Gerucht: Samsung Galaxy S24 FE wordt 100 euro duurder dan voorganger

De komende Samsung Galaxy S24 FE is verkrijgbaar vanaf 799 euro, stelt techjournalist Roland Quandt. Dat is 100 euro meer dan de Galaxy S23 FE die in oktober vorig jaar werd aangekondigd. Het toestel wordt uitgerust met minstens 8GB werkgeheugen en 128GB opslag.

Quandt zegt dat Samsung de Galaxy S24 FE voorziet van een groter 6,7"-scherm, waar de S23 FE nog een 6,4"-display heeft. Dit gerucht werd eerder al naar buiten gebracht door Android Headlines. Verder zit er naar verluidt een Exynos 2400e-soc onder de motorkap, een licht gewijzigde versie van de chipset die werd gebruikt in de Galaxy S24-serie. Daarnaast is er 8GB werkgeheugen aanwezig en is er keuze uit 128 of 256GB opslag.

De camera-uitrusting zou gelijk zijn aan die van de Galaxy S24+. Het FE-model krijgt volgens de geruchten een hoofdcamera van 50 megapixel, een ultragroothoekcamera van 12 megapixel en een 3x-zoomcamera van 8 megapixel. De frontcamera bedraagt naar verluidt 10 megapixel. Het is nog niet bekend wanneer Samsung het S24 FE-model officieel aankondigt.

Samsung brengt sinds de Galaxy S20 FE vrijwel jaarlijks een 'Fan Edition' uit van zijn huidige vlaggenschip. De FE-modellen zijn goedkopere versies van de reguliere S-modellen, met kleine aanpassingen aan de specificaties en functies. De Galaxy S23 FE had bij release een adviesprijs van 699 euro. De prijs van de komende S24 FE zou uitkomen op 799 euro, waar de reguliere S24 nog 899 euro kostte bij release.

Samsung Galaxy S24 en S24+
De Samsung Galaxy S24 en S24+.

Door Sabine Schults

Redacteur

11-09-2024 • 10:37

78

Reacties (78)

78
76
28
2
0
31
Wijzig sortering
Er wordt elk jaar zo gefoeterd over de iPhone-prijzen, maar zoveel lopen de vanaf-prijzen niet uiteen en ook de specs zijn niets bijzonders.
Dat is waar, maar de prijzen van Samsung dalen al redelijk na een paar maanden, deze S24 FE zal al snel voor rond de 600 euro of minder te krijgen zijn, dat in tegenstelling tot een iPhone 15 die nog steeds gemiddeld op €850 zit.

Maar moet wel zeggen dat ik deze prijs voor een "Fan Edition" versie sowieso aan de hoge kant vind... het hele idee achter de FE toestellen was om een meer betaalbare versie van hun flagship toestel aan te bieden, dat verschil is hiermee toch wel erg klein geworden wat betreft de prijs.
Maar wie koopt dit toestel bij release? een S24 kost 620 euro momenteel, als dit toestel bijna 200 euro meer is, en scaled down is op alle vlakken, dan is het toch een no brainer om een normale S24 te halen? Als samsung nou een iets lagere release prijs zou doen en niet de prijzen zo hard laten dalen, dan was dit een logische strategie geweest, nu snap ik het echter niet.
Wie koopt er nou het meest recente model auto als de vorige generatie ook nog nieuw te krijgen is en goedkoper? Zo werkt dat niet...

Je zal sowieso ook zien dat een flink deel van de verkochte aantallen icm met abonnementen is. Of mensen die toch een groter scherm willen, genoeg redenen te bedenken.
Wat je zegt klopt niet, het gaat niet om de nieuwigheid, dat is namelijk niet zo. De S24 is beter en moderner op alle vlakken, met abonnement of niet is de S24 nog steeds goedkoper op dag van release. Als ik moet kiezen tussen een nieuwe audi A1 of een 6 maanden oude A3 dan weet ik het wel en denk veel anderen ook..
Heeft ook een reden:
Apple geeft gemiddeld gezien langer support en updates
De restwaarde is gemiddeld hoger dan bij andere merken.

