Gebruikers kunnen Xbox Elite-controller aanpassen met eigen kleuren

Gebruikers kunnen de Xbox Elite Wireless Controller aanpassen met eigen kleuren en opties. Dat heeft Microsoft bekendgemaakt. Tot nu toe was de controller alleen in zwart verkrijgbaar, maar via het Design Lab zijn kleuren van veel onderdelen aan te passen.

Het gaat om de Elite Series 2- Core-controller, zegt Microsoft. Alleen de Core-variant is nu in het Design Lab aan te passen, dat kan niet met de reguliere Elite Series 2. Onder meer de diverse delen van de controller en knoppen zijn aan te passen. Daarnaast is het d-pad te vervangen voor een navigatiepad.

De controller zonder extra's kost 140 euro, een totaal pakket met onder meer een case en paddles kost 60 euro extra. Daarmee ligt de basisprijs 10 euro boven dien van de reguliere versie van de Core, die 130 euro kost en alleen in wit verkrijgbaar is. Sinds 2016 zijn er diverse producten aan te passen geweest in het Design Lab met onder meer eigen kleuren. Dat waren tot nu toe alleen de reguliere controllers, maar nog geen Elite-model.

Xbox Elite Wireless Controller - Core in Design Lab
Xbox Elite Wireless Controller - Core in Design Lab

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

18-10-2022 • 20:16

92

Submitter: R4VANG3R

Reacties (92)

92
84
28
4
0
41
Wijzig sortering
150 euro voor een controller + 60 euro voor wat gekleurd plastic.

Denken ze dat iedereen teveel geld over heeft ?!?
Als ik zie wat mensen soms uitgeven aan skins voor hun personage, voertuigen, wapens,.. in games, zie ik hier ook nog hordes mensen geld aan geven. Te beginnen bij de streamers die voor een unieke look zullen gaan.
Onderbelichte comment.
Inderdaad, en dat is schijnbaar heel normaal. En als je dat spel niet meer speelt, is al dat geld dus helemaal foetsie, want je hebt je geld uitgegeven aan iets volledig virtueels.
Die controller, die gaat een tijdje mee en kan je voor elke game gebruiken. Anderen zien hem niet, maar je vrienden en jij zelf wel.
Ik heb er geen interesse in maar ik vind het eerlijk gezegd geen gekke prijs en geen gek idee. Sterker, het is best wel leuk en ik zou het graag meer zien, bijvoorbeeld bij stuurwielen etc.
Als je zo redeneert kan je nergens van genieten. Als je een skin koopt omdat je die tof vind dan geniet je er op dat moment toch van.

Niet anders dan op het terras van een biertje genieten die is ook zo foetsie en niemand die het ziet. Of bewaar je daarvan altijd de bon en bewaar je die als herinnering?
Ik geniet maximaal van het leven hoor.
Ik vind skins gewoon geldverspilling.
Mag toch?
Te bginnen bij de streamers
...maar hoeveel zijn dat er dan? Honderden? En die trekken dan vermoedelijk de 'volgelingen' over de streep? Want consoles (en de randapparatuur) waren voorheen de oplossing als je wilde gamen maar niet het geld had voor een gaming-PC (met aanverwante onderdelen). Dit soort prijzen zijn toch wel aan de hoge kant. Zeker in vergelijking met de aanschafprijs van de console zelf.

Gaan we weer terug naar de tijd waarbij de rand-apparatuur een factor duurder is dan de 'main device' (harddisks voor Amiga's die het drievoudig kosten bijv.). :Y)
De controller kost €139 met diverse kleur opties.
- Persoonlijke tekst €10.
- Peddles pack €24,99.
- Duimsticks & navigatiepad-pack €27,99.
- Draagtas & oplaad-pack €36,99
Note dat die laatste 3 gezamelijk ook voor €60 te nemen zijn ipv de individuele prijzen.
Ja, dat hebben de mensen die dit soort dingen kopen.
Kijk eens naar de Apple Watch Ultra, kost 999 euro en vliegt ook hier in NL gewoon de winkel uit !!
Hun 'target audience' heeft het er voor over net zoals voetbal of F1 fans duizenden euro's over hebben om ergens in het buitenland live een wedstrijd of Race mee te maken.

De normale man/vrouw zou dit nooit kopen. De hardcore gamer ligt er zeker niet wakker van en daar moeten ze het van hebben.
Hardcore gamer?
Er zijn heel wat hardcore gamers die deze troep niet willen of gewoon niet kunnen kopen.
Als je denkt dat je door een controller beter gaat presteren in games dan kom je er zeker bedrogen uit.

