Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 130 reacties

Ontwikkelaar DICE heeft bekendgemaakt te stoppen met de ontwikkeling van de pc-versies van Battlefield 1943 en de Onslaught-dlc voor Bad Company 2. Dice zal zich richten op het maken van het derde deel uit de Battlefield-serie.

Bij monde van Karl Magnus Troedsson, manager bij DICE, laat de Battlefield-ontwikkelstudio weten dat het de pc-versies van Battlefield 1943 en de Onslaught-dlc voor Bad Company 2 heeft geschrapt. Volgens Troedsson zal Dice zijn energie richten op de ontwikkeling van Battlefield 3, dat eind juli 2010 werd aangekondigd en zal uitkomen voor de pc, PlayStation 3 en Xbox 360.

De pc-versie van Battlefield 1943 zou oorspronkelijk in september verschijnen, maar werd om onduidelijke redenen vertraagd. De multiplayer-game verscheen al ruim een jaar daarvoor op de Xbox 360 en PlayStation 3. Bij de release van de Onslaught-dlc voor Bad Company 2, die een nieuwe coöperatieve spelmodus aan het schietspel toevoegde, was het al onzeker of DICE deze spelvorm naar de pc-versie van het spel zou brengen.

Battlefield 1943

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (130)

1 2 3 ... 7
De Cover van BF3 is trouwens gisteren ook gereleased:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=420750
Mooi die quote onderaan:
"Armed with a new engine, DICE sets its sights on Call of Duty"


Verder gaan er geruchten dat er vandaag ook de 1ste teaser verschijnt op
http://www.battlefield3.com/

En deze dodgy site lijkt m al te hebben:
http://linkvalidator.net/...3JnaG9zdC5uZXQvNDE5ODI2Ng==

BF3 in de herfst...
just wow !
Battlefield 3 Teaser: http://enterbf3.com/bf3-trailer.mp4

Meer info: http://enterbf3.com/

[Reactie gewijzigd door tweaker2010 op 4 februari 2011 09:29]

Hmmmm herst 2011 pas voor BF3, dat vind ik wel erg laat...had toch echt gehoopt op dit voorjaar eigenlijk, zeker als ze BF1943 ook nog eens cancellen. Dikke teleurstelling imo sowieso omdat alles bij dice ook nog eens vertraging oploopt mag je blij zijn als het met kerst in de winkel ligt en dan kan je in het voorjaar pas echt lekker spelen als de eerste updates zijn geweest...

Jammer van 1943, want dat leek mij overigens ook erg leuk...1942 is echt te oud inmiddels :P
BF:BC2 is nog hardstikke recent, heb liever dat ze de tijd nemen voor BF3 dan dat ze rushen om zo snel mogelijk te kunnen cashen op een bagger product.
BC2 kwam in maart 2010 uit. Dice heeft maar liefst 7 mappacks uitgebracht (oke, het waren niet altijd nieuwe maps maar toch). En Vietnam is net uit. Alsjeblieft geen Call Of Duty toestanden en om het jaar een dag uit persen (maak van battlefield geen melkkoe!).
hoezo vertraging, kan me herinneren dat bf:bc2 mooi optijd uit was :P
en ik vind juist dat het snel is bc2 is nog geen jaar uit en ze hebben bf3 release date al bekend gemaakt. ik heb nog genoeg plezier met mijn bc2 :)
Nou lekker dan.
Had me er eigenlijk wel op verheugd. Vond Battlefield 1942 een topspel maar kon wel een opfrisbeurtje gebruiken.
zkr bf42 was geweldig en nieuwe versie (bf43) was echt welkom toen ze zeiden dat ook voor pc komt kon ik me oren niet geloven maar helaas all weer voor pc gamer :'(


hoop niet dat dice pc gaat achter console plaatsen
Nou dat doen ze al jaren. De PC versie zou al een jaar later komen, dat zegt toch een hoop over wat ze er van vinden. Ik vind het ook jammer, Battlefield speelt toch lekkerder op de PC. En daar zijn ze groot op geworden.

Het is trouwens ook maar een 'minigame' dus er valt niet zo veel aan te verdienen (het was waarschijnlijk 15-20 euro geworden, zoals op de xbox).

