Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 100 reacties

Apple heeft een nieuwe versie van zijn muziekspeler iPod Shuffle aangekondigd. De grootste vernieuwing is een spraakfunctie, die de gebruiker vertelt welk nummer hij afspeelt en hoe vol de accu nog is. Daarnaast is de opslagruimte verdubbeld.

Apple iPod Shuffle V3De VoiceOver-functie, zoals Apple de spraakfunctie heeft genoemd, is beschikbaar in veertien talen, waaronder het Nederlands. Deze functie is net als alle andere functies alleen nog aan te roepen via knopjes op de meegeleverde headset. Op de behuizing zelf zitten geen knoppen meer.

De muziekspeler heeft ook ondersteuning voor playlists gekregen. Daarnaast heeft de nieuwe iPod Shuffle meer opslagruimte: waar de vorige Shuffles nog 1GB of 2GB aan boord hadden, heeft deze 4GB geheugen. Mede daarom is de prijs behoorlijk gestegen: in plaats van 40 of 60 euro moeten Nederlandse klanten nu 75 euro voor Apples goedkoopste draagbare muziekspeler neertellen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (100)

Ik vind het oordopjes-argument een beetje vreemd. Dit product heeft geen bediening op de geluidsdrager zelf, dat gaat via de headset. Apple levert een headset mee met afstandsbediening, het type dat het product nodig heeft.

Wie zegt dat andere fabrikanten niet welkom zijn ook headsets te maken met een afstandsbediening? Of dat er geen fabrikant komt met een snoertje met afstandsbediening waar je zelf je eigen headset aan kan koppelen?

Apple is niet de allermakkelijkste met open standaarden en licenties op producten, maar qua accessoires voor de iPod wel: ze hebben een certificeringsprogramma ("Works with Apple iPod") en de Dock-plug wordt inmiddels door vele accessoire-makers gebruikt. Daarnaast is dit geen heel nieuwe plug, maar een mini-jack met een extra pool.

Noem het vendor lock-in of noem het een nieuw soort muziekspeler waarvoor een nieuw soort headset nodig is ;)
Feit blijft dat je er op dit moment niet van uit kunt gaan dat dit ook gaat gebeuren. Als je hem nu zou kopen zou je dan ook vast zitten aan de slechte oordopjes totdat er iets beters op de markt komt.

persoonlijk vind ik de controle een beetje erg omslachtig worden. Heb een oude shuffle en daar kan je nog wel flot door de nummers skippen etc. Nu moet je altijd die knop ingedrukt blijven houden met meer handelingen en meer tijd nodig om door je muziek te bladeren. Ik weet in ieder geval van mezelf dat ik daarvoor niet echt het geduld heb als ik bijvoorbeeld op de fiets zit, dan wil ik snel even vijf nummers vooruit kunnen.
Ter info, wat de auteur heeft weggelaten uit het nieuws, en niet onbelangrijk!

"Apple® today introduced the all-new iPod® shuffle, the world’s smallest music player at nearly half of the size of the previous model "

De vorige iPod Shuffle (2nd gen) was al behoorlijk klein, maar deze nieuwe is nog eens de helft kleiner geworden dan de vorige!

[Reactie gewijzigd door bobwarley op 11 maart 2009 14:30]

Nog even en dat ding bestaat uit de oordopjes! :Y)
Dat zou opzich niet eens zo gek zijn. Maar dan geen oordopjes maar een gewone koptelefoon ;)
Dat is helemaal geen gek idee, sterker nog: het is blijkbaar zo'n goed idee dat het al bestaat:

http://www.thinkcp.com/products/thinkheadtrip.asp

Weliswaar niet van Apple, maar het idee is er dus al.
Niets tegen je inbreng, maar check even de layout van die pagina. Kijk naar die computer chick, die slechte graphic van een discobal erachter. Allejezus, geen wonder dat Apple het zo goed doet.
Maar dan geen oordopjes maar een gewone koptelefoon
Waarom? In-ear muziek is veel cooler.
Bediening middels een camera-sensor of door je gedachten te focussen (dat blijkt daadwerkelijk al toepasbaar na enige oefening).

Wireless in-ear je hele muziekcollectie: gewoon een kwestie van tijd. De warmte en beweging van je lichaam of mini-zonnecelletjes e.d. kunnen wel voor de benodigde energie zorgen. Voor spionnen en dergelijk is zulks misschien al geen toekomstmuziek meer.

