Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 47 reacties

THQ gaat een vervolg maken op UFC Undisputed 2009, dat verschijnt onder de weinig verrassende naam UFC Undisputed 2010. Wanneer het spel uitkomt en voor welke platformen maakt de uitgever op 12 december bekend.

Het tijdschrift Edge heeft weten te achterhalen dat de Amerikaanse uitgever THQ een nieuwe Ultimate Fighting Championship-game op de planning heeft staan. Die zal als UFC Undisputed 2010 op de markt gebracht gaan worden. THQ gaat het vechtspel presenteren op 12 december, tijdens de Amerikaanse Spike TV Video Game Awards. Dan zal ook duidelijk worden wanneer het spel op de markt verschijnt en voor welke platformen het ontwikkeld wordt. Voorganger UFC Undisputed 2009, dat in mei van dit jaar op de markt kwam, verscheen voor de Xbox 360 en de PlayStation 3.

UFC Undisputed is een belangrijke titel voor THQ. De release van UFC Undisputed 2009 bezorgde de uitgever een goed kwartaal, waarmee een lange periode van verlies en reorganisatie werd afgesloten. De game is gebaseerd op een Amerikaans toernooi dat op de Amerikaanse tv wordt uitgezonden. Vechters mogen daarin technieken uit boksen, kickboksen, muay thai, Braziliaans jiujitsu, judo en worstelen combineren.

UFC Undisputed 2009 UFC Undisputed 2009 UFC Undisputed 2009
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (47)

Ziet er strak uit. Ik kan alleen niet zien of het nou artwork is of daadwerkelijke screenshots. Als het screenshots zijn ben ik zeer onder de indruk.

En ook veel uitgebreide vechtstijlen, geweldige insteek! Dit zal denk ik wel een toppertje worden onder de vechtgames.

Verder lijkt dit me een leuke game om te spelen, 1v1 tegen mijn zwager (kan ik hem eindelijk in maken hopelijk :P )

[Reactie gewijzigd door Weerrryyy op 8 december 2009 11:17]

bovenstaande screenshots zijn ingame, op me ps3 ziet deze er hetzelfde uit

Qua fighting systeem is deze game wel zo'n beetje de bomb.
Zal uitleggen wat dit zo goed maakt. Deze game heeft simulatie erg serieus genomen.
Zoals meeste free-fight matches begin je op de voeten, face 2 face.
Later in het gevecht eindigd dat vaak in een grond gevecht met diverse grepen en klemmen. De uitvoering daarvan is echt 'kijken' naar de opening, en die proberen te pakken (door ingewikkelde handelingen met je stikje)
Maar omdat het om een simulatie gaat, kan het soms ook zijn dat je iemand binnen 10sec. neer hebt. Hij stapt in, jij stoot net op het juiste moment KO ... :+

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 8 december 2009 12:04]

Helaas wat het belans tussen 'brawlen' en 'ground fighting' niet echt goed. Een knock-out was veels te gemakkelijk en een submission zo goed als onmogelijk (zonder je tegenstander eerst 2 ronden de octagon rond te slaan)

Verder was het echt een geweldige game, ik ben benieuwd naar de 2010 versie :)

offtopic:
misschien deze keer een hidden Bas Rutten character?
Dit zijn screenshots uit versie 2009.

Zaterdag komen de eerste beelden van de nieuwe versie uit.

[Reactie gewijzigd door Gorinchemmer op 8 december 2009 21:39]

Volgens mij zijn dit screenshots uit het vorige spel, dat staat in ieder geval in de captions. Dus dan zal je nog wel meer onder de indruk zijn van de 2010 versie :).
leuk, weer niks vernieuwend aan UFC. net als UFC in het echt beland 10 van de 10 gevechten in een worstel/knuffel gala waar je gezellig om je tegenstander mag glibberen in de hoop dat hij/zij het opgeeft... |:(
Precies wat ik dus ook in gedachten had. Gelukkig zijn er wel andere mensen die daar dan wel weer gecharmeerd van zijn.
Of ik je arm breek terwijl je staat of terwijl je op de grond ligt, maakt mij niets uit. Ik kan je aanraden om eerst eens een paar oude UFC's te kijken om dat te zien dat men pas echt gaat "glibberen" als ze onder het bloed zitten en dat het enorm veel techniek eist van de vechters.

Iedereen kan slaan en trappen, maar uiteindelijk gaat het gevecht naar de grond. Ook in het echt.

Kom maar eens met mij knuffelen, dan merk je al gauw genoeg dat ook knuffelen veel pijn kan doen... :Y)
Ik vond het eerste deel zeker ok! Deel 2 zal ook wel weer goed zijn. Jammer dat wij UFC niet te zien krijgen op tv in Nederland. K-1 wordt ook steeds populairder in Nederland dus wellicht in de nabije toekomst. THQ zou eens een K-1 game moeten maken. Dan hebben ze ook veel succes in Japan :+ aangezien K-1 daar super hot is! :Y)
UFC op RTL ;)

Overgens kunnen ze dan beter een DREAM game maken, MMA bond uit Japan :)
Maandagavond om 23.00 uur om precies te zijn
Wie weet wordt K1 nog wel populairder dan voetbal :p vindt het altijd knap dat kickbox evenementen zo uitverkocht zijn.

maar die game komt wel rond een goede tijd uit. Net de K1 finals geweest + binnenkort nog meer vechtsporten op de maandag wat uitgezonden wordt. Dus men wordt alvast enthousiast gemaakt ;)
K1 is iets heeeeel anders dan MMA. MMA is echt mixed martials arts. K1 Grandprix bevat bijvoorbeeld geen grondgevechten.

UFC is qua MMA promotors de grootste . Ik weet niet of je UFC: The Ultimate Fighter gekeken hebt gisterenavond op TV, maar dan zag je toch wel duidelijk het verschil..

K1 is saai als je veel UFC kijkt O-)
Geweldig, en ook te verwachten.
2009 was een geweldig spel, en heeft ook wel veel verschillende elementen erin.
Hopelijk wordt er wat meer met de zijkant van het octagon gedaan, aangezien bij de echte UFC daar veel gebruik van wordt gemaakt.
Erg enthousiast over de nieuwe UFC Undisputed!!

Volgende week komt de wereldwijde primeur van UFC Undispted 2010 bij de VGA (Video Game Awards).

Zie ook wat er verbeterd wordt in de nieuwe UFC Undisputed 2010:

http://www.mmazone.nl/200...isputed-2010-komt-er-aan/
Als dit spel even goed word als de vorige editie dan moet EA zijn best doen om te concureren met de UFC. (Hoewel EA samenwerkt met Strikeforce)

Hopelijk worden er meedere sporten geintergreerd in het spel want toppers als Machida (karate, sumo & bjj) werden nu maar in een andere categorie geplaatst.
Daarnaast zou het top zijn als er wat meer Nederlanders in het spel komen zoals: Gilbert Yvel & Stefan Struve.

@les_paulde
K1 is zeker niet saai het is gewoon anders (hoewel de 2x knockdownregel wel roet in het eten gooit). Maar ik vind het leuker om Badr Hari te zien knocken tegen Remy Bonjaski dan een partij te zien zoals Couture VS Vera.
Zelf heb ik UFC 2009 ook gekocht en gespeeld.
Helaas kon ik maar niet wennen aan de grond gevechten die ik ook altijd maar dan ook altijd verloor..
Misschien was het wel iets te ingewikkeld voor me ik weet het niet.. het lag hoe dan ook vast aan mezelf.
Maar met de game op pauze en dan kijken welke opties ik had om vrij te geraken en die met de stick uit te voeren.. ik begreep er niet veel van kwa combinaties en de knoppen
En dan ben je als je tegen een worstelaar moet echt binnen paar min klaar en soms zelfs in 10 sec :P
Dat moet ik dan wel zeggen ik hield het soms wel paar min uit( verdedigend op de grond) maar het tij keren was een no go dat lukte zo goed als nooit.

Uiteindelijk dus verkocht, zonde eigenlijk maar ik ga 2010 toch weer proberen en deze keer met iemand erbij die het dan beter aan me kan uitleggen.
Zelf was er gisteren dacht ik ook UFC op tv ,en de game lijkt er als 2 druppels op.
Was wel een bloederige partij moet ik zeggen.
Maar het is wel mooi om te zien dat ze zo'n goede sim hebben weten te neer zetten
Zelf verwacht ik weer veel van de 2010 versie maar als ze 2009 als uitgang punt nemen komt dat mijn ziens helemaal in orde.

En de vergelijking met de K1 begrijp ik persoonlijk niet helemaal.
2 totaal verschillende sporten met andere regels.
De K1 is volgens velen een sport die kwa geweld en wat je allemaal mag doen om je tegenstander te verslaan niet eens in de schaduw mag staan van de UFC.
En zelf denk ik daar ook zo over door wat ik van de 2 sporten heb gezien op tv
Verschillende spelers die het goed doen in de K1 bakken er niets van in UFC omdat ze niet gewend zijn dat je zo ver mag gaan en er zo enorm veel mag.
Om over de grond gevechten maar niet te spreken want dat kunnen ze zo goed als niet.
Een vriend van me noemde de K1 tov de UFC een sport voor mietjes( zo ver wil ik niet gaan) maar ik kan wel begrijpen waarom hij dat zegt al kan hij het natuurlijk ook anders verwoorden want ik zie hem zelf nog niet in de K1 staan of uberhaupt in 1 van dit soort sporten :9

[Reactie gewijzigd door pino85 op 8 december 2009 20:28]

Heb beetje hetzelfde ervaren met het grondspel.
Is een beetje te vaag, en op hoog niveau is het bijna ondoenlijk om jezelf hieruit te bevrijden tegen de computer.

Ben het niet mee eens dat K1 niet kan tippen aan UFC. Vergeet niet dat je als K1 vechter 3 !! keer moet vechten op een nacht.
Tja zo heeft ieder zijn mening toch :)
Ik ken het enkel van de tv en zie wat de verschillen zijn in de ring/kooi.
Dat men in de K1 3* moet vechten in 1 avondje ja dat wist ik niet.
Is dat altijd het geval dan?
In de UFC is dat denk ik niet omdat als je ziet hoe mensen daar uit de ring/kooi komen dat is niet meer normaal te noemen.. het is echt veel gevaarlijker te noemen wat men bij de UFC mag/toelaat dan in de K1.
Daar zijn meer regels en veel zaken mogen niet.

[Reactie gewijzigd door pino85 op 9 december 2009 11:30]

de grondgevechten vond ik inderdaad een minpunt in de 2009 versie, daar zou een combinatie van knoppen indrukken in de goede volgorde beter op zijn plaats zijn, afhankelijk van de rating en specialisme van een speler uiteraard.

maar de details zijn wel oogstrelend, ik kijk nooit heel erg naar de graphics van een spel, maar bij deze voegt het echt iets toe!
ik hou niet van box games maar hij ziet er wel zeer goed uit :)
dit is ook geen box game dit is MMA mixed martial arts


Misschien haal ik hem aangezien ik 2009 niet meer kan vinden bij de plaatselijke Free record shop.

Edit: gaat lekker vandaag met al die typfouten

[Reactie gewijzigd door aertix op 8 december 2009 11:36]

Maar MMA bevat een aanzienlijk deel kickboks. Je ziet ze vaker stoten en trappen dan Grappling. Ze gaan zelfs liever over op ground n pound dan een mooie lock of iets dergelijks.
Iedere vechter heeft zijn eigen basis achtergrond qua techniek. Kijk naar de huidige champs en je ziet dat deze heel vaak op submissions winnen. Tuurlijk zie je dit minder bij de heavyweights. Lijkt me ook logisch, gezien het feit dat deze kerels een stuk zwaarder en lomper zijn. Ik merk het zelf als ik tegen iemand moet vechten van 60-70 kilo. Deze zijn sneller en lichter en kunnen eenvoudig klemmen zetten. Gelukkig heb ik dan mijn gewicht en de extra kracht om hier uit te komen.

Een knock-out is mooi om te zien, maar iedere tegenstander heeft een andere stijl van vechten. Pak 2 groundfighters en je hebt een mega spektakel op de vloer..
25% boxen
15% kickboxen
10% worstelen
50% Jiu-Jitsu

Give or take, maar dit is wel zo het gemiddelde.
En een paar procent Maggi natuurlijk.
Wat een onzin, dat hangt helemaal van de vechter af.
FRS en BartSmit en dergelijke krijgen hem binnenkort weer binnen...hij is namelijk onlangs Platinum geworden en komt dus in nieuwe doosjes.
(GameMania Utrecht had voor mij nog een mooie originele verpakking voor de prijs van de platinum versie :))

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True