LG verwacht weer geen grote piek in tv-verkoop rond WK Voetbal

LG verwacht geen grote piek in de verkoop van tv's rond het WK Voetbal voor mannen, dat in juni begint. LG verwacht op zijn hoogst iets meer tv's te verkopen dan vorige zomer. De fabrikant heeft de afgelopen WK's ook geen grote pieken gezien.

Volgens LG ligt dat onder meer aan de oorlog in het Midden-Oosten en bijbehorende stijgende olieprijzen. "Bovendien drijven de hoge geheugenprijzen de kosten verder op", aldus de fabrikant. Daarbij hoopt LG vooral meer dure tv's te verkopen om de omzet op peil te houden, zoals de LG G6 en W6. Die komen dit voorjaar uit.

Het WK Voetbal geldt meestal als moment dat veel mensen een nieuwe tv uitzoeken om de wedstrijden op te kijken. Desondanks heeft LG Electronics daar afgelopen edities niet van kunnen profiteren. In het laatste kwartaal van 2022, toen het vorige WK Voetbal voor mannen plaatsvond in Qatar, liep de omzet uit tv's terug ten opzichte van diezelfde periode een jaar ervoor. In 2018 had LG in het kwartaal van het WK Voetbal een omzetgroei van ongeveer 4 procent. Vier jaar ervoor in 2014 liep de omzet uit tv's ook licht terug ten opzichte van de zomer ervoor.

WK voetbal 2018 hlg
WK voetbal 2018 hlg

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

30-04-2026 • 20:37

80

Reacties (80)

Sorteer op:

Weergave:

Heb dat nooit zo begrepen, een nieuwe tv kopen om er voetbal op te kijken... maar überhaupt voetbal kijken heb ik nooit begrepen. ;)
Zal wel iets van vroeger zijn dat die verkoop aan dat soort evenementen gekoppeld zat.
Helemaal eens, mijn LG is nu 6 jaar oud en doet het nog net zo goed als dag 1. Geen reden voor een nieuwe dus. Bovendien is echt 4K nog steeds eerder uitzondering als regel dus win niets met eeen nieuwe kleurplaat.
Hier nog een LG B6, dus 10 jaar oud, en op wat inbrand vlekken na, die je allee bij bepaalde kleuren ziet, nog altijd een prima beeld. En vervangen lijkt me niet nodig, want ik ben bang dat dat afschuwelijke oranje NPO logo er zo weer in brandt. En die grote play midden op het scherm zie ik amper, die is te licht. :+
Dat is al lang verleden tijd. De 2019 serie en later hebben daar geen last van.
Maar zolang je TV verder nog goed is is vervangen niet nodig.
Nou, onze CX heeft een mooie balk onderin en een fantastische grote vlek in het midden die behoorlijk zichtbaar zijn bij geel-oranje-rood in het beeld. Geen ingebrande logo's want niet steeds naar dezelfde zender gekeken.

De balk onderin is waarschijnlijk van de voortgangsbalk van NLZIET die kort in beeld staat bij pauzeren. De vlek in het midden is waarschijnlijk van alle gezichten die gemiddeld midden in beeld staan.

Alle OLED beschermingsopties zijn ingeschakeld, screensaver is altijd op heel kort ingesteld, alle pixel-refresh programma's zijn keurig uitgevoerd en de helderheid staat niet enorm hoog. Toch heerlijk ingebrand.

De beeldkwaliteit van OLED is prachtig, maar dat inbranden maakt het toch niet zo geweldig na een tijdje.
Nou, Nee hoor. Dat gebeurt nog regelmatig.
Die inbrand plekken op mijn lg c7 waren juist extreem zichtbaar bij voetbal en snooker. Ach eigenlijk alles met egale kleuren
Dus.. geen prima beeld dus :+

