Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 96 reacties

Dell heeft tijdens een persbijeenkomst op de ces de 'Adamo' onthuld. De fabrikant weigerde echter specificaties te noemen van de dunne notebook. Ook introduceerde het bedrijf de Inspiron Mini 10: een netbook met tv-tuner en 3G-connectiviteit.

Dell liet de komst van Adamo eind december doorschemeren en toen werd al gespeculeerd dat het om een dunne Macbook Air-concurrent zou gaan. Die verwachting is uitgekomen, maar hoe dun het model precies is, wat deze weegt en wat de overige specificaties zijn, weigerde Dell te onthullen. Wel is duidelijk dat Adamo een luxueuze notebook-lijn van de fabrikant gaat worden en dat het eerste model in die lijn in de eerste helft van 2009 moet verschijnen.

Adamo 1 Adamo 2 Adamo 3

Dell gaf tevens informatie vrij over een nieuwe Inspiron Mini: een model met een 10"-scherm. Dit model beschikt over een zogenaamd 'edge-to-edge'-720p-scherm en -toetsenbord, wat waarschijnlijk betekent dat er weinig ruimte overblijft aan weerszijden. Ook is 3G-connectiviteit, gps-ondersteuning, een tv-tuner en een multitouch-trackpad aanwezig, terwijl de Atom Z530 voor de rekenkracht moet zorgen. De prijs van de Inspiron Mini 10 werd nog onder de pet gehouden.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (96)

En uiteraard 'n eigen topicje waard: [Ervaringen] Dell Adomo
Op Engadget zijn ook meer foto's te vinden. Ze hebben hem zelfs even gezien!

Hij ziet er wel heel vet uit :D

[Reactie gewijzigd door ExPlanE op 9 januari 2009 20:36]

Ziet er goed uit tot nu toe :D

Hier zijn wat betere foto's te bekijken.

[Reactie gewijzigd door Shrien op 9 januari 2009 19:49]

Ziet er inderdaad wel mooi uit ja. Wel een beetje on-origineel, haal die cooling gaten weg en zet er een verlicht appeltje op en het is een MacBook Pro. Zelfs de kleur is precies hetzelfde, dat is wel jammer.

Hopelijk hebben ze niet de prijs ook gekopieerd van Apple :)
Nou zeg, sprekend hoor

http://www.blogcdn.com/ww.../2008-12-09delladam-8.jpg
http://images.apple.com/m...iew-gallery2-20090106.jpg

als twee druppels water...

Wordt zo moe van het continue vergelijken met Apple. Zodra een PC fabrikant een mooie pc presenteert meteen weer die vergelijking. Want als het mooi is, is het zoals Apple... Als het nu terecht was ok, maar ze lijken totaal niet op elkaar.

[Reactie gewijzigd door k7of9 op 9 januari 2009 21:55]

de vergelijking was niet omdat die dell zo mooi is. maar het tweakers artikel rept over de adamo als het antwoord op de macbook air.

nou de macbook air is toch veel dunner dan de dell adamo, dus die vergelijking gaat mank. qua vormfactor lijkt de dell eerder op de macbook.

qua design lijkt de dell inderdaad totaal niet op de apple notebooks.
qua vormfactor lijken alle laptops op elkaar. Allemaal blokvormen...
de vergelijking was niet omdat die dell zo mooi is. maar het tweakers artikel rept over de adamo als het antwoord op de macbook air.
De vergelijking die er gemaakt werd en waar ik op reageerde had puur betrekking op het uiterlijk en had niets te maken met wat er in het tweakers artikel werd gerept. Beter lezen.
nou de macbook air is toch veel dunner dan de dell adamo
Wat is bij jou veel?
Ik heb bovendien nog geen officiele specs en afmetingen van de Adamo gezien dus als je daar naar zou willen linken, graag. Ik mag althans aannemen dat je daarover beschikt om vast te kunnen stellen dat de Air veel dunner is.

[Reactie gewijzigd door k7of9 op 10 januari 2009 15:06]

MacBook Pro?

Even de onderdelen die verschillen op een rijtje:
- Toetsenborden
- Touchpad
- Klep (lijkt meer op de XPS dan op een Apple)
- Scharnieren
- De kleur (Macbook ziet er lichter uit)
- De plaatsing van de ports
- De cooling gaten
- De schermgrootte

Kortom, in mijn ogen verre van een kopie. Deze laptop wekt bij mij absoluut geen Apple-associaties op, behalve dat ze allebei van hoge kwaliteit lijken te zijn.
MacBook Pro?

Even de onderdelen die verschillen op een rijtje:
- Toetsenborden
- Touchpad
- Klep (lijkt meer op de XPS dan op een Apple)
- Scharnieren
- De kleur (Macbook ziet er lichter uit)
- De plaatsing van de ports
- De cooling gaten
- De schermgrootte

Kortom, in mijn ogen verre van een kopie. Deze laptop wekt bij mij absoluut geen Apple-associaties op, behalve dat ze allebei van hoge kwaliteit lijken te zijn.
Qua formaat, bedoelt men natuurlijk. En wat dat betreft is de Adamo denk ik meer een MacBook (meer dan 13" zal het toch niet zijn). Afijn. Als de dit als 'dun' durven verkopen vraag ik me af wat 'gewoon' bij Dell is.

Dan ben ik toch benieuwd wat-ie in huis heeft en mag kosten. Want voor niet bespottelijk veel geld is de unibody MacBook uitgerust met het innovatieve trackpad, LED scherm, iSight, 802.11n + bluetooth, toetsenbord verlichting, NVidia graphics en OS X en iLife. Er moet ook nog wat in die 'dunne' Dell zitten.

Qua design. Dat scharnier is een erg goedkope oplossing voor gebrek aan technische innovatie. En om die poorten maar naar de achterkant te verplaatsen is ook een achteruitgang. Laat er dan een paar weg. Als je een computer voor onderweg verkoopt heb je écht geen drie USB poorten nodig.

[Reactie gewijzigd door t-h op 9 januari 2009 21:45]

Als de dit als 'dun' durven verkopen vraag ik me af wat 'gewoon' bij Dell is.
Grappig hoe men, omdat Apple 1 ultradunne laptop heeft gemaakt, opeens alles dat daar niet mee overeenkomt opeens als dik gaat bestempelen.
OS X en iLife
Beetje lastig voor Dell om erbij te leveren denk je niet? Lekker vergelijken zo.
Als je een computer voor onderweg verkoopt heb je écht geen drie USB poorten nodig.
Wie zegt dat dat ze ALLEEN onderweg gebruik worden? Ik begrijp dat je de Apple manier van minder voor veel accepteert, dat geldt niet voor iedereen.

oeh, de apple fanboy moderator is langsgeweest :P

[Reactie gewijzigd door k7of9 op 11 januari 2009 12:14]

Grappig hoe men, omdat Apple 1 ultradunne laptop heeft gemaakt, opeens alles dat daar niet mee overeenkomt opeens als dik gaat bestempelen.
Je slaat de spijker op zijn kop. Als Apple iets op de markt brengt, is meteen het hele productsegment gekaapt door ze lijkt het wel. Ze komen met een MP3 speler en iedereen gaat die dingen ineens iPods noemen. Apple komt met een GUI en iedereen roept tegen elke GUI 'Apple-clone!'. Apple komt met een dun nootboekje en iedereen gaat vervolgens elke dunne nootboek vergelijken met die van Apple.

Is men het verstand verloren of heeft Apple ergens een Mind-Control device staan? Apple heeft namelijk nog nooit een origineel apparaat op de markt gebracht. Ze hebben de GUI, dunste nootboek, mp3 spelers geen van allen uitgevonden. Ze hebben er een heel mooi doosje omheen verzonnen en er hele leuke prijzen aan gehangen, meer niet. Ohja...het gebruiksgemak schijnt ook wel aardig te zijn. Maar that's it. Ze hebben nog nooit iets uitgevonden, maar zijn wel gaan lopen met de uitvindingen van anderen.

Erg goed!

[disclaimer]
Dit is geen Apple bash. Als deze post je niet bevalt, check eerst de feiten voordat je me aanvalt met Apple-Fanboy-Drivel... ;) I actually like Apple.
absoluut een goed punt.

De iPod's hebben tegenwoordig gewoon een aparte categorie bij de webshops...

voorbeeldje:
- Memorysticks
- MP3-spelers
- iPod's
- Telefoons
- iPhones

kortom: het gaat gewoon nergens om, en het wordt grotendeels slechts overhyped door "De mode"

als "the cool kids" ermee lopen, dan wilt iedereen er gelijk een...

De notebook van dell vindt ik er trouwens echt geweldig uit zien! heerlijk strak, mooi alu-look, en (ideaal!!!) 4 USB-poorten!! :D alleen jammer van de prestaties, maar meer kan je feitelijk ook niet echt verwachten van een (probably) passieve super dunne notebook

[Reactie gewijzigd door InjecTioN op 10 januari 2009 03:25]

Grappig hoe men, omdat Apple 1 ultradunne laptop heeft gemaakt, opeens alles dat daar niet mee overeenkomt opeens als dik gaat bestempelen.
ik zei niet dik. ik zei gewoon. en zeker niet ultradun, zoals t.net beweert.
Beetje lastig voor Dell om erbij te leveren denk je niet? Lekker vergelijken zo.
niks lastig vergelijken. een personal computer draait om hardware en software. een computer waarop je direct foto's kan bekijken en bewerken en delen met vrienden ligt op dat punt voor op eentje die komt met een jaar lang gratis antivirus software. dus om in de vergelijking te scoren moet Dell met iets goeds komen, anders is de macBook toch een betere koop.
Wie zegt dat dat ze ALLEEN onderweg gebruik worden? Ik begrijp dat je de Apple manier van minder voor veel accepteert, dat geldt niet voor iedereen.
Het probleem met Dell is dat ze niet een doelgroep kiezen. Of een product aanprijzen voor de verkeerde doelgroep. Als je zegt een ultradunne laptop te maken (waarmee je dus een groep consumenten aanspreekt die een zo dun [dun!=compact] mogelijke laptop te zoeken) dan moet je dat ook doen.

Maar wat doet Dell? Die zijn bang dat de laptop teveel verschilt van de modellen waarmee ze in andere deelmarkten vissen en halen features die deze deelmarkt amper tot niet wenst op hun "ultradunne" model. Zoals een overdaad aan poorten en zo te zien heeft dit ding ook nog minstens ruimte voor een DVD speler.

Apple begrijpt dat dit soort onderscheid gemaakt moet worden om meer verschillende consumenten aan te spreken. Door standaard design te leveren, standaard dunne modellen te leveren, en voor de ultramobiele gebruikers een ultradun model. Zonder overbodige poorten, zonder ingebouwde dvd speler. Want daarvoor is de MacBook er al (wat de Adamo dus is: niet dik, maar gewoon normaal).

Dell zal dit dus ook gen design laptop moeten gaan noemen. Want als dit een design laptop is, wat is de rest van hun productlijn dan? Kermisplastic?
niks lastig vergelijken. een personal computer draait om hardware en software. een computer waarop je direct foto's kan bekijken en bewerken en delen met vrienden ligt op dat punt voor op eentje die komt met een jaar lang gratis antivirus software.
Inderdaad, daar heb je toch een punt. De dingen die je noemt zijn alleen maar mogelijk op een Mac... <insert standaard maar op de mac gaat het 100 keer zo makkelijker reply here> En hoe origineel, weer eens een verwijzing naar antivirus software roepen. Wat zijn we toch gevat.

Over de dikte van de Adamo in vergelijking met de Macbook Air, vergeet niet dat de Air optisch kleiner lijkt door de glooiende randen.
Ben benieuwd naar officiele specs, maar als ik zo hier naar kijk: http://www.flickr.com/pho...in/set-72157612318638931/
dan kan je mij echt niet wijsmaken dat dit niet dun te noemen is.

En al zou de Air dunner zijn, dan is het verschil toch echt niet groot te noemen. En dan zitten er ook nog extra usb poorten bij die iedereen behalve Mac gebruikers toch handig blijken te vinden. Er bestaan mensen met hele gekke wensen. Zoals een usb muis en flashdisk gebruiken. Tegelijkertijd! Pffft ja echt waar, gek he?

