Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 39 reacties
Bron: Sen Gamer, submitter: itsgreen

Op Sen Gamer lezen we dat Sony’s PSP misschien ook in staat is om verbinding te maken met de Xbox. Het was al bekend dat de nieuwe portable aangesloten kan worden op de Playstation 2 en de pc, maar nu schijnen er verschillende documenten in omloop te zijn waarin vermeld wordt dat de PSP ook in contact kan komen met Microsofts Xbox. Experts noemen deze stap slim en opvallend, omdat onafhankelijke spelontwikkelaars hun Xbox-spellen nu dezelfde connectiemogelijkheden kunnen geven als de PS2-versie. De verbinding kan gebruikt worden om bijvoorbeeld opgeslagen spelbestanden uit te wisselen.

Er is nog meer nieuws op PSP-front: Gamespot News meldt dat verschillende analisten denken dat Sony de release van de draagbare spelmachine zal uitstellen. PJ McNealy van American Technology Research heeft zich in een rapport hardop afgevraagd of Sony zijn software wel voor elkaar heeft voor de Japanse releasedatum in december dit jaar, omdat de software die werd getoond op de Tokyo Game Show pas vijftig tot zestig procent gereed was. Wanneer het apparaat toch in december gelanceerd wordt is het volgens de analist waarschijnlijk dat er een vijftal minder spellen beschikbaar zal zijn dan oorspronkelijk het plan was, een tweede mogelijkheid is dat de lancering wordt uitgesteld tot januari 2005 of later.

Wanneer de uitstelling enkel te wijten zou zijn aan softwareproblemen loopt de Amerikaanse releasedatum (maart 2005) geen gevaar volgens de analist, maar als er ook hardwareproblemen zijn kan ook deze datum opgeschoven worden tot bijvoorbeeld juni. Piper Jaffray is het eens met McNealy wat betreft een waarschijnlijke verplaatsing van de releasedatum, maar verwacht dat de Amerikaanse release uitgesteld zal worden tot november 2005. Als verklaring hiervoor geeft de analist aan dat er wel degelijk sprake zou zijn van hardwareproblemen, zoals een koelingsprobleem en een te korte levenstijd van de batterij. Deze zullen de lancering van de PSP met zekerheid vertragen, aldus Piper Jaffray. Nu december steeds dichterbij komt is de verwachting dat Sony spoedig informatie zal vrijgeven over de precieze releasedatum en de prijs van het draagbare gametoestel.

PSP (kleiner maar nog steeds groot)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (39)

Tegen de tijd dat de PSP uitkomt zijn de Xbox en PS2 waarschijnlijk toch met hun laatste levensjaar bezig, dus verwacht ik niet dat er gebruik van gemaakt zal worden en dat het ook niet mogelijk zal zijn. Ik denk eerder dat ze zullen focussen op een goede link-functie met de PS3, zodat mensen met een PSP weer eerder een PS3 zullen aanschaffen. In dat opzicht zou het niet handig zijn om het ook met de Xbox 1/2 te laten samenwerken.

@ Bluppy2: in het laatste levensjaar van een console laten ze meestal de console expres doodbloeden, omdat de meeste ontwikkelaars bezig zijn met software voor de volgende generatie en de consolefabrikanten ook liever hun nieuwste speeltje aan de man slijten.

@ Paulstar: dat ze nog hardware-support leveren en er eens in de zoveel tijd nog een derderangs spelletje voor uitkomt, betekent niet dat een console niet dood is(of schijndood ;) ). Meestal brengen ze aan het eind nog een paar toptitels uit en brengen ze daarna alleen nog toptitels voor de nieuwste generatie uit. Tenzij jij nog wat toppers op de N64 of PSX weet op te noemen die de laatste jaren zijn uitgebracht. Zelfs voor de Dreamcast komen haast alleen nog maar japanse date-spelletjes uit en soms nog een shootertje(Sega heeft zelf maar 1 game gemaakt het laatste jaar en dat was Puyo Puyo Fever, een tetris achtig spelletje).
in het laatste levensjaar van een console laten ze meestal de console expres doodbloeden, omdat de meeste ontwikkelaars bezig zijn met software voor de volgende generatie en de consolefabrikanten ook liever hun nieuwste speeltje aan de man slijten.
Dat is niet helemaal waar, want dat geldt eigenlijk voornamelijk voor de Westerse landen. Volgens mij gaan ze in Japan gewoon door met produceren van games voor de voorgaande console, afhankelijk hoe groot het succes is geweest. Zo heeft Nintendo pas DIT JAAR haar productie van de Super Nintendo beŰindigd, dus een markt is er nog zeker. En de Super Nintendo is toch redelijk oud want 'ie werd opgevolgd door de Virtual Boy, daarna de Nintendo 64 en pas daarna kwam de huidige GameCube.

