Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 120 reacties

Tele2 heeft zijn 'internet en bellen'-abonnement een flinke snelheidsverhoging gegeven van 4Mbit/s naar 20Mbit/s, terwijl de telecomaanbieder de prijs van het abonnement ongemoeid laat.

Het abonnement krijgt een snelheidsverhoging van 4Mbit/s naar 20Mbit/s, maar de uploadsnelheid blijft met 1Mbit/s onveranderd. De prijs van het abonnement blijft met 29,95 euro per maand voor bestaande klanten ook hetzelfde. Nieuwe abonnees betalen de eerste zes maanden 14,95 euro, daarna worden de volledige abonnementskosten in rekening gebracht. Tele2 bood al internet met een snelheid van 20Mbit/s aan in combinatie met telefonie en interactieve televisie.

Naar eigen zeggen behoort Tele2 nu tot de goedkoopste providers van 20Mbit/s-verbindingen Nederland. Een vergelijkbaar abonnement bestaande uit een internet- en telefonie-verbinding kost bij Xs4all 54,95 euro per maand en bij Orange na het eerste jaar 34,95 euro per maand, maar bij Alice en Telfort betalen klanten 29,90 per maand. Bij de kabelaar @Home kost een 20Mbit-abonnement 69,95 euro.

Tele2 is echter van de genoemde aanbieders verhoudingsgewijs niet het goedkoopste als het om alleen een internetabonnement gaat. De provider vraagt 14,95 euro per maand voor 2Mbit-abonnement, terwijl Xs4all 29,95 euro vraagt voor 4Mbit en Telfort en Alice respectievelijk 19,95 en 19,90 euro vragen voor een 20Mbit-abonnement. @Home brengt 19,95 euro in rekening voor een 1,6Mbit-abonnement. Tele2 gaat de snelheid van zijn traditionele adsl-abonnementen niet aanpassen, vertelt Remco Meerstra, Corporate Reputation Executive bij het bedrijf. De aanbieder heeft honderd procent dekking voor adsl maar kan aan 65 procent van de bevolking adsl2+-verbindingen van 20Mbit/s aanbieden. Ook zijn er geen plannen om de uploadsnelheid van het adsl2+-aanbod te verhogen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (120)

1 2 3 ... 6
Ik was een van de klanten van Tele2 die "gratis" verhoging kreeg van 4Mbit naar 20Mbit.

Het dikke addertje onder het gras is als ik ermee instemde dat ik dan voor 2 JAAR verbonden zou worden aan het contract.
Dat doe ik dus niet, juni dit jaar houd mijn contract op en kan ik elke maand daarna opzeggen.

Die weg ga ik ook bewandelen en stap over op Ons Net Eindhoven GLASVEZEL.
Voor 40 euro/maand heb ik 100Mbit Down & UP!!
Daarnaast is het televisieaanbod van hun qua aantal zenders ook niet misselijk (beduidend beter dan basis digitaal UPC).

Conclusie is duidelijk, met de grote mazzel dat ik in het glasvezel uitrolgebied zit (en mijn flat!) ga ik dat dus doen.
Het mooie van Ons Net Eindhoven is dat het geen winstoogmerk heeft.

Ons Net Eindhoven info: http://www.onsneteindhoven.nl/index.php?menu=3

[Reactie gewijzigd door DingieM op 14 april 2008 15:01]

WAARSCHUWING! DEZE AANBIEDING HEEFT EEN DIKKE ADDER!!

Inderdaad, een slim trucje om bestaande abonnees een loer te draaien, is mij zelf ook al een keer gebeurd met gratis 6 maanden digitale tv proberen.

Dan zit je er dus opnieuw 2 jaar aan vast.

Dit is geen automatische snelheidsverhoging, je sluit een nieuw contract af.

[Reactie gewijzigd door Soldaatje op 14 april 2008 16:22]

Zoals Devian heeft gezegd.

Ik heb hier ook achteraan gebeld, omdat ik zag dat mijn 4 mbit-verbinding even duur was als de 20 mbit-verbinding van de reclame.

Ik heb een gratis verhoging naar 20mbps gekregen, zonder contractverlenging.
Ja mensen let dus let op, je word zonder het in de gaten te hebben genaaid.
2 jaar is lang.
WAARSCHUWING

Bovenstaand klopt niet, het nieuwe aanbod betreft een 1jarig abonnement.
zelf dan nog hang je een jaar vast aan het abbo terwijl je al een abbo hebt.
Copy/Paste uit de aanbiedingsmail:

Actievoorwaarden:
- Aanbod geldig tot 25 april 2008.
- Door acceptatie van dit aanbod gaat een nieuw contract in met een minimale
contractduur van 24 maanden.
- Door acceptatie van dit aanbod komt een eventueel resterende introductiekorting op
uw huidige abonnement te vervallen.
Inderdaad, als je een goedkope provider zoekt zul je echt bij de glasvezel aanbieders moeten wezen. Hier hebben wij xmsnet, 24mbit up/down voor 32,95p/m. Tele2 kan wel beweren tot de goedkoopste aanbiereders te behoren, echter als ik voor 3 euro een 24 maal snellere upload en 4mbit extra download kan krijgen, vind ik het nog behoorlijk prijzig. (en die snelheid haal ik ook bijna altijd echt, mits de andere kant het toestaat :P).

Toen ze 3-4 jaar terug aankondigde dat ze we dergelijke snelheid zouden krijgen voor die prijs via glasvezel, dacht ik dat het onzin was, dat er een adertje onder het gras moest zitten, of dat die snelheden na 3 jaar ook bij ander aanbieders op dat niveau zouden zitten, maar dat valt dus flink tegen. Het is jammer dat glasvezel nog niet overal beschikbaar is, de initiŽle kosten voor het aanleggen van het netwerk zijn natuurlijk hoog, maar als je ziet wat je er voor kunt krijgen, is het het zeker waard. Vraag me af of ik ooit nog het glasvezel gebied wil verlaten, internet is ZO duur daar buiten :P

[Reactie gewijzigd door Dorus op 14 april 2008 18:31]

ja wel flauw van tele2 als dat zo is dan maar bij jou in de buurt heb je ons net wat glasvezel is en dat is inderdaad bruut snel voor het geld.als ik die keuze had zou ik niet eens adsl of kabel meer overwegen eigenlijk. zou willen dat ze hier ook glas hadden 24MB symetrisch :9~

[Reactie gewijzigd door Mietex op 14 april 2008 22:39]

tele2 in ieder geval in het verleden versatel had een bepaade opbouw in de bandbreedt.
Ik haal precies 12mb op een vision gold pakket. 6mb is gereserveerd voor de TV, zodat wanneer ik aan downloaden ben mijn vriendin nog braaf haar gtst kan volgen en 2mb voor de telefonie zodat we ook nog kunnen bellen. Ik zit zelf op circa 650 meter van de centrale. En al deze diensten zijn perfect te combineren zonder kwaliteitsverlies.

Absoluut geen last van package loss, denk dat die persoon hierboven zijn routers/bekabeling of wat dan ook moet controleren :+
Wel jammer dat die 6mb is gereserveerd dan. Maar vaak haal je de 20Mbits al niet omdat je te ver van de centrale zit. Als ik thuis een speedtest uitvoer kom ik idd ook op die 12Mbits uit. Dus het zou best kunnen dat dat idd wordt gecapped. Dat vind ik wel jammer want ik gebruik geen tv van Tele2.

[Reactie gewijzigd door Donderwolk op 14 april 2008 15:49]

Tip: trek aan de bel bij je huidige provider (als je tevreden bent) na de contractsperiode! Ik kreeg bij Orange toch een mooie korting op het abo.
Wat een melding: "goh, ik heb mooie aanbiedingen van andere providers gezien" al niet kan doen!
Wat voor korting heb je dan gekregen?
Snap dit niet helemaal?! Heb al half jaar 20Mbit + tel bij tele2 voor 29,95. Wat is er nou precies veranderd dan?

edit:
Zoals donderwolk al zegt, gewoon 20Mbit. Nah ja, 12Mbit in mijn geval (koper lengte/kwaliteit probleempje neem ik aan). Verder zag ik in veel forums dat Tele2 op 15Mbit zou kappen, maar ben blij met m'n 12 voor dat geld.

[Reactie gewijzigd door freaky op 14 april 2008 15:55]

Dan heb je waarschijnlijk je abbo afgesloten rond december 2006. In die tijd was er een tidjelijke actie dat je voor 29,95 20Mbit kreeg. Ik heb dat toen ook gedaan en zit dus ook al bijna 2 jaar voor 29.95 op 20mbit. Maar nadat die actie was afgelopen kreeg je gewoon weer 4M/bit bij dat abbonement zoals het ook was voor die actie. Wij hebben dus gewoon mazzel dat we al 20Mbit hadden, en voor ons veranderd er ook niks. Alleen de mensen die na die actie hebben besteld krijgen nu ook 20mbit.
Moet trouwens zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn abbo. Nooit geen problemen gehad, en lekker snel en makkelijk geinstalleerd. Alleen het modem liet even op zich wachten.
Check je downloadsnelheid (bezoek de forums daar staan instructies).

Ik dacht dat ik eerst ook op 20Mbit zat maar dus niet, het was werkelijk 4Mbit.
En betaal al een jaar 29.95
Nee hoor dit is er al een tijdje. Draai nu zelf al vanaf begin februari met 20/1. Deze actie is een korte tijd nadat Telfort met goedkope 20Mbit kwam opgestart.

Maar als je wilt Internetten + Bellen met 20 Mbit kun je beter Telfort nemen omdat de telefoontarieven van tele2 hoger liggen.
waarom rekent iedereen de snelheden in mbits? en niet gewoon Megabyte? ik raak daar altijd in de war van, als ik het goed begrijp bestaat een bit uit 8 bytes right?
Nee, 1 Byte bestaat uit 8 bits.

Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Byte
Tele2 die 20 mbit aanbiedt? LOL
Het zal wel TOT 20 mbit zijn en in werkelijkheid zal 99% van de mensen het niet eens halen.

Mijn broer heeft ook een 20 mbit abbo en die mag in zijn handen klappen als hij net de helft haalt.

Ikzelf heb ook een 20 mbit abbo gehad. Ook ik haalde de 20 mbit niet (+/- 12 mbit was het maximum). Daarnaast had ik veel last van packet losses (+/- 20%).

Dus neem deze uitlatingen met een korrel zout.
Volgens mij is tele2 redelijk reeel met die snelheden. Tuurlijk is het altijd tot 20mbit, sowieso zal je die 20mbit nooit halen omdat je altijd overhead ed zal houden ongeacht je verbinding btw.

Ik heb zelf al het eerste 20mbit abbo van tele2 sinds ze dat voor het eerst aanboden, dat was met het eredevisie voetbal toen geloof ik. Als ik zoveel mogelijk downloads aanzet haal ik zo rond de 1700KBps, dat zit meer tegen de 75% dan de 50% aan. Wat mij betreft is dat heel behoorlijk zeker als je bedenkt dat je door overhead ed vaak sowieso al een procent of 15 kwijtben van je theoretische maximum. Wat mij betreft is het voor die prijs dus zeker niet zo slecht.
De overhead wordt gewoon gecompenseerd door een hogere snelheid te geven. Een 20Mbit aansluiting krijgt eigenlijk een snelheid van 22Mbit en een beetje. Na het verlies van overhead houd je dan nog effectief 20Mbit over.

Daarom verkoopt ook bijna niemand 24Mbit abo's. Omdat 24Mbit de max van adsl2+ is, is er geen ruimte om de overhead te compenseren en krijgt de klant minder effectieve snelheid dan waarvoor hij betaalt (en dat vinden klanten niet leuk)
1700KBps is niet slecht, ik haalde max 1500KBps en dit was gecapped!.

Om een filmpje binnen te halen of gewoon te internetten zijn deze snelheden niet slecht. Maar probeer maar eens een online FPS te spelen...........ping: +75 ms en vette packet loss van +20%. Daar word je blij van! :'( Not.

[Reactie gewijzigd door SergioG829 op 14 april 2008 15:33]

Online gamen kon al goed met adsl 56kB/s down en 12kB/s up. dus waar jij het over hebt?? Waarschijnlijk zat er bij jou of bij de server ergens iets fout.
Je snapt toch wel dat een provider geen invloed heeft op de afstand tussen jouw huis en de dichtstbijzijnde KPN wijkcentrale? Deze afstand is cruciaal voor de uiteindelijke snelheid die je met je adsl-abonnement behaalt. Zo zul je inderdaad 'slechts' 10 mbps overhouden van een 20 mbps abonnement wanneer je, zeg anderhalve kilometer, van je wijkcentrale afzit.
Ik weet dat ADSL gevoelig is voor de afstand tot de centrale. Ik woon er nog geen 100m vandaan, maar ben nooit boven de 12 mbit gekomen.

De kwaliteit van de lijn in mijn huis is ook prima in orde, omdat ik met xs4all altijd wel de beloofde snelheid gehaald heb.

Tele2 is in het algemeen gewoon niet instaat om hun belofte na te komen. Het is en blijft een low budget bedrijf en zo moet je hun diensten ook beschouwen.
Zo dicht bij de centrale wonen en dan zo weinig snelheid overhouden is wel erg sneu inderdaad. Ik woon zelf 400 meter bij de dichtstbijzijnde centrale en hou zelf 20 Mbps over van een 24 Mbps abonnement bij Concepts.
Tele2 ken ik vrij goed, ik heb anderhalf jaar voor hun helpdesk gewerkt, mobiele telefonie weliswaar. Het is geen slecht bedrijf, maar wanneer men de keuze moet maken tussen goedkoop zijn of echt kwaliteit leveren kiest men er vaak voor het eerste.
Waar blijft planet?

Wij betalen nog steeds 55 euro per maand voor 6 mbit, maar we zitten helaas nog tot eind dit jaar aan planet vast.

Alle provider zijn heerlijk aan het stunten. Maar wij betalen nog steeds de hoofdprijs. Ik ben in ieder geval daar aan het einde van het jaar weg daar, en kom ook nooit meer terug.
Dus 4 maanden geleden nam je dat abo. Toen was het ook zo absurd duur hoor. Toen had je ook al 20 mbit voor 20 euro.
ALS je dat op jouw lokatie kan krijgen ja...een groot deel van Nederland heeft nog geen ADSL2+ Dat geldt ook voor de Randstad. Als je dus op een ADSL centrale zit is je maximum snelheid 8 M bit. Al die stunters 'vergeten' altijd te vermelden dat het om tot snelheden gaat. Het gaat alleen maar op als je ongeveer in de straat naast de ADSL2+ centrale woont. En ze vergeten ook alle extra kosten te vermelden. Dingen als nummerbehoud, spam filter, virus filter, administratie kosten, modem koop/huur/borg enz. Als je de hele rekensom maakt valt het soms vies tegen wat ze goedkoper zijn. Je bent dan alleen maar goedkoper als je minimaal 2-3 jaar bij ze blijft.

[Reactie gewijzigd door Ortep op 14 april 2008 17:02]

Ik heb telfort en dan 20 Mbit voor 19,95 in de maand.
(zeg maar net zo duur als alice, alleen had deze toen nog geen abbo zonder bellen).
Hoe noemen ze zo'n iemand?
Corporate Reputation Executive???

Wordt tijd dat ze die upload verhogen. wel strak voor dat geld.
Die mooie titel geeft geen eens results terug bij Google. Leuk hoor een naam verzinnen om belangrijk te voelen.
Tele2 is echter niet het goedkoopste als het om alleen een internetabonnement gaat. De provider vraagt 14,95 euro per maand voor 2Mbit-abonnement, terwijl Xs4all 29,95 euro vraagt voor 4Mbit en Telfort en Alice respectievelijk 19,95 en 19,90 euro vragen voor een 20Mbit-abonnement. @Home brengt 19,95 euro in rekening voor een 1,6Mbit-abo.
Ligt het aan mij, of is Tele2 dus ook de goedkoopste? Ik zie namelijk niks anders in dat lijstje goedkoper dan §14,95/maand.

@osc-lr, dat is echter niet de zin; die stelt dat ze niet de goedkoopste zijn. Zolang ik geen lagere prijs zie, zijn ze dus *wel* de goedkoopste.

Wat bevooroordeeling betreft, ik kan alleen maar jaloers zijn, ik betaal $39.95 per maand voor een 6Mbps/512Kbps kabel verbinding hier in Amerika.

[Reactie gewijzigd door Ron.IT op 14 april 2008 15:45]

De prijs is wel het laagst (§14.95 voor 2Mbit), maar je krijgt voor §5,- per maand meer dus een 20Mbit ADSL lijn. Lijkt me dan toch vrij duidelijk welke je kiest, tenzij je bevooroordeeld bent aan de hand van positieve ervaringen ofzo (wat ik me met Tele2 niet kan voorstel aan de hand van eigen ervaringen..).
Voor EUR 8,95 heb je bij Tele2 een jaar lang 10Mbit, dat is niet te verslaan lijkt me. Zelf kan ik vanwege de afstand tot de centrale nooit hoger komen dan ca. 7Mbit, dus dit wordt mijn volgende abonnement.
1 2 3 ... 6