Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 12 reacties

Ontwikkelaar Stardock werkt aan een expansion pack voor de turn-based strategische game Galactic Civilizations II. Het wordt de derde uitbreiding voor het spel, die de titel 'Endless Universe' meekrijgt.

Galactic Civilizations IIStardock hoopt het werk aan Endless Universe in augustus af te ronden. Na Dark Avatar uit 2007 en Twilight of the Arnor, dat in april van dit jaar verscheen, wordt het de derde uitbreiding voor het 4x turn-based strategiespel. Stardock wil een bundel van de drie uitbreidingen maken, die zonder de orginele Galactic Civilizations II gespeeld kan worden.

In de aankondiging laat Stardock weinig los over de inhoud van Endless Universe: er is alleen bekendgemaakt dat het verhaal voortborduurt op dat van de vorige twee uitbreidingen. In de eerste uitbreiding kreeg het spel twee extra speelbare rassen. De tweede uitbreiding bracht vooral technische verbeteringen. Door verbeteringen aan de engine werd er bijvoorbeeld negentig procent minder geheugen gebruikt voor het opslaan van textures.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (12)

Ik dacht dat Twilight Of The Arnor de laatste uitbreiding was :P
Ik heb de campaign ervan niet uitgespeeld, maar dacht dat Het Verhaal zo een beetje op z'n einde was gekomen, niet?

Aan de ene kant wel leuk natuurlijk een derde uitbreiding, maar aan de andere kant zit ik stiekum ook te wachten op GalCiv3 met éindelijk multiplayer en éindelijk een 3D-universum :)

(En als ze dan toch bezig zijn mogen ze de land battles even flink aanpakken ;) )
Stardock heeft al vele malen aangekondigt dat multiplayer absoluut de laagste prioriteit heeft, zeker bij GalCiv. Ze doen regelmatig zelf marktonderzoek en keer op keer komt het er op neer dan meer dan 90% van de spelers TBS single-player speelt terwijl bij, bijvoorbeeld, Civ4 de multiplayer toevoeging zo'n 40% van de totale development tijd in beslag nam.

Ik zou zeker niet wachten op multiplayer in GalCiv, het zou namelijk nog wel eens heel erg lang kunnen duren voordat ze dat toevoegen.....
Zolang er geen MP in het spel zit, zie je met dit spel niet spelen. Zelfde met vele andere mensen die zeer verslaafd zijn aan turnbased space mmo rts webbased.

Dat zegt al genoeg of niet.
Dat zegt dat je oogkleppen op hebt...

Maar ik snap het wel, want tegen een waardeloze en vals spelende AI spelen is heel wat anders dan tegen andere mensen.

En dat is nou precies waarop GalCiv anders is dan alle andere spellen.
1. De AI speelt niet vals, maar werkt met precies dezelfde regels.
2. De AI neemt zelf initiatief en daardoor krijg je haast het gevoel tegen mensen te spelen
3. De AI is krachtig. (ook al beweerd Brad dat het helemaal niet zo bijzonder is). De sterkste AI is op maximaal nivo niet te verslaan terwijl ie dan nog steeds niet vals speelt en dezelfde regels heeft als de menselijke speler.

Helaas mag GalCiv zelf als spel wel wat verbeterd worden. Civ4 is gewoon boeiender om te spelen dan Galciv. Replayability zou bv verbeterd kunnen worden door de tech-tree random te maken. (zoals bij Master of Orion het geval was)
Ik weet niet of je een 3D universe wel zo handig gaat vinden, we hebben er eentje in EVE-Online, ik kan je vertellen dat dit heel lastig werkt. Ik heb een heel goed 3D (wiskundig) inzicht en ik vind het veel fijner om naar 2D representaties terug te grijpen om een beetje lekker te kunnen werken met een 3D universum...
Ik had van de developers begrepen dat ze voorlopig niet aan Galciv 3 willen gaan werken. Maar eerst een meer fantasy achtig spel willen ontwerpen in de lijn van Masters of Magic. Ik kan de link niet zo direct meer vinden maar het staat ergens in het forum. Het is een post van Frogboy.

Ik ben zeer benieuwd wat ze gaan brengen in deze uitbreiding. Tot nu toe heeft elke uitbreiding van Galciv ontzettend veel nieuwe game aspecten geïntroduceerd en zijn er talloze verbeteringen doorgevoerd.

Ik hoop zelf nog het meeste op tactical combat maar ik verwacht het niet.
Ik vindt het trouwens persoonlijk best wel lastig om een 3d universum goed onder controle te houden. Sword of the stars heeft dat, het is een middelmatige 4x game maar het universum is wel 3d. Zeker als je daar in een 4 punts oorlog verwikkeld zit dan krijg je ontzettend veel fronten om tegelijkertijd in de gaten te houden.
Het universum is niet zo denderend 3D... Kijk naar ons zonnestelsel... de planeten lopen toch hoofdzakelijk in één vlak. Idem voor veel melkwegstelsels.

Dus je kunt je afvragen of het zowiezo dan wel zo 3D moet zijn. Verder is het natuurlijk gewoon een spel, en heeft de derde dimensie waarschijnlijk nauwelijks positieve invloed op het spel element.
Dit is geen release van Stardock. Het is een re-release van Kalypso Media van de GalCiv II serie met waarschijnlijk een aantal mods toegevoegd. Kortom, niet het derde expansion-pack.
Hmm ken het niet ziet er wel grappig uit..

Ook goede engine verbetering 90% :)
Het heeft slechts betrekking op negentig procent minder geheugen gebruikt voor het opslaan van textures niet op de hele engine.
dan blijft het nog steeds een goede verbetering ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True