Renders tonen onaangekondigde Samsung Galaxy Watch6 Classic met roterende bezel

OnLeaks heeft renders gedeeld van Samsungs komende Galaxy Watch6 Classic-smartwatch. Daaruit blijkt dat het horloge onder meer een roterende bezel krijgt voor het bedienen van de interface. De smartwatch zou later dit jaar worden aangekondigd tijdens Samsung Unpacked 2023.

Op de renders van OnLeaks is te zien dat de Galaxy Watch6 Classic een fysieke ring rond het scherm krijgt, schrijft ook techwebsite MySmartPrice, die met OnLeaks samenwerkte aan de renders. Samsung brengt zijn nieuwe smartwatches doorgaans in augustus uit, maar MySmartPrice noemt geen concrete releasemaand.

Eerdere smartwatches van Samsung hadden ook een fysieke ring rond het scherm. De Watch 4 Classic was echter het laatste model met een roterende bezel: de 'gewone' Watch4 en de Watch5-serie hebben geen fysieke ring. Die modellen hebben ook de mogelijkheid om de interface te bedienen met draaibewegingen, maar dat gebeurt niet met een fysieke draairing. In plaats daarvan hebben die smartwatches een aanraakgevoelig gedeelte rondom het scherm.

Eerder ging al het gerucht rond dat de Galaxy Watch6 Pro weer een fysieke ring voor bediening zou krijgen. OnLeaks spreekt nu dus over een Galaxy Watch6 Classic met roterende bezel, maar zegt ook dat dit een opvolger van de Galaxy Watch5 Pro betreft.

Bron: MySmartPrice en OnLeaks

Door Daan van Monsjou

Redacteur

24-05-2023 • 11:34

53 Linkedin

Submitter: AnonymousWP

Reacties (53)

53
46
17
3
0
21
Wijzig sortering
Altijd zo frappant dat smartwatch marketing foto's het scherm tonen alsof het meer als een normaal horloge doet overkomen, maar in realiteit het een oled scherm is waardoor je 95% van de tijd met een zwarte cirkel om je pols loopt. Maar ondertussen heb je gewoon schermen die wel daadwerkelijk wel dit effect geven plus nog een legio andere voordelen voor een smartwatch, maar deze amper gebruikt worden omdat ze in het echt niet zo flashy overkomen als een oled schermpje en de massa op een of andere manier daar toch eerder naar toe trekt ipv zich in te lezen en te leren dat een MIP scherm gewoon de veel betere keuze is.

Doe mij maar een MIP scherm op mijn watch elk moment van de dag over een oled scherm.
Je hebt gewoon always on display, dus je zit niet 95% van de tijd naar een donker schermpje te kijken.
AOD is altijd een 10% versie van je echte watchface, dus je ziet niet zo een mooie klok zoals op het plaatje, maar een zwart witte minimale variant. Daarnaast is met AOD je batterij altijd 2 keer zo snel leeg, welke met Oled schermen over het algemeen al niet zo geweldig is. Dus al gauw de neiging om het dan toch maar uit te zetten.

Een mip scherm is altijd aan, met de volledige watchface. Is precies zichtbaar bij dezelfde situaties dat een normaal horloge ook is. En backlight functie die ook gesture based aan kan in alle omstandigheden zichtbaar. Mip is beter afleesbaar in felle zon en net zo goed afleesbaar in elke andere situaties. Het laat alles zien wat je op een smartwatch zou willen zien. En misschien nog het belangrijkste, omdat het een beetje op dezelfde manier werkt als E-ink, alleen bij pixel veranderingen neemt een pixel stroom heeft het veel minder stroom nodig dan oled en gaat je batterij dus veel langer mee.

Het nadeel, ja het ziet er niet zo flashy uit en is niet geschikt om bijvoorbeeld video etc mee te kijken, maar wil je dat dan met je smartwatch?

