Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 77 reacties
Submitter: himlims_

Ontwikkelaar DICE heeft op zijn Battlefield-blog wat meer informatie vrijgegeven over de aankomende multiplayer-dlc voor Battlefield: Bad Company 2. Spelers krijgen in de Vietnam-uitbreiding onder andere vier nieuwe maps, en vijftien nieuwe wapens.

De vier multiplayermaps zijn logischerwijs allemaal gesitueerd in Vietnam, en zullen een aantal vernieuwingen aan de gameplay toevoegen. Zo kunnen spelers dekking zoeken in schuttersputjes, tunnels en dichtbegroeide jungles. Verder zijn er naast 15 nieuwe wapens, ook 6 nieuwe voertuigen te gebruiken. Alle gameplaymodi uit het origineel zijn ook in de uitbreiding te kiezen, en de speler kan gewoon doorgaan met levellen van een bestaand profiel.

Voor de sfeer heeft DICE nieuwe voice-overs opgenomen, gebaseerd op echte dialogen uit de Vietnam-oorlog. Ook krijgt de uitbreiding een eigen soundtrack met Amerikaanse muziek uit de jaren 60. Battlefield: Bad Company 2 Vietnam moet later dit jaar uitkomen tegen een nog onbekende prijs.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (77)

Dit is dus wat Battlefield: Vietnam (gebaseerd op BF 1942) moet zijn tegenover Battlefield: Bad Company 2.
Naja, ik ben niet zo van de oneindige historische terugblikken die shooters al jaren doormaken. Maar gezien hoe sfeervol en gedetailleerd BF:BC2 de jungle maps kan weergeven, en tevens ook hoe goed het geluid is, denk ik dat ls men een Vietnam revisit willen maken, ze de beste basis hebben gekozen :)
Ik vindt het leuk dat ze dit doen.
Het grote nadeel van Bad Company 2 vindt ik dat als je in de map zit na een paar minuten echt alles gesloopt is.
En elk tactisch voordeel weg is.

Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen met BF BC2 Vietnam?
Want daar was het vooral veel Jungle.
En om elke boom kapot te schieten, dat kost je veel tijd.

Dus ik hoop dat ze dat hier genuanceerd hebben.
Dat is nou juist het mooie aan BC2, dat alles kapot kan. En voordat alles kapot is ben je wel een flinke tijd verder. Mocht je op dat punt zijn belandt, dan heeft je team ook niet genoeg progressie gemaakt (of een te sterk team tegenover zich staan).

Het is voor beide teams in hun voordeel te gebruiken, en dat maakt het spel zo dynamisch :)
Kan er nog meer in stuk dan als in BF: Bad Company 1? Daar had je dat je enkel 'bepaalde muren' van huizen kon slopen, maar het huis nooit volledig instorte omdat sommige muren niet kapot wilden.
In Bad Company 2 kun je een huis zo ver slopen dat hij instort. Ook kun je alle bomen om kappen zodat iedereen te zien is :P
zoals dat ook in het echt gebeurt.. dus als vroeger een geallieerd leger de strijd kon winnen om alle beschutting weg te knallen.. deden ze dat..

realistischer kan niet :)
dat de map volledig plat is na een kwartier is handig bij rush. Het verdedigende team heeft steeds minder camp plekjes, de aanvallers steeds minder cover. Zorgt er voor dat er misschien eerst 70 tickets (respawns) verloren gaan voor de attackers zonder dat ze nog maar in de buurt komen van de objective, maar plots omdat een tactisch gebouw kapot is kunnen ze beide objectives zonder problemen pakken
Wat wel een nadeel kan zijn aangezien sommige Com points in gebouwen zijn geplaatst die zo kunnen instorten, dat maakt Rush in sommige maps nogal ongebalanceerd. Hoef je niet eens een charge te plaatsen, een paar suicide rushes in het gebouw met bijv. een ATV is genoeg.

Dat vind ik sowieso jammer aan Rush, wat verder wel mijn favo mode is. Het feit dat je com stations redelijk gemakkelijk gewoon kan opblazen zonder een charge te hoeven planten.

Als Engineers com stations nou, langzaam, konden repareren dan zou dat suicide rushes wat moeilijker maken.

En plase plaats com stations alleen in gebouwen die niet naar beneden kunnen, dat is z cheap.
Ik vind het juist een uitdaging om de MCOM killers op te sporen.
Juist de mensen met C4 en vooral nog CG / RPG zijn zeer link, en als je ze opzoekt en doelbewust eruit pikt, kun je de sterkste spelers steeds de baas zijn.

Iedere server, match en moment kan er een speler tussen zitten die een specifieke tactiek t veel gebruikt.
Ik zal er 1 verklappen, een beetje spoiler dus (pm me maar voor meer gemene tips);

ga als engineer richting de MCOM en neem mijnen mee + upgrade voor extra mijnen + explosive upgrade.
Leg zoveel mogelijk mijnen op / rond de MCOM en of je 'm nu diffused of niet, als de mijnen afgaan, levert iedere mijn 50 punten op, plus, deze actie zorgt voor zo'n slordige 70% schade aan de MCOM.
2 runs zijn dus voldoende.

Om het meer ontopic te houden, juist in BFBC2: Vietnam verwacht ik weer frisse nieuwe chokepoints, punten waar je met geen mogelijkheid doorheen komt zonder een doordachte tactiek.
Het is net hoe je het bekijkt, love it or hate it, een chokepoint is een goed en slecht punt tegelijk :)

Ook de balans van snipers ehm RECON in een spel, eindeloze topics vol over de onbalans van de Battlefield series; het is een keuze van een team.
Kiezen zijn 16 snipers/recon in een attack rush - dat gaat altijd fout.
Dus je kiest gewoon om te verliezen met zn allen.

In BFBC2 Vietnam zal het bos weer vol met lange sniperloopjes zitten en ook dat kan gehaat of geliefd zijn, snipers zijn onmisbaar aan de rand van open gebieden.
Ze zorgen dat het gevaar op afstand blijft, voor er medics en assault nodig zijn.

Ik voorspel veel levels alla Laguna Presa in BFBC2: Vietnam, en dat is super :D
HEERLIJK vind ik 't om zo'n gebouw met C4 op te blazen :D

1. C4 plaatsen
2. MCOM even af laten gaan
3. snel in de bosjes gaan zitten.
4. wachten op defuse en dan....
5. BOOOM :D

1x 6 gastjes vermoord + mcom. BOOOYAA
Alle muren kunnen kapot en hele gebouwen kunnen idd in elkaar storten :)
Lijkt me niet helemaal verglijkbaar, vietnam was een volledige game met veel maps en een grafisch veel sterkere (en zwaardere) engine. Behalve het woord vietnam komt er dus vrij weinig overeen;

"Spelers krijgen in de Vietnam-uitbreiding onder andere vier nieuwe maps, en vijftien nieuwe wapens"
grafisch veel sterkere en zwaardere engine als deze? geloof jezelf wss ook wel ;)
Natuurlijk bedoelde hij dat in vergelijking tot BF 1942. Die engine hebben ze voor BF:Vietnam aangepast.
Het was een engine feature upgrade, niet heel boeiend en ook niet veel zwaarder.
Als het weer de sfeer heeft van de originele Battlefield Vietnam heb ik wel belangstelling. Zolang we maar niet weer de hoofdprijs moeten betalen voor alleen een paar maps en wat wapens...
Juist! De sfeer en gameplay van BF:Vietnam heb ik nog steeds niet terug gevonden in welke game dan ook. Vietnam had humor met de stemmen, leuke actie en de muziek in de voertuigen was geniaal en maakte het spel gewoon leuker. Sindsdien nooit een game geweest waarbij ze muziek op die manier hebben gebruikt. In BF2 had het ook gekund met de Irak oorlog, beetje fire water burn ofzo tussendoor als je in een tank zit met een aantal gasten.
imho is het trailer nummer wel een van de meest toepasselijke songs om te gebruiken in een game als deze aangezien die lijnrecht is gemaakt over de vietnam oorlog.
Daarnaast is dat in maffia 2 ook erg goed, bioshock ook en fallout 3...
je praat wel over anno 2010 het jaar van de dlc en de melkkoeien
DLC in gevallen van Mass Effect2 is beter dan de expansie packs waar je vroeger 49euro voor betaalde.

expansies zijn niet nieuw.
dlc is praktisch altijd content welke voorheen of gratis was of als onderdeel van het spel aanwezig was, dus toch iets anders dan een expansie.
dat is gewoon niet waar, dingen zoals de expansies van Dragon age of Mass Effect2 zouden nooit gratis geweest zijn in het verleden (misschien in je fantasie, maar de werkelijkheid sluit het anders uit)

het geleuter van vroeger was alles beter is dat precies, geleuter.

off-topic over het verleden: ik ken niemand die in de jaren 50 geleefd heeft, terug wil naar de jaren 50 (het was een levende hel, geen beeldig fantasie plaatje zoals een paar mensen beweren)
Het is gewoon een erg leuke DLC. Goed dat je ook door kan gaan met je rang van bad company 2. We wachten al meer dan een jaar op nieuwe maps.
De maps van bad company zijn tegenover andere spellen meer geld waar vind ik, dus als Vietnam 15 a 20 euro kost vind ik het geen probleem
"We wachten al meer dan een jaar op nieuwe maps".?????

d8 dat de release begin maart 2010 was :?
release van de originele BC2 was in augustus 2009...
Zal door deze uitbreiding battlefield 2 vietnam ook met move speelbaar worden?
Dat lijkt me wel gaaf.
Het is gewoon een expansion dus ik denk het niet. De meeste MOVe titels zijn dan ook van SONY maar misschien dat er in de toekomst ook meer 3rd pary developpers de MOVE zullen toepassen --> zie RE5 Gold
Als de voertuigen net zo bout zijn als in de normale BF:BC2, wordt ook dit een mislukking wat mij betreft.
wat mij betreft zijn alle voortuigen ok, maar een jet zouden ze er van mij ook in mogen verwerken (wat ik vrees :s)
Hoe zou dit werken?

Zal de content bereikbaar zijn via de serverbrowser van Bad company 2? Dat je bijvoorbeeld kunt fillteren op Cietnam maps, of zal het zo zijn als Battlefield 2: Special Forces van 'vroeger' waar het origineel en de uitbreiding allebei een eigen exe hadden, en op die manier zo'n beetje de community opsplitste.
Lijkt me prachtig. Weer lekker nieuw gedoe voor BC2.
Maar alles hangt natuurlijk van die nog onbekende prijs af..
het mooiste van deze hele game is dat het nooit verveelt. Je komt altijd mensen tegen die velen malen beter zijn en dat gaat je frusteren en dat laat mij de game spelen > ik kan niet wachten!!!
Bc2 is gewoon een top shooter voor online multiplay
ik heb het geld er wel voor over om een paar maps extra te krijgen
helaas zit er geen level editor of dergelijke in :(
wat wel een beetje steekt naar mijn idee
aangezien er al meer dan 800 servers zijn
Ik ben blij dat er geen editor in zit, geen zin om hondedren verschillende maps te downloaden die uit niet meer bestaan dan wat gras en 1 gebouw.
Met een editor kun je zelf content maken, dat past niet meer in de "nieuwe stijl" fps games, deze hebben geen dedicated servers (of alleen aparte hosting bij "partners") en geen mogelijkheid tot selfmade content omdat dat de economische levensduur/speelplezier van het product langer maakt: niet goed voor het cashen dus...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True