Dus ja, je koopt voor een hogere prijs, maar je kan het ook verkopen voor een hogere prijs. Mits je hem netjes en compleet houdt natuurlijk.
Het verhaal wat betreft support en updates is niet meer relevant, tegenwoordig krijgen de nieuw uitgebrachte toestellen van Samsung ook tot 7 jaar support, dat is net zo lang als Apple dat gemiddeld doet. Nog even los van het feit dat vrijwel niemand 7 jaar met het toestel doet, hoeveel mensen zie jij nog met een iphone 7/8 lopen?

Waarom 2e hands iPhones nog veel opleveren heeft wat dat betreft niet veel met de support te maken, maar vooral omdat de prijzen van nieuw hoog worden gehouden. Als jij voor een nieuwe iPhone 13 nog steeds minstens 600 moet neerleggen, dan zal je 2e hands zien dat een net toestel nog makkelijk voor 400+ van de hand gaat.
En dat is voor mij precies de reden dat ik geen zin meer heb in een tweedehands iPhone en de overstap ga maken naar Android.

Ik vind 400 euro voor een tweedehands iPhone te ver gaan.
Daardoor kijk ik liever naar een nieuwe, maar die kost 600 euro.

Ik heb jarenlang geen enkel Android toestel gezien als een waardige concurrent voor iPhones, maar dat kwam door beroerde camera's en nog beroerdere update termijnen.

Wat dat betreft zijn concurrenten van iPhones inmiddels flink verbeterd.

Tot voor kort vond ik het bijvoorbeeld lastig kiezen tussen een Samsung Galaxy A25 (vijf jaar 3-maandelijkse updates), A55 (vijf jaar updates, waarvan de eerste paar jaar maandelijks) en de Fairphone 5 (lagere hardware en software specs voor zijn prijsklasse, maar ook specs die geen enkel ander toestel heeft, wat voor mij de doorslag heeft gegeven om voor een FP5 te kiezen).
Je vergelijking is niet eerlijk naar mijn mening.

Je schrijft eerst over Apple vs Android inzake camera kwaliteit en update termijnen, maar daarna de keuze tussen Samsung mid-range en Fairphone (geen idee range).

Ik snap dat het verdomd lastig is, maar je vergelijking moet tussen modellen gaan en niet (per se) tussen merken.

Je moet de iPhone 15 plus/pro gaan vergelijken met de S24 enz. Of de iPhone 15 met de Samsung A-reeks en de Fairphone.
Jij snapt niet welk punt ik wil maken.

Ik wil helemaal geen algemene vergelijking maken, ik geef alleen aan waar mijn persoonlijke voorkeur ligt en hoe mijn evolutie van overtuigd iPhone bezitter naar Android in elkaar steekt.

Ik heb gewoon persoonlijke voorkeuren voor bepaalde specificaties waarvan ik vind dat deze top drie minimaal in hetzelfde toestel moeten zitten:
- Goede camera('s).
- Minstens 5 jaar software updates.
- Vlotte werking van software.

Android toestellen liepen jarenlang achter op iPhones wat dat betreft, tenzij je voor een duur (ik vind alles boven 300 euro duur) flagship koos en dan moest je wat update-termijn betreft nog steeds oppassen.

Nu is het zo dat ik voor 209 euro al een Samsung Galaxy A25 kan kopen die wat mij betreft door kan gaan voor een echte iPhone killer omdat die alle drie bovenstaande gewenste specificaties heeft. Dat was jarenlang ondenkbaar in Android-land. Daarom bleef ik jarenlang iPhones kopen.

Voor een prima camera en (in elk geval de eerste paar jaar) maandelijkse updates kan ik als iPhone-specs liefhebber nu ook terecht bij een Samsung Galaxy A55. Dat is voor mij persoonlijk(!) hét alternatief voor een iPhone.

Als ik geen bal zou geven om mensenrechten en milieu-impact zou ik dus voor de Samsung Galaxy A55 gaan. Die is maar iets duurder dan waar ik qua geld normaal gesproken de grens trek.

Terugkomend op iPhones: als ik blind voor een nieuwe iPhone zou gaan zou ik een nieuwe iPhone 13 kopen en die kost minimaal 600 euro. Dat zit dicht bij de prijs van een Fairphone 5. Ook dan maak ik me niet zo druk om datgene waar Fairphone zich hard voor maakt.

Maar ik geef wél om mensenrechten en milieu-impact. Daarom vallen de Samsung Galaxy A55 (voor mij de voordeligste keus) en de iPhone 13 (voor mij de beste keus) voor mij af en gaat mijn voorkeur uit naar de Fairphone 5, ook al weet ik dat die zuiver qua hardware en software minder goed is dan die andere twee.
Je moet de iPhone 15 plus/pro gaan vergelijken met de S24 enz.
Die heb ik helemaal niet genoemd omdat ik die totaal niet interessant vind.

En zoals je zelf al aangeeft kun je de Fairphone eigenlijk nergens mee vergelijken. Dat is zo'n uniek ding... wat hem uniek maakt is wat voor mij de doorslag geeft om nu toch maar weer voor Android te gaan.

[Reactie gewijzigd door Uruk-Hai op 11 september 2024 15:13]

Jij snapt mijn punt niet en je maakt weer dezelfde fout.
Ik heb gewoon persoonlijke voorkeuren voor bepaalde specificaties [...]
- Goede camera('s).
[...]
- Vlotte werking van software.

Android toestellen liepen jarenlang achter op iPhones wat dat betreft, [...]
Je kan geen Android vs iPhone vergelijken, want Android is pure software. Samsung, bijvoorbeeld, verkoopt geen 'Android'.
Je kan prima zeggen "Samsung toestellen liepen jarenlang achter op iPhone telefoons".

Android ≠ (camera) hardware!!
Ditzelfde geld voor de werking van software. Zowel de garantie als snelheid. Dat ligt voor een behoorlijk gedeelte aan de gebruikte hardware. En er zijn super snelle en super langzame toestellen met Android. Je kan alle toestellen met "toevallig" Android gewoon niet over 1 kam scheren.
Je kan geen Android vs iPhone vergelijken, want Android is pure software.
Volgens mij ben jij niet zo'n goede lezer.

Ik had het over Android toestellen, dus de Android software + de hardware waar Android op draait. Jij leest alleen maar "Android". Tja, dat schreef ik dus niet.
Je kan alle toestellen met "toevallig" Android gewoon niet over 1 kam scheren.
:? Dat doe ik toch ook niet?
Er zijn er maar drie waar ik op dit moment naar kijk en ik heb herhaaldelijk en heel erg duidelijk benoemd welke drie dat zijn.

[Reactie gewijzigd door Uruk-Hai op 11 september 2024 16:52]

Nogmaals. Appels met peren. Je kan niet generaliseren. Het is hetzelfde als de schermdiagonaal van een MacBook vergelijken met Windows. Dat kán niet.
Welk punt? Niemand "moet" (op jou manier vergelijken, of) 'vergelijkingen pogen zoveel als mogelijk objectief te maken'...

Precies daar hebben we namelijk al professionele reviews voor!

Iedere normale gebruiker (zoals @Uruk-Hai ) heeft vele verschillende vereisten en voorkeuren, het is daarom ook volstrekt logisch dat gebruikers een vergelijking op basis van persoonlijke overwegingen maken.
Dank je. Jij begrijpt mij wel. Duidelijker dan dit kun je het niet verwoorden.
Ik zeg nergens dat je geen persoonlijke overwegingen mag maken. Ik geef alleen aan dat je geen vergelijking kan maken tussen 'iPhone' en 'Android'. Dat is appels met peren.
Je kan ook daar prima allerlei vergelijkingen maken, jij bent echter van mening dat het 'niet zou kunnen/mogen', meer dan dat is het echt niet.
Sorry, maar appels met peren vergelijken is geen kwestie van een mening zijn.

Je kán geen twee verschillende metrics gebruiken voor een onderling vergelijk. Dat heet wetenschap, hoeveel mensen m'n post ook op 0 zetten.
Alleen jij hebt het over 'wetenschap'...

Wetenschap heeft echter helemaal niets te maken met een gebruiker die zijn ervaringen met smartphones (hardware en software) incl. voorkeuren, wensen en overwegingen, met ons deelt.

'Appels met peren vergelijken' is iets waar je bij smartphones toe gedwongen blijkt te worden als je relatief veel verschillende redenen hebt die bij volstrekt verschillende producten uitkomen.

Er zijn nu eenmaal zoveel verschillende keuzes in fruitsoorten smartphones! ;)
Zo draai ik ook een banaan met mango Pixel met CalyxOS naast mijn daily smartphone bijvoorbeeld, en daar kan ik ook best een sluitende vergelijking tussen maken ook al zijn ze in bijna niets hetzelfde.
Dat is jammer om te vernemen, maar voor de meeste mensen met wie ik over hun Fairphone gecommuniceerd heb geld dat ze er tevreden over zijn, dus ik ga daar dan maar van uit.
Ken iemand die liep tot 3 maanden geleden nog met een Note 9. Ze bestaan dus wel.
Dat de iPhone langere ondersteuning krijgt is niet meer waar. IPhones krijgen doorgaans 5 jaar aan updates en samsungs toptoestellen krijgen 7 jaar aan ondersteuning.
Die uitspraak vereist wel wat nuancering.iPhones krijgen 5 jaar lang updates of upgrades naar nieuwere IOS versies. In de praktijk komen IOS versies en Android versies bijna even snel uit. Zijn er Android telefoons die 5 versies omhoog gaan in hun levensduur? En in de praktijk krijgen iPhones langer support indien er security issues zijn je krijgt na die 5 jaar geen upgrade meer naar een nieuwe IOS versie meer. Maar zo af en toe nog wel updates van die laatste versie die je hebt. Zo heb ik zelf een ipad Air 1e generatie als voorbeeld die ik nog dagelijks gebruik. Sorry iPhones van die periode heb ik niet meer als voorbeeld want die heb ik verkocht. Maar goed de iPad air gen1 gekocht in 2013 kreeg in 2018 zijn laatse upgrade naar IOS 12. Echter in de jaren daarna kreeg ik met enige regelmaat nog steeds security updates, de laatste update is in middels even geleden 12.5.7 die ik begin 2023 kreeg. Als je dat dus vergelijkt met Android heb ik 10 jaar support gekregen waarvan 5 jaar upgrades. Ik ben geen fanboy ik vindt alle nieuwe gadgets leuk maar ik denk dat als het om software support gaat Apple nog steeds Android verslaat.
Dit moet ook weer genuanceerd worden, aangezien Samsung enorm veel modellen elk jaar uitbrengt itt Apple. Sowieso heeft Apple zelf het OS ontwikkeld en moet Samsung eerst wachten op Google om daar weer een eigen versie van te bouwen. Samsung verkoopt ook low budget toestellen die uiteraard minder lang ondersteuning krijgen, hetgeen begrijpelijk is gezien de ROI (return on investment).

Andere fabrikanten van Android toestellen hebben dit probleem ook, in meer/mindere mate.
Apple heeft het voordeel alles in eigen handen te hebben en er zodoende meer aan verdient.
Geeft Samsung duidelijkheid in alle toestellen nog updates krijgen? Leuk dat ze zoveel toestellen produceren maar enige vorm van beleid heb ik er nooit gdvonden
Enige nuance is in alle gevallen wel op zijn plaats. Zo krijgen alle iPhone's op dezelfde dag dezelfde OS updates. Bij Android krijg je ofwel OS updates, ofwel beveiligingupdates, maar sowieso zelden day and date met het huidige flagship model. Om bij Samsung te blijven. De S24 lanceerde in januari met OneUI 6.1. Eind maart kwam deze naar de S23. In mei kwam hij pas naar de S22 en S21, etc.

Mijn iPhone 13 Pro Max draait momenteel al op iOS18, mijn moeder die mijn oude XS Max uit 2019 gebruikt krijgt die ook volgende week maandag binnen... Terwijl de iPhone 16 pas vrijdag a.s. te pre-orderen is. Dat is wat mij betreft toch echt wel een verschil als we het over "ondersteuning" hebben.

Het jaarcijfertje is voor de bühne, maar de daadwerkelijke ondersteuning merk je wel en kan bij Android nog steeds beter (maar ach, het is tenminste beter dan de twee jaar die je tot voor kort kon verwachten).
Updates en ondersteuning zijn twee verschillende dingen.

De iPhone 8 uit 2017 (7 jaar oud!) kreeg afgelopen augustus nog een security update.
De iPhone Xs uit 2018 gaat gewoon mee naar iOS 18.

De Samsung Galaxy S9 uit 2018 kreeg in 2022 zijn laatste security update, laat staan een major OS update.

Dus dat Samsung volgens jou Apple inhaalt qua ondersteuning moeten ze eerst maar eens bewijzen.
Apple is heer en meester in ondersteuning bieden aan oude modellen.
Samsung heeft juist de laatste jaren flinke uitbreiding bekend gemaakt aan de lengte van support van zowel hun high-end S-modellen als mid-range A-modellen. Dat je dan naar de support van een toestel van 6 jaar terug gaat kijken doet geen recht aan de huidige situatie.
De iPhone 8 uit 2017 (7 jaar oud!) kreeg afgelopen augustus nog een security update.
Wat dan ook gelijk de laatste is, de Iphone 8 van mijn werk is net vervangen omdat er geen updates meer volgen.
Dus dat Samsung volgens jou Apple inhaalt qua ondersteuning moeten ze eerst maar eens bewijzen.
Apple is heer en meester in ondersteuning bieden aan oude modellen.
Dat waren ze, maar bijvoorbeeld de S24 krijgt 7 jaar security updates, waarmee ze dus op gelijke hoogte van apple komen.
https://www.androidauthor...24-update-policy-3401862/
Mijn telefoon is een s22+ en die wordt nog een paar jaar ondersteund. Ik heb nog nooit een telefoon doorverkocht, mijn vorige is verdwenen (eigen schuld) en die daarvoor zijn gebruikt tot ze toch echt aan vervanging toe waren. Nu ik 2 kinderen heb, gaan mijn telefoons waarschijnlijk uiteindelijk ook naar hen toe als ze mij overleven. Dus dat argument heb ik nooit begrepen persoonlijk. Wellicht zijn nieuwe iphones gewoon zo duur dat mensen dan maar 2e hands kopen, andere telefoons dalen sneller in waarde dus ben je goedkoper uit.

Daarbij zijn veel nieuwe features voor programmeurs van apps backwards compatible: dit maakt het makkelijker om oudere Android versies te ondersteunen. Op iOs moet je eel updaten omdat ontwikkelaars oudere versies zullen droppen, omdat het te onhandig wordt met ondersteuning. Dus voordat je niet meer kunt whatsappen of bankieren ben je zo 10 jaar verder met een android telefoon.

