Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 26 reacties

Ontwikkelaar Lionhead Studios heeft de releasedatum van de downloadable content voor Fable II verschoven naar januari 2009. Het pakket had kort voor kerst beschikbaar moeten zijn, maar Lionhead kampt met technische problemen.

Lionhead Studios"Door onverwachte technische problemen zal de uitbreiding 'Fable II: Knothole Island' niet eerder dan eind januari 2009 beschikbaar zijn", zo valt te lezen op de officiŽle website van Xbox. Oorspronkelijk zou de content al op 12 december verschijnen, maar die deadline werd overschreden en daarop werd 22 december als publicatiedatum vastgesteld. Ook die datum zal echter niet gehaald worden en de prijsvraag die Microsoft rond het verschijnen van de content had georganiseerd, wordt tijdelijk stilgelegd.

Het nieuwe pakket, dat 800 Microsoft Points zal kosten, brengt spelers een nieuw gebied binnen de spelwereld Albion. Spelers kunnen op Knothole Island een nieuwe verhaallijn volgen en de daarmee samenhangende quests voltooien. Ook brengt de uitbreiding nieuwe wapens en nieuwe vijanden naar het spel, dat in oktober van onze reviewer een 9 kreeg.

Fable 2 art
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (26)

Wij gamers zijn gewoon (te?) verwend. We willen bijna allemaal en, en en nog eens en.

Het moet er mooi uit zien
De verhaallijn moet goed zijn
Het moet (nagenoeg) foutloos zijn
Het geluid moet goed zijn
De gameplay moet goed zijn
De AI moet competitief zijn

Dit zijn slechts enkele punten die telkens weer boven komen drijven. Feit is gewoon dat we gewoon te veel willen. Als een spel er mooi uit ziet, gaat het vaak ten koste van een goeie verhaallijn om maar eens wat te noemen.

Geniet eens een keer of koop het spel gewoon niet als je het niet goed vind!
huh ? Wat is dit nu voor onzin.

jij bent dus tevreden met een spel dat er prachtig uitzien, maar voor de rest bagger is ?
Of met een super AI, maar met geluiden van op een 286 zonder geluidskaart ?

Of rij jij rond met een prachtige wagen maar waarvan de remmen niet werken ?
ook daar wil ik alles.
Dat we meer en meer willen is logisch, maar we willen het ook steeds goedkoper, en dat gaat op den duur ten koste van de kwaliteit.
800 points voor een bonuslevel.. Het originieel was al te kort, hadden ze die niet gewoon direct op de disc kunnen zetten?
het lijkt een beetje een nieuw MS beleid te zijn. alles wat ze kunnen verzinnen willen ze bakken met geld voor. is gewoon te idioot voor woorden echt. ik weet nog dat je gewoon voor spellen extra map packs kon downloaden als je op de PC speelde, nog steeds zo zelfs voor sommige spellen. nee maar nu moet het opeens geld gaan kosten.

hierdoor krijg je dus inderdaad af en toe taferelen als een spel wat zelf super kort is maar wel elke keer een uitbreiding krijgt. dan denk ik had je niet even 6 maanden kunnen wachten en gewoon een volledig spel kunnen uitbrengen

[Reactie gewijzigd door dangerpaki op 18 december 2008 12:52]

Je vergist je.

Vaak wordt maanden voordat een spel uitkomt een content-stop ingesteld. Hierna wordt geen nieuwe content meer aan het spel toegevoegd. Echter door middel van DLC kunnen de designers en programmeurs gewoon verder werken en alvast nieuwe content toevoegen die later gedownload kan worden.

Natuurlijk is het wel schandalig dat sommige developers geld vragen voor content die al aanwezig is op het schijfje. (ik kijk naar jou EA).
Oftewel: Je betaalt voor content die eigenlijk bij het origineel hoort..
Net zoals de LE. Je betaalt voor 3 extra's die ze gewoon uit het origineel hebben gehaald om er extra aan te kunnen verdienen.

Typisch Microsoft...
Van alle updates die WoW heeft gehad qua content (en dat zijn er veel) heeft alleen The Burning Crusade en Wrath Of The Lich King geld gekost.
Het verschil is dat de hoeveelheid content in zon wow uitbreiding significant meer content is dan in dit soort games, en als je 30 euro voor praktisch een nieuw spel veel geld vind dan wil ik niet weten wat je voor nieuwe games betaald.

Eve heeft maar een fractie van de content, de uitbreiding stelde niet bijster veel voor kwa werk en het heeft nog steeds sommige gamebreaking bugs en toch betaal je er iedere maand net zoveel voor. (vind het een leuk spel maar de vergelijking was een beetje krom)

[Reactie gewijzigd door blouweKip op 18 december 2008 14:03]

Voor Wow betaal je constant, het is dus logisch dat je redelijk wat updates krijgt.
Maar in dat opzicht is het stom dat je voor sommige dingen (lich king or whatever) toch extra dient te betalen.
Ach, of je nu 800 points voor een 'bonuslevel' (beetje makkelijk gebagatelliseerd, maar goed) uitgeeft of 800 points/eurocent voor een bioscoopkaartje... Geef mij dat bonuslevel dan maar.
Het gaat om het principe dat je eerst een spel koopt voor een hoog bedrag en dat je dat (korte) spel uiteindelijk uitbreid door nog meer te betalen. Uiteindelijk krijg je dan een goed (groot) spel waarvoor je bakken met geld heb neergelegd. Vroeger kreeg je voor het eerste hoge bedrag gewoon al het 'goede grote' spel. In andere woorden: je krijgt minder waar voor je geld en je moet (veel) meer betalen als je alles wilt beleven.
Te kort? Misschien als je enkel de main quest doet. Er is enorm veel te doen in Fable 2, helaas is het allemaal niet zo interessant. Ik vond Oblivion in elk geval stukken leuker om te spelen, daar kon je tenminste overal lopen waar je wou en werd je niet abrupt tot stilstand gebracht door een rotsblokje van 30cm hoog dat in de weg ligt. Fable voelt niet zo groot aan, uiteindelijk loop je telkens weer via dezelfde wegen. Maar kort? Ik lees dat sommigen er in slagen om het op een uur of tien uit te spelen, dan heb je echt maar een deel van het spel gezien.
Tja, maar nog geen woord over alle bugs die in Fable II zaten. Gaan ze die hier ook mee verhelpen?
Inderdaad... Is er nou inmiddels al een patch uitgekomen voor al die bugs?
Volgens mij niet. Ik hoop dat ze daar wťl snel mee komen. Ik zelf speel het spel niet, maar mijn vrouw zit in die Oakfield Abbot quest vast en wordt daar niet vrolijker van! :(

Het is ook van de gekke dat dit soort bugs erin zitten, ze hebben het gewoon niet goed getest en te vroeg gereleased. We zijn nu twee maanden verder en dat zo'n mainquest-bug niet gepatched wordt is zeer kwalijk te noemen.

Eerst patchen en daarna die uitbreidingen doen zou ik willen zeggen. Naar de afnemers/klanten wordt eigenlijk bar slecht geluisterd. En zelfs als ze het 'horen', dan hebben ze er nog niets functioneels aan gedaan so far. Dat is gewoon heel erg slecht. En ondertussen schermt men maar met 'fantastische reviews', die eigenlijk wel eens herzien mogen worden (hint aan de Tweakers.net redactie!). :'(

Prachtig spel hoor, maar goed werken doet het niet!
en toch is het goed dat ze het uitbrengen hebben vertraagd. Gelukkig hebben ze er voor gekozen om het echt goed te doen en niet met Kerst er zo veel mogelijk te verkopen.

Waarschijnlijk zijn ze keihard bezig om bugs op te lossen :D
De game was vermakelijk, maar als zo veel games niet echt goed. Een negen vind ik zelf erg overdreven voor een game die zo kort is, waarbij hele steden op je verliefd worden en je constant lastig word gevallen met "my finger looks so lonely without a ring"
Quests die niet meer geven als goud/renown (en dat terwijl je al stinkend rijk bent) en geen items als wapens/augments/kleding/meubels.
Je familie/kinderen gedeelte wat erg oppervlakkig blijft. En je hond die voor elke roestige ketting / kleine goudzak je lastig valt.
Vermakelijk maar net niet vond ik de game
edit: daar komt nog een betreurende coop mode bij.

[Reactie gewijzigd door outcast within op 18 december 2008 13:32]

@ outcast within: Vergeet niet de teleurstellende verhaallijn met bedroevend einde. Het was ook niet meer dan een Fable 1.5. Ik als grote fable-fan vanaf de xbox1 heb dit jaar veel betere games gespeeld. Ook heb ik de minste uurtjes in Fable2 gestopt in vergelijking met al mijn andere games.
Vergeet niet het gebrek aan een of andere vorm van moeilijkheidsgraad. Je moet wel erg slecht zijn in gamen om dood te gaan in dit spel (?). Ik vind Fable 2 erg mooi maar eerder een interactief sprookjesverhaal dan een game.
Eind Januari, jaja, nog even en de GTA4 addon is er nog eerder.
Ik zit al weken op die uitbreiding te wachten, en elke keer uitstellen voor jan poep.
Gelukkig nog geen MS points gekocht, want daar doe ik verder toch geen hol mee.
Ik hoop dat deze release samen uit komt met een release voor OSX. Kan niet wachten tot die game speelbaar is op mijn 24 inch!
Je kunt 'm nu al spelen op je 24 inch hoor. Moet je 'm alleen even aan een ander systeem/console hangen...
Hmm.. Fable 2 is toch nog niet uit op Windows? Wist niet dat je een emulator had van xbox games.
Volgens mij bedoelt hij dat iSneaker dan even zijn Xbox aan zijn 24"scherm moet hangen. Dan speelt hij namelijk ook op een 24".

In ieder geval: Er zijn ook Xbox Emulators, alleen dan heb je een heel zware pc nodig om die games dan goed te kunnen spelen.

En om nog iets toe te voegen aan dit nieuwsbericht: Het is doodzonde dat ze helaas bij dit deel alleen maar naar het design hebben gekeken en niet naar de verhaallijn.
Dit jaagt andere gamers op onnodige hoge kosten door later nog eventjes een DLC toe te voegen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True