[Reactie gewijzigd door ro8in op 24 mei 2023 12:06]

Valt reuze mee wat het extra batterijverbruik betreft, met een niet al te drukke 'wijzerplaat' scheelt het bij mijn Watch 3 zo'n 3 uur. Gemiddeld doe ik zo'n anderhalve dag op een volle lading. Mocht ik het niet meer redden totdat ik thuis bij mijn lader ben, dan laad ik hem gewoon op, via reverse charging met mijn S22+ 😉
Ik neem aan dat je met een "MIP" scherm een e-ink/e-paper display bedoelt?

Die zijn inderdaad heel erg geschikt als je always-on schermen wil hebben, alleen ondersteunen ze nog niet echt goed full-color, en ze zijn reflectief. Dus in het volle daglicht/zon werken ze perfect maar in het donker heb je er niets aan, terwijl een OLED in het donker juist perfect is.

Het ideale scherm zou een combinatie van de 2 zijn: MIP onder met een transparante OLED erbovenop.
Nee een MIP scherm is een Memory in Pixel LCD scherm. Het functioneert als een LCD scherm, maar op een E-ink achtige manier doordat het de stand van de pixels kan onthouden zonder stroom. Dus het heeft wel gewoon een goede refresh rate en kan ook kleuren laten zien. Ook worden op MIP watches gewoon backlights toegepast die ook gewoon gesture based geactiveerd kunnen worden, dus die kan je ook gewoon prima in het donker zien. Instellen dat overdag de backlight uit blijft en s'avonds aan gaat met je pols draaien of een druk op de knop. Dus daar heeft Oled verder geen voordeel op.

Maar ik hoor echt graag wat nou het voordeel van een Oled scherm is op een smartwatch. Ik heb deze discussie vaker gevoerd al en oa dat oled in het donker te zien is wordt dan vaak genoemd, maarja een MIP display is dat net zo goed dus.

Het enige wat oled gewoon veel beter doet is beeldkwaliteit, maarja op een horloge, wat heb je er precies aan?
Mijn Apple watch toont gewoon de hele dag een foto op een gedimd scherm als ik er niet naar kijk.
dus geen 90% zwart scherm met alleen de tijd, batterij gaat ruim een hele dag mee inclusief 1+ uur aan sporten.
Ik heb ook een Apple Watch 6, maar met Always On haalde ik misschien net 16 a 18 uur en bij mij verdween uiteindelijk wel altijd het beeld en zag ik op een gegeven moment alleen de tijd nog tot ik hem weer wakker maakte met een pols beweging of aanraking? Heb nu een smartwatch welke gewoon meer dan 1 maand mee kan op de batterij en ook gewoon een scherm heeft wat altijd aan staat in volledige modus. Ik zou zelf niet meer terug willen naar het elke dag moeten opladen van mijn Apple Watch.
Ik slaap niet met mijn watch, dus een volledige dag is genoeg voor mij.
ik zou niks anders meer willen dan mijn apple watch :)
Ja ik wil wel graag ook mijn slaap statistieken zien, vind dat wel intressant en geeft vaak best wel een goede indicatie over waarom ik mij op de dag moe of juist energiek voel. Maar en overdag gebruiken en dan ook nog slapen haalde ik dus vaak niet eens en moest ik voor het slapen gaan dan nog even opladen, iets wat ik natuurlijk weer steeds vergat en ik in de ochtend vaak op stond met een leeg horloge.

Maar inderdaad doe jij je horloge s ochtends aan en s avonds weer af, dan is 1 dag nog wel prima te doen. Alleen had ik dan toch vaak wel weer van als ik dan even op vakantie was etc dat ik dan ook weer specifiek de lader voor mijn horloge moest gaan mee nemen.. Juist op vakanties en trips heb ik liever een horloge die gewoon de hele trip lekker om mijn pols zit en ik niet aan hoef te doen. Functioneert meteen als mijn reiswekker etc.