Over 10 jaar lacht de jonge jeugd 30-jarigen uit met hun ouderwetse externe muziekspelers. Leerlingen kunnen dan middels in-ear apparaatjes spieken.
Examenmethodes zullen grondig moeten worden aangepast (of er komt een bodyscan voordat je 't examenlokaal betreedt, en 't examenlokaal krijgt loden muren (o.i.d.) (om uitzendingen naar in-ear apparaatjes onmogelijk te maken.

[Reactie gewijzigd door kimborntobewild op 11 maart 2009 23:31]

Bouw nou gewoon een display in, apple..
Wanneer ze een display inbouwen, heb je gewoon weer een iPod Nano :) Deze speler is bedoelt als voordelige MP3 speler, zodat klanten van apple een ruimere keus hebben. Hij is nu nog vrij duur, maar over een paar maandjes zullen er wel een paar acties komen.
Je hebt nu iig wel meer ruimte om nog meer muziek op te zetten. Zelf zou ik niet voor een shuffle gaan, maar er zijn genoeg mensen die zo'n ding erg makkelijk vinden.
Daarnaast heeft het geen knoppen design ook wel iets, als ze dit nu eens bij een 32GB iPod zouden doen (geen shcerm geen knoppen en lekker klein) dan zou ik er zeker een willen hebben helemaal als het in brushed aluminum geleverd kan worden.
Dat heet nou weer touch-screen en dat bestaat al..
Daar moet ik persoonlijk niet aan denken. 32 GB aan muziek is toch best veel, en ik luister zelf het liefst muziek waar ik op dat moment zin in heb, dus een genre die overeenkomt met mijn 'stemming' met 32 GB wordt het dan te random en heb ik denk ik liever toch een keuze van wat ik ga luisteren.
Ik denk dat ik daarin niet de enige ben.
En als die 32 gb ipod nu m.b.v. Voice Command het juiste album voor je afspeelt? Lijkt mij geweldig!
het wordt niet 'voiceCommand' genoemd, maar 'VoiceOver' en geeft enkel via spraak bepaalde informatie.. geen besturing.

Zelfs als men dat erin zou brengen, betwijfel ik of het een werkend alternatief zou kunnen zijn om een muziekcolectie van 32Gb prettig te beheren... zeker omdat je als gebruiker geen visueel overzicht hebt van bruikbare opties...

bovendien zal je altijd zien dat hij telkens weer die verstopte 'Jan Smit' plaat gaat afspelen als je als nederlander eigenlijk naar 'The Smiths' wil luisteren ;)
Ja maar dan ga jij ervanuit dat je zomaar even uit je hoofd precies weet wat alle titels van alle albums op je ipod zijn. Dat lijkt me wel erg stug. Ik denk dat het display een groot gemis is.
er wordt al zoveel tegen mobieltjes geluld, gaan we nu nog in de trein proberen aan de iPod te vertellen welk album je wilt luisteren? Ik zie het al voor me. Zeker in luide omgevingen lijkt me dat lachwekkend.

Dan weet gelijk iedereen wat je luistert, trouwens... En als ie harder moet en je in de trein zit en "harder, harder, harder" zegt tegen dat apparaat krijg je toch rare blikken..

Doe mij ook maar een display!
Want? Daar hebben ze toch de iPod nano voor?
Dat hoeft niet noodzakelijk zo te zijn. Ik vind het persoonlijk ook dom dat Apple voor zo'n omslachtige en waarschijnlijk ook een dure oplossing kiest terwijl een mini display veel makkelijker en beter zou werken + nog eens goedkoper zou zijn. Kijk maar naar Creative met de Zen Stone. Een oerdegelijk ding, niet groot en toch een display. Dit valt totaal niet te vergelijken met de Ipod Nano.
Je snapt er niets van en denkt als een techneut. Denk eens praktisch na.

http://images.dailytech.c..._large_iPod_Shuffle_1.png

De iPod Shuffle is KLEIN, nog maar ongeveer half zo groot als de vorige iPod Shuffle. Hoe wil jij daar een praktisch display inbouwen waarop de muzieknummers (waarschijnlijk meer dan 10+ karakters) nog in 1 opslag op zichtbaar is. Ik betwijfel trouwens of er uberhaupt in het huidige design nog een display zou passen zonder dat deze dikker wordt. Terwijl het hele idee juist minimalistisch is.

