Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 9 reacties

Uitgeverij Spike wil het Japanse actiespel Way of the Samurai 3 voor de Xbox 360 laten verschijnen. De nieuwe versie zou al in februari op de Japanse markt moeten komen.

Het Japanse actiespel Way of the Samurai 3 verscheen in november 2008 voor de Playstation 3 op de Japanse markt. Het spel ging daar in de eerste week gelijk 80.000 keer over de toonbank. Ontwikkelaar Aquire maakt van het spel momenteel een versie voor de Xbox 360, die door Spike in februari op de Japanse markt gebracht wordt. De versie voor de Xbox 360 zal 'nieuwe elementen' bevatten, volgens het Japanse tijdschrift Famitsu, zonder daarbij te vertellen waar die uit bestaan. Er zal later ook nog downloadable content voor de nieuwe versie van het spel verschijnen. Of de Xbox 360-versie van het spel ook buiten Japan gaat verschijnen, is nog niet bekend.

In de serie is de speler een Ronin in het negentiende eeuwse Japan, die betrokken raakt in een conflict tussen rivaliserende clans. Het actiespel heeft sterke adventure-invloeden. De keuzes die de speler maakt, hebben sterke invloed op het verloop van het verhaal. Het eerste deel van de serie verscheen in 2002 voor de Playstation 2 en werd in 2008 vertaald naar de Playstation Portable. Way of the Samurai 3 wordt het eerste deel van de serie dat verschijnt op een console die niet afkomstig is van Sony.

Way of the Samurai 3
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (9)

Het ging ook om de gameplay en niet om de graphics.
Er zijn zat spellen te vinden die grafisch teleurstellend zijn maar wel grandioos qua gameplay.
Jemig zit net naar de screenshots te kijken, kan gewoon niet geloven dat dit een ps3 spel is :S

Ondanks de toch tegenvallende graphics zeker de demo downloaden als hij op xbox live komt te staan. Als er goeie gameplay en een leuk verhaal in zit kunnen de verouderde graphics altijd nog genereert worden!
Waarom, oh waarom, doen ze nog steeds zoveel moeite om de 360 te 'laten werken' op de Japanse markt? Steek die moeite in de Europese markt en geniet van waarschijnlijk dubbele cijfers.
De euro is een wat dure munt geworden tov de dollar (eigenlijk tov alles) en dat maakt het voor Amerikanen een beetje lastig om zaken te doen met europa.

Een beetje ongefundeerd omdat ik te lui ben om het uit te zoeken op 1 januari maar mij dunkt dat Jappanners meer geld uitgeven aan dit soort elektronic dan wij zuinige nuchtere westeringen.
hun singstar/Ps2/PS3 clone spellen floppe elke keer weer in europa, dus steekt microsoft daar geen energie meer in.
Dat valt heus wel mee hoor. Dat is ook de reden dat ze geen FF XIII in japan gaan laten verschijnen voor de X360.. Die komt alleen in europa en VS uit. Het is de uitgever die het wil doen voor de X360 en niet direct microsoft. Blijkbaar ziet de developer dus wel wat inkomsten en nut in de X360 ( in tegensteling tot de meeste japanse gamers). Microsoft focust zich vooral op het voor blijven op Sony in Europa en VS. Japan boeit hun steeds minder.

Er was ook een spel gecanceled voor de japanse markt. Ik had daar nog een interview over gelezen dat MS een developer had betaald om zich specifiek te focussen op de japanse markt, maar toen ze het spel (of gedeelte daarvan) hadden laten zien, zei microsoft dat ze het niet meer hoeven omdat japan al buiten hun bereik ligt. Vond de dev niet zo leuk natuurlijk....

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True