[Reactie gewijzigd door ro8in op 24 mei 2023 14:55]

Ik heb voor het tracken van mijn slaap al jaren een withings/nokia sleep mat
Ja dat werkt ook haha
AOD is altijd een 10% versie van je echte watchface, dus je ziet niet zo een mooie klok zoals op het plaatje, maar een zwart witte minimale variant.
Altijd ja? Mijn huidige watch face spreekt dat toch echt tegen. In de AOD stand is het eerder een 90% versie. Het enige dat hij tijdens AOD niet doet, is de secondewijzer tonen, voor de rest zie je alles.
Dat ligt dus helemaal aan de watch face die je kiest. Ik heb er ook een aantal met een gekleurde achtergrond die gewoon in kleur blijft met AOD aan. Er zijn zelfs watch faces die in de AOD stand volledig in kleur en volledig geanimeerd blijven. Het ligt er 100% aan welke watch face je zelf kiest.
Ik heb een Watch 5 Pro. De Android Play Store staat vol met watch faces die volledig in kleur en geanimeerd op AOD mode kunnen draaien. Tot voor kort gebruikte ik eentje die heet "Legion Watch Face" maar er zijn er veel meer. Die watch faces werken op alle Wear OS watches.
Ik heb zelf geen Watch 5, maar zal eens kijken. Wat voor batterij duur haal je dan? Want als de watch face het hele scherm aan zet, dan heb je eigenlijk simpelweg geen AOD mode meer. Dan staat je watch gewoon de hele tijd volledig aan.
Anderhalf dag ofzo, het kost wel meer batterij inderdaad.
Ik vind MIP displays ontzettend lelijk.
Leuk dat je het niet gelooft maar zoals je zelf al aangeeft gaat het puur om stroomverbruik, dus het kan zeker wel alleen kost het een stuk meer stroom.

AOD is niks magisch, is gewoon een modus die het scherm altijd aan laat. Daar zitten geen regels aan verbonden welke jij mee op de proppen komt. De modus waar @EnigmaNL het over verlaagt waarschijnlijk alleen de refreshrate en verwijdert de seconden wijzer. Dat is nogsteeds AOD.
En dat zonder enige limitaties in wat hij always on laat zien, afgezien van wilde animaties, maar dat hoef je op een horloge toch niet te hebben.
Ik ben - samen met jou - voorstander van MIP(S) schermen bij horloges. Maar je meet hier wel een beetje met 2 maten. Een geminimaliseerd AOD is 'een beetje suf', maar bij een MIP scherm zijn 'wilde animaties' ineens overbodig.

Als je kijkt naar het aanbod in de markt dan is MIP veruit ondervertegenwoordigd tov. Amoled. Kennelijk verkiezen mensen kleurrijke, heldere schermen boven MIP. Minimalistische AOD schermen zijn dus kennelijk ook niet zo probleem leid ik daar uit af. Of raise to wake wordt (ook) niet als een probleem gezien.

En de nieuwste generatie horloges met Amoled doen het een stuk beter dan een paar jaar geleden. In de Tweakers review van de Garmin Forerunner 965 werd met AOD ingeschakeld en een uur sporten per dag ook 5 a 6 dagen gehaald. Dat geldt lang niet voor alle horloges (denk: gemiddelde WearOS of standaard (niet Ultra) Apple watches), maar er zit wel een stijgende lijn in.

Edit: typo
Ik haal toch wel 3 dagen zo.
Beide hebben voor en nadelen; ik hou persoonlijk van diep zwart & felle kleuren, dus kom ik automatisch bij OLED uit. Ik heb overigens altijd AOD aan staan, dus herken niet wat jij zegt.
Wat zijn de nadelen van MIP op een smartwatch dan precies?
Vooral fletse kleuren. Zwartwaarde is relatief en is volgens mij minder een issue. Op de site van Asus kun je een mooi vergelijkingstabel zien.
Dat klopt, maar heb het ook niet over of een MIP of OLED scherm beter is in zijn algemeen, kwa beeldkwaliteit veegt oled natuurlijk de vloer aan met MIP, maar ik heb het over het gebruik ervan op een smartwatch.

