Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 54 reacties
Bron: Eurogamer

De tweede episode van de populaire first person shooter Half-Life 2 zal later uitkomen dan eerder door Valve was aangekondigd. Het bedrijf laat weten dat het spel zeker niet eerder dan begin volgend jaar in de schappen zal liggen. Een reden voor de vertraging wordt niet genoemd. Dat de release van het spel wordt uitgesteld, zal de fans van HL2 nauwelijks verbazen. Half-Life 2 kende zelfs een vertraging van een jaar tussen de aangekondigde datum en de dag waarop het eindelijk in de winkel lag. Al was er destijds nog wel sprake van excuses, zo werd onder meer de broncode van het spel gestolen, waardoor de release extra vertraging opliep. Eerder verscheen er altijd eerst een pc-versie, waarna in de jaren erna versies voor de diverse consoles volgden. Dit keer volgt Valve echter een ander traject. Het spel zal tegelijkertijd uitkomen op PC, Playstation 3 en Xbox 360. Om die klus te klaren wordt Valve bij de ontwikkeling van de PS3-versie bijgestaan door Electronic Arts.

Sceenshot Half-Life 2
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (54)

Dit bericht haalt Episode 1 en Half Life 2 zelf door elkaar. Half Life 2 (het oorspronkelijke spel) is een jaar uitgesteld. En daarbij is de gestolen broncode als reden genoemd.

Episode 1 is pas daarna uitgekomen en heeft voor zover ik weet geen bijzondere vertraging opgelopen.

Episode 1 is geen spel opzich, maar het eerste hoofdstuk van het vervolg op Half-Life 2. In totaal komen er een paar episodes uit die tezamen het volledige vervolg zullen vormen. Ik meen dat het er iets van 3 of 4 moesten worden. Kan er naast zitten though.

*zucht* Weer te laat ;)
Episode 1 is eigenlijk wel een spel op zich, je moet het originele HL2 niet op je schijf hebben staan om het te kunnen spelen.
Je MOET helemaal niks bij ep.1, maar het MAG wel ;-)
Episode 1 had ook een half jaar vertraging hoor:

van dit Gamespot interview uit 2005:

"GS: So let us guess that Aftermath will be done when it's done? But any hints as to when that will happen?

RW: Should be done in a few months and available for everyone to play well before the end of this year. "
Dat ik een maandje of 2-3 langer moet wachten maakt me echt niet uit.

Maar ik hoop deze keer voor 18 euro toch wel ietsje meer speelduur te kopen.
Ik had episode one ook echt in ong. 2 uurtjes uitgespeeld.

Ik vond Blue Shift (HL1) al kort, maar dit sloeg alles.
Voor deze 20 euro (hij word iets duurder) krijg je nu niet alleen Episode2.

Je krijgt er het multiplayer game Team Fortress2 bij, wat hopelijk in de buurt van het originele TF kan komen, dan word dat een gigantische hit!

Daarnaast krijg je er ook Portal nog bij, er staan een paar filmpjes van op internet, en het idee is simpel. Je krijgt een geweer waarmee je een "uitgang" en een "ingang" kunt maken, zo creeer je dus je eigen 'portal'. De levels kennen voor zover ik gezien heb geen tegenstanders, maar zijn gewoon gigantische puzzels waar je de uitgang moet bereiken.

Episode2 lijkt mij sowieso wat moeilijker worden dan Episode1 en HL2, waar je daar eigenlijk maar één kant op kon en overal kon schuilen voor je enemy's gaat dat in Episode2 niet meer op. Ik heb er nu een stuk of 4 filmpjes van gezien en het zijn grote open stukken met veel enemy's waar je echt van healthbox naar healthbox moet zien te overleven!
offtopic:
nu je het toch over portal hebt... Het lijkt mij een beetje van Prey (ID software) gepickt :P (al had ID dacht ik een gravity gun gepikt van valve :O )
Portals wordt gemaakt door de mensen van Narbacular Drop (deze zijn in dienst genomen door valve). Dus als er al iemand "gejat" zou hebben ....

Daarnaast verschilt het principe toch wel erg van de prey portals in mijn ogen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Narbacular_Drop
Voor zover ik me kan herinneren (wat niet makkelijk is als je ouder wordt.. :P) zaten er al portals zoals die van prey in Unreal (welke versie weet ik zo niet, maar dacht 'Unreal' 1, dus NIET tournament)..
Dus al had Prey ze zelf uitgevonden, erg origineel zijn ze dan nog niet.

