Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 45 reacties

Op afbeeldingen die op internet zijn verschenen is een nieuwe telefoon van Nokia te zien, die waarschijnlijk de naam N5 zal dragen. De smartphone lijkt te beschikken over de nieuwe Symbian-versie Belle, die nog niet op telefoons is verschenen.

De afbeeldingen zijn inmiddels bij de oorspronkelijke bron weer verwijderd, maar ze zijn al wel elders op internet verschenen. De foto's laten zien dat de Symbian-smartphone een 5-megapixelcamera ingebouwd krijgt, die tevens beschikt over een flitser. Onder het scherm bevinden zich een aantal knoppen, terwijl aan de zijkant knoppen voor volume en het nemen van foto's te vinden zijn. Het is nog onbekend wat voor hardware zich in de behuizing bevindt. De afbeeldingen tonen een werkend prototype van de N5, maar het is nog onbekend wanneer Nokia het nieuwe toestel uit wil brengen.

Dat de Nokia N5 op de Belle-versie van Symbian gaat draaien is te zien aan de menubalk bovenaan het scherm, en de virtuele knoppen onderaan de applicatielauncher. Nokia heeft onlangs Symbian Anna uitgebracht, een versie waarin onder andere de icoontjes voor applicatie rond zijn gemaakt, en de browser een update heeft gekregen. De Finse telefoonfabrikant heeft beloofd dat Symbian Anna als update naar verscheidene smartphones zal komen, maar het is nog onbekend wanneer Belle op telefoons zal verschijnen. Geruchten wijzen op een release later dit jaar.

Volgens de bron die de afbeeldingen heeft aangeleverd komt er naast een N5 ook nog een N6 en N7 uit. Het is vooralsnog onbekend hoe deze toestellen eruit komen te zien en wat voor hardware er in deze telefoons zal draaien. Eerder bracht Nokia de X7 en E6 uit met Symbian Anna.

Update 19.18: Het toestel lijkt over Symbian-versie Belle te beschikken, in plaats van Symbian Anna. Het artikel is hierop aangepast.

Nokia N5 lek Nokia N5 lek Nokia N5 lek Nokia N5 lek Nokia N5 lek
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (45)

@VroepVroep
Imho is design en hardware altijd een van de sterkere punten geweest bij Nokia, Ik denk dat het eerder ligt aan de vele verschillende software-paarden waar ze op wedden en die ze nog ondersteun(d)en.. s30/s40/s50/s60, symbian^3 dat bij release al zwaar gedateerd was én het inmiddels afgeschoten MeeGo én de overstap naar WM7.

Het ontbrak het bedrijf aan een duidelijke koers, support is de laatste jaren matig en serieuze bugs in flagship toestellen worden niet of nauwelijks gefixed. Tegelijkertijd gaat ook de 'simpelere' gebruiker over naar Android of iPhone, want daar zitten al die leuke apps en dingetjes van TV, de store blijft voorlopig nog flink achter bij die van Apple en zelfs RIM - al is er wel weer Angry Birds >_>'

De uitspraken van de nieuwe ex-Microsoft CEO bij Nokia lijken helaas aan te geven dat het bedrijf niet echt geleerd heeft van z'n fouten - over de N9, die na al het drama opvallend positief is ontvangen, zegt hij simpelweg: "of het nou veel verkoopt of niet, we gaan er hoe dan ook mee stoppen (en over naar WM7)". (http://www.engadget.com/2...o-even-if-the-n9-is-a-hi/)

Ik zit momenteel met een Nokia N8 en hoop dat de Anna update het symbian^3 OS naar een fatsoenlijk niveau tilt, maar ik heb eerlijk gezegd weinig hoop, ook al claimen ze symbian tot 2016 te gaan ondersteunen. Het wordt tegenwoordig niet meer in-house ontwikkeld, wat gezien de interne strijd bij het bedrijf wellicht geen slecht teken is. Echter, de vrees is dat het precies hetzelfde als met eerdere Nokia series zal gaan, waarbij ernstige bugs niet opgelost worden, er steeds beterschap beloofd wordt en - oh, kijk het toestel is al praktisch 2 jaar oud dus men heeft toch wel een nieuwe.. ;(

[Reactie gewijzigd door Vyo op 27 juni 2011 14:29]

hoop dat de Anna update het symbian^3 OS naar een fatsoenlijk niveau tilt, maar ik heb eerlijk gezegd weinig hoop
Inderdaad
Ik verwacht eerlijk gezecht dat er niet meer gedaan wordt als Symbian aanpassen op de nog hiermee uit te brengen telefoons (dus maken/toevogen van drivers voor de nieuwe componenten daarin) zodat Nokia deze nog kan verkopen, en verder geen enkele ontwikkeling meer. Dat is namelijk het mininale dat nodig is om nog inkomsten te kunnen hebben.