[Reactie gewijzigd door k7of9 op 10 januari 2009 00:51]

Waarom zou je in hemelsnaam een USB muis en een flashdisk willen gebruiken als je bluetooth en één USB poort hebt? Lijkt me eerder dat je dan gewoon wil dwarsliggen vermits je met een BT muis totaal geen gebrek aan poorten zouden hebben? Je hebt natuurlijk altijd mensen die een probleem zien en ipv dat te willen oplossen zich er gewoon op blijven blind staren.
Soms is blind staren beter dan een tunnelvisie hanteren :D

Laten we het erop houden dat de reductie van formaat in een poging naar eenvoud (een bewonderenswaardige mooie distincte Apple stijl ) ook wel een beperking in functionaliteit meebracht in het geval van de usb-poorten en daarmee eigenlijk de eenvoud discutabel bediende. Dit geldt denk ik nog voor de grootste groep gebruikers in de huidige situatie (veel usb producten). De vraag is dan ook of dit nodig was geweest en of Apple als gemaksdienaars in hun eenvoudsvisie (en ultradun prestige) op de gemaksvisie heeft moeten inleveren, terwijl 1 extra poortje al zoveel verschil had gebracht. Hun tijd ver vooruit, of gewoon niet van deze tijd? Waarom dan niet gewoon alleen BT? precies .... USB geldt nog en wordt kennelijk toch meer gebruikt. Gewoon foute analyse of foute tendens/dwang tot eenvoud?

Oplossingen te over (bv. BT muis, usb-hubje, ...) maar ook die hebben weer een of meederde beperkingen (resp. keuze muis of beschikbaarheid ervan en toch extra ruimte of het niet vergeten van de hub).

Oplossingen te over en ik ben creatief zat, maar daar ging het vaak om: de grote gemaksgebruikers willen gewoon gebruiken en dit boet kennelijk in op het gemak.

[Reactie gewijzigd door amn op 10 januari 2009 12:49]

Nu omdat dat makkelijker is dan een bluetooth muis te gebruiken, Kom op je gaat hier toch niet verdedigen dat 1 usb poort genoeg is 8)7
Als ik mijn laptop thuis heb wil ik er graag een muisje op aansluiten, en een extern toetsenbord. Een printer kan ook handig zijn, om de foto's van mijn foto camera af te drukken. Een externe harde schijf is ook handig om extra films mee te nemen.

Zo, 5 apparaten die zomaar op een USB poort zouden kunnen worden aangesloten. Haal de muis en het toetsenbord weg (BT) en je houd er nog 3 over. Het is dus best handig om meerdere USB poorten te hebben, zelfs op een laptop voor onderweg. Je bent immers niet altijd onderweg.
Maar de meeste dingen heb je gewoon op het bureau staan. Door die op een usb hub te zetten hoef je maar 1 kabel in te pluggen en heb je alles gelijk aangesloten.
Soms is het handig om meer poorten te hebben. Maar dan zou je er minstens 10 poorten moeten hebben omdat er altijd wel 1 te weinig is.
Inderdaad, zijn genoeg mensen die onderweg een dunne laptop willen maar niet apart een laptop kopen om te gebruiken voor als ze minder onderweg zijn en wel wat willen aansluiten zoals een usb stick, camera, muis, externe schijf, wacom,...
Pardon, dat ding is minder dik dan 2 usb gaten boven elkaar en het mag niet dun heten?

Dat ding is hardstikke dun, vergelijk maar is met de zijkant van die Apple en dan de slot drive (Apple? waar het natuurlijk meteen weer op lijkt want het is natuurlijk zo dat zodra Apple een markt betreed en daar een product lanceert alle producten op die hele markt zogenaamd Apple clones zijn).

Verder is het een Dell, ziet het ding er compleet anders uit (lijkt dit op een macbook: http://images.anandtech.c...-adamo-white-05_large.jpg )

Ook zitten er iig ontzettend andere applicaties en is waarschijnlijk ook de hardware en het prijskaart verschillend.
jaja... voor onderweg.. tuurlijk, ik heb een laptop van 1500¤ (laten we wel wezen zoiets kan het gerust worden, evt met garantie meer), maar ik heb thuis en op kantoor nog een pc en ik synchroniseer zodra ik thuis of op kantoor ben. Da's de standaard doelgroep. In praktijk heb ik thuis 0 pc's, twee laptops en op m'n werk een laptop. 2 usb poorten is te weinig. 3 eigenlijk ook.

En dan?
innovatieve trackpad, LED scherm, iSight, 802.11n + bluetooth, toetsenbord verlichting, NVidia graphics
Dit ligt niet buiten de mogelijkheden toch? Het zit er allemaal op (nou ja, iSight heet anders).
En wordt het hele iLife en ander iXXX niet een tikje overschat? Zo briljant is het nou ook weer niet. Als je echt films wilt editen, tekst wilt verwerken, etc. heb je toch wat anders nodig.
2 usb poorten is te weinig. 3 eigenlijk ook.
Hubje? heb je aan 1 poort genoeg, en hoef je noot meer te wisselen... nou vooruit 2 voor je usb stick.