Zelf ben ik niet zo van de voetballeritis, maar gezien grote "platte" TV's al jarenlang geen peperdure niche meer zijn, kan ik me voorstellen dat de markt al lang en breed verzadigd is. De kleine verbeteringen in beeldkwaliteit zegt de doelgroep vaak niets. Hier is vooral de grootte van het scherm doorslaggevend.
En hier een Samsung 46 inch van bijna 15 jaar oud waarvan het beeld nog helemaal goed is. Het geluid is wel klote maar dat gaat al een tijdje optisch naar een losse DA-converter richting een versterker gekoppeld aan een paar grote luidsprekers. Veel beter dan die soundbars!
Genoeg 4K content te vinden hoor, of je er nou echt blijer van wordt vraag ik me of steeds af, een goede 720p stream met DTS stream ziet er nog steeds prima uit met uitstekend geluid.
Ik wilde zeggen maak er blu-ray kwaliteit 1080p van met atmos/dts-hd en je hebt een deal, maar toen schoot me die nachtelijke veldslag van game of thrones te binnen in seizoen 8. Dus helaas, je zult er toch ook echt nog HDR bij moeten doen }>
Niet alle 4K content is echt 4K. Er zit behoorlijk wat content tussen wat eigenlijk native 2K is. Als je naar een geupscalde 2K kijkt, in te lage bitrate vs een 720/1080 in hoge bitrate, dan denk ik inderdaad dat dat laatste er niet zo heel slecht uit ziet.
He, proxmox, coole shit *bouwt server*.

He, voetbal, coole shit *koopt tv*.
Ja, die Proxmox snap ik dan wel weer.... 8-)
Er zat vroeger veel meer ontwikkeling in de TV’s. Zwart/wit naar kleur, mono naar stereo, bolle beeldbuis naar vlakke beeldbuis, beeldbuis naar TFT en plasma, TFT naar LCD en oled. Bij ieder WK zagen relatief veel mensen een reden om hun TV te vervangen. Dat is een beetje tot stilstand gekomen. Daarnaast zijn tv’s relatief veel goedkoper geworden waardoor men niet meer wacht op een “speciale gelegenheid”.
Het is echt niet tot stilstand gekomen. Vergeet ook niet dat sommige ontwikkeling heel lang geduurd hebben / ontzettend traag gingen. zwart/wit > kleur, bolle beeldbuis > vlak. schermdiagonaal groei, etc.

Maar we zijn de afgelopen 20 jaar verwend geworden en de TV's zitten nu veel dichter tegen onze limieten aan. 4K 65inch HDR en maar en paar cm dik. Hierdoor vallen de verbeteringen minder op. Sommige veteringen zijn ook heel onpraktisch. 5.1 - 11.2 geluids setups zijn in de meeste huishoudens moeilijk te realiseren bv.
Dat is omdat je het op afstand bekijkt, er zaten veel jaren tussen je genoemde ontwikkelingen, en ook tussendoor moesten fabrikanten mensen overtuigen dat ze echt een nieuwe TV nodig hadden. De grote revoluties komen misschien eens per 20 jaar, en sinds 4k en OLED hebben we niet veel interessants meer gezien. Komt over 15 jaar wel weer.
Ik bedoel ook niet dat men massaal om de vier jaar een nieuwe Tv kocht, maar als je TV in de jaren 80 en 90 acht jaar oud was was die echt verouderd. Mijn huidige TV is van 2016 en sindsdien is er heel weinig innovatie bijgekomen.
Hangt ook van je omstandigheid en gebruik af denk ik... In de jaren 80 en 90 heb ik eigenlijk maar weinig ervaren van TV innovaties. We hadden op zich ook niet het geld voor nieuwe TV's, maar ik keek wel vaker verlekkerd in electronica reclameblaadjes en in winkels en zo. Jouw TV van 2016 zou ik nu dan weer HDMI 2.1 (met VRR) op missen denk ik, maar iemand die niet gamet zal daar dan weer niks mee hebben. Bovendien heb ik zelf een 77" OLED TV, gekocht in 2021... die was toen ook nog vrij duur, maar in 2016 had die compleet onbetaalbaar geweest. Dus op dat vlak zijn er ook nog flinke sprongen gemaakt.
4k was niet echt een revolutie. Dat waren 720p/1080i/1080p een stuk meer omdat die eindelijk de resolutie verhoogden na +50 jaar "TV"-beschikbaarheid. Elke verhoging daarna heeft een veel beperkter effect en was daarom meer evolutie.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 30 april 2026 22:24]

4k UHDTV resolutie is 2160p, maar 2160p hoeft niet 4k UHDTV te zijn.
Daar ben ik het niet mee eens. Van 720 naar 1080 is ruim een verdubbeling van het aantal pixels (2,2). Van 1080 naar 4K is een verviervoudiging.

