Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 32 reacties
Submitter: Marbh

Uitgever Ubisoft zal op de E3 zeer waarschijnlijk nieuwe informatie geven over Splinter Cell: Conviction, dat er wellicht zelfs speelbaar zal zijn. Beyond Good & Evil 2 lijkt, ondanks een onlangs uitgelekt filmpje, niet te worden getoond op de show.

Splinter Cell: Conviction werd vorig jaar door Ubisoft uitgesteld, maar lijkt op de E3 weer tevoorschijn te komen. Ubisoft lanceerde woensdag een teaser-website voor het spel. De site biedt weinig concrete informatie, maar gezien de timing van de lancering ligt het voor de hand dat het spel zijn opwachting zal maken op de E3, begin juni in Los Angeles. Een andere titel van Ubisoft, Beyond Good & Evil 2, zal waarschijnlijk niet of nauwelijks ten tonele verschijnen, zo meldt UGO. Dit in tegenspraak met geruchten, die ontstonden toen een filmpje op Youtube verscheen waarin naar verluidt beelden van Beyond Good & Evil 2 waren te zien.

Hoewel niets in het filmpje erop wijst dat het gaat om officiële beelden van Beyond Good & Evil 2, is de gelijkenis tussen het hoofdpersonage in het nieuwe filmpje en die van Jade in de vorig jaar door Ubisoft vrijgegeven teaser erg groot. De beelden laten een scène zien waarin het hoofdpersonage zich door de spelwereld haast, op de vlucht voor soldaten. Hoewel het filmpje waarschijnlijk een goede indicatie is voor hoe het spel er uit zal zien, gaat het hier waarschijnlijk niet om echte beelden van de gameplay, maar om een zogenaamd 'proof of concept'-filmpje, dat de uitgever gebruikt om partners en investeerders een idee te geven van het spel.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (32)

Wow Beyond Good & Evil 2 ziet er erg goed uit! Dat rennen, vliegen springen duiken en weer opstaan heeft trouwens veel weg van Assasins Creed.
Ik moest er ook gelijk aan denken. Het lijkt zelfs wel dezelfde engine.
Weer typisch zo'n ontzettend domme opmerking... gooi het woord "engine" in je zin en het lijkt alsof je er verstand van hebt.

Allereerst is dit filmpje een render van PoC materiaal. Het draait niet op een "engine". Dit is ook niet hoe het spel eruit zal zien, dit is hoe het benaderd zal worden. Hoe goed ze dat lukt is altijd maar de vraag.

Daarnaast, ALS ze al dezelfde engine zullen gebruiken dan zal het een nieuwere versie zijn en een game-engine is niet herkenbaar aan hoe een mannetje beweegt, hoe textures eruit zien of hoe de sfeer is... zelfs niet aan hoe mooi het er uit ziet of hoe lekker het speelt.

De tijd waarin engines herkenbaar waren aan uiterlijk van een game is al lang voorbij, de engine is nu alleen nog belangrijk voor de game developers (toolkit en gebruiksgemak) en performance, sommigen zijn efficienter voor massa's meshes en grote gebieden (TES, FO3, ID tech 4/5) en anderen juist voor zeer gedetailleerde maar kleinere gebieden. (UE3, ID tech1/2/3)

Op consoles maakt dit voor de eindgebruiker al helemaal geen drol meer uit.
dat is ook niet waar.
een engine kan je weldegelijk herkennen aan belichting
*doom 3 en UE3 zijn erg plastic metallic achtig)
er is een manier hoe ze berekend worden en dat veranderd neit en dus kan je de engine daaran herkennen.

en aan hoe een character beweegt kan je het ook herkennen omdat sommige engines animaties procedureel kunnen blenden en andere niet.
sommige een maximaal aantal animaties hebben.
net als de een meer polygonen aankan dan de ander.
ook aantal blendshaps, efficiency ondersteuning voor bepaalde technieken, texture sizes etc.

de engine zegt weldegelijk heel veel voer hoe de game gaat worden
het kan wel anders met dezelfde engine maar het bepaalt een heleboel
Dit is waarom ik zei: "De tijd waarin engines herkenbaar waren aan uiterlijk van een game is al lang voorbij"

een engine kan je weldegelijk herkennen aan belichting
*doom 3 en UE3 zijn erg plastic metallic achtig)

In de tijd dat ID tech 3 (doom 3) beschikbaar kwam was het gebruik van normalmapping gecombineerd met specular maps op alle oppervlakken een heilige graal, en game designers zijn daar dan ook compleet op los gegaan. Dit is echter een keuze die de designers hebben genomen, en niet een beperking die door de engine opgelegd is. de ID engines zijn over het algemeen niet erg gebruiksvriendelijk, in de zin dat hulp van de studio onmisbaar was om er een game mee te produceren - dit is nog een reden waarom de D3 engine zich meerdere malen op dezelfde manier gepresenteerd heeft.

Dat je ditzelfde over UE3 zegt vind ik hoogst merkwaardig, UE3 is uiterst flexibel in zijn gebruik en de games die erop gebouwd zijn zien er zeer varierend uit.

er is een manier hoe ze berekend worden en dat veranderd neit en dus kan je de engine daaran herkennen.
Niet per se waar. Ik heb het over NU, niet vroeger. Nagenoeg alle shaderfuncties zijn tegenwoordig vastgelegd in een grafische API (zij het dx9/10 of opengl) en zijn in moderne engines op allerlei manieren aan te roepen. Dat games van dezelfde studio vaak ook dezelfde sfeer hebben ligt, wederom, puur aan de artiesten en design keuzes. Niet aan het feit dat ze hun vertrouwde engine niet anders zouden kunnen gebruiken.

en aan hoe een character beweegt kan je het ook herkennen omdat sommige engines animaties procedureel kunnen blenden en andere niet.
Daaraan is niet te herkennen welke engine je gebruikt. Animaties worden in externe software gemaakt en als je vaststelt dat animaties niet "procedureel geblend" worden kun je niet meteen zeggen welke engine dat dan moet zijn.

sommige een maximaal aantal animaties hebben.
Heb ik al gezegd dat ik het over NU heb en niet vroeger? Sterker nog... waar ben jij ooit zo'n limiet tegengekomen? Ik kon al zoveel animaties gebruiken als ik wilde in quake2 en unreal 1
net als de een meer polygonen aankan dan de ander.
Dit zei ik ook al, de ene engine is er beter voor geschikt dan de ander, maar de engine beperkt je polygonenaantal niet - ik kan nu een model met een half miljoen polygonen in UE2 laden en realtime bekijken, maar in die tijd waren computers daar niet geschikt voor.
ook aantal blendshaps, efficiency ondersteuning voor bepaalde technieken, texture sizes etc.
aantal blendshapes? efficientie in technieken? texture resoluties? etc?
waar heb je het in vredesnaam over? Is dit een stukje dat je er achteraan plakt om het als een lange opsomming te laten klinken of geloof je serieus dat als ik degene waarop ik reageerde met mijn post een onbekende game voorschotel dat ie mij even meldt dat de texture op de muur 512x512 is en het daarom de Source engine moet zijn? Of doordat zijn framerate 46 is moet het wel op UE2.5 draaien? Dit is ook waarom ik consoles meldde - geheugen is op consoles zodanig beperkt dat vaak 2048x resoluties (die op PC beschikbaar zijn) sowieso achterwege gelaten worden. De game word getest om een FPS van 30 in stand te houden.

de engine zegt weldegelijk heel veel voer hoe de game gaat worden
het kan wel anders met dezelfde engine maar het bepaalt een heleboel

De engine zegt welke beperkingen aan de technieken zitten, maar omdat alle commercieel populaire engines nagenoeg alle shader features kunnen aanroepen heeft het in praktijk alleen maar voor en nadelen voor de developers. De eindgebruiker, zeker op consoles, gaat er echt niks van merken.
De spellen die gemaakt zijn met UE3 kun je er vaak (dus niet altijd) weldegelijk uithalen hoor.

En als je kijkt naar bijvoorbeeld Pray en Doom 3 dan kun je ook wel zien dat het met dezelfde engine gemaakt is.
Zeg je dit nu omdat je GoW op UT3 vond lijken of...?
Wederom is dat simpelweg omdat dezelfde artiesten er aan gewerkt hebben met een engine die nog niet commercieel beschikbaar/wenselijk was.

Als ik dan eens naar RB Vegas of Mortal Combat vs. DC Universe kijk zal ik daar, en een leek al helemaal niet uithalen dat dit de UE3 onder de motorkap heeft.

Pray en Doom 3, ja... Nu mag gezegd worden dat ik het over moderne engines heb en doom3 heeft zijn tijd er al redelijk op zitten. Hooguit gaat Duke Nukem Forever er nog op uitgebracht worden, maar dat zou moord zijn van de koning der vaporware.

In ieder geval, lees de bovenstaande post (reactie op freaq) voor mijn commentaar op de D3 engine.
Je kunt ook al aan het camerawerk zien dat dit geen ingame beelden zijn. Waarschijnlijk word je gek als je constant moet gamen met een wiebelende kijk op je karakter. Los daarvan zijn dit beelden waarvan ik hoop dat games er echt zo uit gaan zien een keer. Het ziet er enorm realistisch uit.
Ik moest ook een beetje denken aan Assasins Creed in combinatie met Mirror's Edge. Kan iets moois worden!!
De bewegingsvrijheid die in dit filmpje te zien is doet mij denken aan Assasins Creed.

Voor de rest zie ik geen vergelijkingen.

Zal mij benieuwen hoe dicht ze bij de speelbaarheid van dit filmpje komen
Dat het er goed uti ziet heeft alles te maken met het feit dat het niet ingame is. Allleen de camera en animaties bevestigen dat al. Misschien dat het in-engine is, maar wat mij betreft kan het net zo goed volledig prerendered zijn.

Jammer eigenlijk, want het zou wel heel mooi zijn als de game op die manier zou spelen.
Precies wat ik dacht, die schuin hangende en schokkende camera geeft een heel leuk effect, lekker chaotisch en opgejaagd. Het zal me echter niets verbazen als dit meer een pre-rendered concept is dan echt onderdeel van het spel. Helaas.
Ik kijk zo erg uit na 'Beyond Good & Evil' het eerste deel was niet bepaald ingewikkeld, maar speelde zo lekker weg. Dat ik echt van baalde de game uitgespeeld te hebben.
Het eerste deel was erg ondergewaardeerd, maar inhoudelijk dik in orde. Veel variatie en de humor in de game was ongekend. (Nederlandse voice daar gelaten :r)

Zal me overigens niets verbasen als ubisoft stiekem toch BG&E gaat tonen, ze houden daar wel van een verrasing en geintje.

De aankondinging van de game is overigens bijna 1jaar terug; 29 mei 08;
nieuws: Ubisoft kondigt Beyond Good & Evil 2 aan
Dat was op de Ubiday's ... ik dacht dat zij dat geannuleerd hadden voor dit jaar. Dus vestig nog steed mijn hoop op de E3

Prachtig filmpje; ik hoop echt dat dit ingame is :P :P
http://www.gamert.nl/video/dump_beyond_good_evil_2.html

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 14 mei 2009 13:28]

Het eerste deel was erg ondergewaardeerd
Nee hoor, de meeste recensisten waren er erg lovend over. Hij heeft ook een mobyrank van 89 en een metacritics rank van 86. Waar het mis is gegaan is de marketing - niemand kende het, en dus kocht niemand het. Ik heb het eerste deel ook alleen maar gespeeld omdat m'n vriendin, een complete non-gamer verder, het een keer toevallig had gekocht omdat het haar wel een leuk spel leek om te spelen op m'n xbox. 't Is ook een van de betere games in m'n collectie. Alleen jammer dat de replay-waarde vrij laag is.
(Nederlandse voice daar gelaten :r)
De nederlandse voicetrack bij deze game was juist de beste die ik ooit gehoord heb! Even een paar minuutjes ontwenningsverschijnselen van het "dit-is-niet-engels-dus-bah" gevoel maar daarna speelt het ook gewoon heel goed weg. Ja, er waren misschien een paar rare zinnetjes soms maar er zat gewoon net zo goed gevoel in zoals bij de engelse voicetrack.

[Reactie gewijzigd door laminaatplaat op 14 mei 2009 18:12]

Mamago garage ^^

die voice acting was geniaal xD
Ziet er veel belovend uit, doet me een beetje denken aan de intro van Casino Royale :)
Ik heb het eerste deel van BG&E met plezier gespeeld, nu nog afwachten of er nieuwe toevoegingen zijn aan de gameplay.
Wie Beyond Good and Evil nog eens wil spelen op zijn Vista pc: Het spel is te koop via Goold old Games voor nog geen 10 dollar, volledig geoptimaliseerd voor Vista en DRM vrij ;)

[Reactie gewijzigd door boe2 op 14 mei 2009 13:44]

offtopic:
Bedankt voor de tip, interessante site
Waarom moeilijk doen, als het ook makkelijk kan en je toch al steam hebt? O-)

En werkt wel degelijk op vista.

[Reactie gewijzigd door Morphix op 14 mei 2009 15:24]

Wat dacht je van DRM en het verplicht moeten draaien van steam?
Eens je het spel gekocht hebt wordt die toegevoegd in jouw gallery en krijg je een downloadlink . Eens de setup gedownload is, is het spel volledig van JOU. Hoezo, "moeilijk"?

(EN compatibiliteit met vista is ook geen onbelangrijk voordeel, de originele versie evenals jouw steamversie werkt niet op vista)

[Reactie gewijzigd door boe2 op 14 mei 2009 14:51]

Mijn Steam versie anders wel, hoor. Dat was juist de hele reden dat ik de Steam versie weer in huis gehaald heb, ik had de CD al liggen maar die werkt niet op Vista64.
Ik ben heel benieuwd hoe ver ze zijn gekomen met SC. ik vind het tot nu toe één van de meest vermakelijke games. Al heb ik mijn twijfels over deze versie die flink afwijkt van de high tech pakken en wapens in de vorige. Ik ben benieuwd!!
Eindelijk weer Splinter Cell nieuws. :) Ik hoop dat het helemaal goed gaat komen, met deze komende vijfde titel.
Beyond good and evil deel 1 was echt vet ! En dit filmpje ziet er ook weer erg goed uit. Hoewel dit filmpje me niet echt doet denken aan het eerste deel. Maar zoals in het artikel al staat zal het wel proof-of-concept zijn. Ben erg benieuwd naar de uiteindelijke game iig. Spliter cell interesseert me dan weer iets minder. :P
Dat Beyond Good and Evil 2 filmpje ziet er goed uit, maar ik hoop niet dat je ook op deze manier en op dit tempo gaat spelen. BG&E was toch altijd redelijk rustig met slechts een paar snelle momenten. Op hoop van zegen dan maar :p
Om het engine verhaal maar even de wereld uit te helpen
Assassins Creed draait zoals sommige weten op de Skimitar Engine
en Beyond Good & Evil 2 draait op de Jade Engine.
Dat was deel 1, niet deel 2. De PoP Sands of Time trilogie gebruikt ook de Jade engine, trouwens. Zou me niks verbazen als ze voor deel 2 inderdaad Scimitar inzetten, die werkte voor AC en de nieuwe PoP ook prima.
Klink misschien vreemd, maar ik vind het veel lijken op Mirror's Edge lijken :P Met dat springen enzo, en ook die helikopter, dat heb je in het begin ook.
Klinkt niet vreemd, is gewoon zo. Stel je ME voor ergens in PoP-land.
Beyond Good'n'Evil is helemaal geen ren/vlucht spel.. dus imho slaat deze teaser nergens op.. Maar dan gewoon een nieuwe Mirror's Edge..
In het vorige spel zaten er wel al wat ren/vlucht levels in.
Als je bijv in de stad achtervolgt wordt Alpha sectie nadat je wat parels hebt gestolen.

Hoop alleen wel dat het niet alleen rennen en vluchten wordt. En dat er meer in terug komt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True