Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 11 reacties

Ubisoft heeft de introductie van Tom Clancy's Splinter Cell Conviction uitgesteld. Het actiespionagespel komt niet, zoals aanvankelijk was gepland, begin 2009 uit, maar zal pas later dat jaar en mogelijk zelfs pas begin 2010 verschijnen.

Splinter Cell Conviction Dit heeft de uitgever donderdag bekendgemaakt bij de presentatie van zijn jongste kwartaalcijfers. Volgens Ubisoft stond Splinter Cell Conviction aanvankelijk gepland voor het vierde kwartaal van het lopende boekjaar. Dat zou betekenen dat het spel in de eerste drie maanden van 2009 had moeten verschijnen. De introductie is echter uitgesteld naar het fiscale jaar 2009-2010, zodat het spel tussen april 2009 en maart 2010 het levenslicht zou moeten zien.

Het uitstel komt niet geheel onverwacht. Niet alleen werd er bij de jongste editie van de Ubidays met geen woord over het spel gerept, ook werd in mei al bekend dat Ubisoft de ontwikkeling van Splinter Cell Conviction tijdelijk in de koelkast had gezet omdat het spel in vergelijking met recente games niet vernieuwend genoeg meer zou zijn. Games zoals Ubisofts eigen Assassin's Creed zouden Splinter Cell Conviction technisch al zijn voorbijgestreefd. Aangenomen mag worden dat Ubisoft de extra tijd zal gebruiken om het spel op dat vlak te verbeteren.

De komende maanden zal Ubisoft wel al Brothers In Arms: Hell's Highway voor de Xbox 360, de pc en de PS3 uitbrengen. Soul Calibur zal zijn opwachting maken op de Xbox 360, de Wii en de PS3. Ook staan er nieuwe casual games op stapel voor de DS en Wii.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (11)

Ik hoop dat ze het verhaal eens wat uitbreiden. In Deel 1 t/m 4 werd er nauwelijks gesproken over Sam Fisher's hobby's, zijn vrouw en kinderen, etc. en zulke andere ''persoonlijke zaken'' van Sam. Gezien dit deel meer in de civiele wereld zal plaatsvinden, als ik de trailer moet geloven, en dus niet meer in verre landen lijken mij dat er een bepaald persoonlijk verhaal moet komen van Sam.

De trailer vond ik wel gaaf:
-> vanuit het donker hand-to-hand fights is iets anders dan in eerdere delen met een ''sticky shocker'' of met een vuistslag iemand in 1 mep neerhalen. Sam Fisher kan naar mijn idee nog wel aardig wat met z'n ''martial arts'' gaan doen in de games.
-> je moet je omgeving echt gaan gebruiker om je te verbergen (in geval van nood), of je verbergen tussen de menigte mensen, Sam Fisher is nu namelijk op de vlucht (voor ''iets'' wat niet duidelijk wordt)
-> sneller denken over je tactiek, als man op de vlucht heb je niet meer alle tijd om vanuit een dekkings plaats rustig je tijd te nemen.
-> omgevingen die er zeer gedetailleerd uitzien

Ik vraag me trouwens af of ze deel 4 (double agent) qua actie wel kunnen verbeteren, ik vond dat namelijk een érg gaaf deel van de Splinter Cell serie; je kon namelijk een keer de bad guy spelen (hoewel je dan dus wel de verhouding met de NSA goed moest houden natuurlijk).
Sorry, maar ik vind het een foute beslissing.

Assasins Creed was echt slecht qua gameplay en dat was totaal niet vernieuwend te noemen. Beetje rond huppelen keer slaan en dat was het. Qua Graphics zag het er dan wel fanatastisch uit. Daar valt niets over te klagen. Ik vind het laatste deel van Splinter Cell (Double Agent) dan ook nog vernieuwender dan Assasin's Creed.

Al om al hadden ze voor mij beter Assasin's Creed de koelkast in kunnen leggen.
Dan waren we nu waarschijnlijk zoet met Splinter Cell Conviction als ze daar dan alle aandacht voor hadden gegeven.

