Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 75 reacties

De Maestro van Packard Bell is in zijn witte behuizing een opvallende verschijning, die volgens het bedrijf vooral is bedoeld als design-statement. Het scherm heeft een diagonaal van 24 inch en beschikt over full hd-resolutie.

De Maestro Led-serie is uitgebreid met een 24"-led-monitor die in wit is uitgevoerd. Het scherm heeft een design-vormgeving met een L-vormige voet en een dikte van slechts 16,5 millimeter. Het door leds verlichte panel heeft een beeldverhouding van 16:9 en kan 1920 bij 1080 beeldpunten weergeven. Volgens Packard Bell heeft het scherm een actieve contrastratio van 12 miljoen:1, maar de werkelijke statische contrastratio is niet opgegeven. De overige schermen hebben een statische contrastratio van 1000:1. De grijs-naar-grijs-verversingssnelheid is wel opgegeven en bedraagt 2ms.

Het Maestro White 240 Led-scherm is voorzien van een analoge D-sub-aansluiting. Daarnaast zijn een dvi-aansluiting en een hdmi-poort met hdcp-ondersteuning aanwezig. Daarmee prijst PB het scherm niet alleen als computerdisplay aan, maar het scherm zou ook gebruikt kunnen worden om films van blu-ray-spelers op te bekijken. De schermen zijn voorzien van ingebouwde 4W-speakers en ook vier usb-poorten zijn aanwezig voor de aansluiting van randapparatuur. De bediening verloopt via touch-knoppen. De witte variant van de Maestro-serie moet vanaf maart verkrijgbaar zijn; een prijs gaf het bedrijf nog niet op.

Packard Bell Maestro 24"wit

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (75)

[sarcasme]Sorry maar met Packerd Hell wil ik niet gevonden worden.[/sarcasme]

Ben overigens wel benieuwd of het geen licht lekt. Daar heeft de iPhone namelijk wel last van. Wat mij niet duidelijk is wat de design-statement zou moeten zijn. De DEO A2215 is namelijk al langer bekend dan het bovenstaande model en is zelfs 16.14mm dik.
Voor dat probleem leveren ze een opvangbakje,
kun je het gelekte licht langs een vul opening terugstorten
Klopt,

Je bent alleen beter af als je zelf een opvangbakje maakt. Het meegeleverde opvangbakje is niet geheel lichtdicht (plastic is nou eenmaal nooit helemaal lichdicht).
Ik gebruik hier zelf een leeg pak vruchtensap voor. Je kan ook het meegeleverde opvangbakje inwikkelen in alu-folie.

Nog een tip:
Vervang de vulopening door een oude kurk. Dit verwisseld sneller dan de dop die er op zit waardoor de opening korter open staat en je minder verliest..
Mocht er toch teveel licht ontsnapt zijn, dan heb ik nog wel een paar flesjes bijvul-licht staan. Ik had vroegah namelijk een witte monitor en daar heb ik, slim als ik was, meteen maar een paar extra bijvulflesjes bij gekocht zodat ik niet elke keer weer naar de winkel moest. Maja, ben nu overgestapt op een zwarte monitor. Voor een prikkie op te halen :)
Waar gaat dit over? Licht lekken, in een flesje stoppen en weer bijvullen? Hebben jullie het over fotonen ofzo 8)7

Leuke marketing ook weer, een actieve contrastratio van 12 miljoen:1.

Zal misschien leuk staan voor mensen met een witte Macbook ofzo, maar heel erg mooi of vernieuwend vind ik dit scherm ook niet. Trouwens Packard Bell heeft ook witte laptops ds daar zal het prima bijpassen.
dit hoort bij V&A.
Mooi scherm!
Ik hoop wel dat ze bij de keuze van het plastic rekening hebben gehouden dat het niet gaat verkleuren agv de warmte die het scherm produceerd.... Anders zit je met zo'n vergeeld scherm in de toekomst...
Ik hoop wel dat ze bij de keuze van het plastic rekening hebben gehouden dat het niet gaat verkleuren agv de warmte die het scherm produceerd.... Anders zit je met zo'n vergeeld scherm in de toekomst...
Hoe kom je erbij dat dat vekleuren/vergelen door de warmte komt? Volgens mij komt het door UV-straling.
Niet zo heel speciaal toch? De meeste schermen waren vroeger toch wit? Al dat zwart is juist een trend van de laatste jaren. Mijn werk staat nog vol met witte iiyama lcd's. Nieuwswaarde? :)
nu glimmen ze en zijn ze spierwit. Toch wel anders.
En hebben ze nog maar 'een dikte van slechts 16,5 millimeter'. Onee, dat is op het dunste punt, die kont waar de voet in gaat is toch echt dikker. Dat moet toch ook wel anders kunnen!?
Niet zo heel speciaal...

