Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 157 reacties

Electronic Arts heeft Need for Speed: Hot Pursuit aangekondigd. Op zijn persconferentie op de E3-gamebeurs stelde de uitgever de racegame, die ontwikkeld wordt door Criterion, voor aan de internationale pers.

Het was al langer duidelijk dat Criterion een Need for Speed-game zou gaan maken voor Electronic Arts. Op de EA-persconferentie op de E3 werd duidelijk dat Criterion werkt aan Need for Speed: Hot Pursuit. Het spel is een moderne versie van een eerdere uitgave van Need for Speed: Hot Pursuit, die nog steeds geldt als een van de populairste versies in de serie tot nu toe. Beide spellen draaien om de voortdurende strijd tussen overtreders van de verkeersregels, en de politie die daarop de achtervolging inzet.

Need for Speed Hot Pursuit Need for Speed Hot Pursuit Need for Speed Hot Pursuit

Need for Speed: Hot Pursuit biedt de speler volgens EA spectaculaire achtervolgingen, zowel offline als online. Tijdens een live demonstratie toonde Criterion een race tussen twee spelers, waarbij de ene speler probeerde te ontsnappen, terwijl de andere hem in de rol van agent probeerde uit te schakelen. Daarbij kon de tweede speler onder meer blokkades oproepen, terwijl de andere speler een snelheidsboost kon inzetten om door deze blokkades heen te breken.

Behalve het online racen, introduceert Criterion ook Need for Speed Autolog. Dit is een systeem dat de statistieken van gamers online bijhoudt en met andere spelers vergelijkt. Hoewel de werking van Autolog nog enigszins vaag klinkt, lijkt het er op dat het spel nieuwe uitdagingen voor de speler baseert op wat zijn vrienden hebben gedaan. Bovendien koppelt Autolog deze vrienden ook aan elkaar, met het doel zo spannend mogelijke races te creëren.

Need for Speed: Hot Pursuit verschijnt op 18 november voor de Xbox 360, PlayStation 3 en pc, terwijl ontwikkelstudio Exient werkt aan een Wii-versie van het spel.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (157)

1 2 3 ... 9
Zo te zien mag er ingame nog heel wat aan het snelheidsgevoel worden gedaan. Alsof ze 50 km/h rijden. Risico dat je uit de bocht vliegt is volgens mij ongeveer 0 zo.
Lol, de hele tijd erop zitten beuken zonder dat er iets gebeurt, en dan bij de finale klap compleet over de kop slaan terwijl het een licht kop-staart duwtje was, gewoon omdat het de laatste was 8)7
Och yeey ik zie het nu al mis gaan... Snelheids boosts.... = Arcade = fail.

De oude NFS 3 probeerde nog realistisch te zien. NFS 4 deed daar een schepje bovenop met een schade model. En tegenwoordig gaat het steeds verder achteruit. Ze moeten terug naar hun roots. En imo dus minder arcade achtige racegames maken.
Och yeey ik zie het nu al mis gaan... Snelheids boosts.... = Arcade = fail.
Echte streetracers hebben toch ook lachgas injectors waarmee ze een kleine super turbo boost krijgen? Zo onrealistisch is het niet eens. (en zat in het origineel ook)
Lachgas is natuurlijk geen turbo boost, maar misschien ben ik aan het zeiken.
In het begin van de Tweede Wereldoorlog werd door de Duitse vliegtuigindustrie ontdekt dat door toevoegen van lachgas in de verbrandingskamers van een interne verbrandingsmotor, het vermogen van de motor kan worden verhoogd. Duizenden Duitse gevechts- en verkenningsvliegtuigen waren uitgerust met het zo genoemde 'GM-1' systeem dat lachgas toevoegde aan de inlaat van de motor om zo de lagere luchtdichtheid en zuurstofarmoede op grote hoogten te compenseren. Ook de Britse luchtmacht (Royal Air Force) gebruikte vliegtuigmotoren met een door lachgas verhoogd prestatievermogen.

