Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 72 reacties

De aankomende Crysis 2-patch, die volgende week moet verschijnen, voegt nog geen DirectX 11-functionaliteit toe aan de pc-versie. Wel worden er extra anti-cheatfuncties toegevoegd en worden er tal van bugs aangepakt.

De nieuwste patch moet aankomende week verschijnen, maar zal nog geen DirectX 11-functionaliteit bevatten. Crytek bevestigde begin april de ontwikkeling van een dergelijke patch, maar wilde nog geen datum vrijgeven. De patch zou mogelijk nog enkele maanden op zich laten wachten. De aankomende patch pakt desondanks tal van bugs aan en voegt enkele nieuwe functies toe. Zo wordt het mogelijk voor beheerders van servers om een of meerdere plekken op de server te reserveren. Crytek werkte ook verder aan het anti-cheat systeem, wat tot nog toe succes lijkt te hebben. Mocht er toch nog een valsspeler door de mazen van Crytek's systeem glippen, dan is het voortaan mogelijk om de speler met een vote-kick hardhandig van de server te verwijderen.

De ontwikkelaar optimaliseerde de graphics voor enkele videokaarten, die daardoor waarschijnlijk het spel vloeiender kunnen spelen. Verder werden er een aantal bugs geplet, zoals het kunnen misbruiken van enkele wapens, en zaken die te doen hadden met het opwaarderen van het nanosuit. Eerder werd al bekend gemaakt dat Crytek de level-editor voor Crysis 2 deze zomer uit zal brengen, waarmee modders hun eigen levels kunnen bouwen. De volledige CryEngine 3-sdk, waarmee het spel naar hartelust uitgebreid en aangepast kan worden, verschijnt in augustus.

Crysis 2

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (72)

Toegegeven, het spel ziet er fantastisch uit.

Ik heb net mijn computer totaal gerenoveerd. 2500K, MSI P67-GD65 en 560TI Frozr OC

Een vriend van mij had Crysis 2 al gekocht en vertelde me dat het op zijn 9800 vlekkeloos draaide. Dus vroeg of ik hem even mocht proberen om mijn kaar te testen.

Ik was bijzonder verrast met de kwaliteit en framerates, de actie was prima. Ik was eigenlijk wel geneigd om hem te gaan kopen.

Maar er vielen mij punten op wat ik wel verwacht had bij een DX11 game..... Het meest opvallende was voor mij de afwezigheid van meer detail en diepte effecten die bij tesselation feature hoort. Dus ik met "afterburner" gekeken op welke D3D de game eigenlijk liep, bleek dit D3D9 te zijn??

Na wat zoeken op internet was de teleurstelling compleet en dus voorlopig geen Crysis 2 voor mij. In Crysis was onder DX9, met aanpassingen die het ook mogelijk maakten om o.a. "sun-beams" te krijgen, minstens zo mooi al dan niet mooier!

Ik heb besloten om maar Metro 2033 te kopen die een jaar geleden al DX 11 mogelijkheden bevatte. Ik zie wel degelijk verschil in diepte effecten en detail, hetzelfde geldt voor DA2 en HawX benchmark

Pff, ik vind het een gigantische misser om de gamers zo om de tuin te leiden! Zelfs Nvidia prijsde DX11 in Crysis 2 aan tot bleek dat ook zij in de maling waren genomen.

Een woord: BELACHELIJK!!
Ik vond de actie nogal snel bij crysis 2, of DX11 nu zoveel toevoegt.. je ziet de kleine verschillen toch niet als je bezig bent met schieten. Al maken veel details het spel natuurlijk echter.

En cheaten bij crysis is wel erg laag. Je hebt een nanosuit, is dat geen cheat dan? ;)
Eerlijk gezegd wist ik niet dat de game momenteel DX9 only is... Want wat er uit de engine getoverd wordt is op zijn minst spectaculair te noemen.
Wellicht dat de game nog beter loopt met DX11 functionaliteit, en dat er toch weer extra eye candy bijkomt.
DX11 is onzin. Je graphics hardware krijgt er echt niet meer mogelijkheden door. Via OpenGL of oudere DirectX versies kun je dezelfde mogelijkheden aanspreken. Het kost alleen iets meer moeite omdat DX een hoop standaard functionaliteit voor je afhandelt met 1 api call, wat je in andere api's mss zelf moet programmeren. Tis echter wel zo dat door het zelf te programmeren, je het efficiŽnter kunt schrijven dan de generieke DX calls. Ik denk ook dat dat de reden is dat OGL in ieder spel dat ik ooit heb gespeeld dat beide engines had, sneller was (grootste verschil was far cry 1, waar DX rond de 30 fps bleef steken en OGL rond de 100).
een DX11 compatible videokaart zal het makkelijker hebben om die functies in dx11 af te werken dan in dx9.
Dat is natuurlijk de vraag. Als crytek het efficiŽnter voor mekaar krijgt zoals ze het zelf willen hebben kan het best wel eens sneller zijn dan in de ingebakken functies.

