The Inquirer bericht dat Fujitsu het volgende IT-bedrijf is dat waarschijnlijk niet aan een grote ontslagronde zal ontkomen. Het Japanse bedrijf heeft een waarschuwing afgegeven dat het huidige boekjaar, dat in maart 2003 afloopt, vermoedelijk afgesloten zal worden met een verlies van €895 miljoen. Dit zou betekenen dat vier procent van de werknemers op straat zou komen te staan, hetgeen gelijk staat aan ongeveer 10.000 man. Eerder was al het ontslag van 3200 werknemers aangekondigd, maar met name door het gebrek aan orders voor telecommunicatie-apparatuur uit de Verenigde Staten worden nog eens 7000 mensen extra de laan uitgestuurd. Verder verantwoordelijk voor het aanstaande verlies zijn de slecht presterende software- en dienstenafdelingen en de hoge uitval van harde schijven. Voor dat laatste heeft het bedrijf een bedrag van €205 miljoen uitgetrokken, om mogelijke schades bij klanten te vergoeden.
Meer ontslagen op de loer bij Fujitsu
Reacties (14)
Als 4% gelijk staat aan 7000 man. Betekent dit dan dat er 175.000 man bij Fujitsu werken?
EmployeesBetekent dit dan dat er 175.000 man bij Fujitsu werken?
170,000 - Fujitsu group worldwide (as of March 31, 2002)
40,000 - Fujitsu Limited
bron: http://pr.fujitsu.com/en/profile/profile.html
Van die 40.000 van Fujitsu Limited werken er ongeveer 1000 bij Fujitsu Nederland
We spreken pas van een recessie wanneer er twee kwartalen achtereenvolgens sprake is van negatieve groei. Zo ver is het voorlopig dus nog niet.Een wereldomvattende recessie op komst? Volgens mij zitten we er middenin!
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Recessie/begrippen.html
En dit is het begin nog maar. Er is volgens meerdere marktanalisten een wereld omvattende resessie op komst.
En even zoveel marktanalisten beweren dat dat allemaal wel meevalt. Wie er gelijk heeft kan alleen de toekomst uitwijzen.
O ja hoor, het gaat een beetje minder met bedrijven en meteen worden er een x aantal man uitgedonderd. Terwijl juist in deze tijd de reserves moeten worden aangesproken om de recessie te kunnen weerstaan. Deze paniek acties leiden nergens toe.
Salarissen drukken wel degelijk enorm op de begroting. Bovendien worden als het slecht gaat vaak verlieslatende hele bedrijfsonderdelen of projecten afgesloten, inclusief al het (extra) personeel dat eerder daarvoor is aangenomen. Dus niet alleen personeel gaat eruit, maar ook gebouwen, apparatuur, etc.
Even voor de statistieken maar als ik het goed uit het hoofd heb gerekend
komt dat neer op 250000 werknemers
sorry maar dat is toch ongelooflijk veel
damn!!
gewoon even voor de statistieken.
O ja en die recessie
ik geef hem niet veel kans
komt dat neer op 250000 werknemers
sorry maar dat is toch ongelooflijk veel
damn!!
gewoon even voor de statistieken.
O ja en die recessie
ik geef hem niet veel kans
de zware klappen vallen wel in heel de ict sector, want laten we eerlijk zijn, de beloftes van enkele jaren terug waren toch gebakken lucht.
De salarissen, de benodigde apparatuur, alle netwerken en de verdere santenkraam mocht, nee moest alles kosten, en nu zitten ze met toren hoge schulden. kijk maar eens naar kpn met hun umts
De salarissen, de benodigde apparatuur, alle netwerken en de verdere santenkraam mocht, nee moest alles kosten, en nu zitten ze met toren hoge schulden. kijk maar eens naar kpn met hun umts
Uitval van harde schijven ... Wat moeten ze Bij IBM dan wel niet gaan beginne ....
Jah die 205 miljoen euro is geen slecht idee!
In alle PCs die ik totnutoe heb gehad (10-tal) heb ik maar eentje met een HD van Fujitsu gehad en na 7maanden was ie dood
... Heb niet geprobeerd ze in te leveren ofzo (heb hun weer wat geld gespaard
) maar met zulke klote HD's die ze maken mogen ze wel wat spenderen aan 'mogelijke schades bij klanten'
Nu wel jammer dat er ontslagen komen de meeste arbeiders kunnen er echter niet veel aan doen...
In alle PCs die ik totnutoe heb gehad (10-tal) heb ik maar eentje met een HD van Fujitsu gehad en na 7maanden was ie dood
Nu wel jammer dat er ontslagen komen de meeste arbeiders kunnen er echter niet veel aan doen...
IN plaats van dat je loopt te klagen.
KOM DAN MET EEN SOLUTION MISTER ICT
volgens mij weet je niet eens wat umts IS.
KOM DAN MET EEN SOLUTION MISTER ICT
volgens mij weet je niet eens wat umts IS.
Op dit item kan niet meer gereageerd worden.