Bugs oplossen kost geld en levert niets op, tenzij men massaal het platform gaat laten liggen (doet men nu al) omwille van de bugs, maar tegen die tijd is het waarschijnlijk al te laat (lees: heeft het een dusdanig slechte naam dat niemand het meer wilt) en Nokia heeft waarschijnlijk niet de budgetten om na het wel oplossen van de bugs opnieuw een marketingcampagne er tegenaan te gooien om klanten terug naar Symbian te lokken.

Ik denk dat het ook niet meer uitmaakt, iPhone, Blackberry en Android zijn nu eenmaal sexy in de ogen van de gemiddelde consument, en als die het geld er voor over heeft, zal hij voor één van deze gaan.

Meer boeit hen niet, maar het is wel al beter als in de PC-markt waar mensen massaal voor één systeem (Windows) kiezen en gewoon niets anders willen. Sommigen kopen een Apple, meestal omdat ze zich daarmee kunnen onderscheiden (design, statussymbool) maar er zijn er nog meer die door het afwijkende OS afgeschrikt worden.
De koers van Elop is inderdaad nog steeds bijzonder onduidelijk. Maar betreffende je mening aangaande de N8, afgezien van de hardwarebug die er in het begin in zat, ken ik verder geen grote bugs. Dat Symbian^3 achterloopt klopt, maar tov de N97 is het al een hele vooruitgang.

En de support van de N96 en N97 mag dan een drama zijn, die van de N82 was dat nu juist niet.

Verder ben ik ook wel benieuwd welke belangrijke apps je mist in Ovi Store. Volgens mij zijn er dat vrij weinig (belangrijk in de zin van voor de massa).
Enkele bugs waar ik dagelijks mee te maken heb: Er zitten meerdere bugs in de mp3-speler-app waarbij artwork geheel danwel gedeeltelijk verdwijnt, vooral na een refresh. Dit verdwijnt pas na een reboot van het toestel.

Langere stukjes tekst typen lijkt ervoor te zorgen dat de app crashed. Dit gebeurt in de native browser maar ook in de ovi-social app (voor Facebook/Twitter). Gebeurt ook met 3rd party apps als Opera.

Verder ook vaak dat je actieve app ineens randomly naar de background schiet ten faveure van een andere app die op de achtergrond draaide zoals de mp3-app. De mail-app is ook nog stééds niet stabiel, deze crashed regelmatig.

Overigens hieronder @ Shondoit: Apps die ik mis zijn de apps zoals bijvoorbeeld Trein, de 9292OV app (met bustijden en vertragingen op lokatie), een fatsoenlijke gitaristentool met chords en tuner, etc etc..

Ik mis in feite m'n iPhone die, hoewel het bijna cliché is om te zeggen en ik er ook genoeg gedoe mee heb gehad, de moderne functie van een smartphone a la 'digitaal zwitsers online zakmes' een stuk beter vervuld. Het is met name pijnlijk om te zien dat dit bij Android weer wél vrij goed zit. Mijn grote issue met Android is het feit dat zelfs een Google Nexus toestel niet per se gegarandeerd zo snel mogelijk de updates zal ontvangen.

@MarcoC: Ik zeg dan ook dat het bedrijf het aan een duidelijke koers ontbrak. Ze hebben eerder in vergelijkbaar vaarwater gezeten, waarmee ik bedoel een dergelijke interne verdeeldheid en het moeten uitfaseren van allerlei producten omdat ze er te weinig aandacht aan kunnen besteden. Het lijkt nu de goede kant op te gaan, maar ze brengen het behoorlijk bot.