Inmiddels weet iedereen dat graphics niet bepalend zijn voor een leuke game

[Reactie gewijzigd door JayZer op 25 juli 2008 16:19]

AC slechte gameplay en niet vernieuwend? Kom op zeg. Het was herhalend en werd al snel saai, dat wel. Maar de gameplay mechanics en controls zaten goed in elkaar, en het freeroam karakter met zoveel mensen in kleine ruimtes die aardig reageren was best vernieuwend. AC was allesbehalve een 13-in-een-dozijn-game. En er werd ook gezegd dat AC deze Splinter Cell technisch voorbij streefde. Dat heeft weinig te maken met of het een beter spel is of niet. Waar jij het over hebt is puur en alleen een kwestie van smaak.

Persoonlijk vond ik de controls in Double Agent (want dát was de laatste Splinter Cell, niet Chaos Theory) vrij stroperig en maakte ik vaak ongewild fouten door net achter dat ene hoekje te blijven hangen oid. Dat ging in AC allemaal een stuk vlotter.

Daarnaast vind ik het knap dat jij het een foute beslissing kan vinden zonder enige kennis van zaken over de staat van het project. Misschien moet je solliciteren bij het management van Ubisoft? :)

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 25 juli 2008 15:43]

Wat is er zo leuk aan een spel als het saai is. jij blijft een spel spelen omdat de controls goed aanvoelen. Ga Pac-man of Tetris spelen. :)

Free-raom is niet echt vernieuwend meer. er zijn al meer spellen vooraf gegaan. Denk aan S.T.ALK.E.R. - Far-Cry en zelf WOW en dat is nog wel online.

Maar inderdaad het is mijn mening daarom zeg ik ook "Ik vind".

Ze hebben ook niets los gelaten over de toestand van het spel. Dus je mag speculeren naar hartenlust. Zij laten een gat open die de consument mag opvullen. Maar Ubisoft kennende zal er echt niets mis mee zijn. Het zal wel meer een financieel plan zijn om ook de winst te verspreiden.
Wat is er zo leuk aan een spel als het saai is. jij blijft een spel spelen omdat de controls goed aanvoelen.
Gast, ik heb het hele woord "leuk" oid niet in mijn mond gehad. Ik beweer helemaal niet dat AC een leukere game is dan Splinter Cell. Maar als ik er dan toch op in mag gaan: een spel begint niet saai. Hij wordt pas niet leuk op het moment dat het saai wordt. Daar had AC last van, maar dat had weinig met de techniek te maken (overigens hebben ze dat voor de PC versie wat uitgebreid zodat het minder saai werd). En ik heb het, net als Ubisoft met hun argument dat AC Splinter Cell voorbij streefde, louter over techniek. Dan kun je er wel allemaal andere dingen bij gaan halen (niet leuk, saai etc) maar daar heb ik het niet over en was dus ook niet hetgeen waarover ik in discussie ging. Pac man en tetris zijn trouwens best boeiende games ;)

Overigens heb ik ook niet gezegd dat freeroam vernieuwend was (en dan is het wel weer jammer dat je GTA niet noemt als voorbeeld). Ik zei:
het freeroam karakter met zoveel mensen in kleine ruimtes die aardig reageren
STALKER, Far Cry en WOW hebben geen van allen de levendigheid van NPCs en de manier zoals ze op jou reageren zoals AC dat kent. Het is die hele immersive setting die best vernieuwend was - vooral omdat de techniek er voorheen nog niet echt rijp voor was (de pathfinding van al die NPCs is namelijk best ingewikkeld en tijdrovend om uit te voeren in in zo'n grote dichtheid).

En je speculeert maar een eind weg, daar hou ik je niet voor tegen. Ik zeg slechts dat je argumenten over AC (die je erbij haalt omdat dat door Ubisoft als reden wordt aangehaald) geen hout snijden :). Je hoeft AC geen leuke game te vinden, maar het was zeker niet slecht kwa gameplay en allesbehalve onvooruitstrevend.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 25 juli 2008 17:32]

Het is pas jammer, als de serie je dalijk tegenvalt doordat ze hem gewoon in 2009 hadden uitgebracht. Als Ubisoft zelf al erkend dat ze het spel voorbijgestreefd zijn met Assassin's Creed, kan ik niets anders zeggen dan lof voor deze beslissing om het uit te stellen te verbeteren en deze reden ook nog eens niet onder stoelen of banken te schuiven.
Het is jammer dat wij als gamer zijnde nu langer moeten wachten, echter is dit de enige en juiste beslissing van Ubisoft.
Het nu uitbrengen zou niet geheel verstandig zijn gezien ze aangeven dat Assains creed Splinter Cell Conviction technisch al is voorbijgestreefd.


Ik heb dus veel respect voor deze beslissing dat ze de tijd goed zullen benutten om het spel nog beter en technischer te maken(vernieuwender)
Vind het ook erg netjes hoe ze hiermee naar buiten zijn getreden open en bloot en eerlijk

[Reactie gewijzigd door pino85 op 25 juli 2008 15:04]

Het is maar goed ook dat ze dat doen, ik wacht liever nog een jaar op Splinter Cell wetend dat ik weer een rete goed hoofdstuk van de serie ga spelen dan dat ze het nu op de markt brengen en ik een 13 in een dozijn game krijg voorgeschoteld.

Ik vind deze 'Jason Bourne Style' wel een leuke wending in de serie maar ik hoop stiekem toch wel dat het gadgetgehalte hoog zal zijn en dat je wellicht als aanvulling/ verandering een keer auto mag rijden (carchase), hoort erbij als je op de vlucht bent lijkt mij zo. Mits ze verder gaan op wat we al gezien hebben van deze nieuwe Splinter Cell.

Een open enviroment zou ook leuk zijn, ipv pre-set levels.

Ubisoft heeft de winst van een nieuwe Splinter Cell niet nodig dit boekjaar want met toppers zoals Far Cry 2 en Soul Calibur, Prince of Persia e.d. gaan ze een goed jaar tegemoet.

Ubisoft Montreal heeft met een interview met de jongens van de (nieuwste) PU ook aangegeven de Splinter Cell franchise te willen koesteren omdat het hun dierbaar is (logisch want het is een ijzersterke serie met veel aanhangers).

Dus het is een win-win situatie; Ubisoft krijgt zijn geld dit jaar toch wel en kan volgend jaar geld verdienen met een nieuwe Splinter Cell en de gamers krijgen hopelijk een betere Splinter Cell dan oorspronkelijk uit zou komen.

Blij dat er toch nog clubs zoals Ubisoft zijn die wel zorg besteden aan de kwaliteit van hun producten.

[Reactie gewijzigd door Roorensu op 25 juli 2008 15:59]

Aan de ene kant begrijpelijk dat ze het uitstellen en het concept als zodanig ook nog eens onder de loep willen nemen (vind het een bijzonder leuke serie, maar over de hele linie is het toch veel van het zelfde, dus enige echt vernieuwende elementen qua gameplay e.d. zou best eens een welkome aanvulling en verrijking van de serie kunnen zijn).

Aan de andere kant schuilt er natuurlijk ook wel een klein beetje gevaar in deze aanpak. Ze kunnen natuurlijk ook te lang wachten, op dezelfde manier zoals dat wel eens geopperd wordt bij BiA - Hell's Highway. Da's ook al een mooie poos 'in the making', een 'x' aantal keer uitgesteld met als gevolg dat het tegen de tijd dat het uitkomt uberhaubt al aan alle kanten voorbijgestreefd kan zijn.
nieuws: 'Ubisoft stuurt Splinter Cell Conviction terug naar de tekentafel' -update

Vorige keer was het zogezegd "speculatie" dat Splinter Cell uitgesteld zou worden. Blijkt dat het Xbox magazine het dan toch bij het goede eind had.
Ik vind het trouwens best verstandig dat ze het uitstellen. In plaats van de release te rushen of er een "dertien in een dozijn" spel van te maken, kiezen ze voor de kwaliteit (en niet de kwantiteit).

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True