Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 94 reacties

Toys 'R' Us lijkt de introductie van de langverwachte game GTA IV aan te grijpen om zichzelf op de kaart te zetten. De speelgoedwinkel stunt flink met de prijs van een Playstation 3 en Xbox 360 Elite in combinatie met GTA IV.

Aanbieding Toys 'R' Us GTA IV Zo biedt de speelgoedketen een 40GB Playstation 3 met Grand Theft Auto IV en Gran Turismo 5 Prologue voor 399 euro, terwijl datzelfde bedrag elders gevraagd wordt voor enkel de console. Toys 'R' Us heeft een soortgelijke actie met de Xbox 360. De speelgoedketen biedt een Xbox 360 Elite samen met GTA IV en Halo 3 aan voor 369 euro. Ook daarbij geldt dat een Xbox 360 Elite zonder games bij de meeste concurrenten 369 euro kost.

Opvallend is dat Toys 'R' Us niet de door Sony zelf samengestelde GTA IV-bundel aanbiedt, maar de bundel met Gran Turismo 5 Prologue verkoopt en daarbij de nieuwste GTA feitelijk cadeau doet. Microsoft had eerder al aangegeven voor zijn Xbox 360 geen speciale bundel in combinatie met GTA IV samen te stellen. De fabrikant hoopte dat de handel zelf met aanbiedingen zou komen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (94)

Uhmm grappig dan ga je wel na denken over de marges op deze consoles, ik neem aan dat ze geen verlies draaien op deze stunt maar minimaal een klein beetje winst.

[Reactie gewijzigd door Astennu op 28 april 2008 12:28]

Gewoon geen winst pakken he. De marge op een console is een paar tientjes.

Het gaat hier om naamsbekendheid. Ze gaan er vanuit (hopen) dat je naast een dergelijke bundel ook nog iets anders meeneemt. (2e controller, hdmi kabel, extra spel, wifi connector, etc)

Bevalt je de service goed dan ga je vaker terug. Klantenbinding creeren.

Dat wij tweakers het hele internet afspeuren voor de laagste prijs en zelfs importeren om een tientje goedkoper uit te zijn, wil niet zeggen dat de doorsnee thuis gamer dit ook doet.

[Reactie gewijzigd door pgerrits op 28 april 2008 13:01]

Als je een PS3 + spel importeert uit Japan kom je, zelfs met verzendkosten, toch nog ruim 50 euro goedkoper uit. Wie Europees koopt is dief van zijn eigen portomonnee.
Je vergeet de importheffingen zeker? ;)
Importheffingen zijn 80 euro max. En dan alleen als ze jouw pakket toevallig er uit pakken. Mijn ervaring is dat alles gewoon zonder heffingen wordt doorgelaten als het niet zichtbaar van een shop komt. Nooit bij Amazon e.d. bestellen want die zetten er met koeieletters AMAZON.COM op zodat je altijd moet betalen.

Zelfs met importheffing is het uiteindelijk voordeliger omdat een Japanse PS3 regio A bluray films speelt. Dan heb je die paar tientjes extra in de aanschaf snel terugverdient op Aziatische en Amerikaanse import van HD films. Bluray films zijn buiten Europa toch als snel 15 euro goedkoper als in Europa.
"Importheffingen zijn 80 euro max."

Gewoon 25% van de prijs (inclusief verzendkosten)

Daarnaast wordt het bijna altijd open gemaakt. Ligt een beetje aan de verzender. Ik bestel regelmatig spullen uit de US. (waaronder rockband) Soms komt het binnen via antwerpen. Soms niet.

MIjn ervaring leert dat je bij FedEx de minste kans hebt om gepakt te worden.

En dan nog.. ik bestel Rockband in de VS 170 dollar + 50 dollar verzenkosten. Dan komen er nog 32,50 euro bij voor de doune. Is totaal 160 euro. Scheelt ietsjes dus :)
voor bedragen onder 75euro betaal je geen importheffing.
en als het als gift verstuurd word kunnen ze ook niets heffen, vraag het aan de winkel om geen bon en het woord GIFT er op te zetten.

100% legaal en geen domme belasting hoeven te betalen ;)

[Reactie gewijzigd door stewie op 29 april 2008 05:17]

ook onder de 75 euro kun je worden belast.
En steekproeven worden ook op gifts gedaan.
Heb laatst ook eentrui van 60 dollar gekocht in de states en kreeg er 22 euro bovenop
en die was ook als gift opgestuurd..
Onder de 250 dollar wordt het steekproef als er geen winkel op staat of via een express wordt gestuurd.
nooit problemen mee gehad .

[Reactie gewijzigd door stewie op 7 mei 2008 05:50]

Je hebt alleen zo weinig aan een Japans spel.
De Japanse Aziatische GTA4 is anders gewoon in het Engels te spelen.

[Reactie gewijzigd door ari3 op 28 april 2008 14:41]

Zo, dan mag jij mij vertellen hoe dat werkt. Want ik heb de japanse versie geimporteerd, maar die is echt 100% Japans, geen Engelse taal opties.
Leugens, de Japanse Aziatische versie komt pas 29 april uit en is aangekondigd met ondersteuning voor Engels. De Japanse versie heeft nog geen release date.

[Reactie gewijzigd door ari3 op 28 april 2008 13:26]

" De speelgoedketen biedt een Xbox 360 Elite samen met GTAIV en Halo 3 aan voor 369 euro"

"Zo biedt de speelgoedketen een 40GB Playstation 3 met Grand Theft Auto IV en Gran Tourismo 5 Prologue voor 399 euro,"

Dan lijkt me de keus snel gemaakt: voor 30 euro krijg je wifi en bluray-speler er bij en gratis online voor GTA IV en andere games!

[Reactie gewijzigd door bobwarley op 28 april 2008 11:52]

Maar wel een 80gb kleinere schijf en geen backwards compatabiliteit met oude games.

Jammer dat ze niet stunten met de Arcade en de Premium, de Arcade met GTA4 voor 220 euro zou bijv. wel een topper zijn :9
mwa, dat telt ook niet echt, ik heb zelf een PS3 mét BC en een hele lading PS2 spellen maar ik heb er sinds m'n PS3 geen meer aangeraakt, en ik ken nog meer mensen die het zelfde hebben. En die harde schijf is naar mij idee best overdreven, vooral nu er toch nog geen video market place is. Je hebt echt geen 80 GB nodig voor een paar save games en wat demo's.

OT: het zijn beide gewoon mooie aanbiedingen, of je nu gaat voor de PS3 of voor de 360. Ik heb zelf alleen nog niet van deze aanbieding gehoord, dus ze mogen er wat meer aandacht op vestigen willen ze zich echt 'op de kaart zetten'

Nu we toch allemaal aangeven naar welke versie onze voorkeur uitgaat; uit de IGN review:
For those wanting to know which version looks better, the edge goes to the PS3. The textures and framerate are comparable, but the PS3 has far less pop-in. The 360 has richer colors, but the PS3 has better anti-aliasing making it look a little cleaner. Because GTA IV can preload onto the PS3 hard drive, the in-game loads are faster. Don't worry Xbox owners, the load times are rarely more than 30 seconds and don't occur very often. The slight visual edge goes to PS3, but the 360 is no slouch. Either version will do you proud.

[Reactie gewijzigd door Markofnikoff op 28 april 2008 12:48]

maar wel een relatief goedkoop en makkelijk te vervangen hardeschijf :)
in tegenstelling tot de xbox360 kun je zelf de HDD vervangen met een goedkope 2.5" PC drive...
Premium wordt volgens mij niet meer geleverd? Ik bestelde onlangs een Premium voor 260 euro en kreeg een Elite geleverd ;)
Yup,

Haal een 360 Arcade bij de MM in Alkmaar en bestel GTAIV online, en je hebt ¤200 euro over om andere leuke dingen te doen. :Y)

@hAI

Wat wil je daarmee zeggen?

[Reactie gewijzigd door yzf1kr op 28 april 2008 14:20]

Wat wil je daarmee zeggen?
Aanbiedingen van de MM verschillen per vestiging. En aangezien Alkmaar nu niet echt op een doorgaande route ligt zou het voor een hoop tweakers een dure business worden om daar even een Xbox-je te scoren.
Je kan echter wel dankzij deze kennis bij een andere MM deze bundel voor dezelfde prijs gaan halen. Zijn ze namelijk verplicht. Dat de meeste mensen dat niet weten en dus ergens anders meer betalen is dus weer mooie winst voor de MM.

Ter illustratie: een collega van mij had bij de MM in Zwolle een Plasma HD TV gezien voor maar 1600 Euro (oid, heel goedkoop in ieder geval). Toen hij in zijn eigen woonplaats erom vroeg keek de verkoper even niet blij want het scheelde een 300 tot 400 Euro met waar ze daar voor in de winkel stonden. Maar na wat bellen kon dan toch wel voor die prijs die TV geleverd worden (staat ergens in de voorwaarden van MM). Collega had echter zijn vrouw erbij en die had zo iets van: daar wil ik er nog wel eentje van voor in de slaapkamer. Ok MM verkoper dat bezig in orde te maken. Ondertussen belde zoonlief: Pa als je toch voor zo'n TV gaat, kan je er voor mij ook 1 meenemen? Dus weer naar verkoper, wiens gezicht tijdelijk op een donderwolk leek (zag zijn commissie zwaar kelderen) en in orde gemaakt.

Als je dus even goed informeert kan je dus ook bij de lokale MM zo'n gunstige deal krijgen. Alleen als er speciaal staat dat de aanbieding alleen voor een bepaald filiaal geldt werkt dit niet.
Ik werk zelf ondertussen al meer dan 5 jaar bij de MM in Den Haag, o.a. op de KTV en Computer afdeling, en ik kan je vertellen dat niemand (officieel danwel structureel) op commissie werkt. Dus ook daar niet. Ik heb zelf wel meegemaakt dat de directeur af en toe 's zo iets zei van als je die tv verkoopt, dan krijg je ... aan het eind van de dag. Dit is dus puur iets incidenteels. :)
Ik al 2 jaar bij MM in Heerlen, en op commissie werken we zeker niet (Commissie kost geld, en MM 'moet' altijd de goedkoopste zijn -> dus geen Commissie.)

Tevens zijn we helemaal niet verplicht om onze prijzen aan te passen aan andere Mediamarkten. We zijn verplicht de prijzen aan te passen aan elke retailwinkel binnen 15 KM ;) of dat nu een Mediamarkt is of niet. Maar Mediamarkt Heerlen en Amsterdam trekken zich weinig van elkaar aan)
offtopic:
BIEERRRR KAMPHUIS BIERRRRRR :+


Inderdaad, de elite vindt ik eigenlijk ook een beetje onzin product in de Microsoft lijn.
IMHO voegt de Elite niet daadwerkelijk nuttige dingen toe aan de premium.
Het verschil met een PS3 wordt dan echt een heel stuk groter.
Xbox 360 Arcade + GTA 4 + Halo 3 249 euro
Xbox 360 Pro + GTA 4 + Halo 3 + 500 Microsoft Points 299 euro
http://www.xboxhome.nl/

@yzf1kr
Niet iedereen gaat naar alkmaar voor een Xbox (als die aanbieding niet al uitverkocht is).
Een goede continue on line aanbieding hebben tweakers vermoedelijk meer aan

[Reactie gewijzigd door 80466 op 28 april 2008 15:40]

en waarschijnlijk heb je voor minder dan 30 euro 20+ uur aan extra content op de xbox360 :9
En waar wil je je DLC laten als je geen hardeschijf erbij hebt? Kun je beter voor Premium gaan, daar zit die wel bij.
Hierin staat toch de elite en daar zit een 120 gb schijf in
maarja geen blu-ray.
De XboX 360 kriijgt in de herfst een GTA IV uitbreiding die de PS3 niet krijgt. Alleen al hiervoor koop ik een 360 Pro met het Veronica Magazine actiepakket van 69,99eu met GTA IV, Halo3 en PGR3
Ik heb nog nooit de behoefte gehad een blueray schijfje te kopen. HD content download ik en speel ik af via mijn mediacenter. Wifi begin ik van mijn levensdagen niet aan. Je wifi connectie weet ik binnen het uur te misbruiken.

Geef mij maar een xbox360 met gta4 episodic content.
er zijn denk ik meer mensen die liever hun content origineel halen en dan is die bluray speler wel erg fijn...
Gehersenspoeld door Brein? Downloaden betekend niet per definitie dat de content niet orgineel of illegaal is.
De opmerking van JaapJanWillem heeft niets met hersenspoeling door Brein en consorten te maken. Met "HD content" word over het algemeen 1080p films bedoeld, wat dan op het moment ook de hoofdreden is om een bluray drive te kopen.

Hoewel het hier niet illegaal is om films te downloaden (of wel? Hersenspoeling! :o), is dit omdat het kopiëren voor eigen gebruik getolereerd word, het is geen complete vrijwaring om maar alles te downloaden wat los en vast zit. Als het huidige beleid er toe leid dat mensen helemaal geen originele content meer kopen zal ook het downloaden illegaal gemaakt worden. Immers moeten de mannen en vrouwen die verantwoordelijk zijn voor het maken van de content ook betaald worden.

Er is vanzelfsprekend ook content te vinden op internet te vinden die wel vrijelijk beschikbaar is, maar dat is naar mijn mening geen vervanging voor de content die verkocht word door de grote (en kleinere) filmstudio's.
Je weet toch wel dat je 1080i/p content kopen of huren kunt als download?
Via de Xbox 360 marketplace of andere initiatieven bijvoorbeeld. Om er roekeloos vanuit te gaan dat het illegale content betreft is kortzichting imho.
Mensen die HD content downloaden kunnen ook gewoon een BR speler voor 100 euro in hun computer zetten en dan indien gewenst de HD content wel streamen naar hun xbox of rechtstreeks naar een TV.

En als je nog even wacht daalt die prijs van een BR speler voor de computer ook nog wel onder de 100.
Bij deze daag ik je uit om mijn wifi connectie "binnen het uur te misbruiken", beetje loze opmerking aangezien de wifi verbindingen van tegenwoordig tot een zodanige manier te beveiligen zijn dat het vrijwel niet mogelijk is om binnen te komen.
Wifi is idd wel te beveiligen (WPA2, TKIP+AES), maar niets is 100% veilig.
Ik snap echt de personen niet die echt alles over wifi laten lopen. Ik vind het een beetje zonde om die 1Gb Ethernet aansluiting van de PS3 niet te gebruiken.
Dan weet je tenminste zeker dat je ruim voldoende storingsvrije bandbreedte hebt zodat je mediastreams niet haperen (mits je een GBit netwerkje heb natuurlijk).
Ik weet niet wat voor een brakke wifi verbinding jij dan hebt. Maar die van mij trekt met gemak streaming dvd.
ook zo'n leuk voorbeeld..

waarom moet je een gigabit verbinding hebben met je modem/router als deze toch door een dun tunneltje gaat van 4~25MBits?

@netblade:
Als ik geluk heb ik kan ik zelfs HD-content streamen naar m'n laptop via de wireless (films van 12 gig of zo), maar het kan verschillen per dag.
Daar moet je dus niet naar kijken, als je een gamer bent. Je moet het gewoon voor de games doen die de console heeft.
Dit lijkt me een vrij moeilijke keuze. Zonder naar de toekomst te kijken zou je zonder meer voor de Xbox360 kunnen gaan omdat deze veruit de meeste toppers heeft.
Maar aangezien de PS3 nu net begonnen is met warmlopen lijkt me dat er binnenkort een omslagpunt te verwachten is. Wat is wijsheid? Als ik er geld voor had zou ik geen keus kunnen maken eerlijk gezegd...
En daarom kopen we een wii, dat zingt de tijd wel uit.

Deze console generatie kun je natuurlijk ook in zijn geheel overslaan, tot dusver komen de genoemde toppers zo'n beetje allemaal naar de PC. Met wat vertraging danwel.

Zowel de ps3 als de xbox360 zijn naar mijn mening incompleet.
Noem je de Wii dan wel compleet? (heb er zelf ook een)
De graphics was al vanaf het begin bekent. Nintendo kiest voor meer 'funny style' graphics and groupplay. Een gezellig avondje Wii-en is heel anders dan een avond alels kapot schieten wat er kapot te schieten valt (XBox): ieder z'n smaak.
Dit is gewoon een erg goede deal, zowel de PS3 als de X360 versie. Dit zal zeker veel kopers over de streep trekken om één van beide consoles aan te schaffen. Een console + 2 games voor de prijs waarvoor je normaal alleen een console hebt. Vraag me alleen af of ze wel genoeg voorraad hebben om aan de vraag te kunnen voldoen.

[Reactie gewijzigd door NLxAROSA op 28 april 2008 12:05]

Ik kan me herinneren dat het foldertje zaterdag bij ons in de bus viel. Erg kort dag om jezelf "op de kaart" te willen zetten. Als dit zo is hadden ze het veeeeel eerder moeten doen.

mooie deal dat dan weer wel. Zowel voor de PS3 als de x360

[Reactie gewijzigd door Frank J. op 28 april 2008 12:10]

Inmiddels gereserveerd in Groningen. Kreeg zojuist alleen een telefoontje dat het value-pack met Prologue al was uitverkocht. Ik kon alsnog kiezen voor de Rachet & Clank icm Uncharted voor €469. Natuurlijk ook GTA4 derbij voor die prijs...Kost iets meer, maar als je niet zo'n racetype bent, kun je ook voor deze combi gaan :D
OP = OP == ! (OP = OP) ;)

[Reactie gewijzigd door RiCkY82 op 28 april 2008 13:46]

Net gebeld met de Toy r Us in Groningen en die waren al helemaal door het pakket heen. Hadden ook alleen nog maar het paket met rachet en clanck icm uncharted.
Net Den Haag, Rotterdam en Breda gebeld; alle drie hebben geen beschikbare reserveringen maar. Dan misschien maar morgenochtend voor de deur gaan staan bij het filiaal in Rotterdam aangezien er nog wel units de vrije verkoop in gaan.
Hallo,

Bij Videoland kost GTA IV maar ¤49,99 :)

Groetjes J@n
Ik heb even gebeld naar Toys 'r Us want ja ik geloofde het niet echt. En ja hoor was gewoon weer een lokkertje om de mensen naar binnen te krijgen ,want ze hebben net als andere winkels gewoon niks op voorraad. Ik was van plan om een ps3 te kopen voornamelijk voor gta4 maar er zijn nog niet echt goeie prijs knallers momenteel in combinatie met gta4.
Gek, ik heb net gebeld en ze schijnen (in Almere) een behoorlijke voorraad te hebben, al is de PS3 variant populairder dan de Xbox (aldus de telefoonmeneer)