Maar wellicht hebben ze ook een manier gevonden dat ie wit blijft aangezien veel apparaten die wit waren o.a. onder invloed van licht en warmte nu geel zijn (net zoals je iiyama's waarschijnlijk)......

zo niet, tja dan is't inderdaad een doodgewone monitor...

[Reactie gewijzigd door hatex op 3 februari 2011 10:22]

Wit is niet innovatief. Ik zie overigens de eerste Aplle/Mac vergelijking alweer staan terwijl in the good old days wit en beige al werd gebruikt voor de Apple II bestond.

Persoonlijk vind ik deze monitor van PB wel mooi vorm gegeven Alhoewel ik twijfel bij die vvoet maar het zal wel nodig zijn voor de stabiliteit. Ik neem aan dat muurmontage moet via het uitstekende gedeelte?

[Reactie gewijzigd door Auredium op 3 februari 2011 10:37]

HP? Tis Packard Bell (PB) niet Hewlett Packard (HP). PB is overigens van Acer.

@Hieronder: D'oH! Typo :P

[Reactie gewijzigd door Str1ngS op 3 februari 2011 11:23]

Tis Packard Bell (BP)
En ik maar denken dat BP voor British Petroleum stond :+
wat een innovatie toch dat wit. Moeten ze lang over hebben gebrainstormd en nagedacht.
En dan ooknog eens een t.net artikel. poe poe.
Haha idd, en dan te bedenken dat de wisseling tussen zwart en wit elke 10 jaar wisselt.
Elke 10 jaar?? Elke 2 jaar ja. Het is alweer geleden van toen de Wii/iPod/iMac allemaal in het wit uitkwamen..
Ja goh een witte monitor wat interessant.

..... maar wacht ff, er zijn wel meer en zelfs mooiere witte monitoren

@ Saven & or Aham brahmasmi
Over smaak valt te twisten, maar wie geeft er om, punt was met mijn reactie dat deze nieuws post een nieuws waarde heeft van bijna nul.
En als ik over nieuwe monitoren en andere gadgets wat wilt weten ga ik wel naar sites die daar voor gemaakt zijn.

[Reactie gewijzigd door player-x op 3 februari 2011 14:36]

Dan heb je imo geen smaak, want de 3 'mooiere' witte monitoren vind ik geen van allen mooier dan deze HP. Welke ik trouwens ook niet echt super vind, maar dat terzijde
..... maar wacht ff, er zijn wel meer en zelfs mooiere witte monitoren
Je gaat me toch niet vertellen dat je die BenQ met dat pennenbakje mooier vind? :X
Die LG vind ik ook gruwelijk lelijk en die NEC ook minder mooi dan deze PB. Ik snap niet waarom dit scherm nou zo gebashed wordt -- omdat het Packard Bell is soms (populair om te bashen)?

Ik vind dit ontwerp van PB redelijk geslaagd.

Touch-knoppen hoeft ook niets mis mee te zijn. Mijn Dell U2410 heeft ze ook en die kan ik ook blind bedienen.

[Reactie gewijzigd door Aham brahmasmi op 3 februari 2011 13:17]

Heeft die benq nou een bekerhouder? :P
Past mooi bij mijn ivoorkleurige Athlon 1ghz ;) Voor een design-statement vind ik hem overigens niet echt bijzonder mooi.
idd... hij ziet er nu al ouwerwets/nineties uit...
laat staan binnen 5 - 10 jaar....

touch knoppen zijn bucht overigens.... heb er al genoeg problemen mee gehad met mijn samsung syncmaster t220.... geef mij maar een werkelijke knop die je moet induwen zoals op mijn acer s243 hl
Inderdaad, touchknoppen op een monitor, echt altijd dom gevonden. Je moet zo'n knop blind kunnen vinden, beetje jammer dat Auto-Adjust naast de Power knop zit. Zit regelmatig dus het scherm te kalibreren terwijl ik hem gewoon uit wil zetten. Designfail imho ...

Een witte monitor zou best mooi kunnen zijn, maar het gaat er zo snel TE plastic uitzien, en het ontwerp op zich vind ik nou ook niet echt denderend.

Als design-statement faalt hij wel ja
120HZ? beeldschermen hebben toch geen kannonnen meer?
dat is toch zooooooo eighties.... :P
3D mogelijkheid mischien? :) (shutterglass op 2x 60hz).
Ja hoor altijd is het van apple afgekeken, wat een onzin ik heb witte nike shirt is die wit ook afgekeken van apple??

Trouwens Packard Bell is een flut merk, gaat snel stuk garantie support is meestal "u heeft de pc zelf kapot gemaakt, dit vergoeden wij niet" en dat terwijl bij normaal gebruik de cpu doorbrandt...

Externe HD's van Packard Bell zijn wel redelijk goed, en daar blijft het bij.
Ik heb al 4 jaar een 22 inch LCD van packard bell, niets mis mee... de pc's zelf en de ondersteuning vind ik ook ruk, maar de randapparatuur valt wat mij betreft wel mee. Ik vind dat het idee wel gedeeltelijk is afgekeken van apple, aangezien geen enkele fabrikant (behalve apple) nog witte beeldschermen produceert... het is maar net hoe je het bekijkt... ze proberen het in ieder geval met een andere kleur, die alleen vroeger werdt gebruikt voor beeldschermen en pc's...

[Reactie gewijzigd door _-SaVaGe-_ op 3 februari 2011 10:35]

Apple produceert al jaren geen witte beeldschermen meer. De huidige serie schermen is aluminium met zwart, zoals eigenlijk de hele productlijn, op de witte macbook na... Wit is al lang niet hip meer...
oh nee?? kijk hier maar eens op de apple site: http://www.apple.com/nl/imac/ als deze mac's niet wit zijn dan weet ik het ook niet meer (dan is me beeldscherm ruk, ik zie duidelijk alles wit van die mac dingen)

[Reactie gewijzigd door _-SaVaGe-_ op 3 februari 2011 11:00]

Ik vermoed dat je een Packard Bell monitor hebt
Nope. momenteel een Samsung SyncMaster 930BF :P wel een goeie joke BTW XD

[Reactie gewijzigd door _-SaVaGe-_ op 3 februari 2011 11:42]

Ik zou zeggen bekijk de 4e foto op die pagina ;) Die schermen zijn allemaal zilver.
dat doe ik ook... bij mij is alles wit... ligt gewoon aan het beeldscherm dan :P ik zal wel thuis kijken op me computer dit beeldscherm hier op me werk weergeeft het gewoon alsof het wit is o_0
oh nee?? kijk hier maar eens op de apple site: http://www.apple.com/nl/imac/ als deze mac's niet wit zijn dan weet ik het ook niet meer (dan is me beeldscherm ruk, ik zie duidelijk alles wit van die mac dingen)
Die imacs zijn aluminium/zilverkleurig en niet wit. Het zijn geen echte foto's maar renders, waardoor dit niet zo duidelijk is.
Moet je eens drivers willen zoeken, van producten +1 jaar

Na ellenlange submenu's kom je nog niet eens erbij uit, en pak je een vergelijkbaar model, "sorry is niet ondersteund"

Van de week een oneTwo allinone, nog geen jaar oud, maar driver-support is al niet meer te vinden, moest het op de "ouderwetse" manier doen...

Ooit al eens via google een driverhunt gedaan, als je van registreren houdt, kun je je lol op .....
Een 'leek' zou er niet uitkomen ...
Ziet er wel geinig uit vind ik... wel apart die witte kleur aangezien alles tegenwoordig zwart of zilver is...

[Reactie gewijzigd door _-SaVaGe-_ op 3 februari 2011 10:04]

alles wat in wit gemaakt wordt is afgekeken van apple toch...

wordt tijd dat er 120Hz 24 inch geproduceerd word ipv het ene zelfde scherm na het andere.
En ik maar denken dat Apple het had afgekeken van die spierwitte Blaupunkt 70's radio van me. Dom van me...
En ik maar denken dat Apple het had afgekeken van die spierwitte Blaupunkt 70's radio van me. Dom van me...
Apple had toen al lang en breed de kleur wit gepatenteerd. :+
Niet op ieder artikel hoeft met een Apple tegenargument te worden geantwoord, zeker niet als het om een kleur gaat.
ik dacht Jan des Bouvrie?

Of wie had er ook al weer copyright op wit? oh ja! Niemand.
4 posts... Het kost 4 posts voordat iemand apple erbij sleurt...


Opzich wel een mooi ding, ziet er goed plat uit en de voet is ook mooi dun.

Alleen jammer dat het weer 16:9 is en niet 16:10
Ja, ik geloof dat ik maar blij moet zijn met mijn huidige monitor (samsung t240hdt) waar ik wel 1920 x 1200 heb. Opvallend hoe vaak ik hier op tweakers lees dat men graag 16:10 wilt en dat er simpelweg bijna geen schermen uitkomen die 16:10 zijn.
Ik dacht gelijk aan Apple anders. Maargoed gelakt wit staat alsnog beter dan dat mat grijzige wit van vroeger, weet je wel die nu allemaal vergeeld op zolder staan.
echt innovatief zou het zijn dat als het scherm wit, is het beeldvlak ook wit is (wat nu dus altijd zwart is), dan heb je pas een stoere innovatie, dus dit is geen innovatie, mijn zusjes hebben ook een scherm (acer / asus volgens mij) die ook wit is.

edit: hier staan toch echt witte schermen tussen, of snap ik nu iets niet van het nieuwsbericht:
http://tweakers.net/price...w2gG0VVtmmPxYEmFE2HOcb4AA

[Reactie gewijzigd door mmniet op 3 februari 2011 10:14]

Ja, maar witte monitoren waren voorheen gewoon witte monitoren, nu is het een design-statement |:(

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True