Wat heb je precies aan mooie felle kleuren op een watch?

Ik hoor graag wat het voordeel van een Oled over een MIP scherm op een smartwatch is afgezien van dat het er cooler uit ziet.

[Reactie gewijzigd door ro8in op 24 mei 2023 12:49]

ipv zich in te lezen en te leren dat een MIP scherm gewoon de veel betere keuze is.
Klinkt toch alsof je vrij universeel verklaart dat een oled slechter zou zijn en als je het daar niet mee eens bent hoor je bij de domme massa die niet beter weet.
Het feit dat het cooler is is nogal een belangrijk aspect bij horloges. Het gaat echt niet alleen maar puur om functionaliteit...

Daarnaast claim je in je eerste post dat je 95% van de tijd een zwarte cirkel om je pols hebt en later verander je dat ineens naar dat 90% van de pixels uitstaan. Je komt behoorlijk arrogant over alsof je denkt dat jouw persoonlijke voorkeur voor schermtype de enige absolute waarheid is in deze.

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 24 mei 2023 13:55]

Nee hoor, ik verbaas mij gewoon erover dat bijna alle smartwatch uitingen iets laten zien wat MIP precies doet (inclusief het zogenaamde schaduwtje wat van de rand op de watchface zou vallen) en dan vervolgens voor een scherm techniek kiezen die precies het omgekeerde is.

Daarnaast het is 95% van de tijd uit, maar inderdaad heb je AOD modes waarbij 10% van de pixels aan mogen staan. Maar je ziet dat de meeste mensen opteren om dat uit te zetten gezien het toch wel in batterij scheelt en uiteindelijk nog steeds 95% van de tijd met een zwarte cirkel om hun pols lopen.

Ik geef mijn voorkeur uit op basis van enkele feiten die ik noem. Ik baseer mij op de feiten die ik ken waarom in het geval van Smartwatches MIP de betere keuze is. Ik sta volledig open voor tegenargumenten. Maar het is een discussie waarin mensen met Oled op hun horloge niet verder komen dan ja het ziet er mooier uit. En dat klopt! maar voor mij persoonlijk geen redenen om hiervoor zoveel batterijduur en het gemak van een volledig always on display voor in te leveren.

Ik heb feiten als dat Oled met AOD bijvoorbeeld s nachts dus altijd licht geeft en niet lekker is om mee te slapen en je dus bewust het weer moet uitzetten of tijden moet instellen dat het vanzelf uitgaat hier nog niet eens in genoemd.

Ik begon de discussie ook helemaal niet, ik reageerde enkel alleen dat ik het gek vind dat er altijd geadverteerd wordt met het geen wat een MIP scherm doet, maar er in werkelijkheid dan altijd een OLED scherm in zit. Waarop ik een soort kamp oled over mij heen kreeg met waarom Oled goed is, maar verder helemaal niet onderbouwd waarom. Ik krijg een beetje het gevoel van ik ga roepen dat het beter is omdat dat hetgeen is wat ik heb gekocht ook al kan ik eigenlijk niets opnoemen over waarom.

Ik ga alleen maar in op anderen die deze discussie starten. Als jij dat arrogant vind, dan is dat toch echt jouw probleem. Ik hoor graag waarom je bewust een Oled smartwatch hebt anders dan ja het ziet er cooler uit?
Je hebt absoluut een punt dat de marketing een beetje vaag is met zo'n witte wijzerplaat. Waar ik echter over viel was in jouw eerste post dat je stelt dat mip schermen veel beter zouden zijn maar dat de massa weigert om zich in te lezen. Dan heb je het dus niet over smaak maar stel je het als absoluut feit en dat iemand die het niet met je eens is zich in moet gaan lezen.

Je stelt batterijduur als nadeel maar dat maakt mij persoonlijk dan weer niet zoveel uit. Ik leg mijn horloge even aan de lader als ik opsta en in de tijd dat ik me gewassen en aangekleed heb zit hij weer vol. Dat is een routine voor mij en langere accuduur is geen voordeel voor mij omdat ik het dan juist eerder vergeet (want hoeft niet elke dag dus geen regelmaat).

Licht van het display wil je inderdaad niet 's nachts, maar ik swipe omhoog en tik twee keer op het scherm om hem op de slapen stand te zetten. Met een scherm dat geen licht geeft hoeft dat niet voor het licht maar ik zou het sowieso nog willen doen want ik wil ook niet wakker worden van een of andere vage notificatie. Dus geen verschil. Ondertussen is dat niet lichtgevende scherm een nadeel in het donker want slechter af te lezen.

En zoals ik zei ben ik het ook niet eens met je op het vlak dat je coolheid niet relevant vindt. Een horloge is voor veel mensen ook een sieraad en een mooi scherm hoort daar juist bij. Uiteraard is het prima als jij dat niet belangrijk vindt maar zoals gezegd klonk het in je eerste reactie echt alsof je iedereen die dat wel belangrijk vindt maar dom of ongeïnformeerd vindt.
Heb zelf momenteel de Galaxy Watch 3 en die ring is voor mij echt 1 van de beste features! Vind het persoonlijk een erg fijne feedback geven en vind ik het fijner navigeren dan de bezel van de Watch4 (normaal) en Watch5. Voornamelijk hoop ik verder dat er gewerkt is aan de batterijduur van de smartwatch.
Ook een gelukkige Watch 3 bezitter & ik zou echt niet meer zonder willen. Ik ben sowieso van tactile bediening, ook in mijn auto's zou ik de meeste knoppen toch echt niet willen missen! Touch is in sommige use cases handig, maar bovenal is het een ordinaire kostenbesparing voor fabrikanten, die dan met marketinggeblaat komt als "het is modern".
De batterijduur vd. Watch 3 vind ik OK; ik doe ongeveer anderhalve dag met een volle lading & heb het AOD dan ook ingeschakeld.
Ik vind zelf de accuduur van de Watch 3 heel goed en ben het volledig met je eens dat inderdaad de bediening d.m.v. knoppen fijner is en ook dat de batterijduur prima is.
De batterijduur van de Watch4 en -5 bijvoorbeeld vond ik echt vreselijk slecht waardoor ik er ook voor heb om nog niet over te stappen. Ik wacht daarom op een model die vergelijkbare of beter accuduur heeft met de Watch 3.
Hier een 'Galaxy Watch' eigenaar, de eerste in de reeks uit 2018. Het verbaast me nog hoe stevig de bezel is. Was m'n grootste angst dat deze wellicht 'slack' zou gaan vertonen, maar niets van dat.

Eigenlijk heb ik nog steeds niet veel reden om te upgraden. M'n GW houdt het nog 2-3 dagen uit en reageert zeer vlot. Zou me eens moeten verdiepen in wat voor nieuwe features er tegenwoordig allemaal op zitten, maar het blijkt een goede investering geweest te zijn.
Ik kijk heel erg uit naar dit model. Momenteel 'nog' in bezit van de Galaxy Watch 46mm uit 2018 met die enorme batterij (uitvoering: Samsung Galaxy Watch (46mm) Zilver (Zwart)). Kortstondig destijds de Watch4 Classic geprobeerd, maar dit kon mij niet bekoren met de batterijduur.
Zou fijn zijn als de Watch6 Classic de batterij capaciteit heeft van de Watch5 Pro, dan ben ik om!

[Reactie gewijzigd door Dijkertje op 24 mei 2023 11:44]

Ik heb precies dezelfde! :) En ik vind alle modellen die daarna zijn uitgekomen minder mooi.
Zat toevallig vorige week te kijken naar een nieuwe smartwatch, maar werd nog niet enthousiast. Hiervan wel. Als de batterij lang genoeg meegaat kan dit zeker een vervanger worden.
Als batterij belangrijk is, zou ik eens naar Amazfit kijken, die van mij gaat makkelijk een week mee. Je moet er wel rekening mee houden dat dit minder complete smartwatches zijn dan bijvoorbeeld de modellen van Samsung, Amazfit is ook een stuk goedkoper natuurlijk.

Voor mij op zich geen probleem, ik heb vooral de klok, alarm, stappenteller en slaaptracking nodig. Communicatie zet ik uit.
Wat mij betreft is het de enige gadget voor mij die ik langdurig in bezit heb, wat betreft telefoons en laptops halen die bij lange na de 4,5 ~5 jaar niet.. :P
Ik sluit me bij jullie aan, wil graag de upgrade naar Wear OS maar de horloges zelf voelen meer als een downgrade.
Mooi dat de ring terug is! Hopelijk brengen ze dit ook naar niet-pro versies.
Ligt het nu aan mij of is dit gewoon een render van de watch 4 classic met een ander bandje?
Dat ligt aan jou want je kan makkelijk zien dat in ieder geval de knoppen verschillend zijn. Maar wat had je dan gewild? Een neongroen horloge in de vorm van de Eiffeltoren ofzo? Horloges zijn sinds jaar en dag al vrij universeel ongeveer deze vorm, rond (of iets in de richting van vierkant) en plat met knoppen aan de zijkant. Als er een roterende bezel op moet zit je sowieso gewoon vast aan rond. En op dat moment is er niet gek veel wat anders zou moeten zijn behalve de plaatsing van de knopjes. Dus welke kan je precies op wilt met je vraag snap ik niet. Ik ga een smartwatch in ieder geval niet upgraden vanwege het design, maar vanwege nieuwere hardware, grotere/nieuwere batterij en nieuwere software en dan vind ik helemaal prima dat het ding er van buiten hetzelfde uitziet. Graag zelfs.
dude, take a chill pill..

er is meeeeeeeer dan genoeg wat samsung anders had kunnen doen aan het design.
Mocht je mij niet geloven dan stel ik voor dat je opzoek gaat naar ronde horloges op een bekende webshop. In mijn optiek is het een oud design met een nieuw prijskaartje. Het zal mij benieuwen of ze er überhaupt nieuwe internals in doen, aangezien de 4 en 5 van binnen exact hetzelfde zijn.

en voor mij is design wel degelijk iets wat mee speelt. Het is heel erg bepalend voor wat ik om mijn pols draag.

[Reactie gewijzigd door jordyS1 op 24 mei 2023 20:36]

Rugged uitvoeringen niet meegeteld zie ik eigenlijk vrij weinig variatie behalve plaatsing en aantal knoppen, de kleur van de bezel en het meegeleverde bandje. Het merendeel lijkt heel erg op elkaar vind ik. Maar het lijkt mij in ieder geval vrij gangbaar dat de opvolger binnen een bepaalde serie qua design lijkt op de voorganger of een iteratie daarop. Anders kom je gauw bij een andere serie of een ander merk terecht.

Maar wat had je anders willen zien dan? Je opmerking impliceert dat je niet tevreden bent met dat design.
Hij lijkt er inderdaad enorm op. Alleen een minuscuul verschil is dat op de Watch4 het tekentje op 12 uur een driekhoekje is. Hier zijn het twee streepjes.
Kan haast geen oled scherm zijn als ze adverteren met een dergelijke wijzerplaat.
Hopelijk komt er ook gewoon eentje zonder die ring, ik vond het een uiterst nutteloze toevoeging.
Die ring werkt nog steeds fantastisch. Heel intuïtief waardoor je zonder nadenken even een scherm naar voren kan trekken. Ik gebruik het vaak met Spotify om een nummertje door te zetten of de muziek te pauzeren of om door notificaties heen te bladeren en ze te wissen.

Als mijn watch ein-de-lijk een keer stuk gaat is dit een leuke vervanger. Op dit moment werkt mijn GearS3 na 7 jaar marteling nog prima, en zelfs met always-on display trekt hij makkelijk een lange dag.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee