Gratis films voor breedbandklanten KPN

KPN geeft de klanten van zijn breedbandportal de beschikking over een mooi extraatje: vanaf vandaag kan er elke maand een gratis film worden gedownload. Hiermee hoopt het concern meer belangstelling te wekken voor zijn poortsite. Normaal kosten deze films twee tot vijf euro, zo lezen we op WebWereld. Alle ADSL-klanten van het telecombedrijf mogen met deze actie meedoen; hiervoor moet wel eerst geregistreerd worden bij de ‘Movies on Demand’-service op de portalsite.

Film reelVorig jaar begon het bedrijf met de portal, waarvan de videotheek het belangrijkste onderdeel vormt. KPN ontkent dat de actie gelanceerd is omdat de breedbandportal te weinig belangstelling zou ontvangen. Cijfers hierover wil het bedrijf nog niet vrijgeven, deze worden pas in augustus vrijgegeven bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

Door Tamara van Hal

Nieuwsposter

16-06-2004 • 12:52

85

Submitter: bigoldie

Bron: WebWereld

Reacties (85)

85
84
46
13
0
4
Wijzig sortering
Anoniem: 2211 16 juni 2004 17:21
Fantastisch aanbod van de KPN! :)

Alleen hebben ze er even niet bij verteld, dat verreweg de meeste ADSL aansluitingen het instapabbonnement zijn van bijv. HetNet, je weet wel die ADSL-lite, cheap, instap, etc. abo's van zo'n 14,95-19,95 euro's/maand..... ;)

Deze hebben echter alle een datalimiet.... :o
Als je dus 1x per maand zo'n filmpie download, dan zit je gelijk over je maandelijkse downloadlimiet heen.... Kan je gelijk meer dokken naar de KPN, want alle providers hanteren meerkosten bij afname boven deze klein ingestelde datalimiet. }>


Makkelijk en slim geld verdienen die jongens van de KPN.... En nu ze de up/downloadsnelheden onlangs weer omhoog hebben gebracht, slaan ze twee vliegen in 1 klap; ze verdienen weer wat extra geld terug (hoezo gratis extra snelheid?!) en gebruikers zijn sneller geneigd om op deze dienst in te gaan..... waardoor ze nog meer gaan verdienen! :7


Ikke weet wel hier in gaat trappen 8-)
De instap van Planet (van KPN) heeft geen harde limiet meer.
KPN berekent nog echter helemaal niets bij overschrijding van de limieten. Als zij dit gaan doen dan maken zij dit nog 2 maanden van te voren kenbaar. En die ene gratis film zullen ze natuurlijk niet meerekenen...
Ik heb Wanadoo ADSL lite, géén Datalimiet (wel Fair Use Policy) en die KPN films werken gewoon. Dus dat is geen probleem.

Echter wil ik wel zeggen dat die films; slechter zijn dan TV-films qua kwaliteit, dat de player onhandig werkt, zeker om te voorkomen dat mensen ze gaan opnemen. En die site is te lawaaiig, geen aanrader als je je speakers hard aan hebt staan...
Die portal moeten ze gebruiken voor gamedemo's, patches en mod :) Dat zou echt relaxed zijn, zo'n snelle server dichtbij :)
|:( Mijn mac streamt prima hoor, al is het geen windows+IE6 machine ... Het is gewoon kul dat KPN alleen windows ondersteund.
Dat streamt jouw mac precies? Ik heb daar geen ervaring mee. Maar ik hoop dat wel het een beetje een goede brandbreedte/kwaliteit verhouding heeft. Je kan simpelweg niet 4 MBit streams gaan aanbieden omdat je dan teveel servers nodig hebt.
Anoniem: 34169 16 juni 2004 12:55
Wat voor films zijn dit :?
Ik hoop dat KPN een beetje actueel blijft, dus op dit moment Harry Potter (deel 3 wel te verstaan) of Troy, en niet komt met de films die je ook ziet op SBS, Yorin en V8, want dan is het natuurlijk de abbonees blijmaken met een dode mus.

Ik denk wel dat veel mensen nu 2 keer nadenken voor ze naar BBNed overstappen, goeie actie van KPN.
Hoe kunnen ze nu troy als download aanbieden... Die kun je nog niet eens legaal kopen. Laat staan downloaden. Een Film als equilibrium is erg goed. Als ze dat soort films blijven aanbieden ben ik iniedergeval blij. Ik kijk niet al te veel films, dus heb er veel gemist de laatste jaren :)

Tis ook niet voor de hardcore downloaders bedoelt, maar meer voor de mensen die graag gebruik willen maken van hun breedband, kazaa (oid) niet willen, en gewoon een filmpje willen kijken. Perfect toch zo?

En hoezo blijmaken met een dode mus? Tis een _gratis_ service. Als je er geen films tussen ziet die je leuk vindt download je toch niks.. ?
Ik denk dat we in de toekomst wel een soort acties gaan zien waar de film nog niet op dvd uit is maar al wel legaal via dit soort dingen te bekijken is :)
Het zal nog wel even duren hoor, voordat de grote filmaatschappijen hun miljoenen verslindende producties gratis op internet aanbieden, voor ze er ook maar geld aan verdiend hebben...
films die normaal 2-5 euro kosten worden gratis.
Lijkt me stug dat ze zulke film zo goedkoop kunnen leveren en daarnaast is het waarschijnlijk ook illegaal, omdat ze nog niet op video uit zijn
Lees ik nou verkeerd, of beschuldig je een grote multinational van het illegaal verspreiden van films
Dat lees je idd verkeerd. Er is nergens gezegd dat KPN deze films aanbied. Alleen dat het ze het zouden moeten doen aangezien het filmaanbod nu erg beroerd is.
Het was toch een soort van stream waarna je kon kijken. Echt downloaden zodat het ook een tijd op je hd blijft staan kan dus niet.
Deze films draaien er nu ... niet echt interessant dus

http://kpn.moviesystem.com/Default.aspx
(MrLee@13:06)
Hmm, het aanbod van films is ronduit slecht, plus dat de site niet werkt in mozilla...
Anoniem: 34169 @Gisae16 juni 2004 12:56
Streams kun je ook opslaan hoor ;)
Ik denk niet dat het de nieuwse film zijn. Volgens mij moet je echt meer denken aan een videothewek op het internet. Een soort Cinenova maar dan voor je PC.
Ja maar dan is het illegaal. En dat was nou net het enige voordeel tov het illegale downloaden :P
hehe klopt maar stel dat je stream niet kan grabben op normale manier heb je ook van die windows screenshot grabbers die opslaan als video :) gewoon 60fps (nouja 25ook goed)

alles kan (het is een tekenfilm ownee)
Anoniem: 54522 @MrSpacely16 juni 2004 16:15
Illegaal en niet te vergeten, van zeer slechte kwaliteit.. :)

Wel een leuk initiatief om mensen te werven maar wel erg kinderachtig dat ze mij (en anderen als ik, XS4ALL klanten) boycotten.

Daar tegenover staat dat ze niet weten welk IP-adres ik gebruik, desalniettemin vind ik het jammer dat alleen XS4ALL privacy van klanten hoog in het vaandel heeft.
Anoniem: 28659 @Gisae16 juni 2004 18:45
Net transport (www.xi-soft.com maar ik zie net die site down is)

Maar is dat dan illegaal als je dat download? Ik bedoel je hebt de rechten om die film te bekijken, mag je er dan geen persoonlijke backup van maken?
Maar je mag toch wel bufferen om de network latency op te vangen?

