Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 24 reacties

Ontwikkelaar Rare werkt volgens anonieme bronnen aan een opvolger van zijn shooter Perfect Dark. Het derde deel van de fps zou volgend jaar op de Xbox 360 moeten verschijnen.

Het spel zou volgend jaar moeten verschijnen op de Xbox 360 en moet een duistere, grauwere versie van hoofdrolspeelster Joanna Dark bevatten, aldus de site GameGuru. Ook zou het spel veel gebruik maken van grijstinten. Spelers krijgen verschillende verhaallijnen en eindes aangeboden, afhankelijk van de keuzes die in het spel gemaakt worden.

Joanna DarkHet eerste Perfect Dark-spel verscheen in 2000 op de Nintendo 64. Ontwikkelaar Rare was onder andere verantwoordelijk voor GoldenEye 007 op hetzelfde platform. Het bedrijf werd overgenomen door Microsoft en leverde bij de lancering van de Xbox 360 de titels Kameo: Elements of Power en Perfect Dark Zero. Laatstgenoemde game speelt zich af voor de gebeurtenissen van het eerste spel. Vanuit het traditioneel mediaschuwe Rare is nog geen reactie gekomen op de geruchten.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (24)

hmm sinds Rare is overgenomen door Microsoft zijn ze afgezakt van een AAA gamedeveloper naar A+. Beetje EA, meer van hetzelfde, lekker veilig en niks bijzonders
Vind je het gek, toen Microsoft Rare overnam, is een deel van de mensen dat verantwoordelijk is voor Golden Eye en Perfect Dark opgestapt en het game bedrijf Free-Radical opgestart, makers van Timesplitters en Haze.
Meer van hetzelfde?

Ik zou Kameo en Viva Pinata toch geen spellen willen noemen die meer van hetzelfde zijn. Sterker nog, een spel als Viva Pinata heeft echt een hoop dingen voor het eerst gedaan, en is 1 van de weinigen God spellen, waar zowel volwassenen als kinderen hun tanden in kunnen zetten.

Zowel Kameo als Viva Pinata zijn ook goed ontvangen games, met goede review cijfers. Helaas zijn de verkopen van de 2, en zeker Viva Pinata wat achter gebleven.
Mooi zo, ik heb hem op de Nintendo 64 nooit gespeeld, ik vond PD Zero op de 360 een van de mooiere spelen, zeker voor een launch game zag het er zeker mooi uit.
Perfect Dark op de N64 vond ik echt een heerlijke game en met GoldenEye heb ik me op de woensdagmiddagen(toen ik nog op de basisschool zat ;) ) echt uren kunnen vermaken.

Perfect Dark Zero vond ik al een tikkeltje minder, inderdaad, het is een beetje EA geworden: sequels van meer van hetzelfde en weinig innovatief, maar games die toch redelijk lekker wegspelen.
Ik vond Rare leukerder toen ze nog Donkey Kong en Killer Instinct maakten. Die laatste was echt een van de kewlste fighting games ooit. Chief Thunder :9~

PDZero nooit gespeeld, maar wel de N64 versie, wat een goeie game was. Zal het wel es keertje proberen wanneer ik 360 heb aangeschaft.
Ik speel hem nog steeds op de N64. Ben sinds kort weer begonnen, echt nostalgie. In het begin is het wel weer even wennen aan (lelijkere dan dat je gewend bent tegenwoordig) graphics. Maar de gameplay blijft geniaal van dat spel. Nu ik dit zo lees overweeg ik een 360 te kopen daarvoor. Als je 007 vergelijkt met perfect dark is de single player van bond een stuk beter maar de multiplayer van Perfect Dark is superieur tenopzichte van die van bond. Vooral de Advanced setup met bots die je van Meat-Simulant tot Dark-simulant kan instellen op moeilijkheidsgraad. Dit maakt dus een goede gameplay voor zowel de diehard als de casual.

Dit neemt niet weg dat bond ook een superspel was, alleen perfectdark bied wat multiplayer betreft net wat meer.

RARE _O_

[Reactie gewijzigd door wallywally op 16 oktober 2007 10:10]

007 en Perfect Dark op de N64 helemaal grijs gespeeld, ik heb nu ook een 360 een daarop Perfect Dark: Zero maar helaas kan deze mij totaal niet boeien, zowel de single- als de multiplayer vind ik in vergelijking met de N64 spellen van toen zeer tegenvallen, dit vind ik jammer omdat de twee spellen op de N64 toch wel in mijn top10 lijstje staan van beste spellen ooit :)
Hopelijk gaan ze dan weer terug naar de N64 kwaliteit, want de 360 versie was gewoon slecht. :/
Nou heb ik alleen de demo gespeeld, maar daar was niet door heen te komen. Zag er wel mooi uit, maar het kwam allemaal erg stroef over. Je loopt heel traag Vijanden die te veel kogels op kunnen vangen, ze reageren er niet eens op (behalve terug schieten dan natuurlijk) en hun idee van dekking zoeken klopt ook voor geen meter.

Ik heb die demo zelfs niet eens uitgespeeld zo slecht vond ik het.
Zouden ze niet es beter werken aan een opvolger voor Killer Instinct :( ... :+

(even naast de kwestie, kon het niet laten :+ )
http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?KI3
Toch jammer dat ik de eerste in de reeks, GoldenEye op de N64, het leukste en fijnste vond spelen. Perfect Dark ging te snel voor de controllers ofzo, het speelde gewoon niet perfect....

Perfect Dark op de Xbox is helemaal een drama, dus ik heb weinig vertrouwen in de nieuwe versie.
Golden Eye en Perfect dark op de N64 waren inderdaad meesterlijk.

Vooral met de multiplayer heb ik me lang vermaakt.
Perfect Dark op N64 staat nog steeds in mijn persoonlijke top 5. Multyplayer was gewoon geweldig. Het wapenaanbod en technische snufjes waren ook tip-top. Ik denk dat, wanneer ze een redelijke deadline hebben, het spel daadwerkelijk wel goed kan worden deze keer. Vooral omdat Rare destijds op Devkits moest werken die wel al achterhaald zijn en ze nu onderhand wel feeling hebben met de console.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True