Niet alleen in resolutie en dus scherpte, ook in beeldverwerking, hoeveelheid data die door het netwerk en opgeslagen moet worden is dat een grotere prestatie.

4K maakt het mogelijk allerlei details te zien zoals teksten van posters in de achtergrond of juist subtiele reacties op de gezichten van de acteurs, die eerder niet te zien waren vanwege de veel lagere resolutie.

Dankzij 4K kun je nu een joekel van een tv van wel 75” op 3,5 meter afstand van je bank hangen en toch nog een scherp beeld zien. Op 1080 ziet dat formaat beeld er uit alsof je een bril draagt met de verkeerde scherpte. Dan heeft dat geen zin, is het juist onprettig.
Oled was de revolutie. Echt zwart.
Maar zwarter dan zwart wordt het niet. Ieder jaar een paar nits helderder is leuk, maar niet echt spannend.

4K is natuurlijk fantastisch scherp maar veelal moet je tv toch net een maatje groter zijn dan gewenst voor de woonkamer om het te kunnen zien. Laat staan wanneer je er beeld op kijkt wat niet van schijf komt.
Ik denk eerder dat tv’s nu al zo lang, zo goed zijn, dat verbeteringen minder opvallen.

Dat is bijna altijd zo bij, denk maar aan auto’s. Die bestaan al meer dan honderd jaar, maar nadat het een massaproduct werd, dus ook exponentieel meer geld aan verdiend werd, dus meer in ontwikkeling geïnvesteerd werd, werden ze steeds beter, tot op het punt dat aan een verbrandingsmotor nauwelijks nog iets te verbeteren viel.

Computers zijn wat later gestart, maar ook daar is de meeste winst qua ontwikkeling al bereikt. Natuurlijk, er komen elk jaar weer nieuwe uit die ietsje beter zijn, en waarschijnlijk gaat er nu minstens zoveel geld naar ontwikkeling als er 20 jaar geleden naar ging, maar 1 miljard aan ontwikkeling levert nu minder op qua beleving bij het eindproduct door de consument, want elke laptop € 600, elke telefoon van € 200 kan toch al jaren met twee vingers in zijn neus video streamen op UHD-kwaliteit.

Een auto, smartphone etc etc bereikt na x jaar / ontwikkeling een punt waarop nog meer ontwikkeling niet zo veel meer toevoegt voor de doorsnee gebruiker. Een auto die nog harder kan? Nutteloos. Nog meer bergruimte? Nee, ze worden nu al te groot voor de parkeerplaats. Lichter door speciale materialen? Dan worden ze te duur voor de meeste mensen.
Mijn ouders hebben in 1978 voor het WK in Argentinië onze eerste kleurentelevisie gekocht.

Daar waren mijn broer en ik best wel blij mee.
Dan waren ze wel laat mee.
Ongeveer 30% van de huishoudens had in 1978 nog een zwart-wit TV. Heel gek is het dus niet als je toen pas een kleurentv kocht.
Was onder gezinnen veel hoger. De oude zwart wit tv ging naar de kinderen op hun kamer. 1978 liep je echt achter om toen pas kleurentv te krijgen.

Cohort effect heet dat.
Maar wat is jou toegevoegde waarde om te vertellen dat zijn ouders er laat mee waren? Hij linkt naar iets wat in dit topic besproken wordt, een TV kopen voor een WK. Dat deden zijn ouders dus.
De meeste mensen hadden 2 wk's er voor al een kleurentv gekocht.
Blij dat ik dit nu weet👌🏼
Hoe.is dat cohort effect als je beweerd dat hij bij uitzondering te laat was voor z'n generatie? Dat maakt zijn ervaring dan toch meer uniek voor z'n generatie?

Overigens, dat het tijdens het wk in Qatar minder was dan voorheen kan ook iets te maken hebben met de hele aanloop van het toernooi. Er was veel controverse rond dat toernooi. De sfeer was er niet. En momenteel leeft dit wk ook nog niet echt door alles wat er in de wereld gebeurt.

Of wellicht dat Covid hier ook nog een vertekend beeld geeft. We gaan 't zien komend wk.

