Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 47 reacties

Microsoft zou binnen een jaar een soortgelijke virtuele wereld als Second Life en Home willen introduceren. De wereld zou meerdere platformen van de gigant kunnen overkoepelen, waaronder de pc, Xbox 360 en mobiele apparaten.

Daniel Schiappa, strategiemanager voor Microsoft, gaf op een conferentie over virtuele werelden aan dat het bedrijf al enkele maanden bezig is zich te verdiepen in de kwestie. Schiappa acht het waarschijnlijk dat Microsoft de virtuele wereld eerst zou introduceren op de pc, daarna op de Xbox 360 en als laatste zouden mobiele telefoons aangedaan worden.

Schiappa wou niet meer details vrijgeven over Microsofts plannen voor de verovering van virtuele werelden. Wel kon hij prijsgeven dat Microsofts Virtual Earth, de Google Earth-variant van het bedrijf, en de computerspellentak erbij betrokken gaan worden. Er zijn aanwijzingen dat Google nog dit jaar een Second Life-rivaal gaat onthullen, die mogelijk op een soortgelijke manier verbonden is met Google Earth en Google Maps.

Virtuale wereld met Master Chief

Sony wou zijn eigen virtuele community oorspronkelijk dit jaar gratis introduceren voor de PlayStation 3. Het project met de naam PlayStation Home is nu verschoven naar 2008. Playstation 3-gebruikers kunnen elkaar ontmoeten in deze 3d-wereld om te chatten en spelletjes te spelen.

Schiappa geeft toe dat Microsoft misschien te laat in de markt stapt die gedomineerd wordt door namen als Second Life, World of Warcraft, Ultima Online en Lineage. Toch denkt Schiappa de markt goed te kennen en ligt er een strategisch plan klaar. 'Als we binnen nu en een jaar niets hebben, dan komt er waarschijnlijk ook niets meer', aldus Schiappa.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (47)

Jammer de gemiddelde reactie altijd weer over Second Life... |:(

Ja het is trager dan andere 3d omgevingen... Maar dat komt wel omdat alle content iedere keer binnengehaald moet worden in tegenstelling tot WOW waar alles al op je PC staat. Je mede-bewoners zijn namelijk bezig om allemaal nieuwe dingen te maken wat je in andere omgevingen niet kan.

'Ik heb het 10 minuten gedaan maar het was te moeilijk.' Als dit de gemiddelde tweaker instelling is?!? Kan me niet voorstellen dat je iets wat zoveel mogelijkheden heeft in 10 minuten begrijpt.

Dus ja, er is zeker ruimte voor verbeteringen. Maar reactie's dat andere spellen veel beter en sneller zijn heeft geen enkele relevantie met Second Life.

[Reactie gewijzigd door Oktopus op 13 oktober 2007 11:59]

Dus ja, er is zeker ruimte voor verbeteringen.
Je kunt er zelfs aan mee helpen: http://secondlifegrid.net/programs/open_source

Wat waarschijnlijk niet kan in de Sony en Microsoft variant en mogelijk/waarschijnlijk de Google variant.

IMO heeft het zeker mogelijkheden, cursussen, demonstraties? Momenteel nog niet genoeg voor mij om mij te boeien.
Naast microsoft zijn er iets van 30 bedrijven die hun nieuwe 3D omgevingen/metaverse showen op de Virtual Worlds conference in San Jose bron: http://metaversed.com/

Ik zie het meer als een soort van 3D browser wars die begonnen is. Wat ik belachelijk vindt, dat mensen hier posten op een forum, dat 'mensen geen life' hebben als... Terwijl ze toch op een internetforum als dit reageren tegen wildvreemden.

SecondLife is zeker brak op een aantal dingen, voor grotere events 50+ mensen bijelkaar geeft zeker problemen. Op het burninglife event eind september, zag ik op een gegeven moment iets van 175+ mensen bijelkaar verspreid over 4sims. En de 3 server knalde eruit / ging plat, voor een moment.

Sinds mei dit jaar m`n wow-account opgezegt en virtuele werelden zoals SL aan het verkennen, en sinds juli verdien ik hier het grootst gedeelte van mijn inkomen mee. Nooit een cent geinvesteerd, dat is m`n instap/idee van dit soort 'games'.

