Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 45 reacties

Uitgeverij Rockstar laat bij de eigen studio in San Diego een opvolger maken van Red Dead Revolver, het schietspel uit 2004. De nieuwe game Red Dead Redemption verschijnt voor de Xbox 360 en de PlayStation 3 in de herfst van 2009.

In de studio van Rockstar te San Diego wordt momenteel gewerkt aan het schietspel Red Dead Redemption, dat dit najaar uit zal komen voor zowel de Xbox 360 als de PlayStation 3, aldus Gamasutra. De gamestudio maakt voor de ontwikkeling van de nieuwe game gebruik van de eigen Rockstar Advanced Game Engine (RAGE). Net als voorganger Red Dead Revolver uit 2004, is het nieuwe spel gesitueerd in het Wilde Westen. Het verhaal speelt zich af rond het begin van de twintigste eeuw, in de periode dat de industrialisatie in het westen van de Verenigde Staten zijn definitieve vorm begint te krijgen.

De speler stapt in het spel in de schoenen van revolverheld John Marston. De game maakt gebruik van een open spelwereld zoals ook in Rockstar's eigen Grand Theft Auto-serie het geval is. In dit universum trekt Marston rond door woestijnstadjes en bergpassen, waar hem pistoolduels en andere gevechten te wachten staan. Het industriële tijdperk geeft volgens Rockstar een extra dimensie aan het spel: de personages zien hun vertrouwde wereld inkrimpen en krijgen te maken met de toenemende invloed van de regering.

red dead redemptionred dead redemptionred dead redemptionred dead redemptionred dead redemptionred dead redemptionred dead redemption
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (45)

Dat ziet er goed uit.. Vooral op de RAGE engine, wat naar mijn ogen een perfecte engine is voor dit soort spellen. Ga hem zeker kopen als het spel uit is.
Get your facts straight. Assassin's Creed gebruikt de, door Ubisoft Montreal ontwikkelde, Scimitar engine (ook gebruikt in de nieuwste Prince of Persia).
Waar haal jij dat vandaan? De RAGE (Rockstar's Advanced Game Engine) engine is van Rockstar en niet van Ubisoft. Assassin's Creed gebruikt de Scimitar engine. (edit: elmuerte was me voor :) )

Dat Rockstar weer de RAGE engine gaat gebruiken is alleen maar positief, GTA IV gebruikte het en Midnight Club LA ook. Die spellen zijn prachtig, en dit is zeker een titel die ik in de gaten ga houden.

[Reactie gewijzigd door Rik027 op 4 februari 2009 22:06]

[...]
De RAGE engine is dezelfde engine die gebruikt werd voor Assassin's Creed. Ik vond het daarin wat brak camerawerk, dus ik hou mijn Hart vast voor deze game.
Ik vond net de graphics in AC het enige wat goed was aan dat spel. Okay , het van dak naar dak springen is ook wel leuk en dat knipmesje kon ook wel eens leuk zijn maar na 30 min heb je het wel gehad.
Heeft wel wat weg van Call of Juarez
Wie kent er Outlaw nog van Lucasarts? :)
Ja, ik ken Outlaws nog wel! Ik heb zelfs de soundtrack gekocht, destijds. Gruwelijk goed! Jammer dat de graphics nu erg gedateerd zijn, want het verhaal zat goed in elkaar en de getekende cut-scenes waren om je vingers bij af te likken.
Haha ik heb hem pas op mijn MSI Wind netbook geinstalleerd. Het 2e level is nog het gaafste met al die winkelruiten die aan stukken gaan. Of wat dacht je van dat level op die trein. Ik heb zelfs de soundtrack nog ergens liggen, die muziek in het spel was goed. Ik was er helemaal weg van.
Ziet er veel belovend uit!
Zeker een kanshebber voor me als er een pc versie uitkomt.
Al hoewel ik het "gezicht" op foto 1 btje minder vind :X
Eigenlijk best vreemd dat een periode die bekend staat om de vele schietpartijen, revolverhelden etc etc, dat er zo weinig (goede) games over zijn gemaakt. WOII, Griekse oudheid, middeleeuwen etc zijn al vele vele games van gemaakt, maar dit is toch echt een tijdsperiode waar maar weinig aandacht aan wordt gegeven in de gameswereld, maar waar wel een hele hoop potentie in zit. Ik heb moeite om er een paar op te noemen, Red Dead Revolver natuurlijk, maar verder....?

Ik ben iig geinteresseerd, de setting bevalt mij wel :) Hopelijk komt er nog een pc versie uit na verloop van tijd.
http://www.mobygames.com/game-group/westerns

Merendeel ken ik ook idd niet... Ik kom niet verder dan Outlaws en Call of Juarez.

edit: Oddworld: Stranger vond ik ook wel aardig. Uiteraard niet een reguliere western omdat het een fantasy-wereld is, maar het had wel overduidelijk western-elementen.

[Reactie gewijzigd door 19339 op 5 februari 2009 11:41]

Gun is ook nog wel een bekende, maar Westerns zijn best wel een mager genre
Komt denk ik doordat wij als Europeanen er weinig feeling mee hebben.

De markt voor bijvoorbeeld een WOII spel is een stuk groter dan een western spel.
Heb m hieroven al eens opgenoemd voordat ik je post las... Redneck Rampage. :)
Mijn favo wildwest game ever, ook al is het stokoud :+

@Jobbie: er zijn genoeg mensen die een western setting leuker vinden dan WOII. Ik bijvoorbeeld. Vooral na het massaal uitkauwen van WOII door zowat ieder bedrijf wat games maakt, heb ik helemaal gehad met WOII shooters en raak ik die dingen met geen stok meer aan. Maar ook daarvoor zou ik de voorkeur al aan wildwest hebben gegeven. Er zit gewoon meer sfeer in zo'n setting. Revolverbandieten die je op iedere hoek van de straat tegen zou kunnen komen, Saloons met mysterieuze types die van alles en nogwat van plan kunnen zijn. Shootouts in een verlaten straat. Op je paard langs racen en je pistool leeg knallen op je vijand. Etc etc.
WOII is zo kaal en boring. Beetje in een tankje rond rijden en alles afknallen wat in je gezichtsveld komt totdat iemand in een bommenwerpen in 1 klap een einde maakt aan je leven... of erger nog, hulpeloos rond lopen op zoek naar een tank je teammates er al in vandoor zijn, en je te voet in zo'n game niks waard bent, waardoor je je loopt te vervelen totdat die tank eindelijk respawned. Nah, voor mij geen WOII shooters meer.

Blij dat dit spel op de PS3 uitkomt, waarschijnlijk ga ik binnenkort zo'n ding kopen als ik ga verhuizen en een nieuwe AV set samen ga stellen :)

[Reactie gewijzigd door kozue op 5 februari 2009 12:14]

Ik ken outlaws ook nog, was superspel eigenlijk toen :)

Dit heeft toch mogelijkheden in multiplayer.

32 man op paarden elkaar liggen beschieten.
gamemodes in trent van bestorm de stad,
verover de koets ,
kaap de trein

:-)
Dus eindelijk een opvolger ...

Herinner me vooral de uitspraken uit RD Revolver ( "That ain't a reel gun!", "Extra, extra! Widows Patch saved by Limey!", "It looks like you'll be spending the rest of your life... dead. ", "TNT! Why couldn't it be bacon and beans?", enz...), maar ook de splitscreen MP mode was hilarisch ...

Hoop dat deze dan natuurlijk ook een aantal mooie MP modes heeft, het spel niet te serieus is, net zoals het eerste deel, en betere graphics of course ...
Ik speel RDR nog regelmatig in MP, voor de xbox1 ziet het er nog steeds prachtig uit, okee GUN was mooier maar die miste die lokale multiplayer. Voor je alle MP characters hebt unlocked en alle arena's hebt ben je echt maanden verder.

Hopelijk bouwt deze voort op de originele game(hoewerl je niet meer "Red" bent, en het verhaal hoeft niet in de multplayer qua serieusheid toch(een halve zool in een ton, een rondrennende brandende vogelvchrikker, een liliputter als clown en een stomdronken mexicaan heersen de pan uit!

Andere wild-west games zijn dead man's hand en darkwatch, allemaal xbox1.
Hopelijk kun je in dit spel ook paarden van anderen afpakken en als je achtervolgd wordt door de sheriff even bij de smid naarbinnen galopperen om het uiterlijk van je paard te veranderen, zodat de sheriff je niet meer herkent... :+
Wederom een spel wat console-only zal worden. Lijkt me een duidelijk signaal van de uitgevers hoe ze de pc als platform zien.
Dat heeft eerder met het geld te maken wat ze van de consolebouwers krijgen.
Aangezien de PC bouwers allemaal losse bedrijven zijn kunnen die nooit zo veel bieden.
Leuk bedacht, maar voor dit type multi-platform game moet Rockstar gewoon aan MS en Sony afdragen (+/- 5 tot 10 per game). Ze ontvangen dus niets van die partijen hiervoor.
heb jij een bron voor deze uitspraak?

zoja wel interessant dat dit zo zo zou werken. en word er idd onderscheid gemaakt per spel?
Bron? Hallo, het is al sinds jaar en dag algemeen bekend dat Sony, Microsoft en Nintendo (en vroeger ook de andere console-bouwers) een commissie vangen voor elk spel op hun console. Vraag me niet naar het bedrag of percentage, maar een stuk van de verkoop van games gaat naar hen, en niet 100% naar Rockstar.

Sterker nog: de royalties moeten betaald worden per gefabriceerd spel... Dus niet per verkocht spel.

Voor zover wikipedia betrouwbaar is, hier een bron, zie vooral de laatste bullet onder 'Business risks'.

Hoe denk je anders dat consoles tegen of onder kostprijs verkocht kunnen worden? Ze lopen alsnog binnen op accesoires en vooral games. Alleen in sommige situaties worden deals gesloten om high-profile titels exclusief naar 1 console te trekken, zoals de DLC voor GTA4.

[Reactie gewijzigd door 19339 op 5 februari 2009 01:51]

Nee, geen onderscheid per spel. Wel is er staffelkorting als je een bepaald aantal discs laat persen door Sony of MS, maar dat is dus op de aantallen en niet op de titel.
Daarom waren de spellen van de N64 altijd zo duur. Als ik me het goed herinner, konden de spellen alleen via Nintendo worden geproduceerd.
Spellen kosten toen voor de N64 gebruikelijk rond de 150 gulden met uitschieters naar 200 gulden (Zelda anyone?).
Die prijzen waren zo hoog doordat die cartridges zo duur waren... FX chip voor Starfox enzo...
In een prijs van 200 gulden zat Nintendo denk ik voor minstens 40 %.

Daarom zijn Sony spellen ook dikwijls duurder dan die van de Xbox 360 of de Wii. Blu Ray schijfjes zijn immers duurder om te produceren, waarvan Sony natuurlijk ook weer profiteert.

Ik denk dat nu Sony, Microsoft en Nintendo minstens § 10 per gedrukt spel vangen. Of zou het per verkocht spel zijn.


Maar ontopic:

Dit lijkt me een super spel! ik heb de vorige versie nooit gespeeld, maar de sfeer lijkt me erg tof, zeker in combinatie met het begin van het industriŽle tijdperk.
Samen met Maffia II heb ik weer zin in de dagen voor kerst! :)

[Reactie gewijzigd door SqueakyClean op 5 februari 2009 10:47]

Nee hoor, de uitgever is Rockstar en ze gaven GTA IV ook uit voor de PC.
Laten we het dan eens hebben over hoe uitgevers de mac als platform zien.
Helaas ziet haast alleen Blizzard wat in de Mac.

Spijtig, want OS X is er prima voor geschikt, alleen de hardware loopt achter qua brute 3D-performance (en ik reken de Mac Pro even niet mee als spelletjes-machine).
Op mijn MB Pro kan ik prima 3D games spelen hoor.
Command & Conquer 3 draait hier op ultra high.
En EA geeft ook aardig wat games uit voor de Mac, ze moeten er alleen nog veel meer gaan uitgeven.
Linux is ook prima geschikt voor games, maar zolang gamesmakers blijven hangen aan direct3d zullen de meeste spellen nooit voor Mac of Linux uit komen...
Als inkomsten verlies....
Verder lijkt de game wel vet....
Ik wacht de reviewtjes af.

[Reactie gewijzigd door BAS80 op 4 februari 2009 20:28]

Performance van GTA4 op de pc was ook een duidelijk signaal.. Naar wat ik er over heb gehoord was deze nml niet aanwezig in de pc versie. :')
Het draait anders prima op mijn Mac Pro (!) met een eenvoudige Geforce 8800 kaart erin.

Natuurlijk staat niet alles op z'n max. Velen zien dat misschien als "brak", maar vergeten even dat deze maximale settings tevens niet bereikt worden op een console, dus per saldo maakt het geen reet uit.
Voor wat oudere hardware ontbrak deze inderdaad. Ik heb het gespeeld op een 7900GS overclocked en het was bedroevend. Alle grafische instellingen op laag of midden, 800x600 en nog steeds uitermate lelijk. Vice City was op hoge instellingen nog mooier :( Om nog maar te zwijgen over alle bugs die in het spel zitten, alle onzin die je nodig hebt (zoals social club) en verdere onaangenaamheden.

Beweer niet dat nieuwe spellen spelen op deze hardware onmogelijk is. Far Cry 2 kon wel op hoge resolutie, gemiddelde instellingen en met goed speelbare framerates. Dat zag er vergeleken met andere spellen gewoon uitstekend uit.

Rockstar laat PC gamers lelijk in de kou staan door sommige spellen in het geheel niet naar de PC te brengen en de games die wel verschijnen slecht af te werken. Deze game lijkt me ook best cool, maar die komt natuurlijk niet voor PC :(
GTA III was ook erg heavy voor z'n tijd. Die kon ik pas goed spelen toen ik mijn Geforce 3 Ti200 had vervangen door een 6600gt. Wat een leuk kaartje was dat trouwens. Daar kon ik F.E.A.R. zelfs mee spelen. Toen Vice City uitkwam draaide het al een stuk beter.

Wat een hoop mensen vergeten is dat er qua details en activiteit in de stad geen enkel spel ook maar in de buurt komt van GTA IV. Ik vind het niet zo gek hoor dat het zo ontzettend zwaar is. Qua videokaarten en processoren is het nooit zo ontzettend hard gegaan als nu. De huidige generatie dual en quadcores zijn waanzinnig vergeleken met hun voorgangers. Hetzelfde geldt voor videokaarten.

OK, ik heb natuurlijk makkelijk praten, omdat ik een high-end systeem heb staan van een half jaartje oud, maar toch. GTA IV draait al een stuk beter op een i7 systeem met een GTX 285 dan een E8600 met een 9800GTX bijvoorbeeld. Deze engine is gewoon heel erg gericht op wat er nog komen gaat. Het is ook het eerste spel dat daadwerkelijk gebruikmaakt van quad cores. Het draait zelfs beter op die trage Q6600 dan op een E8400. Dat zegt wel wat over hoe het spel is geprogrameerd.
Games die gericht zijn op hardware die nog niet uit is? Games leveren het meest op in de eerste paar maanden, dus zullen ze het toch van de huidige systemen moeten hebben.
En toen GTA3 uit kwam zat ik op een Geforce 4 Ti4200, en die had totaal geen problemen met het spel, en voelde ook niet zwaar aan. Face it, je had gewoon een oud barrel, zelfs voor die tijd :p
Ik speel hier anders met veel plezier op redelijk hoge instellingen GTA IV op m'n pc-tje. En om nu te zeggen dat het spel veel bugs heeft.... Volgens mij was bijvoorbeeld een BF2 meer buggy.

Q6600 + 4 GB + 8800 (welk type weet ik niet uit m'n hoofd, die met 640MB). En die is inmiddels ook al ruim een jaar oud. Je moet natuurlijk geen hardware van een halve eeuw geleden hebben om een game te spelen waarin het werkelijk krioelt van het leven.

Toen Halflife 2 uitkwam hoore je minder klagen dat het spel niet vooruit te branden was op hardware van 2 jaar oud. Maar nu omdat het een console port is wordt het bekritiseerd?
lijkt me inderdaad zeer leuk om eens iets in de trend van western te doen in een grote wereld.

Zie de nicknames al langs komen: clint, wayne etc.. :)
Arendsoog en Witte Veder joh :+

Ontopic:
Ziet er goed uit, lang geleden dat er een serieuze wild west game is uitgekomen (laatste was Call of Juarez en daarvoor een hele tijd niks) al is de laatste die ik speelde (Mad Dog McCree) er eentje op de 486 als ik heel eerlijk ben.
En je vergeet voor het gemak even Red Dead Revolver en Gun? Ook vrij goede western games. Niet de beste maar toch vermakelijk.

Persoonlijk had ik meer op een vervolg van Gun gehoopt.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 5 februari 2009 10:34]

Redneck Rampage!
Is wel al heel erg oud (uit het msdos tijdperk). Het draait op de Build engine, uit Duke Nukem 3D. Onder dosbox was het goed speelbaar de laatste keer dat ik dat probeerde :)
Redneck Rampage heeft niks met het wilde westen te maken, behalve dat het zich ook in Amerika afspeelt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True