Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 88 reacties

Uitgever Sci maakte eerder dit jaar bekend dat het een kwart van het personeel moet laten gaan en veertien games heeft geschrapt. En van de geschrapte games zou een nieuwe versie van Carmageddon zijn.

Het Canadese Pseudo Interactive, dat in opdracht van Sci werkte, heeft als gevolg van de problemen bij dat bedrijf de deuren moeten sluiten, zo werd gisteren bekend. De ontwikkelaar, onder andere verantwoordelijk voor de Full Auto-racegames, werkte in opdracht van uitgever Sci aan een nog onaangekondigd project, waarvan de ontwikkeling nu is stopgezet. Het onaangekondigde spel zou een nieuwe versie van Carmageddon betreffen, de gewelddadige racegame waar Sci eind vorige eeuw furore mee maakte.

Website Next Gen vernam het nieuws over Carmageddon van een anonieme bron, maar zowel Pseudo Interactive als Sci hebben nog niet willen reageren. De laatste Full Auto-game verscheen in 2006 en sindsdien werkte Pseudo aan het onaangekondigde spel. Ook de Full Auto-games zitten vol geweld, wat het des te meer aannemelijk maakt dat Pseudo Interactive een nieuwe Carmageddon aan het maken was.

Carmageddon en opvolger Carmageddon 2: Carpocalypse Now zorgden eind vorige eeuw voor veel ophef, onder andere omdat het doodrijden van voetgangers een van de doelen in het spel is. Er werden zelfs kamervragen over het gewelddadige karakter van de games gesteld. Het kwam in Nederland niet tot een verbod, maar in Duitsland moesten de voetgangers vervangen worden door zombies met groen bloed.

Carmageddon (1997)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (88)

Haha, hoe gaaf en controversieel was dat spel wel niet in de tijd dattet uitkwam.
Ik weet nog dat er over Carmageddon 1 echt behoorlijk wat nieuwsitems zelfs door de NOS werden uitgezonden, en dat alleenmaar omdat je een koe van 50 pixels in de prak reed haha.

Als je er nu op terugkijkt stelde het echt niets voor, en zo zal het altijd gaan, dus elke heisa om elke game die uitkomt is overbodig, na een paar jaar wordt erom gelachen.

Alleen de doemdenkers linken die koeien uit carmageddon met Columbine 8)7
Ben je misschien vergeten dat je de voetgangers ook omver kan rijden? En dat dit ook meetelde voor de score (in tegenstelling tot GTA)
In GTA had je wel Hare Krishna's die je omver kon rijden, waarmee je punten verdiende (Gouranga!).
In GTA kreeg je wel degelijk punten voor het omver rijden van mensen hoor. Je kreegt zelfs extra als je de eigenaar van de auto die je net jatte omver reed :).
Nee hoor, niet vergeten, k vond de koeien gewoon een leuk voorbeeldje ;)
Dit spel was vroeger 'vernieuwend'. Er was nog nooit een dergelijke game uitgekomen, ook een van de redenen waarom het zo populair was. Ik heb het zelf ook gespeeld.

Ik denk niet dat een spel als Carmageddon vandaag de dag nog tot veel ophef zou leiden. Ik denk ook dat een nieuw deel van Carmageddon overbodig zou blijken, kijkend naar de GTA serie.
Er was nog nooit een dergelijke game uitgekomen
Er was in 1983 (!!!) al een racegame waar je mensen overhoop kon rijden: Speedracer voor de commodore 64.
Zie http://www.lemon64.com/?m...s/details.php%3FID%3D2404
http://www.answers.com/topic/speed-racer-1?cat=entertainment
Ik denk niet dat een spel als Carmageddon vandaag de dag nog tot veel ophef zou leiden.
Dit ben ik niet met je eens. Ten eerste, kijk maar eens naar de ophef over spellen als Manhunt 2 e.d.. Ten tweede zullen de graphics zo'n 10 jaar later een stuk beter zijn (mag ik toch hopen) en daardoor een stuk realistischer. Ook de voetgangers zullen dus gedetailleerder zijn dan voorheen en dus meer reden voor ophef. Al zal het met een 'zombie-aanpassing' wel weer klaar zijn
Met de graphics van nu (10 jaar later) is het natuurlijk makkelijk om personen die je plat kan rijden een indenditeit tegeven en te herkennen, in dat kader weet ik nog wel een bepaalde voormalig minister van verkeer:)
Wat nou als er in het echte leven zombies zouden komen?
Zouden ze dan niet heel erg boos worden?
In GTA krijg je geen punten voor het omver rijden van mensen.
Ok. Als ze toevallig wat geld opzak hebben of een wapen bij zich dragen dan kun je die wel op pakken, maar het is niet 't hoofd doel van de game.
Ooit de GTA's gespeeld vr het 3D tijdperk? In GTA 1, London en 2 krijg je wel degelijk punten als je mensen om ver rijdt. De score verschijnt zelfs groot in beeld waarna het verandert in kleine puntjes en zo het beeld uitfade.
Goed nieuws: Er komt er n!!

Wheels of War

Een mod voor Enemy Territroy: Quake Wars
De eerste alpha (!) is recent los gelaten met simpele checkpoint races op bestaande maps met een aantal auto's.

Ja, het is nog niet veel, maar geef wat gepassioneerde mensen tijd en ze komen er wel.
Heel erg jammer, Carmageddon was echt een leuke spel. Had er maanden lang plezier aan gehad.

Aan de ene kant, zou ik toch twijfels hebben of ze dit spel toe zouden laten? Mensen om zeep rijden is niet echt PG-13 en ook nog in full-HD :P

[Reactie gewijzigd door Sunny op 8 april 2008 14:27]

Haha in Full HD zou inderdaad de controverse wel weer kunnen oplaaien.
Te scherp; te eng.

Ach, blijft toch nep
Heerlijk toch, 1080' door een veld vol met koeien.... GENIAAL SPEL!
Waar ik me meer zorgen over maak - als het spel er dan toch zou komen - is de vraag of het wel een waardige opvolger van de eerste twee spelen kan zijn. Carmageddon TDR 2000 (= carma 3) was minder dan de eerste twee en daar heb ik me minder mee geamuseerd.

Het zou dus zeer leuk zijn om de sfeer en de gameplay van de eerste spelen te minste te evenaren, zoniet overtreffen. Watikjezeg.
Ik vond Carmageddon 2 ook al behoorlijk brak, maar dat was nog wel een beetje geestig. TDR 2000 was een compleet drama. De eerste was, met z'n slechte karikaturale graphics, echter een van de beste games die ik ooit heb gespeeld. Die koeien... :')

Wat ik niet snap is dat zo'n merk zomaar aan de dijk zou worden gezet. Ik denk - hoop, in elk geval - dat Sci hier nog wel eens een team op zet: aan de verdiensten hoeft het zeker niet te liggen, ik zou het blind kopen en ik ben vast de enige niet.
Carmageddon 2 was echt helemaal de bom man. Ik kende dat spel zo door en door dat ik werkelijk alles kon laten gebeuren :D
De bots "luisterden" gewoon naar me :P
Carmageddon 2 was op een lanparty helemaal de bom. Daar hebben we wel wat nachtjes mee doorgetrokken...
Is dit geen leuk uitgangspunt voor een MOD voor een ander spel? En dan wel zorgen dat je de copyrights niet schendt (of daar lak aan hebben)...

Misschien een MOD voor GTA (IV als ie straks op de PC komt)? Moet goed mogelijk zijn...

-edit- ik zie een aantal posts na mij dat er al zulke MODS bestaan! 8)7

[Reactie gewijzigd door Jeroenimoes op 8 april 2008 19:36]

Ik zie het al voor me, de darmen die aan de ruitenwisser blijven hangen.
Laat dat nu hetgeen zijn geweest wat ik altijd miste in de Carmageddon games,.... ruitenwissers! 8-)
Ik hoop dat het idee toch nog ooit weer eens opgepakt wordt.
Vanaf de eerste carmageddon (in vga modus) was ik verslaafd aan dat spel.
De vrijheid die je had was gewoon super.

Het hele gezeur om het spel snap ik tot de dag van vandaag niet.
Er zijn zo veel films, oorlog spellen, 3d shooters waar je exact, zo niet ergere dingen uithaalt.

Ik ben persoonlijk nog nooit op het idee gekomen om iemand plat te rijden.... Zwakbegaafde idioten hebben geen rijbewijs en kunnen niemand plat rijden.

Maarja, op het moment dat er een auto in een bepaald verband voorkomt wordt de overheid wakker en ziet dit als de bron van alle leed op aarde en uiteraard als de ideale melkkoe.
Echt jammer dit, TDR2000 heb ik echt oneindig veel gespeeld ook nog vele jaren nadat het uitkwam.

Ik had graag een game gezien met de geweldige gameplay zoals we die hebben leren kennen bij TDR.

Ik weet niet wat ik ook alweer leuker vond, keihard alle auto's aframmen, lekker snel racen en stunten of proberen iedereen omver te rijden. Ik heb ooit wel eens in een level iedereen omver gereden, dat klinkt simpel maar is het echt niet, je krijgt maar weinig tijd per omver gereden 'zombie' en er zijn erbij die op zeer moeilijke plaatsen staan of heel ver van elkaar.

En natuurlijk het leukste, andere auto's voor de trein gooien of proberen de trein te laten crashen (zonder de game te laten crashen).

[Reactie gewijzigd door TRRoads op 8 april 2008 14:41]

Are you serious? TDR2000 was met vlag en wimpel de slechtste game uit de serie. Ik gok dat je Carma 1 en 2 niet eens gespeeld hebt? Van de drie heb ik 2 veruit het meest gespeeld, veelal door gewoon te freeroamen en stunts te doen e.d.. Ik kon echt uren op een level doorbrengen.

Anyway, 't is wel jammer dat het gecanned is (al wist ik al een tijdje van het gerucht ;)). Pseudo Interactive was er zeker competent genoeg voor, de Full Auto serie was ook best een goede. Maar goed, het IP ligt natuurlijk nog altijd bij SCi, wellicht dat Eidos Montreal (of een andere Eidos internal developer, maar ik gok dat Montreal dan het meeste kans maakt) het ooit eens gaat afmaken, op onze engine :9

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 8 april 2008 15:11]

Ik weet nog wel dat er een character "DIE ANNA" in voorkwam, en dat was een beetje ongelukkig toen dianna een paar maanden later overleed.
Alhoewel het een gaaf spel was, er was iets eerder nog een spel uitgekomen met een taxi. Ben de naam eventjes kwijt.
Oh ja Quarantine was ook erg leuk in die tijd :)

[Reactie gewijzigd door Madcat op 8 april 2008 14:32]

bonbonbon :D

Was idd een leuke 'serie', vond zelf helaas TDR-2000 nogal tegenvallen (staat niet in het nieuwsbericht?).

Overigens zijn ze ook echt nergens meer terug te vinden in de budgetbakken :P Heb er nog wel eens naar gekeken, was ook zeer jammer!
dit is een van de enigste spellen die ik zonder cheaten volledig heb uitgespeeld (en gekocht) Zeer jammer dat er nu geen vervolg meer op zal komen.
Ja, dat was ook niet meer dan extreem simpel ook he. De enige uitdaging in het spel was om alledrie de missies van een race tegelijk te halen. ;-)
Carmageddon kon nog best lastig zijn hoor, er tikte ook altijd een klok en voor die tijd moest je al je tegenstanders total loss hebben gebeukt.

nu kon je tijd winnen door mensen over te rijden (oma +15 sec :P)

heb toen dertijd nog best wat moeite gehad met sommige levels
Was het eigenlijk niet een van de eerste 3d sandbox games? Ik kon me in ieder geval uren vermaken in de vele varierende levels, veel gestunt met de auto's!
Jammer!! :'(
heb vroeger ontzettend veel lol gehad met Carmageddon. vraag me af of het nog zou draaien op mijn huidige bak. zover ik me kan herinneren draaide het spel softwarematig of via glide, dus geen directx of opengl.
thuis eens hobbyen :)
zover ik me kan herinneren draaide het spel softwarematig of via glide, dus geen directx of opengl.
Glide wrappers ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True