Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 94 reacties

Uitgever Electronic Arts heeft onverwachts alsnog de pc-versie van Battlefield 1943 vrijgegeven, ruim een jaar na de release voor de Xbox 360 en PlayStation 3. De Windows-versie van de online-shooter is voor 13 euro bij EA te downloaden.

Het enkel online speelbare Battlefield 1943 verscheen in juli 2009 voor de Xbox 360 en PlayStation 3. Volgens uitgever Electronic Arts zou het schietspel ook voor de pc verschijnen, alleen kon het bedrijf niet aangeven wanneer. Zonder enige aangekondiging van EA blijkt echter dat de pc-versie inmiddels voor 13 euro via de online-EA Store is te downloaden.

Het enkel in multiplayermodus speelbare Battlefield 1943 speelt zich af rond de Grote Oceaan, waar de Amerikaanse troepen tegen het Japanse leger vechten. Spelers kunnen kiezen om voor de US Marines uit te komen of voor de Imperial Japanese Navy. Er kunnen maximaal 24 spelers tegelijk deelnemen, die kunnen kiezen uit drie classes, Infantryman, Rifleman en Scout.

Update, 11:26: Electronic Arts heeft inmiddels via Twitter laten weten dat de pc-versie van Battlefield 1943 toch nog niet te downloaden is. De vermelding wordt veroorzaakt door een fout in de online EA Store. Wanneer de pc-versie wel te downloaden is, is niet bekend.

Battlefield 1943

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (94)

Bericht is inmiddels door Battlefield-manager Daniel Matros ontkracht. Het betreft waarschijnlijk een fout op de website van de EA Store. http://twitter.com/zh1nt0/status/23990478227
Wel is er hierdoor een richtprijs bekend geworden.
De prijs voor Battlefield 1943 was al reeds bekend. Zelfs de boxart met verwijzing naar de Gamescom is al van vorig jaar. Het betreft hier gewoon echt een foutieve weergave van BF1943 in de EA Store.
Mooie richtprijs, had laatst StarCraft II voor 50e gekocht en das eigenlijk teveel geld...
Maar SC2 is dan weer niet een opgepoetste versie van een allang bestaand spel ;)

En dat is BF1943 dus wel.
Maar SC2 is dan weer niet een opgepoetste versie van een allang bestaand spel ;)
Haha. Moest ik koffie drinken, ik had er mij in verslikt.
ik heb hem al vorig jaar ge-preordered in de ea-store dus de prijs is al lang bekend
damn...

[Reactie gewijzigd door falconhunter op 9 september 2010 12:05]

Voor wie hem wil gaan pre-orderen...
in de EA store bestellen, en dan voordat je gaat betalen het scherm sluiten.
Dan krijg je als het goed is een popup, en geven ze je gelijk 10% korting :)
Ik wacht op de steam versie. Eindelijk ik vraag me af waarom nu pas ? Hopelijk komt er een map maker bij :P
Ga dr maar niet van uit. EA gebruikt hun eigen "steam": de EA download manager. Deze moet je ook gebruiken om het te spelen, ivm o.a. DRM beveiliging etc.
Badcompany 2 heb ik gewoom op me steam account.
Battlefield 2 gewoon via steam, dus ik ga er van uit dat dit ook via steam komt.
Ik heb anders +20 games van EA op m'n Steam en nog nooit die rotte EAstore of dl manager gebruikt.
Ik heb juist EA Downloader en ik hoef Steam niet :D
Zo dat zou een keer tijd worden zeg!
Ik kan absoluut geen shooters spelen op een console (kan gewoon niet goed overweg met een controller op die manier) en wil hem toch graag spelen.
Fijn dat ie er nu is, maar wel raar dat het zo plots gebeurd.
Zou daar een goede reden voor zijn?
Ik kan absoluut geen shooters spelen op een console
Is puur gewenning. Ik dacht in het begin ook dat ik het nooit zou leren, maar na een tijdje merk je dat je er toch wel handig en snel in wordt. Niet te snel opgeven :)
@Exirion:
Het is niet puur gewenning, het is dacht ik bewezen dat met een controller iemand minder goed is dan met een muis. Ik heb ook een controller voor mijn pc, maar die ga ik dus echt niet voor shooters gebruiken.
Het is wel puur gewenning. Het is toch niet belangrijk dat een controller "minder precies" is dan een muis? Iedereen met/tegen wie je speelt heeft dezelfde "handycap". Zelf was ik vroeger ook fel tegen FPS games op een console, maar ik moet zeggen dat ik de laatste jaren de PC voor games niet meer aanraak (uitzondering was Starcraft 2, maar daar ben ik ondertussen ook wel op uitgekeken).

