier al 5 jaar een oude packard bell muis liggen (ja met zo'n wieltje onderin) en hij doet 't prima.
2 jaar een g9 doet het ook nog helemaal perfect.. Dus ik ben blijkbaar of erg voorzichtig met mijn muizen (ik doe er niks anders mee dan klikken en heen en weer bewegen) :+

[Reactie gewijzigd door Brodo op 9 juli 2011 11:34]

Dan weet ik niet wat jij met je muizen uitvreet. Mijn scrollwheel doet scrollen, terug (links klik), sluiten (rechts klik) en klikken met de middelste muisknop. Ik heb al scrollwielmuizen sinds 1994, en er is er nog nooit een stuk gegaan.
oke kerel, ik heb al iets van 5 jaar een goedkope logitch muis (voor mijn laptop, mijn PC heb een mamba) en die scrollknop kan klikken, heb er mee gegooid en al.. muisen zijn amper stuk te krijgen man dus dit is gewoon onzin
Dus omdat jij een goedkope logitech muis hebt en deze niet stuk gaat, is het meteen onzin?

Ik moest mijn duurdere MX Revolution na bijna 3 jaar vervangen, juist omdat het scrollwieltje het had begeven. (Heb nu toevallig de Performance MX van Logitech, eigenlijk de opvolger van deze muis, omdat het toch hele fijne muizen zijn)

OT: Het lijkt me opzich wel fijn, zo'n muis. Vooral als je verschillende bewegingen kan gaan maken voor verschillende acties in het programma waarin je aan het werken bent, zou het voor mij een uitkomst zijn.
Het is geen onzin, maar wel overdreven dat ze dat onderdeel willen verbeteren. Laat een muis van 20 euro na 3 jaar een keer kapot gaan, dan denk ik bij mezelf ach we kopen wel weer een nieuwe, want wat is nou 20 euro in 3 jaar...
@roooii
Dat is 10 euro per anderhalf jaar en €6,66 per jaar.
En een stevige muis kost bij de action maar €1.86.
Zo'n muis heeft de standaard knoppen en gaat ongeveer 5-7 jaar mee, 4 jaar fabrieksgarantie.

Dan zeg ik tegen mezelf: ik ben blij met mijn logitech MX518 die ik gekocht heb toen het voor het eerst in de winkel lag.
De rechtermuis knop is ondertussen 2 keer kapot gegaan, maar na 3 jaar met dat probleem stug en arm doorgamen "repareerde" het zichzelf, vreemd genoeg. De middelste muisknop gaat heel soms out-of-sync, maar werkt nog perfect.
De muis gaat zeker nog wel 2-3 jaar mee, dus hij kostte mij dan 50/9=€5.55 per jaar. Voor de 2 extra knoppen en DPI-regulatie is dat het wel waard boven een action-muis :P.
Oh jah, ik heb de MX510 ook nog steeds aangesloten, vanwege het uber-trage DPI wat er op zit, is voor sommige games een must-have. Die gaat al 9 jaar mee en zal waarschijnlijk nooit dienst weigeren. Omdat ik nog een reserve MX518 van die tijd heb liggen }> über-nerds denken overal aan.

Kwaliteit verlaagt de effectieve prijs per jaar, met deze simpele formule. Aankoopprijs gedeeld door aantal jaren functioneel.

Maar nou wil het toeval ( :+ ) dat Logitech opzettelijk de kwaliteit van hun MX518 heeft verlaagd, om er meer te kunnen verkopen. Wie nu zo'n muis koopt voelt zich genaaid, want na 2-3 jaar is ie wel kapot. (en hij kost nu ongeveer €25)

@Benjamin-
Dan is jou muis prijstechnisch al beter dan die van de action, heb je er gelijk ook reserves van gekocht? :P

[Reactie gewijzigd door Yezpahr op 9 juli 2011 20:46]

maar goed dat logitech een fatsoenlijke garantie heeft van 5 jaar, zonder gezeik
Ik voel me niet genaaid als ik voor 25 euro 2 jaar met een topmuis kan doen. Dan praten we over 1 euro per maand.