Bij een temperatuur van 296 įC ontbindt lachgas in stikstof en zuurstof. Wanneer het wordt toegevoegd in het inlaatspruitstuk van de motor, wordt het de verbrandingskamer ingezogen. Wanneer vervolgens de temperatuur tijdens de compressiefase een hoogte van 296 įC bereikt, zal een zeer zuurstofrijke mix ontstaan. Als tijdens de inspuiting van het gas extra brandstof wordt toegevoerd, ontstaat het effect van een supercharger, dit wil zeggen een grotere compressie verhouding in de motor. Lachgasinstallaties in auto's werken zoals de naverbrander van een straaljager, en worden gebruikt voor een korte periode van verhoogd vermogen van zo'n 25 tot 35%.

bron
op het woord turbo na is het effect gewoon hetzelfde. Het zorgt voor een tijdelijke verhoging van de hoeveelheid pk.. Het werkt anders als een turbo maar de klap is te vergelijken met een turbo met enorme turbolag precies op het moment dat hij in zijn sweet spot komt
Maar die laden niet op als je door een barricade rijdt ;) En dat is waar het mij om gaat.

Fixed amount of NOS prima (net als in Underground 1). Maar NOS er bij krijgen door te rammen vind ik niets.
Ooit gehoord van NoS ? dat is ook een boost dus waarom gelijk een fail ?
Ja dat is fail omdat je er nos bij krijgt als je door een barricade beukt. Wat totale BS is.

Als je nu een vaste hoeveelheid NOS mee krijgt zoals in Underground 1 ben ik het er wel mee eens. Dat opnieuw opladen van NOS is totale BS ik houd daar niet van.
Tja, NFS is nu eenmaal een arcade racer. Als je voor realisme wil gaan, moet je Gran Tourismo(of dergelijken) spelen.

Hot Porsuit is wat mij betreft een van de beste arcade racers die ooit is uitgebracht, dus wat mij betreft: Thumbs up!

[Reactie gewijzigd door Tomassie91 op 15 juni 2010 10:19]

Sommige mensen, like me, houden daar juist wel van. Beetje over the top = win ;)

Ik heb het origneel ook erg vaak gespeeld. Nu deze verschijnt voor de console dan ga ik hem zeker halen. Leuk voor de zondagmiddag.
Hoezo is Arcade per definitie fail?

Need for speed is over het algemeen nu eenmaal een arcade serie, ook als je de oudere delen van de serie erbij pakt zijn het stuk voor stuk arcade games. Als je voor een simulatie racegame wil gaan, wijk dan uit naar Forza Motorsport, Grid, Colin Mcrae, genoeg keuze in dat genre. Maar kom niet enkel klagen dat NFS immer arcade games uitbrengt.

Nfs is arcade, dat kan je van tevoren voorspellen. Dat maakt de serie niet per definitie slecht, maar is een tegenvaller voor degenen die simulatie verwachten. Zou overigens hetzelfde zijn als je XIII gaat spelen en gaat zitten klagen dat het niet zo realistisch is als een Call of Duty, Battlefield, whatever.
Laat ik het anders zeggen.

Voor mij is dat Fail. Ik speel nu dan ook Forza ipv NFS. Als ik echt een arcade racer wil spelen pak ik wel burnout.

[Reactie gewijzigd door Astennu op 15 juni 2010 10:11]

Met het verschil dat burnout niet een pc-serie is. (PS toch?)
NFS is daarentegen een pc-serie, en nog een goeie ook.

