Rocket League stopt in december met optie om onderling items te verhandelen

Rocket League-spelers kunnen vanaf 5 december niet meer onderling items verhandelen. Dit is volgens ontwikkelaar Psyonix conform de visie van moederbedrijf Epic Games; cosmetische items zouden niet verhandelbaar, overdraagbaar en verkoopbaar mogen zijn.

Rocket LeagueReeds verhandelde cosmetische items zoals blueprints, skins en automodellen, blijven gewoon in het bezit van de ontvangende speler, zo benadrukt Psyonix, maar verdere uitwisselingen zijn na 5 december niet meer mogelijk. Volgens de ontwikkelaar past dit beter bij de visie van Epic Games. Verder wordt er nadrukkelijk verwezen naar websites van derden waar sinds de introductie van de handelfunctie in 2016 voor echt geld in-game items verhandeld werden. Deze grijze markt kan na het betreffende moment dus ook niet meer voortbestaan.

De Rocket League-community reageert veelal verontwaardigd op het besluit van Psyonix. Op Reddit beweren veel spelers dat het om een hebzuchtige beslissing gaat, aangezien spelers voortaan alleen nog maar doelgericht cosmetische items kunnen krijgen door in-game valuta bij Epic Games te kopen. Tot dusver konden spelers dubbele of ongewenste items nog met elkaar ruilen. De ontwikkelaar benadrukt dat dubbele en ongewenste items via het in-game retoursysteem nog steeds geruild kunnen worden voor een willekeurig ander item.

Door Yannick Spinner

Redacteur

11-10-2023 • 17:18

54

Submitter: nieksvd

Reacties (54)

54
54
24
0
0
15
Wijzig sortering
Anoniem: 574346 11 oktober 2023 17:28
Dit is precies waarom NFT's in sommige gevallen nuttig kunnen zijn binnen gaming. Onafhankelijk van de developer die tussentijds is overgenomen en hun strategie wijzigt zou je dan gewoon je items kunnen blijven verhandelen/ruilen.

*Zit klaar voor de lading anti-nft reacties
Hoe NFT's werken heb ik geen idee, maar hoe zou dat voorkomen dat een developer simpelweg een migratie maakt van een NFT powered inventory naar een normale player inventory? Waar na de migratie je NFT's niet meer binnen het spel gebruikt kunnen worden?
Dat kan, maar dat zou dus betekenen dat in 1 klap je hele community met onbruikbare items zou zitten. Dat zou een hele domme move zijn.
Hoe is dat anders van wat er nu gebeurt met Rocket League? NFT's zouden dus geen enkel verschil maken.
Anoniem: 574346 @iLaurens11 oktober 2023 20:06
omdat je ze nu wel gewoon kunt gebruiken. alleen ruilen wordt onmogelijk.
Ligt natuurlijk puur aan de implementatie die ze doen. Als ze er rekening mee houden dat technologie veranderd en ze dus wellicht ooit weg willen migreren van NFT kunnen ze ervoor zorgen dat zodra jij aankomt met jou NFT's ze die linken aan het account waar mee ingelogd wordt. Dan kunnen ze op het moment dat ze stoppen met NFT's makkelijk de items overzetten naar het account wat op het moment van overgaan eigendom is van de NFT's volgens hun systeem.
Je kan alle items vastzetten (of kopiëren, net hoe je het wil zien) aan het account waar ze opstaan op het moment van vanaf-nu-geen-handel-meer. De achterliggende NFT kan je lekker verhandelen, maar het item kan in-game niet meer veranderen van eigenaar (dus de 'NFT' is waardeloos).

NFT's lossen dus niets op (zeker niet aangezien organisaties altijd centraal beslissen hoe hun eigen spel/platform werkt). Wie had dat verwacht. Ohja, bijna iedereen.
Als het spel stopt met opleveren, gaan de servers uit en is je nft waardeloos. Kan de spel maker niets schelen. De volgende game word toch wel gekocht. Je ziet het met loot boxes, pay to win. Ze kunnen alles maken, de jeugd is geïndoctrineerd en denkt dat het alleen zo kan. Sukkels die niet beter weten, die keer op keer blijven kopen. Dat idee van community... Als dat iets waard was dan was ea e.d all lang op de fles.
Want dan heb je een bakje bits en bytes die zegt dat jij de eigenaar bent van een hippe hoed voor je auto, gekocht als NFT...

En vervolgens denkt (in dit geval) Psyonix: naah, verhandelen via nft's ondersteunen we niet meer, je mag alleen nog hoeden kopen in onze store en alleen maar hoeden dragen die gekocht zijn in onze store en nadien niet van eigenaar gewisseld zijn . Dan zit je daar met je hoed... niet heel veel anders dan hoe mensen nu zitten met hun hoeden.

Dat je ooit iets hebt gekocht voor een game met een nft wil toch niet zeggen dat dat blijvend blijft werken en ondersteund wordt? Het is misschien wel blijvend van jou en je kan het misschien wel verhandelen met een ander, maar als dat 'iets' vervolgens niet werkt in rocket league lijkt het me waardeloos.

Ben nadrukkelijk leek op dit vlak maar met alle updates die games krijgen kun je, lijkt mij, heel makkelijk ingegeven dat bepaalde items niet meer in je game te zien zijn. Zeker als zoals je schetst de strategie van de eigenaren achter een game wijzigt en zij hier actief op uit zijn.

[Reactie gewijzigd door B Tender op 22 juli 2024 17:32]

Dan moet de game wel NFT's ondersteunen en dat zal waarschijnlijk niet gebeuren ;)
Dit argument wordt vaak gemaakt voor NFT's, maar het probleem is dat het niet op gaat.

Alles in een game zal er in moeten worden gestopt door de developer. Als een developer niet wil dat jij spullen verhandelt, dan zit er gewoon geen ondersteuning in voor NFT's en klaar is kees.

Een NFT is niet een soort absoluut digitaal object, het is een certificaat dat je iets hebt. Dat certificaat moet wel worden erkend en worden gebruikt, het is niet zo dat je opeens een cosmetisch item uit één game overal kunt gebruiken, dat item zit immers alleen in je één game. Hetzelfde als de developer het er uit sloopt, als een item er niet in zit kan jij je NFT hebben maar dat item is er gewoon niet.

Dan kun je schermen met een opmerking dat er negatieve reacties gaan komen, maar dat komt omdat het een fundamentele denkfout is over de werking van NFT's. Een NFT geeft je net zoveel garantie op een item als een geschreven briefje in een fles, het is 100% aan de ontwikkelaar om dit in te voeren en doet die het niet dan heb je een hele dure hoop niks.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 1990104 op 22 juli 2024 17:32]

Een externe database die niet gekoppeld is aan het spel, is per definitie gedoemd te mislukken. Het enige wat je hiermee zou kunnen bereiken is dat er een website is die dedicated marketplace heeft voor items te ruilen en verhandelen die in Rocket League gebruikt kunnen worden. Maar, er moet 100% integratie en ondersteuning zijn van het spel om dat te laten werken. NFT's is slechts een van de vele mogelijkheden om een externe database op te zetten, en aangezien het volledig afhankelijk is van 1 partij om dit te laten werken, is welke vorm van distributed sowieso onzin.

Er zijn absoluut plekken waar NFT mogelijk ingezet kan worden, maar als je afhankelijk bent van een enkele partij voor alle functionaliteit is elke externe database identiek, en zou je net zo goed een postgres database neer kunnen zetten met een API. Hoe dan ook ben je afhankelijk van Epic.
Waarom zou een bedrijf zich houden aan de NFT verkopen van een ander?

Als je al weet dat je NFT suggesties op niets slagen, waarom blijf je ze dan maken?
Dit is alsnog 100% afhankelijk van de implementatie van de ontwikkelaars toch? Als de devs een update uitvoeren waar een specifiek item vast zit aan een account kan je ruilen met je NFT wat je wil, maar dat specifieke item zit vast aan een account dus kan alleen diegene het gebruiken.
Het grote probleem hiermee is dat het alleen voor de partij die de verkoop doet geldt oplevert. Een derde partij waar je je geprijsde nfts mee naartoe wil nemen heeft daar absoluut geen baat bij en zal dat ook nooit implementeren.
Anoniem: 574346 @Tormbo11 oktober 2023 18:44
Ehmm je kan alles via OpenSea of andere NFT platforms verhandelen en die krijgen een percentage ervan. Sterker nog, als de developer het platform ondersteund krijgt de developer een vast percentage. Is een zeer goed verdienmodel + vrijheid voor de spelers.
NFT's zeggen in het beste geval alleen wat over eigenaarschap. Super, nu verkoop ik het eigendom van mijn blitse wielen aan jou.
Zolang de game-dev geen mogelijkheid biedt om mij jou deze wielen ook daadwerkelijk te overhandigen kan je hooguit tegen je vrienden roepen: hey die dude in de finale*, zijn wielen hè, die zijn van mij /flex

* Net zo unlikely als Rocket League NFT's gaat ondersteunen.
Waarom zou een developer een externe platform ondersteunen en een deel van de transacties kan krijgen als ze ook het zelf kunnen beheren en alles van transacties kunnen krijgen?
NFTs in games zijn zo nuttig zo lang als de developer ze toestaat. Als de developer besluit dat NFTs niet meer gebruikt kunnen worden in een game, dan zijn ze direct compleet nutteloos.
Wat een onzin. Als je het binnen het spel niet kan ruilen kun je het dus ook niet via een nft ruilen. Want dan ben je via de nft misschien de nieuwe eigenaar van een skin maar in het spel blijft het bij de verkoper. Zonder uitwisselmogelijkheid in het spel kun je het dus niets aan een ander verkopen.
Er bestaat een heel ecosysteem van content creators en platforms rondom deze ruilfunctie. Veel spelers zijn in het spel gerold via de ruilhandel, of zijn blijven plakken om die reden. Deze stap garandeert bijna dat de groep actieve spelers versneld krimpt en dat de groep teleurgestelde ex-spelers en Epic Games-haters rap groeit.

Er zijn een hoop petities gestart om Epic te overtuigen dit plan te annuleren, maar dit lijkt de populairste: https://www.change.org/p/keep-player-trading-in-rl

Edit: Je kunt ook direct contact opnemen met (de klantenservice van) Epic Games:
https://www.epicgames.com...ket-league-c5719357623323
(Scroll naar beneden, klik op 'Contact us' en leg uit waarom jij het niet eens bent met deze beslissing.)

[Reactie gewijzigd door ourari op 22 juli 2024 17:32]

Meteen getekend, maar ik denk dat het wel overdreven wordt. Traders spelen amper, met uitzondering van in bronze lobbies hangen en fishen naar rijke newbies die hun goede items wegtraden.

Wat verliest de community daar precies aan? Ik heb het maar 7761 uur gespeeld dus ik kan het mis hebben, maar ben ze nooit tegengekomen na ongeveer silver.

[Reactie gewijzigd door TV_NERD op 22 juli 2024 17:32]

Dat komt omdat er tegenwoordig marketplaces online zijn, zoals Rocket League Garage
En hoeveel spelen de mensen die veelvuldig gebruik maken van RL Garage?
Naarmate Epic Games nooit iets toevoegde aan het spel en nooit communiceerde steeds minder. Daarvoor juist heel veel mensen ommdat het traden voor iedereen makkelijker en eerlijker maakte ipv mensen die 24/7 trade
Ik denk dat dit gewoon garandeert dat het spel binnen een jaar helemaal uitsterft, want traden is een heel groot deel van de Rocket League community.

