Japans basisstation mailt ouders als kind thuiskomt

De Japanse provider NTT Docomo heeft een basisstation aangekondigd dat ouders een mailtje kan sturen zodra hun kroost thuiskomt. Deze zogeheten femtocel komt komend najaar op de markt.

De femtocel, een soort zendmast voor thuis, is bedoeld om thuisgebruikers draadloos toegang te geven tot het netwerk van NTT Docomo, Japans grootste internetprovider. Het apparaat heeft echter nog enkele extra functies.

De meest opvallende daarvan is dat het basisstation ouders een e-mail kan sturen als een kind thuiskomt. Zodra de femtocel de telefoon van het kind detecteert, verstuurt het apparaat de e-mail. Op die manier kunnen Japanse ouders hun kroost in de gaten houden.

Het apparaat wordt vanaf komend najaar door NTT Docomo verkocht; over de prijs is echter nog niets bekendgemaakt.

Door Arnoud Wokke

Redacteur

07-07-2009 • 18:52

84 Linkedin

Reacties (84)

84
77
41
2
0
7
Wijzig sortering
Dit is een femto cel, is een SMS dan niet veel logischer om te sturen dan een email?
japanse nieuwsberichtenvertaling kennende wordt waarschijnlijk ook een soort sms bedoeld. Aangezien zij daar in Japan textberichten als "mail" aanduiden.
Nee ze bedoelen echt mail. Ben er pas geleden nog geweest voor een aantal maanden en SMS is daar passé. Het is daar nog wel, maar wordt nog zelden gebruikt omdat mailen via en naar de telefoon gewoon goedkoper is dan SMS'en (onbeperkt mailen voor een bedrag van iets van 2 á 3 euro per maand). ;)

Het is ook nog eens handiger omdat je er attachments aan toe kan voegen en niet vast zit aan het limiet van zoveel tekens. :)
klopt, het woord dat ze gebruiken is "meru" wat idd e-mail betekent. Aan hun GSM nummer is een mailbox gekoppeld.

SMS, of een gelijkaardig systeem, is nooit lang in voege geweest en is direct vervangen geworden door e-mail. Japanners gebruiken immers ook niet het GSM systeem voor hun mobiele communicatie, maar hun eigen systeem.

De berichtlengte van een SMS is er gekomen door de limieten van het originele GSM systeem.
Ze gebruiken daar inderdaad niet het GSM systeem, echter is het ook niet hun eigen systeem. Ze bellen daar via het 3G systeem.

De 3G dekking in japan is ook super deluxe, iedereen gebruikt daar ook de telefoon om tv mee te kijken, spelletjes te spelen, browsen en/of te mailen.

[Reactie gewijzigd door f.manders op 7 juli 2009 19:31]

3G is anders wel in Japan ontwikkeld. En het klopt inderdaad dat er een hoop meer gedaan wordt op hun 3G netwerk. Volgens mij willen ze binnenkort ook 3G om gaan zetten naar 4G.

Was er wel verbaasd over toen ik daar was. Mobiele telefoons zijn daar heilig en bijna alles wordt daar ook op gedaan. Moest zelf ook weer wennen aan het Nederlandse telefoon netwerk. Het leek net alsof ik terug in de tijd was gegaan. ;)
Het leek net alsof ik terug in de tijd was gegaan
Als je het reeel bekijkt, was je dat ook :)
"Meru" is gewoon het woord mail, of tenminste voor zover Japanners in staat zijn om het woord uit te spreken. Het is het meest dichtstbijzijnde transliteratie in Japanse syllabes waarmee ze spreken.
hehe ja als je kinderen dan pissed of zijn verlaten ze het huis en komen ze weer binnen en doen ze dit 500x, kost je maar 1000 smsjes per persoon.
1 voor het weggaan en 1 voor het terugkomen, zal aardig in de kosten gaan lopen zo ;)