Ik heb een lekker grote Dell vostro waar ik nu een jaar op zit te rammen. Werkt heerlijk lekker groot, en ruim, apparte numpad en 17" scherm ideaal. met zo'n dunne betaal je toch om dat tie dun is en niet voor meer kwaliteit etc.
Qua formaat, bedoelt men natuurlijk. En wat dat betreft is de Adamo denk ik meer een MacBook (meer dan 13" zal het toch niet zijn). Afijn. Als de dit als 'dun' durven verkopen vraag ik me af wat 'gewoon' bij Dell is.
Dunner dan de MacBook zo te zien en in de reactie waarop ik reageerde werd toch echt gesuggereerd dat dit een onoriginele laptop was en een kopie van Apple(zelfs de kleur was volgens hem precies hetzelfde).
Dan ben ik toch benieuwd wat-ie in huis heeft en mag kosten. Want voor niet bespottelijk veel geld is de unibody MacBook uitgerust met het innovatieve trackpad, LED scherm, iSight, 802.11n + bluetooth, toetsenbord verlichting, NVidia graphics en OS X en iLife.
Ik wil niet vervelend doen, maar al die zaken zijn echt niet zo spectaculair (iSight is gewoon een webcam, iLife een paar media-tooltjes etc). Misschien dat je toetsenbord verlichting en een 'innovatief trackpad' minder vaak tegenkomt op normale laptops. Voor de rest kan je onmogelijk volhouden dat Apple qua hardware meer bang for the buck heeft dan elke willekeurige andere hardwarefabrikant.
Qua design. Dat scharnier is een erg goedkope oplossing voor gebrek aan technische innovatie.
Dan mag je mij vertellen wat er zo innovatief is aan andere scharnieren en waarom deze duurder zijn. Het is simpelweg anders.

Dat lijkt voor veel Apple bezitters nooit mogelijk te zijn. Het is altijd 'minder goed' of 'onnodig'. Net zoals 3 USB poorten. Dat is voor mij toch het minimum. Muis, usb stick en je hebt er al twee in gebruik. Thuis vaak nog ff wat USB speakers eraan of een midi controller. Zelfs mijn 7" netbook heeft 2 USB poorten en ethernet in tegenstelling tot de ene van de Air. Maar als Apple er minder heeft, dan zijn meer poorten onnodig.

Was het andersom geweest en had Apple er eentje meer, dan werd er nu massaal geroepen dat de Dell veel te weinig USB poorten had.

----

@ t-h
een personal computer draait om hardware en software. een computer waarop je direct foto's kan bekijken en bewerken en delen met vrienden ligt op dat punt voor op eentje die komt met een jaar lang gratis antivirus software. dus om in de vergelijking te scoren moet Dell met iets goeds komen, anders is de macBook toch een betere koop.
Ja, want op een pc kan je niet direct foto's bekijken, bewerken en delen. Al die programma's worden tenslotte niet gewoon bij XP en Vista geleverd. 8)7
Het probleem met Dell is dat ze niet een doelgroep kiezen. Of een product aanprijzen voor de verkeerde doelgroep.
Enorm probleem inderdaad, vandaar dat hun marktaandeel vele malen groter is dan die van Apple.
Maar wat doet Dell? Die zijn bang dat de laptop teveel verschilt van de modellen waarmee ze in andere deelmarkten vissen en halen features die deze deelmarkt amper tot niet wenst op hun "ultradunne" model. Zoals een overdaad aan poorten en zo te zien heeft dit ding ook nog minstens ruimte voor een DVD speler.
Overdaad aan poorten?
Volgens mij was de algemene kritiek op de Air juist het gebrek aan vele normale poorten en dat de enkele poorten achter onhandige klepjes zaten. Zelfs op Engadget(toch wel aardige Apple fans) waren ze niet enorm te spreken over de Air
Dan heb ik inderdaad liever dat een laptop een aantal millimeter dikker is en je er gewoon normaal mee kan werken. Wat dus inhoudt dat je eventueel gewoon een ethernet kabeltje erin kan pluggen, zonder je enige USB poort op te offeren voor een Apple USB ethernet adapter van 30 euro.
Vergeet ook niet dat als portability echt het allerrrrbelangrijkst is, dat de Air nog steeds niet de meest ideale oplossing is. Want dan kan je beter voor de <12" laptops gaan of een netbook.

[Reactie gewijzigd door BarôZZa op 9 januari 2009 22:54]

inderdaad, die macbook air concurrent adamo is toch veel dikker dan een macbook air? http://www.apple.com/macbookair/ het is qua dimensies eerder een macbook: http://www.apple.com/macbook/

[Reactie gewijzigd door BreezahBoy op 9 januari 2009 20:03]

Vind hem eigenlijk niet heel erg uit de verf komen op al die foto's. Wat dat betreft deden ze dat bij Apple (met de envelop) toch beter.

Hoop binnenkort dat ding eens daadwerkelijk naast een Macbook Air te zien liggen, want zoals gezegd, lijkt meer op een MacBook (ook niet bepaald onhandig grote laptops).

2e USB en ethernet-port is wel een plus t.o.v. de Air.

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 9 januari 2009 20:30]

Wie meer intresse heeft voor de netbook waar foto's van missen, here you go http://laptoping.com/wp-content/dell_inspiron_mini_10.jpg
Werd wel tijd voor Dell, dat ze met een netbook kwamen.
De concurrent loopt daar flink mee weg.
Dell heeft al een tijdje netbooks waaronder de mini-9.
http://www.dell.com/conte...-9?cs=19&s=dhs&ref=homepg
Maar niet in Nederland... :(
Het waaide kennelijk nogal tijdens de presentatie. :)
Die adamo ziet er lekker dun uit. Ik vind gewicht heel belangrijk, en met deze afmetingen komt dat wel goed me dunkt. Wordt de Inspiron Mini 10 net zo dun, of is daar helemaal niets over bekend?
Wat een mooi apparaat zeg...
Ben wel benieuwd naar de specs en prijs, maar 't design is alvast goedgekeurd!
Deze is echt gaaf :o Vooral de kleuren en het design, en de onderkant is ook indrukewekkend. Alle lucht gaat dus uit de zijkant? Weet iemand hier wat over?

[Reactie gewijzigd door Vinnybinny op 9 januari 2009 20:48]

Edit: Hier stond ook een reactie op Vinnyboy maar is na dreigingen weggejorist. (en zn bericht is nu aangepast..)

Zelf ben ik de eigenaar van een ASUS EEE 900, ook een kleine laptop maar hij doet zeker onder voor deze Dell Adamo. Zeer mooi en strak design en een goed alternatief voor mensen die het design van Apple mooi vinden, maar geen Mac OS willen of het geld er niet voor over hebben. Wat de specs betreft, goed en veelzijdig, maar er zal zeker een leuk prijskaartje aan hangen. (Alhoewel dat een combinatie is van verschillende aspecten)

[Reactie gewijzigd door Red-Front op 9 januari 2009 21:24]

De gaten zijn vierkant en zijn er dus niet ingeboord.
Ze zijn met behulp van lasers in het blok aluminium gefixed.. Erg stylish!
@ExPlane

Dankje! Zeer mooi! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat en de processors. Zal er al een quad core beschikbaar zijn in dit model? ik heb zelf nog wat neergezet op www.dell-adamo.nl (o.a. die van tweakers.net)

[Reactie gewijzigd door Vinnybinny op 9 januari 2009 20:58]

Eerste wat ik zie zijn 2 rijen google ads en wat fijne trefwoorden.. :+ succes ;)
Heel mooi dingetje, eerlijk gezegd vind ik de Air niks, maar macbooks vind ik wel mooi.. Meeste laptops zijn een beetje, driehoekig als je vanaf de zijkant kijkt, vind ik lelijk :|

Helaas zie wel een vervanging voor mijn spiegel (ik heb een hekel aan reflecterende schermen) en ook geen video-out (hdmi of zo). Misschien dat ik dat wel niet mag verwachten van zo'n ding, maar dat zou dan automatisch betekenen dat het niks voor mij is; er moet wel een beetje power in zitten...
Beter kijken: achterop zitten een ethernet poort, een e-sata poort, 2 USB-poorten en een Display Port aansluiting.

Wat video-out te maken heeft met 'power' snap ik niet...

Hier staan goeie pics: http://www.flickr.com/photos/briansolis/

[Reactie gewijzigd door Herko_ter_Horst op 10 januari 2009 13:41]