Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 10 reacties

Ontwikkelaar Digital Extremes gaat helpen bij de ontwikkeling van de Playstation 3-versie van actiespel annex shooter Bioshock. De kennis van de studio wordt gebruikt om de game te optimaliseren voor de console van Sony.

2k logo"Toen 2K Games ons benaderde om mee te werken aan Bioshock voor de Playstation 3, hoefden we daar niet over na te denken", zei Digital Extremes-directeur James Schmalz tegen Next Generation. De in Ontario gevestigde studio werkte ook aan het actiespel Dark Sector, dat begin april voor de Playstation 3 en de Xbox 360 is verschenen. Met de ondersteunende rol is Digital Extremes al de vierde studio die meewerkt aan Bioshock voor de PS3; ook 2K Boston, 2K Marin en 2K Australia zijn betrokken bij de ontwikkeling van de PS3-versie van het actiespel, dat vorig jaar internationaal hoge ogen gooide met de pc- en de Xbox 360-versie.

Terwijl uitgever 2K Games de banden met Digital Extremes aanhaalt, lijkt het bedrijf tegelijktertijd van een andere ontwikkelaar af te willen. Website Computer and Video Games meldde woensdag dat het Britse Venom Games, dat sinds 2004 eigendom is van 2K Games, wellicht de deuren moet sluiten. Vrijdag vertelde 2K Games echter aan Next Generation dat er naar mogelijke ontslagen binnen de studio wordt gekeken, om overbodige functies weg te snijden. De uitgever deed geen uitspraken over een eventuele sluiting van de studio, die onder meer werkte aan de Xbox 360-versie van Prey en aan de boksgames Rocky: Legends voor de Xbox en de PS2 en Don King's Prizefighter voor de Xbox 360.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (10)

Wat inefficient ontwikkelen zeg, zoveel studios betrekken om een spel uit te brengen voor een moeilijk platform.
Het is juist _wel_ efficient. Meer mensen = meer kennis. Als die kennis binnen het bedrijf word gedeeld, neemt de waarde van elke participant toe. En hebben ze in de toekomst voordeel t.o.v van de concurrentie. Denk aan het gezegde "Velen handen maken licht werk" Nu is het wel zo dat de communicatie overhead toeneemt, maar dat is iets waar programeurs e.d over het algemeen beter mee omgaan dan andere branches.
het is ook meer regelen.
een klein high performance team is beter dan veel mensen.
het wordt namelijk kwadratisch moeilijker om iedereen efficient aan het werk te houden.

2x zoveel mensen is vaak 1.3x zo snel zeker in kwaliteits producten
of zelfs langzamer dan het origineel....

[Reactie gewijzigd door freaq op 4 juli 2008 16:12]

als je kijkt naar de locaties van die drie 2k-games studio's en je bedenkt dan dat de werkdagen net overlappen door de verschillende tijdszones schat ik dat ze rond de 16 uur per dag zitten, door het ontwikkelingsproces zo geografisch te spreiden verkort je de tijd die nodig is om het project af te werken (mits goede richtlijnen in documentatie en communicatie!)

als ze er nu nog eentje in india en europa proppen kunnen ze de klok rond werken
Bioshock draait toch op de Unreal Engine? Is het dan zo moeilijk om die over te zetten van de Xbox naar de PS3? (Aangezien UT3 ook gewoon op de PS3 werkt)
Het efficient laten maken op de PS3 is moeilijk. Ze willen waarschijnlijk de Cell benutten.
Bioshock maakte gebruik van een oudere UE3 versie, die werkte nog niet goed op de PS3. En.. irrational games heeft (zoals altijd) veel aanpassingen gemaakt aan de UE. Dit zal allemaal overgezet moeten worden, wat veel tijd kost (ook voor testen).

[Reactie gewijzigd door elmuerte op 4 juli 2008 16:05]

het is gewoon een erg goede game.
maakt het uit dat ie wat ouder is, en als je het een probleem vindt koop je hem toch niet.
Ik heb ook ook geen PS3, ik heb hem een jaar geleden al gehaald op me xbox :Y)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True