Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 18 reacties

Nadat de uitgever lange tijd zijn kaken stijf op elkaar hield over de exacte releasedatum voor de nieuwste Prince of Persia, heeft Ubisoft nu aangekondigd dat het spel op 4 december in de winkels zal liggen.

Niet lang geleden opperde de uitgever nog een release in de laatste week van november, maar dat wordt nu een week later. De platformer, waarvan in juni op Tweakers.net nog een preview verscheen, komt uit voor de pc, Xbox 360 en de Playstation 3. Onder de titel Prince of Persia: The Fallen King zal op 4 december ook een 2d-versie voor de Nintendo DS uitkomen, zo laat Ubisoft in een persbericht weten.

De nieuwe Prince of Persia krijgt een opvallende, cell shaded vormgeving, die is verkregen door het toepassen van deels handgetekende karakters en omgevingen. Verder zouden de ontwikkelaars in de gameplay de nadruk hebben verschoven van het aangaan van gevechten naar het uithalen van acrobatische toeren. De mogelijkheid om met behulp van speciale krachten terug te gaan in de tijd, is echter geschrapt.

Prince of Persia
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (18)

Illustrated graphics is natuurlijk gewoon een buzzword dat ze zelf bedacht hebben om iets "heel nieuws" te hebben. In principe is het gewoon cell shading met een hoger detail level, zodat je meet een geverfde feel krijgt met vloeiendere overgangen dan de 'cartoony' feel die meestal het resultaat is bij cell shading.

Wat ik tot nu toe gezien heb komt het effectief erop neer dat de karakters enzo die meer in focus zijn cell shaded worden, en de omgeving e.d. die meer de achtergrond vormen gewoon 3d gerenderd zijn.
Ik vind dat de cell-shading veel van de mysterieuze setting weghaalt. Vooral de line-art om de karakters heen is voor mij een afknapper. Zonde, vond namelijk de graphics van eerdere 3D versies van Prince of Persia erg 'interessant' (wel inmiddels voor verbetering vatbaar, maar de sfeer was goed).
Ik geef je gelijk, warrior within en 2 thrones hadden echt zo'n lord of the rings-achtig sfeertje. Nu met die cell shaded gaat veel van die sfeer verloren... denk ik.

Maar eerst zien vooraleer ik oordeel. Ik denk persoonlijk dat ze warrior within nooit meer kunnen evenaren. Dit spel was ťcht briljant.
Warrior Within hoeven ze van mij ook niet te evenaren...ik hoop dat het Sands of Time kan evenaren, welke ik persoonlijk stukken beter vind dan Warrior Within.
ook mee eens, cell shading kan goed werken in bepaalde games, maar bij PoP vind ik het ook niet passen en ademt de game een heel andere sfeer uit. Jammer!
Dat is waarschijnlijk ook de bedoeling - het enige wat dit spel met zijn voorgangers (lees: PoP SoT serie) overeen heeft is de naam. De verschillen tussen de originele PoP en de 'nieuwe' waren ook enorm.
Dapper dat ze wat nieuws proberen vind ik, deze stijl is alleen echter ook niet aan mij besteed. Volgende keer beter.
De cell-shaded look is natuurlijk even wennen, het haalt het "stoere" een beetje weg imo.
Maar als de gameplay weer ijzersterk is als WarriorWithin/Two Thrones :D , kijk je zo door de cellshaded look heen!

iig zeker een spel wat ik ga halen! O-)
Ik blijf het jammer vinden dat ze geen Wii versie maken..
Warrior Within vond ik juist een prutsspel qua sfeer. Die standaard stoere-vechtbaas-die-al-25-jaar-rookt paste totaal niet bij de vriendelijke prins uit het eerste spel. Dit is een geheel nieuwe prins, maar vind zo het mysterieuze 1000-en-1-nacht sfeertje iig een stuk beter overkomen dan in Warrior Within.
De game heeft geen cell shaded graphics, maar illustrated graphics. Een subtiel, maar wel significant verschil voor de stijl, look en feel van de graphics.
LOL, feest der herkenning om het weer terug te zien _/-\o_

Ben wel erg benieuwd naar hoe deze nieuwe PoP gaat spelen. Die nieuwe cell-shaded achtige look vind ik wel wat hebben. Combineer dat met puike gameplay en we hebben hier een topper.
De originele :D Kan me nog herinneren dat ik die toen gespeeld had als kleine jogen op de computer van me pa :P Dat was wel de mooier uitziende mac versie :P
ah die heerlijk sound-track ook
overigens een van de enige spellen in het "vecht en spring en loop daar gangen"-genre dat mijn vriendin ooit kon bekoren
ik herinner me dat je door shift-iets te drukken en dan een muur in te lopen je op "geheime" gebieden uit kon komen :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True