Persoonlijk vind ik PC gaming veel minder relax omdat er over het algemeen toch veel problemen zijn met PC versies van games. Zelf wil ik nog wel eens BF:BC2 spelen op de Xbox en dat gaat gewoon altijd goed (tenzij de servers van EA moeilijk aan het doen zijn, maar dit geld ook voor de PC). Spellen op de console draaien gewoon zonder gezeur van stuurprogramma's en niet compatibele hardware of slechte framerates.
Ik vind het ongelooflijk dat sommigen nog steeds beweren dat xbox etc. controllers net zo goed of zelfs beter spelen dan keyboard+muis in shooters. Het heeft niets met gewenning te maken maar met beperkingen waarmee de hardware kampt. Wanneer in de Quake/Unreal Tournament/Counterstrike (bestaan inmiddels al zo'n 15 jaar) competities iedereen met een controller gaat spelen heb je recht van spreken, maar dat is niet het geval. 99.9% van de mensen speelt daar met muis en toetsenbord, omdat het de beste configuratie is voor snelle reactietijden en precisie, wat cruciaal is in multiplayer shooters. Kom op zo'n competitie aanzetten met je controller en mensen zullen je uitlachen, zowel als ze de controller zien, als ingame wanneer je door iedereen wordt afgeknald, omdat je nergens snel en precies op kunt reageren. Auto-aim, dat kennen we hier niet.

Een voorbeeld: Achter je staat iemand op een balkon je in de rug te schieten, je wilt zo snel mogelijk 150 graden omdraaien en 30 graden omhoog mikken en dan het liefst ook nog op het hoofd, zonder auto aim. Dat heb je met een muis in een oogwenk voor elkaar. Met een controller duurt dat meerdere malen langer. Een halve seconde extra reactietijd met een controller lijkt misschien niet lang, maar in snelle shooters ben je in die tijd al half dood en zul je dood zijn nadat je uberhaupt enkele keren hebt kunnen schieten.

Ik ben dus blij dat Battlefield 1943 voor de PC uitkomt, dan kunnen we het gameplay wise eindelijk optimaal ervaren. Bedankt EA (oef, dat kwam er zuur uit) :)

[Reactie gewijzigd door Yokozuna op 9 september 2010 17:13]

Nog steeds, iedereen op het Xbox platform heeft hetzelfde "probleem" met de besturing heeft waardoor het dus niet echt boeiend meer is. Ik zeg toch ook niet dat de besturing beter is op een console. Niet iedereen speelt overigens op competitie nivieau. Ik knal gewoon voor mijn plezier af en toe een potje en daarvoor is het echt goed te doen.

[Reactie gewijzigd door gnimmeL_kraD op 9 september 2010 17:33]

is inderdaad al meerdere malen aangetoond. Zo heeft MS beslist xbox live en Games for Windows gescheiden platformen te maken na een gesloten testperiode: middelmatige gamers op PC konden met gemak de allerbeste consolegamers verpletteren.
MS vond dat dit mogelijks een slecht imago kan geven aan hun console en diens besturing, en heeft dat project dan maar afgesloten.

De waarheid is gewoonweg dat controllers pakken en pakken slechter zijn dan tobo/muis, dat valt gewoon neit te ontkennen.