Wat ik bedoel met 'het bedrijf lijkt niet van zijn fouten geleerd te hebben' is dat ze, voorzover ik de berichtgeving heb aangehoord, het bedrijf nog steeds niet echt van plan is naar zijn klanten te luisteren, ook niet als een MeeGo enorm populair blijkt te zijn.

Het enige hoopgevende tot zo ver is dat WM7 écht een behoorlijke verbetering lijkt te zijn, maar belangrijker, de software updates zullen worden verzorgd door Microsoft - en niet Nokia. Gezien hun staat van dienst had ik daar weinig vertrouwen in, maar Microsoft lijkt juist tegenwoordig juist wél te luisteren naar feedback van gebruikers.
Wat betreft het support voor bugs en updates heb ik nog wel vertrouwen in Nokia.
Ik heb zelf ook een N8 en heb toch al een paar updates voorbij zien komen.
Bovendien krijgen we binnenkort dus Symbian Anna met een verbeterde portrait toetsenbord. Dit is echt iets wat je alleen maar doet als je naar de gebruiker luistert.
En dan krijgen we verder in de toekomst nog de beloofde Symbian Belle met flexibele widgets en ... nog andere dingen, daar heb ik me nog niet zo veel in verdiept.

Ik houd mijn N8 nog trots in de hand.

En wat betreft de Ovi store: alle apps die ik nodig heb heeft het (dat is dan mijn beleving) maar wat ik toch belangrijk vindt is dat het native draait.
De N8 heeft een mindere processor dan vergelijkbare Android/iPhone toestellen, maar draait in mijn ervaring sneller... En, belangrijker, zuiniger.
Maar dit is weer mijn persoonlijke ervaring.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Dat Elop zegt dat ze sowieso gaan stoppen met MeeGo is toch een duidelijke koers? Onduidelijk zou het pas zijn als de men de koers af zou gaan hangen van de verkoopcijfers van de N9. Het is nu juist duidelijk: WP7 is de toekomst. Klaar. Het overgangstraject is alleen een beetje vervelend.
Dit is geen Symbian Anna (2.0), maar Symbian Belle (3.0).

te zien door de android achtige bovenbalk, en ipv tekst staan er symbolen in de onderste balk.

EDIT

hoe tweakers aan de informatie komt dat Anna over de symbolen in de onderste balk beschikt weet ik niet, maar dat klopt niet.

Zie bijvoorbeeld de Nokia X7, deze beschikt over de uiteindelijke versie van Symbian Anna.

[Reactie gewijzigd door mikeVLD op 27 juni 2011 14:12]

Ik vat het niet helemaal. Nokia zit in de problemen, en volgens mij ligt dat voor een deel aan het design van hun toestellen.
Dit lomp ogende design gebruiken ze nu al een behoorlijke tijd, en ik ben toch wel van mening dat het er niet uit ziet, op z'n minst er niet uit springt.
Smaken verschillen, en eerlijk gezegd vind ik dit ook niet mooi, maar als je de N8 en N9 ziet dan kunnen ze het wél.
"Klasseverschil" moet er wel zijn he...
Goedkopere toestellen kunnen vaak wat 'lomper' ogen. Dit heeft verschillende redenen. Een belangrijke is wel het materiaalgebruik. Voor een budgetmodel kun je bijvoorbeeld bijna alleen kunststof gebruiken met alle gevolgen van dien (wanddikte, stijfheidsconstructie etc.). Bij een high end model als de N9 kun je dan weer uitpakken met een aluminium unibody, omdat beoogde kopers wel wat over hebben voor luxere materialen en een platter toestel.

[Reactie gewijzigd door Fireshade op 27 juni 2011 14:29]

Een goede ontwerper kan ook van goedkope materialen iets degelijks maken, nokia mag wat meer geld uitgeven aan klant onderzoek daarna aan design. Want de vraag is: willen mensen nog wel deze lelijke troep* + symbian :P. Als je geld in nokia hebt: neem je verliezen en verkoop je aandeel :D

*Is een mening, dank u ;)

[Reactie gewijzigd door D0gtag op 27 juni 2011 14:37]

Mensen willen ook naar de LidL. Het ligt er maar aan wat je doelgroep is. Voor ieder wat wils en laten we wel wezen: in het budget segment zitten héél veel mensen.
Verschil is dat je bij Lidl meestal toch goede producten krijgt (vaak beter als A-merk) en dus waar voor je geld, dat lijkt bij Nokia nu niet meer het geval te zijn.

