Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 57 reacties

Het toonaangevende gamesblad Famitsu heeft nieuwe informatie over en beelden van Street Fighter IV gepubliceerd. In het spel maken niet alleen oude bekenden hun opwachting, maar wordt ook een nieuw karakter ge´ntroduceerd.

Het Japanse magazine heeft een reeks in-game screenshots van Street Fighter IV gepost. De afbeeldingen laten niet alleen zien welke vechters in het spel hun opwachting maken, ze geven ook een indruk van de verschillende moves. Oude bekenden zoals Ryu, Guile, Ken en Dhalsim zijn in een nieuw jasje gestoken en zullen uiteraard speelbaar zijn. Tussen de screenshots bevinden zich ook afbeeldingen van een nieuw vrouwelijk karakter, Crimson Viper genaamd. Het is nog niet bekend wat haar rol in in het spel is.

Street Fighter IV blijkt verder te zijn voorzien van nieuwe speciale aanvallen. Dankzij een zogenoemde 'wraakmeter' kan een speciale aanval op de tegenstander worden uitgevoerd, waardoor deze tijdelijk verlamd wordt. Ook kunnen vechters een 'ultra move' uitvoeren. De bekende 'super move' wordt door deze speciale combo met een groot aantal bewegingen overtroffen.

De nieuwe Street Fighter zal niet alleen zijn weg vinden naar de console, maar zal ook in de arcadehal te spelen zijn. Bezoekers van de Amusement Expo in de Japanse Makuhari Messe kunnen op 15 en 16 februari voor het eerst met Street Fighter IV kennismaken.

Street Fighter IV - Chun-Li Street Fighter IV - Guile Street Fighter IV - Guile Street Fighter IV - Dhalsim Street Fighter IV - E. Honda Street Fighter IV - Zangief Street Fighter IV - Blanka Street Fighter IV - Crimson Viper Street Fighter IV - Crimson Viper Street Fighter IV - ultra move Street Fighter IV - wraakmove 1 Street Fighter IV - wraakmove 2
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (57)

Op je 30ste uitgekenken zijn. Ik zit hier te juichen.... JEUJ eindelijk weer oude toffe shit. Ik wil niet zeggen dat het vroeger allemaal beter was maar Street Fighter is net als Rambo en andere zaken uit die tijd. Lichtelijk over de top maar gewoon ongehoord cool. Wat betreft het gezift over graphix. Eerlijk gezecht, ja ze zijn wat eenvoudig als je weet wat er allemaal kan tegenwoordig maar als je het zo flashy maakt is het gewoon niet mee street fighter. Alle Charaters waar we in der tijd voor gingen en van houden zijn goed in de stijl waar in ze ontworpen zijn. Naast alle gave next gen spellen en geweld vind ik het ook wel eens leuk om een game te zien die de gemoederen van de wat oudere generatie raakt. Ik ben een van die vele die vele weken zakgeld in de Arcade versie liet verdwijnen en eigelijk kan ik nu niet wachten om mijn salaris te gaan uitgeven aan deze game. Retro rules!
oh, die Street Fighter Alhpa reeks (Zero) ..fantastisch.
Veel op de arcade kasten zitten spelen.
Dit spel is echt ver gekomen vanaf de 1e instantie die ik speelde (Streetfighter 2 op de SNES)

Het spel is vooral leuk omdat er een dikke cartoon / anime laag overheen zit en zichzelf niet zo heel serieus neemt (maar toch diepgang heeft).
De stijl van SF4 lijkt hier helemaal op aan te sluiten. Je moet vooral niet proberen om het "realistisch te maken" want dan mislukt je streetfighter gewoon.

En die "supers" die met Alpha (Zero) hun introductie deden zijn een gouden greep.
Vooral om als je tegenstander nog een flintertje levensbalk overheeft er met een super doorheen te rammen en dan een KAASJE als overwinning icoon krijgen :P (zo van: Sneue lul!)

Sho-ryu-ken !
Can't wait !
vetjes! Hopen dat deze naar de Wii komt, want dit zijn nu games waar ik jaren op zit te wachten!

De nostalgie ook, ik was een mannetje van 12/13 en gaf mijn geld voor goede rapportcijfers uit aan deze game. Daarna kelderen deze ook weer heel hard naar beneden.