Is trouwens ook de reden dat shooters op console meestal op 80% van de snelheid draaien tov hun PC-versies: lopen, draaien en mikken gaat gewoon een stuk trager. Een andere veel gebruikte techniek is het schaamteloos gebruiken van aimbots, zodat een meter naast iemand schieten alsnog raak is... tja, alles om de illusie van consoles die goed gamen toch maar hoog te houden zeker? :)
Pfff, maak je niet zo druk kerel, denk om je hart.
en waarom meteen op de man (pc) spelem, kan je niet op een gewone manier een discussie aangaan.

Verder lijkt het mij heel logisch dat je met een tobo+muis combo veel sneller kan reageren, lijkt me nogal logisch.

Ik zeg hier natuurlijk niet dat controllers slecht zijn, voor een paar soorten spellen is het zelf beter.


BTW een echte pc gamer, kan elk spel met tobo+muis spelen _/-\o_

[Reactie gewijzigd door Sinester op 9 september 2010 13:51]

Ik heb juist n stronthekel aan auto-aim in console games. Mik je op iemand, loopt er iemand voorbij je crosshair beweegt t mee. :(

Ben vroeger een PC FPS speler geweest, gaat nu niet meer. Kramp/pijn in pols na n halfuur.
zowieso valt het controller/tobo-muis onder de noemer: subjectief!

fighters zijn beter te bedienen met een joystick etc

actiegames zijn beter te bedienen met een muis-tobo, en tobo heeft ook wel net iets meer knopjes dan jouw controller

en zo kun je verder gaan. Bij beiden platforms worden gecheat, of ga jij hier nu beweren dat dat niet het geval is? Ik vind allesinds dat het enige dat je doet, de pc afbreken is, ik vind niet dat je dan moet antwoorden, ga dan gewoon op je console zitten, en ga daar wat gamen.

cheats playstation Ongeveer 30.500.000 resultaten (0,20 seconden)
cheats pc Ongeveer 46.400.000 resultaten (0,11 seconden)

zoveel verschil is dat toch niet, en dan hebben we het alleen over de playstation ;)

[Reactie gewijzigd door white modder op 9 september 2010 13:38]

Tuurlijk is de hele discussie suggestief! Maar actie games beter met muis en toetsenbord? Succes met God of War of Ninja Gaiden :+

Toetsenbord heeft meer knoppen..maar wel minder bereikbare knoppen dan een controller

Bovendien reageer ik op de poster boven me die het hele console verhaal afkraakt, suggestieve bronnen gebruikt en doet voorkomen of PC gamen superieur is aan console games (wat het gewoon niet is)

tenslotte:het is een feit dat cheaters veel meer op de PC zitten dan op de Xbox of PS3

[Reactie gewijzigd door Hubman op 9 september 2010 13:33]

Toetsenbord heeft meer knoppen..maar wel minder bereikbare knoppen dan een controller
wat? mijn ps3 heeft 16 knopjes, waarvan er 12 snel 'bereikbaar' zijn. Als ik mijn vingers in typ-houding op mijn toetsenbord hou, kan ik 32 knoppen 'direct' bij. En zitten daar omheen nog 13 grotere knoppen waar ik vrij snel bij kan.
het is zooooooooooooooooooooooooo jammer dat er geen crossconsole connectivity fps games zijn (die de moeite waard zijn om te spelen) ik had je graag als halo3 noob zijnde ingemaakt met mijn toetsenbord en muis...

Dat jij niet met een toetsenbord en muis om kan gaan betekend dus niet meteen dat die oh zo geweldige controller/gamepad beter is... sterker nog... ik durf te wedden dat als je bijvoorbeeld een XBox360 controller zou gebruiken om je shooters te spelen op een PC tegen iemand met toetsenbord en muis dat je binnen 2 minuten het ding weer neerlegt omdat jij als doorgewinterde gamepadplayer gewoon niet tegen tobo en muis op kan.