Een echte hardcore gamer gaat niet voor het mooiste of duurste, maar altijd voor het beste, of wat ze kunnen permitteren.

:-)
Nou, jouw definitie van hardcore gamer zal schelen van die van mij maar deze controllers maken wel degelijk verschil !
Als jij niet vind dan ben je geen echte hardcore console FPS gamer.
Zaken zoals een kortere trekkerweg, paddles en het wisselen van sticks, cursorpads en alle knoppen helemaal custom instellen maken wel degelijk wat uit.
Daar geef ik je wel gelijk in, ben zelf een PC gamer geen console gamer meer.
Maar als dat wat degelijk wat uit maakt, is dat echt niet zozeer dat het doeltreffend is of uw prestaties of win kansen drastisch zal vergroten.

De definitie van een hardcore gamer is iemand die het spel uit zijn broekzak kent en deze door ervaring meester in is geworden en deze zeer moeilijk zou kunnen evenaren, laat staan verslaan. En dat met alle middelen ter uwer beschikking ;-)

Groeten
De verschillen onder de hardcore gamers zijn soms miliseconden. Dat verschil kan zo'n controller maken, dat is ook aangetoond.
Dat sommigen kiezen voor gaming op PC staat daar los van, dat is een keuze die men maakt, en daar zie je ook muizen en keyboards die per stuk rustig 100+ euro kosten en daar spelen de fervente gamers ook niet met een 20 euro MS muis die prima werkt.
Je moet sowieso de "best" materiaal hebben, wil je niet achterblijven en gelimiteerd zijn in praktische zin.
Dat is waar.

Maar wat ik duidelijk wil maken is dat een hardcore gamer die honderden of zelfs duizenden uren heeft besteed aan enkele games zelfs geen premium materiaal nodig heeft om uitstekend te presteren in dat desbetreffende game.
Geef een casual gamer de duurste en beste materiaal en die zal iedere keer gegarandeerd onderuitgaan.

Neem nu 2 Console hardcore gamers die super goed zijn in een bepaalde game, de ene met een Elite controller en de andere met een standaard Xbox controller.
Hoeveel kans zou er zijn dat degene die in het bezit is met de betere controller 5x achter elkaar wint tegen degene met een standard Xbox controller?

De kans is heel groot dat het 3-2 zal zijn voor degene met een Elite controller. (Zoals u wel denkt).
Maar de kans is ook even realistisch dat degene met de gewone controller wint, enkel alleen omdat het ook om een hardcore gamer gaat.

Vandaar dat ik voordien zei dat het niet veel uit zal maken, en Zoja dan in minimalistische zin.
De persoon die de hardware hanteert is bij mijlen belangrijker dan het materiaal waarmee hij het bestuurd, als ik het zo mag uitdrukken.
Als beide spelers even goed zijn dan zal die met de elite controller vaak met 5-0 winnen omdat die dankzij de instelbaarheid van de stick sneller kan richten.

Lijkt mij inmiddels duidelijk dat jij een casual gamer bent.

Mijn ratio is ook omhoog gegaan toen ik overging op de elite en dat komt niet omdat ik plotseling beter ben door het openen van een doosje met een controller.
Het gaat meer om dat je vertrouwt bent met je spullen. Ik heb in meerdere games in de top 10 van wereld ranglijst gestaan maar had altijd ouwe meuk. Oude pc, oude muis oude toetsenbord. Maar wel spul waar ik al 10 jaar op speelde en dus super bekend mee was. Een vriend van mij had altijd het duurste van het duurste maar bij hem bakte ik er nooit wat van.
Maar natuurlijk maakt ook dat uit, als ik nu in een F1 auto stap dan kun jij mij in een Dafje de 1e ronden er waarschijnlijk dik uit rijden.

Maar deze controllers zijn ook perfect om sommige "trekjes" van jezelf op te lossen wat met de oude controller niet lukte. Zo heb ik grote lompe handen en zeer grote moeite om een kleine verplaatsing van de cursor heel snel te doen en schiet ik vaak over het doel heen, met de Elite corrigeer ik mijn afwijking met de instellingen.
Dat is een persoonlijke verbetering ten opzichte van gebruiksgemak, niet iedereen heeft zulke grote handen ;)
Eindelijk iemand die begrijpt wat ik de hele tijd wil zeggen :)

De ervaring en vertrouwelijkheid van de gamer ten opzichte van zijn gaming stuff is bij mijlen ver belangrijker dan de controller, of het nu gaat om een standard controller of een PRO of hoe je dat ding ook wilt noemen.
Sorry, daar ga ik niet mee akkoord, zo oppervlakkig is uw antwoord. Er komtveelmeer bij kijken als het gaat om de hardware die een hardcore gamer moet bezitten, het gaat zeker niet enkel om de controller.
Jij hebt het over een ander type gamer. Deze gasten hebben het over competitieve spelers. Die zullen altijd voordeel hebben met control. Omdat die games daarop ingericht zijn.

Een spel zoals elder ring heeft weer een ander type hardcore gamer nodig. Die het spel door en door kent en alles doet op knowledge.

Competitive spelers zijn vooral goed in tering snel reageren. F16 fighter pilot shizzle.
Had ik ook wel gedacht na verloop van tijd, waarschijnlijk heb je gelijk. Dan is het begrijpelijk dat ik "onterecht" met de vinger word gewezen, ondanks dat ik wel degelijk gelijk heb... misverstanden gebeuren nu eenmaal op INET 8)7
Dodelijk vermoeiend....
jij denkt dat het personaliseren van je controller niet veel uitmaakt, ik kan je verzekeren dat dit onzin is. bij ons in de clan koopt iedereen zo'n ding als die het geld ervoor heeft, en dat doen ze omdat ze er beter mee presteren en prettiger mee spelen. Bij de gewone controller moet ik mijn speelstijl aanpassen aan wat microsoft denkt dat de gemiddelde speler prettig vindt, bij de elite kan ik de controller aanpassen aan wat ik het prettigste vindt en dat maakt een behoorlijk verschil.

Misschien moet je het een keer proberen voordat je jouw beweringen doet.

[Reactie gewijzigd door Groningerkoek op 23 juli 2024 17:16]

Ik heb nooit beweerd dat het "niets" uitmaakt, ik had enkel gezegd dat het niet zozeer de garantie zal geven qua prestatie tegenover iemand met een standaard controller. In competitief gaming wel een kleine voordeel, maar RPG's bijv. dan weer helemaal niet :-D
Het is me duidelijk dat je nog nooit zo'n ding een weekje in je handen hebt gehad.
Ik ben een casual maar dagelijkse gamer. Ik kan je vertellen dat ik inderdaad beter ben gaan presteren. Voor mijn gevoel is dat omdat ik meer weerstand op de sticks heb en door het algehele gewicht 'meer' in mijn handen heb.
Ik heb mijn vrouw er ook maar eentje gegeven (of eigenlijk andersom een 'voor haar' gekocht en toen voor mezelf, dan is er ook geen protest :)) en ook zij presteert beter.

En ja, dat gaat ook in RPG's op.....
Als je dat wilt geloven, veel plezier ermee :O
Blijkbaar begrijp je niet het hele plaatje, wie doet hier dan simpel?
Ik weet dat het over de controller gaat, maar een gamer heeft niet enkel nood aan een controller, maar meerdere zaken spelen ook een grote rol, als ik dat u wil uitleggen beweer jij dat ik mij off topic gedraag.. hemeltje! :O
Sorry hoor maar jouw definitie is onzin. Hardcore gaming zegt alleen iets over de tijd die je erin stopt. Daarnaast proberen juist veel hardcore gamers zowel hun speelstijl als hun hardware te optimaliseren. Maar een hardcore gamer zijn zegt niets over hoe goed je het spel kent en of je een meester bent geworden, het zegt alleen iets over de tijd die je erin stopt.

Het maakt een aanmerkelijk verschil in speelplezier en prestatie dat je de reactiesnelheid en het verloop van je sticks en triggers in kunt stellen. Ideaal voor hardcore gamers dus.

Wij zaten hier al op te wachten, en de bestelling is de deur al uit :)

[Reactie gewijzigd door Groningerkoek op 23 juli 2024 17:16]

Je maakt je eigen definitie. Hardcore betekent volgens vandale verstokt/zeer vergaand. Een hardcore gamer is dus iemand die erg ver gaat in gamen. Dat kan in veel spelen, maar ook in een gamer die heel zn kamer vol posters hangt over games of iemand die allemaal fancy game accessories koopt. Het zegt 0.0 over iemand z'n prestaties.
Daar gaan we weer... :O

Ik heb ook nooit beweerd dat een hardcore gamer enkel te herkennen is omwille van zijn prestaties.
Waarschijnlijk heb je niet al mijn berichtjes gelezen, zowel zou je mij zelfs niet hebben beantwoord.

Wat jij hier zegt wist ik al 20j geleden ook. Dus uw bericht is zeer irrelevant.

[Reactie gewijzigd door Heav_y_Fun op 23 juli 2024 17:16]

De definitie van een hardcore gamer is iemand die het spel uit zijn broekzak kent en deze door ervaring meester in is geworden en deze zeer moeilijk zou kunnen evenaren, laat staan verslaan. En dat met alle middelen ter uwer beschikking ;-)

Weet je zelf wel wat je allemaal zegt of hebt gezegt? Je spreekt jezelf tegen waardoor je je nu moet verdedigen. En dat doe je niet door te zeggen dat je fout zat, maar door anderen aan te vallen.
Het gaat er hier om dat wat jij mij wilt vertellen dat ik dat al wist en mee eens ben.
Waarom zou ik mezelf tegenspreken, ik besef heel goed wat ik zeg en weet heel goed waarover ik spreek, als anderen dit niet kunnen of willen begrijpen is dat niet mijn probleem, maar dat van hun en in hun nadeel.

En ik val niemand aan. En heb je mijn berichtjes wel gelezen? Er zijn er heel wat waarin ik met andere eens ben, omdat ze op een lijn staan met wat ik over "hardcore" gamers wil uitleggen.

Je moeten wel weten dat er meerdere typen hardcore gamers bestaan.
Heb ik bijv. beweerd dat uw uitleg over hardcore gamers fout is? Neen dat was correct.

Maar omdat jij beweerd dat ik mijn eigen definite daarover maak, verwacht je dan dat ik daar ook mee akkoord zal gaan? Dat gedeelte was uw aanval op mij, en is niet terecht, want ik weet donders goed wie je een hardcore gamer kunt noemen en wie niet.

Jij blijkbaar ook, (wel je kwam aanzetten met een fanatieke hardcore gamer) maar ik ken er verschillende, en het is jammer dat anderen denken dat ik fout zit, of weer beweren dat dezen geen hardcore gamers zijn, maar dat zijn ze wel.

Ik heb gewoon een bredere kijk en inzicht, anderen denken dat enkel een hardcore gamer enkel zijn leven rond het gamen plant, en niet andersom, maar er zijn andere typen die je gerust ook hardcore gamers kan noemen, voorzeker!

:-)
Ik volg de strijd niet helemaal waarom je 'hardcore' gamer zou willen zijn, maar het ene hoeft het andere niet uit te sluiten toch? Dus met of zonder deze controller kun je toch 'hardcore' gamer zijn? PC-gamers zullen weer zeggen dat je met een controller geen 'hardcore' gamer kunt zijn en zo kun je maar door blijven gaan.
Ik denk dat het vrij simpel is ...
De gemiddelde gamer is meer een casual gamer zoals dat heet. Die heeft geen Game PC van 3000+ euro en ook niet de meest recente console en dit display.

En nee, die casual gamer gaat dat niet kopen en zal het ook niet boeien. Dat is ook niet de doelgroep.

De doelgroep lijkt me erg duidelijk en daar maken dit soort controllers een verschil. Een klein of niet merkbaar verschil.
We kunnen hier interessant doen en zeggen dat het onzin is maar inmiddels zijn dit soort premium controllers al jaren op de markt (ook een hele markt met custom/modified controllers) en de reviews en testen zijn bekend.
Kijk vriend, ik heb een setup die over de 4500€ heeft gekost, maakt dit mij dan een hardcore gamer, enkel alleen omdat ik misschien niet het allerduurste bezit maar bijna het beste, zeg maar high-end stuff.

Er zijn er die zullen beweren dat ik een hardcore gamer ben, afgezien of ik nu veel tijd besteed aan gamen of niet. Maar dat vind ik nu juist niet helemaal correct, of niet helemaal op zijn plaats.

1. TIJD vrijmaken en zoveel mogelijk opofferen dat maakt u op de eerste plaats een hardcore gamer.
2. HARDWARE en liefst het beste, (of duurste) dat maakt u ook een hardcore gamer, mits je ook de nodige tijd besteed en veel online/offline speelt.

Herken je jezelf bij deze punten, dan ben je een ECHTE HARDCORE GAMER, voorzeker!

Mis je punt 1, dan ben je GEEN hardcore gamer, maar gewoon iemand die het beste wil of graag premium stuff koop. Hieronder vallen veel casual gamers.

Mis je punt 2, en heb je niet de beste en duurste hardware maar je besteed heel veel tijd aan gamen, dan maakt u dat ook een HARDCORE GAMER, enkel alleen omdat je daar uw passie van hebt gemaakt, je hoeft hiervoor niet de beste stuff in uw bezit te hebben, of te behoren tot de besten.