En mensen moeten keuzes maken, als ze voor het ene product de luxe variant kiezen, kunnen ze dat voor een ander product vaak niet ook doen. Enkel de rijkere mensen kunnen (en doen) dat en een heleboel mensen hebben een dusdanig laag inkomen dat ze voor alles in het budget-segment moeten shoppen.

En ook mensen die het zich wel zouden kunnen veroorloven, hebben vaak niet het geld ervoor over om de luxe variant te kopen. Ze besteden het misschien liever aan iets anders of kiezen ervoor om het te sparen voor later.

Het is niet voor niets dat het budgetsegment vele malen groter is als het luxe segment, niet alleen bij telefoons, maar ook bij laptops (het meestverkocht is de prijsklasse van €500 tot €550 en de trend is naar beneden) en desktops (idem), auto's (veel meer Suzuki Alto's als Mercedes S-klasse), horloges (in het topsegment wordt er van één model hooguit drie exemplaren gemaakt: één voor Amerika, één voor Europa, één voor Japan/Azië, of zelfs slecht één wereldwijd. Van de goedkopere is er voor ieder land één.) en eigenlijk bij zowat alle artikelen.
De nieuwe N9 ziet er al een stuk beter uit, ik snap ook niet helemaal dat als ze hebben laten zien een prachtig toestel als de N9 te kunnen ontwerpen, ze weer aan komen zetten met dit soort ontwerpen.

Klopt het trouwens dat die icoontjes die hier bij Symbian gebruikt worden dezelfde zijn als bij (de nieuwe) MeeGo? Persoonlijk vind ik ze niet echt mooi, maar smaken verschillen.
Die icoontjes zijn een thema pakket van de ovi store.

[Reactie gewijzigd door melvinnie op 27 juni 2011 14:07]

Die icoontjes zijn een thema pakket van de ovi store.
en dat themapakket "Nokia Evolve" met icoontjes komen van Anna, de laatste upgrade van Symbian voor de Nokia N8, E7, C7 or C6-01 Nokia's die draaien onder ^3
http://cdn.slashgear.com/..._symbian_anna-558x500.jpg
Nu ook door Nokia beschikbaar gesteld voor S60v5
http://nokia5230blog.blog...-official-theme-with.html

[Reactie gewijzigd door Dutchphoto op 28 juni 2011 11:34]

Na de E7, X7 is dit inderdaad een minder. Hoewel deze voortborduurt op de ronde trend van de E6.
Qua design gaan ze er wel op vooruit volgens mij. Ik ben het er wel mee eens dat deze N5 er niet goed uitziet, maar de Nokia N9 en de Nokia X7 zien er naar mijn mening wel goed uit.
Ik snap niet waarom ze dit nog zouden uitbrengen.

Ik denk dat er echt heel weinig mensen op een dergelijke telefoon zitten te wachten, iedereen wil tegenwoordig Android, een iPhone of een BB (grootste gros mensen).

Ik had op deze telefoon toch echt WP7 gezet ipv Symbian, maar goed, misschien denk ik te simpel.
Blackberry zit juist in de problemen in de VS omdat ze de komende maanden geen nieuw toestel op de markt kunnen brengen, Nokia moet nu wel omdat de WP7 telefoons nog niet klaar zijn en ze natuurlijk niet nog meer marktaandeel willen verliezen.
iedereen wil tegenwoordig Android, een iPhone of een BB (grootste gros mensen).
Iedereen die een dure smartphone wil ja. Maar iedereen die 200 euro wel genoeg vindt voor een telefoontje dat vaak maar 2 jaar mee gaat, heeft maar zelden een Android, iPhone of BB.
Gelukkig heb je ook al voor minder dan €200 een Android toestel (BB ook, maar iPhone gaat echt niet lukken) en wat mij betreft moet een toestel gewoon langer mee gaan. Het is dat telefoons een mode-item zijn geworden en velen steeds het nieuwste van het nieuwste willen hebben, en de industrie is daarvan afhankelijk geworden. Normaal zou je gewoon, zodra de batterij versleten is, voor een tientje een nieuwe moeten kunnen halen (nu is er geen universele standaard en kost die accu meestal meer als dat je voor het toestel hebt bijbetaald, als hij überhaupt nog verkrijgbaar is). en zou je toestel gewoon tientallen jaren moeten kunnen meegaan.