Anders hadden ze het wel al meteen in DX11 gedaan.

[Reactie gewijzigd door Quindor op 24 april 2011 23:11]

Pardon? Sinds wanneer kun je met oudere DirectX versies dingen doen zoals bijvoorbeeld (adaptive) tessalation en compute shaders? Dan kan dus simpelweg niet. Het is gewoon een feit dat de gpu's op dit moment meer functionaliteit hebben dan de DX9 kan aansturen.
Komt omdat ze hem ook voor de xbox360 en de playstation 3 uitbrengen, die werken nog steeds met directx9 achtige toestanden.
Dat wist ik ook niet eens! Ik heb alles op low staan maar mijn systeem gaat eraan onder, 8600GT-M 2,2Ghz core duo met 2GB geheugen win. Vista. FPS is goed, maar mist werkgeheugen (of videogeheugen natuurlijk).
Het spel ziet er fantastisch uit en dat met directx 9.. dan vraag ik mij goed af waar het verschil tussen 9 en 10 of 11 te vinden is..
Ik vind Anti-cheat dan wel een van de prioriteiten, dan maar een iets "minder" mooi spel, cheaters en glitches verpesten de hele ervaring.
Crysis 1 op Dx9 ziet er toch echt wel mooier uit.
Niet vergelijkbaar. Je zit daar in een bos, hier in een stad.
een stedelijke omgeving is geen excuus voor lagere resolutie textures en modellen en prerendered achtergronden :X
Daar ben ik helemaal met tehsojiro eens, het is dan nog geen excuus, je hoort steeds weer van, het komt door de stedelijke omgeving dat hij er minder goed uit ziet dan Crysis 1, wat een onzin zeg, een stedelijke omgeving is geen excuus voor lagere resolutie texturen en modellen en pre renderend achtergronden.

Het is gewoon weer een Console Port, en ook zonder de beloofde DX11, triest van Crytek ;(
Hoe kun je het daar 'niet mee eens' zijn?

Besef je wel het verschil in surfaces tussen een bos en een stad?

Een bos bevat enkel de grond en de plantage in je renderdistance, een stad bevat grond, plantage, lantaarnpalen, gebouwen, ramen en al dan wat niet.

Het grote verschil zit hem echter in het feit dat een stad meer 'solid' surfaces heeft, en een 'lage' texture resolutie meer opvalt dan wanneer ze op bladeren in een boom zitten (omdat dit relatief veel en kleine surfaces bevat).

Vanuit een technisch standpunt is het dus wel degelijk begrijpbaar dat een stad veel moeilijker is om 'mooi' te laten ogen simpelweg omdat je met meer surfaces te maken hebt en deze surfaces beter 'geinspecteerd' of 'zichtbaar' zijn voor de gebruiker.
Misschien is het voor u esthetisch mooier. Maar Crysis 2 heeft toch heel wat meer graphics-features in DX9 dan Crysis 1. Bvb sunshafts was in Crysis 1 alleen mogelijk in DX10, wat nogal belachelijk is want Crysis 2 en andere games doen het in DX9.
Ja, maar dat deden ze alleen om M$ te steunen in hun zielige poging Vista te promoten.
De zogenaamde "DX10 features" konden gewoon met DX9 geunlocked worden.
mooi voorbeeld van het falende modsysteem weer. Wolfos heeft gewoon gelijk, met wat simpele aanpassingen in het config bestand kun je ook de "very high" settings enablen voor Dx9 in Crysis.
Dat is logisch, DirectX is een API. Het is niet zo dat DirectX 10 features niet beschikbaar zouden zijn bij <9, het kost alleen meer handelingen (=performance impact) om hetzelfde resultaat te krijgen.
Mijn punt was, dat de CryEngine 3 mooier oogt in DX9 dan de CryEngine2. Weet ik ook dat Microsoft zaagde om DX10 te promoten voor Vista.
Spectaculair? Pardon? Ik heb de game aan de kant geschoven vanwege de graphics. De graphics zijn gewoon middelmatig, gewoon wat je kan en mag verwachten in 2011. Van consoles. Absoluut niet baanbrekend, spectaculair of vernieuwend; zeker niet op een PC. Ik wacht echt nog op de DX11 patch en hoop dat het dan de naam 'crysis' weer wat recht mag doen.
Wordt het niet eens tijd om je oude "Diamond Monster 3D 3DFX" addon kaart te verruilen voor een meer recent exemplaar?

Draai zelf alles op MAX 1920x1200 met oogstrelende graphics, na mijn weten ziet het er net zo goed uit als crysis 1, waar je toendertijd een supercomputer voor nodig had...

Jammer is wel dat the Psychics in het 2e deel niet zo uitgebreid zijn als het 1e deel, dat wil zeggen dat je meer gebouwen & muren kon slopen etc.