Laten we zeggen, ik ben er blij mee.
Burnout is begonnen op PS2, GCN en Xbox. Deeltje twee ook nog, daarna viel de Cube weg. Burnout Paradise is op 360 en PS3 gestart maar later ook op de PC uitgegeven - en dat was voor de verandering eens geen baggerpoort, die speelt prima.
Ik hoop dat er deze keer wel iets veranderd is, want in het verleden leken alle NfS games op elkaar. Links en rechts een detail anders en terug op de markt brengen is niet voldoende om te spreken over een nieuwe versie!
Dit is een remake van de originele hot pursuit, en dat spel was ernstig populair.
betere graphics zal het spel sowieso hebben, want we zijn ongeveer 12 jaar later.
Ik hoop op een leuke game die gewoon opgepoeste graphics heeft en wat betere AI (liefst niet al te goed). Verder niks veranderd. Het is dat ik NFS 3 hp niet fatsoenlijk (lees niet) aan de praat heb gekregen onder XP (of iig vista) waardoor ik niet gewoon af en toe lekker 15 min kan racen zonder na te denken.

Ook een gedownloade versie (in de hoop dat ze ooit een versie hadden gemaakt die wel werkte in een of andere collectors item) heb ik niet gevonden/werkend gekregen. (nfs 3 hp heb ik trouwens origineel)

En als dit gewoon een simpele remake wordt dan heb ik deze vast ook weer origineel.
Ik weet niet bij welke Need for Speed jij bent begonnen, maar 1 t/m 5 (Porsche Unleashed) waren eigenlijk allemaal genoeg verschillend. Wilde gok hoor, maar was jouw eerste NfS game toevallig Underground?

Ik ben wel voor deze remake. Als de handling een beetje leuk is (en dan bedoel ik niet arcade of simulatie) dan zou dit best wel eens een topper kunnen gaan worden.
Eventjes een lijstje
- Nieuwe wagens
- Betere AI
- Map streaming (=veel grotere werelden zonder enige herlaad)
- Andere developper wel zelfde uitgever (kan verschil geven)


Ben eigenlijk eens benieuwd hoe het mat de cop cars zit, hebben die nog steeds een UBER wegligging en acceleratie???? Want als het realistisch moet blijven mogen ze dat wel aanpakken.
Geniaal altijd, die suggestieve (lees: misleidende) introfilmpjes en plaatjes. Als het spel er nu ook maar enigszins zo uit zou zien. Ach ja, it sells zullen we maar denken.
In datzelfde filmpje staat de release date trouwens op 16 november en niet op 18 november.
Klein verschil uiteraard ... maar de moeite om na te gaan ?
Amerikaanse vs Europese release? ;)
Tegenwoordig zijn games zo realistisch en goed gemaakt dat de intro's vaak gewoon uit het spel zelf zijn geplukt.
En ja, it sells if it's good: een intro zal de verkoopcijfers niet bepalen, wel de inhoud van het spel zelf. (of check jij alleen de intro voordat je 50 euro voor een spel uitgeeft?)
En waarom zou het er niet zo uit mogen zien?
Ik heb wel mooiere games gezien hoor :)
Als jij daadwerkelijk denkt dat het er zo uit komt te zien zal je van een koude kermis thuiskomen. Mooiere games dan dit ja? Noem mij er eens ťťntje dan.

[Reactie gewijzigd door Brad Pitt op 15 juni 2010 09:22]

Zijn gewoon realtime graphics, kan er best zo uit zien. Mooie shaders, dat wel. Vergeet ook niet dat dit soort beelden vanuit een normaal camerastandpunt en HUD er bij gewoon wat minder overtuigend ogen... en net als bij filmtrailers zijn de beste beelden natuurlijk geselecteerd.
Mooie demo voor je laatste grafische kaart, maar boeit die pracht en praal echt behalve voor de laatste generatie jongeren welke op leeftijd komen om NFS te spelen zonder voorgaande historiek?