Als ik hem nu gewoon download en dan plechtig beloof meteen na hem gezien te hebben te deleten (en dat dan ook echt te doen), dan kan het toch niet illegaal zijn om zoiets als Net transport te gebruiken?
equilibrium is echt wel een vette film..
offtopic:
Die breedband portal doet het hier niet omdat ik geen IE gebruik. Ik hoop dat het marktaandeel van niet IE browsers wat sneller gaat groeien omdit soort onzin te voorkomen |:(


Dus om wat voor films gaat het hier eigenlijk? |:(
Deze films draaien er nu ... niet echt interessant dus :r

http://kpn.moviesystem.com/Default.aspx

--Edit--
Overbodig? :? Er wordt gevraagd welke films er draaien, en ik geef netjes een link :( En met 'niet interessant' bedoel ik eigenlijk dat het oudere films zijn, niet dat ze slecht zijn :)
--/Edit--
Jij vindt ze misschien niet interessant. Maar er zijn nog 16 miljoen andere mensen in Nederland (niet dat ze allemaal KPN hebben, maar daar gaat het even niet om ;)).
Bovendien maken ze nu pas waar wat ze jarenlang middels reclamespotjes beloofd hebben. Dus als je het zo bekijkt vind ik het wel een goede zet.
Verder blijft natuurlijk de vraag of dit alles wel legaal is. En het is jammer dat IE en Flash verplicht zijn en geen andere browser of media-meuk.

Edit:
@honey: dit is absoluut geen flaimbait riching MS
@pietervs: precies wat ik wilde zeggen :)
[/off-topic]
Wat een gezeur, bijna iedereen heeft IE en zeker flash
Nee dus: het gaat om het principe. Gebruikers worden gedwongen om een bepaalde browser te gebruiken, waarmee ze ook gedwongen worden om een bepaalde fabrikant te ondersteunen, want die software draait nou eenmaal op de software van die fabrikant.

KPN heeft niets met die fabrikant te maken, maar wel met mensen die die breedbandportaal willen gebruiken. Dus waarom kunnen ze zich niet gewoon aan de standaarden houden???
[/off-topic]
Wat een gezeur, bijna iedereen heeft IE en zeker flash. Zonder flash kom je al op veel sites niet meer binnen, dus waarom is dat een nadeel? of was dit bedoeld als een flame-bait?
Neu dit is bedoelt als statement. Gelukkig heb ik een veel betere online videotheek dan deze knutsel site van kpn, namelijk nntp ;) Wel jammer ergens, had wel even willen kijken wat er zoal was, maar met me default install van firefox houdt de site snel op.
Anoniem: 66845 @MrLee16 juni 2004 13:19
Dat is geheel persoonlijk.
Ik vond equilibrium geen onaardige film.

Het zal zeker geen klassieker worden, maar als ik moet kiezen tussen wat ik nu op de TV zoal zie en "graties" naar Equilibrium dan is de keus snel gemaakt.
Anoniem: 7154 @paragon16 juni 2004 16:13
Jij pleurt toch ook geen diesel in je benzinewagen omdat ie dat niet kan verwerken ?
Dus of IE of Mozilla.
Komt er op neer volgens jou dat iedereen naar jou moet luisteren en geen IE moet gebruiken.
Kwestie van keuzes en KPN heeft gekozen voor de weg van de minste kosten omdat supporten op alle platformen gewoonweg veel geld kost.

Conclusie : Nu is het gratis en dan is het weer niet goed.
Lekker :(
Gebruikers van de Breedbandportal van KPN die ADSL van KPN hebben afgenomen via XS4ALL Internet B.V. kunnen, zowel in de periode van 1 juni tot 31 december 2004 als daar buiten, geen gebruik maken van het actie-aanbod.
En ik zit bij........ Jawel :'(
Dat komt geloof ik doordat KPN wilde weten welke IP-adressen van welke ADSL-klanten waren. XS4ALL was de enige provider die bezwaar maakte om persoongegevens en IP-adressen over te dragen aan KPN. Het zou ook nogeens in strijd zijn met de algemene voorwaarden van XS4ALL en dus wilden ze daar niet aan beginnen. Ik geef XS4ALL groot gelijk, ik ben niet van plan de portal te gebruiken, dus KPN hoeft van mij niet te weten welk IP-adres ik gebruik om te internetten.
Wel vreemd dat xs4all en kpn er niet uit komen, xs4all is een (onafhankelijk) onderdeel van kpn, dus neem aan dat bedrijfsonderdelen afspraken kunnen maken met elkaar. Of denk ik u te simpel?

En wie kijkt er nou een film op zijn pc ... heb je dan voor niets een breedbeeld en surroundset? Ik wil ze minimaal kunnen opslaan om te kunnen kijken wanneer het mij uitkomt op een tv (dvdtje bakken doe ik dan zelf wel) als ik al die MB's moet downloaden.
KPN is eigenaar van Xs4all maar moet het bestuur overlaten aan Xs4all zelf en mag ook geen inspraak hebben op het beleid. Dit omdat er anders oneerlijke concurrentie en kartelvorming zou ontstaan (KPN zou dan in 1 keer bij zijn providers prijsverhogingen of wijzigingen in voorwaarden kunnen doorvoeren).

Ook in dit geval geldt dat KPN niet mag eisen dat Xs4all die gegevens vrijgeeft, te meer omdat Xs4all dit in zijn voorwaarden heeft staan (en dus wettelijk gezien niet toegestaan is deze te overtreden) en omdat de klanten een contract hebben bij Xs4all qua ISP (niet fysiek) en niet bij KPN (het ADSL contract is niet gebonden aan een provider dus heeft dat contract geen invloed op de relatie klant <-> ISP).
Anoniem: 105379 @K.C.16 juni 2004 15:29
Nou ik kijk liever een film op me computer (5.1 surround, 17" TFT) dan op m'n TV !(Ouwe 17" CRT met tv-tuner/zelfde 5.1 setje, maar dan geluid in stereo :S)
En ik heb al helemaal geen zin om de zooi eerst nog op een dvd te fikken..
hmm juiste andtwoord op de verkeerde persoon, oops :+
uhhh het IP adres weten ze toch wel als je via KPN een adsl hebt. Ik weet het uit de praktijk ervaring.
Ben ik helemaal mee eens. Privacy is toch veel belangrijker en xs4all is daarmee gewoon de beste :D
Nou......... ik wens nu dat ik bij XS4ALL zat juist :Y)

Best hopeloos als Planet mijn gegevens aan iedereen rondgooit :( nou ja...... die van mijn Pa dan he :P

Die Films sucken BTW en site is brak met Firefox |:(
Wel monderju, iemand die daar de reden van weet?

ach aan de andere kant heb ik newszilla :Y)
Binnenkort wordt MoviesOnDemand uitgebreid met een downloadoptie. Hiermee kun je films bekijken in bijna DVD-kwaliteit met Dolby Surround ondersteuning.
Aldus de KPN breedband portal, ben benieuwd.
Je kan gewoon even proberen hoor, er zijn nu een aantal trailers enzo te zien. Ik vond het zelf een beetje tegenvallen; op mijn monitor was de kwaliteit niet echt super. Wellicht is het op TV acceptabel.
Er heeft zich een probleem voorgedaan bij het installeren van de licentie, het bedrag zal niet worden afgeschreven!

welke licentie??
trouwens, de site is wel enorm traag
traag?

Hij "beweegt" bij jou dan???
mischien is het een idee om serie's die in Amerika net op op tv zijn te streamen. Zoals het nieuwe Angel seizoen dat hier nog niet draait en talloze andere serie's als ze dat zouden doen zullen veel meer mensen zicht intereseren op bij kpn een abbonoment te nemen.
Je favo series haal toch gewoon op via bittorrent.
http://www.torrents.co.uk/ :7
Maar je hebt gelijk!

@Lawtje, TV is eigenlijk al achterhaald. Hoelang zal dat medium nog bestaan? Nog een jaar of 5, hooguit 10. Dan zal dat toch echt vedwijnen. Krijg je internet-tv stations. Heb je ook geen gezeur zoals BNN nu heeft.
Lijkt me ook heerlijk als die dj's op de radio een andere baan mogen zoeken. Ach, ik luister toch geen radio...

Even tussen door: ligt die site nu plat of ligt het aan mij?! Dat zal lekker film kijken worden straks!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.