Ik bedoel dus portals die je van een kant niet ziet, en van de andere kant doorheen kunt kijken naar een ander stuk van het level.
Ik heb het niet over de Doom portals (of Hexen, of wat dan ook). Die waren er natuurlijk eerder..
Ik heb ergens gelezen dat de prijs voor Episode 2 tussen de prijs van Ep1 en full price zou in gaan zitten :(

Dus ik denk dat je op een prijs van zeker 30 euro moet gaan rekenen :(
Ik heb hem al vier weken en nog steeds niet uit. Ik hoop dat eppie 2 een beetje stabieler wordt want ik ben gekapt met spelen omdat het kreng elke drie minuten ter grave ging. dat pas zonde van je 18 euri :(
Ik heb deze game in 3 uur uitgespeeld, een illegale versie om te kijken of het wel de moeite waard zou zijn en uiteindelijk heb ik hem in een keer uitgespeeld :/

daarna wel orgineel gekocht omdat ik HalfLife boxen spaar :)
Nooit last van gehad en ik heb eigenlijk nog nooit mensen erover horen klagen dat het onstabiel is. Denk je niet dat het aan jou systeem zou kunnen liggen? Of zijn er meer mensen met dit probleem?
Stop in het vervolg met cheat-codes of zet de moeilijkheidsgraad niet op het laagste? :P
Als je wilt kan je ook wachten tot alle 3 de episodes uit zijn en er ¤50 (combo pack komt vast wel) voor betalen, heb je een speelduur die langer is dan HL2 origineel en je betaalt er evenveel voor, ik vond de speelduur best acceptabel voor zo'n goed en goedkoop spel, ook betaal ik liever 3x ¤20 dan 1x ¤50-60.
Bovendien, als jij naar de film gaat betaal je ¤20 voor film + versnaperingen terwijl het veel korter duurt...
Of je koopt de Source premier pack wanneer ep3 uit is voor $59,95 via Steam en je hebt elk Source spel van Valve :7
ik weet niet waar jij de film gaat maar 20euro :? doordeweeks ben ik 4,50 kwijt en hoewel ik zelf nooit versnaperingen haal in de bioscoop neem ik toch aan dat je daar niet zoveel geld voor kwijt bent?
Mischien moet valve die bugs eerst fixen bij Counter-strike: Source en Half-life 2: Deathmatch.
Dat de hitboxes zo werken heeft te maken met de prediction. Prediction zorgt er voor dat de client al voorspelt wat er gaat gebeuren en zo network recourses vrijhoud voor belangrijkere dingen. Als de server een hogere tickrate insteld, krijgt de client meer updates en dus blijven de hitboxes ook waar ze moeten zitten. Ik denk dat je gewoon op de verkeerde servers speelt...
De eerste episode kende zelfs een vertraging van een jaar tussen de aangekondigde datum en de dag waarop het eindelijk in de winkel lag.
Was dat niet met de gewone half life 2 het geval?
Zeker als ik de rest van het verhaal lees?
Inderdaad. Je hebt de gewone Half-Life 2 (met vertraging), episode 1 (zonder vertraging), episode 2 (nu met vertraging) en episode 3.
Episode One heeft ook genoeg vertraging gehad. Net als ieder ander stuk software in de afgelopen 10 jaar :P
En toch heeft hij gelijk, Episode 1 is ook uitgesteld geworden.
Folks looking forward to their next fix from City 17 will have to wait a few more days than expected. The last time a release date was announced, they were aiming for April 24th. Now folks are going to have to wait for May 31st for the expansion to the hit game. From the Eurogamer article:
http://games.slashdot.org/article.pl?sid=06/03/27/174257
Mischien moet valve die bugs eerst fixen bij Counter-strike: Source en Half-life 2: Deathmatch.

Ik vind dit gewoon triest als half-life 2 fan.
Degenen die DeaTh RoW niet serieus nemen, kijk hier maar eens:

http://youtube.com/watch?v=fdRpYaQA8cU

Die hitboxes lopen sneller of trager dan de characters in Counter-Strike: Source. Als men helemaal mis schiet, krijgt men toch een headshot. Of je doet wel 10x vanuit stilstaande/bukkende positie headshot maar de tegenstander krijgt gewoon geen damage. Die Steam update van eergisteren is leuk en aardig met dat mooie nieuwe radar, maar 't probleem van de hitboxes is nog steeds niet opgelost. Daarnaast denken ze 't spel te hebben verbeterd doordat 't bukken minder laag is om kampen te voorkomen. Die dozen en randjes zijn niet voor niets op maat gemaakt. Nu hebben ze totaal geen nut meer, terwijl die voorwerpen in de mappen eerst juist precies op maat van de characters waren ontworpen in CS:S.
Het probleem van de hitboxes is sinds de beta al opgelost. Dit soort filmpjes worden gemaakt door mensen die niet weten hoe ze hun rates in moeten stellen, en filmen dit dan vervolgens op een 33 tickrate server.

Server tickrate 100
rate 25000
cl_cmdrate 101
cl_updaterate 101

En de hitboxes zijn perfect, vele malen beter zelfs als in CS 1.6.

Daarnaast is de "nieuwe" manier van bukken alleen een visueel effect voor de speler zelf. Zeg maar de ooghoogte is nu realistischer. Vanaf een andere speler gezien buk je nog steeds even ver. De randjes/dozen e.d. zijn dus nog steeds de goede maat.
Dat iemand begint te klagen over de speelduur is belachelijk aangezien Valve helemaal eerlijk hierover is geweest.

Episode One tot en met Episode Three vormen samen Half-Life 3.
Toch staan op Wikipedia de Episodes onder Half-Life 2. Kijk ook maar eens naar de cover.
Een positief geluid mis ik over HL 2 Episode one (vervolg HL2). Maar ik vond dit deel zoals je zegt kort, maar wel supergoed en vermakelijk. Het was echt mijn geld waard.

Nu wachtend op het vertraagde HL 2 Episode two.
Als je bv episode 2 wilt spelen moet je dan episode 1 al hebben geinstaleerd?

Anders mag je in totaal wel 4x 4.2 gig vrij maken voor als je episode 4 wilt spelen..
Als je even in je Steam directory kijkt, zie je dat de totale groot van Episode1 maar iets van 1,4GB is.
ja, maar daar bovenop komen ook nog de textures, models en sounds van half life 2 (maar niet te maps), die ook meegeinstalleerd worden. Die 1,4gb is alleen van wat nieuw is in episode one volgens mij.
Episode 1 kan je speler zonder normale HL2 geinstaleerd te hebben groote kans dat Ep. 2, 3, 4 enz enz hetzelfde zullen worden
Maar ik hoop deze keer voor 18 euro toch wel ietsje meer speelduur te kopen.
Ik had episode one ook echt in ong. 2 uurtjes uitgespeeld.
In de kroeg zijn die 18 euro vlugger op dunkt me.
Ik heb er bovendien op de moeilijkste graad de eerste keer echt wel langer dan 2 uur over gedaan hoor.

Film de zooi eens in 2 uur; ik ben benieuwd hoe je dat (meteen de eerste keer al) voor elkaar hebt gekregen :)
sv_cheats 1
god 1
impulse 101 'meerdere keren in het spel :|'

ZO doen de meeste het :D (ik ook en vindt het soms dan nog verdacht moeilijk) Ant-Lions I hate them
Nou, op Hard was het niet echt makkelijk, maar het lukte uiteindelijk wel... Ik vond het 'autootje op ant-lion gaatje' zetten erg uitgekauwd zijn na 4x.

Het meeste moeite heb ik gehad met het punt waar je onderin de metro in het donker moet wachten op de lift en je allemaal zombies op je af krijgt.
Ik heb de duurste versie via steam gekocht met alle spelen. Hl2 DOD:S etc. Ik kan lost-coast en episode one al spelen. (ben nog bezig met HL2 zelf). Kan ik de nieuwe epidodes dan gratis spelen of moet ik daar voor betalen ?
Daarvoor moet je weer betalen,...

Wat je beter kan doen, zoals ik, wachten tot 2 uitkomt en dan bundelpackje kopen. Is goedkoper en meer speeltijd achter elkaar! ;)
Gelukkig. Ik heb deel 1 nog niet eens uitgespeeld. :'(

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True