[Reactie gewijzigd door xs4me op 30 april 2026 22:58]

Had toch weinig zin om een kleurentv in 1970 te kopen voor het WK van 1978?
Eerlijk gezegd hadden wij misschien ook nog wel een zwart-witje rond die tijd. Mijn vader was geen voetballiefhebber, dus daarvoor zou hij niet gekocht zijn.
Als je vrienden uitnodigde, wil je ook een goede tv hebben
Het was alleen groot toen men van 480p naar 1080P ging omdat toen de shoft naar HD significant groter leek dan van 1080p naar 4K dat is ook waarom men ook niet echt warm wordt van 8K omdat 4K eigenlijk voor de meeste mensen al heeft bereikt wat ze als goed genoeg ervaren. En ook waarom je niet je buurman hoort praten over een nieuwe TV kopen voor voetbal. Alles ziet er tegenwoordig gewoon goed uit dus mensen blijven langer tevreden met hun tv. Enige manier voor een upgrade zou een tv zijn die slechte software heeft voor navigeren.
480i is NTSC.

576i is PAL.

In Nederland en België hadden we PAL, 50 Hz, 25 FPS.

Zie Wikipedia: 576i

Volgens dat artikel is de maximale bandbreedte 6 MHz, ofwel maximaal 720 pixels.

Kijk je naar de pixels bij 720p of 1080p of 4k streaming dan is deze hoog, maar de mbit/s is dat niet. Bij Apple overigens wel stuk hoger dan andere streaming diensten. Dit geeft aan hoeveel compressie er wordt toegepast, al ga je get verschil niet altijd merken, vind ik duidelijk Apple TV het mooiste. En ik kijk op 1080p (TV kan ook 4k).
Vroeger hadden veel mensen een klein zwart-wit tv'tje. Vroeger waren mensen bang dat het oude beestje het zou begeven en waren er leuke aanbiedingen. Toen stond er 1 tv in het gemiddelde huis. Nu staan er meerdere en kun je ook tv kijken op tablet, telefoon, laptop.
Heb dat nooit zo begrepen, een nieuwe tv kopen om er voetbal op te kijken... maar überhaupt voetbal kijken heb ik nooit begrepen. ;)
Zal wel iets van vroeger zijn dat die verkoop aan dat soort evenementen gekoppeld zat.
De tv kwaliteit is de laatste jaren ook stil komen te staan. Niet dat er geen innovaties zijn hoor! Maar vroeger hadden we allemaal 720p tv's, toen was plasma een enorme zichtbare verbetering, en nu hebben we allemaal sterk door ontwikkelde lcd panelen, die heel dichtbij in de buurt komen van oled. Maar de echte verschillen per model zijn tegenwoordig zo minimaal dat het kopen van een nieuwe tv geen zin meer heeft. Het is allemaal 4K, 8K lijkt geen winner te zijn. Het is allemaal super helder, super kleurrijk en allemaal minimaal 120hz en dat is al jaren zo.
Zou dit misschien niet eerder gekoppeld zijn aan horeca zaken of anderen die rond die periode hun televisie willen vernieuw/verbeteren voor meer volk aan te trekken?
Begrijp het half. Ik heb niets met voetbal, maar begrijp wel dat als je dit keer echt een feestje bij jou thuis er van wilt maken, dat je je oude kleinere TV wilt upgraden.

Verder is het ook gewoon een tijd met veel aanbiedingen terwijl mensen ook vakantiegeld, belastingteruggave enz krijgen.
vraag mij af of meespeelt dat voetbal wellicht wat minder populair word.
WK in USA niet echt mensen aanspreekt vanwege die oranje gek daar
Schietgrage politie en ICE.

USA in principe vrij duur.


Als ik voetbalfan was dan zou ik overslaan en wel wachten op europa/azie/zuid-amerika.
En waarom zou je dit als voetbalfan overslaan? Je kijkt toch naar het voetbal en niet naar de politieke beschouwing in Amerika?

Enige wat nadelig is zijn de tijdstippen van uitzenden. Dat zal wel de kijkcijfers vanuit Europa schade

[Reactie gewijzigd door Mooraalkikker op 30 april 2026 21:40]

Mijn directe collega’s zijn die hard voetbalfans. Normaal leeft zo’n wk/ek wel maar nu hoor ik ze er niet over.