Ik vind dit persoonlijk maar nutteloze apparaten, als ik mijn kids vertel dat ze om 18:00 thuis moeten zijn, dan wil ik ze vertrouwen en verwacht dan ook dat ze om 18:00 thuis zijn. Zo`n apparaatje geeft niks anders aan, dan dat je je kroost niet vertrouwd.

als je kroost gewoonweg niet te handhaven is, moet je als ouders maar eens goed nadenken over de manier van opvoeden welke je hanteerd...
als je kroost gewoonweg niet te handhaven is, moet je als ouders maar eens goed nadenken over de manier van opvoeden welke je hanteerd...
Dus jouw kinderen komen altijd netjes op tijd thuis? :+ Of denk je dat maar...?

Waarmee ik niet wil beweren dat dit systeem goed/handig/etc. is, ik denk dat dit wel een beetje ver gaat.
Het is ook of je kinderen niet worden platgereden door auto's/ontvoerd worden, waarbij de tijd vooral het bij laatste van groot belang is.
Anoniem: 46304
@Passkes7 juli 2009 21:21
Maakt daar voor de kosten niks uit, ze mailen flatfee over de telefoon.
En weer een motivatie voor beide ouders om te gaan werken, de kinderen worden wel in de gaten gehouden door elektronica.

Wat is er mis mee dat 1 van de ouders thuis is wanneer de kinderen thuiskomen?

De hele maatschappij gaat naar de klote door tweeverdienergezinnen!
uhm ik weet niet hoe oud je bent, maar je moet toch wel heel flink modaal+ verdienen wil je tegenwoordig op 1 salaris je vaste lasten al kunnen betalen in je uppie, laat staan met echtgenoot en 2 kinderen. zonder dat je als een kluizenaar door het leven moet gaan.

Tel alleen al eens alle kosten bij elkaar op die de laatste 5 jaar iets te maken hebben met een "milieu-heffing". (het milieu kan me op dit moment gestolen worden, ik wordt per jaar voor mega bedragen een poot uitgedraaid onder het mom van milieu, milieu-maffia is het)

Je wordt bijna verplicht om beide te werken.
uhm ik weet niet hoe oud je bent...
Staat in mijn profiel. ;)
...maar je moet toch wel heel flink modaal+ verdienen wil je tegenwoordig op 1 salaris je vaste lasten al kunnen betalen in je uppie
Dat valt wel mee, ik ben alleenstaand en heb een modaal inkomen, en kan prima rondkomen.
Daarentegen heb ik geen 2 auto's voor de deur, een huis van 400.000+, of allerlei andere dure dingen (boot, camper, e.d.).
Dat is namelijk het probleem van de huidige maatschappij, men wil vanalles; alles wat de buurman heeft willen wij ook, en nog meer. Past het niet in het budget, dan gaan we wel naar een of andere aggenebbis kredietverstrekker (behorende bij de DSB-groep). Vervolgens lopen de schulden zo hoog op dat de partner idd ook moet gaan werken, of ze geven zich op voor een tv-programma ('Een Dubbeltje Op Zijn Kant').

En ja, het leven wordt ook steeds duurder, vooral de overheid weet ons op een perfecte manier uit te zuigen; allerlei nieuwe belastingen verzinnen, of de bestaande verhogen (met als topper de energiebelasting: 41%!), en we krijgen er steeds minder voor terug.
uhm ik weet niet hoe oud je bent, maar je moet toch wel heel flink modaal+ verdienen wil je tegenwoordig op 1 salaris je vaste lasten al kunnen betalen in je uppie, laat staan met echtgenoot en 2 kinderen. zonder dat je als een kluizenaar door het leven moet gaan.
Ik heb toch een lange tijd gewerkt, terwijl mijn toenmalige vrouw niet werkte, ook toen er een kleine bij kwam bleef dat zo. En dat ging best.

Maar inderdaad, geen extreme luxe, wel een koopwoning trouwens.