Het zijn de mensen die over dit soort bedragen lopen te klagen en vervolgens wel fooi geven bij een duur restaurant (10x per jaar) of nog even een half uurtje doorbellen buiten het telefoon abonnement.

Voor dat soort bedragen heb je wel een paar muizen, maar daar doen ze dan weer niet moeilijk over.

En bij muizen van 80 euro betaal je tegenwoordig niet voor de kwaliteit/garantie maar omdat er een beter sensortje in zit of dat het met één of andere draadloze techniek werkt.

Doe mij inderdaad de muizen uit de 500 serie maar (van alle jaren). Prima ontwerp en niks meer aan doen. En door de defecten om de 2 jaar toch gewoon weer een schoon en modern muisje.
Ja, ik heb vaak periodes waarin mijn muis niet meer werkt, maar ik ga de reserve mx518 pas gebruiken wanneer deze het helemaal niet meer doet :P . Het ontwerp is inderdaad waarom ik ook van deze muizen houd, Microsoft kan er niet aan tippen, met veel van hun modellen.
en voor speciale dingen kan ik terug vallen op mijn bamboo bordje ;) O-)
Mijn optische muis van toen nog 25 gulden werkt nog na 10 jaar gebruik.

Ik vind het idee erachter grappig, maar niet voor zulke prijzen, het is meer een gadget dan een oplossing voor een probleem.
Zo denk jij erover, maar sommige mensen hebben liever iets anders.
mja..ik gebruik nog steeds de logitech MX700, moet zeggen ...nooit problemen mee gehad...en word nog steeds elke dag intensief gebruikt....ronde de 10 uur per dag, en dat al meer dan 8 jaar...
meerwaarde voor optisch en vibratie???...voor mij niet dus,dan moet er al de een of andere nieuwe super innoverende techniek op de markt komen welke een echte doorbraak is !!
jouw 3 jaar vs zijn 6 maanden (meerdere keren) is toch ook nog een factor 5 verschil ;)
Tuurlijk kan het kapot, maar als je aangeeft dat je muis het om de 6 maanden begeeft, zoals Precision doet, dan vraag ik me toch af wat ermee gedaan wordt. En of die persoon geweerd moet worden uit dierenwinkels, want een echte muis zal het niet veel beter afgaan denk ik ;).
MX Revolution heeft een waardeloze scroller (ik heb er twee gehad)

Die kan je niet vergelijken met een standaard scroller
Exact wat ik wou gaan zeggen.
Ik heb nu al ruim drie jaar een G5 die zwaar misbruikt wordt en hij werkt nog alsof hij nét uit de verpakking komt, het pijltje rechts van de scroller begint wel een beetje te verdwijnen.
Ik herken het verhaal. De opdruk slijt wat, maar de muis blijft het prima doen. Verder heb ik geloof ik een keer een kapot scrollwiel gezien en was dat op een Microsoft muis, verband misschien :+
Kleine 3 weken geleden nog op een muis van 64 euro, waarschijnlijk door het vele naar rechts kantelen (Play/Pause) na ongeveer anderhalf jaar. Mijn muis daarvoor (+- 30 euro) ging het scrollwiel er ook aan, begon in ene terug naar boven te stuiteren. Een touch scrollwiel zonder bewegende onderdelen kan dus zeker een uitkomst zijn, mits het goedkoper te produceren wordt.

[Reactie gewijzigd door hello123456 op 9 juli 2011 10:59]

Mijn Logitech Mouseman Wheel (het grote 'zwangere' model, zie hier : http://www.technoa.co.kr/..._mouseman_wheel_large.jpg ) werkt nog steeds super!

Ding is nu 10 jaar oud! Geen centje pijn, alleen wel wat gebruikssporen.
Werden die muizen vroeger soms degelijker gemaakt dan tegenwoordig?

Nieuwe muizen hebben helaas de 'duim knop' hoger zitten, bij mijn muis zit die onderaan de muis, gebruik die voor 'page back' in mijn browser, meer zijn/duim knoppen heb ik ook niet nodig.

