Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 20 reacties

Ontwikkelstudio Guerilla heeft informatie vrijgegeven over het multiplayer-gedeelte van het Nederlandse schietspel Killzone 2. Spelers kunnen uit acht rollen kiezen, met elk een primaire en een secundaire functie.

In het multiplayer-gedeelte van Killzone 2 kunnen spelers 'badges' kiezen. Een badge geeft aan welke rol de speler speelt binnen het team waar hij deel van uitmaakt. Badges zijn er in twee vormen, een primaire en een secundaire. De primaire badge bepaalt wat de voornaamste eigenschap van de speler is en hij heeft ook invloed op het uiterlijk ervan. Als aanvulling hierop kan de speler een secundaire badge kiezen. Er zijn acht primaire en acht secundaire badges, en alle primaire en secundaire badges kunnen met elkaar worden gecombineerd.

De standaardrol van een speler is Rifleman. Dit is de rol die de speler krijgt als hij geen badge selecteert. De Rifleman kan uit alle wapens kiezen, behalve de wapens die bij een bepaalde rol horen. De Engineer kan een automatische mitrailleur opzetten en heeft als secundaire rol om dergelijke wapens te repareren. De Medic kan doodgeschoten teamleden tot leven wekken en heeft als secundaire rol het verspreiden van medipacks, die door teamleden kunnen worden opgepikt. De Scout kan zichzelf bijna onzichtbaar maken en heeft een zeer interessante secundaire functie: hij kan een markering op de rug van een tegenstander plakken, zodat zijn teamleden de coördinaten van de betreffende speler zien.

De Assault heeft een harnas dat twee keer zo sterk is als de normale variant. Met de secundaire badge kan de Assault tijdelijk harder rennen. De Tactician gooit gekleurde rookbommen die dienst doen als tijdelijk spawnpoint. Met de secundaire badge heeft de Tactician de mogelijkheid om luchtsteun van een vliegende robot in te roepen. De Saboteur kan zich tijdelijk vermommen als vijandelijke speler. Ook de secundaire rol van de Saboteur is interessant; hij heeft een C4-granaat die hij ergens op kan plakken en op afstand kan ontsteken.

Killzone 2 moet in februari 2009 af zijn en verschijnt alleen voor de Playstation 3. Het spel wordt gemaakt door het Amsterdamse Guerrilla Games. Er kunnen 32 gamers tegelijk online spelen en het multiplayer-deel zal acht verschillende maps bevatten.

Killzone 2 Killzone 2 Killzone 2 Killzone 2 Killzone 2 Killzone 2 Killzone 2 Killzone 2 Killzone 2 Killzone 2 Killzone 2 Killzone 2
Video (Killzone2_E3_2008.flv)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (20)

Dit wordt zeker 1 van de beste shooters alle tijde volgende redenen

- De game komt van Hollandse makelij... (Uit Amsterdam dus de joints hebben zeker ideeën veroorzaakt :P )
- er is $50.000.000 dollar in gestoken.
- de game heeft zeer veel releasedates gehad die steeds werden uitgesteld wat betekend dat kwaliteit toch wel hoog in het rijtje staat.
- geavanceerd rangsysteem.
- betere graphics dan Gear of War 2 en dat ziet er al goed uit...
- eindelijk een shooter met een goed verhaal.
- 32 players online, want bij GOW is 8 de max en is gewoon veelste weinig.
- geavanceerde A.I.
- geavanceerd dekkings systeem
- grote maps

man man man wat kijk ik uit naar deze titel zeg...
Tja, het ziet er mooi uit, maar of het ook leuke gameplay heeft, dat moet ik nog zien. Killzone 1 had namelijk ook geweldige graphics, maar dat was ook het enige.

Daarnaast vind ik 50 miljoen wel erg veel, GTA IV en Halo kosten nog minder dacht ik. Heb je een bron daarvan? Ook is het rangsysteem nog niet uitgebreid uitgelegd, is nog weinig bekend over de A.I. en dekkingssysteem en al helemaal niks over de grote van de maps. Ook weet haast niemand hoe het verhaal loopt.

De graphics zien er inderdaad erg goed uit, maar Crysis ziet er toch echt nóg beter uit :P . Ik zou bijna zeggen dat je daar werkt .
Ik ga niet beweren dat dit niet een van de beste spelen ooit wordt (dat moeten we maar afwachten :P) maar de 'redenen' die jij aangrijpt zijn helemaal geen vrijgelijde voor een episch product, bij deze tegenvoorbeelden voor elke lijn:

- klompen zijn ook Hollands, en wie draagt die nog?
- De film Transformers had ook een hoog budget... kwaliteit is dus geen kwestie van geld :)
- Hellgate London is ook vaak uitgeteld geweest, en das volgens mij DE flop van 2007
- rangen zijn leuk voor de top 100, de 99,900 andere spelers hebben er niets aan te weten hoeveel duizenden anderen er voor hen staan
- Crysis ziet er nog steeds beter uit, op dat vlak staat dit spel dus zeker niet bovenaan
- Bijna niemand kent het, maar Second Sight had ook een goed verhaal... en zoals ik al zei: bijna niemand kent het :P
- MAG komt dit jaar met 256 spelers per spel, dus die 32 is verre van indrukwekkend
- geavanceerde AI? leuk, maar kun je wel nog winnen?:P
- dekkingsysteem? leuk, maar is de wereld verwoestbaar? zo ja: die dekking duurt niet lang, zo neen: dat is een serieus minpunt
- grote maps? leuk, ook nog een gigantisch doolhof...