In mijn geheugen zag Need For Speed 1 in samenwerking met Road & Track er net zo uit...
Jammer genoeg heeft geen enkele Need for Speed de balans van het eerste deel kunnen evenaren.
De grafische engine was beperkt (onzichtbare mure , weersomstandigheden,..) maar ik kan eerlijk zeggen dat ik een aantal basisprincipes van autorijden welke me nu nog van nut zijn (zoals hoe tegensturen bij slip , remmen voor de bocht, verschil achterwielaandrijving - Porsche 911, onder en overstuur-compensatie, inschatten inhaalmanoeuvres,.. uit Need for Speed gehaald heb - want als het aan de rijschool lag dan moet je het maar uit bittere praktijkervaring gaan halen)
Mooi gesproken. Aanvankelijk kon ik me veel beter vinden in het weggedrag van latere versies. Mijn grote probleem met 1 was het altijd aanwezige onderstuur. Bij nieuwere versies, vooral III, hoef je het gas maar iets los te laten om perfect door de bocht te komen, op elke snelheid. Na III en UG2 ben ik weer 1 gaan spelen: wat een verademing, om (ook dankzij mijn toegenomen leeftijd) opeens veel realistischer te kunnen rijden en het effect van remmen in de bocht en spelen met gas te vinden. Ik denk dat alleen Porsche 2000 een betere NFS was.
als je realistisch wilt rijden moet je sowieso niet bij NFS zijn. Hoewel ik een terugkeer naar de roots wel kan waarderen, want dat pimp my ride gedoe ging helemaal nergens over.

[Reactie gewijzigd door tehsojiro op 15 juni 2010 17:47]

inderdaad, de gameplay in de link hieronder lijkt precies op de plaatjes, grote kans dat deze plaatjes dus in game genomen zijn...

Hier is het linkje naar de gameplay waarover hierboven gesproken wordt, ziet er wel een beetje in scene gezet uit met die achtervolging, maar toch wel grappig om weer oude herrineringen op te halen.

http://www.gametrailers.com/video/e3-2010-need-for/101353
zoiets? ziet er nog wel realistischer uit vind ik. Met name de achterlichten.

[Reactie gewijzigd door Menesis op 15 juni 2010 10:22]

Alle beelden die ik hier zie, komen allemaal uit 'replays' waar de hele console gebruikt wordt voor het renderen van dat wat getoond wordt. Als je realtime speelt, weet de console van te voren niet wat er exact gaat gebeuren en moet een veel grotere omgeving renderen, maar dan vaak wel van mindere kwaliteit.

Kijk maar naar Forza Motorsport 3 en/of Gran Turismo 5 Prologue.

Ik ben erg blij dat EA terugkeert naar de 'basis'. Ik hoop dat dit weer oneindige game plezier met zich mee brengt. Dat Criterion een erg goede game kan neerzetten hebben ze al bewezen met Bunrout Paradise.
tis een erg mooie shader en belichting maar in de auto kan je de poly's bijna tellen dus het valt wel mee met hoe high detail hij is... De tegenhanger van blur die ze laatst hadden kwam ook een eind in de buurt, hoewel die een meer arcade shader gebruikt als nfs
nou ik heb de medusa nvidia demo zien draaien, het kan er echt wel zo uit zien hoor!
het is meer een kwestie om goed geoptimaliseerde code te schrijven voor de videokaart. anders heb je aan de grootste supercomputer nog niet genoeg rekenkracht.
door criterion.
kijk dat klnkt beter
en de cops weer terug, dat was altijd leuk (zeker in most wanted)
zeker als er bijv online dus ook cops vs robbers gespeeld an worden,
lijkt me erg gaaf :D

de trailer ziet er ook vet uit!
ze snappen het geloof ik weer :D

[Reactie gewijzigd door freaq op 15 juni 2010 08:08]

EA wordt eindelijk wakker door de originele NFS setting weer terug te brengen. Het is na Hot Persuit toch enorm achteruit gegaan met de serie. Hopelijk is dit de afslag naar een goed vervolg van de serie.
Ja alles was sinds The Fast and the Furious omgedoopt tot pimp my ride troep.
Opzicht niks verkeerds mee, moeten ze het maar beter uitwerken..
Ja alles was sinds The Fast and the Furious omgedoopt tot pimp my ride troep.
Ik moet zeggen dat ik NFSU en NFSU2 nog altijd leuk vind om te spelen. Niet zo zeer als racegame, maar meer als 'bouw een auto zoals je hem zelf leuk vindt en ga dan een potje scheuren'. De fun-factor, beetje SimCity-idee dus ;)
Ik hoop alleen dat EA "remake" niet al te letterlijk neemt en criterion wel de ruimte geeft om toevoegingen en verbeteringen te maken.
EA kennende, wordt het zoals mijn reply in BFBC2 Vietnam, dikke uitmelkerij

zal me niks verbazen als de oude NFS3 hot pursuit gewoon 1 op 1 geport wordt naar een nieuwe engine
Zou het geweldig vinden!
Geen gezeur met nieuwe opties die er In "moeten" zitten, geen vernieuwende onzin, maar gewoon lekker een auto pakken en scheuren!