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 4 februari 2011 09:28]

Mwa ze konden misschien maar 15,- verdienen, maar BF1943 was zo goed als klaar, de hele code, modellen, alles was er al. Alleen moesten ze het nog porten naar de PC, en de engine was vrij modulair geschreven want het draaide zowel op de Xbox als PS3 en een port van de Xbox naar de PC is niet heel erg moeilijk, tenminste niet voor een team dat games maakt voor de Xbox en de pc :).
Sterker nog; games die voor consoles gebouwd worden zijn nog steeds altijd eerst op PC werkend gekregen. Tests en development gebeurt al lang op de PC voordat een product naar xbox of PS3 geport word. Het enige verschil is dat ze nu zouden moeten werken aan betere controls, nieuwe multiplayer server code en aanpassing in de menu's.
Dat idee krijg je misschien, maar ik heb toch goede hoop dat BF3 gewoon echt op PC gaming gericht zal zijn. Mede omdat het een titel is die op de PC thuis hoort.

De bad company reeks was altijd al bedoelt als een console variant van de battlefield serie, en BF1943 was ook meer gericht op consoles aangezien de PC gamers al BF1942 hadden. BF1943 was eigenlijk gewoon een klein experiment om de frostbite 2 engine mee te ontwikkelen op kleine schaal, zodat die later toegepast zou kunnen worden op grote projecten.
Veel verdienen? Ik kan me voorstellen dat je iets liever op ps3/Xbox uitbrengt dan op pc. Pc wordt gedomineerd door gekopieerde spellen wat er de moeite niet waard maakt.
Ik moet toegeven dat ik zelf vroeger ook spellen downloade maar sinds ik een PS3 heb ben ik daar mee gestopt. Niet alleen omdat ik weinig keuze had maar ook omdat het het platform verziekt. Ik baal ook echt de de broncode nu bekend is en bijv MW2 niet meer speelbaar is. De modchips komen nu immers ook steeds dichterbij nu...Ik denk dat veel tweakers ook braaf naar de winkel gaan als collegaprogrammeur maar velen doen dat niet en dat is niet goed voor de branche.
Ik begrijp het dus wel...
Battlefield 1943 is een online spel en is dus een stuk lastiger om illegaal te spelen, dus dat zal wel meevallen denk ik

Ontopic: Erg jammer wat betreft BF1943! Ik heb dit spel bij een vriend op de XBOX gespeeld en was meteen enthousiast om het op de PC aan te schaffen, helaas kwam ik er achter dat dit er dus niet was... Dit is heerlijk om even een uurtje te kunnen spelen.

[Reactie gewijzigd door Shodan op 4 februari 2011 10:48]

Dit vind ik dus echt een onzin argument. Als je kijkt naar wat valve aan steam verdient valt dit reuze mee, ze hebben nu meer dan 30 miljoen gebruikers en ze hadden vorig jaar een omzet verdubbeling. En dat is alleen op pc. Ook is het zo dat online spelen van een gepirate game van ea al minstens 5 jaar niet meer mogenlijk is. Dit is een spel wat je alleen in multiplayer kan spelen dus pirates hebben gewoon pech.
Consoles worden net zo goed als gehacked en illegale games op gespeeld.
Dus die vlieger gaat niet op..
Fout. De drempel ligt verder, het is een fysieke handeling die je garantie verbreekt en (een beetje) geld kost. Je vindt misschien dat dit een lage drempel is, maar geloof me, het weerhoudt minstens 90% van de console-eigenaren.
hoop niet dat dice pc gaat achter console plaatsen
De PC-versie van BF3 krijgt speciale aandacht, omdat de wapens voor de PC versie toch anders spelen dan voor de consoles. (bron)

[Reactie gewijzigd door CH40S op 4 februari 2011 12:29]

Battlefield 1943 is geen opvolger van 1942. Zowel de gameplay als de graphics zijn meer arcade. Zal me niet verbazen als er voor Battlefield 3, wat meer in de lijn ligt van BF1942 en natuurlijk BF2, een BF3: 1942 expansie komt of iets dergelijks, zoals je bij Bad Company 2 de expansie BC2: Vietnam hebt.
BF1943 meer arcade dan BF1942... KON het nog meer arcade dan 1942 dan? :D
1943 was gewoon een modje net als BC2 Vietnam. En in de tijd van BFVietnam was er ook een 1942 mod gemaakt door de devs maar ze spelen nooit als een volwaardige game. Het is wel jammer maar ik lig er niet wakker van.
Als dit tekenend is voor de PC-wereld dan zie ik het somber in.
Consoles krijgen meer dan de PC's en waarom? Je zal de spellen maar hebben op de PC en dit nieuws te zien krijgen.

Proberen ze er een positieve draai aan te geven maar hoe moet het met het vertrouwen van gamers? Hoe zal het met de DLC's zijn voor dat prachtige nieuwe spel? DLC's zijn vaak niet de hoofdreden om een spel te kopen maar het werkt wel verfrissend. Vroeger kocht je addons op DVD waarna je tal van nieuwe mogelijkheden had maar tegenwoordig zijn het DLC's maar moeten dan wel worden gemaakt. Men lijkt liever nieuwe spellen te releasen dan de oude op te frissen.
Pc gamen is zo dood als een pier. Het percentage spelers met een niet legale versie is zo groot geworden dat het voor uitgevers niet meer loont om nog wat voor de PC te maken.

Daarnaast moet je blijven investeren in hardware. Dus is het een dure hobby.

De markt voor de console versie is gewoon veel groter, dus zie je nu veel vaker dat PC versies uitgesteld of afgesteld worden.

Ik zit zelf wel te wachten op een nieuwe battefield. Na al die COD games, heb ik bad company gekocht. Ik heb vrij veel BF2 op de PC gespeeld en ik moet zeggen dat bad company een erg goed spel is en weer eens wat anders dan COD.

[Reactie gewijzigd door eelco74 op 4 februari 2011 09:44]

Investeren in hardware of investeren in games die minstens vijftien euro per stuk duurder zijn. Op tien games heb je dus gewoon weer een nieuwe videokaart uitgespaard.

PC gaming is niet dood, alleen het oude distributiemodel moet op de schop, en naast een DVD met hoesje zou een retailversie een meerwaarde moeten bieden.
Daarnaast moet je blijven investeren in hardware. Dus is het een dure hobby.
Dat hoeft niet meer tegenwoordig, omdat er geen ontwikkeling meer in graphics ziet kan een 4 jaar oude pc dezelfde graphics op je scherm toveren als een console.

Pc games verkopen over het algemeen niet slecht maar de casual gaming markt is nu eenmaal groter, en daar doen consoles het beter, tel daarbij op dat slechte games niet tot nauwelijks verkopen op de pc maar wel heel goed kunnen verkopen op de console en je begrijp dan wel waarom developers de makkelijk weg kiezen, om de groep die hun groot gemaakt heeft niet voor het hoofd te stoten komen ze met piraterij excuses.

Ik denk dat als er al een dip in de verkopen is op het pc platform dat dat voornamelijk te maken heeft met de gedaalde kwaliteit en functionaliteit van de huidige games, vaak is het broddelwerk, ontbreken er standaard features of is de gameplay consolified (lees: niet uitdagend).

Ik vind het ook wel jammer, vooral omdat consoles nog bij lange na niet hetzelfde bieden als pc's (minder opties, slechtere controls, extreem gesloten, lagere kwaliteit graphics, slecht modbaar), als consoles een waardige concurrent zouden zijn zou ik het juist toejuichen, zou menig reboot naar windos schelen.

[Reactie gewijzigd door blouweKip op 4 februari 2011 09:56]

Ik vind dit ook een zorgelijke ontwikkeling (die natuurlijk al langer sluimerd) Je ziet dat de PC op kwaliteit van hardware steeds verder wegloopt van de consoles. En dat het verdienmodel van de consoles het toelaat om erg lang te wachten met het uitbrengen van een nieuwe versie. (hoge ontwikkelkosten e.d.) Het succes van de PS2 laat zien dat de PS3 echt heel lang mee kan. En dan ben je gek om snel een PS4 in de martkt te zetten.

Maar goed voor de PC houdt dit in dat de PC en de console steeds verder van elkaar komen te staan. Wil je een goede PC game zul je (lijkt mij) serieus rekening moeten houden met de mogelijkheden die een PC biedt. Dat doet een Crysis, maar voor veel bedrijven is dit niet mogelijk. En budgetten en aandeelhouders die resultaten eisen gaan dan voor de quick buck. En dat is verdienen aan de console verkoop. Ik was gister van plan om eindelijk ook maar een Bad Company 2 aan te schaffen en kon het bijna niet geloven dat de huidige prijs 15,95 is. Dat is funest voor elke markt.
Ach, PC gaming is dood. Wen maar aan dit soort praktijken. :)
Het is een andere markt, consoles lopen nog mijlenverweg achter als vervanging voor pc's wat betreft gaming (en te gesloten).
Een console is voor wat casual gamen op de bank, verder is het maar behelpen.

[Reactie gewijzigd door blouweKip op 4 februari 2011 09:59]

Schande! Wij (pc gamers) hebben ze groot gemaakt!
Dat soort 'argumenten' zie ik vaak met dit soort berichten (sterker nog; ik zat erop te wachten dat iemand dat zou aandragen). Feit is dat er meer geld te verdienen is met het uitbrengen en ontwikkelen voor consoles.

Wen er maar aan. Je ziet het al aan de talloze ports. Verder vind ik het 'wij hebben ze groot gemaakt' niet het beste argument om maar doelloos te blijven doorontwikkelen aan een stervend platform.

Verder snap ik niet zo dat mensen zich zo druk maken om het cancellen van deze release van BF1943. Zo bijzonder was het spel ook niet. Voor de consolers was het een leuke tussenpaus voor de release van BC2, maar vanwege het beperkte aantal levels niet meer dan dat.

[Reactie gewijzigd door Gunner op 4 februari 2011 09:43]

Verder verkloten "WIJ" van de pc ook genoeg! Hoeveel miljoenen lopen ze wel niet mis door illegaal gedownloade games? Bij de PS3 heb je dit in elk geval al niet en bij de Xbox ook stukken minder! Maar verder vind ik dat wij gejank ook geen excuus.
Feit is dat er meer geld te verdienen is met het uitbrengen en ontwikkelen voor consoles.
Dit zinnetje word ik anders ook behoorlijk moe van, dit zijn uitspraken die je als producent maakt niet als gamer
ja ik weet je hebt gelijk, maar als gamer interesseert me dat geen drol, ik wil gewoon kwaliteit games op de PC

[Reactie gewijzigd door Sinester op 4 februari 2011 12:18]

Wij?.. Daar hoorde ik ook bij, maar nu maak ik ze nog groter met mijn console.. ;)

Ik game al een tijd niet meer met de PC (COD4 was de laatste). Ik vind de graphics van de PS3 heel mooi. Ik ben niet verwend met nieuwe PC-games. Ik ben dus niet beter gewend.
Het enige wat ik een beetje mis dat zijn dedicated servers en moderators. In Killzone 2 en 3 heb je dat weer wel. Dan kan je zelf een server/game starten en moderaten.

Ik zag in die teaser dat er weer jets zijn.. :D Ook leek het een beetje op urban warfare. Ik ben benieuwd. Voor mij is het een must have!
Het is wel zonde. Dice is groot geworden met het PC platform, dus vind het een beetje lame dat deze content ons onthouden word. Hopelijk maken ze Battlefield 3 dan wel de moeite waard.
PC gamers hebben het een beetje aan zichzelf te danken als developers/publishers zich meer op console richten. Zowel door het kopieren als het zelf ook overstappen op consoles.

Ze lopen relatief weinig inkomsten mis door een game console only te maken wat er voor zorgt dat het nu het derde platform is waar voor wordt ontwikkeld.

Als er dus vertraging is of ergens op moet worden gesneden dan is dat de PC versie.

Erg jammer maar we hebben het echt zelf gedaan :)
Als dit bericht over een CoD game ging had je gelijk gehad, maar juist BC2 verkocht al vanaf de eerste release dag heel goed op de PC, zie http://gathering.tweakers...message/33586990#33586990. Wel een beetje jammer dus dat de DLC het niet naar de PC haalt. Ach ja; we hebben altijd nog BF3 in de pijplijn :9
Wat is dat voor bs, spreek over jezelf, maar betrek daar geen andere mensen in. Ik heb nog nooit een spel gedownload of een console gekocht en ik draai al mee sinds BF1942.
Het is jammer dat BF1943 niet naar de PC komt, maar dan ga ik me niet laten vertellen dat dat m'n eigen schuld is. DICE heeft dit besloten om redenen die alleen hen bekend zijn en als consument heb je je daar maar naar te schikken.
Fout. de battlefield spellen zijn gemaakt om online te spelen, en jij denkt dat dat kan zonder een legitieme cdkey?

Spellen zoals deze 2 verkopen juist goed door de hoge kwaliteit en support, ik hoop niet dat Dice meer richting de EA standaard gaat van 1 half gare game per jaar of meer.

Toch een beetje jammer aangezien ik net een maand bc2+vietnam heb aangeschaft en wel zat te hopen op een dlc (zelfs al ben ik tegen dlc's)
Persoonlijk vind ik dat jammer, ik heb me toch beter vermaakt met Battlefield 1942 dan met Battlefield 2.
Ik ook. Maar dan vooral met Desert Combat ;)
_/-\o_
Dat is ook alweer te lang geleden... Tanks verknetteren met de A-10, bases rapen met de AC-130 or vanaf een grote afstand kruisrakketten besturen. Epic memories are epic O+

Zou dat nog gespeeld worden op het moment? Krijg er spontaan weer zin in :P
Hoop dat er ooit weer zo'n mod komt, maar dan voor een wat nieuwere engine.
Nee, helaas wordt DC niet meer gespeeld...
Men heeft geprobeerd DC voor BF2 te maken maar dat was een total failure.

Sinds DC is er geen game/mod meer geweest die me zoveel speelplezier heeft gegeven.
Tanks busten met de A10 was inderdaad epic. Beetje hoogte maken en in duikvlucht op vlaggen af :D

Het mooiste van de mod was dat vliegen pas echt goed te doen was met een joystick en veel oefening. Vooral de heli's :)
Heb in de DC jaren nog een tijd #1 op clanbase gestaan met onze clan en ik was altijd de A10/SU-whore _/-\o_
Die heli's vlogen zo belabberd omdat de phisics op BF1942 vliegtuigen waren gebaseerd.
Ik zei niet dat ze belabberd vlogen. Ik geef aan dat het moeilijk was.
Ze vlogen geweldig als je ermee om kon gaan.

Vanaf BF2 kan elke kiddo met een muis in een heli stappen en de map met de grond gelijk maken zonder enige oefening. *braak*
In BFV waren de besturingen redelijk simpel, maar toch easy to learn hard to master.
Ik kon met de MI-8 dingen doen die de O.O teweeg brachten, maargoed die tijd is voorbij.

De heli's in BF2 en BC2 vliegen ook weer slecht, alsof ze aan een kabel hangen en je kan amper circle straven. Een heli moet een heli blijven en geen vliegtuig met wieken erboven.
Battlefield 2 is al gemaakt met behulp van Trauma Studios, de makers van Desert Combat. :P
Battlefield 1942 of 1943? :P

We hebben er wel lang op moeten wachten en dan ... poef.
Je krijgt er wel wat voor terug.
Waarschijnlijk snellere uitgave van Battlefield 3.
En daarbij misschien betere gameplay, graphics etc.

Eye for an Eye

[Reactie gewijzigd door kevinr1 op 4 februari 2011 09:58]

" Waarschijnlijk snellere uitgave van Bad Company Battlefield 3."
Ik dacht dat je BF1943 al kon kopen in afwachting van de release (voor 10 € ofzo).
Krijgen die mensen nu hun geld terug?
Ja die krijgen hun geld terug. Je kon het idd preorderen
Waarvan ik er dus een was. Ik zal mijn CC en rekening er eens op na kijken, maar ik heb nog niets van dat geld vernomen.
"It’s time to look ahead to the next giant leap for DICE – the release of Battlefield 3, powered by the mighty Frostbite 2 engine. Our goal is crystal clear: we’re going to build the best Battlefield game ever"

Dat voorspelt veel goeds, ik ben benieuwd naar BF3 :)
Inderdaad. Jammer van BF1943 en wat dlc, maar liever een fatsoenlijke PC waardige shooter dan nog een slappe console shooter er bij.

En voor de mensen die roepen dat PC gaming dood aan het gaan is:
PC gaming is dead ... Oh wait... NO IT's NOT :)
Sneu.....vooral voor die lui van DICE die al een jaar bezig zijn aan het spel. Hoor je ineens van je baas dat het spel waar je aan gewerkt hebt canceled is.
Ach, DICE heeft vast alle motivatie klaar om aan BF3 te gaan werken, de officiŽle opvolger van het zeer goed ontvangen BF2.

Battlefield Bad Company 2 is een fantastische shooter om de tijd door te komen richting Battlefield 3.

Wat mij betreft rolt DICE de winning dice :D
Jammer dat men wel tijd steekt in onzin als dit: nieuws: EA komt met gratis speelbare Call of Duty-parodie maar onvoldoende tijd wil steken in een game die mogelijk gewoon geld kan opleveren. Voor velen was 1942 de beste editie uit de serie.
Helemaal mee eens!
Ik heb nog zo veel plezier gehad aan het modden van BF1942!
Ik had een server waarbij auto's vlogen en MP40's bazooka bullets schoten (a)
Ik heb een pre-order gedaan, hopen dat mijn geld terug komt.
1 2 3 ... 7