Verder het is niet alleen chatten, en je barbie-pop aankleden. Ik moest 3 weken terug nog een lezing geven in SL voor een dr.dobbs event over mijn werk; 3D software die ik heb geschreven.
Is Second Life zo groot als het doet lijken? Ik kan me nog een nieuwsbericht herinneren dat er in NL maar x000 mensen het 'spel' speelden. Wel zoveel miljoen registraties maar het daadwerkelijk actieve mensen stelde niet zoveel voor...
Klopt enige reden dat het zoveel registraties heeft in Nederland is doordat het enorm gehyped is in de media, die het eigenlijk veel mooier en groter voorstelden dan het eigenlijk is. Echter 99% van de mensen is er na 10 minuten op uitgekeken. Veel bedrijven en overheids instellingen hebben ontzettend veel geld in de ontwikkeling van een eigen eiland gestoken, ik denk echter dat slechts een fractie er ook maar een euro voor terug heeft gezien.

Toch denk ik dat dit soort chatboxen + op een gegeven moment de traditionele chatbox gaan vervangen, vooral als MS het op een of andere marnier weet te koppelen met MSN kan MS dit denk ik wel van de grond af krijgen...

[Reactie gewijzigd door reb65 op 13 oktober 2007 09:10]

Prachtig hoe hyping en de media invloed hebben hierop toch!? Zo zie je maar dat de meeste instellingen en dus de meeste mensen, niet al teveel kaas hebben gegeten van kritisch de zaken zelf bekijken alvorens tot actie over te gaan of een mening klaar te hebben. Ik verbaas mij er allang niet meer over.
Prachtig hoe hyping en de media invloed hebben hierop toch!? Zo zie je maar dat de meeste instellingen en dus de meeste mensen, niet al teveel kaas hebben gegeten van kritisch de zaken zelf bekijken alvorens tot actie over te gaan of een mening klaar te hebben. Ik verbaas mij er allang niet meer over.

Daar geef je dus zelf een duidelijk staaltje van.

Het reŽle cijfer van aktieve gebruikers ligt rond de 900.000 Wat belange niet zo slecht is als de media nu plots probeert te laten uitschijnen.
Als de media zegt dat je ergens moet zijn ga je het hype vinden, maar als de media plots zegt dat je er niet moet zijn ga je plots wel diezelfde media geloven?
Second Life is de pionier van het 3D internet. Linden Labs heeft te vroeg de media bij hun project betrokken, eind jaren negentig werd je ook voor gek verklaard als je een internet aansluiting neemt en werd het door de media ook eerst opgehyped en daarna weer neergesabeld omdat het internet zich zogezegd nooit tot een commercieel platform zou kunnen ontwikkelen.

[Reactie gewijzigd door Bazilfunk op 14 oktober 2007 04:17]

Dat klopt, veel gebruikers, waaronder ik, hebben een account aangemaakt om het toch maar eens te bekijken en haken daarna, net als ik, af.
dit soort reacties vind ik dus persoonlijk heel jammer...

want daarmee schets je eigenlijk op een vrij onterechte manier een heel verkeerd beeld, over het idee achter zo'n virtuele wereld,

het idee ervan is namelijk zeker wel goed te noemen,

zie maar eens de ophef over en rond msn, en vooral nog toen MSN nog een eigen 'irc achtig' chatnetwerk had.
mensen vinden online contacten tegenwordig minstens net zo belangrijk als in real life,
en hoe wel 't eigenlijk nog bijna in de taboe sfeer hangt, neemt een steeds groter deel van de mensen liever deel aan een chat, dan aan een bierpraat in 't cafee,

second life HAD wel degelijk in een gigantische behoefte kunnen voorzien, MITS (en dat is nu juist de reden dat er zo weinig mensen echt actief in zijn), de UI veel eenvoudiger had geweest, en vooral de performance een stuk beter was...

mijn op 2ghz geclockte opteron met een 6800GT en anderhalf GB ram, op een gewoon normale premium internet abo had DUIDELIJK moeite om echt lekker vlot en 'speelbaar' te zijn in SL,

en dat terweil bijv iets als America's Amry met alle opties zwevend tussen "full" en " above avarage" perfect draait...

ik hoop dan ook van harte dat wellicht Microsoft maar vooral Google iets weet te bouwen op een Game engine die een heel stuk lichter is, en ook ruimte laat voor een stuk laagdrempeligere ontwikkeling...

ook als dat betekend dat, de beeldkwaliteit daarvan iets moet inleveren.
Helaas zat het al in de basis van Second Life fout de reden waarom het vaak crashte en nu nog traag als olie kruipt? User Generated Content!

Er moeten servers vol met "kleding", "avatars", "items" etc.. zijn en dan niet te vergeten dat alles ongeveer gescript is en dat is ook niet licht. Scripts voor dildo's, for stoplichten, voor planten die zingen, voor kleurige discoballen etc..etc..

Het is zo overladen...en dat de lag als er 40+ personene in een popuplaire server ( eiland ) zaten. Tot 20 personen ging het nog wel maar als er weer een event was waarbij 40 personen gingen dansen of je had 3 discotheken op een eiland..lag..lag..lag..lag..lag!

En dat is nog zonder de rook effecten! Als je een club op SL wil laten crashen laat een paar rook bommen exploderen en voila superlagged to death!

Het is gewoon niet goed afgehandelt, tuurlijk gebruikt de client in rust maar iets van 20-30Mbyte. Maar hoe meer mensen, hoe meer activiteit, hoe meer scripts, hoe meer...and voila crash!
Zegt meer iets over de persoon! Ik kan me er in zien. Heb hetzelfde gedaan. RPG games liggen me al niet dus dit ook niet zo snel. WoW vindt ik persoonlijk niks aan, maar dat zegt niet dat het slecht is. Persoonlijk speel ik liever FPS en heb laatst ETQW gehaald. We contact met mensen (en vooral door teamwork) maar tegelijk kan ik die game even starten om een uurtje of 2 te kunnen gamen zonder dat ik tijden meot sparen..
Vergeet niet dat als tweaker / gamer performance jou natuurlijk een stuk meer boeit dan de gemiddelde computer gebruiker die eens een kijkje gaat nemen op second life. Diezelfde mensen spelen af en toe ook eens een spelletje op 20 FPS met verouderde hardware. Ze weten niet beter en ze storen zich er niet aan. Het is dan ook geen argument van het gebrek aan succes bij Second Life.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 13 oktober 2007 13:08]

mijn ervaring is dan toch anders ...

ik ben zoals waarsch iedereen hier, zo'n beetje de wandelende pc vraag baak,

en geloof 't of niet, ik heb zeker een 20tal mensen gehad, die zaten te zeuren en 'huilen' omdat ze niet snapten dat SL op hun "gloed nieuwe ( amd K8 en core2 ) gewoon onspeelbaar traag was, en dat ie zovaak vast liep,

bij zeker de helft van hen was DAT dan ook de uiteindelijke rede dat ze niet verder wilde spelen...

nu snap ik wel dat 20mensen geintresseerden natuurlijk niet heel representatief is, maar zelfs als 't maar 10 tot 25% van de userbase is die om DIE rede stopt dan wil je nie weten wat een negatieve inpact dat waarschijnlijk heeft opde mond tot mond-reclame en laat DAT nu juist de drijfveer zijn om in zo'n wereld terecht te komen...

wat je zegt over race of fps spellen gaat dan ook niet helemaal op, omdat die spellen meer gaan om 't spel dan om de grafics (voor de meeste non gamers) - maar in 3d land is er nouwelijks spel element - en bepaald de omgeving dus of je er al dan niet op onderzoek uit wilt gaan...
Wanneer komt Microsoft nu eens met een eigen idee? Tot nog toe heb ik het idee dat ze alleen maar zien dat andere bedrijven innovatieve ideeŽn hebben en gooien er dan een smak geld tegen aan om een graantje mee te pikken.
Toch iemand die het ziet. Laten we even een lijstje maken...

Mac OS -> Windows 1.0
WordPerfect -> Word
Google -> MSN search
ICQ -> MSN
Playstation -> Xbox
iPod -> Zune
Youtube -> (hoe noemde het ook weer?)
Second Life -> ?

Wie vult verder aan? :)
Misschien is dit juist de kracht van Microsoft: Een idee nemen en het zo in de markt zetten dat het vele malen beter verkoopt dan de concurrentie. Helaas voor Microsoft lijkt de magic touch die ze hebben op het gebied van OS-en, tekstverwerkers en profi software toch wat minder goed te werken op de meer consumer-oriented areas. De Zune is een misser tot nu toe, Google overvleugeld ze in vrijwel alles waarin ze in elkaars haar zitten en de Xbox krijgt stevige concurrentie van Sony en Nintendo (al mag je daar ook geen world domination verwachten na een paar jaar).

Feit is dat ik het gevoel heb dat er krachten zijn bij Microsoft die werkelijk een allesomvattende strategie hebben op het gebied van digital media, en dat heeft er ook mee te maken dat het bedrijf veel weerstand ondervindt van b.v. de EU. Persoonlijk zit ik niet te wachten op een megacorporatie die alles wat ik doe online kan bijhouden.

[Reactie gewijzigd door Dr. Strangelove op 13 oktober 2007 10:12]

Ik denk dat je een aantal zaken moet corrigeren:

Mac OS project Douglas C. Engelbart 1968, Commercieel de Alto van Xerox/PARC-> Windows 1.0 http://macwereld.nl/nieuw...itgevonden_xerox_ook_niet
WordPerfect WordStar IBM MT/ST -> Word
Google Yahoo -> MSN search (ter info Yahoo 1994 Altavista 1995)
ICQ -> MSN
Playstation Nintendo/Atari/Sega? (volgorde weet ik niet) -> Xbox
iPod -> Zune
Youtube -> (hoe noemde het ook weer?)
Second Life/Entropia Universe -> ?

[Reactie gewijzigd door worldcitizen op 13 oktober 2007 14:41]

Het is dan maar hoe je het wilt vertellen, dit lijstje ziet er al heel anders uit en is even waar.

atari -> nintendo/sega -> playstation ->xbox
altavista -> yahoo -> goole -> msn search
standaard mp3 speler -> ipod -> zune
icq -> msn -> googletalk
een 1 of ander filmpjes site -> youtube -> (windows live video ofzo?)
Een 1 of andere 3d chat applicatie -> Second live -> ?
Webbased mail -> Hotmail -> Gmail


Zoals je ziet zijn de genen die voorin het lijstje bij jouw staan even origineel als microsoft, de meeste dingen die groot zijn en veel worden gebruikt zijn niet de eerste die er waren , marketing heeft ze alleen bekende gemaakt.

Om het dan zo te plaatsen dat Microsoft dat alleen doet terwijl elk groot bedrijf dat doet.

Als je maar een reden kan vinden om Ms te bashen :/

[Reactie gewijzigd door ZpAz op 13 oktober 2007 10:51]

Als je maar een reden kan vinden om Ms te bashen
Waar heb je het over? Ik ben niemand aan het bashen, ik wou alleen de echte bedenker de eer te laten toekomen. Volgens mij was het lijstje een weergave wie het eerste was en Microsofts antwoord erop.

Yahoo 1994 is ouder dan Altavista 1995.

Het blijkt dat Magnavox de eerste game console gemaakt heeft:
http://en.wikipedia.org/w...deo_game_console_timeline
http://en.wikipedia.org/wiki/Video_game_console
Zoals je ziet zijn de genen die voorin het lijstje bij jouw staan even origineel als microsoft, de meeste dingen die groot zijn en veel worden gebruikt zijn niet de eerste die er waren , marketing heeft ze alleen bekende gemaakt.
Marketing of gevoel heeft als gevolg dat mensen denken dat een bepaald bedrijf dit product ontwikkeld heeft.

[Reactie gewijzigd door worldcitizen op 13 oktober 2007 12:40]

altavista -> yahoo & microsoft zoeken -> goole -> msn search

maar zelfs dat is niet helemaal kloppen... dinge zitten toch wat ingewikkeler in elkaar, - want iedereen jat van elkaar...
standaard mp3 speler -> ipod -> zune

Creative NOMAD Jukebox -> iPod -> Zune
vergis je niet. je vergeet te vermelden wanneer iets innovatie/verbetering is, en wanneer niet.

ICQ -> MSN: geen verbetering. tenzij je die gigantische interface en overbodige kudtspelletjes vooruitgang durft te noemen

MP3-Speler -> iPod: gigantische verbetering. er is geen MP3 speler in de wereld geweest die makkelijker te bedienen was, en overizhctelijker je bestanden organiseerde.
iPod -> Zune: geen vooruitgang meer. De verschillen tussen beide zijn te klein, vergeleken met de vernieuwing die de iPod teweeg bracht.

Webbased Mail -> Hotmail: oke, een voorbeeld van verbetering. destijds was het een flinke stap vooruit. echter is hotmail tot de lancering van Live daarna niet verbeterd en deed het in zijn nadagen flink onder voor de webbased mail van XS4all.
Webbased mail -> Gmail: grootse verbetering t.o.v. de functionaliteit, organiseerbaarheid en snelheid.

Zoeken -> Google: grote vernieuwing in snelheid en zoektechnieken. Altijd de eerste met implementatie van nieuwe features.
Google -> MSN Search: altijd Google kopiŽren.

tuurlijk, MS is niet altijd aan het kopiŽren, maar wel opvallend vaak. Het zijn meelopers geworden. "Dat wil ik ook!" Be creative MS :)
pffff....

steen vastgebonden aan stok > ... paar andere uitvindingen/ideeŽn ... > second life.

Alle ideeŽn zijn onderhand al eens keer keer uitgewerkt en een groot deel avn de hedendaagse ķitvinding' zijn eeuwen geleden ook al otndekt.
Denk dat je niet zomaar kan stellen dan MS al z'n ideeŽn jat en de rest van de wereld niet.

(goed, ik ontken niet dat MS wel een hoop uitbrengt/aankondigd wat de andere makrtleiders recentelijk hebben uitgebracht, maar ze zijkn heus niet de enige die ideeŽn overnemen. Ongewtijfeld zitten er ook MS-invloeden in software van andere fabrikanten)

:edit:
@diverse reacties onder en boven:
Denk niet dat iets als Second Life MSN zal gaan vervangen. Volgens mij zit te gemiddelde MSN-er niet te wachten op een of andere log, zwaar programma met veel te veel features, maar wil hij/zij gewoon met vrienden chatten.
SL stinkt wat mij betreft iets teveel naar The Sims - Multiplayer. Alleen bestuur je slechts 1 karakter, en geen heel gezin.
grafische en 3D chat applicaties bestaan al eeuwen, en chatten in een virtuele wereld met spelletjes, objecten en tekstballonnetjes is er ook al een tijd. Toch lees ik nergens berichten over hoe populair dit allemaal wel niet is, berichten dat MSN zo veel gebruikt word en dat de gemiddelde puber uren per dag zit te chatten daarentegen kom ik wel tegen...
Voor mij persoonlijk zou ik zeggen: Laten we allemaal weer ICQ (pre-2002 of 2003) gaan gebruiken ofzo, toen het nog gewoon een doodsimpel programmaatje was waarmee je berichten naar andere gebruikers kon zenden.
Geen rare geluidjes, geen vage skins, geen lelijke kleurtjes, geen (focking bewegende, stuiterende, pratende, knipperende) emoticons, geen functies die je schermpje laten bewegen..

gewoon, een chatprogramma.. is dat nou zo moeilijk?

[Reactie gewijzigd door Xyzar_ op 15 oktober 2007 12:04]

Wat zijn er toch veel mensen die iets hebben tegen MS. Waarom zou een bedrijf uberhaupt origineel moeten zijn? Geef 1 reden (een goede dan he ;) )

Er zijn miljoenen bedrijven die niets origineels doen, maar wat doen dat al tijden bestaat.

Een commercieel bedrijf is er om geld te verdienen en niet om origineel te zijn. Je kan niet zeggen dat MS dat niet doet :)

[Reactie gewijzigd door DarkTemple op 13 oktober 2007 11:35]

nou ik persoonlijk hoeft niet te vertoeven in een virtuele wereld die door microsoft geschapen is.

ik zie me er al lopen met mn windows mobile telefoontje, mn windows vista laptop en mijn .net certificaten op zak (ik doe alweer avondstudie naar de volgende versie van respektievelijke certificeringen), op naar de volgende microsoft klus van met mijn lease auto met microsoft navigatie software. werkende aan een axapta (tegenwoordig microsoft dynamics ax) erp oplossing en dan met name de database interface naar microsoft sql server icm met een microsoft biztalk server. ik bediscusseer problemen die ik tegenkom en zoek naar relevante microsoft development informatie op microsoft developer network (msdn).

na de gedane arbeid socialize ik wat met mijn microsoft xbox 360 buddies. ik speel tegen ze met mijn microsoft xbox 360 op het microsoft xbox LIVE netwerk. hierna relax ik door te luisteren naar wat microsoft wma geencodeerde muziek op mijn microsoft zune die ik verkregen heb van een microsoft gecertificeerde collega dmv de microsoft zune squirt functionaliteit.

en toen werd ik wakker, en besefte ik dat het slechts de microsoft virtuele wereld was: goddank!
Maar origineel zijn is wel een hele goeie manier om geld te verdienen. Kijk maar naar wat Nintendo doet met de Wii. Origineel en winstgevend. Als aandeelhouder zou ik het wel weten hoor.

Bij MS heb je het 'probleem' dat het het hele bedrijf (veel) winst maakt, maar dat er afdelingen zijn die extreem zwak presteren. Als op zichzelf opererend bedrijf hadden zune en xbox al lang in dikke problemen gezeten. Niet toevallig 2 'gekopieerde' producten. Nu gooit MS er gewoon veel geld tegenaan, omdat ze het kunnen.
Wat zijn er toch veel mensen die iets hebben tegen MS. Waarom zou een bedrijf uberhaupt origineel moeten zijn?
Ze hoeven zeker niet origineel te zijn. Er zijn genoeg bedrijven in de auto, elektronica industrie die niet origineel zijn.

Maar er is een essentieel verschil. Microsoft (probeert) hun concurrenten buiten te sluiten, dit is ook wat Apple ook probeert voor de duidelijkheid. Deze zelfde methode word ook gebruikt binnen de farmaceutische industrie een patent is een mogelijkheid om een concurrent buiten te sluiten.

IMO zou een patent altijd gebruikt mogen en kunnen worden mits er voor betaald wordt en de prijs reeel is.

De concurrentie op veel andere consumenten markten is veel meer op prijs, kwaliteit en emoties IMO veel eerlijker.

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door worldcitizen op 13 oktober 2007 14:12]

Je hebt helemaal gelijk. MS probeert idd. door veel geld te investeren concurrentie buiten de deur te houden, en dit met "geleende" ideeen. Toch is de link naar de farmaceutische industrie niet helemaal juist, aangezien het daar gaat om vele miljoenen die in R&D zijn gestoken om een nieuw produkt te maken. Daarom vind ik concurrentie buiten de deur houden bij farmaceuten veel minder erg (om geld terug te verdienen) dan wat MS doet, namelijk een idee copieeren en daarmee door veel geld ertegen te gooien de orginelen uit de markt drukken.
Logisch.

Zaken als MSN zullen op den duur worden vervangen door dergelijke applicaties, dat is sowieso de reden waarom ik SL heb, om te praten met andere mensen. Het voordeel van SL is dat als je online bent je nog altijd kan weg teleporteren van vervelende mensen als je niet offline wilt gaan. :P
Zaken als MSN zullen op den duur worden vervangen door dergelijke applicaties, dat is sowieso de reden waarom ik SL heb, om te praten met andere mensen.
Beetje rare stelling. Bron?
Het voordeel van SL is dat als je online bent je nog altijd kan weg teleporteren van vervelende mensen als je niet offline wilt gaan.
Daarvoor bestaat er ook een 'blokkeren' optie. En waarom heb je uberhaupt vervelende mensen in je contactlijst staan?
[...]
Beetje rare stelling. Bron?
Waarom zou je voor een mening een bron moeten hebben? De bron is hij zelf. Ik kan het me wel voorstellen. SL is een veredelde chatbox. Onhandig in gebruik. Maar dat zei mijn grootmoeder ook van ICQ en MSN. Volgens haar kan je beter op bezoek gaan of de telefoon pakken. IPV via een computer die je eerst moet aanzetten, inloggen en dan via een toetsenbord werken

Als SL een betere interface krijgt kan het heel goed dat het MSN vervangt. Daar heb je dus geen 'bron' voor nodig

[Reactie gewijzigd door Ortep op 13 oktober 2007 11:10]

Ik verwacht zelf niet dat chatclients zoals msn en icq compleet weg zullen vallen.

Het voordeel van msn tegenover SL is dat je het heel simpel op de achtergrond kan draaien. Lekker aan het werk en ondertussen wat kletsen met bekenden.
Ook is msn toegankelijke voor niet technisch aangelegd mensen. Ik kan mijn vader bijvoorbeeld uitleggen hoe msn werkt maar ik SL zal niet lukken.
Geweldig, clippy terug als avatar! :Y)

Het zou leuk zijn aangezien microsoft wel een aantal goede licenties in handen heeft dat ze een soort multi-game world maken waarin de verschillende concepten aan elkaar gekoppeld worden.
Het treurige van microsoft is dat ze zo mainstream zijn. De ontwikkeling en vernieuwing wordt gedaan bij bedrijven als Apple, Google en allerlei kleine namen en als het succesvol blijkt, pikt Microsoft het op.

Da's natuurlijk niet erg origineel, maar het blijkt wel te werken. Het is commercieel gezien erg safe en slim.
en als het succesvol blijkt, pikt Microsoft het op.

Inderdaad. En als ze het dan ook substantieel zouden verbeteren... maar het treurige is dat ze dat succes krijgen met een slappe fantasieloze imitatie.
Er komen ook wel veel originele dingen uit MS R&D. Denk maar aan de eerste DiVX, die gebaseerd was op het werk van MS. Denk maar aan Office toepassingen, die weliswaar ook eerder bij andere bedrijven te vinden waren, maar MS heeft het goed werkend gekregen en een grote boots gegeven aan de economie. Dat heeft Apple, Google, Lotus, etc niet voor elkaar gekregen...

Vergeet niet dat iets beter maken dan de concurrent is niet minder lastig dan zelf iets uitvinden, omdat je al een markt hebt die je in moet treden. Denk maar aan de iPod. MP3 speler bestond al een tijd, maar Apple heeft hun speler gekoppeld aan de media speler, wat het een stuk makkelijker in gebruik is gemaakt en ook kreeg dat ding stijl. Geen enkel bedrijf doet 100% eingen uitvinden.
achja MS is ook raar bezig iedere keer... Dan zeggen dat ze Home een dom project vinden en nu er zelf aan beginnen... achja ik voorspel dat dit toch geen populariteit krijgt op de pc... Kheb veel liever MSN ofzo dan dat ik in een virtuele wereld naar een chat ruimte moet gaan.
Veel te veel gedoe ja, op MSN komt een gesprek veel "persoonlijker"over en is sneller.
Deze dingen zijn leuk als je je dood verveelt.
Als je hier aan verslaafd bent, dan heb je ťcht geen leven meer :)

[Reactie gewijzigd door stijnos1991 op 13 oktober 2007 09:16]

en wat is dan precies 't verschil tusse,
> dom lullen op msn tegen iemand die je niet of nauwelijks kent,
> of in de kroeg beginne te lullen tegen een gast of chick die je niet kent,
> of dit zelfde doet in een 3d wereld...

ik snap niet dat iedereen zich als domme idioten kan blindstaren op 't type medium dat als cominicatie middel word gebruikt, terweil de inhoud van 't gesprek natuurlijk veel meer zeggend is dan 't gespreks kanaal...

want iemand die verslaaft is aan 't in de kroeg als een zielepoot tegen iedereen aan te gaan lullen word vaak veel minder debiel gevonden als iemand die middels een pc doet....

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True