[Reactie gewijzigd door Phoenixinteract op 25 april 2011 13:05]

ik weet niet welk lvl het is ,(het is waar je alien sample moet verzamelen)je hebt daar een ingestorte parkeer garage, moet je die stukken steen eens zien vallen, komen gewoon uit het niets.
Ook de interactie met gebouwen etc is zeer beneden peil, het speelt wel goed spel(al is de moeilijkheid graad wat laag,fiets er zo doorheen :(.(ja op hardcore)

Ik wacht eerlijk gezegd ook op dx11

[Reactie gewijzigd door lonegunner op 25 april 2011 13:28]

Ik weet niet wat voor een kaart je hebt, maar bij mij ziet crysis 2 er prachtig uit!
Om eerlijk te zijn oog-strelender dan crysis 1. En minder zwaar ook.

En met DX11 ga je toch niet veel verschil merken. Of sta jij 15 minuten lang een boom te bestuderen terwijl vijanden op je schieten?
Een spel aan de kant schuiven vanwege de graphics? Wat voor figuur ben jij, speel jij het spel niet vanwege het spel?
dan speel je hem te makkelijk
zet m op hardcore en je zal al snel achter eem muur of in de struiken in stealth gaan om even bij te komen en te kijken wat er gaande is .
Een speler kicken via vote ben ik sterk op tegen. Dit is juist een middel dat misbruik in de hand werkt. Ben je gewoon goed kunnen spelers die je niet mogen uit de server kicken.
Werkt in WoW prima hoor. Helpt een stuk om waardeloze party members uit de groep te zetten. Zoals dps die 4k doen in heroics of healers die zelfs een tank niet in leven kunnen houden. Zolang ze maatregelen tegen abuse treffen werkt zo'n systeem prima.
Ja Far Cry 2 is daar een goed voorbeeld van de multiplayer modus Deathmatch haast onspeelbaar omdat je er zeker van kon zijn dat je gekickt werd mocht je aan het winnen zijn.
cheaten bij deze game online is inderdaad piece of cake, dus beter doen ze er wat aan ja :) Wel erg slordig dat het uberhaupt kon (denk aan xml file ofzo aanpassen)

[Reactie gewijzigd door Saven op 24 april 2011 14:36]

Blij dat er een vote-kick systeem toegevoegd gaat worden. Nou is het alleen hopen dat als iemand gekickt wordt, hij/zij niet direct weer kan joinen. En dat legitieme spelers met zieke skills niet te vaak gekickt gaan worden, onder het motto van: "haxx0r"..
Hebben ze hier dan dedicated server binaries voor of is het net als al die andere pauper shooters wat huurservers waar je niets mee kunt?
Ik vind het geen ramp. Zeker niet omdat de mappen niet groot zijn en 'fast pace' shooting zoals nu is. Je hebt haast geen tijd om ....d.w.v. schoonheid van DX11 te genieten.

Straks als de Editor uit is en grotere mappen, dan kan DX11 iets van een toevoeging zijn. DX10/DX11 zal van meer waarde zijn met bijvoorbeeld 'destructibles' in online mappen.

Trouwens ik dacht dat dit al veel eerder was vermeld en dat het zeker maanden ging duren.

[Reactie gewijzigd door XRayXI op 24 april 2011 15:25]

Je hebt de hele tijd gewoon tijd om van dx11 te genoeten, doen we toch ook nu met dx9? Als ik verder niet naar het scherm kijk zie ik het niet
Lost deze patch de Gauss Rifle exploit op in de single player? Dat wil ik namelijk niet en ik denk met mij nog een heleboel mensen niet :P

Over het vote/kick systeem, dit werkt de willekeur in de hand. Helaas zijn er teveel situaties waarin goede spelers van bijvoorbeeld de tegenpartij eruit getrapt kunnen worden. Kijk naar BFBC2, daar gaat het ook prima zonder vote/kick. Soms een permban voor de cheaters en verder gewoon heerlijk spelen.
Het is eigenlijk nogal silly dat ze by crytek zo prat gaan op hun 'super-engine' terwijl deze feitelijk al jaren achter de geldende norm aan loopt. De visuele verschillen tussen dx9 en 11 zullen wel klein zijn, maar door het niet te implementeren kiezen ze er feitelijk voor geen koploper meer te zijn, zoals ze met crysis 1 pretendeerden te zijn.
Ik hoop dat ze de frustrerende AI problemen verhelpen met de patch. Ik ben het tegen muren aan rijden van aliens/soldaten wel een beetje zat. Verder wel ongeveer het beste spel sinds tijden...imho.... ;)
Ik begrijp enigzins je frustratie. Ik ben er net zo 1. Alleen vond ik zelf wel dat na het spelen van crysis 2 op het moeilijkste niveau (ja tot 2x toe) de gameplay wel erg vet wordt met cloak en max armor. Afgezien van de af en toe langdurige tussenfilmpjes vond ik C2 echt leuk om uit te spelen. Je hebt wel gelijk dat C1 met boompjes enzo iets meer deed. ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True