[Reactie gewijzigd door arjankoole op 9 juli 2009 07:59]

Hehe. Handig dingetje. Lijkt me alleen een beetje gierig om als kind je telefoon thuis te laten liggen, zo van; Ik was gewoon thuis hoor Mam, je hebt toch geen mail gekregen?

8)7
Ja en dan krijg je ruzie met je ouders omdat je jou mobiel niet opnam toen ze belde ;)
2e mobiel -> belletjes doorsturen :)

maar ik denk meer als controleren of je kind gisteravond wel echt om 12 uur thuiskwam.

[Reactie gewijzigd door Adramalech op 7 juli 2009 19:01]

Anoniem: 157137
7 juli 2009 18:59
Wat dacht je van ouders die willen weten of hun kroost veilig is aangekomen?
Mja, eerder gewoon om gerust te zijn. Jij werkt tot 18u, je kind heeft om 16u gedaan met school, komt normaal om 16.30u aan.

Hij is 12, oud genoeg om de bus te nemen, maar je weet nooit wat er is gebeurd. Kom je om 18.30u thuis, blijkt er niemand thuis te zijn, is er al 2u verlopen.
je komt thuis, omdat je een mailtje gehad had, blijkt er niemand thuis te zijn, behalve de mobiel van je koter die op de bank ligt.

is er een onbekende hoeveelheid tijd verstreken, en weet je dus nog minder dan je eerst al wist.

false sense of security is geen security, en ik zou er dus maar niet aan wennen.
Anoniem: 209057
7 juli 2009 19:34
De Japanse cultuur is totaal anders dan de Europese en in die context gezien valt het wel mee.
Een wijk is ingedeeld in sectoren waarbinnen een politieagent woont. Het is ouders verboden hun kinderen naar de kleuterschool te brengen, vanaf 3 jaar moeten ze zelfstandig naar school wandelen of de bus nemen zonder dat de ouders deze begeleiden, indien toch, daar staan zware boetes op.

Zo zie je die kinderen zoals in de tekenfilms met hun boekentasje en vlindernetje 's ochtends de straat op gaan terwijl de ouders in het begin zenuwachtig om de hoek staan te kijken of alles goed gaat.

Op iedere hoek van de straat staat een agent / begeleider die de kinderen begeleid om over te steken etc, daar wordt heel streng opgelet, en inderdaad, het leven is er duur en als beide ouders werken zijn die niet veel thuis en hebben ze toch nog enig zicht op het doen en laten van hun kinderen.
Hoe zou dit dan werken? via Signaal scannen ofzow of rfid?
Anoniem: 262480
7 juli 2009 18:53
Echt weer zo'n nutteloos Japans apparaat..
zet dit ding aan de schoolpoorten en het opnemen van afwezigheden is direct volledig geautomatiseerd voor de schooladministratie en de ouders worden verwittigd dat hun kind mooi op tijd aankomt op school en vertrekt.

Gedaan met rondhangen terwijl je op school hoort.

in japan is de maatschappijvisie compleet anders dan hier en dat weet ik zelfs zonder er te moeten zijn geweest
Nooit gespijbeld vroeger? Er zijn zat manieren om zoiets te omzeilen die het alleen maar leuker maken!
Anoniem: 126206
@Antipater8 juli 2009 09:16
En de meest simpele is de mobiel uitzetten aangezien er dan niets te decteren valt :P
en volgens mij moest die op school sowieso al uit ;)
Dat is inderdaad een erg goed idee! Natuurlijk zijn er altijd manieren om dit te omzeilen maar qua veiligheid is dit erg makkelijk zodat je weet hoeveel kinderen er op school zijn mocht er brand ontstaan of iets dergelijks.