Jij mag me echt vertellen hoe een 1-regelig display waar misschien 8 karakters oppassen veel makkelijker en beter zou werken. En als het al zou passen dan heeft Apple er verstandig aangedaan die ruimte op te vullen voor extra accucellen, liever iets langer muziek en voice-over, dan midden tijdens je reis met een lege accu zitten.

[Reactie gewijzigd door bobwarley op 11 maart 2009 14:59]

Zie hier http://www.apple.com/nl/ipodshuffle/features.html
Du shuffle is Size and weight

Height:
45.2 mm (1.8 inches)
Width:
17.5 mm (0.7 inch)
Depth:
7.8 mm (0.3 inch) including clip
True volume:
4,326 cu mm (0.26 cu inches)
Weight:
10.7 grams (0.38 ounce)1

Dus een heel stuk kleiner dan de Zen.

[Reactie gewijzigd door kstang80 op 11 maart 2009 15:08]

Ik moet Renegade! toch gelijk geven hoor... Hoewel ik apple met hun product line up wel kan volgen.
De Zen stone is een piep klein mp3 spelertje. Maar heeft toch nog een scherm ingebouwd. Die nog eens goed leesbaar is. Nee, ik ben geen Zen eigenaar...
Zen stone weegt 21 gram, en Afmetingen zijn (BxHxD): 55,6 x 35,3 x 12,8 mm
Weet niet wat de afmetingen zijn van de nieuwe Shuffle...


http://be-nl.europe.creat...roduct=16696&nav=0&listby=
Naast dat een display ruimte kost is het voor 4 GB toch ook niet de moeite om een display te hebben. Er passen maar een paar albums op dus zoeken kan nooit een probleem zijn. Verder als een schermpje 2 dollar kost en je producert er 5 miljoen heb je het toch over 10 miljoen dollar.
Mja, op 4 GB passen toch zo 500 nummers aan 256 kb/s ... Lijkt me dat je nooit de 500 nummers op je iPod zal kennen.
Nu is de iPod shuffle ook niet bedoeld voor mensen die rustig eerst een tijdje door een muzieklijst willen bladeren om vervolgens het nummer te selecteren. Zodra je hem aanzet hoor je snel genoeg wat het nummer is (wat dat betreft vind ik deze toevoeging niet echt bijzonder oid).
De shuffle heeft gewoon een andere doelgroep dan veel andere mp-3 spelers en blijkbaar zitten mensen er op te wachten want het verkoopt als warme broodjes.
offtopic
ik heb zelf een ipod nano 1g (4gb) gehad met ~500 nummers er op en ik kende als iemand zo maar een nummer uitkoos de titel van het nummer uit me hoofd (ben ook behoorlijk muziek verslaafd :D
/offtopic
Lijkt me dat je nooit de 500 nummers op je iPod zal kennen.
Hoe bedoel je? Ik heb momenteel zo'n 7000 liedjes in mijn playlist staan, maar héél vaak denk ik 'he, alweer dat liedje...'... Hoe langer een liedje in mijn playlist staat, dan natuurlijk ook hoe vaker ik 't al gehoord heb. De wat oudere liedjes uit mijn playlist heb ik misschien al vele tientallen keren gehoord.
Dus probeer ik mijn verzameling steeds verder uit te breiden :). (Maar 't gevoel blijft.)

[Reactie gewijzigd door kimborntobewild op 11 maart 2009 23:10]

De Zen Stone is kleiner en kan het ook, met een meer-regelig display (scrollende tekst volgens mij), dus waarom zou het niet kunnen?
k vind het persoonlijk ook dom dat Apple voor zo'n omslachtige en waarschijnlijk ook een dure oplossing kiest terwijl een mini display veel makkelijker en beter zou werken + nog eens goedkoper zou zijn.
Juist niet goedkoper. Deze Voiceover techniek is namelijk erg goedkoop! Kijk maar het filmpje op Apple.com. De Shuffle is gerelateerd aan de spraaktechnologie in je OS. Dus met een Windows PC en iTunes krijg je een andere stem dan wanneer je een Mac gebruikt, omdat Windows en Mac hun eigen text-to-speech generator hebben.

Wat vertelt dit? Simpel. De text-to-voice wordt niet op de Shuffle gedaan, maar in iTunes met de engine van het OS. Deze wordt gegenereerd per nummer en playlist, en mee naar je Shuffle gesynchroniseerd. De Shuffle zelf hoeft dus geen text-to-speech meer te doen, maar enkel een klein AAC bestandje over het AAC-nummer heen te spelen.

Wat kost deze nieuwe technologie dus in de productie van de Shuffle? Niks, Nada Noppes. Het is gewoon een softwarematig truukje, wat dus 1 keer ontwikkelingskosten kost, maar per Shuffle geen extra kosten meebrengt. Een schermpje zou dat wel doen.

Bovendien is een schermpje niet altijd handig, en juist voor deze situaties is de shuffle bedoelt. (Sporten, wandelen, joggen, fietsen, autorijden, etc) Wil je wel een schermpje dan koop je een Nano.

[Reactie gewijzigd door cmegens op 11 maart 2009 16:17]

Dus als ik zo'n Shuffle koop en ik wil tijdens het hardlopen VoiceOver gebruiken moet hij wel verbinding hebben met mijn PC? :P
Nee, de tekst wordt "ingesproken" in iTunes bij het synchroniseren en wordt later afgespeeld op de iPod.
Nee, als je via iTunes het nummer op je iPod kopieert dan genereert ie de spraak in iTunes op de PC en zet dit als geluidsbestand op je iPod. De speech synthesizer zit dus niet in de iPod maar je PC doet dit tijdens het syncen.
Dus je krijgt dan die gare microsoft sam te horen met zijn uber-computer stem?
Dat gaat snel irritant worden zeg...
Misschien dat Apple in iTunes een eigen speech synthesizer gaat meeleveren en downloadable stemmen uitbrengt :)
Voordeel van VoiceOver en geen display is dat dit ook werkt terwijl hij in je zak zit.
Ik denk dat de VoiceOver software goedkoper is dan een display op de buitenkant...
(Een knopje had je toch al wel op de remote)
Inderdaad, zoals in de 'guided tour' op de website ook wordt opgemerkt is dat ie vooral voor gebruik tijdens hardlopen, autorijden of een workout is bedoeld. Dat zijn allemaal momenten waarbij het niet handig is om op een klein beeldschermpje te kijken.
terwijl een mini display veel makkelijker en beter zou werken
Ik maak zelf wel uit of ik iets beter vind werken of niet, thankyouverymuch. ;)

Als ik moet kiezen tussen een iPod die ik uit m'n zak moet halen om te lezen wat er op het display staat, waarmee ik m'n ogen dus niet meer voor iets anders kan gebruiken, en een iPod die tegen me zegt via oordopjes waar ik toch al naar luister, dan weet ik wel wat ik zelf makkelijker zou vinden.
Waar wil je die laten dan?
De bedoeling is juist om hem zo klein mogelijk te houden :)
Inderdaad jij snapt het..en als je een display wilt dan neem je de iPod Nano. Ik vind de voice-over een beter alternatief dan het hele apparaat te vergroten.
Een display? Waarom zouden ze dat doen?

Ik blijf toch echt wel versteld staan van Apple. Ze hebben blijkbaar het summum van minimalisme bereikt : geen knoppen!

Wat wel had gemogen was uitschuifbare USB en een uitsparing voor sleutehanger of dergelijke

[Reactie gewijzigd door Bazilfunk op 11 maart 2009 15:45]

tsja, geen knoppen..? verplaatsen naar de headset kun je beter zeggen, en of dat nou een goede keuze is... mijns inziens niet.

neem mijn hoofd bijvoorbeeld, dat is mismaakt waardoor er geen normale oordoppen in passen. Die vallen er constant uit. Dus heb ik al jaren een speciaal setje oordoppen van sony, dat erg goed bevalt, en dat kan ik dan opeens niet meer gebruiken. So much for minimalisme

Bovendien lijkt het me uberhaupt onhandig, want nu heb je opeens 2 onderdelen terwijl dat er prima 1 kan zijn. Blijft alleen maar overal aan hangen volgens mij
Apple weet keer op keer de gebruiksvriendelijkheid te verhogen:

" die de gebruiker vertelt welk nummer hij afspeelt en hoe vol de accu nog "

Dit is natuurlijk perfect voor blinden! Dus Apple heeft er weer een nieuwe tevreden klantengroep bij lijkt me zo, want blinde mensen hebben niks aan een display op hun MP3 speler. Een voice-over is dus perfect voor hun. Ik vind het echt super hoe Apple iedere keer weer nieuwe markten (PC/GSM/MUSIC etc) aanboord.