(om even alle wind uit je zeilen weg te nemen, ik heb een Wii, een PS3 čn een xdoos360 naast mijn pc staan... en zelfs een aantal shooters dubbel (PC/console) en er is GEEN gamepadplayer die ik ooit een tobo/muis speler heb zien verslaan...
[...]

Is puur gewenning. Ik dacht in het begin ook dat ik het nooit zou leren, maar na een tijdje merk je dat je er toch wel handig en snel in wordt.
Dankzij de (halve) auto-aim die ze altijd inbouwen in de console-versies van shooters ja.
het is ook gewoon dat ik het niet wil leren.. :) PC blijft voor mij Koning voor shooters..en strategie Console is voor race games en vechtspellen..
+1 zelfde hier, en het is gewoon sneller, klaar.
agreed. Iedereen die hier gaat zitten beweren dat FPS games beter te besturen zijn met een pad is gewoon niet helemaal lekker.
Ik heb het vaak geprobeerd. Je mist gewoon de precisie van een muis.

Auto-aim functies en support daarop helpt op console. Maar toch zal een stick NOOIT de accuratie van een muis evenaren.
oefeningen baard kunst , ik heb zelf heel lang gespeeld op een ps2 en op den duur speelt het zelfs nog beter dan een muis en toetsenbord.
En daarom hoop ik dat Cross-platform FPS nog een keer doorslaat.

Dan win ik tenminste nog eens ;-)
Oefening baard kunst... ?
Ik heb tegen XBOX360 en PS3 spelers gespeeld met games, en raar genoeg wint de muis toch grotendeels altijd.
Dit omdat een muis gewoon zuiverder kan werken dan een controller.
Wat ik altijd ervaar met een controller, dat ik het spelen gewoon meteen minder leuk vind en dus geen zin heb om het te leren
En als blijkt dat het ook met een gewenningperiode niet lukt, kan je altijd nog teruggrijpen op 3th party controllers, waarmee je ook op consoles met tobo/aangepaste stick/game pad en muis kan bewegen
De games voor de consoles zitten uberhaupt anders in elkaar, waardoor de mate van controle die je hebt bij een shooter op de PC ook met dit soort controllers niet kan worden behaald op de console.

Kijk bijvoorbeeld naar BFBC2 wat geport is vanaf de console naar PC. Dit spel reageert zo duf op de pc muis dat veel mensen klagen dat ze nooit volledige controle lijken te hebben, waar ze dat bij andere shooters wel hebben.

Nee, consoles ga ik geen shooters meer op spelen. Liever jezelf de schuld kunnen geven als je weer eens op je kant ligt ;)
Wees dan ook zo cool om correcte capitalisatie toe te passen, zeker bij commentaar op anderen.

3rd party controllers zijn een mogelijkheid, maar waarom zou ik dan alsnog zo'n console aanschaffen? Ik heb een computer, met keurig toetsenbord en muis, als ik daarna nog eens 300 euro moet neerleggen voor een beperkte computer waar je alsnog niet alle spellen mee kunt spelen (hoeveel spellen komen er niet 'exclusief' uit voor 1 of 2 consoles?) wordt het toch een duur geintje.
Het recoden zal wel wat tijd en moeite van de ontwikkelaar kosten, maar het lijkt mij dat je die er zelfs met beperkte verkoop wel uit krijgt. Daarnaast hoef je geen aimbots te bouwen, omdat je met een muis nog altijd scherper kunt mikken :Y)
jij misschien niet maar andere mensen wel.
Effe off-topic:
Zag gisteren een filmpje van een demo van Killzone 3 met de Move als besturing en dat ziet er erg goed uit. Ik kan ook niet met een controller overweg en het ziet er naar uit dat ik nu voortaan ook shooters kan spelen op een console.