Het enige wat dat als arcade-racer beter kan maken is uiteindelijk hoe het eruit ziet. :)
Waarom mag het niet al te letterlijk worden genomen?
Zodat Criterion de ruimte heeft om toevoegingen en verbeteringen te maken, zoals hollandismad al zei..?

Hoe dan ook, een remake houd niet in dat het spel letterlijk wordt nagemaakt. Dingen zullen altijd een beetje aangepast worden om Łberhaupt te concurreren met de hedendaagse games (denk aan een grafische upgrade en de toevoeging van een multiplayer mode).
High Stakes/Road Challenge was min of meer hetzelfde, met zelfs dezelfde banen als extra'tje, slechter was het iig niet. Met een beetje gepruts kun je ze nog steeds aan de praat krijgen onder Windows XP.
Ik las de aankondiging ook op een andere site... nu.nl geloof ik. daar stond er bij dat ze burnout onderdelen zoals powerups er in gingen stoppen. dat is in mijn ogen toch wel het slechtste wat ze kunnen doen.
verder is hot persuit zeker wel de beste in de serie, al moet ik zeggen dat ik hot persuit 2 veel meer heb gespeeld. wat mij betreft fixen ze gewoon het originele spel, grafische engine wat meer hedendaags maken en klaar. ik speel het graag met de exacte gameplay zoals het was.
gaan we weer terug in de tijd of weten ze gewoon geen naam meer?

http://en.wikipedia.org/wiki/Need_for_Speed_3
Het is tegenwoordig de tendens om titels te hergebruiken, niet alleen in de filmindustrie (remake) maar dus blijkbaar ook in de game industrie. Afgaande op het filpje gaat het hier ook over een ver doorgedreven remake, die er IMHO zeer gelikt uit ziet. Het voordeel van de titel te "hergebruiken" kan in dit geval zijn om de game play (min of meer) al te kunnen opmaken uit de titel. fans van de NFS reeks kennen de titel ongetwijfeld en weten direct waarover het gaat. Was toch zo in mijn geval...
Het is ook een remake :|
Lekker over the top. Cops in een Veyron.
Wie zegt dat dat niet kan. In ItaliŽ heeft de politie ook een aantal lambo's tot hun beschikking, en in andere landen amg mercedessen, porsches en Ferrari's etc. Dus zo heel gek is dat niet.

Als het weer terug gaat naar hoe het was bij NFS heb ik er wel zin in. Ik zou het liefste een re-make zien van underground, dan met nieuwe auto's en nieuwe graphics, dat was vet.
Nounou! In Italie hebben ze 1 Lambo, die hebben ze cadeau gekregen van Lamborghini. Die patrouilleert over de snelwegen bij Milaan. Dat is dan ook gelijk de meest spectaculaire politieauto waarvan ik het bestaan weet, hoewel Engeland met zijn Impreza's ook wel vrij hard kan hoeken gok ik zo.

Een Veyron kost in Nederland dik 1 miljoen euro, dus dat zal wel niet gebeuren.

Wil niet zeggen dat dit geen heel vet spel wordt trouwens, I Like.
Ik denk terug aan de goeie ouwe tijd waarin de KLPD Porsches had.
ik weet dat de politie in zeeland een Spyker heeft
Zouden ze willen. Dat was een promotiestunt van Spyker (lees: Spyker in KLPD uitmonstering).
In de garage ja, die rijdt niet (echt) hoor.
OT maar "tot hun beschikking":

http://www.guardian.co.uk...talian-police-lamborghini

Najaaa, net niet helemaal meer in ťťn stukje :)
Beste NFS die ik heb gespeelt is "Need for Speed: Porsche Unleashed"

Dit is echt een van de allerbeste NFS die er gemaakt is. en ik ben nog eens geen Porche fan.