@Remenic: je zal gelijk hebben, het was vorig jaar. Is nog steeds aanzienlijk.

@Bar˘ZZa: nee, ik kan geen nieuwe toptitels opnoemen voor oudere consoles, doch ik denk ook dat dit komt doordat ze mij / het Westen nooit zullen bereiken. Maar om dan te zeggen dat de console dood of schijndood is? Echte topgames zie ik bijvoorbeeld niet echt verschijnen op de GameBoy Advance, maar dood is deze console toch echt niet.
Dat ligt anders, retro gaming is hot in Japan.

Zo zijn er vorig jaar ook een aantal NES-sen bijgemaakt, omdat die niet te betalen waren.

En de SNES opgevolgd door de Virtual Boy... :?

Het niet verschijnen van topgames op de GBA is trouwens ook een fabeltje, er zitten echt juweeltjes tussen en dan doel ik niet op de SNES juweeltjes in een GBA jasje.
Hahaha, hier gaat het inderdaad om een console die nooit in het Westen is uitgebracht!

Hier zie je plaatjes van de Virtual Boy:
http://www.lik-sang.com/image.php?category=231&products_id=2913&img=ni ntendo_virtual_boy

De Virtual Boy was revolutionair in die zin dat je "in" het apparaat keek en zo, in het rood, een 3d omgeving zag. Leuk voor bijvoorbeeld Mario Tennis (gewoon nog te koop voor maar $6,95: http://www.lik-sang.com/info.php?category=231&products_id=2812&). In die zin lijkt het wel wat op pogingen die tv producenten op dit moment ondernemen om kijkers een 3d wereld voor te schotelen zonder gebruik van een speciale bril. Alhoewel, de Virtual Boy heeft natuurlijk veel weg van een grote bril 8-)
In 2003 heeft Nintendo de productie beŰindigd bedoel je. We zitten nu alweer een tijdje in 2004.
Er zijn miljoenen mensen met een XBOX en een PS2, en die gaan echt niet gelijk een spelcomputer van de nieuwste generatie kopen. Zeker omdat deze 2 op gameplay nog best even vooruit kunnen. Dus ik denk dat het een prima stap is.
Het uitstel zou een behoorlijke strop zijn voor Sony, aangezien de nieuwe handheld van Nintendo gepland staat voor eind dit jaar...
ik denk dat dat nog wel meevalt.
nintendo is toch heel erg gericht op de jeugdigere spelletjes spelers ala mario brothers ofzow terwijl de ps toch een oudere groep aanspreekt daardoor zal het ook niet zo'n probleem zijn denk ik aangezien de doelmarkten toch ietsjes verschillen. ook kopen mensen vaak specifiek een console omedat ze voor een specifiek soort makers houden die specifiek voor die console juist maken. denk bijv aan een tal van mensen dat de xbox kocht ivm Halo omdat dit pas later op andere consoles/pc uitkwam. zoiets zal ook wel voor de ps handheld zijn
Op Sen Gamer lezen we dat Sony’s PSP misschien ook in staat is om verbinding te maken met de Xbox. Het was al bekend dat de nieuwe portable aangesloten kan worden op de Playstation 2 en de pc, maar nu schijnen er verschillende documenten in omloop te zijn waarin vermeld wordt dat de PSP ook in contact kan komen met Microsofts Xbox. Experts noemen deze stap slim en opvallend, omdat onafhankelijke spelontwikkelaars hun Xbox-spellen nu dezelfde connectiemogelijkheden kunnen geven als de PS2-versie. De verbinding kan gebruikt worden om bijvoorbeeld opgeslagen spelbestanden uit te wisselen.
Dat berichtje op Sen Gamer komt bij mij trouwens niet echt geloofwaardig over. Het staat vol met spelfouten en nergens worden namen of bronnen genoemd. Ze hebben het over over zeer vage begrippen als 'documenten', 'experts' en 'enkele spelontwikkelaars'. Daarnaast staat er ook niks over op Gamespot en IGN, waardoor het helemaal op me overkomt als een verhaal zoals alleen de gebroeders Grimm konden schrijven.