[Reactie gewijzigd door bobwarley op 11 maart 2009 14:20]

Die spraakondersteuning is wel grappig, ik weet niet of ze dat van Rockbox hebben afgekeken. die maken een andere firmware die je o.a. op IPODS kan laden. Geloof tot G4, voor nieuwe dacht ik nog niet. Je krijgt dan een soort dualboot systeem op je IPOD. Rockbox zet textlabels bij nummers die hij ook kan afspelen en hij leest de menu's voor. Roxbox werkt geloof ik niet op Shuffles.
http://www.rockbox.org/

Ik weet trouwens niet of ITunes al goed toegankelijk is, weet wel dat eerdere versies nogal wat problemen gaven met aanpassingsoftware voor blinden.

Verder wel grappig ding, alleen om dat ding veel duurder moet worden omdat er 4GB inzit, flash geheugen is bekant gratis.
Goed lezen, de Shuffle heeft geen Display wat ons even blind maakt als blinden als we een Shuffle gebruiken :)
Jij moet goed lezen, want ik zie niks fouts aan mijn post.

[Reactie gewijzigd door bobwarley op 11 maart 2009 14:22]

Op zich is er wel iets fout aan je post, namelijk je aanname dat Apple specifiek een nieuwe markt van blinden aanboort door deze VoiceOver functie toe te voegen. Zoals Xelation zegt is dit net zo goed ook handig voor niet-blinden aangezien de Shuffle geen display heeft.
Er is niks fout aan mijn post. Voor wat jullie 2 omschrijven, daarvoor bestonden al lang alternatieven, zoals de gewone iPod, de Zune, en 1000+ andere alternatieven. Deze nieuwe iPod Shuffle is - volgens Apple - de eerste MP3 speler met een voice-over-functie; dus echt een doorbraak voor blinden (en/of minder goedzienden) die ook op een gebruiksvriendelijke manier muziek willen kunnen luisteren. Iets dat voor heen minder goed kon, en dat terwijl voor zienden er al genoeg alternatieven waren (Zune/normale iPod etc). Het is dus net zo goed wel handig voor jullie die spraakfunctie, maar je vergeet dat er voor jullie al lang goede alternatieven bestaan. Iets dat minder het geval was voor blinden.

[Reactie gewijzigd door bobwarley op 11 maart 2009 14:35]

Het is een "budget" mp3 speler van Apple. Je krijgt dus niet alles wat de duurdere modellen wel hebben.
meer geld = meer functies / opslag.
Handig voor blinden? Een ipod kleiner dan een duplo-blok... De functies heel zeker wel, maar de afmetingen minder lijkt mij.

Height:
45.2 mm (1.8 inches)
Width:
17.5 mm (0.7 inch)
Depth:
7.8 mm (0.3 inch) including clip
True volume:
4,326 cu mm (0.26 cu inches)
Weight:
10.7 grams (0.38 ounce)1
Sinds wanneer hebben blinden problemen met kleine voorwerpen? Dit is alleen maar handig, het scherm kijken ze niet naar op een nano, dus dit weglaten is alleen maar een voordeel.
Niet echt vergelijkbaar met een schermpje.. via een scherm kan je makkelijk een nummer/artiest/album/playlist kiezen om af te spelen. Dit kan je nog alleen maar informatief gebruiken...
Het niet zelf kiezen van de nummers past natuurlijk wel bij de shuffle, maar echt iets toevoegen doet het naar mijn idee niet.
maar om die functies te behouden moet je dus met apple oordopjes blijven lopen... beetje jammer wel
Als ik het goed lees staat zelfs 'Play' op die headset en kan je niets erzonder!
Als ik zie hoe snel mijn headsets telkens verslijten, denk ik dat deze speler niets voor mij is. Telkens een redelijk hoog bedrag moeten neertellen om oortjes te kopen met afspeelkloppen als mijn oortjes zouden kapot zijn :s
Misschien moet je meer als een soort abonement zien? |:(
Ik vraag me inderdaad af hoe het andere oordopjes zit. Zal wel voorlopig niet mogelijk zijn. Maarja, de meeste mensen lopen toch blij rond met de witte apple oordopjes, ook al is de kwaliteit ervan belabberd.

Verder, dit "voice over" feature: was dat niet al mogelijk met de rockbox firmware?
Heb een iPhone met andere dopjes dan die van Apple (V-Moda Vibe Duo's) en daar zit ook een knopje op. Werkt perfect. Je zit dus echt niet vast aan de dopjes van Apple.
Maar die koptelefoon (ik ken 'm) en andere soortgelijke werken allemaal maar met 1 knop; het opnemen van gesprekken, spelen/pauzeren en skippen van muziek. Als ik dit bericht goed begrijp, heeft de koptelefoon voor dit apparaat meerdere knoppen (mag het wel hopen eigenlijk..) en het zou me niet verbazen als deze functionaliteiten niet werken met een een-knops koptelefoon, of maar gedeeltelijk..
Het zou natuurlijk kunnen dat er een 3,5 mm ingang in die headset zit, als dat niet zo is is het inderdaad erg jammer. Ook vind ik 4GB erg veel voor een speler zonder beeldscherm. De gelezen teksten zijn er waarschijnlijk om dat gemis op te lossen, maar het zorgt er niet voor dat je snel een nummer kan zoeken. Ook vond ik ¤75 veel te veel voor deze speler. Voor minder geld heb je spelertjes die ook heel klein zijn, evenveel opslagcapaciteit hebben en wel een schermpje hebben.
Het blijft nog wel jammer dat die euro - dollar conversie van veel hardware nog steeds gewoon practisch 1-1 word genomen.
The third generation 4GB iPod shuffle is now shipping and comes in silver or black for a suggested price of $79 (US)
Mede daarom is de prijs behoorlijk gestegen: in plaats van 40 of 60 euro moeten Nederlandse klanten nu 75 euro voor Apples goedkoopste draagbare muziekspeler neertellen.
Bestellen in het buitenland dus.

[Reactie gewijzigd door bbr op 11 maart 2009 14:35]

De US prijzen zijn zonder belasting he, die betalen de amerikaner er ook nog overheen. Wat je hier dan krijgt is dat $79 = ±¤61,-. Plus 19% belasting is dat ¤72,60. Dus dan klopt de prijs weer wel ;)
Amerikanen betalen geen 19% belasting. Die betalen gemiddeld 7,5%. dan kom je dus wel iets lager uit. Al scheelt het hier vrij weinig inderdaad
Inderdaad kom je dan lager uit. Maar het komt dus niet door Apple dat de prijs daar lager is, maar puur en alleen (op 3 euro na) omdat de belasting hier hoger is.

Ontopic: Een heel mooi apparaatje maar persoonlijk vind ik het vaag hoe ze het willen regelen met 3rd party oordopjes. Als je egwoon de standaard gebruikt is het ideaal, geen gehannes met de iPod bedienen in je broekzak ofzo, maar gewoon via de oordopjes besturen.
De Britse pond schijnt vrij laag te staan...
Op een laptop van 1500 euro snap ik wel dat mensen naar een goedkope deal gaan zoeken, maar hier hebben we het echt over minimale verschillen.

Als je in Amerika zo'n ding koopt en er bijvoorbeeld 10% sales tax over betaalt, zit je op 87 dollar, dat is 68 euro. Voor die 7 euro verschil krijg je dat ding niet over de oceaan gestuurd hoor.
De muziekspeler heeft ook ondersteuning voor playlists gekregen.
Dit kon toch allang? :? Ik meen dat ik dat op mijn 2nd gen Nano ook al kon...

Edit: @hieronder: je hebt gelijk :X had er overheen gelezen dat het een shuffle was, zat me al af te vragen waarom ze geen productfoto van de kant met het display lieten zien :P

[Reactie gewijzigd door JapyDooge op 11 maart 2009 14:23]

Niet echt nee. Apple heeft misschien mooie producten, maar een knopje is gewoon een knopje en die zijn na te maken... Overigens kun je de iPod alleen gebruiken als je een iPod hebt, wat me toch enigszins logisch lijkt.
Een iPod kan je inderdaad alleen gebruiken als je een iPod hebt. Geen speld tussen te krijgen. :P
Deze functie is net als alle andere functies alleen nog aan te roepen via knopjes op de meegeleverde headset. Op de behuizing zelf zitten geen knoppen meer.
dus als ik een andere headset wil aansluiten voor beter geluid heb ik geen bediening meer?