De hele vibe mist als ik dat zo aanvoel.
Dat zal dan wel dezelfde reden zijn geweest voor 2022. Qatar nam het ook niet heel erg met de mensen rechten.
's Nachts tv kijken en de volgende dag weer werken en dat dan vier weken lang. Moet je wel een echte fan zijn.
Dit dus ook, het WK wordt georganiseerd door een corrupte organisatie die Trump een vredesprijs heeft gegeven en hem zeer waarschijnlijk weer zal verheerlijken tijdens de wedstrijden in de VS.
Verkopen andere merken dan wel meer rondom de WK’s?
Heineken en Grolsch in elk geval wel.
Mogelijk gaat Prozac flink verdienen, maar dat ligt er aan wat er gebeurd natuurlijk.
"gebeurd...." Prozac nodig.
Vriend van mij werkt als vertegenwoordiger voor Samsung. Gaat naar warenhuizen, onderhandelt prijzen en plek in hun rayons.
Ja, een WK is normaal een grote boost in verkoop. Of dít WK opnieuw voor dezelfde meerverkoop zal zorgen.. Ik ben ook benieuwd.

edit: Ik heb hem gevraagd hoe hij het ziet op gebied van verkoop.

"Ik hoop op een meerverkoop, anders gaan mijn klanten teveel stock hebben. Het anti-Amerika gevoel gaat weinig invloed hebben op het enthousiasme. De prestaties van Oranje en rode duivels zijn belangrijker."

[Reactie gewijzigd door clannad op 30 april 2026 21:18]

Wordt het WK in UHD uitgezonden in Benelux?
Goeie vraag! Vier jaar geleden immers wel. Nou ja, in 1080p HDR. En volgens de EBU is dat UHD.
Ik denk hoogstens weer 1080i HDR, maar als ik de verhalen moet geloven gaat er niks gebeuren. Een koste besparing bij de NPO.

Snap de NPO wel, want dat 1080i hdr voegte naar mijn mening niks toe
Snap niet zo goed waarom het niet mogelijk is, de NPO krijgt toch als licentie afnemer van de recht hebbende gewoon een stream die zijn uitzenden met eigen commentaar erop? Als die stream in 4k is waarom moeten ze deze dan downscalen i.p.v. native uitzenden? Snap niet wat dat met bezuinigen te maken heeft.
Iedereen heeft tegenwoordig al een groot scherm staan. Je kan zelfs 80" schermen al voor een 'prikkie' kopen.
En lang niet iedereen let op de beeldkwaliteit. Maar laten we realistisch zijn: De kwaliteit van de tv zenders laat sowieso te wensen over dus er is helemaal geen duur nieuw scherm nodig om voetbal op te kunnen kijken.
Sterker nog: De meeste content die men kijkt is niet eens beter dan wat de goedkoopste budget tv al kan uitspugen. De high-ends scalen er nog wat moois van. Maar de bitrate van kabel tv is eigenlijk al niet zo heel best. Laat staan al die streaming services.

Het is soms net alsof we sinds de jaren 80 geen hol opgeschoten zijn, vierkante water of donker blokjes, alsof je weer videoband aan het kijken bent, maar dan in ... HD.
Mijn tv is van 2009, 54"

Gewoon LCD, geen plasma, dan zou je het nog snappen
Houd de markt al enige tijd in de gaten, veel TV's komen in de aanbieding tijdens dit soort evenementen. Juist nu een mooie tijd om een TV te scoren. :)
Gezien alle geopolitieke spanningen zou het mij verbazen dat er echt goede aanbiedingen tussen gaan zitten. Producten gaan duurder worden op alle gebieden. Kosten gaan omhoog voor de fabrikanten. Die willen zoveel mogelijk winst maken en reguleren de markt compleet. Verkopers staan onder complete controle van leveranciers. Die bepalen de verkoop prijzen. Mogelijk een overjarig model scoren kan wat schelen, maar dan moet je geluk hebben. Aanbiedingen zijn tegenwoordig bijna geen aanbiedingen meer. Gewoon de reguliere daling van prijs over de tijd.

[Reactie gewijzigd door CPM op 30 april 2026 21:33]

Denk eerder na het evenement als blijkt dat de magazijnen nog vol liggen.
Het zou me ook niet verbazen dat voor veel mensen de tv wel uitontwikkeld is en dat ze al tevreden zijn met wat ze hebben.

De enige motivatie voor een nieuwe televisie die ik nog hoor bij normale consumenten is een grotere maat, alle vernieuwingen zijn meer voor de enthousiastelingen.
De andere is dat de tv stuk is of in kwaliteit achteruit is gegaan. Zelf heb ik al 5 jaar een burn-in van een nachtje stil beeld. Is heel lang goed gegaan, maar de laatste maanden zijn er boven die balk nog een soort echo balken ontstaan. Tijd voor een nieuwe dit jaar dus :)
Juist. Mijn 42'' Philips TV is uit 2008 of 2009, en werkt prima. Geen advertenties in de UI ook. Er moet wel iets HEEL spectaculairs op de markt komen voordat ik iets vervang voor het kapot is, of het moet toch wel ECHT heel achterhaald zijn. Maar we kijken niet zo heel veel tv, en eerlijk is eerlijk, we zitten er zover vanaf dat ik het verschil met 4k nauwelijks zie in een film. Bovendien is mijn receiver, ook uit 2008, nog enkel Full-HD. Dus daar moet ik weer iets voor verzinnen met audio-return-channels om dat werkend te houden, wat de WAF weer een stuk minder groot maakt.

Nee, ze voetballen maar gewoon in Full HD bij ons :)
Ik denk dat een WK alleen niet voldoende is. Er is ook een grote technologische doorbraak nodig. Mensen kochten in de jaren '70 een kleurentelevisie, omdat ze sowieso al besloten hadden ooit een kleurentelevisie te kopen. De mogelijkheid het WK in kleur te kunnen bekijken, gaf ze het zetje.

Je ziet vergelijkbare voorbeelden bij de introductie van breeldbeeld, digitale TV en HDTV, OLED en in mindere mate 4K/HDR. En dat laatste komt weer, omdat de televisiezenders op dit moment niet meedoen, dus het kopen van een 4K/HDR-televisie brengt minder op, mensen hebben ze desondanks vanwege andere redenen gekocht.

Op dit moment is er evenwel geen enkele technologische doorbaak. De televisies die bij mensen thuis staan, voldoen technisch doorgaans uitstekend, en mensen gaan niet vanwege een kleine verbetering de portemonnee trekken voor het WK.

[Reactie gewijzigd door dmantione op 30 april 2026 22:17]

Ik kan ook niks bedenken wat nog beter moet op de huidige topmodellen. Meer helderheid zal wel het enige zijn wat we gaan zien de komende jaren, en natuurlijk RGBled/Microled maar dat zijn allemaal relatief kleine veranderingen vergeleken met LCD naar OLED.

Enige wat mij interesseert zijn leuke designs zoals die van Loewe, Panasonic heel soms en LG ( LG atelier met name ).
Waarom zou je een nieuwe tv kopen met een wereldwijd sportevenement, geen reden toe. Kan je elk jaar wel een andere kopen
Ik denk niet dat de gedachten is dat je elke jaar een nieuwe tv koopt (al zouden ze dat zeker wel willen) maar meer dat dit een extra motivatie kan zijn om het dus (eerder) te doen. De wk is er niet elke jaar dus ik kan wel snappen dat men hier beter van zou kunnen / willen genieten met een betere / grotere beeld. Alleen zitten we in een tijd waar mensen nu genoeg hebben aan de tv wat ze hebben en dus niet meer voor de wk gaan upgraden.
Als iemand 4 jaar geleden bij het vorige WK (of ~2 jaar geleden bij het EK) al een nieuwe TV gekocht heeft gaat die ook nog wel even mee, en is de "noodzaak" voor het aanschaffen van weer een nieuwe TV er niet.

Plus 4 jaar geleden was 55" inch een veel verkocht formaat, en die zijn op zich groot genoeg, dus misschien is er daarom ook minder "noodzaak" om te upgraden.

Ik denk ook dat de meeste mensen wel langer met een TV doen dan 2 of 4 jaar.

-Misschien dat er wat meer tv's verkocht worden rond EK's of WK's door eventuele "reclame acties" en "kortingen" waardoor ze dan toch wat meer verkopen, maar op bijv Black Friday (of BTW weg ermee acties oid) zijn er ook goeie deals (buiten EK of WK voetbal om), en op een gegeven moment zijn mensen ook wel voorzien van een leuke TV.

[Reactie gewijzigd door Format-C op 30 april 2026 20:56]


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn