Ring introduceert Outdoor Camera Plus met hogere resolutie voor 100 euro

Ring heeft de Camera Outdoor Plus uitgebracht. De beveiligingscamera voor buiten heeft onder meer een hogere resolutie. Waar voorgaande camera's van Ring filmden in 1920x1080 pixels, krijgt de Outdoor Plus een 2k-resolutie van vermoedelijk rond 2560x1440 pixels.

Ring noemt de exacte resolutie niet, maar andere Ring-apparaten die onlangs een upgrade kregen om te filmen in hogere '2k-resolutie' filmen met 2688x1520 pixels. Zonder abonnement ondersteunt de camera livebeelden en kunnen gebruikers spreken en luisteren via de camera zoals bij een videodeurbel. Ook kunnen zij meldingen ontvangen. Een abonnement voegt onder meer terugkijken toe aan de functies. Er is een versie met accu en een versie met adapter, beide voor dezelfde prijs. De camera komt direct uit en kost 100 euro. De niet-Plus-versie is nog te koop en kost 80 euro. De Pro-versie is 180 euro. Die heeft onder meer 3d-bewegingsdetectie.

Ring Outdoor Camera Plus
Ring Outdoor Camera Plus

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

20-02-2025 • 17:07

58

Reacties (58)

Sorteer op:

Weergave:

Kan je dit soort camera's "self-hosten"? Dus dat je alle functionaliteiten hebt zoals terugkijken, maar die service en opslag lokaal host? Ik heb nog een NASje dat ik hiervoor misschien zou kunnen inschakelen bv.
als je iets wilt dat je zelf kan beheren moet je overgaan op Ubiquiti
deurbel, camera's allemaal in eigen beheer, je hebt er wel een gateway voor nodig die je als nvr gebruikt.
is ook 1 van de weinige waarvan de deurbel camera's 24/7 opnemen ondersteunen
eventueel kan je de software ook zelf op je NAS draaien.

[Reactie gewijzigd door catserv op 20 februari 2025 17:24]

Heb zelf een Reolink, die kan dit alles ook. Zeer betaalbaar en goede home assistant integratie o.a.
Reolink en Blue Iris.

Het AI spul draait via Blue Iris en je bent niet meer gebonden aan 1 camera merk (wel Blue Iris).
Moet daar ook eens werk van maken, neem nu op via de sd kaart in de diverse camera's en snel kijken via de Reolink app. Verder neem ik alles op via Synology Video Survivance op een DS218+ (waar ook in VM home assistant op draait) voor een langere periode als backup. De app van Synology blijft mij tegenvallen en dan is de Reolink een verademing als ik snel iets wil checken of terugkijken.

Als ik vragen mag, waar heb je Blue Iris op draaien?
Reolink, Empiretech, Frigate en Home Assistant draaien hier erg fijn ;).
Alles in Docker op en i5-13500 gebaseerd systeem
Een afgeschreven 8 jaar oude Windows bak met 10x0 gpu , 16G geheugen en 4TB schijven voor 4 camera's puur voor dit doel en waarschijnlijk overkill.

Maar als je fan bent van snapshots op je NAS (onmisbaar) en per abuis je camerafeed meeneemt is het feest.

Ik haal er lang niet uit wat er allemaal in zit, voor de Reolinks doe ik b.v. nog wel push uit gemak en Blue Iris dingen als kentekenherkenning, medewerker herkenning zijn nog experimenteren/spielerij maar ik weet dat er heel veel meer kan.

Een Blue Iris licentie is 80E/j voor 64 camera's, boven de 2 camera's kost Synology per camera 60E o.i.d. En b.v. oude camera's, wel zeer goed maar EOL zoals een Axis? Prima.

OSS ook even geprobeerd maar Blue Iris is simpelweg meer dan de moeite waard om Windows te tolereren voor een service.

Voor thuis met alleen een deurbel zou ik het niet overwegen maar zodra je een NVR wilt zou ik dit zeker meenemen..
De app van Synology stelt inderdaad niet veel voor. Op een DS218+ moet je Docker kunnen draaien. Daar moet ook wel een Blue Iris project voor te vinden zijn.
Blue iris is windows only dus dat is niet eenvoudig. Ik heb ooit eens een blueiris docker container gevonden en dat was blueiris in wine en een remote desktop server. Dat draait echt niet lekker.

Als je met docker wil werken kan ik frigate aanbevelen.
Weet je zeker dat je unifi protect op een nas kan draaien? Laatste keer dat ik het had opgezocht kon je het alleen runnen op unifi controllers met NVR functie.
Dat ligt aan je NAS, ikzelf heb alles van ubiquiti dus heb het niet nodig maar als ik op mijn QNAP NAS bij app repository "myqnap.org" toevoeg dan kun je de Unifi Controller software instaleren
ook kan het met Docker, hetzelfde geld voor Synology

maar als je toch voor ubiquiti gaat kun je beter een gateway aanschaffen,
PAS WEL OP het werkt zeer verslavend, inmiddels heel mijn netwerk vervangen voor ubiquiti spul, camera's, deurbel, acces points, poe switches

je begint met een controller en voor je het weet heb je voor duizenden euro's aan nieuw spul :)
Unifi controller is anders dan unifi protect.
Unifi protect kun je niet zelf hosten
Controller is niet hetzelfde als protect app :)
klopt maar zou kunnen dat hij erin verwerkt zat. heb hem zelf niet geïnstalleerd staan.
maar gewoon alles van ubiquiti zelf kopen is het beste, nog geen spijt van de overstap gehad

Edit/
Even de software bekeken en Protect zit idd niet in de controller software voor de NAS/

[Reactie gewijzigd door catserv op 20 februari 2025 19:19]

Mee eens! hier thuis draait ook alles op Unifi, camera, internet, wifi etc.
Samen met Home Assistant geeft dat een prettige woonsfeer als dingen automatisch gebeuren :)
Ik ben binnenkort toe aan een nieuwe deurbel en wellicht een paar security cams. Ik heb een Synology NAS en wil geen cloud based systeem. Welke kan ik dan het beste nemen? Ik heb nu een Ring maar dat wil ik niet meer (ik wil niet afhankelijk zijn van een abo wat elke moment duurder kan worden).
Volgens mij heb je Unifi Protect nodig, wat alleen draait op hun eigen hardware.

[Reactie gewijzigd door Centurion183 op 21 februari 2025 08:56]

Nee, maar een ander betaalbaar alternatief die dat wel kan is de Tapo serie. Voor nog geen 5 tientjes heb je al een outdoor 2K camera. Nadeel vind ik wel dat je met een adapter zit, want accu’s of poe ondersteunen en ze niet.
Is dat niet wat Unifi doet? Al hebben die ook zelf storage servers, weet niet of je dan je eigen NAS ook kan gebruiken.
Nee. Werkt alleen met unifi protect, maar dat is het wel waard.

Backup naar NAS (SMB) kan volgens mij wel.
Als dat NASje een Synology is, dan kun je met Surveillance Station (gratis) volgens mij precies dat doen. Er worden behoorlijk veel IP camera's ondersteund: https://www.synology.com/en-global/compatibility/camera?
Bij Ring kan dat niet.

Zelf heb ik de video deurbel van Eufy en wil ook uitbreiden met camera's.
Sommige hebben lokale opslag op een sd in de camera, anderen kun je koppelen aan de "homebase" waar alles opgeslagen word.
Werkt hier al jaren prima.
Dat klopt, dat werkt prima via de homebase2 of 3.
Ik heb er zelf nu 2 deurbellen, 3 cameras, een flink aantal "deur open" sensoren, bewegingsmelders, sirene en zelfs een Eufy vocht/watermeter er op aangesloten.
Het wachten is nu op de sirene detector, die je naast je rook of co melder hangt.
mooi spul, gaat lang mee.
Ik heb zelf een goedkope(re) reolink camera buiten, beetje dezelfde specs. Die werkt met FTP. Best ideaal voor NAS en online opslag. Een ckoud abbo vind ik zonde als je het ook zelf kan doen.
Nee. Dan moet je een ander merk nemen.

Ik heb zowel de Ring cams als de Tapo's die @Yordi- hieronder aanraadt. Beiden hebben hun eigen voordelen. De Ring cams zijn cloud only maar er zijn modellen beschikbaar die op accu werken. Ik heb er drie van in huis. Bovendien integreren deze goed met mijn alarmsysteem (ook Ring). Alleen de deurbel camera heb ik niet. PS: Blink (ook van amazon) heeft ook accu camera's en die schijnen nog langer mee te gaan. De ring camera's die ik heb zijn ook een beetje gemod. Ik heb de microfoons van binnen losgeknipt want ze konden woordelijk horen wat er in de kamer ernaast wordt gezegd. Daar vertrouw ik Amazon niet mee. Verder heb ik in 1 van de camera's de lens vervangen door een flinke telelens (die nu ook uit de behuizing uitsteekt). Die kijkt door de lifthal heen naar mijn voordeur en ziet dan alleen het stuk precies voor de deur <3

Maar ring camera's nemen niet constant op. De bedrade camera's kunnen maximaal 1x in de 30 seconden een foto maken. De accu camera's minder vaak vanwege de accuduur.

Dan de tapo's, deze laat ik 24/7 opnemen. Op Shinobi NVR. Ze werken met ONVIF/RTSP. Als ik lang weg ben dan zet ik deze neer en dan heb ik 24/7 opname. Daarbij gebruik ik dan geen bewegingsdetectie. Dat is niet echt nodig want ik heb ook bewegingssensoren in huis die een alarm kunnen afgeven. Ik ben niet echt volledig tevreden met deze tapo's. De stream hangt vaak na een dag ofzo. En dan moet ik hem weer resetten. Ook kunnen ze niet makkelijk de stream aan meerdere afnemers serveren (bijv. aan de NVR en aan Home Assistant tegelijk). maar ze zijn wel behoorlijk goedkoop. Betere opties zijn veel duurder.

In totaal heb ik 10 camera's, genoeg om het hele huis in de gaten te houden als ik een weekendje weg ben.

[Reactie gewijzigd door Llopigat op 20 februari 2025 18:10]

Alles in de ring serie is cloud based. Niks lokaal mogelijk. Dat moet ook wel, want alles is battery based. Dat kan nou eenmaal geen rekenkracht kosten dus ook geen functionaliteiten lokaal houden.

Wil je iets wat wel allemaal lokaal benaderbaar is met alle bekende protocollen, moet je naar reolink toe.
Klopt niet wat je zegt, mijn Ring deurbel is gewoon bedraad. Zit geen batterij in. Sterker nog, ik heb er een slimme stekker aan gehangen waardoor ik hem op afstand kan rebooten als hij is vastgelopen.
Dit kan met oa Foscam en Reolink, die kunnen oa uploaden naar je eigen ftp server (die vaak in je router zit).
Ik gebruik zelf mn Asus router om de met de ingebakken FTP server 4 camera's op te nemen.
En alhoewel dat een router is van maar 6 tientjes, gaat het opnemen (3 x 1920 plus 1 x 3840)
perfect.
En alhowel je daar ook mee kunt opnemen en bewaken etc, wat ik niet doe, gebruik ik blue iris om de beelden (realtime) te bekijken.
Blue Iris heeft geen concurrentie is gewoon de beste.

[Reactie gewijzigd door nutty op 20 februari 2025 19:15]

Ring (Amazon) doet helaas niet aan mogelijkheden voor zelf hosten. Nu zal Amazon niet zo snel over de kop gaan en is er een gerede kans dat je camera of deurbel nog een aantal jaar volledig is te gebruiken, al betaal je dan inmiddels een veelvoud van de oorspronkelijke aanschafkosten.

Ik ben ook niet voor die koppelverkoop van een toestel wat alleen goed te gebruiken is met een bijpassend abonnement bij de cloud-dienst van de verkoper. Als de fabrikant besluit de ondersteuning te stoppen, dan blijf jij (op zijn best) achter met een kreupel toestel wat niet meer doet waar je hem voor gekocht hebt. Je wordt zo gedwongen om nieuwe spullen aan te schaffen.
Ik heb een aantal PoE camera's met Frigate als NVR. Dit heb ik draaien in Home Assistant op een NUC, alles lokaal. Je kan Frigate ook op een andere manier hosten, via Proxmox bijvoorbeeld. Verder kan je alles zo geavanceerd maken als je wil, met zones, object detectie (evt met PTZ) en notificaties.
Ik ben zelf overgestapt van Frigate naar Scrypted. Scrypted NVR net iets gebruiksvriendelijker naar mijn mening.
Ik ben zelf vorig jaar overgestapt van Ring naar Tapo van tp-link deze slaat de beelden lokaal op een SD kaart kost minder als ik wil uitbreiden en werkt een stuk stabieler als ring (in mijn huis).
Goeie tips in de comments! Ik heb een aantal jaren geleden gekozen voor een Eufy systeem omdat het geen abonnement vereist en compatibel is met Homey. Helaas valt dat erg tegen. De gateway zet zijn eigen wifi netwerk op voor de camera's die ik niet zelf kan beheren en de Homey integratie is heel buggy. Te vaak gaat gewoon de deurbel niet af en de latency met spraak is enkele seconden. Jullie hebben mij weer geïnspireerd om verder te kijken en zelf een NVR op mijn server te draaien. Gek op deze community!
Dit verschilt wel per deurbel van Eufy. Ik had dit bijvoorbeeld heel erg met de eerste dual camera deurbel. Dus weer teruggegaan naar de 1-camera variant. Met inmiddels de nieuwere 2-camera deurbel heb ik de issues ook niet.
180 Euro voor een mager 2k cameraatje waar je nog een abonnement bij nodig hebt om terug te kijken is wel bizar duur. Een Reolink met 4k kost minder dan de helft en geeft goed beeld en goede detectie. Ik heb er vier, waarvan er twee op m'n diskstation gemonitord worden in Surveillance station. De andere twee slaan de beelden op via FTP. (Er zitten standaard maar twee cameralicenties voor Surveillance Station bij een Synology Diskstation).
Jij hoort duidelijk niet bij de doelgroep.
Ik ben jaloers op mensen die dit hebben hangen en er een goed gevoel op nahouden.
Als je doelt op privacy snap ik dat ook niet echt. Kan er nooit echt op vertrouwen dat niet iemand mee kan kijken. Voor een deurbel is dat niet zo boeiend, maar een camera in huis of je tuin is een ander verhaal.
Correct, in combinatie met de dataset die Google reeds over iemand heeft, kan dit de nodige gaatjes aanvullen, doe er nog een nest thermostaat bij en iets always on met microfoon en google integratie, een afstandsbediening van een chromecast bv.
Ring is van Amazon, niet van Google
Hehe, *facepalm*. Vergeet die laatste reactie. :9
Google's algorithms hebben geen camerabeelden nodig om te weten wie bij je is geweest 😆

DHL mail in je gmailbox, bezorger heeft ook google apps op z'n prive of zakelijke smartphone en kan zo gekoppeld worden aan de bezorging van jouw pakket. Om maar een simpel voorbeeld te noemen.
Ander verhaal omdat dat jezelf niet betreft?
Niet zozeer, maar op straat vind ik mijn privacy wat minder belangrijk dan in huis.
Snap ik. Die camera hangt er vast niet om jezelf te filmen.
o.a. De Nederlandse Politie zal hier blij mee zijn.
Zitten er nog van die oplicht trucks in de ring app? De laatste keer dat ik een ring deurbel instaleerde claimde die dat het bereik erg slecht was en raade een ring wifi versterker&chime aan.
Ik zat naast de router...
Snel exit die troep :+
In de meeste gevallen zal een Ring camera problemen geven als je thuis een instabiele Wifi verbinding of (te) grote afstand hebt. Dat is ook mijn eigen ervaring. Een Chime of Chime Pro zijn dan ook de kosten niet.
Die wifi verbinding was prima in orde, ik kreeg meer het idee dat het sluik reclame was. Ring die probeerde meer troep te verkopen.
Zou verboden moeten worden al die camera’s in de cloud. Ook bij Verisure nemen mensen camera’s in huis waar Verisure gewoon mee kan kijken.
Ik lees hier met gretigheid alle inbreng. Ben geen rasechte Tweaker maar vanaf 1970 super geïnteresseerd en heb onderhand als amateur wat handigheidjes geleerd. Ben nu zelf op zoek naar een camerasysteem voor vóór en achter het huis. Natuurlijk met de beste specificaties voor software en camera’s ( geen accu, solar en/of poe) en dataopslag 24/7 in eigen beheer/locatie. Gelet op mijn leeftijd zoek ik een betrouwbare setup en als het nodig is heb ik daar geld voor over. Ik hoop vurig op een inbreng of een bron waarmee ik aan de slag kan.
Jammer dat je geen accu's wilt, eufy heeft camera's met accu en zonnenpanelen die erg lang meegaan.
Bij eufy heb je alles in eigen beheer, inclusief data opslag.
Je kan met de voeding van de deurbel (of een losse voeding) de video deurbel permanent voorzien van stroom voorzien, werkt al jaren prima hier. Het blijft echter wel consumenten spul, voor een echte beveiligings set up moet je elders zijn.
Aqara met secure home video (Apple) werkt ook (zelfs zonder abonnement als je de standaard 5gb van  al geüpgraded hebt)

[Reactie gewijzigd door middelsluis op 22 februari 2025 10:27]

Nou tja, ik kan niet anders zeggen dat het heel goede camera's zijn wat kwaliteit betreft want ik heb nu al ongeveer 3 jaar een buitencamera hangen van Ring. Het is dan een camera met accu waaraan ik dan een Ring zonnepaneeltje gekoppeld heb. In al die jaren heb ik precies 1 keer de accu moeten vervangen maar voor de rest eigenlijk nooit problemen ermee gehad.

Alleen vind ik persoonlijk gewoon Full HD meer dan prima voor een buitencamera en voor mij eigenlijk geen reden om dan te gaan upgraden naar 2K.

[Reactie gewijzigd door Roel1966 op 20 februari 2025 21:09]

Fijn. Alweer een tip
Meteen even de n erbij gezet :) Thxx

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.