Linken met een Xbox? Zijn sony en Billy aan het samenspannen tegen Nintenfo ofzo? K zou het laf vinden als dat zo is. Aan de andere kant vind ik de strijd tussen de 3 grootmachten ook niet erg. Je hebt nu voor 100-150 een games console terwijl je vroeger nog 1200 gulden betaalde voor een PS2. K hoop dat bij de nieuwe generatie ze de prijs ook zo laag houden. Verder moeten we weer een afwachtende houding aannemen, want de PSP zal wel worden uitgesteld...
Nee, Bill en Sony zijn niet samen aan het werken. Sony heeft gewoon de mogelijkheid in de PSP om te conecteren met PC en PStwo (en dit waarschijnlijk via USB) en omdat de Xbox een PC architectuur heeft zal daar een makkelijke connectie mee gevormt kunnen worden. Dit laat game developers veel mogelijkheden.
Maar dan is het ook mogelijk om een verbinding met een GameCube te maken, deze heeft namelijk ook USB-achtige poorten. Het is eigenlijk een beetje vreemd dat Sony dit zelf niet heeft zien aankomen. Sony wil de verkoop van de PS2 en PSX natuurlijk zo veel mogelijk stimuleren en de link-opties zijn daar natuurlijk een voorbeeld van. Als de GameCube en de X-Box deze opties ook krijgen(maar dan niet via Nintendo of Microsoft) is het voordeel op dat gebied weg.
Ik betwijfel het want de GC bezit geen USB poorten. Wel andere poorten maar of je die ook kunt gebruiken.
De memory card of controller port is (ik weet niet meer welke) is losjes gebaseerd op een USB poort. In feite maakt het zelfs niet uit of de console een USB-poort heeft of niet, als er een third-party is die het nuttig vind om er een adapter voor te maken kun je de PSP in principe overal op aansluiten.
Een XBOX is gewoon een PC dus waarom zou het niet gaan... Vind het wel een goede ontwikkeling, nu nog 1 schijfje met daarop de XBOX, PS2 en GC versie van een spel :)
de Xbox is een console, whipeass.
nou ophouwe met dat ding voor PC uit te maken :D
er zitten zeer belangrijke wezenlijke verschillen tussen waardoor ik persoonlijk het woord "PC" als een scheldwoord voor de XboX beschouw. Een PC is namelijk per definitie 'traag' en niet optimaal.
Een console is juist optimaal en niet traag.
En een zeer optimale hardwarestuctuur zorgt daar voor. In een PC is dat geheel nergens te bekennen.

Dus ga mijn Xbox niet vergelijken met zo'n achterlijke PC :Y)

Maar inderdaad, dat ding heeft netzogoed een netwerkaansluiting. En met de juiste software zal dat prima kunnen communiceren als dat het nog niet deed. Kan me wel voorstellen dat het met je standaard ms-dashboard niet wil werken. Daar vinden ze wel wat op. Alleen heb ik hier persoonlijk helemaal geen belangstelling voor, magoed ;)
Een PC is namelijk per definitie 'traag' en niet optimaal. Een console is juist optimaal en niet traag.
En een zeer optimale hardwarestuctuur zorgt daar voor. In een PC is dat geheel nergens te bekennen.
Meen je dit echt serieus? Dus een pc met dezelfde PIII processor, NVidia kaart welke nu in de XBOX zit, gebruiken in je eigen pc maakt de pc traag en niet geoptimaliseerd ??? Wat een onzin. Echter is het helaas nog niemand gelukt om XBOX spellen op de pc te kunnen spelen ..
waarschijnlijk bedoel hij dat een pc trager is, omdat er veel "onnodige" software opgestart wordt(zoals windows :Y)

Ik dacht eerder ook hoor...maar net even getest met Burnout 3...van aanzetten tot kunnen spelen in 52 seconden....
Dat zie ik mijn (toch niet al te lullige) peeceetje niet doen.

De xbox is bedoeld voor spelletjes, en daarvoor is ie dus geoptimaliseerd.
Een PC is namelijk per definitie 'traag' en niet optimaal.
Een console is juist optimaal en niet traag.
It's all about the right tool for the right job.
En een PC is niet per definitie traag.
Wat is jouw definitie van traagheid trouwens?
van aanzetten tot kunnen spelen in 52 seconden....
Dat zie ik mijn (toch niet al te lullige) peeceetje niet doen.
Vanaf welk moment ga je meten?
Van een game naar een andere switchen gaat op de PC weer veel sneller en als je ervan uitgaat dat de PC al aanstaat, gaat de eerste game starten ook (veel) sneller.
Je punt is wel juist, maar je legt het verkeerd uit:
een pc is niet traag, echt niet; maar het is een toestel dat verschillende dingen moet kunnen.
De gebruikers willen Office, internet, netwerken, videobewerking, games, geluidbewerking, ... in hun computer. Door te specifiŰren op een doelgebied kan je wat aanpassingen maken die de machine vertragen en die je voor games niet nodig hebt; Hieromtrent is er geen hardware die in de WBow verschilt van een gewone x86-computer behalve dat veel chips(GPU,CPU,...) gewoon op het moederbord zit en dat de USB-connectors een extra pin hebben en er wat anders uitzien. Zo heb je ruw gesteld op een PDA misschien wel 400 MHz, maar kan een computer van 200 MHz misschien wel veel meer uitvoeren. PDA traag? Nee, gewoon een ander doel...
ff reageerbuizen op brute, hahahahahahaha wat een consol grapjas :)
Ik zou zelf willen stellen:
- PC is Snel en niet geOptimaliseerd
- Console is traag en Zwaar geOptimaliseerd.

ps. een fantasties idee van whitedog, om alle console versies van een spel op een schijf tegooien
Volgens mij gaat dit wel een hit worden...
Tja, dat ze dan waarschijnlijk gaan doodbloeden is wel logisch, maar betekent niet dat ze niet bekend zullen blijven.....

Puyo Puyo is een vet spel...
Zelfs voor de PSX is dit spel nog vet :D
Nog even iets:
Dat is niet helemaal waar, want dat geldt eigenlijk voornamelijk voor de Westerse landen. Volgens mij gaan ze in Japan gewoon door met produceren van games voor de voorgaande console, afhankelijk hoe groot het succes is geweest. Zo heeft Nintendo pas DIT JAAR haar productie van de Super Nintendo beŰindigd, dus een markt is er nog zeker. En de Super Nintendo is toch redelijk oud want 'ie werd opgevolgd door de Virtual Boy, daarna de Nintendo 64 en pas daarna kwam de huidige GameCube.
Japan blijft datgene produceren dat in hun land nog gekocht en veel gebruikt wordt. Zo werd er tot 2 jaar terug, geloof ik, nog de MSX Turbo R gemaakt. Een vriend van mij heeft deze nog nieuw uit Japan laten komen, dus je kunt me niet vertellen dat zo'n console dood is en dus ook totaal niet meer gebruikt gaat worden.
Leuk dit. misschien is het dan zelfs mogelijk om via een omweg op xbox live te spelen :D
omdat de software die werd getoond op de Tokyo Game Show pas vijftig tot zestig procent gereed was.
Meestal zijn de ontwikkelingstijden in Japan een stuk korter dan in de US of Europa en worden beurzen zoals deze al maanden van te voren voorbereid.

Toevallig was ik ook op de Tokio Game Show en de meeste titels die getoond werden waren redelijk goed speelbaar. Je had niet het idee dat je met een half af spel zat te spelen.
De grootste console-concurrenten gaan samenwerken? Dit wordt een hele mooie tijd voor alle gamers :)
Sony en Microsoft gaan helemaal niet samenwerken.

Er staat alleen dat het technisch mogelijk is om de 2 machines (eenvoudig) te koppelen (via USB?).

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True