De NFS 3 zat daar dicht bij. (is denk ik meer een personlijke voorkeur.)

[Reactie gewijzigd door Master_duck op 15 juni 2010 08:31]

Die was dan ook meteen het meest realistisch. Heerlijk hoe onbetrouwbaar de oer-turbo is als je precies verkeerd met het gas speelt in de bocht ;)
Niet heel erg realistische imho, NFS 1 was beter in dat opzicht. Wel waren de diverse modes, de tijdsspanne (356 tot en met GT1) zeer vermakelijk om te doorlopen en was het weggedrag in Porsche Unleashed veel beter dan in de voorgaande delen (behoudens deel 1) en latere delen.

Diegenen die in de tijd van deel 1 een stuurtje en pedalen hadden, weten hoe realistisch ook de acceleratiemetingen waren. De ideale start en sprint vergde vaak veel oefening en verschilde aanzienlijk per auto, maar fabrieksopgaves konden tot op de tiende nauwkeurig worden benaderd. Daar waar latere versies een potje maakten van he acceleren en afremmen (lees: veel te snel).
sorry ik wil niet hinderlijk doen maar ik vind dat EA een beetje te veel aan de zelfde gouden koe zit te melken want ik bedoel van let op he

Need for Speed III: Hot Pursuit (1998) succes 1#

Need for Speed: Hot Pursuit 2 (2002) succes 2# (is niet erg)

Need for Speed: Most Wanted (2005) succes 3# (geweldig ik heb het nu nog)

Need for Speed: Undercover (2008) succes 4# (lijkt wel heel erg erg op Most wanted kwa gameplay)

Need for Speed: Hot Pursuit (2010) 5# (is het niet genoeg) REMAKE maakt het een beetje oke maar het word zeker weer een succes

succes of niet ik vind dat die gouden koe nu wel is uit gemelkt vind je niet ?

[Reactie gewijzigd door LIL_FIP op 15 juni 2010 08:53]

Need for Speed: Undercover (2008) succes 4# (lijkt wel heel erg erg op Most wanted kwa gameplay)
Ik meen me toch echt te herinneren dat Undercover vrijwel universeel werd afgebrand - het kreng stuurt gewoon als een dweil.

Bovendien schijn je NfS - Shift niet mee te nemen, al is dat inderdaad ook wel heel wat anders als de rest van de serie de laatste tijd. Die vond ik dan weer vele malen beter als Undercover, trouwens. Most Wanted was wat mij betreft de tofste van de reeks die met Underground ingezet is.
Het gaat er niet om wat wij vinden maar wat wij kopen. ;)
ja dat is waar maar ze moeten hun tijd besteden aan nieuwe games nieuwe frisse ideeŽn :P
Waarom denk je dat? Er is nu juist een hele nieuwe generatie met gamers. Het is nu: papa speelde dat vroeger heel veel dus dan zal het wel leuk zijn.

Er zijn rond 1990-2000 ook extreem veel pacman clones gekomen, denk je dat ze die ook hebben gemaakt omdat het niet verkoopt?

Het idee van hot pursuit vind ik persoonlijk geniaal, het was volgens mij ook de laatste nfs die splitscreen had op de pc. Als de uitwerking ook prima is heb je weer een leuke game erbij.

Ik vond de maps in hot pursuit altijd zo mooi, langs oceanen en door mooi verlichtte tunnels.

ps hot pursuit 2 vond ik persoonlijk wat minder.
Het vierde deel had ook nog split screen, volgens mij.

Verder vind ik persoonlijk NFS 5 de leukste, misschien dat ze weer een deel van 1 groot merk kunnen maken.