Bizarre uit deze serie is dat het altijd om StreetFighter 2 heeft gedraait, en nu zijn we alweer bij deeltje 4!

Ik som op: Street Fighter 2, Street Fighter 2 Tubro, ultra, en nog een aantal.

[Reactie gewijzigd door merauder op 9 februari 2008 16:24]

Je hebt dus blijkbaar 'streetfighter 3', 'Streetfighter 3 2nd impact 'en 'Streetfighter 3 third strike' gemist? ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Street_Fighter_III
toegegeven, volgens mij zijn zo ook alleen maar in de japanse arcadehallen breed gespeeld
hayoooooooooooooooooooooooooo kit }>

wat een tijden waren het toch, al mijn guldens weg in zon arcadekastje.. alleen vraag ik me af waar de bovenstaande screens vandaan zijn gehaald, bedoel welke console?? vind hem namelijk erg matig
Jah.. en dan ook gewoon 5x achter elkaar ofzo :X

Vind het trouwens een coole stijl wat ze hier aanhouden. Niks geen 3D, maar lekker oldfashion 2D :)

(En nog steeds erg cool om te zien _/-\o_ )

Info over die nieuwe character
and a mysterious new character "クリムゾン・ヴァイパー" introduced.
:P

Afbeelding ervan (iets duidelijker ;) ): http://www.famitsu.com/ga.../04/pc_fc_n_gn/kuri06.jpg
Kuri.jpg dus... :P
Ja mooi filmpje, maar als je de screenshots bekijkt dan lijkt het er op dat het uiteindelijke spel totaal niet zo uit ziet. Die screens vind ik ook behoorlijk underwhelming eigenlijk, je kunt best een cartoon stijl aanhouden en het toch beter uit laten zien dan dit...
Kuri duidt er voor mij gewoon op dat het wel Crimson Viper wordt. Japanners spellen het bijv. als Kurimuson Baipaa, dus is Kuri wel een normale naam.
het is 3d hoor.
maar met wat shaders zodat het er 2d achtig uitziet
Een behoorlijke kut-tijd als je het mij vraagt. Mensen doen alsof het een nostalgisch genot was om je geld kwijt te raken in zo'n machine. Pure uitmelkerij was het, want die games waren er allemaal op gebouwd om spelers binnen 5 minuten game over te laten gaan. Ik ben blij dat ik het sindsdien in mijn huiskamer kan spelen, zonder er steeds geld in te flikkeren.
Ik ben blij dat ik het sindsdien in mijn huiskamer kan spelen, zonder er steeds geld in te flikkeren.
Ben je ook blij als in de toekomst alle cafe's en kroegen dicht gaan? "Zodat je in je huiskamer een kopje koffie of biertje kan drinken, zonder telkens geld in de kassa van de kroegbaas te flikkeren"?

Als je op die vraag "ja" beantwoord dan snap je dus duidelijk niet waar het om ging destijds...
Nee, van mij mogen cafÚ's openblijven, maar haal die gokkasten er maar uit weg. De vergelijking met gokkasten vind ik beter opgaan dan met consumpties in een horecazaak.
De vergelijking met gokkasten vind ik beter opgaan dan met consumpties in een horecazaak.
Gokken (in die context) is niet echt een sociale gebeurtenis he? In de arcade of old-times ging je juist heen om je skills te demonstreren tegenover de scene die daar rond hing. Games deed je juist samen. Je begon een potje Tekken oid, en even later daagde iemand je uit om het tegen je op te nemen. Ondertussen stond er een groepje mensen om de machine heen toe te kijken. Had je verloren, en stonden er anderen te wachten, dan was je je plek aan de controls kwijt en nam iemand anders het over.

Dat was niet alleen leuk om nieuwe mensen te ontmoeten, maar hield ook de spanning erin.

Dan nu de games thuis. Game over? WTF, begin wel weer bij een save game overnieuw. Desnoods 100x achterelkaar. Ben ik af? Wat maakt het uit, ik heb toch nog 10 continues.

Het spelen over het Internet heeft het sociale aspect wel een beetje opgevangen en op sommige punten zelfs zeer uitgebreid (clans, veel meer diverse tegenstanders, etc), maar toch is het face 2 face gamen tegen elkaar een geheel andere belevenis. Zelfs lan-parties, waar je weggedoken zit achter je eigen tafeltje en eigen computertje kunnen dat toch niet helemaal opvangen.

Het gulden per game idee was af en toe natuurlijk wel een probleem. Maar is 2-euro-nog-wat per biertje dan geen probleem? En zo erg was het nou ook weer niet. Op een populaire machine had je geluk als je 20x op een avond aan de beurt was. Was je goed, dan kon je een flink tijdje spelen met 1 gulden. Was je wat minder dan kwam iemand anders op je plaats en ging je toekijken/truukjes afkijken. Dat was gratis.

Veel plezier altijd gehad vroeger voor zo'n 20 piek/avond. Ga daar nog maar eens wat van doen tegenwoordig. Alleen voor een eenvoudige film ben je nu al meer kwijt...
Die arcadehallen zoals vroeger bestaan al een poosje niet meer hoor ;) En die oude kasten met 2D-fightgames hebben ze al lang niet meer... dat zijn bijna collectors-items geworden :)

Het ging destijds om (o.a.) een goed avondje uit met je vrienden, een beetje competitie en een hoop lol. Iets wat mensen nu met hun pc's / consoles online doen. Ook de game-industrie groeit :)
Die arcadehallen zoals vroeger bestaan al een poosje niet meer hoor ;)
Ze bestaan nog wel, maar zijn alleen heel zeldzaam geworden. Van de zomer was ik in Den Haag, en bij het strand daar (scheveningen) had men nog een echte arcade hal. In China (Hong Kong) en Japan zijn ze ook nog steeds te vinden. In London heb je er tenminste ook nog eentje.
Ben ik het niet mee eens, ik heb mijn jeugd ook door gebracht in arcadehallen. Ik was zwaar verslaafd aan Street Fighter II en Mortal Kombat II maar speelde ze altijd uit als ik speelde en was dan toch zo'n 25 minuten zoet.

En nu heb ik zo'n arcade kast in mijn kamer staan, dus kan nu gratis spelen wanneer ik wil.
Arcadekast in je kamer? Netjes :D

Ik heb niet Úcht heel veel tijd in de arcadehallen gestopt, maar vooral veel op de MVS-systemen en NEO-GEO's e.d. gespeeld. Ik mag toch graag zeggen dat de beat-m-ups van vroeg een stuk beter waren... hoewel Mark of the Wolves, JoJo's Bizarre Adventure enzo toch ook erg goed zijn :)
Tuurlijk, anno 2008 heb je thuis een multi-core spelcomputer op je HD TV aangesloten met surround sound en super mooie 3D graphics. 10 jaar geleden waren Street Fighter en Mortal Kombat en Daytona enz. nog veel mooier dan alle spellen die je thuis kon spelen, dan was je nog wel bereid daarvoor te betalen.
10 jaar geleden waren Street Fighter en Mortal Kombat en Daytona enz. nog veel mooier dan alle spellen die je thuis kon spelen, dan was je nog wel bereid daarvoor te betalen.
Dat speelde ook zeker mee. Toen b.v. iets als Robocop of Double dragon in de arcade stonden, hadden de meeste mensen thuis een commore 64, waarbij het niveau van de graphics enorm lager lag. De arcade lag bijna altijd een flink stuk voor; je zag als het ware de toekomst van de gaming.

Dat is nog een flink tijdje doorgegaan. Ten tijde van b.v. Virtua Fighter 3 had je thuis net de Playstation 1 of de Saturn. Die kwamen qua 3D graphics nog niet eens in de buurt van een Model 3 board.
Ieder zo zijn mening.... ik heb mij blut gespeeld aan Outrun en nog nooit het einde gehaald, een hele belevenis zo'n volledig beweegbare gamekast, ik zou nog graag 1 in huis willen halen.
Stel je hebt een xbox360 van ongeveer 300 euro. + een game van 60 euro.

Ik denk niet dat je meer dan 360euro verspilt hebt aan die speelhallen voor je het beu was.
Street fighter? Van het geld dat daar in ging had ik die kast kunnen kopen...
Hmm, kan zowel PS3 als 360 zijn. Maar je moet houden van de stijl, 2.5D...
hayo kit?
Wat dacht je van Hadoooouuken?

edit: dagje te laat :P

[Reactie gewijzigd door Bosmonster op 10 februari 2008 11:45]

Ik net zo, misschien wel honderden guldens in zo' machine gestopt. Ik was helemaal weg van SFII en later ook van Tekken3. Ze noemden mij altijd Tekken Master, omdat niemand mij kon verslaan. Ik had geen moeite om ze uit te spelen, maar wat verwacht je na zo'n investering.

Goeie ouwe tijden ahh.... :)
hayoooooooooooooooooooooooooo kit
Hadouken! ;)

Wil niet muggenziften, maar het is een heuse term geworden bij dit soort spellen.
Ik verstond het ook altijd als "hajoee kit", ben blij dat ik niet de enige was :D
Dat ziet er wel heel cool uit, ik ben blij dat characters als Blanka, Honda en Dhalsim er weer bij zitten :-)

die shoryuken ziet er ook vet uit
Waar zie jij die? Ik zie alleen een Hadoken van Ryu.
Ja, dat bedoelde ik de Hadouken..

edit: leuk iemand verbeteren en het zelf verkeerd spellen

[Reactie gewijzigd door dannz op 9 februari 2008 15:32]

Een spel fout of een schrijffout door iets anders te noemen is nogal een verschil ;)
Is het wel 2D, of is het gewoon een hele knappe 3D stijl?
kijk bijvoorbeeld maar naar de linkse screenshot in het 2e rijtje.

Maar het ziet er erg tof uit, heb zoveel tijd versleten aan Street Fighter II op de Gameboy xD
3D graphics met een 2D speelstijl.

[Reactie gewijzigd door 4nGeLuS op 9 februari 2008 16:55]

het is gewoon 3d maar dan wet een speciale shader.
die zorgt ervoor dat de feel nogsteeds min of meer 2d is.
ook kan je waarschijnlijk alleen naar links en erchts bewegen.
dus speelt het als 2d.
dus 2d met de voordelen van 3d
Leuk die oude settings, het marktplein is lekker sfeervol en nostalgisch maar toch vind ik de graphics een beetje onder de maat, zoals ik het nu zie zou 't net zo goed een xbox (1) versie kunnen zijn. Verder boeien deze games mij allang niet meer maar ik val dan ook niet meer binnen de doelgroep neem ik aan, 30 plus.
Het probleem is, dat je op die leeftijd vaak te langzaam bent geworden om op behoorlijk niveau dit soort spellen te spelen :P
Ik spreek ook wel uit eigen ervaring, het concentratie- en reactievermogen neemt gewoon af (en daarmee de mogelijkheid om een topprestatie neer te zetten).

Het kan natuurlijk ook zijn dat je uitgekeken bent op het genre.
Het probleem is, dat je op die leeftijd vaak te langzaam bent geworden om op behoorlijk niveau dit soort spellen te spelen :P
Ik kan daar (helaas) over meespreken. Zo speelde ik vroeger bijvoorbeeld Contra 3/Probotector op de SNES op hard uit, zonder 1 leven te verliezen en terwijl ik met een vriendin nog wat zat te kletsen ondertussen.

Laatst nog even geprobeerd op een emulator, en ik kom op normal niet eens meer langs de eerste level, zelfs niet na herhaaldelijke pogingen :(
eerlijk gezegd vind ik het ontzettend jammer dat ze de stap naar 3d gezet hebben, SF is voor mij de 2d fighter die het gewoon allemaal niet nodig heeft. Maar als hij net zo lekker speelt als street fighter 3 alpha, dan geef ik me gewonnen ;)
Het is nog steeds een 2d fighter, alleen met 3d graphics. Naar ik heb begrepen beweegt de camera totaal niet tijdens de gevechten, behalve dan langs de horizontale as :). Waarschijnlijk zijn die andere screenshots van replays ofzo.
Street fighter 3 ex had ook al 3d hoor
Het is geen 3d. Alleen de karakters zijn 3d en de omgeving. Het speelveld is gewoon 2d. Je kunt niet in de diepte/vanuit een andere hoek vechten
Zal ook wel op de Wii komen. Misschien zelfs een DS versie :p

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True