[Reactie gewijzigd door josttie op 11 september 2024 13:28]

Een Samsung FE versie moet je dan ook eerder vergelijken met de SE van de iPhone.

iPhone 15/16 Pro en Pro Max <-> Galaxy S24 Ultra
iPhone 15/16 (Plus) <-> Galaxy S24 (Plus)
iPhone SE <-> Galaxy S24 FE
Nee, dat ben ik niet met je eens... een FE is zoveel meer telefoon dan een iPhone SE dat is. De SE is wat dat betreft een schandelijke telefoon voor het geld. Dan is een S24 FE meer wat in het verlengde dat je nog nieuw een iPhone 13 zou halen; qua specs niet het nieuwste en het beste, maar je zal er in principe ook weinig aan missen want de snelheid en de camera zijn prima.
Ik doel niet op consumer value. Ik heb het puur over marketing, waar beide merken hun toestellen positioneren.

Wil je het beste van het beste, met de snelste soc, de beste camera's de allerlaatste tech (binnen hun merk/ecosystem) dan heb je aan één kant de iPhone 16 Pro en Pro MAX en aan de andere kant de S24 Ultra.
Zet je een klein stapje terug, iets minder goede camera's, iets minder features maar nog steeds een solide high end toestel, dan kom je uit bij de reguliere iPhone 16 (en plus) en de reguliere S24 (en plus).
Ben je een fan en zijn bovengenoemde toestellen te duur, dan bieden beide merken nog een goedkopere oplossing aan waar enkele bochten zijn afgesneden om de prijs te drukken. Samsung gaat voor plastic ipv glas voor de achterkant, dropt ltpo en gaat naar een optische vingerafdrukscanner, apple herbruikt oude designs en socs.
Sommige mensen zullen de aanpak van Apple verkiezen boven die van Samung, en sommige, waaronder jij, vinden die van Samsung beter. Ik persoonlijk vind de Samsung FE reeks ook een interessanter product dan de iPhone SE reeks, maar dat neemt niet weg dat ze marketing-technisch in hetzelfde segment vallen...
Ik zeg nergens dat ik de aanpak van Samsung beter vind? Ik geef alleen aan dat het wat betreft support tegenwoordig weinig verschil maakt en dat Samsung in het lagere prijssegment veel meer waarde biedt... of eigenlijk vooral dat wat Apple te bieden heeft vrij triest is met de SE wat op de SoC na basically een 8 jaar oud model is... en daarmee de vergelijking met de S24 FE erg krom is, ook al is dat wat betreft marketing zo... consumer value is wat telt voor... de consumer :)
Vanaf prijs bij launch die je nooit hoeft te betalen (maar inderdaad wel kan betalen als je niet verder kijkt dan je neus lang is).

Mijn S24+ met 512GB was bij launch minder dan 700 euro dankzij promoties/kortingen (en minder dan 400 met inruil van mijn 2 jaar oude toestel), hoef je alleen maar even het topic op tweakers voor te openen en 10 minuten te lezen, levert je 100den euro's voordeel op op de 'vanaf-prijs' waar jij mee rekent en daarmee echt veeeeeel goedkoper dan de iPhone...

De huidige verschillen zijn ook niet mis, scheelt rustig 500 euro in het voordeel van Samsung:
https://tweakers.net/smar...IzUNJRyk2sAPKAeg2A3NraWgA
https://tweakers.net/smar...IVVliDtASJSMTSwsTpdja2loA

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 11 september 2024 11:28]

