Need for Speed: Hot Pursuit

Twee delen

Waar denk je aan als je de naam 'Need for Speed' hoort? Het antwoord zal afhangen van de games uit de franchise die je hebt gespeeld en wat je van die games vond. Uiteraard, 'Need for Speed' staat voor 'racen', alleen zullen sommige gamers daarbij denken aan een straatracers-jasje met veel mogelijkheden om auto's te tunen en het uiterlijk ervan aan te passen, terwijl andere spelers eerder aan wilde politie-achtervolgingen denken. Die laatste groep komt nu eindelijk weer aan zijn trekken, met Need for Speed: Hot Pursuit.

Getest op: Xbox 360
Ook verkrijgbaar voor: PlayStation 3, pc, Wii

Inderdaad, de naam is hetzelfde als die van het spel dat in 1998 voor de pc verscheen. Veel fans van de NFS-serie zien de gevechten tussen de racers en de cops nog steeds als het voornaamste spelelement van Need for Speed. Lees op internet maar eens wat reviews van Need for Speed-games uit het Underground-tijdperk: overal zul je reacties lezen waarin men vraagt om de terugkeer van politie-achtervolgingen. Mensen die daar naar terugverlangen, krijgen met een nieuwe Hot Pursuit hun zin, temeer omdat wij inmiddels uit ervaring kunnen zeggen dat deze game het gevoel van Need for Speed: Hot Pursuit 2 uit 2002 helemaal terugbrengt.

*Zelf indelen

Dat de game draait om achtervolgingen heb je binnen de kortste keren door. Hot Pursuit is zelfs ruwweg opgedeeld in twee delen; je speelt als racer, maar ook als cop, en beide kanten ontwikkelen zich onafhankelijk van elkaar. Je stijgt dus gescheiden in niveau, speelt apart wapens en auto's vrij en hoe je je tijd ertussen verdeelt is volledig aan jezelf. Het kan dus zo zijn dat je bij de cops al het maximum level van twintig hebt behaald terwijl je bij de racers nog op het eerste niveau bent, mochten de cops je voorkeur hebben.