En dat de ontwikkelingen steeds doorgaan, nieuwe toestellen steeds meer kunnen en er mooier uit gaan zien is prima, maar het zou niet nodig moeten zijn iedere 2 tot 3 jaar je toestel te vervangen, al was het maar voor het milieu, maar ook vanwege de daarin verbruikte (steeds duurder wordende) schaarse grondstoffen en voor je portemonaiee.
Niet iedereen wil IPone of Adroid.
Ik bijvoorbeeld:

- IPone is te duur
- Android is erg slecht voor je privacy.

Daarmee wil ik nog geen Symbian, maar het zou wel kunnen, want Windows Phone wil ik ook niet.
En zo zie je dat er dus ruimte is voor meerdere aanbieders.

Sommigen zijn helemaal wild van Windows Phone, anderen van iPhone, Blackberry of Android. Dat is goed, daarmee blijft er concurrentie. Ik hoop dat er minimaal deze 5 smaken blijven (ok, van mij mag Windows Phone verdwijnen, maar voor anderen weer niet en ik hoop niet dat zij dan ook naar het platform van mijn keuze gaan en ervoor zorgen dat dit platform door diens maker op hun wensen wordt aangepast).

Met de vijfde bedoel ik dan Symbian, ook al hoop ik (tegen beter weten in) dat Maemo het helemaal gaat maken, en dat is dan nummer 6, en mischien is er nog wel een goed systeem voor de 7e plek (Merk-eigen non-smartphone-ossen zoals Bada, LG's S-class (e.a.), Brew OS (HTC smart) tel ik dan niet mee.

[Reactie gewijzigd door BeosBeing op 28 juni 2011 10:26]

Dus moet Nokia een iPhone of BB uitbrengen. 8)7

Nokia verkoopt Nokia's. Straks ook met WP7. Maar gezien de WP7 toestellen de top moeten worden, komen er voorlopig geen toestellen van minder dan 200 euro uit.

Android is een bekend verhaal, al gaan er nog steeds geruchten dat Nokia wel degelijk er mee bezig is.
Nokia moet wel wat gezien de big guns (N9, SeaRay etc..) pas laat in het jaar of pas volgend jaar worden uitgebracht. En zo hopeloos ouderwets is Symbian nog niet en met de nieuwe updates lijkt het zelfs een platform om over na te denken mits de hardware een beetje goed is.

Ik oordeel pas als we wat meer info hebben.
Verwacht er iemand nog een candybar met s60 of beter voor rond de 150 euro? Zeg maar een opvolger van de 1 jaar oude C5-00?

Verder ben ik het met veel mensen eens dat Nokia vol moet inzetten op WM7, want je ziet dat de diversiteit qua besturingssystemen uit de smartphonemarkt verdwijnt. Je ziet bijvoorbeeld dat BB het moeilijk heeft, zie ander bericht vandaag. Ik denk dat iOS, Android en WM overblijven op termijn, waarbij WM het zeker in het begin moeilijk gaat krijgen.
Verwacht er iemand nog een candybar met s60 of beter voor rond de 150 euro? Zeg maar een opvolger van de 1 jaar oude C5-00?
Laat je de komende tijd verrassen
Verder ben ik het met veel mensen eens dat Nokia vol moet inzetten op WM7, want je ziet dat de diversiteit qua besturingssystemen uit de smartphonemarkt verdwijnt. Je ziet bijvoorbeeld dat BB het moeilijk heeft, zie ander bericht vandaag. Ik denk dat iOS, Android en WM overblijven op termijn, waarbij WM het zeker in het begin moeilijk gaat krijgen.
Voor de goede orde. WM bestaat niet meer. WP7 wel en die bedoel je vast. Dat zijn toch twee heel verschillende systemen. Voorlopig komt WP7 nog in geen enkele top-10 voor. Of dat gaat gebeuren. Ik zet er geen geld op :?
Deze foto's zijn zo te zien niet gemaakt met een 5-megapixelcamera... wat wazig zeg!