Zelfs onder mensen die niet vaak traden of niet heel actief spelen, soms is het gewoon super handig dat je iemand even een auto kunt lenen die ze niet hebben of dat je onderling mooie items kunt ruilen, en het is altijd leuk om te zien als een streamer of YouTuber een legacy item weggeeft dat al jaren niet meer te krijgen is. Dat gaat allemaal weg hiermee.

[Reactie gewijzigd door Oon op 22 juli 2024 17:32]

Die petities zijn gemaakt door mensen die er geld mee verdienen. Er zijn ook gewoon slachtoffers. Maar dat blijft hier onder belicht. Goed dat Epic dit aanpakt.
Slachtoffers vallen alleen in games als COD, Battlefield etc… ;)
Ja dus? Is geld verdienen verboden dan?

Ik wordt toch zo moe van dit argument. Alles maar willen verbieden want poh, poh iemand zou wel eens geld kunnen verdienen aan voordeeltjes/dealtjes met het platformen en/of poh poh, die 1% die in scams trapt is erg zielig, dus alle handel maar verbieden!

Ja no shit dat er een hoop youtubers en influencers zijn die een dealtje kunnen slaan met trade platforms. Maar ook in het echte leven gebeurd dat. Denk je nu daadwerkelijk dat games als Raids Shadow Legends zo populair zijn geworden vanwege de kwaliteit? Nee ze hebben half Youtube opgekocht en daarom is het populair. Hetzelfde met PC merken, denk je dat die Ferrari van Linus alleen maar van Youtube geld komt? Alsjeblieft zeg. Is dat een reden om heel Youtube maar te verbieden? Natuurlijk niet....

En ja, van alle verhandelingen die worden gedaan zal best 1% slachtoffer worden van scams. Ja dat gebeurd. Maar dat gebeurd hier op V&A ook. Als ik een account maak waar ik 2 simpele dingen verkoop, en vervolgens jouw een videokaart verkoop van €600,- terwijl ik een baksteen stuur ben jij ook je geld kwijt, Tweakers kan niks doen, mijn adres is een proxie, en de politie gaat niks doen. Moeten we daarom V&A ook maar sluiten?

Opletten > goed nadenken > niet vertrouwen = niet doen. En laten we alsjeblieft stoppen met het pamperen van iedereen omdat 1% in scams trapt en de andere 1% blind doen wat een of andere influencers ze in het oor fluistert.
Geld verdienen is niets mis mee. Maar verdienen door het jonge kinderen uit de zak te kloppen... Met nutteloze items waar ze als de servers eenmaal uitgaan niets aan hebben. Nee dat heb ik nul respect voor.
Die influencers mogen een stille dood sterven op YouTube. Ik heb ook 0 respect voor Linus, maar die is nog mijlen beter dan dat hypende uitschot dat zich richt op kinderen.
Verbied dan ook maar alle reclame naar kids, speelgoed reclames, snoep reclames en verkoop, happy meals. Total Verbot! (Ik meen het)
De meeste reclames over kinderspeelgoed e.d. zijn gericht op ouders die kopen voor hun kinderen. Heel anders dan gericht direct op kinderen en ja dat mag van mij allemaal weg.
Oh, ik ben inderdaad het slappe "poh poh, denk aan de zielige kindjes" argument vergeten.

1) geen een kind heeft een eigen creditcard, dat betekend dat ze dit via de ouders moeten regelen. En gezien een groot deel van de ouderlijke taak is om verantwoordelijkheid uit te dragen gezien een kind dit nog niet kan, is het de taak van de ouders om een shady deal niet te doen. Doe je het toch en word je opgelicht ben je als ouder te naïef geweest.

