Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 99 reacties

De tweede map pack voor Modern Warfare 2 zal Resurgence heten en vijf levels bevatten. De aankondiging volgt de release van de Stimulus Package voor de PS3 en de pc op de hielen. Resurgence Pack is op 3 juni te koop op Xbox Live.

Modern Warfare 2De nieuwe verzameling maps voor Modern Warfare 2 bestaat uit Vacant en Strike uit de eerste Modern Warfare, en een drietal nieuwe levels. De nieuwe maps heten Trailer Park, Carnival en Fuel. Ze worden respectievelijk omschreven als een klein doolhof, een grote, vernietigde kermis en een paradijs voor snipers. Gamers met een Xbox 360 kunnen als eerste op 3 juni aan de slag met de nieuwe levels, die 1200 MS Points kosten, omgerekend 14,40 euro. Wanneer Resurgence Pack voor bezitters van een PlayStation 3 of pc beschikbaar zal zijn is nog niet bekend.

Call of Duty: Modern Warfare 2 is een groot verkoopsucces gebleken voor Activision. Het spel zelf zette ruim een miljard dollar om en Stimulus Package verkocht op Xbox Live in de eerste week ruim 2,5 miljoen exemplaren. Sinds 4 mei kunnen ook gamers op een PlayStation 3 of pc de nieuwe maps kopen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (99)

Waar ik me over blijf verbazen zijn de mensen die deze mappacks kopen.

Ik praat even over de PC versie in dit geval.
De game kostte al 60 euro ipv de gebruikelijke 50. Dan ga je ook nog eens elke 3 maanden 15 euro uitgeven voor 4-5 extra maps. :S

Als je dit voor de grap even vergelijkt met BC2 (Nee, ik ben geen BC2 fanboy). Stel deze nieuwe mappack is gearriveerd.
Dan heb je dus 60 +15 + 15 = 90 EURO betaald, ter vegelijking met Bad Company 2 € 50. Waarom 80% betalen voor een game die niks meer of niks minder biedt dan een vergelijkbaar product?

Je gaat toch ook geen 80% meer betalen voor een grafische kaart die dezelfde prestaties levert.
Nou ja, het zal wel aan mij liggen.

[Reactie gewijzigd door dopNL op 14 mei 2010 13:37]

Helemaal mee eens. Het is vrij belachelijk om zoveel geld te vragen voor een paar nieuwe maps.

Kijk dan naar een ontwikkelaar als Valve met Team Fortress 2. Nog steeds, jaren nadat het spel is uitgekomen, worden er gratis updates uitgebracht. Nieuwe maps, wapens, updates, etc.

Het is goed dat er nog een paar ontwikkelaars zijn die daadwerkelijk gratis updates geven. Helaas wordt dit wel steeds minder...
Ik ben blij dat ik voor mw2 maar €35 heb neergelegd, want het is troep op de PC.
Ik had gehoopt dat alle petities en meuk wel dedicated servers en custom maps zouden fixen, maar vanaf de seconde dat IW leeg liep heb ik die hoop ook opgegeven.

BC2 bied inderdaad veel meer waar voor zijn geld, alleen je moet maar net van die andere gameplay houden.
Een beetje jammer inderdaad. als ik dan kijk naar Halo 3, doen ze dat toch beter. De mappacks zijn beschikbaar tegen een prijs, maar:

De eerste mappack werd gratis na een paar maand
De tweede en derde mappacks werden gebundeld met het "tussendoortjespel" ODST, vergelijkbaar met COD 3 en 5. Een lower-budget game om de fans zoet te houden, gecombineerd met de mappacks. Prima deal wat mij betreft. De ontwikkelaars verdienen nog wat geld, maar bieden ook echt waar voor het geld van de fans.

For the record, dat zijn in totaal 10 maps ofzo. En je krijgt ook nog eens toegang tot de halo:reach beta bij ODST.
Tsja dopNL, er zijn mensen die CoD MW2 (ondanks alle ellende) toch al gauw meer dan 550 uur gespeeld hebben, en blijven spelen. Dan zijn extra mappen van harte welkom!
15,- betalen vind ik opzich geen probleem (wel erg slechte service, maar goed)
Wat wel jammer is, zijn alle problemen (PC) en hoe het hele systeem in elkaar zit.
In game is het super, maar het hele console systeem.... |:(
En dat met die nieuwe maps, dat je niet eens de game type kan kieze....FFS :(

Maar goed, een beetje CoD junkie speelt toch graag verder, en deze post over nieuwe mappen O+
Euh, kweet niet waar jij je spellen koopt, maar met een beetje zoeken had je het spel voor 30 euro kunnen kopen, wat niet weg neemt dat 2x 15 euro voor mappacks met elk 2 COD4 maps veel geld is imho
Als je het geld er niet voor over hebt dan moet je het vooral niet doen. Vergeet niet dat er genoeg mensen zijn (zoals ik) die het er wel voor over hebben. Ik heb al meer dan 15 dagen aan ingame speeltijd er op zitten en speel het spel nog steeds dagelijks en daar zal niet snel verandering in komen. Als ik vervolgens ga kijken naar het voorbeeld van jou: 90 euro verdeeld over 15 dagen speeltijd is 6 euro per 24 uur aan speeltijd. Vind ik niet te veel geld.

Over de maps. Man wat ben ik blij met Vacant en Strike van cod 4. Met overgrown was ik niet al te blij in de stimulus package en crash vond ik een middelmatige map. Vacant was in cod 4 al een van mijn favoriete maps en ben blij dat ie nu naar mw2 komt.
Als ze die stimulus pack alsnog fatsoenlijk gaan integreren ga ik denken over aanschaf van de 2e pack, maar zoals het nu is zeker niet. Je kunt verdomme niet eens je spelmodus bepalen als je deze maps speelt. Het feit dat je in het orgineel al niet kon bepalen welke map vond ik al vervelend maar nu kan je de gamemodus niet eens kiezen. Het is maar net wat IWnet voor jou in petto heeft. Als je pech hebt speel je gewoon een paar rondjes demolition waar ik een schurfthekel aan heb. :(
Ik snap niet dat ze zo geld blijven melken uit MW2, ja het is een prachtig idee van Activision om zoveel geld te vragen van Map Packs dat geef ik toe. Ze maken heel veel geld voor weining inspanning.

Maar wat ik me afvraag is wat ze van plan zijn op lange termijn ? Call of Duty (en Activision in het algemeen) krijgt een steeds slechtere reputatie.
  • Op korte termijn zorgt dit voor weinig problemen, het brengt zelfs op omdat hun slechte reputatie juist komt van het geld vragen voor alles.
  • Op lange termijn zullen steeds minder mensen Call of Duty games kopen omdat ze beseffen dat ze op lange termijn 100 € zullen uitgeven aan een shooter waarvoor er alternatieven zijn van 50 € die belange niet zo slecht zijn (BF:BC2, ik heb het even uitgeprobeerd en moet toegeven dat het best wel een mooi spel is). Als we kijken naar Activions plan met Call of Duty dan kan je bijna stellen dat ze een FPS evenveel laten kosten als een MMORPG (14 € Mappack en bijna om de maand een nieuwe mappack).
Natuurlijk zijn map packs niet verplicht om te kopen, maar mensen zijn nu eenmaal zo, als het bestaat willen ze het. Als ze dan terugkijken naar vorige Call of Duty games/andere FPS op dit moment en merken dat ze bij hun voor hetzelfde geld gratis mappacks kregen, dan voelen ze zich natuurlijk bedrogen.

Ik snap wat Activision doet (Winst maken) maar ik snap ook wat de gamer wil, en als Activision niet gauw beseft dat zij geen monopoly hebben op FPS dan vrees ik dat de Call of Duty reeks snel zijn populariteit zal kwijt geraken.

Just my 2 coins...
tja... helaas nog steeds geen deds voor de pc :( als ze nou is luiteren naar de community ipv van de inhalige geldwolf spelen en zich alleen maar te richten op consoles... bedoel pc gamers zijn wel de pioniers in de game wereld

[Reactie gewijzigd door ponsjuh op 14 mei 2010 13:24]

stel dat ik een spelletjes bouwer zou zijn, zou ik nauwelijks op de PC richten. Waarom? omdat die games direct te downloaden zijn. Voor een console is dat (soms) minder snel, of in geval van de ps3 helemaal niet mogelijk. Daarom denk ik dat een spelletjes bouwer meer richt op consoles; meer garantie op inkomsten. Bedoel hoeveel PC games koopt men nu echt? Denk dat 't lager ligt dan voor de consoles in ieder geval.

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 14 mei 2010 13:28]

Ben ik met je eens.. maar stop dan van die 1 miljard winst een deel van het geld in het oplossen/vervangen van IWNET. Maak bijvoorbeeld een CnC achtige lobby structuur zodat mensen zelf dingen kunnen aanpassen (maps, tubes on/off, g18 on/off, bepaalde perks on/off , game winning settings, etc).

maar goed ze willen weer niks investeren in een koe die al geld opleverd. Ik vind het gewoon slecht dat zo'n bedrijf niet luistert naar de community die ze groot heeft gemaakt (helaas is dat niet de console community)
Volgens mij kunnen zulke dingen ook gewoon. Ooit private match geprobeerd?
Ooit eens een public server gezien zonder G18, tubes, commando pro, OMA? No didn't think so! EN! daar gaat het om...

Daarom denk ik dat Treyarch een betere community-setting krijgt dan IW nu heeft met IWnet doordat ze -wel- dedi's inbouwen en daardoor clan servers hun gang laten gaan.
Als en alleen als treyarch er deze keer aan denkt een werkende console in het spel te gooien. Bij WaW deden ze er ook 4 patches over voordat het werkte :)
Oma? en wat stoort je aan de G18 en commando?
Commando wat denk je als je van 5m afstand al een knife in je hebt zitten dat je nog niet eens de kans krijgt wat terug te doen want zelf kun je niet terug steken
Zullen we dat voor het gemak maar even afronden naar 1 miljard omzet? En dat is dus inclusief het deel wat voor de overheid is (btw), de winkeliers en distrubuteur (MS voor xbox live en Sony voor PSN)? En daarna nog de kosten van Activision als uitgever en IW als ontwikkelaar.

Maar je hebt gelijk dat er weinig naar de klanten wordt geluisterd. Dit geldt ook voor de klanten op de consoles. Daar is het ook even snel cashen en daarna af en toe patchen (en opnieuw cashen bij de updates zoals de mappacks).

Problemen waar de hele community last van heeft en tekortkomingen waar veel gamers (klanten) verbeteringen wensen, worden continu genegeerd.
Uuuuuum..... Dat verhaal gaat niet op! Dan zou een gamemaker zich eigenlijk alleen moeten richten op de PS3 want dat is de enige console die nog niet gehacked is. XB360 en Wii zijn door en door gehacked (voor de Wii was er een tijdje geleden zelfs een softhack) en dus hetzelfde als een PC.

Maaruh tegenwoordig is het zo dat als je online wilt spelen, een legale kopie moet hebben anders werkt de online functionaliteit niet. Dus het maakt verder niks uit of je op PC of console zit.

Jah dat je de singleplayer campaign kan spelen dat is niet zo erg, was toch al niet zo lang in MW2.
Nou dat is helemaal niet zo. want ik zelf koop amper wat maar alle cod series heb ik gekocht. en waarom? idd omdat ik de keycode nodig heb om online te kunnen :)

cracked spele heb ik nooit gedaan. kom je toch bij al die noobs
PC gamers waren de pioniers, maar of ze dat nog steeds zijn? Qua graphics ja, maar qua gameplay zeker niet meer.
Moet het een platform voor pioniers zijn dan? Ik vindt persoonlijk de console alles behalve vooruitgang. Alles wordt steeks strikter. Games worden steeds slechter ontwikkeld, met de hoop dat er wel wat gepatched wordt. Ook het argument dat ontwikkelen voor de PC geen zin heeft vanwege piraterij is ook wat zwak. Bad Company 2 is een gigantisch succes op de PC, gewoon omdat mensen met hun gedownloade versie niet vol van het multiplayer gedeelte kunnen genieten. Dat je geen dedicated servers gebruikt.. Ohk, prima.. hun keuze, maar om nou alle instellingen compleet uit te bannen? Het is helemaal niet moeilijk om het te doen, maar Activision wil maar o zo graag het de PC-community veranderen. So much voor een spel spelen, op de manier hoe jij het wilt.. Nee, quick join, even snel een potje spelen en meer niet...

Voor de console zal het natuurlijk een prima game zijn, daar twijfel ik niet aan. En het voldoet naar mijn idee ook perfect aan een spel dat de console-gamer wil spelen, maar dat er dan mensen zijn die aan de verneuking van het PC gamen willen meewerken...
Als je gaat wachten op dedicated voor de PC, speel dan BFBC2 :)
Die zullen er na mijn mening ook nooit komen voor MW2 (Dedicated servers) maar hoop doet leven dus geef de hoop niet op :)
Heel cool die mappacks, maar wat ik merk nu is dat de oudere maps online bijna niet meer in de roulatie zitten! er zijn nu iets van 15(?) maps? en na een avondje gamen heb je er hoogstens 5 van voorgeschoteld gekregen. Das ist jammer wat mij betreft...
Neem aan dat je wel de goede game-modes speelt? Op de 360 heb je in het Multiplayer-menu expliciet 2 modes staan waarbij Stimulus vereist is (en dus de maps ook vaker langskomen)
Als je Stimulus geinstalleerd hebt staan wordt je bij de orginele speltypen ook ingedeeld bij mensen die ook stimulus hebben en dan komt er heel vaak een nieuwe map 'random' langs.
Dedicated servers gaan er never nooit meer komen, dat werkt piracy alleen maar in de hand en tevens verliezen ze dan meteen hun melkoe ( de map pack)
Heb je daar ook een bron van?

Voor Bad Company 2 kun je bij geselecteerde partners een dedicated server huren en dat werkt perfect. Ik heb mijn keuze voor BC2 en MW2 gemaakt op basis van de multiplayer en als IW z'n eigen glazen wil ingooien moeten ze dat zeker doen. DICE heeft dat duidelijk beter aangepakt.
Werkt perfect? Hoe lang heb je BFBC2 nu gespeeld? MW2 heeft betere(!) bullet registration als BFBC2 en dat is vrij schokkend te noemen!
Niet waar, BFBC2 houdt rekening met de 'reistijd' van de kogel en het hoogteverval over afstand. Dat jij dat niet gewend bent omdat bijna alle andere spellen kogels op lichtsnelheid hebben die in een kaarsrechte lijn vliegen ligt dus aan jou. Het was voor mij ook even wennen...Bij MW2 kan je overduidelijk mis schieten en door de lagcompensatie, die nogal sterk aanwezig moet zijn vanwege de p2p hosting, alsnog raken. Het leek bij MW2 wel alsof geraakt worden in je aura ook dodelijk is...
LOL...in MW2 kan je een halve meter naast een ventje schieten en dan raak je m nog. Als de ventjes een hitbox hebben "the size of a small car" dan is de bullet registration beter ja, logisch...
En als ik 4 keer een tracer bullet in zn hoofd zie gaan, dan gaat 'ie niet dood, draait 'ie zich om en schiet mij neer met een GOL. Ja. Hit registration is toppie in BFBC2.
Laatst moest ik iemand tot 3 keer toe knifen om vervolgens de shotgun er maar bij te pakken om het werk af te maken. En zelfs dat kostte me nog 2 kogels.

Oh, en al dat zonder dat ik torrents, usenet of ook maar een beetje lag heb.
Dan kun je gewoon niet mikken dus.

Overigens heeft de in-game werking natuurlijk niks te maken met hoe ze de multiplayermogelijkheden zelf opgelost hebben. Iets met appels en peren...
Mikken in BFBC2 is echt klote als je MW2 speelt :)
Het is dan ook een ander spel, zoals ik zei staat dat gewoon los van de opzet van de dedicated servers.
Je moet ook niet mikken, maar aimen ;)

Ik ben zelf een cod4 speler en moet zeggen dat bf2 dan echt even tegen valt met aimen :o

[Reactie gewijzigd door Marsjee op 14 mei 2010 15:37]

mensen, vergeet niet dat het een ander spel is. Heb ondertussen al maanden geen cod meer aangeraakt en speel af en toe bfbc2, en ik moet zeggen dat ik geen last heb van kogels die missen terwijl ze precies raak zijn. Je KAN niemand met een pistool neerschieten van de andere kant van de map, sorry maar dat is gewoon zo... kogels hebben tijd nodig om te vliegen, buigen af door de zwaartekracht en moeten echt raken om te raken (die hitboxen bij mw2 zijn gigantisch groot). Dat zijn geen fouten in het spel maar dat is met opzet gedaan om het realisme te verhogen, en ook de fun. Een fragfest zoals in mw2 kan wel leuk zijn, maar je krijgt nooit het gevoel dat je een deel bent van iets groter. Ik kan je garanderen als je in een server zit met 16vs16 met tanks en helicopters dat je af en toe "waaaaawww" denkt.

Vel je oordeel niet na 10 minuten, maar probeer eerst alles uit. Pas na een paar uur als je de gewoontes van mw2 kwijt ben kan je echt zeggen of je het leuker vindt of niet.
Dit is echt veels te snel, 2 maanden daarna komen ze zeker weer met nog een map pack waardoor je €70 tot 90 euro hebt uitgegeven aan het hele spel.
Serieus, het maakt me echt niks uit. Ik ben ook geen miljonair, maar die game blijft me boeien keer op keer, en met mij nog vele anderen. Vermaak heeft sinds de oudheid een prijs ;-)
Dus jij wil blijven betalen? ook al heb je dadelijk alle cod4 maps in cod6 hebt zitten en een totaal prijs al is uitgelopen op €150 ? nou ik ben niet zo gek
@ponsjuh << bedoel pc gamers zijn wel de pioniers in de game wereld >>
:D :D Leuke uitspraak, je bedoelt pioniers in de downloadscene.
=] nu misschien...

in de tijd van doom, duke nukem en quake... waren het toch echt de pc mensen die furore (hoe je dat ook mag schrijven ;) ) maakte. Met name die laatste heeft de FPS op de kaart gezet.

Toen daar later mplayer bij kwam werd het sociale aspect gekopppelt aan het gamen en kon je makelijk zien wie waar en wanneer online/en aan het gamen was. Dit was de voorloper van wat steam nu is.
Ik snap echt niet waarom je zo zit te zeiken op activision, tuurlijk willen ze zoveel mogelijk geld er uit persen, wie wil dat nou niet als je een winstgevend bedrijf wil zijn?

Je bent niet verplicht om de map packages te kopen, je kan het spel ook nog prima spelen zonder...
Valve geeft al hun DLC gratis. En dat is wel net iets meer dan 6 maps.
Het spel: 60 Euro
Mappack 1: 15 Euro
Mappack 2: 15 Euro
-----------------------------+
MW 2 90 Euro

Belachelijk! Nog geen 6 uur Singeplayer en het aantal multiplayer maps is ook vrij weinig t.o.v. andere spellen zoals Halo 3 ODST (30 Euro) (Mythic, Legendary, Original maps).

En daar betaal je dan 90 Euro voor. Ze hadden deze maps er allemaal al in moeten doen met de verkoop. Of de singleplayer langer moeten maken en de maps goedkoper los moeten verkopen. Helaas is de trend gezet; we willen het hebben en kopen het toch.
We trappen er massaal in :X !!! (ik ook :+ )
Zucht, koop het spel dan ook niet in Nederland, dat scheelt heel veel geld (uit Engeland importern scheelt al snel €15 - €20!).

Of ga gewoon op koopjesjacht. Zo kan ik me ook bijvoorbeeld nog een mooie actie herinneren toen MW2 echt net uit was dat de Mediamarkt in Zwolle en Groningen hem voor een prikkie verkochten.
niet iedereen kan met creditcard betalen, of niet iedereen vertrouwt dat soort webshops. Hoeveel % van de mensen koopt die spullen via zo een webshop? moest het al 2% zijn zou ik al verbaast zijn.

De winkelprijs is nog steeds de prijs dat de meeste mensen ervoor betalen, en dat is dus ook de prijs waarmee we de vergelijking maken
Stik maar in je mappacks voor 15 euro p/s zo lang je totaal niet aan het luisteren bent naar je klanten.
+1

het is echt te belachelijk voor woorden dat ze op de PC zo'n wan product hebben afgeleverd. kben inmiddels overgestapt op BC2. het is zo relaxed om vrijwel g1 duitsers meer tegen te komen :D ik kan nu gewoon op engelse servers spelen :D
Stimulus Package verkocht op Xbox Live in de eerste week ruim 2,5 miljoen exemplaren
dat zijn allemaal klanten ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True