Ik ben nog geen gelijkwaardige, fijn in de hand liggende, muis tegengekomen, heb daarom er nog een paar 2ehands van marktplaats gehaald.

[Reactie gewijzigd door 131956 op 9 juli 2011 11:14]

Volgens mij pak je nou ook zo'n beetje de taaiste muis erbij ;)
Heb hem hier ook liggen, zal inderdaad ook zo'n 10 jaar zijn. Heb het ding niet langer in gebruik, niet vanwege het scrollwiel dat niet langer werkt maar doordat de gehele onderkant er onderuit is gesleten. Eerste zijn de 'pads' weggesleten, maar nu zijn ook de verhogingen waarop de pads rusten compleet weggesleten waardoor het niet echt fijn meer werkt.
(Op de plekken waar de vingers rusten op de muis op de muisknoppen zitten ook 2 'deuken' ingesleten door het vele gebruik).

Zijn opvolgers, een Logitech MX510 (~2 jaar meegegaan) en MX518 (~1.5 jaar meegegaan) zijn echter wel beide in de prullenbak beland omdat het muiswiel het niet langer goed deed. Heb nou een MX Performance en die had er een paar dagen last van dat hij na het naar beneden scrollen weer 1 stapje omhoog ging. Heeft zichzelf echter gerepareerd.

Dus ik zou zeggen, ja de scrollwieltjes worden steeds slechter. Maar alsnog zou ik geen 'touch only' muis willen hebben. Zal wel net zo fijn werken als een touchscreen op de telefoon met 'trill feedback' en dat bevalt me totaal niet.

[Reactie gewijzigd door Xthemes.us op 9 juli 2011 13:47]

Zelfde probleem met wegslijten heeft mijn huidige in gebruik zijnde ook.
(de anderen zijn nog perfect in orde)

Ik heb dit opgelost door op de 'verhoging van de pads' een stukje placemat plastic te plakken, niet met lijm, maar met een sterke dunne dubbelzijdige tape zodat ik het plastic ook kan vervangen als het slijt. Werkt super.
Wel een hobby-oplossing, maar ik vindt deze muis zo fijn (vooral die laag liggende duim knop) dat ik echt nog geen andere wil.

(en het blauwe ledje achter het logitech logo op de muis is ook wel gaaf, mensen vragen mij altijd als ze de muis zien welk type het is)

[Reactie gewijzigd door 131956 op 9 juli 2011 23:47]

Op muizen van een tientje voor me laptop gebeurde dat steeds na een paar maanden. Mijn mx510 voor de desktop uit 2005 die ik in 2008 ofzo van mijn broer kreeg omdat hij overging op laser die doet het nog als een baas na ontzettend veel gebruik. Enige waar ik nu tegen aan loop is dat de rubberpootjes bijna doorgesleten zijn.

Mijn volgende muis zal dan ook een mx518 worden al schijnt de duurzaamheid daar al minder te zijn.

[Reactie gewijzigd door svenk91 op 9 juli 2011 19:18]

Ik heb zelf de Logitech Air (presenter mouse). Hier hebben ze het fysieke scroll-wiel ook vervangen door een aanraakgevoelig vlak. Het nadeel hiervan is dat het plastic erg makkelijk krast bij normaal gebruik, waardoor het scrollen steeds lastiger wordt. Dit zal er ook wel mee te maken hebben dat de Logitech Air niet meer als zijnde nieuw wordt verkocht in hun store.

Voor een presenter-muis is dit een vrij logische stap omdat het niet handig is om een scroll-wiel te bedienen terwijl je muis in de lucht zweeft bij presentaties. Het is lastiger om kracht achter een wieltje te zetten als de muis niet op een vaste ondergrond ligt.

Hier laat Microsoft gewoon weer zien dat ze een technologie zitten te "copy-pasten" van een superieure fabrikant (Logitech) die al heeft laten zien dat het een te ambitieus project was wat de nodige problemen opleverde qua handigheid.