Ben overgens benieuwd naar de specs, het zal wel geen high-end toestel worden aangezien er ook nog een N6 en een N7 komt.
Ik snap niet dat nokia Symbian gewoon helemaal laat vallen en gewoon volledig op WP7 overgaat. Symbian is gewoon verschrikkelijk slecht! Ik was er eerst nog redelijk positief over, maar na een N97 en een E72 te hebben gehad (en nog een Samsung G810, ook met symbian) ben ik er echt helemaal klaar mee. 90% van de apps crashed gewoon of functioneerd helemaal niet, HTML mail wordt nog steeds niet fatsoenlijk ondersteund, telefoon die meer dan normaal vastloopt (meer als 2x per dag).

Om dan nog maar niet te spreken over de hardware die ze in die prullen van telefoons die ze tegenwoordig hebben gooien... Altijd te weinig telefoongeheugen (op het opslaggeheugen na, dit is altijd ruim voldoende), verouderde processoren, behuizingen die al bekrast worden als je ze zomaar in je zak steeks (zonder sleutels ed..).

Ik was in het verleden altijd groot fan van nokia, maar na de laatste paar telefoons ben ik er echt helemaal klaar mee. Ik hoop dan ook voor hun dat ze weer een paar goeie telefoons op de markt zetten met WP7. Zolang ze nog op symbian leunen ben ik in ieder geval geen klant meer van ze!
Waarom wordt dit positief gemod?

Je leeft namelijk echt nog 2 jaar geleden. De Symbian die op dit toestel draaid is een hele andere versie dan de versie op de toetstellen die jij noemt.

De N97 was inderdaad een misbaksel.. hebben ze van geleerd en komen nu met een reeks veel betere toestellen die niet meer te vergelijken zijn met een N97.


Als mijn collega's mijn N8 pakken.. dan zijn ze altijd erg positief, vinden het veel leuke dingen hebben.. en krijg altijd de vraag, welk OS er op staat.. Wanneer ik zeg dat het gewoon Sybian is, kijken ze verbaast.. Symbian nu is niet meer de Symbian van de N97.. Ze hadden de naam gewoon moeten veranderen..
Waarom wordt dit positief gemod?

Je leeft namelijk echt nog 2 jaar geleden. De Symbian die op dit toestel draaid is een hele andere versie dan de versie op de toetstellen die jij noemt.

De N97 was inderdaad een misbaksel.. hebben ze van geleerd en komen nu met een reeks veel betere toestellen die niet meer te vergelijken zijn met een N97.


Als mijn collega's mijn N8 pakken.. dan zijn ze altijd erg positief, vinden het veel leuke dingen hebben.. en krijg altijd de vraag, welk OS er op staat.. Wanneer ik zeg dat het gewoon Sybian is, kijken ze verbaast.. Symbian nu is niet meer de Symbian van de N97.. Ze hadden de naam gewoon moeten veranderen..
De E72 is nog steeds een recent model en wordt nog steeds verkocht. Ze hebben de glasplaat van de E71 vervangen door een goedkoop stuk plastic. Ook hebben ze niets gedaan aan het verhelpen van de bekende gebreken van de E71 (html mail om er maar eentje te noemen). Waar jij dus weghaalt dat ze geleerd hebben van hun fouten en alleen nog maar goeie toestellen maken is mij een raadsel.

Het is gewoon een feit dat symbian tov android, ios en zelfs blackberry os hopeloos achterloopt. Dat ze nu ineens besluiten om wat fouten er uit te halen is achter de feiten aanlopen en wil niet zeggen dat symbian ineens goed is. De N8 is een duur toestel, net zo duur als een desire of zelfs duurder, dan verwacht ik ook dat er software achter staat die daar aan kan tippen.
Met die nieuwe icoontjes wordt het voor mij echt geen nieuw OS. Zelfs 't lettertype is nog hetzelfde. Symbian is een zinkend schip, ze vernieuwen amper wat.
wat een discussies hier over het uiterlijk.
van tweakers had ik toch echt verwacht dat ze wel snappen dat dit natuurlijk een zelf gemaakt plaatje door een nokia hatertje is ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True