Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 27 reacties

Uit een uitgelekt document zou blijken dat het Canadese Slant Six Games, bekend van een aantal Socom-games, werkt aan een nieuwe team-based Resident Evil-game, die voor de Xbox 360 en de PlayStation 3 zal verschijnen.

Website Kotaku claimt een document in bezit te hebben waaruit blijkt dat het Canadese Slant Six Games in opdracht van uitgever Capcom een game in productie heeft die Resident Evil: Raccoon City heet. De game zou worden gemaakt voor de Xbox 360 en de PlayStation 3. Slant Six lijkt met de game een nieuwe weg in te slaan. Het zou een team-based shooter maken van Raccoon City.

Van officiële zijde is er niets bekend over de game van Slant Six. Capcom wil niet op de geruchten reageren. De studio uit Vancouver is ondertussen op zoek naar nieuw personeel om te werken aan een 'amazing' nieuw project dat valt binnen een 'franchise van wereldklasse' en wordt gemaakt voor een 'nieuwe uitgeefpartner'. Diverse personeelsleden van de ontwikkelaar hebben in hun profiel op LinkedIn opgenomen dat ze werken aan een multiplayergame voor de Xbox 360 en de PlayStation 3. Slant Six had in maart bovendien al een vacature voor een Japanse tolk-vertaler met kennis van de gamesindustrie.

Slant Six Games bestaat sinds 2005 en leverde tot nu toe enkel Socom-games af. Voor de PlayStation Portable maakte het Socom: Tactical Strike en Socom: Fireteam Bravo 3, en voor de PlayStation 3 leverde het Socom: Confrontation af. Het Japanse Capcom zoekt steeds vaker samenwerking met Westerse ontwikkelaars. Het eveneens uit Vancouver afkomstige Blue Castle Games leverde vorige maand Dead Rising 2 af. Het Engelse Ninja Theory werkt voor de uitgever aan de nieuwe Devil May Cry, die simpelweg DmC gaat heten.

Socom 4

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (27)

Dan toch hopen dat je gemakkelijker kan schieten als bij de gewone Resident Evil games. Mijn god wat is die controle verschrikkelijk. Ik wil kunnen lopen / wandelen op z'n minst als ik schiet.
Dat is gedaan voor de horror-sfeer
En voor de frustratie...
ik krijg van die controls eerder een tank simulator-sfeer
Dat hoort zo. De game engine van alle Resident Evil spellen werkt zo. Je moet de "angst" voelen om niet mis te schieten terwijl je ingesloten wordt. Als je zou kunnen lopen terwijl je schiet (wat ook nog eens onrealistisch is voor de zwaardere wapens: een rocket launcher vuur je niet even uit de losse hand) zouden de vijanden dat ook mogen doen en krijg je een heel ander spel.
laatste resident evil was niet echt top ofzo moest verdorrie complete magazijnen weg schieten op die k-zombies. volgende Resident evil mag inderdaad wel zo zijn als film 1 tot 3
Best lullig om virus-geïnfecteerde mensen uit te maken voor zombie.
ze zijn toch dood...en daarna gereanimeerd door dat virus. Wandelende doden...dat zijn toch zombies zoals Romero ze bedoelt heeft.
het las plagas virus uit 4 en 5 muteert hen, technisch gezien leven ze dus wel. Net als de "zombies" (infected) uit L4D.
ik hoop dan wel op het team van Socom 2, want de rest van de socom games suckte hard.. :'(
het zou beter zijn als ze socom 2 remake HD uitzouden brengen, daar zou ik wel 50 euro voor over hebben.. :9
SOCOM 2 werd gemaakt door Zipper Interactive, niet door Slant Six. Zipper Interactive is momenteel bezig aan SOCOM 4, wat hun eerste SOCOM-game wordt voor de PS3. Dus misschien wordt dat wel die "remake HD" waar je op hoopt...

Verder ben ik hier best benieuwd naar. Het Resident Evil universum leent zich best wel voor een interessante shooter, zolang ze maar afstappen van de afschuwelijke controls. Een soort "L4D" in Raccoon city kan best wel een toffe game worden.
Inderdaad. Zipper Interactive zijn de makers van de SOCOM-serie. Die zijn met de serie begonnen en hebben alle PS2-games en 2 PSP games gemaakt en zijn nu bezig met SOCOM 4. Zipper Interactive is een interne studio van Sony.

Slant Six is een 3rd party en heeft ook 2 SOCOM-games voor de PSP gemaakt. Sony heeft wel vaker ander bedrijven ingezet voor het maken van PSP-games op basis van eigen IPs. Dat deden ze ook met Ratchet & Clank, Jak & Daxter en God of War. Omdat Zipper Interactive een andere game wilde gaan maken (MAG) kreeg deze 3rd party de taak om ook een online only-SOCOM voor de PS3 te maken. Dat was een opvallende zet van Sony, maar niet zo'n succes, want er waren heel wat patches nodig om alle problemen in de game op te lossen.