On topic:
Zover ik weet is dit een opfrissing van een deel van BF 1942, maar hoeveel maps zitten hier in? Ben niet bekend met de console versie.
ik ben het helemaal met je eens ik vind consoles hopeloos vanwege de slechte besturing!
vloeiende bewegingen zijn gewoon niet mogelijk wat zeker bij shooters een ramp is.
Nou, hopen dat 1943 echt nog uit gaat komen dan! Ben ook heel erg benieuwd of er weer leuke mods zoals Desert Combat gemaakt gaan worden.
Ehm, DC was speciaal omdat er alleen 1942 was, nu heb je zoveel modern war games, dat het mij overbodig lijkt om op 1943 een modern war mod te maken, dan ga je toch BF2 doen? :?

Ik zou 1943 wel willen proberen omdat het gewoon weer een keertje lekker oldskool is met low tech.
Je wilt serieus beweren dat BF2 even goed als DC was? DC was niet per se een mod naar mijn mening (en daarbij vele anderen) maar gewoon een enorm vet spel op zich.
Voor het geld is het zeker een direct-actie multiplayer game, zeker aan het begin was er vrij weinig support voor tactieken of communicatie, maar de 'wedstrijd' voor het vrijspelen van de nieuwe map was toch erg leuk gedaan. (Xbox had toen gewonnen).

Maar of het nu echt slim is deze nog uit te brengen tussen al het geweld van de grote shooters (in de tijd van PS3/Xbox was er nog niet zoveel), denk ik zelf dat het niet super veel gespeeld zal gaan worden.
wss voor de duizenden gamers die het spel al maanden, tot zelf een jaar en langer het spel al gepreordered hebben, mede dankzij dit debacle is mijn vertrouwen in vooral dice eigenlijk beneden het vriespunt.


edit:
het is dice dat ervoor moet zorgen dat de consolegame geport word, en dat blijkt niet zo vlot te gaan, en ik denk dat dat komt doordat er gewoonweg geen volk op wordt gezet. Mja het blijft raden eh :),. De updates voor de pc-versie komen ook steenvast uit het dice kamp, buiten deze fout/reclame dan

[Reactie gewijzigd door white modder op 9 september 2010 15:01]

ik denk dat DiCE het niet zoveel kan schelen dat hij op de PC wordt uitgebracht... het is eerder EA die de boel tegenhoud met hun PC is voor Piraterij gezeik....
Heb gehoord dat de game op 29 augustus uit gaan geven. Wel raar dat ze zulke fouten maken.

Hoop wel dat ze extra`s hebben t.o.v. de console versie`s, anders zou het wel raar zijn. Ben ook heel benieuwd naar hoeveel mensen deze toch echt gaan spelen? Het is een soort tussendoortje van BC2 en BF3.
dit spel staat al meer als een jaar te koop (preorder), de datums steeds opgeschoven en opgeschoven, dan kunnen we toch niet meer spreken van een tussendoortje? Me dunkt dat er gewoon niemand meer aan werkt, of een zeer beperkt team.

OFFTOPIC:
ik heb laatst gehoord dat de ontwikkeling van het spel is overgenomen door het originele duke nukem forever team ;)
ben altijd al een enorme fan geweest van battlefield 1942 en had deze eigenlijk ook wel graag aangeschaft

jammer dat het nu een hoax blijkt te zijn |:(
Battlefield 1942 was een geweldige game.
Vooral de eindeloze hoeveelheid mods was een hele mooie toevoeging.

Het zou mooi zijn als ze het opnieuw zouden opzetten.
En dan de mogelijkheid tot ook het modden van de AI.
En dan niet in de beperkte modus zoals Battlefield 1942 of BF 2 het toestonden.

Maar eigenlijk bijna alles.
Een soort van Framework. Dan krijg je echt gigantisch veel nieuwe spellen / mods.
Komen ze wel heel laat mee .

Heb deze game nu onderhand helemaal kapot gespeelt op mijn ps3 , en vind het nog steeds een geweldig spel.
Dus ga deze weer meenemen voor de pc , ben benieuwt hoeveel mensen deze game gaan halen, aangezien de game al meer dan 1 jaar oud is .
Hoop dat er een leuke community online begint te komen, want de Feedback op de ps 3 is echt waardeloos , je zit soms echt gewoon 10 minuten te wachten voordat je een game kan spelen online .

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True