2) ja kinderen kunnen "opgelicht" worden door hun waardevolle items te ruilen voor waardeloze items. Maar laat het maar gebeuren. Laat kinderen maar een waardevolle les leren door dit soort fouten te maken. Ik heb als kind ook mijn favoriete knikkers geruild met een bovenbouwer van een andere school voor "zilveren knikkers" wat gewoon magneetballetjes bleken te zijn. Toen heb ik een hele belangrijke les geleerd. En je kan kinderen het beter leren met iets onschuldige dan met iets wat echt waarde heeft later in hun leven.

3) laten we alsjeblieft niet doen alsof peer to peer traden meer schade aanricht dan V-bucks of vergelijkbare digitale currency voor in-game items. Epic maakt enorm veel winst door kinderen te verleiden met Fortnite skins + de vele oplichting sites die claimen goedkoop V-bucks aan te bieden blijven ook nog bestaan. Dus je blijft toch met hetzelfde probleem zitten, alleen word trading in Rocket League voor 99% die hier fatsoenlijk mee om kan gaan ontnomen.

Dus nog steeds geldt, stoppen met het pemperen, ook van kinderen. Als ouder moet je voor je kind opletten, je credit kaart goed wegleggen. En als kinderen waardevolle spullen wegtraden leren ze een goede les.
1, welkom in de moderne tijd, die hebben ze wel of een andere vorm van online geld.

2 ik heb uit jou comment al op kunnen maken wel soort jij bent. Eentje die vooral klaagt dat zijn handeltje verdwijnt en daarom zielig doet.
1, welkom in de moderne tijd, die hebben ze wel of een andere vorm van online geld.

2 ik heb uit jou comment al op kunnen maken wel soort jij bent. Eentje die vooral klaagt dat zijn handeltje verdwijnt en daarom zielig doet.
klinkt als "ik kan in een discussie niet winnen dus ik ga maar op de man spelen".

Alsjeblieft zeg, denk je nu werkelijk dat iedereen die voor peer 2 peer handelen is, een "handeltje runt"??? Iedereen die de petities invult zijn dus allemaal handelaren??? En iedereen die geen handelaar is, zijn allemaal harstikke blij met dit nieuwe beleid? Maar gezien je zo ongeloofelijk naïef bent, zal ik het maar uitspellen waarom er echt ophef is:

Epic doe dit niet omdat ze kinderen willen beschermen, ze willen gewoon zelf meer geld verdienen. De "zielige kindjes" zullen nu hun geld moeten uitgeven aan veel te dure shops en bettlepassen waarin Epic de prijzen bepaald. een medespeler die hun skin aanbieden voor b.v €2,50 is verleden tijd, nu moet je €20 betalen voor de diezelfde skin of 20 uur spelen in de Battle Pass. En daar mogen de "zielige kindjes" hun maandelijkse zakgeld voortaan aan uitgeven, om bij de super 1 kraskaartje te halen voor 1 skin, of een bettlepass waarmee ze een heel weekend in een sociaal isolement zitten. Wat een verbetering zeg! Blij dat we de kinderen hebben beachermd!

Ik ben straks de "vrijheid" kwijt om voor totaal €10 een autotje in elkaar te sleutelen die ik wil hebben zoals ik die wil door wat peer to peer traden. Nu mag ik €50 betalen in de in-game shop, of grinden in een battle pass waar ik eigenlijk geen tijd voor heb voor diezelfde auto. DAAR ben ik salty om.

En als je zoiets simpels niet snapt dat dit prachtige systeem weggaat omdat 1% te dom is om fatsoenlijk na te denken, en slachtoffer wordt van een of andere bottomfeeder of scam, dan weet ik het ook niet meer. De zwakzinnige 1% verziekt het weer eens voor de rest.....

[Reactie gewijzigd door rickboy333 op 22 juli 2024 17:32]

Dan ga je elders geld verdienen. Werk zat.

Sowieso, is het verboden voor Epic om hun game aan te passen naar hoe zij deze willen hebben?

Verder is er reeds afdoende aangetoond dat sommige commerciële activiteiten met de nodige negatieve gevolgen komen. Geen idee echter of dat hier van relevatie is overigens en of dit met het loofboxgebeuren te maken heeft. Indien niet, zie boven, indien wel, goede zaak.
Ik denk dat we de groep die hier heel boos om is, nog wel kunnen missen. Sorry, het voegt echt werkelijk niks toe aan het spel imo. Zorgde voor alleen maar meer zooi in de store om te zorgen dat mensen de goede spullen niet gingen ruilen.
Zorgde voor alleen maar meer zooi in de store om te zorgen dat mensen de goede spullen niet gingen ruilen.
De items uit de store kan je niet ruilen.
Nee, maar je kan wel een white octane voor 8 euro aanbieden waarmee je heel de waarde onderuit haalt ;)
Ik heb die van mij nog uit een champions chest met een waarde van 100 euro.

Maar goed sinds hij in de store is geweest is dat hele ding niks meer waard
Content creators? Influencers en oplichters en andere bottom feeders zal je bedoelen. Goedkoop geld slaan uit de jeugd. Ea, epic en soortgenoten zijn al erg, maar het gespuis er omheen bah.
De grootste klagers zullen wel die mensen zijn die er het hardst aan verdienen.
Nee ik heb 0 medelijden. En misschien leren mensen dat geld steken in nutteloze game items en slecht idee is. Zodra de servers uitgaan en de volgende game hip is heb je helemaal niets.
Jammer dat de eigen store blijft maar dat is nauwelijks een verrassing.
Er bestaat een heel ecosysteem van content creators en platforms rondom deze ruilfunctie. Veel spelers zijn in het spel gerold via de ruilhandel, of zijn blijven plakken om die reden. Deze stap garandeert bijna dat de groep actieve spelers versneld krimpt en dat de groep teleurgestelde ex-spelers en Epic Games-haters rap groeit.
Dat komt wel heel erg over als een flinke schep wishful thinking met een sausje van impotent rage.
"De ontwikkelaar benadrukt dat dubbele en ongewenste items via het in-game retoursysteem nog steeds geruild kunnen worden voor een willekeurig ander item."

Het retoursysteem is 5 items van lagere tier naar 1 item van hogere tier. En dan heb je te vaak dat je dezelfde items ontvangt, dat is naar mijn gevoel niet willekeurig.

P2P trading heeft veel lagere prijzen en het is mogelijk de meer niche items te vinden. Vanaf december betaalt men waarschijnlijk meer voor minder aanbod.

Dit klinkt als de laatste cash grab voordat ze genoodzaakt zijn naar UE5 te gaan.
De “visie van epic games” is ook alleen maar “meer geld verdienen”. Dus het is 100% een cash grab.
Is dat niet letterlijk elk beurs genoteerd bedrijf?
Blijft een tof spel! Stik letste!
Ja ik speel het nog best veel. Maar ik snap die ingame aankopen echt niet. Heb nog nooit een cent uitgegeven aan die game en kan het prima spelen. Wat the fuck maakt het nu uit hoe je auto eruit ziet of je doelviering. Ik heb duizenden blauwdrukken en items. Ik vraag me af wanneer mijn account explodeert van al die troep. Maar ik ben blij dat er zoveel dwazen die troep blijven kopen. Kan ik het mooi gratis spelen

[Reactie gewijzigd door sygys op 22 juli 2024 17:32]

Woorden schieten te kort om mijn teleurstelling te beschrijven.
Dit soort spellen speel ik al lang niet meer maar brengt wel herinneringen boven. Vroeger speelde ik een game waar waardevolle items werden verhandeld en ineens door de ontwikkelaar player bound werden gemaakt. Wat ze vervolgens bedachten was via de in game store een "scroll of release" uitbrengen voor €5 per stuk. Zowel de verkoper als koper had een scroll nodig om een item tijdelijk unbounded te maken. Na de trade was het weer bound. Wilde je weer kopen/verkopen dan moest je opnieuw een scroll kopen. Alles voor de €$¥£
Mooi. Was echt nutteloos en zorgde voor veel meuk in de store die je ook nog eens dubbel kon krijgen.
Ben benieuwd of er nog iets voor inde plaats komt wat wel de moeite waard is. Maar wat voor prijzen er nu gehanteerd worden voor bepaalde fluff is echt bizar. 20 euro voor een goal animatie gaat echt te ver.
Daar verandert niks aan, ze gaan alleen zorgen dat je die items die je niet nodig hebt niet met andere mensen kunt ruilen
Ik snap die hoe de mogelijkheid tot traden direct verband houdt met veel meuk in de store. Psyonix kan nagenoeg elk item op elk moment in de store zetten. Dat was zo en dat blijft zo. Sommige handelaren werden boos als gewilde items in de store kwamen, maar Psyonix heeft al meerdere malen laten zien dat ze daar niks om geven (en terecht!)

Wat er nu zal gebeuren is dat als je een bepaald item wilt dit:
1. Niet meer mogelijk is omdat ze die niet in de store gooien
2. Dit wel mogelijk is maar heel duur wordt omdat de enige optie de store is
2b. Dit wel mogelijk is maar je moet maar wachten tot die er weer komt.

Toen ik wilde spelen zat ik naar de decals te kijken en ik zag dat er 1 was die ik erg mooi vond. Credits gekocht bij Psyonix, en voor 30 credits (15-30 cent) geruild met iemand van RL garage. Binnen 15 minuten en voor een goedkope prijs had ik wat ik wilde, en had Psyonix nog geld verdiend ook. Bovendien had die speler nog 2 andere kleuren dus die heb ik ook meteen van hem overgenomen voor 30 credits per stuk.

In de shop was de kleur die ik wilde 100 credits, en deze is maar 1x beschikbaar geweest, 2 jaar voordat ik begon met spelen. Nu zou deze decal in de shop 500 credits kosten. Voor de kleuren die ik even meepakte geldt hetzelfde. Met het huidige systeem had ik dus nooit mijn auto kunnen hebben zoals ik die nu heb.

Einde van de wereld? Nee. Zonde? Ja, toch wel.
Jammer. De markt van dit spel is groot. Ik heb hier vele jaren plezier van gehad en Psyonix is een goeie developer. Epic richt met hun “visie” op geld.

Baal hier van een van de weinige games waar ik duizenden uren in heb zitten.

F.
Je kan het eens of oneens zijn met deze beslissing, maar de manier waarop Epic/Psyonix omgaan met hun spelers is behoorlijk sneu. Traden is misschien niet het allergrootste onderdeel van Rocket League, er zit wel een grote community achter van enthousiastelingen. Zij worden met minimale uitleg opzij geschoven.

Rocket League zit al een paar jaar in een neerwaartse trend. Iedereen hoopt op een migratie naar UE5 om de game nieuw leven in te blazen. Daar is een paar keer onofficieel over gesproken, maar inmiddels ook al weer lange tijd radiostilte.

Het zou Epic/Psionyx sieren als ze meer en beter communiceren met hun community. Het is de community die je game levend houdt, die er passie voor hebben. Zowel traders, casuals als esports fans. We krijgen letterlijk nul communicatie over toekomstplannen, en ook bij deze shutdown van trading een minimaal bericht. Het enige wat doorgaat zijn de seasons, met telkens wat nieuwe items. Krijg het gevoel dat Epic deze game dood laat bloeden, en dat is ontzettend zonde. Het gebrek aan communicatie is extreem disrespectvol tegenover de userbase die de game groot heeft gemaakt en nu nog levend houdt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.