Samsung maakt ook andere modellen zoals de A55.
Voor het geld van een S24FE kun je nu bijna een S24+ 512GB kopen. Dan wist ik het wel.
Het is niet alsof de 24FE werkelijk voor 799 op de markt komt, de prijzen van de galaxy S serie daalt altijd snel. De vorige FE daalde in een paar dagen al bijna 100 euro in prijs.
Dus iedereen die een Samsung telefoon koopt bij release is een dief van zijn eigen portemonnee.
Absoluut. Ik heb een s21fe. Maand of 3 na launch in combinatie met een abo gekocht voor iets van 380 euro, kreeg er nog een speaker bij ook die ik voor 70 heb verkocht. Ben spekkoper door even te wachten.
Conclusie: Samsung telefoon zijn te duur voor wat ze bieden.
Als dit is hoe je conclusies trekt in je leven heb ik medelijden met je omgeving.
Je kan ook stellen, eerst waren ze goed geprijsd, later worden ze goedkoop.
Nou nee, ik blijf bij mijn eerdere conclusie.
Lekker beargumenteerd zoals we van je gewend zijn! 👌
Natuurlijk goed beargumenteerd. Zoals het hoort.
Alles wat ooit in prijs daalt was dus per definitie te duur? Juist ja.
Vind ik niet. Ik vind het bizar dat je bij een iphone nog een 60hz scherm krijgt en geen telefoto camera. Is niet erg, maar wel voor wat, 1000 euro ofzo. Ik zou de iphone juist rond de 600-700 max waard vinden.
En waarom is 120hz zo'n aanwinst dan? Ik heb nog nooit een Android telefoon meegemaakt die langer dan een jaar een interface behoudt zonder dat het stottert en hikt.
Oei dan heb je slechte android telefoons gehad zeg.

120hz is een aanwinst omdat alles soepeler en sneller lijkt te gaan. Waarom denk je dat gamers dit soort framerates willen halen. Als ik mijn telefoon switch tussen 60hz en 120hz zie ik duidelijk verschillen in bijvoorbeeld scrollen door tweakers, of whatsapp gesprekken.

Het beste zijn LTPO schermen, die kunnen dynamisch switchen tussen 1hz en 120hz, heb je het voordeel van zuinig wanneer het moet, en snel wanneer het moet. Zit jammergenoeg enkel in de duurste modellen van fabrikanten.
Apple heeft ooit als eerste de grens van € 1000,- doorbroken. Andere merken volgden al snel met hun flagships. Samsung was daar als de kippen bij. De flagships brengen het meeste geld in het laatje en kopers daarvan lijkt de hoge prijs niet te deren.
Een S24 is verkrijgbaar voor ongeveer 630
Ja, op zich was dat ook mijn eerste gedachte... Maar bij Samsung moet je echt niet de adviesprijs met straatprijzen vergelijken. Daarnaast heeft deze een groter scherm, meer vergelijkbaar met de s24+ die rond de 800 zit.
Ik dacht altijd dat de FE altijd een "light" edition was van de reguliere S series (maar dan met een groter scherm) - Maar als deze duurder wordt dan de reguliere S24 zou dat toch bizar zijn?
Deze wordt in die zin niet duurder, het is altijd een kromme vergelijking om introductie/adviesprijzen te vergelijken met straatprijzen... dat gaat voor bijna alle producten op. Je zal sowieso zien dat de prijs van de S24 FE al snel onder de prijs van de S24 zal duiken... die marktwerking is er altijd op wat uitzonderingen na.
Je moet de introductieprijzen met elkaar vergelijken. Na twee maanden beginnen de prijzen al te dalen. De FE daalt meestal al gelijk of binnen een maand na de introductie in prijs.
Ik heb nog steeds een s21+ en een s21FE, en ik zie geen enkele reden om te upgraden. De verschillen zijn voor moderne standaarden écht minimaal, maar de meerprijs voor een nieuw model is gigantisch.
Helemaal mee eens, ik ben van een S20FE 5G naar een S24+ gegaan en eigenlijk merk ik geen verschil met wat ik ermee doe. Die S20FE had ik best nog 1 of 2 jaartjes kunnen houden.
Idem hier met een S21. Het lijkt erop dat smartphones nu écht zijn uitontwikkeld. Het enige dat ik interessant zou vinden is een groter scherm, langere accuduur en beter bestand tegen zomerse zon/hitte.
De wens voor een groter scherm is in elk geval ingewilligd. De accu zou ook langer mee moeten gaan, maar of dat in de praktijk ook zo is is nog afwachten.
Ik zie het nu niet van de FE series

Toen de S20 FE uit kwam was hij flink goedkoper dan de andere modellen en had ik hem zelfs voor mijn moeder gekocht, en is ze nogsteeds blij mee na bijna 4 jaar.

Maar gezien ze van de plus model af willen wat al jaren speelt, dan wel een FE dat gewoon totaal niet goedkoper is maar wel compromissen heeft?

Als ik voor samsung zou werken zou ik zeggen gewoon de plus afprijzen en nieuwe kleuren uitbrengen.
Ik geloof niet dat er ooit iemand de adviesprijs voor een Samsung telefoon betaald heeft...

Ik snap dat gefoeter op de advies prijs ook niet echt. De enige reden dat die hoog lijkt is omdat de prijzen van de overige telefoons ontzettend gedaald is... Zoals letterlijk altijd het geval is geweest bij Samsung. Dus ook deze 24 FE zal in rap tempo in prijs dalen. De S24 heeft een adviesprijs van 899, maar kan je voor 650 krijgen.
genoeg mensen die hem pre-orderen dus ja er zijn zeker genoeg mensen die betalen voor de advies prijs, maar die prijzen dalen niet altijd zo hard hoor zoals die s24
De S22fe heeft nooit bestaan, voor de rest is het inderdaad een jaarlijkse release geweest.
Prijs daalt wel altijd zeer snel, zeker voor de FE modellen.
Koop nooit een GeForce MX ;)
Dat model telefoon ken ik niet :/
Koop nooit een GeForce MX ;)
Ik heb een Geforce2mx gehad en dat was een fantastische gpu voor de prijs.
Blijkbaar heeft Samsung niks geleerd van de vorige keer, S23 FE was at launch duurder dan de normale S23.

Nu herhaalt hetzelfde zich weer, maar komt er nog een prijsverhoging bovenop.

799 is best stevig voor een "high end toestel die last heeft van een identiteitscrisis".

Ik zie ook dat de S24 Ultra vanaf 990 euro te koop is in de pricewatch, en dat is een veel beter toestel ook.


Uiteindelijk zal de prijs wel dalen net als met de S23 FE het geval was, maar at launch is de FE het absoluut niet waard.
"En dat is een veel beter toestel ook". Ja hallo, je realiseert je dat je er ook €200 meer voor neer moet tellen? Dan mag dat ook wel. Daarnaast ligt de FE straks overal voor minder dan 799 in de winkel
Je leest het te letterlijk.

Normale S24 is ook beter, en die zit volgens de pricewatch net of onder de 650 euro.

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 11 september 2024 13:08]

Toch raar. Momenteel staat de reguliere S24 voor € 629,- in de Pricewatch, en de S24+ voor € 789,-
Beiden goedkoper dus dan de € 799,- voor de FE (volgens geruchten).

Nog daargelaten of Samsung zijn FE modellen ook 7 jaar lang van software updates voorziet, zal een FE model op alle vlakken toch iets minder zijn dan het reguliere high-end model. Bredere randen rond het scherm, wellicht lagere resolutie, geknepen processor, minder werkgeheugen, dat soort dingen.
Dan zal de prijs van de FE heel snel na introductie flink moeten zakken wil je voor dat toestel gaan lijkt mij...
ik wacht wel even tot de prijzen wat gedaald zijn die advies prijs is hoger dan een gewone S24.....
wat ik een afknapper vind geen snapdragon , die Exynos die ze nu gebruiken is wel beter dan bij de oudere andere modellen maar toch......
in de USA versie schijnt wel mogelijk een snapdragon te zitten, maar even kijken dan..

m'n S20FE doet het heus nog wel even....

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.