Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 302 reacties

Via een site van een retailer zijn de prijzen van de iPhone 4 naar buiten gekomen. T-Mobile zal voor de iPhone 4 ongeveer 70 euro meer rekenen dan het deed voor de 3GS. Alleen bij het duurste 2-jarige abonnement is het toestel gratis.

Wie het goedkoopste abonnement i-150 voor twee jaar afsluit, moet 170 euro bijbetalen voor de 16GB-versie van de iPhone 4. Voor de 32GB-versie moet dan 270 euro op tafel gelegd worden, bovenop de aansluitkosten en de kosten van het abonnement.

Daarmee liggen de prijzen over de hele linie ongeveer 70 euro hoger dan bij de introductie van de iPhone 3GS vorig jaar. Geheel onverwacht is dat niet: in andere Europese landen lagen de prijzen ook al hoger. Bovendien staat de dollar hoger, waardoor de inkoopprijs, die wordt gerekend in dollars, vermoedelijk in eurolanden iets hoger ligt.

T-Mobile biedt vanaf dinsdagochtend huidige abonnees de kans om de iPhone 4 via de site van de provider te voorbestellen. De dag erna mag iedereen voorbestellen. De introductie staat gepland op 30 juli. Iedere koper krijgt, zoals Apple vrijdagavond aankondigde, een gratis hoesje om het probleem van signaalverlies te verminderen.

De prijzen zijn nog niet door T-Mobile gepubliceerd, maar retailer BelCompany heeft al wel een site geopend voor de voorverkoop. Op deze site staan de prijzen verborgen, maar in de broncode staan ze wel genoemd.

Prijs iPhone 4i-150 (29,95)i-300 (44,95)i-500 (64,95)i-1000 (109,95)
1 jaar/16GB 359,95 319,95 289,95 199,95
2 jaar/16GB 169,95 89,95 29,95 0
1 jaar/32GB 459,95 419,95 389,95 299,95
2 jaar/32GB 269,95 189,95 129,95 89,95
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (302)

1 2 3 ... 9
Daarmee liggen de prijzen over de hele linie ongeveer 70 euro hoger dan bij de introductie van de iPhone 3GS vorig jaar. Geheel onverwacht is dat niet: in andere Europese landen lagen de prijzen ook al hoger. Bovendien staat de dollar hoger, waardoor de inkoopprijs, die wordt gerekend in dollars, vermoedelijk in eurolanden ies hoger ligt.
De introductie staat gepland op 30 juli. Iedere koper krijgt, zoals Apple vrijdagavond aankondigde, een gratis hoesje om het probleem van signaalverlies te verminderen.
Zou de benodigde 'bumper' ook misschien wat met de hogere prijs te maken kunnen hebben?
mensen die écht denken dat ze dit toestel voor 100€ of dergelijke kunnen kopen verdienen gewoon deze absurd hoge prijzen. Simlock free is ie 600 € of zo, ik spreek uit ervaring wanneer ik zeg dat retailers hem quasi NIET goedkoper kunnen krijgen, hoe'n grote aantallen ze ook bestellen.

Alle winst gaat naar Apple/providers (in the long run weliswaar, vandaar 2 jaar contract e.d.) Je betaalt je sowieso blauw. Of je nu simlock vrij of in contract hebt.

Want kort samengevat: zowel Apple als de providers zetten je klaarblijkelijk in de zak. Je wordt dubbel belazerd, dus best simlock vrij kopen en dan heb je iets minder veel te veel betaald
gelijkaardige toestellen kosten evenveel. In België kenden we tot voor kort die koppel verkoop toestanden niet dus alle telefoons worden volle pot betaald en gelijkaardige toestellen kosten hier ook €600 voor een nexus one betaal je hier bijvoorbeeld €699
Pak dan vooral de nexus one die via import daar terecht is gekomen, oftewel net als een iPad die hier even 1000 euro koste, totaal niet een prijs om mee te vergelijken... Hier staat ie in de PW voor 400 euro net als de Desire en voor 50 euro meer de samsung galaxy s :)

Dus voor onder de 500 kan je elk high end toestel kopen van alle OSen behalve iOS omdat daar geen concurrentie op mogelijk is (binnen iOS) :)
en voor 100 euro meer koop ik een iPhone, heb een beter scherm, betere camera, langere batterijduur.

Voor beter betaal je gewoon meer. Goed dat je tevreden bent met het tweede beste, ik ga voor het beste. Iets wat door de meeste technologie sites trouwens bevestigd is. De iPhone 4 steekt nu eenmaal met kop en schouders boven de concurrentie uit en daar betaal ik graag €100 meer voor.

Andsroid moet echt nog een pak volwassener worden en duidelijkheid gaan scheppen over de ondersteuning van toestellen in de toekomst voor ik er ooit maar aan zou denken me aan een fangirl toestel te wagen.

Ook het commentaar uit het Android kamp op de antenne van de iPhone 4 doet vermoeden dat Android gebruikers niet goed op de hoogte zijn van technologie dus zeer ongeloofwaardig als het aankomt op advies over telefoons.
Hm, alles is relatief volgens mij.

Allereerst even de grote fout die blijkbaar nog steeds gemaakt wordt: voor beter hoef je niet altijd meer te betalen. Sta ervan te kijken dat er op Tweakers.net iemand zo'n opmerking maakt, maar goed. In de regel geldt over het algemeen wel goedkoop is duurkoop MAAR je kunt je in dit geval afvragen of een dergelijk hoge prijs wel gerechtvaardigd is. Ik vergelijk nu even losse toestelprijzen met elkaar. HTC Desire voor 410 Euro tov iPhone4 voor zo'n 600 Euro (meen ik?). En ja, ik weet wel dat er bijvoorbeeld standaard 16Gb in de iPhone zit en bij de Desire 4Gb. Maar daar zit het geld niet in. Voor dat verschil (bijvoorbeeld) ga ik echt geen 150+ Euro neertellen ofzo.

Wat voor jou een eerste beste is, is voor een ander de tweede. Het zijn niet alleen de technische specs maar óók de prijs komt erbij kijken. Los daarvan, de iPhone4 en de Desire verschillen elkaar niet zo veel.

Ik ging ook voor het beste en dat is voor mij de Desire. Ieder z'n keus. Heb serieus naar de iPhone4 gekeken. Door de prijs alleen al viel ie af. Sorry, maar ik ga echt niet zoveel voor een smartphone betalen terwijl je een zelfde alternatief kunt krijgen voor een lagere prijs.

Android is trouwens al behoorlijk volwassen. Niks mis mee ;)
Ok je hoeft niet altijd meer te betalen maar op het vlak van technologie geeft mijn ervaring wel mee dat goedkoop altijd duurkoop is.

Ik kan me best voorstellen dat voor jouw een HTC veel beter in het plaatje past dan een iPhone, maar jij zal dan ook geen Mac hebben. Moest ik geen Mac hebben zou ik ook geen iPhone moeten hebben en ik betwijfel dat als ik Nederland woonde ik een iPhone zou kopen.

In België wonend is voor mij een telefoon aanschaffen dezelfde ervaring als een computer kopen. Elke telefoon koop je volle pot en het abonnement zoek je zelf maar uit. Je betaald er de volle pot voor dus kan je maar beter zeker zijn van je zaak.

Voor mij moet iets werken zonder problemen. Aansluiten en hup klaar en dan moet het enkel nog gewoon blijven werken da's al. Van problemen moet ik echt niet weten. Ik weet dat veel mensen dat net kicken vinden. Problemen oplossen, dat houd je brein wakker natuurlijk. Maar ik heb daar geen tijd voor, problemen oplossen doe ik al genoeg dus liefst niet op mijn tools.

Ik heb al veel telefoons versleten voor de iPhone en wat ze allemaal gemeen hadden was dat ze me altijd deden uitkijken naar iets anders. De iPhone daartegen doet hetzelfde als wat mijn computer doet. Ik hoef gewoon niets anders. Moest ik de iPhone 3G niet gekocht hebben zou ik nooit op dit moment gewacht hebben: De nieuwe iPhone! Stel dat ik op de Android trein gesprongen was had ik ondertussen al 3 of 4 telefoons versleten. En dan bedoel ik niet omdat ze kapot zouden zijn geweest maar gewoon omdat er steeds betere uitkomen.

Nu is het heel simpel voor mij, ik koop een iPhone en weet dat ik minimaal voor 1 jaar gesteld ben, momenteel dus zelfs al 2 jaar. Ik weet ook dat mijn iPhone volgend jaar een major update krijgt. Android heeft die simpliciteit niet voor mij. Als ik nu een HTC koop, kan het zijn dat binnen 3 maand mijn hoofd weer helemaal gek gemaakt wordt door motorola, vervolgens door Samsung en nog zo'n paar om dan plots voor de iPhone 5 voor mijn kiezen gesmeten te krijgen die dan toch plots weer de beste smartphone blijkt te zijn. Qua marketing gesproken wil ik niet in dat circus mee draaien.

Nu ben ik gewoon zeker: ik koop de beste smartphone die er momenteel is en ik weet nu al dat hij me niet zal tegenvallen want ik ken de telefoon al. Hij is gewoon goed waarom zou ik dan het risico nemen om Apple heaven in te ruilen voor wat als ik mijn vrienden android gebruikers vast stel wel eens Android hell zou kunnen worden. Ik heb bij Android gewoon een Windows gevoel en zo is dat model ook opgebouwd. Echt niets voor mij!

[Reactie gewijzigd door Bazilfunk op 20 juli 2010 17:29]

Nee ik ga voor het beste voor mij zelf en dat is een toestel met Android :) Wat het beste voor jouw is is vast de iPhone, leuk dat al die techsites schrijven en dat dat in je voordeel is, maar het blijft uiteindelijk de persoon die de telefoon wil wat voor hem de beste keus is... Diezelfde techsites schreven trouwens ook vaak over de problemen maar die zijn dan volgens jouw weer allemaal niet waar :D Zoals altijd is alles wat negatief is over de iPhone niet waar en al het positieve wel waar... Dream on ;)

En ik lach me rot om dat iele schermpje op een iPhone, leuk de resolutie maar er past niks op ;) HANDIG! Doe mij maar 4 inch of zelf 4.3 als er binnenkort wat uit komt met die grootte past er ten minste wat op, daarbij kijk je er prettiger films/plaatjes op omdat het simpelweg groter is (zal je wel weer zonder onderbouwing blaten dat het niet zo is)...

En Android-gebruikers geen verstand van hardware :P Whahah naja daar hoef ik toch geen serieus argument tegen over te zeggen? Eerst waren het nog enkel techies en nu ineens niet meer? Ow en het draaide toch niet om hardware bij de iPhone waarom is elke iPhone gebruiker er volgens jouw dan zo van op de hoogte?

Echt hou is op elke keer andere dingen te verzinnen die allemaal tegen elkaar in gaan... Je eigen woorden die je eigen woorden van vorige week tegenspreken :D Nee je komt echt nog geloofwaardig over zo :)

Ik ga iig niet dingen vergelijken met expres te dure prijzen (geloof niet dat het onbewust was) om het product wat ik zelf heb beter naar voren te laten komen! Fanboy ten top, prima maar als je iets minder huilt zou beter zijn ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 20 juli 2010 09:56]

Ik zou zeggen, kijk er eerst eens in het echt naar, wat je zegt over resolutie en niks kunnen zien slaat nergens op.
Ik weet nu toch al dat ik me eigen 3.7 inch al te klein vind, wil niet voor niks 4 of groter... De reso van de iPhone is hoger (dat zeg ik ook) en dat is zo dus klotp ook gewoon. De groote van de nieuwe iPhone scherm is gelijk aan de oude en die ligt hier wel en vind ik veel te klein. (om nog duidelijk te maken: leuk die resolutie maar op het scherm zelf past niks, onafhankelijk van die leuke resolutie)

Wel weer lekker hoor dat ik hier boven 4x -1 krijgen gewoon omdat ik me mening geef, dat het niet helemaal ontopic is begrijp ik ook wel maar ongewenst is gewoon bullshit, eigenlijk zeggen ze er mee in me face dat me mening - terwijl er om gevraagd wordt - ongewenst is. Klinkt me meer als haat-modden dan zoals het moet!

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 20 juli 2010 12:34]

Voor de meeste toestellen betaal je tussen de 400 en 500 euro, en dan heb je toestellen die op gebied van mogelijkheden op gelijk niveau zitten met de Apple iPhone. Apple vangt daarentegen ongeveern $800 per verkochte iPhone (combinatie van prijs toestel + inkomsten abbonement), dit terwijl er in die 4 tot 500 euro van de concurentie nog alle kosten van de tussenhandel inzitten.
Voor een HTC Desire (praktisch hetzelfde toestel) betaal je hier iets meer dan 400 euro.
Ik heb al wat andere simlockvrije prijzen gespot, varierend tussen de 1000-1250 Euro voor de 32GB modellen. Als HTC een beetje zijn best doet het nu nog gebruikte plastic te vervangen door meer duurzaam materiaal als metaal en bewerkt glas, valt er een enorme slag te slaan.
:9~
600 euro ofzo?
Ik weet dat de prijs in Frankrijk €629,- is maar is dat hier ook zo? Ik ben erg benieuwd want ik haal hem dan ook. Maar dan los. Simlock vrij inderdaad. Bundel van Ben erop. 500 minuten, 1000sms, onbep data. €35,-
Bij t-mobile zou dat minimaal 65 euro kosten met bijbetaling van €289,- ik bespaar per maand €30,- maar betaal €340 bij. Ik heb het er dus uit in 11 maanden. En zit nergens aan vast.
Ik begrijp niet hoe t-mobile hiermee weg komt...
Moet hij hier dus los wel ook €629,- kosten... Hoe groot is die kans?
Zo'n bumper kost apple nauwelijks iets.
Zo'n bumper kost apple nauwelijks iets.
klopt maar naast de productiekosten lopen ze nu ook inkomsten mis. Feit blijft gewoon dat dit apple geld kost, en dat het ergens wel weer 'goed' gemaakt moet worden.

ik bedoel, de prijzen an sich zijn al ontzettend hoog. Als je bedenkt dat je hier bij het goedkoopste abbo al 350 bijbetaald voor de telefoon, maar dan ook nog eens een jaar vast zit aan 30 euro, dan is dat een forse prijs voor de telefoon (vergeleken met een sim only)
Als je bedenkt dat je hier bij het goedkoopste abbo al 350 bijbetaald voor de telefoon
270 euro.

kortere looptijd != goedkoper abo :)

Je moet het vind ik ook niet vergelijken met Sim Only. Dat zijn 2 productklassen die echt compleet haaks op elkaar staan en hele verschillende doelgroepen aanspreken. Het merendeel van de mensen wil gewoon een telefoon ( meestal liefst gratis ) en lage abo kosten die aansluiten bij hun belgedrag.

Ik zelf kom bijvoorbeeld al 2 jaar prima uit de voeten met die 1-150. Ik heb steevast iedere maand 300 minuten en 300 smsjes aan te goed :)
Ik zelf kom bijvoorbeeld al 2 jaar prima uit de voeten met die 1-150. Ik heb steevast iedere maand 300 minuten en 300 smsjes aan te goed :)
Oftewel is dat abo ook veel te hoog voor je belgedrag. Zit zelf overigens met hetzelfde issue: ik bel te weinig.
Als je zo goed als niet belt, zoals ook ik, zul je wel relatief veel data verbruiken, op dit moment betaal ik voor een minder data abo van tmo al vijftien euro per maand..plus nog eens 25pm aan flex tegoed dat nooit opgaat (maar je hoeft me niet zielig te vinden, de toestelkorting was huge en beltefoed cashback diensten werken prima.)
Waarom is SIM only niet te vergelijken met dit soort contracten?

Dacht je dat de providers dat niet deden dan? Dat die graag "gratis" toestellen geven omdat ze de mensen gewoon blij willen maken?

Dat doen ze omdat ze op die manier meer aan jou kunnen verdienen omdat je je makkelijk verkijkt op maandelijkse kosten. Als jij 20 euro meer in de maand betaalt tov. SIM only dan is dat 240 euro op jaarbasis, voor twee jaar is het 480 euro. Nog een aanschafprijs erbij en je betaalt makkelijk ruim 600 euro voor een telefoon die los toch een stuk minder kost.
Dat is juist waar fabrikanten geld op verdienen, op dingen die amper iets kosten ;) !
Het gros van mensen zou zo'n bumper nooit gekocht hebben bij Apple maar van een 3rd party bedrijf bij een phoneshop of op ebay.
Vergeet niet dat Apple niet alleen de eigen bumpers levert maar de mensen een keuze geeft tussen verschillende hoesjes. Dit omdat Apple(zoals steve het zegt) onmogelijk miljoenen bumpers in zo een korte tijd kan maken. Die third-party hoesjes zullen voor apple wel wat duurder zijn, maar aan de andere kant zal Apple heus wel een deal met een paar fabrikanten gemaakt hebben..

Ik vind persoonlijk de prijs best fair voor de iPhone 4. Ten eerste staat zoals in het artikel staat de dollarkoers weer hoger en de iPhone 4 is ook duurder om te produceren(google maar lekker zelf, ik heb het een keer ergens gelezen). En voor de reacties hierboven: de iPhone 4 was in andere europese landen al duuder dan de 3GS voor de Bumper-"actie".
Prijs best fair?
Wat rechtvaardigt zo'n hoge prijs in jouw ogen dan, voor een telefoon die geen betere specs heeft dan ik noem een htc desire?
Dat mensen het ervoor willen betalen rechtvaardigt de prijs al. Als je voor een bepaalde prijs zoveel producten kunt verkopen dat je het qua productie niet eens aan kan, lijkt het me dat je qua prijs precies goed zit als bedrijf.

Apple is gewoon een bedrijf, het doel is winst maken, niet jou voor zo min mogelijk geld een zo goed mogelijk product geven. Geloof me, als andere fabrikanten het idee hadden dat ze hun prijzen ook konden verhogen zonder daardoor een lagere afzet te krijgen, zouden ze dat zeker doen.

Of jij een iPhone jouw geld waard vindt is natuurlijk gewoon een persoonlijke keuze, maar kennelijk vinden tot nu toe zo'n 3 miljoen mensen dat de iPhone wel hun geld waard is.
Ik lach me tegenwoordig werkelijk ziek, wat een kudde schapen (3mil) .
Zelfs als de verbindingen wegvallen en het apparaat slecht uit de test komt door notabene een designfout door de antennes die verkeerd geplaatst zijn, blijft men het toch kopen.
Je zou aan jezelf moeten gaan twijfelen vooral voor de prijs die je ervoor neer moet tellen.
Er zijn mensen die moeten daar in Nederland 3 maanden van leven.

Eerst wilde ik (moraalridder misschien) wel eens opkomen en mijn medemens dus wakker schudden maar ben ermee gestopt. Ik kom tot de conclusie: 'Men wil genaaid worden, men wil in Jomanda geloven, etc....' om cool te zijn.
Maar je bent niet cool je bent een domme gans in dit geval.

Succes!
Sjeez echt weer zo een typische bash reactie. Je haalt je (toch al gebrekkige) argumentatie helemaal onderuit door in de laatste regels nog even alle iPhone-kopers maar dom te noemen en mensen die genaait willen worden etc. Ja natuurlijk zijn een deel van de iPhone kopers gewoon mensen die het kopen omdat het hip is oid. Maar lang niet alle mensen doen dat. Anders zou de eerste iPhone veel beter verkocht zijn dan slechts een paar miljoen in een heel jaar. (was trouwens een prima toestel, daar niet van)
Ikzelf koop de iPhone gewoon simpelweg omdat alles net wat eenvoudiger en sneller gaat dan op verglijkbare toestellen. Ik zat laatst nog op een Viewty van familie te spelen en je kon de beltoon niet eens via instellingen instellen.. Zegt genoeg naar mijn mening.
Ik wil gewoon dat alles logisch en makkelijk in elkaar zit. Ik ben dan wel technisch aangelegd, waarschijnlijk meer dan de gemiddelde tweaker/apple-basher, maar ik heb toch behoefte aan een telefoon die gewoon goed werkt. En geavanceerdere zaken kun je altijd na een jailbreak nog uitvoeren als je dat nodig vind.
Daarnaast is de App-store natuurlijk een groot pluspunt van de iPhone, maar goed het is niet helemaal "vrij" zoals vele tweakers zullen zeggen. Die kopen echter dan wel weer een Acer-laptop waar je gratis adware erbij krijgt en als het even kan ook een Droid X waarbij je adware krijgt die je niet eens kunt verwijderen. Dat is vrijheid!

Ik vind het jammer dat velen meteen moeten denken dat je een iPhone puur als status-symbool koopt. Want dat is totaal niet het geval. Ik loop zelf nooit te pronken met mijn iPhone mocht je dat denken. Echter als mensen hem zien is er soms wel iemand bij die er mee wil spelen, daar kan ik dan weer niets aan doen maar goed een basher zal me dan weer een patser of een "domme gans" vinden om jou woorden even te gebruiken.
...Ikzelf koop de iPhone gewoon simpelweg omdat alles net wat eenvoudiger en sneller gaat dan op verglijkbare toestellen.....
Vergelijkbaar met wat...de prijs ten opzichte van de specs? Dan ben je jezelf behoorlijk voor de gek aan het houden, of je hebt gewoon niet getest en lul je uit je nek om je keuze te verdedigen...

SassieST808 heeft volkomen gelijk, men wil gewoon voor de gek gehouden worden..
Hebben ze dan al miljoenen iPhone 4 verkocht?
Onderschat de Chinese productie capaciteit niet, een keer een mal maken 24 uur per dag iedere seconde een hoesje eruit gooien en na twee weken zit je op de 1,2 miljoen exemplaren.
Hebben ze dan al miljoenen iPhone 4 verkocht?
3 miljoen stuks in 22 dagen, op het moment van de press conference. Helemaal niet slecht.
Onderschat de Chinese productie capaciteit niet, een keer een mal maken 24 uur per dag iedere seconde een hoesje eruit gooien en na twee weken zit je op de 1,2 miljoen exemplaren.
Klopt ja, dat soort rubber/plastic meuk is voor de Chinezen echt een peuleschil. Alleen moet je ze dan nog wel uit China elders krijgen. Logistiek is waar het spannend wordt :)
Ach, aangezien de iPhone zelf ook uit China komt, kunnen ze de bumpers in dezelfde containers stoppen.....
Bumper is gratis. Staat ook in het artikel

[Reactie gewijzigd door ro3lie op 19 juli 2010 21:48]

Gratis bestaat niet. Elk zichzelf respecterend bedrijf zal de kosten doorberekenen op de consument. Zo ook Apple.

Ik snap werkelijk niet waarom je zoveel geld zou willen neertellen voor een telefoon met een 2-jarig abonnement nota bene. De productiekosten van dit apparaat zijn dusdanig laag dat dit pure afzetting is, en zolang mensen deze bedragen willen aftikken zal dit ook gewoon voortduren..
Maar wordt mogelijk (lees: waarschijnlijk) wel gewoon doorgerekend in de prijs die men vraagt in de markten waar de iPhone 4 nog niet gelanceerd was.
Zou een beetje krom zijn, mensen die de iPhone 4 nu beschikken kunnen hem gratis aanschaffen. Het zal denk ik ook niet worden mee geleverd in de doos van de iPhone 4. Maar gewoon apart.

Maar mocht het zo zijn dat deze wordt mee gerekend zal er waarschijnlijk wel weer "gezeik" overkomen.
Alles wordt ergens wel doorberekend. Die bumpers zijn een (relatief) kleine tegenvaller qua financiën voor Apple en dat geld gaan ze echt wel ergens terug halen.
De productiekosten van zo'n bumper zijn - hoewel Apple en menig ander fabrikant je anders willen doen laten geloven - bijzonder laag. Niet nader te noemen webshops uit China verkopen al rubber hoesjes voor een paar cent, incl. verzenden. Dan zal de kwaliteit wel niet helemaal vergelijkbaar zijn, maar je begrijpt wat ik bedoel. Die €170,- is gewoon de prijs voor early adopters, waarschijnlijk zal de prijs na een paar maanden wel weer afzakken naar de €100 bij de eerstvolgende aanbieding van T-Mobile.
Het punt is, normaal gesproken verkópen ze die dingen, voor 29 dollar per stuk. Nu moeten ze die dingen wéggeven. Iemand moet dus die dingen maken, inpakken en weggeven aan mensen die een iPhone 4 hebben gekocht. Lage kosten om te maken ja, maar ze hadden stevige winst ingecalculeerd die ze nu door hun neus geboord zien worden.

Dus ik zou het niet vreemd vinden als ze de prijs nu op 'inclusief bumper' hebben berekend; ze kunnen altijd nog zakken, early adopters kopen het ding toch wel.
Och, de iPhone 4 kost Apple $180 om te laten maken dus de winstcijfers zijn wel veilig, denk ik.
$180 voor de onderdelen, maar met een hoopje onderdelen heb je nog geen iPhone, je zult hem eerst nog moeten ontwerpen, in elkaar zetten en moeten vervoeren naar de verkooppunten.
Nee, de onderdelen kosten $180, hierin is niet mee genomen:
- Development
- Testen
- Productie
- Transport
- Verkoopkanalen(Apple Stores: Onderhoud, Personeel, etc)

Dus dat is redelijk krom, de marges zullen wel goed zitten, maar vergeet niet dat ze test facaliteiten hebben laten aanleggen van $100.000.000. Jonathan Ive zal ook een riant maandsalaris ontvangen.

Al met al is het moeilijk te zeggen wat een iphone kost om hem te maken.
En zo'n bumper geld het zelfde voor, kosten paar cent op te maken, maar om ze overal op de wereld in de winkel te leggen ben je weer een stukje verder.
maar vergeet niet dat ze test facaliteiten hebben laten aanleggen van $100.000.000
ja, dat heeft gewerkt idd... 8)7

btw alle fabrikanten hebben die kosten, maar die nemen niet zulke ruime marges....
Nogmaals, je hebt helemaal gelijk in alle punten maar transport kost geen reet, de rest ja, een iphone 180 dollar noemen is wat overdreven ik zou het wat hoger inschatten maar er zal ongetwijfeld goed winst mee gemaakt worden aangezien telefoons met vergelijkbare hardware ongeveer 500 euro kosten en daar ook winst op gemaakt word.
SEtechnology
btw alle fabrikanten hebben die kosten, maar die nemen niet zulke ruime marges....
Get over it, het is geen liefdadigheid. It's just dollars and cents.

Het is een kwestie van vraag en aanbod (productie). Apple kan de iPhone 4 ook voor €70 minder in de winkel leggen. Maar als de vraag door die lagere prijs stijgt dan kan Apple er niet meer tegen produceren. Het gaat nu al ternauwernood goed.

En daar ligt dus ook de reden dat andere fabrikanten hun producten voor een lagere prijs aanbieden (informatie over hun marges heb ik niet, en jij vermoedelijk ook niet). Die prijs is lager omdat de vraag naar hun toestellen verdampt als ze de prijs verhogen.

En wees eerlijk. Als jouw baas je beloning wil halveren omdat een Pool, Chinees of Indiër hetzelfde werk voor de helft van jouw salaris kan doen, dan ben jij daar ook allerminst gelukkig mee.


Kortom. Ja, deze modellen zijn €70 duurder dan de vorige. Hoe komt dat? Duurdere internal hardware, de teruggevallen euro t.o.v. de dollar en ja, die bumpers moeten ook ergens van betaald worden. (hoewel die maximaal 300 miljoen die ze aan deze actie kwijt zijn kleingeld is voor Apple). So what? Apple is je niks verplicht, en T-Mobile doet een prima aanbod (gezien het feit dat T-Mobile nog steeds zo'n € 350 op de toestellen moet bijleggen). Bevalt het niet, dan koop je lekker elders een telefoon. Dat is de vrije markt.
Dat is inclusief assemblage. Zie iSupply voor een complete 'breakdown'
Och, de iPhone 4 kost Apple $180 om te laten maken dus de winstcijfers zijn wel veilig, denk ik.
Dat zijn kale bouwkosten - puur in componenten, daar zijn alle andere kosten die bij de ontwikkeling en lancering van een product niet meegenomen. (en die zijn allerminst klein te noemen)

[Reactie gewijzigd door arjankoole op 20 juli 2010 07:35]

Het geld voor die Bumper® ga je op de jaarrekening niet eens terug zien.

De prijzen zijn inderdaad niet voor de poes. Voor de prijs van een iPhone 4 kun je ook veel andere toestellen gratis krijgen.

Hiermee komt dus de ellende aan het licht die Apple iedereen heeft aangesmeerd (incl. mijzelf): Op het moment dat je relatief veel hebt gekocht in de iTunes Store, en je wilt dat graag op je volgende telefoon weer kunnen gebruiken, móet je een iPhone voor je oude iPhone als vervanger hebben. Hoe meer Apps je koopt hoe meer je je afhankelijk maakt van Apple.

Gelukkig heb ik maar een paar Apps (totaal nog geen 3 springboards vol) maar toch...
Het is niet alleen apple die je de ellende aansmeert, ook andere fabrikanten.

Als ik een android had gekocht en ik zou nu een apple of blackberry willen dan had ik hetzelfde probleem. Voor alle apps had ik dan een alternatief moeten vinden. Maar ook kabeltjes (zoals audio via usb ipv standaard jackplug) en docks etc.

Maar dit is iets wat je van tevoren wist. Je weet dat je zo'n telefoon een bepaalde tijd gebruikt en daarna weer een nieuwe gaat kopen. Als je daar geen rekening mee houdt ben je gewoon stom bezig. En dat je geld voor die apps betaald hebt.. dat is gewoon afschrijving.
Verschil met Android natuurlijk is dat dat OS op verschillende toestellen wordt gebruikt. Je bent dan niet gebonden aan 1 fabrikant.
Maar die bumpers kosten echt geen 70E. Bovendien is de iPhone 4 blijkbaar niet zo goed als iedereen zou willen; het is gewoonweg een feit dat er problemen zijn met de verbinding en dat is toch wel een heel erg pijnlijk punt bij een mobiele telefoon. Het lijkt mij dat je in dat geval niet het genoemde bedrag neer wil leggen, laat staan 70E meer in vergelijking met anderen.
Nou ik weet niet of je enig idee hebt hoeveel winst er nu al op zo'n ding gemaakt wordt, daar kun je 1200 bumpertjes voor iedere iphone van leveren hoor.
Zeker net als de telefoons... :P
Zo'n hoesje kost hooguit 20 cent productie en overheadkosten. Dat wij gemakkelijk 20 Euro voor een iPod sok neertellen betekend niet dat dat normale prijzen zijn. :P
Met deze prijzen is het nog voordeliger om een iPhone 4 simlockvrij uit België te halen en dan een (actietarief) vodofone sim-only abo te nemen.

Bijvoorbeeld:
T-Mobile i300 2jr + 32 GB iPhone 4 is totaal € 1268,75

Vodafone sim-only actie 300 2jr (€12,95 pm hier) + 32 GB iPhone uit België (€739) is totaal € 1049,80
Idd. Als je slim bent kun je zo wel veel geld besparen + een fatsoenlijk netwerk erop krijgen.
Vodafone sim-only actie 300 2jr (€12,95 pm hier) + 32 GB iPhone uit België (€739) is totaal € 1049,80
Zo, dat scheelt wel even wat als je dat vergelijkt met wat je voor 300 abonnement bij T-Mobile moet betalen.

Er staat alleen onderstaande bij:
Bellen, sms'en, e-mailen en internetten op je mobiel uit één abonnement. Je weet dus precies welk bedrag je per maand betaalt.
Begrijp ik het goed dat je uit je bundel voor internet moet betalen? En zo ja, hoeveel dan?
Nee, het is bellen+sms+web voor die prijs.

Het enige wat wel anders is, is dat bellen en sms uit dezelfde bundel gaat, terwijl je bij T-Mobile de minuten en sms-jes apart krijgt. Maargoed, dan neem je gewoon een Vodafone 400 abo, is zelfs een euro goedkoper (11,95 p/m). :D (zal wel een foutje zijn)
Ja, ik begrijp dat het bellen+sms+web voor die prijs is. Maar als je belt of SMS stuurt gaat geld/minuten van de bundel ofwel het tegoed af. En als je meer gaat bellen dan het tegoed moet je bijbetalen.

Ik vraag mij dus af of dat ook het geval voor internet en/of dataverkeer is.
Van https://directsales.vodafone.nl/tvgids
Bel+Sms+Web: Naast bellen en sms’en ook zorgeloos internet op u mobiel.**

** Zorgeloos internetten = Het datagebruik mag niet regelmatig 10x zoveel (of meer) per maand zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers.
Komt neer op fair-use dus, maar volgens mij gaat er dus niets van je bundel af.

[Reactie gewijzigd door Tourniquet op 20 juli 2010 12:26]

vergeet je niet het 24 maanden data abonnement?
Dat is al inclusief, kijk maar onder het linkje.

"Super snel mobiel internet (3,6 Mbps) standaard in je abonnement"
Hij heeft het over de Vodafone Databundel ;)

maar zit er bij in hoor!
B+S+W abbo :)

[Reactie gewijzigd door TelefoniQ op 20 juli 2010 00:21]

is bij die i-150 abonnement internet inbegrepen? dus 30euro per maan en niets extra behalve die 170 euro en aansluitkosten?
en ik hoor iets over 2de batch
is het al bekend wanneer deze uitkomt en of het antenne ook opgelost is?
niks extra, totdat je over je bundel zit.

Vind het echt absurd duur. Een hoge abbo neem je en dan nog moet je bijbetalen alsof je los een toestel koopt...

Nee, ik ga duidelijk voor de Desire.

Zie alleen maar pluspunten t.o.v. de iPhone4. En kan dan tenminste widgets erop zetten. Echt pain in the ass, dat het op iOS4 nog steeds niet kan.
Ga het abbo eens vergelijken met iPhone abonnementen in andere landen en de prijzen in NL zijn behoorlijk scherp. Ongelimiteerd 3.6mbps internet, gratis wifi hotspots. Alleen die twee kosten al meer bij andere aanbieders.
Bizarre prijsontwikkeling, zeker in de wetenschap dat Apple de iPhone4 in de USA aanmerkelijk goedkoper in de markt zette als z'n voorganger, onder invloed van de opkomende (android-)concurrentie.

En zolang T-mobile ook z'n reputatie op het gebied van (on)stabiele netwerk nog tegen heeft...

Ik begreep dat Vodafone de iPhone nu ook zou gaan aanbieden, of heeft T-mobile nog steeds een exclusiviteitsdeal?
T-Mobile heeft geen exclusiviteitsdeal. Wel een deal dat ze de iPhone 4 mogen leveren.
Merken als Vodafone, KPN en MobiStar waren namelijk ook al in aanmerking gekomen om de iPhone 4 te gaan leveren.

Het is voor Apple zelf ook een beetje hun eigen markt vergroten natuurlijk. Als het alleen bji T-Mobile geleverd kan worden proviteert alleen T-Mobile daarvan. Natuurlijk staat er een enorme geldprijs tegenover maar dat is eenmalig. Als meedere prodivers dezelfde telefoon aanbieden ontstaat op dat gebied ook een soort concurrentie, en als die bij bv. Vodafone erg goedkoop is, bestaat de mogelijkheid dat mensen sneller voor een iPhone kiezen.
"En zolang T-mobile ook z'n reputatie op het gebied van (on)stabiele netwerk nog tegen heeft..."

Sorry maar hier kan ik het niet echt mee eens zijn. Ik ben al jaren T-mobile klant met de Iphone 3G en ik moet zeggen petje af voor het netwerk van T-mobile, deze loopt als een zonnetje en weinig tot GEEN klachten over het netwerk!

Maar goed, als je toch wat te klagen wilt hebben, klaag dan liever over bv. het feit dat de t-mobile shops gewoon NIET telefonisch bereikbaar zijn!
Grapjas. Denk je dat dit bij t-mobile alleen maar is? Daar is een klantenservice voor. 8)7
Die overigens zelf weer voor alles doorverwijzen naar de Shops :(

DuoSim aanvragen? Ga maar naar de shop.
Reparatie aanvragen? Ga maar naar de shop.

Wat is er mis met de post?
zeker in de wetenschap dat Apple de iPhone4 in de USA aanmerkelijk goedkoper in de markt zette als z'n voorganger, onder invloed van de opkomende (android-)concurrentie.
Jouw wetenschap is kwakzalverij.

De iPhone 4 is de VS werd aan exact dezelfde prijs geintroduceerd als de 3GS en de 3G.
Dan mog heeft ie een punt dat het hier veel duurder wordt (vind 70 euro niet niks) tegenover een verhoging van 0 dollar daar... En laat Android daar nou nog een stuk bekender zijn dan hier ;)
Komt vast ook door de daling van de Euro ten opzichte van de Dollar.
Dat ze dat zeggen maakt het nog niet waar, ga nu omrekenen en van een jaar terug... De euro staat nu op 1.30 dollar dat dat was toen rond de 1.35 D

2010-07: 800 dollar = 615 euro
2009-07: 800 dollar = 592 euro
De prijzen van de iPhone 4 zijn in Amerika precies gelijk aan de voorloper de 3GS, dus ik ben benieuwd waar je dat vandaan haalt :)
Zou je morgen ook al de witte kunnen reserveren?
Heb op de verlengings (T-MOBILE) pagina de witte zien staan van 16 en 32 GB alleen moet je 8-10 weken wachten.

[Reactie gewijzigd door beyaz21 op 20 juli 2010 09:25]

Nu effe zonder dollen, zijn er nu echt mensen die een telefoon gaan kopen met een groot en serieus hardware probleem (death grip) !!?? En dan blij zijn met een case die je er gratis bij krijgt, om het te verhelpen. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben geen apple hater want ik heb alle iphones gehad. Maar deze sla ik toch echt over!!!
Dat grote en serieuze hardware probleem treft zo'n 0,6% van de klanten. Dus ja, ik overweeg nog steeds serieus om er een aan te schaffen. Minder leuk vind ik de 70 euro meer en dat hij enkel bij T-Mobile te krijgen is.
Abonnement vanaf 13 juni al afgelopen, wacht ik keurig tot t-mobile een knappe verlenging aanbied, vanochtend stipt om 8 uur op die site en dan is het zo slecht geregeld allemaal. Ik ga nu ook gewoon opzeggen, anders kan je nog eens 2 maanden gaan wachten op zo'n telefoontje.
Wat een achterlijk gedoe daar.
Ik baal er ook stevig van. Omdat ik sinds ik klant ben (jaar of vijf terug) geen problemen heb gehad overweeg ik het nog, maar ze stellen op dit soort momenten wel absurd teleur.

Natuurlijk is het druk en wil "iedereen" zo'n ding, maar als ik honderd keer bel en ik kom daarvan vijf keer in de wacht te staan om er daarna net zo hard weer uitgeflikkerd te worden, dat vind ik gewoon belachelijk. Als je mij niet te woord kan staan, laat me dan ook niet in de wacht staan. Ronduit asociaal. Krijg je nog wel een melding "laat je telefoonnummer achter dan word je zo spoedig mogelijk terug gebeld", maar wat koop ik daar voor? Wanneer dan? Wat als ik toevalling niet opneem om wat voor reden dan ook? En kom ik dan achter alle mensen die er tot nu toe wél doorheen gekomen zijn, ookal belde ik eerder dan zij? Heel raar verhaal dit.

Ben allang blij dat ze de voorinschrijvingspagina nu gefixt hebben, want daar heb ik het nog niet over gehad. Zoals Trinomix al zei: zeer onprofessioneel van een onderneming als T-Mobile. Als KPN zo'n geintje zou uithalen dan zou het hele land op z'n achterste benen staan...
Ik vind voor 29,95 per maand en dan 169,95 bijbetalen alles nogal meevallen. Had het duurder verwacht.

persoonlijk maakt het voor mij niets uit , ik haal de telefoon wel fabrieks simlockvrij uit de VS
30 p m * 24 +170 = 850 euro voor een 300 minuten abbo
Ik betaal 10 p m * 24 = 240 sim only (incl 2400 sms)

De telefoon kost je dan dus 610 euro.

Ik houd het bij mijn iPod Touch.
Op het moment heb ik nog een iPhone 3G 16GB. Deze kost me in totaal (2 jaar i-150) dan ongeveer €860 (€150+€29,50*24).

Losse iPhone 3g 16gb in België koste toch meen ik €650, dus het abbo zou dan met internet neerkomen op zo'n €8,75 p/mnd.

Verder zit bij jouw abbo €10,- p/mnd geen 2mbps onbeperkt internet.

Als je de echte waarde van de iPhone 4 wilt weten moet je nog even wachten tot de Belgische prijzen bekend worden. In België is het bij wet verplicht om alle toestellen zonder abbo te verkopen ivm koppelverkoop.
629 euro volgens deze site: http://www.iphoneclub.nl/...-4-gelekt-vanaf-629-euro/

(Ik weet niet of het een betrouwbare bron is)
Hoe hard moet je praten om met iemand te bellen met een ipod touch?

8)7
Hij bedoelt juist dat de prijs daar een stuk minder opgeblazen is, en voor een stuk minder geld heb je en een Apple-apparaat (want daar gaat het nou om) en een simpele telefoon. ;)
Als je er Skype opzet en een koptelefoon met microfoon hebt kan je er "gewoon" mee bellen.

Ik heb een iPod Touch 3G 8GB en een Nokia 1650 (pre-paid) ik vind het een goedkope combi, én ik heb een iDevice.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 19 juli 2010 23:21]

Ik heb een iPod Touch 3G 8GB en een Nokia 1650 (pre-paid) ik vind het een goedkope combi, én ik heb een iDevice.
Ik beaam.

iPod Touch + goedkope GSM en je mist enkel het feit dat je niet overal online kan, maarja, ik kon ervoor toch ook de dag door geraken zonder internet?
Ja en men kon vroeger ook zonder een fatsoenlijkt toilet in huis. Wat is je punt?
We hebben zelfs tijden zonder huis geleefd (prehistory dat wel :P)... maar jij hebt duidelijk een punt itt Niosus ;)
Tegenwoordig kan je vrijwel overal WiFi-en ;)
Als jij al die devices wil meesleuren is dat goed voor jou, ik denk dat er meer mensen zijn die dat niet willen.
Hoeveel zakken zitten er in jouw broek? Het is niet alsof je met een militaire rugbepakking rondzeult...
Ik heb altijd al een Mp3 speler en een mobiel bij me.
30 p m * 24 +170 = 850 euro voor een 300 minuten abbo
Ik betaal 10 p m * 24 = 240 sim only (incl 2400 sms)
Maar bij die 29,95 p.m. 'krijg' bij de iPhone ook nog 'onbeperkt' 2mbit internet. Dus dat moet je dan nog wel meenemen in je rekensom.
890euro, en ook nog aansluitingskosten?
Met die iPod kun je ook goed bellen.
Het is ongeveer 50% duurder dan bij, bijvoorbeeld een KPN. Qua belkosten en internet. Daar krijg je voor 29.95 zo'n 210 minuten en (semi-onbeperkt) 1mbit internet op je telefoontje en dan hoef je voor apparaten als een HTC desire 0 euro bij te betalen. De bedragen zijn niet iets hoger, ze zijn gewoonweg ziekelijk hoog.
Ja echter vergeet je dan voor het gemak dat je bij de iPhone 2mbit internet krijgt ipv 1 mbit, je geen WiFi-hotspots kunt gebruiken en ja er zit ook een prijsverschil tussen de Desire en de iPhone..
En die 2mbit haal je ook echt heel gemakkelijk. Effectief ben ik benieuwd of de snelheid niet toevallig hoger ligt bij KPN. Hotspots heb je geen fluit aan met internet op deze snelheid en zoveel zijn er nou ook weer niet. Ja, er zit een prijsverschil tussen de desire en de iphone, groot prijsverschil voor toestellen die zo verdomd veel op elkaar lijken. Alleen het scherm van de iphone is iets groter, maar is wel weer van lagere kwaliteit. Het abonnement is overdreven duur én het toestel is overdreven duur. Ik denk dat dit de gemakkelijkste manier is om jezelf een poot uit te laten draaien.
Desire heeft juist een groter scherm :P Anders had ik ook nooit de Nexus gekocht kleiner als 3.7 inch is voor mij gewoon te klein :)
@watercoolertje,

Jup ken genoeg mensen met iPhones. Het zijn leuke apparaatjes maar voor mij beetje te beperkt en ze hebben niet zo'n geniale notification bar zoals android.

Maar als ik mijn Samsung Galaxy S naast de 3GS leg denk ik echt. Jeetje ik wil echt nooit terug naar zo'n klein rot schermpje. Die hoge resolutie van de iPhone 4 kan me gestolen worden. Btw. die resolutie is maar ietsje hoger als de meeste android telefoons van 480x800 tegen 640x 960 scheelt dus maar "160x160". Ik denk dat je meer aan een groter scherm hebt. Daarnaast hebben sommige android telefoons zelfs hogere resolutie als 480x800.
Denk wel dat de iPhone 5 een groter scherm krijgt. Maar een high end "touch screen" telefoon vind ik wel minstens 3,7 inch vandaag de dag hebben.
De telefoon zelf hoeft niet eens veel groter te worden. Alleen het display real estate mag wel wat meer. Hij past dus dan nog steeds gewoon makkelijk in je broekzakje.
Boeien die snelheid. Ik heb nu de Desire met 1mbit en heb totaal geen problemen met traagheid. Maw, dit is snel genoeg voor wat ik ermee wil doen. Gmail, browsen, weer ophalen, nieuws lezen. Gaat prima en snel genoeg.

Alweer: de hoge prijs rechtvaardigd niet wat je ervoor terugkrijgt, sorry.
De telefoons die je in de VS koopt zijn AT&T-gelocked. :)
Ik had het op dezelfde lijn als 3gs verwacht... hooguit 20 euro duurder ofzo. Forse bijbetalen zo bij een abonnement wat je telefoon al financiert...
Dan zit je toch echt aan een AT&T simlock......

Ik zou naar België gaan, daar komt mijn lock-vrije 3GS vandaan...
Ik vind voor 29,95 per maand en dan 169,95 bijbetalen alles nogal meevallen. Had het duurder verwacht.
Ik betaalde destijds voor mijn iPhone 3G (nog voordat de 3GS er was) 0 euro bij een twee-jarig 29,95 abonnement. Was geloof ik de 4GB versie. Indiedergeval de kleinste versie.

Dus toen 0 euro en nu 169,95 euro. Vind ik niet meevallen. :)
persoonlijk maakt het voor mij niets uit , ik haal de telefoon wel fabrieks simlockvrij uit de VS
Waar haal je die dan in de VS? Daar zit je moet je toch een AT&T abonnement bij afsluiten?

[Reactie gewijzigd door Dlocks op 20 juli 2010 01:36]

Nope, lost kost hij, gewoon bij AT&T $599/$699 (16GB/32GB). Wel zit je dan vast aan een simlock van AT&T, dus als je hem legaal (of in ieder geval volgens de regels van GoT, ik weet niet of het wettelijk gezien ook illegaal is :+), heb je er nog niet heel veel aan.
Ik sta er altijd al versteld van wat een stukje marketing al wel niet kan doen. Die prijzen zijn absoluut niet in verhouding met wat er op dit moment in de markt aan de hand is. Toestellen met gelijke hardware en software zijn bijna de helft goedkoper. Als je dan in de winkel staat en al die prijzen voor je krijgt dan moet je toch tot dezelfde conclusie komen of is het echt "I wan't an iPhone because it's an iPhone"?
Een iPhone heeft inderdaad een enorme aantrekkingskracht. Zeker als je er al één hebt gehad.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik heb telefoons uit zo'n beetje elke categorie gehad en ik vondt de iPhone niks speciaals. Het enige wat ik echt miste van de iPhone WAS Doodle Jump maar die is nu ook beschikbaar op Android samen met alle andere leuke spelletje dus dat gaat ook niet meer op.

Als ik de iPhone vergelijk met Android en Symbian dan vindt ik de iPhone maar rete irritant vanwege dat iTunes gebeuren waar je geheel aan vast zit. Android zelf is ook niet echt veel beter moet ik zeggen maar dat kan je hier allemaal nalezen als je wilt.
http://gathering.tweakers...message/34111185#34111185

Beide OSen zijn meer eye candy dan dat ze functioneel echt iets meer bieden dan de andere.

Het zal waarschijnlijk eerder komen door onwetendheid of een kwestie zijn van "niet verder kijken als je neus lang is".
Dat is gewoon allemaal gezeur over dat je bang bent voor Google. En dat jij toevallig niet bij de iPhone blijft kan, maar heel erg veel mensen blijven wel bij een iPhone die er al een hebben. Tuurlijk is hij niet perfect en is hij veels te duur, maar een enorme aantrekkingskracht heeft hij wel.
Belachelijk, gelijke software? Niet dus.

En wat is in godsmaam (wan't)
Gemiste kans voor T-Mobile: Aankondigingen overal dat vanochtend vanaf 8:00 de iphone4 voor huidige abonnees beschikbaar zou zijn voor pre-order. Jammer helaas dat de website momenteel nog steeds niet in de lucht is > http://www.t-mobile.nl/IPhone4 refereert nog steeds naar de "newsflash: binnenkort de iphone4 exclusief bij T-Mobile" pagina.

Jammer...
Zelfde probleem .. en toch zeggen dat je vanaf 8:00 de iPhone4 kan bestellen.
Niet zo netjes van T-Mobile

Ben overigens benieuwd hoeveel pre-orders zij ontvangen.
Telefonisch zijn ze ook niet bereikbaar "vanwege de enorme populariteit van de iPhone 4" ofzo. Of je je nummer even wilt doorgeven, dan bellen ze je later terug. Pff.
Zoo! Dat zijn eens prijzen! Eind september een nieuwe telefoon uitkiezen, iPhone 4 is een optie maar wel zodra de problemen echt opgelost zijn. Dus geen fake software fix ;)

Ik dacht trouwens dat je dat hoesje moest aanvragen, maar leveren ze hem bij nieuwe telefoons nu automatisch mee?
Ik dacht trouwens dat je dat hoesje moest aanvragen, maar leveren ze hem bij nieuwe telefoons nu automatisch mee?
De mensen die hem al gekocht hadden kunnen een hoesje aanvragen. Bij nieuwe aanschaf krijg je er direct 1 bij.
Weet je dat zeker? Aangezien je uit hoesjes ook van andere bedrijven kon kiezen, en verschillende kleuren zo en zo van Apple's hoesjes.

Volgens mij moet je het zelf aanvragen (zou een pagina deze week aan worden gewijd @ Apple.nl).
1 2 3 ... 9

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True