Of dit dus de beste FPS ooit wordt wordt afwachten, ik heb die uitspraak namelijk al over veel spelen horen gebeuren, en de meerderheid daarvan kent niemand meer :)

PS: praktisch al mijn 'tegenvoorbeelden' zijn komisch bedoeld, neem ze dus niet te serieus :P

[Reactie gewijzigd door kiang op 17 juli 2008 19:50]

zelf ik als een turk respecteer die gasten omdat ze alleen uit amsterdam komen en zo`n mooie game maken.. dus jij beweert na al die trailers en details van de spel dat de spel een flop kan worden ? zielig echt zielig..
Erg, erg gaaf en interresant. 32 spelers is aardig wat en dat geeft al lekker veel actie :) zeker die scout is erg gaaf! Uniek denk ik.

Hoe vaak denk je niet bij een shooter waar je je vrienden op de map ziet als groene stipjes, goh, als ik nou mn vijanden kon zien als rode stipjes :D prachtige functie.

Zo jammer dat ik geen PlayStation (naja alleen een PSone :P) heb, is er een kansje dat hij ook op de PC uit komt? Misschien later?

Edit: Jammer, naja als ik nog es geld over heb :P

[Reactie gewijzigd door JapyDooge op 17 juli 2008 17:13]

Nee, Guerrilla is namelijk van sony, en zal dus alleen maar games voor playstation platforms uitbrengen.

Van de site: After the successful release of Killzone for PlayStation 2, the company was acquired by Sony Computer Entertainment in 2005

OT: Het lijkt me een erg vette game. Ook het deel voor de PS2 vond ik, ondanks kleine tekortkomingen, echt geweldig. Vooral dat het zich in de toekomst afspeelt, maar dan wel realistisch (geen lasers) met een sfeer uit WOII. Het eerste wat in mij opkwam toen ik het verhaal achterop het hoesje van de eerste killzone las was dan ook, hé, dit is wat in WOII gebeurde.

Deze game gaat volgens mij echt bijzonder worden, ook het feit dat er zo ontieglijk veel tijd aan besteed wordt geeft de kwalliteit aan. Geen gerush bij deze game, maar de Hollandse developpers krijgen alle tijd van SONY, iets wat hje tegenwoordig steeds minder ziet. Games worden vaak maar uitgebracht voordat ze echt klaar zijn. Killzone twee wordt echt afgemaakt, en vol details gestopt omdat het een grote, belangrijke game is :)

[Reactie gewijzigd door jdm8 op 17 juli 2008 17:12]

Uhm, ze hadden wel een deadline.
Alle developers hebben een deadline, alleen Guerilla heeft genoeg tijd gekregen om het af te maken.
Ik kan je heel veel vertellen over de ontwikkeling maar dat mag niet omdat ik iets getekend heb >_>
Ik zou er niet op rekenen...
In Battlefield 2 zit ook al de functie dat je kan spotten en mensen zo op je kaart verschijnen en je teamleden ze ook kunnen zien. Uniek is het niet.
Een beetje zoals Enemy Territory. Echte teamplay dus!
Ik moest tijdens het lezen gelijk aan Team Fortress 2 denken, maar ze hebben stel interessante opties er extra bij, vooral een tijdelijke spawnpoint ergens plaatsen klinkt tof.
Volgens mij kan dit wel eens een heel mooie game worden om als clan te spelen. Clans die een uitgebalanceerd team hebben kunnen in dit spel wel eens heel goed worden. Nu is de vraag enkel of killzone 2 een mooi clan management systeem zal hebben vergelijkbaar met de socom games of beter. Als dit ook aanwezig is zou dit wel eens de beste multiplayer ervaring ooit kunnen worden op de PS3.
ik tel maar zeven classes/primaire badges?
Heb Killzone nooit gespeeld op PS2, maar kijk echt wel naar deze uit.

Heb Killzone op PSP gespeeld, daar was het 3rd person, maar was echt wel een dijk van een game. Úuren plezier mee gehad.
TF2 anyone?
Verder ziet het er wel erg mooi uit, maar ben benieuwd of ze hun beloftes ook waar kunnen maken. PSN staat nou niet bepaald bekend voor hun stabiele netwerk. En dan 32 spelers?
Ik ben benieuwd.
ehh Lamah, welk spel heb jij gespeeld dat je geen stabiel netwerk hebt? Bij BF: bad company heb je zelfs stabiele connectie .
Vraag me af of je als saboteur ook je C4 op je eigen teammaten kan plakken en die gebruiken als suicide bombers }>
Of op een vijandige engineer en dan wachten tot hij een turret gaat repareren, heb je twee vliegen in één klap ;). De ene badge lijkt mij trouwens wel wat nuttiger als de andere. Ik heb liever air support als de ability om eventjes wat sneller te kunnen lopen geloof ik :p

Als alles gecombineert kan worden lijk een scout met C4 mij een krachtige combinatie. Of assault samen met med kits.

[Reactie gewijzigd door jdm8 op 17 juli 2008 17:16]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True