Het idee om ouders op de hoogte te stellen wanneer hun kind thuis komt vindt ik niet zo'n heel erg goed idee. Eigenlijk wordt mijn hele mening door Toff al uitgelegd. Ik ben zelf 21, dus mijn jeugd ligt nog wel wat dichtbij en ik merkte gewoon dat ik het heel fijn vond dat mijn ouders begrip toonde en geen harde limieten neer zette. Voordat ik weg ging was het meestal "Hoe laat denk je thuis te zijn?" en eigenlijk was alles wel goed zolang ik maar voorzichtig deed en ik ook een beetje rekening hield met de rest van de familie en mijn andere plichten (zoals werken en school natuurlijk).

Wat betreft Japan, het klinkt allemaal als rozengeur en maneschijn daar met de maatschappij maar ook daar loopt niet alles op rolletjes. Tot eind jaren 80 begin jaren 90 hadden ze daar 6 dagen in de week school, ouders wisten niet wat ze met die ene vrije dag extra moesten doen, exra les of wat leuks gaan doen ter ontspanning? Daarnaast hebben de werkende ouders in Japan ook nog eens regelmatig maffe werktijden (zoals van 9 's ochtends tot 12 uur 's avonds werken) waardoor kinderen daar het ook moeilijk hebben. Dat alles (en waarschijnlijk nog wel meer factoren) worden gereflecteerd in het zelfmoord percentage.

Wellicht hebben ouders in Japan dit nodig omdat ze veelal aan het werk zijn?

[Reactie gewijzigd door Soepstengel op 8 juli 2009 13:29]

Juist door dit soort ondoordachte ideeen breng je kinderen in gevaar.
Dat is inderdaad een erg goed idee! Natuurlijk zijn er altijd manieren om dit te omzeilen maar qua veiligheid is dit erg makkelijk zodat je weet hoeveel kinderen er op school zijn mocht er brand ontstaan of iets dergelijks.
En wat nou als het telefoon stuk is of batterij leeg? Ga je er dan vanuit dat het kind niet meer in het gebouw is? Of nog beter kind gaat spijbelen door telefoon achter te laten in hun kluisje vervolgens breekt er brand uit en en men denk dat het kind nog in het gebuow zit en gaat er een team van brandweermannen het brandend gebouw in om het kind te zoeken.

Ik hoop echt serieus dat jullie(iedereen die dit een goed idee vindt) nooit mogen beslissen over de veiligheid van kinderen want je bent een gevaar voor het maatschapij als je zo gaat denken.
Wie heeft het hier over een mobieltje? Ik heb het over het idee op zich. Het is logisch dat dit niet gaat werken met mobieltjes, want daarbij heb je ook nog eens het feit dat niet ieder kind op de basis school een mobieltje heeft, het idee heeft ook hele anderen doelen dan waar het nieuwsitem over gaat en ook een andere doelgroep. Er zijn ook andere manieren om dit te controleren met andere middelen.
Nutteloos? Jij hebt blijkbaar geen kinderen.
Jij wel? En moeten die leren dat privacy iets voor anderen is in een grijs verleden?
Wat is dat nou weer voor onzin? Sinds wanneer maakt een kind zelfstandig uit wanneer en waar het mag uit hangen?

Sinds het begin der tijden zijn ouders bezorgd / ongerust als ze niet weten waar hun kind is. Ze maken afspraken, zeker wanneer het een tiener of puber betreft die tot laat op straat blijft of uit gaat. Een ouder hoeft nu dus niet meer tot 4 uur ongerust op de bank te blijven zitten, maar kan gewoon lekker lui het kind de volgende dag de uitbrander geven als ze in hun mailbox zien dat het kind te laat thuis is gekomen ;)

Ik wil niet zeggen dat dergelijke ontwikkelingen iets zijn om toe te juichen, maar om nou te stellen dat een kind complete recht op privacy heeft ... Ben jij ook tegen restricties op de computer en vind je dat jouw kind alles op het internet mag bekijken zonder dat ouders zich ermee mogen bemoeien? Kinderen moeten opgevoed worden en natuurlijk hebben kinderen ook recht op enige privacy, maar om nou te stellen dat ze door dit soort apparaten compleet hiervan worden beroofd... Het enige wat een ouder nu kan registreren is of een kind wél of niet thuis is, en dat lijkt mij niet meer dan logisch dat ouders daarvan op de hoogte zijn!