Ik denk dat veel SOCOM-fans een zucht van opluchting hebben gemaakt toen ze hoorden dat SOCOM weer door Zipper Interactive zelf wordt gemaakt.
Death of a franchise zeg ik... Resident Evil 5 was al zeer matig... Het is van een horror adventure naar een fps third person shooter gegaan met weinig vernieuwing.

Deel 4 was best leuk, vooral op de Wii wegens het richten met de wiimote, maar ik zou liever zien dat het terug gaat naar de speelstijl van deel 0, 1 en 2.

[Reactie gewijzigd door ari3 op 2 november 2010 15:30]

fps? socom is third person.
Cool. als het een beetje de setting heeft van de 2e film kan het best gaaf worden :P
RE5 was absoluut geen horror-survival meer, maar toch wel een zeer degelijke actiegame met bij momenten knap level-design.
[i]team-based Resident Evil-game/[i] = PSN / XBOX-Live lock-in = Verplichte firmware upgrades = Console weer tijdelijk beschermd. < Goed voor beiden.

Ook verwacht ik dat voor de PS3 een nieuwe controler (speciaal voor dit spel) zal uitkomen van Sony zelf zodat ze de kritiek die ze laatst over zich heen kregen na het disable-en van 3rd party USB hardware enigsinds kunnen rechtzetten. Wat dan wel interressant zou zijn is de mogelijkheid van PS3 spelers tegen XBOX spelers voor dit spel, maar dan ga je wel een hoop gedoe over je heen krijgen over oneerlijkheid in het gebruiksgemak van de controllers. We gaan het zien in de toekomst...

[Reactie gewijzigd door Elmo_nl op 2 november 2010 15:21]

een nieuwe overprijsde 1st party controller moet het disablen van 3rd party controllers rechtzetten? |:(
Ja. Waar haal je vandaan dat die nieuwe controller overprised gaat worden? Ik vind > € 1 betalen voor welke 3rd party controller dan ook duurder dan 1x € x euro betalen voor een controller waarvan je zeker weet dat hij het in de toekomst (firmwarematig) blijft doen. Het disable-en van 'non-legacy hardware' is iets waar je bij een gameconsole rekening mee moet houden i.m.h.o. Ergens zal het ook wel in de gebruiksvoorwaarden moeten staan. Sony heeft het recht het gebruik van zijn hardware aan bepaalde eisen te laten voldoen om een kwaliteitsgarantie te kunnen garanderen aan de eindgebruiker. Die als jij ze onterecht vind, wat jouw goed recht is, dan gewoon geen PS3 kopen. Net zoals printerfabriekanten geen support leveren aan printers die goedkopere (eerlijk toegegeven vaak kwalitatief bijna gelijk maar veel goedkopere) cartridges van één of ander habbie babbie merk geïnstalleerd hebben. Stel je eens voor als het jouw bedrijf/product zou zijn, zou jij dan zelf garantie geven? Mensen zien nou eenmaal merk X op het kastje staan en geven bedrijf X dan ook de schuld als het niet (goed) werkt. Dan mag zo'n bedrijf, vind ik, eisen/randvoorwaarden aan het gebruik van hun product stellen.
wat heeft het disablen van 3rd party hardware nou in godsnaam te maken met de kwaliteitsgarantie van hun console, behalve dat die er door omlaag gaat? Als mijn 3rd party controller stuk gaat dan kan ik daar echt geen aanspraak op doen bij Sony. Je klinkt nu als een PR medewerker van Sony of je hebt daadwerkelijk niet door dat deze bullshit maatregel alleen is genomen zodat zij meer te dure controllers kunnen blijven verkopen |:(

het argument dat je beter kunt betalen voor een duurdere controller die firmwarematig blijft werken is natuurlijk ook dikke flauwekul, want als Sony in de eerste plaats die dingen niet disablede was er niets aan te hand.
Verwacht niet te veel van deze game. Echt jammer hoe de Socom-reeks is verlouterd. Eerste deel was echt magnifiek, vernieuwend en zo verslavend, dan deel twee was ook prachtig, kleine foutjes uit deel 1 opgelost. Was echt een van de beste tactical shooters die ik ooit heb gespeeld, maar vanaf er cheaters ware was echt alles om zeep en de volgende delen waren steeds slechter en slechter.
Khoop echt dat er nog eens een mooie hd remake komt met de mappen uit deel 1 en 2!
Socom -> Resident Evil ?? Dat is wel even een omslag.
Resident Evil kan beter gemaakt worden vooral the game play

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True