In alledaags gebruik heb ik een oude Logitech MX1000 (Laser) muis. Zwaar geval maar wel oerdegelijk. Ook een normaal standaard scroll-wiel. Daar kan wat mij betreft niets tegen op. Sommige dingen zijn nu eenmaal "as good as they get".

En mijn excuses voor iedere Microsoft-fanboy hier, maar ik heb er nog steeds erg veel moeite mee om "Microsoft" en "Degelijkheid" in één enkele zin te noemen,
Dus eigenlijk zit deze tussen de Explorer en de Arc Microsoft Touch Mouse, die binnenkort beschikbaar is, in? Deze laatste heeft namelijk wel multi-touch en gestures.

http://www.microsoft.com/...ts/touch-mouse/microsite/

edit: de Arc Touch Mouse is al wel uit, de Microsoft Touch Mouse nog niet. Op deze laatste doelde ik.

[Reactie gewijzigd door IntoDevel op 9 juli 2011 11:23]

Grappig, in mijn vorige window zat ik precies dat te kijken. Doe mij die maar.. !! Hij zou in de zomer moeten komen zeggen ze.. Maar in het buitenland ( Amerika ed) is hij al verkrijgbaar :(
Hij werkt best lekker. Eindelijk smooth scrolling in windows. Ik gaat hem denk ik zeker aanschaffen. Hopelijk komen er ook Linux drivers voor uit!! In combinatie met smooth scroll en wat functies.....

http://www.youtube.com/watch?v=sVsFcKd6NjU
Ook prettig is dat dit soort muizen (als ik het goed heb) geen harde klik geluiden maken.
Ik heb zelf een muis die daarvoor (het maken van stille kliks) speciaal ontwikkeld is. Dat werkt een stuk prettiger, vooral als je meerdere mensen om je heen hebt die ook werken. Ik begrijp niet dat er zo weinig fabrikanten zijn die hier geen rekening mee houden.
Omdat je normaal gesproken de feedback van een klik wel kan waarderen zodat je ook zeker weet dat je daadwerkelijk geklikt hebt en niet voor jan met de korte naam zit te wachten tot iets laad? Dezelfde reden dat toetsenborden ook geluid maken lijkt mij, bedoel een beetje rubber onder een dopje plakken voor een zachte landing lijkt me niet zo moeilijk.

Het stil maken van een muis lijkt mij nog simpeler te realiseren dan ervoor te zorgen dat deze genoeg geluid maakt om achtergrondgeluid te overstemmen.
Muisklikken maken relatief veel lawaai t.o.v. een toetsaanslag van een toetsenboard, ondanks dat, zullen de meeste mensen geen geluid missen bij een toetsenboard.
Verder krijg je bij een muisklik van een stille muis ook al tactile feedback; je voelt dat er een knop wordt ingedrukt, net zoals bij een keyboard. Een harde klik is totaal onnodig. Mensen die doof zijn hebben ook geen tactile problemen.
Verder helpt een rubbertje onder een toets niet, omdat het klik geluid express wordt veroorzaakt door het mechaniek in de schakelaar.

Overigens kunnen bij deze Microsoft muis wel tactile problemen ontstaan, omdat er geen bewegende onderdelen lijken te zijn.
Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat alles en iedereen dit soort apparaten ontwerpt alleen maar vanwege designredenen. Al had er nou nog een functionaltiteit geweest voor gestures (zowel single- als multitouch) zou dit zeker een muis zijn die vooruitgang toont. Natuurlijk ziet zo'n muis er wel strak uit op je bureau.
Voor £70 had het toch wel met bluetooth verbinding gemogen, lijkt me een leuk ding voor bij de laptop, maar daar wil je geen USB connector op hebben, die weinig poortjes zijn al zo snel opgebruikt...
Ze zien er wel grappig uit, maar ik vraag me af hoe deze muizen in de praktijk werken. Kun je er bijvoorbeeld fatsoenlijk mee gamen? Of is dit meer een muis voor dagelijks gebruik?