[Reactie gewijzigd door Eskimo0O0o op 7 juli 2009 22:18]

Wat is dat nou weer voor onzin? Sinds wanneer maakt een kind zelfstandig uit wanneer en waar het mag uit hangen?
Sinds eind jaren 60 van de vorige eeuw.
Sinds het begin der tijden zijn ouders bezorgd / ongerust als ze niet weten waar hun kind is. Ze maken afspraken, zeker wanneer het een tiener of puber betreft die tot laat op straat blijft of uit gaat. Een ouder hoeft nu dus niet meer tot 4 uur ongerust op de bank te blijven zitten, maar kan gewoon lekker lui het kind de volgende dag de uitbrander geven als ze in hun mailbox zien dat het kind te laat thuis is gekomen ;)
"Kinderen" die tot 4 uur uitgaan, weten doorgaans heel goed wat wel en niet kan. Mijn ervaring is, dat je beter redelijke afspraken kan maken - zoals even laten bellen als je kind ergens anders blijft slapen - dan niet-handhaafbare limieten te stellen. Uitbranders de volgende dag lijken mij contra-productief. Zelfs het voorzichtig uitleggen van de redenen voor je bezorgdheid dient met de nodige omzichtigheid te gebeuren, want voor je het weet ben je een ouwe zeur en bemoeial, in plaats van een veilige thuishaven.
Ik wil niet zeggen dat dergelijke ontwikkelingen iets zijn om toe te juichen, maar om nou te stellen dat een kind complete recht op privacy heeft ... Ben jij ook tegen restricties op de computer en vind je dat jouw kind alles op het internet mag bekijken zonder dat ouders zich ermee mogen bemoeien? Kinderen moeten opgevoed worden en natuurlijk hebben kinderen ook recht op enige privacy, maar om nou te stellen dat ze door dit soort apparaten compleet hiervan worden beroofd... Het enige wat een ouder nu kan registreren is of een kind wél of niet thuis is, en dat lijkt mij niet meer dan logisch dat ouders daarvan op de hoogte zijn!
Ja, mijn kind heeft compleet recht op privacy, gebaseerd op mijn vertrouwen. Bij bewezen misbruik van dit vertrouwen - bv bij een verslaving, zou dit wel iets genuanceerder worden.
Mijn kind ( in de uitgaansleeftijd) mag binnen de gemaakte afspraken alles doen en zien op de computer. Uiteraard ging hier een lange periode van samen computeren en begeleid computeren aan vooraf (vanaf 3e jaar tot ong. 13e). Samen met je kind dingen ontdekken, dat is een feest wat niemand zich door een stuk restrictieve software zou moeten willen laten afpakken.
Als je niet thuis bent en wilt weten wanneer je kind tveilig thuis is, kan je ook gewoon vragen om een smsje te sturen. Denk je nu echt dat kinderen (zeker na jouw uitbranders de volgende dag) niet doorhebben hoe het werkt met die GSM? Heb je liever bijvoorbeeld, dat ze zich op de vastgestelde uiterste tijd even door een dronken vriendje langs huis laten rijden, om het apparaat die e-mail te laten sturen?
Ik vind zo'n functie helemaal niks en van generlei opvoedkundige waarde.

[Reactie gewijzigd door Toff op 8 juli 2009 00:44]

Hebben we het hier over kinderen of over pubers? Misschien, en dan zeg ik niet dat ik het er zelf mee eens ben, zouden we kunnen doordiscussieren in het geval van pubers, maar kinderen hebben totaal niets te zeggen over waar en wanneer ze uithangen.

