Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 43 reacties
Bron: Atari, submitter: Falcon

Spellenuitgever Atari, voorheen bekend onder de naam Infogrames, heeft de derdekwartaalcijfers voor het fiscale jaar 2007 vrijgegeven. Uit de cijfers blijkt dat het bedrijf zijn omzet zag halveren ten opzichte van 2006.

Atari-logoHet bedrijf realiseerde in het derde kwartaal van het boekhoudkundige jaar 2007 een omzet van 47,3 miljoen dollar. In dezelfde periode een jaar ervoor wist het bedrijf nog een omzet van 100 miljoen te realiseren. Ook het resultaat van het bedrijf was niet al te positief, Atari realiseerde namelijk een verlies van 700.000 dollar. Dit is wel een verbetering in vergelijking met het jaar ervoor; toen realiseerde het bedrijf namelijk een verlies van 4,8 miljoen dollar. Door de flink dalende omzet ziet het bedrijf zich genoodzaakt om zijn kostenstructuur in lijn te brengen met de omzet. Atari hoopt het tij te keren door flink te investeren in research and development, zodat het mee kan blijven komen met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van consolespellen. Het bedrijf hoopt de komende periode inkomsten te behalen uit Never Winter Nights 2, Dragon Ball Z en Test Drive Unlimited.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (43)

Spellenuitgever Atari, voorheen bekend onder de naam Infogrames, ...
Voorheen als in "nog voordat de helft van de hier aanwezige Tweakers geboren waren" of heeft Infogames de naam Atari onlangs opgekocht?
Yup, Infogrames heeft de merknaam Atari gekocht en zichzelf toen direct omgedoopt. Dit is alweer enkele jaren geleden (2 of 3?)
Dat is zelfs al 4 jaar geleden :)
Ja.. voor slechts 1 miljoen dollar.... Had het bijna nog zelf gekocht.. ;-)
Grappig, mijn eerste idee bij Atari is altijd hardware.

* HashIT kijkt vol nostalgie naar de Atari Mega STe op zijn buro...
Mijn glazen computerscherm zegt van niet. Na enkele minuten spelen hield ik het helaas al voor gezien: dit is niet mijn smaak. Zijn mensen die deze mening delen, er zijn er die dat niet doen. Iig vond ik de kwaliteit graphics etc. ver beneden peil voor zo'n groot spel. En ook zou je mogen verwachten dat er een beetje spectaculaire handling in zit, maar helaas. Voor mij iig een no-go.
We hebben het over een uitgever, geen spel...

Overigens is er heel wat met de merknaam Atari gerotzooid. Zoek de gebruikelijke wiki's maar na...
gedeeltelijk mee eens, graphics enzo waren wel ok, ook de auto;s.
Maar alles lijkt zo verdoemde veel op elkaar. Er is te weinig variatie op het eiland...
wow bestaat dat nog :o
De naam 'Atari' en het logo ja...
Het bedrijf zelf (van bijv. de Atari 2600 console) betaat al jaren niet meer.
Al vele keren..
(Bushnells verkoop aan CBS, toen aan de Tramiels (die uit Commodore was geschopt), toen JTS (harddisk bedrijf gekocht door de Tramiels), toen Mattel en nu alleen games..)
Tja, Atari mag zijn marketing-afdeling wel eens onder handen nemen. Ze hebben een tijd geleden 'Act Of War' uitgebracht. Een goed spel, maar helaas behoorlijk onbekend en heeft daarom maar een klein publiek bereikt. De mensen die het wel speelden waren vaak enthousiast, en Atari heeft deze fans 'beloond' met 's werelds slechtste uitbreiding ooit zowel qua gameplay als qua bugs (een versie waar zelfs alphatesters zich voor zouden schamen).

Sinds die schaamteloze uitbreiding kan ik er ook geen traan meer om laten mocht 'Atari' ooit failliet gaan, daarvoor wel. Het was namelijk niet zomaar slecht, maar echt "kom we proberen nog snel wat extra geld van de trouwe fans af te troggelen"-kwaliteit.
Dat was ook altijd het probleem geweest met ATARI, de marketing afdeling heeft het nooit goed gedaan...
Toen de ATARI Jaguar console gereleased werd, was het de meest geadvanceerde console toendertijd.

[qoute] Atari said they planned to debut the machine in 1993, and that there would definitely be a 64-bit RISC based processor at its core. [/qoute]

[qoute] Technically, the Jaguar was impressive. Five processors reside in three chips, two of them being proprietary (Tom and Jerry) with a third being a Motorola 68000 coprocessor. The GPU runs at 26.591Mhz and is rated at 26.591 MIPS (Millions of Instructions Per Second). There is a 64-bit data bus for communication and two megabytes of fast-page mode DRAM. [/qoute]

Wie herrinert zich de Jaguar nu nog???

Meer info [url=http://www.atariage.com/Jaguar/history.html]hier\[url/]....
ik...

(heb hier nog een XE, ST, Mega ST, Falcon, Jaguar (inc jag CD) een paar lynxen en nog vast wel wat)

marketing heeft ze altijd de das omgedaan, en zo te zien is de naam echt een teken van certain doom.
De Jag heeft gefaald om een paar redenen.

De belangrijkste was dat het de ultieme 2D console was.
Niet handig als die uitkomt op het moment dat de hele markt 3D gaat.
(nog onhandiger om een voorloper (Panther) te schrappen als er al vele games voor klaar zijn.
(updates van Shadow of the beast, the killing game show, en een aantal Loriciels adventures.))
Infogrames heeft de Atari merknaam pas 4 jaar geleden gekocht (zie hierboven) dus het is een compleet ander bedrijf.
Denk dat het wel goed gaat komen met de opkomende titels : Test Drive Unlimited, Bullet Witch, Alone in the dark en staat Unreal Tournament 2007 ook niet bij Atari op het programma staat me bij dat hun logo bij UT2004 ook voorbij kwam.
Volgens mij was atari toen alleen de uitgever, en hebben ze niet echt met de ontwikkeling meegeholpen. Epic heeft het spel gemaakt, net als Gears of War en Unreal Tournament 3 (zo heet UT2k7 tegenwoordig), die met een beetje geluk nog voor het eind van het jaar uit komt...
Als Atari de uitgever is van UT2K7 dan gaan ze wel meer dan 50 miljoen omzet genereren lijkt me.

Maar helaas voor hen is dat Midway:
http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/data/928117.html
"Het bedrijf hoopt de komende periode inkomsten te behalen uit Never Winter Nights 2, Dragon Ball Z en Test Drive Unlimited."

Dan mogen ze wel heel snel hun spellen 'afmaken'. NWN2 was eigenlijk gewoon een alpha/beta versie. Net als we inmiddels wel gewend zijn laten ze het aan de community om alle bugs e.d. er uit te halen. Als ze Obsidian nou gewoon de tijd hadden gegeven, dan was dit nooit gebeurd en zou NWN2 ongetwijfeld succes hebben gehad. Ik heb mijn versie in ieder geval meteen omgeruild bij de winkel. Schandalig dat ze je daar 50¤ voor durven vragen, en dan ook nog doen alsof ze van niets weten op de officiele forums.

Het duurt niet lang of Atari zit in dezelfde boot als EA. Boycotten dus.
Ik hoor daar wel eens wat meer mensen over, EA boycotten, maar misschien een rare vraag... Waarom?

Is het omdat ze C&C generals uitbrachten waarvan mensen zeiden dat het niks was, en het op de één of andere manier een bestseller geworden is?

Is het omdat ze de Sims hebben uitgebracht en je vriendin nu zo vaak achter je pc zit dat je er zelf niet meer achter kan?

Of is het omdat ze hun spellen vaak patchen en dergelijk? sterker nog, voor sommige spellen voor Christus, uitgebracht door EA hebben ze nog support oO.

ok, ze brengen wat vaak spellen uit die niet helemaal in mijn straatje liggen, prima. En ze brengen vaak spellen uit die vanaf het begin al een BoD geven ^^, maar dan nog, de support is prima. Ik snap dat hele gedoe rond EA niet echt.
@ sagher,

zoek voor de grap maar eens naar de buglijst van C&C Generals. als het dan zo'n bestseller was, waarom is de support dan zo ruk.

voor mij de eerste tijd geen EA games meer. jammer voor hun. er zijn genoeg producenten die wel weten hoe het moet. atari begint helaas inderdaad erg veel op EA te lijken en ik zal ze dus nu ook wat makkelijker links laten liggen
Ik zit te wachten op Test Drive Unlimited.. Was net te laat voor de beta, maar m'n glazen bol zegt dat TDU een grote hit gaat worden.. (rondscheuren in lambo's en ferrari's op een bestaand eiland, wie wil dat nou niet?)
"...rondscheuren in lambo's en ferrari's op een bestaand eiland, wie wil dat nou niet?"

ehm ik heb deze game al 4 maanden op mn xbox en ben er al op uitgekeken onderhand .. :Y)
Voor de oldtimers Atari voorheen bekend als Infogrames. Inforgrames voorheen bekend als Microprose. Microprose was opgericht door Sid Meier.
Da's niet helemaal waar: Infogrames is in 1983 in Frankrijk opgericht en maakte in die tijd van die vage maar vaak wel mooie franse spellen, en Microprose in 1982 in de US en maakte hardcore flight simulators. Twee hele andere bedrijven, dus.
Ze hebben met Never Winter Nights en TDU, een redelijke troef in handen. Maar wat is nou de oorzaak van deze halvering?
Sja, TD unlimited zou best kunnen helpen ware het niet dat PC gamers hoeloos worden achtergesteld bij console spelers en europeanen, wij dus, extra moeten betalen om uberhaupt mee te mogen doen.

Als Atari het niet redt laat ik er geen traan om, weinig respect voor de clientele die je groot heeft gemaakt.
Yep, Atari, het wordt tijd om de oude sfeer van oude games in echt 3d uit voeren.

maar we wachten nu ook op wolfensteincastle 4d

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True