Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 32 reacties

In 2004 kwam uitgever Rockstar verrassend uit de hoek met Red Dead Revolver, een shooter die zich afspeelt in het Wilde Westen, een achtergrond die in bijzonder weinig games gebruikt wordt. De spaghetti-western smaakte naar meer, en dat komt er in de vorm van Red Dead Redemption. Dit spel moet later dit jaar verschijnen voor de PlayStation 3 en de Xbox 360.

Redemption is een vervolg op Revolver, maar er zit een behoorlijke tijdspanne tussen beide games. De nieuwe game speelt zich af in 1908, zo'n vijftig jaar na het eerste deel. Dat wil ook zeggen dat een nieuwe revolverheld de hoofdrol speelt. Je gaat nu op pad als John Marston, een man met een zeer gewelddadig verleden. Je probeert dat verleden echter al geruime tijd te laten rusten. Waar je vroeger lid was van een behoorlijk gewelddadige bende, probeer je nu een vredig leven op te bouwen met vrouw en kinderen. De toekomst heeft echter andere plannen met je.

Red Dead Redemption

*Snode plannen

Aan het begin van de vorige eeuw probeerde de Amerikaanse regering voor het eerst greep te krijgen op de staten in het wilde zuid-westen van het land. Om de orde te bewaren stuurde de federale regering naast de gebruikelijk sheriffs ook functionarissen naar het gebied die in dienst waren van het mysterieuze Bureau. De overheidsdienst is inmiddels omgedoopt tot FBI, maar stond toen nog in de kinderschoenen.

Omstreden was het Bureau toen al, en ook met Marston heeft men snode plannen. Hij wordt door leden van het Bureau onder druk gezet om zijn oude stiel weer op te pakken en een zeer smerig klusje op te knappen voor de geheim agenten. Deze gewelddadige opdracht van Marston vormt de rode draad in het spel. Het verhaal voert hem door een spelwereld die is opgehakt in drie uitgestrekte stukken, die via transportmiddelen zoals stoomtreinen met elkaar zijn verbonden. Binnen elk gebied ben je vrij om te gaan en te staan waar je wil. Volgens Rockstar vormen de drie delen de grootste spelwereld die de uitgever ooit op de markt heeft gebracht. Het gebied is groter dan dat in de diverse delen van Grand Theft Auto, bijvoorbeeld.

Lees ook de gebruikersreview

Populaire gebruikersreview


Door Paul Hulsebosch

- Redacteur games

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Volg Paul op TwitterVolg Paul op Google+


Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True