Een van de belangrijkste lessen, die kinderen van deze generatie niet meer meekrijgen, is dat ze moeten luisteren naar hun ouders en dat ze soms dingen moeten doen tegen hun zin. Er moeten te allen tijde grenzen gesteld worden voor kinderen, zodat ze weten wat wel en niet kan. Op een gesteld tijdstip thuiskomen hoort daar dus ook bij. Door kids altijd maar hun zin te geven, worden het onopgevoede, onhandelbare, verwende nesten die, als ze wat ouder zijn, geen enkel weerwoord meer dulden, en hun frustratie uiten in geweld of ander crimineel gedrag.

Deze gadget kan daar dus goed bij helpen. Afgesproken om 23:00 uur thuis? Dan hoeft de ouder, zoals ook gesteld in het artikel, niet meer op de bank te gaan zitten wachten, maar kan de afspraak met hun kroost via e-mail controleren.
Dan hoeft de ouder, zoals ook gesteld in het artikel, niet meer op de bank te gaan zitten wachten,
Je snapt het principe niet helemaal. Een ouder is ongerust of alles goed is met zoon of dochter. Dat dit ding de thuiskomt registreerd veranderd daar niets aan, en zal heus niet de ongerustheid doen afnemen.

overigens is ongerustheid iets wat samenhangt met vertrouwen. Hoe minder vertrouwen, hoe meer ongerustheid.

Dit ding komt het huis niet in bij mij, als het hier al verkrijgbaar zou zijn. Zo ga ik niet met m'n dochter om. ( niet dat ze oud genoeg is, maar goed )

[Reactie gewijzigd door arjankoole op 8 juli 2009 10:31]

[...]
overigens is ongerustheid iets wat samenhangt met vertrouwen. Hoe minder vertrouwen, hoe minder ongerustheid.
Ehhm, hoe méér vertrouwen, hoe minder ongerustheid toch? :P

[Reactie gewijzigd door coyote1980 op 8 juli 2009 10:14]

Zo'n apparaat staat inderdaad volstrekt haaks op hoe ik ben opgevoed, en hoe ik heb geleerd met mensen om te gaan.

Als je kinderen nog zo jong zijn dat je je zorgen maakt dat hun iets overkomt als ze alleen over straat gaan, moet je ze niet alleen over straat laten gaan, dit apparaat helpt dan sowieso weinig. Als je je kind niet vertrouwt, zal zo'n apparaat de band alleen maar moeilijker maken.
Je hebt altijd kinderen die meer controle rechtvaardigen, omdat ze bijvoorbeeld al een stuk of wat keer zijn opgepakt voor narigheid en hun jeugddetentie boven het hoofd hangt. Maar voor alle andere kinderen vind ik dat als hun ouders zoiets in huis nemen, ze met de vertrouwenspersoon op school moeten gaan praten over de problemen thuis.
kinderen horen ook geen GSM te hebben maar dat is mijn mening, en ouders moeten maar thuis controleren om 23:00 ipv bij de buren kennis of in de kroeg zen eigen te bezatten terwijl ze wachten op een E-mail van een apparaat die bevestigd dat de kindere thuis zijn.

ik ben het helemaal eens met _/-\o_ Toff _/-\o_

Quote: m_w_mol
en van de belangrijkste lessen, die kinderen van deze generatie niet meer meekrijgen, is dat ze moeten luisteren naar hun ouders en dat ze soms dingen moeten doen tegen hun zin. Er moeten te allen tijde grenzen gesteld worden voor kinderen, zodat ze weten wat wel en niet kan. Op een gesteld tijdstip thuiskomen hoort daar dus ook bij. Door kids altijd maar hun zin te geven, worden het onopgevoede, onhandelbare, verwende nesten die, als ze wat ouder zijn, geen enkel weerwoord meer dulden, en hun frustratie uiten in geweld of ander crimineel gedrag.
echt slecht je zegt zelf dat ze moeten leren luisteren bla bla bla maar neemt zelf niet de verantwoordelijkheid om thuis te blijven. sjonge jonge

je kiest zelf voor die kinden daar hoort dit ook allemaal bij. en niet zon goedkoop apparaat gebruiken als oppas. zodat je zelf langer van je tijd zonder je kind kunt genieten.
"want wat kan die toch avontoe vervelend zijn phoe phoe"

Technologie er is niks leukers. maar we beginnen wel allemaal lekker lui te worden of niet ?

[Reactie gewijzigd door Proxx op 8 juli 2009 10:26]

Je hebt ook zoiets als ouders die iedere dag gigantisch lang moeten overwerken voor de baas. Hier in Nederland misschien wat minder gebruikelijk, maar vrij normaal in Japan. Als kinderen dan in een leeftijd zitten waar ze wel naar school en weer terug naar huis kunnen gaan, maar nog niet helemaal zelfstandig zijn, dan is zo'n basisstation wel handig voor ongeruste ouders.

Het is uiteraard geen oppas.
Kinderen hebben volgens jou misschien totaal niets te zeggen over waar en wanneer ze waar uithangen, maar ook in die context lijkt het me niet wenselijk om ze gewoon vrij te laten en hun afwezigheidsuren door een computer te laten controleren. In die situatie lijkt het me echt wel wenselijk dat de ouder ook ergens aanwezig is, en niet achter zijn of haar PC om die mailtjes te controleren.

En het duurt echt niet lang voor ze snappen dat dat te maken heeft met het al dan niet meenemen van hun GSM. En als ik kinderen zou hebben van de leeftijd waarop alleen rondhossen verantwoord is, zou ik liever hebben dat ze hun GSM bijhebben als ik me ongerust maak of als ze hulp nodig hebben.
Anoniem: 278274
@Eskimo0O0o8 juli 2009 12:04
Dit is nu echt onzin. Dus jij zit als ouder tot vier uur op de bank te wachten om hem een uitbrander te geven? Je bent aan het wachten omdat je ongerust bent dat hij zo lang weg blijft. Het uur dat hij terugkomt maakt dan niet meer uit.

Die machine heeft totaal geen nut mits het enkel maar registreert wanneer hij/zij thuis komt. Als ouder lig je dan nog steeds wakker tot vier uur met de gedachte "Verdomme, waar blijft hij toch? Zou er iets gebeurd zijn?".
Dan nog steeds nutteloos, je weet alleen waar je kind wel uithangt(thuis), en niet waar die niet uithangt.
Ik snap niet echt het voordeel hiervan....
Voordeel is dat je weet dat je jonge kinderen thuis zijn aangekomen. Voor werkende ouders is dit echt wel handig vermits je onmiddellijk weet of er iets fout is ipv dat je moet wachten tot je thuis bent.
Weer z'n apparaat dat NOOIT het daglicht zal zien in nederland...

Duidelijk weer komkommer tijd.
Ik vind het anders ook wel interressant om over technologie te lezen die hier (op korte termijn) niet beschikbaar is. Kan je een beetje vergelijken met andere landen, of gewoon geilen op japanse techniek (niet dat ik dit specifiek nou zo interresant vind). Er staan hier ook berichten over computers voor industrieele toepassingen, daar ga je toch ook niet roepen dat het komkommertijd is.

Voorderest wel geinig apparaat, ik denk ook niet dat het persé bedoelt is om je kinderen van >14 te monitoren of ze wel op tijd thuis zijn. Meer kleuters/basisschoolleerlingen die thuiskomen als de ouders nog werken. Zou ik waarschijnlijk ook wel prettig vinden als ik een kind had. Je kan natuurlijk ook afspreken om gewoon een berichtje te sturen, maargoed, dat kan je vergeten. Vooral als je een jaar of 6 bent (dat je kind dan alleen thuiszit is weer wat anders natuurlijk ;))

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee