Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 24 reacties

De website murderyourmaker.com lijkt een hint te zijn naar Prototype 2. Op de site, die eigendom is van uitgever Activision, is een clip te zien met beelden uit de eerste editie van het open-wereldactiespel. Op 11 december geeft de uitgever opheldering.

Sinds uitgever Activision een week geleden murderyourmaker.com opende, is het raden naar de betekenis van de site. Die maakt duidelijk dat de uitgever op 11 december, tijdens de Spike TV Video Game Awards, een nieuwe game gaat aankondigen. In eerste instantie was op de site alleen een plaatje van een kale man te zien. Die is nu vervangen door een korte video met dezelfde kale man. In de clip zijn echter ook korte beelden te zien uit het spel Prototype, een open-wereldactiegame uit 2009, die verscheen voor de pc, Xbox 360 en PlayStation 3. De clip lijkt daarmee te bevestigen dat Activision tijdens de Spike TV Video Game Awards een opvolger van Prototype gaat aankondigen.

De website geeft nog geen details van het spel vrij. De hints zijn echter overduidelijk van Activision afkomstig. De url van de site is vastgelegd door het Amerikaanse bedrijf MarkMonitor, maar draait op de servers van uitgever Activision.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (24)

Vond deeltje 1 nog wel aardig het eerste uur, maar daarna werd ie erg eentonig..
Vond de gameplay wel leuk genoeg om te wachten op deze herkansing. Ik wacht af tot er wat meer bekend is, dan maar eens kijken of ie interessant genoeg is om deze keer wel uit te spelen..
Deel je mening, heel aantrekkelijk de eerste paar uren. Vanaf minuut 1 werd ik erin gezogen. Maar na minuut 200 was er niks echt verandert. (daarintegen was bodygrinding echt vet!!) Iets meer afwisseling mag, maar ik kan zelf geen voorbeelden geven hoe. Ik wacht dus ook tot we meer weten en zal dan overwegen te kopen.
Deel je mening, heel aantrekkelijk de eerste paar uren. Vanaf minuut 1 werd ik erin gezogen. Maar na minuut 200 was er niks echt verandert. (daarintegen was bodygrinding echt vet!!) Iets meer afwisseling mag, maar ik kan zelf geen voorbeelden geven hoe. Ik wacht dus ook tot we meer weten en zal dan overwegen te kopen.
Ik sluit me hier ook bij aan; ik heb hem op de PC gespeeld. Open wereld om te verkennen is altijd leuk, en lekker veel actie is ook altijd goed. Mijn bezwaar bij de open wereld van Prototype is dat er in verhouding geen f*ck te doen is. Je kan eigenlijk uit 3 dingen kiezen: Een Hyve vernielen, een legerbasis vernielen, of random mensen en voertuigen vernielen. Je hebt verder een hele grote stad waar je rond kan racen / rennen / vliegen, maar waar je bijna geen enkel gebouw in kan. En de missies zijn qua verhaal héél erg summier.

Dus ik vond het na een paar uur ook vrij eentonig worden. Wéér een helicopter kapen om een hyve in zo´n 10 seconden kapot te knallen. Ja, dat heb ik na 5 hyves ook wel gezien. Wéér een legergastje absorberen om een legerbasis in te komen.

Vergelijk het met de open wereld van bijv. GTA 4 of andere GTA spellen, daar zit qua missies heel wat meer variatie in. Al moet ik zeggen dat ik zelfs bij GTA nog vindt dat ze in verhouding veel te weinig met die open wereld doen. Je kan bij GTA wel véél meer gebouwen in, maar nog steeds het overgrote gedeelte van de stad bestaat gewoon uit gebouwen die er uitzien als gebouw, maar waar je niet in kunt en die dus ook verder niets bijdragen aan de game behalve dan als "scenery".

Nog zo´n voorbeeld van een nutteloze open wereld: FUEL. Die maakten volgens mij zelfs reclame met dat ze in kilometers één van de grootste free roam werelden in de geschiedenis van de games hadden, maar verreweg het grootste gedeelte van die freeroam wereld bestaat gewoon uit nutteloze lege wildernis waar niets te beleven is, behalve héél af en toe een vaatje "fuel" of een ramp waar je op een leuke manier over heen kunt springen. Oh ja vooruit; dan had je inderdaad ook nog de "viewpoints" en "liveries" (eh... boeiend?) die je kon collecten. In elk geval zat er niet méér content in dan in een willekeurige andere freeroam game, maar door de gigantische afstanden ligt alles gewoon verder uit elkaar. :O

[Reactie gewijzigd door RagingR2 op 6 december 2010 12:30]

Typisch, ik vond prototype juist helemaal geweldig, maar het is dan ook de combat en de langzaam er bij komende moves die het interessant maakten. Qua verhaal was het wel leuk maar niet heel bijzonder. Overigens kan ik me voorstellen dat het wellicht wat saaier wordt als je steeds helicopters kaapte, ik ging die hives over het algemeen gewoon te voet slopen, auto's er tegenaan kwakken terwijl je die grote beesten die uit de hive komen moet zien te ontwijken was best leuk :).
Overigens vond ik juist GTA IV een enorme tegenvaller, heel eentonig en juist daar had ik het idee dat er niks te doen was... De minigames waren stuk voor stuk veel te makkelijk waardoor je dat na 2 keer ook wel gehad had, maar je vrienden/dates willen wel nog steeds om de haverklap iets gaan doen... Verder moest je echt verrekte goed zoeken naar restaurants en dat soort dingen, volgens mij was minstens 95% van alle plek waar een winkel zou kunnen zitten niet meer dan een texture (en waarschijnlijk nog wel meer). De auto's reden goed, maar ook de races waren veel te simpel en na een stuk of 10 races die stuk voor stuk met het grootste gemak gewonnen waren had ik dat ook wel gehad... Gevolg was dus dat ik op een gegeven moment bij een missie die wat lastiger was er genoeg van had en het spel niet meer opgestart heb.
Hoewel deel 1 idd best eentonig was, vond ik het geweldig: constant actie, explosies en noem maar op. Wat ik wel jammer vind is dat de makers echt veel moeite in het spel gestopt hebben (denk aan al die cutscenes van bijv soldaten die je moest consumen om te leren rijden/vliegen enzo), maar dat het verhaal een open einde had, dat... hoorde gewoon niet. Uiteindelijk had je niets anders bereikt dan wat je aan het begin ook al had: een stad met veel te veel infected enerzijds en veel te veel military anderzijds.
In het begin is de stad nog vrij normaal en helemaal niet infected en zwaar bezet door het leger, dat gebeurt in de loop van het spel... Het punt van het spel is waar je achter komt (wat ik nou niet ga zeggen natuurlijk voor het geval iemand het nog wil gaan spelen), dat verandert je complete outlook en vond ik wel een cool einde.
Dat is zeker wel waar! Maar toch zat er op de een of andere manier een negatieve herhaling in. Misschien te veel dezelfde units/skins?

Dat veranderen van de stad was inderdaad erg cool gedaan. Ik hoop dat 'deel 2' ook zoiets gaat bevatten!
Ik heb het spel anders een aantal keer doorgespeeld, me geen moment verveeld. Ja ik ben het met je eens dat het meer van hetzelfde is, maar dat had ik met God of War ook. Je moet het wat leuker maken voor jezelf, lekker combo's maken, on the fly wisselen van wapen/attribuut doet dan echt wondere. Zeker ook op de hoogste moeilijkheidsgraad word het spel al een heel stuk uitdagender.

Maar goed, ieder zijn meug natuurlijk :)

Ik kijk dan ook heel erg uit naar deel 2, als inderdaad wat meer variatie er in kunnen brengen, kan het best wel eens een toppertje gaan worden. Lekker uitleven!
Dat zou wel heel mooi zijn! Ik vond in principe alles aan prototype wel goed en leuk, vooral het innovatieve eraan. Waar ik me echter wel flink aan stoorde was het feit dat je een god-like personage speelt, maar als je met een noodgang tegen een gebouw aan vliegt dan gebeurt er gewoon niets, stopt je laterale beweging en val je gewoon naar de grond (die overigens wél kapot gaat). Dat veel dingen niet "kapot" kunnen op welke manier dan ook vond ik vroeger al een ergernis-punt bij veel games maar ik had toch wel verwacht dat dat tegenwoordig wat minder zou zijn.
Ook het feit dat je met Muscle Mass geen zwaardere voertuigen op kunt pakken, maar de "lichte" wel 10x zo hard kunt weggooien vind ik niet logisch. Ik hoop dat ze dat bij Prototype 2 (als hij inderdaad komt) toch wat anders gaan aanpakken. Dat zou het "leveling"-systeem ook wat in de hand werken.
Tsjah je zit nu een arcade spel af te kraken om zn arcade-features, dat is toch iets wat het arcade maakt? Zelfde met mensen die klagen over dat je auto heel blijft bij een botsing met need4speed, als je eenrealistische racing game wilt moet je een andere game gaan spelen (colin mcrae ofzo).

Ik persoonlijk hou van arcade spellen die lekker alle natuurkunde wetten en logica in de wind slaan :P
Beweer je nu dat Prototype níet alle natuurwetten en logcia in de wind slaat wanneer gebouwen wél kapot kunnen? XD. De realiteit in dit spel is hoe dan ook al ver te zoeken. Maar dan kan het nog wel leuker zijn om meer vrijheid te hebben in een spel. Laat ik het zo zeggen; het spel zou er een stuk chaotischer van worden omdat alles minder voorspelbaar op ons overkomt.

Enne, als je een suggestie hebt voor een "realistische GOD-mode game" dan hoor ik het graag ;).
Leuke manier van geheimzinnige promotie; moet wel gelijk denken aan Diablo III...

Activision/Blizzard deed hetzelfde rondom de aankondiging van Diablo III, voorafgaand aan Blizzcon 2009. Er verschenen op de diverse Blizzard websites vreemde tekens en iedere dag werd er iets meer zichtbaar van wat het uiteindelijk zou kunnen worden. De buzz op alle (officiële- en fan) forums was enorm en veel mensen zagen de meest vreemde aanwijzingen, patronen en vormen in de teasers :)

[Reactie gewijzigd door KiKiA op 6 december 2010 11:20]

Leuke manier van geheimzinnige promotie; moet wel gelijk denken aan Diablo III...

Activision/Blizzard deed hetzelfde rondom de aankondiging van Diablo III, voorafgaand aan Blizzcon 2009. Er verschenen op de diverse Blizzard websites vreemde tekens en iedere dag werd er iets meer zichtbaar van wat het uiteindelijk zou kunnen worden. De buzz op alle (officiële- en fan) forums was enorm en veel mensen zagen de meest vreemde aanwijzingen, patronen en vormen in de teasers :)
Achteraf is het best wel appart dat men daar zo uitgebreid over heeft kunnen speculeren van "wat zou het in godsnaam kunnen zijn !?" Ik bedoel hoeveel verschillende franchices heeft Blizzard nou helemaal? Volgens mij ongeveer 3, dus als er een aankondiging aan zit te komen kan het niet heel veel kanten op gaan. StarCraft II was ten tijde van Blizzcon 2009 volgens mij al lang bekend, dus dan blijven er nog ongeveer 2 keuzes over wat voor groot nieuws het kan zijn: 1) Een nieuwe uitbreiding voor WoW of 2) een nieuw Diablo spel. ;)
Aah supergaaf, de gameplay was echt meesterlijk in deel 1. En zelfs over herhaalbaarheid was nagedacht! Toevallig net vorige week nog ff officieel gekocht toen hij in de aanbieding was in steam. Ik wacht af op deel 2 :Y)
Well well, volgens het verhaal uit deel 1 was je 'maker' inderdaad geen lievertje....
Ik kijk er nu al naar uit, ik heb me erg vermaakt met deel 1.
het 'upgrade' systeem was erg geslaagd, het spel bleef op die manier boeien!

hopelijk in het volgende deel nog meer skills:)!
ik heb deel 1 nog niet uitgespeeld eigenlijk, maar ik geef wel toe dat het spel mij altijd wel heefd vermaakt :P denk dat ik hem binnenkort dan maar even ga uitspelen en dat ik daarna me kan verheugen op deel 2 :) in mijn mening was deel 1 niet echt eentonig, later in het spel waren er wel aardig wat wijzigingen.
Tijdje terug dat ik het heb gespeeld... maar het was een erg gave game, werd op een gegeven moment wat eentonig, maar bleef toch erg leuk om te blijven spelen. Een spel mag wat mij betreft best wat eentoniger zijn, als dat maar leuk is. Het upgrade-systeem was op het laatst het enige waar ik nog voor bleef doorspelen na het eind. Erg leuk dus dat deel 2 komt, dat zouden ze heel leuk kunnen maken... Iemand nog leuke verklaringen voor dat clipje :P
Deel 1 vind ook ietwat eentonig, maar toch kan ik me prima vermaken met de game. Ik wacht wel af wat deze vervolg game allemaal te bieden heeft...
Misschien als ik er nu over terug denk dat het spel eentonig was.
Maar toen ik het speelde heb ik het in 1 ruk uitgespeeld en me geen moment verveeld of gedacht van .. alweer dit.

Kijk echt uit naar deel 2, want er waren natuurlijk genoeg dingen waarvan ik wou dat het beter was. Vooral de A.I van de npc's
Deel 1 was echt super, heb me tot het einde vermaakt eigenlijk :D Ben erg benieuwd ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True