[Reactie gewijzigd door Heav_y_Fun op 23 juli 2024 17:16]

Als je geboortejaar klopt, gedraag je dan ook zo, in plaats van iemand van 12.
Jij overdrijver... had je nu 24 jaar gezegd zou ik ermee eens zijn :-)

Maar ergens heb je wel gelijk, en dat kun je evengoed aan de anderen zeggen, want die begrijpen blijkbaar niet over wat ze het hebben.
De definitie van hardcore gamer varieert, vooral als je gaat vergelijken tussen PC/console hardcore gamers.
Je kunt zonder die premium materiaal ook een hardcore gamer zijn, enkel omwille van bijv. de tijd die je besteed aan een game, dat maakt je dan een hardcore gamer voorzeker. Niet omdat je daar super goed in bent, maar enkel alleen omdat je veel tijd besteed aan een game. De ervaring en superioriteit komt vaak vanzelf natuurlijk.
Dan heb je hiernaast ook tactical win/lose competitief hardcore gamers, dat is dan ietsje anders, die zien een winnaar als een hardcore gamer, of hij nu veel tijd besteed aan dat game of niet, de skill niveau staat dan op de hoogste plank! :-D
Ik game erg graag en veel maar ben geen hardcore gamer, al vind ik zelf van wel omdat ik graag en veel game...
Heb toevallig gisteren zitten zoeken naar een goede pro controller voor mijn Xbox series X, deze van Xbox zelf schijnt toch echt heel snel stuk te gaan, stick drift, het rubber laat snel los en de A knop gaat snel stuk zijn de meest genoemde klachten.

Waarom wil ik een 'pro' controller ? omdat ik gewend ben geraakt aan de paddles onderop de controllers, ik wil niet meer zonder.
Ik heb nog een PS4 met een Razer Raiju Pro controller en die controller gaat al 3 jaar lang zonder problemen mee.

Maar de nieuwe versies van Razer blijken nu ook al snel stuk te gaan..., een Scuf ? erg duur €200 en vrij moeilijk aan te komen.
Al schijnt deze wel 'duurzaam' te zijn en heb ik het er wel voor over, alleen zoals ik al aangaf moeilijk aan te komen. (in Nederland)

Wat nu ? hahahh
Elite V1 was geweldig maar de kwaliteit was idd ruk.
De nieuwe V2 moest dat verhelpen en is ook beter MAAR toch horen we ook dat ook hier issues soms zijn ...
MS heeft wel hele goede garantie maar voor dat geld moeten ze bullitproof zijn.

Ik ga rond Black Friday kijken voor een V2 core en ik zie het wel. heb garantie dus als er wat is regelen ze het maar.

Scuff is prima maar idd erg duur.
Vind 130 euro duur zat en ga niet nog eens 100 euro erbij doen voor een scuff.
Praat je over een halve console !!
Nee hoor. allemaal stuk voor stuk onzin.
Is geen troep, dit zijn uitstekende controllers.
Maar wel veels te duur . Ze verdienen er 3 dubbel aan.
Waar betaal je niet teveel voor dan ?
Net alsof er niet dubbel en dwars winst wordt gemaakt op je smartphone, je smartwatch, brandstof, koffie kopje in de horeca, energie, en ga zo maar door.
Maarja die koffie kun je gewoon thuis doen.
Ja, en je kunt ook helemaal niet gamen, scheelt ook weer.
Maar dan blijft bij mij. Alleen series en films kijken over.
Vergeleken met die PS5 controller van eerder vandaag is dit een koopje ;)

Maar ik denk niet dat ze er van uit gaan dat iedereen geld over heeft, maar er zijn genoeg mensen die dit gaan kopen.
Ondertussen bij de buren: nieuws: Sony brengt DualSense Edge-controller op 26 januari uit voor 239,99 euro

Een controller van grofweg €200 is geen publiek geheim meer. En, verschillende controllers zijn het ook wel waard gezien materiaal, mogelijkheid tot aanpassingen van hardware & software.

Ook Microsoft heeft de Elite Series 2 nog als "topmodel"; adviesprijs is ook €179.99.
Dan koop je het toch niet? Het is toch ook geen schande dat een Porsche Cayenne (snel) meer dan een ton kost? Beide zijn geen noodzakelijke producten ...
Wat is niet idioot duur geworden? Luxe producten of niet alles is flink duurder. Koopkracht is gewoon met de helft gedaald sinds covid. We zien het alleen niet terug in de inflatiecijfers van de CBS en dus ook niet in je loon. Het feit dat de overheid steeds verschillende extra toeslagen moet toekennen bewijst wel anders.

Open een willekeurig productaankondiging en je kan dezelfde soort reacties over de hoge prijzen zien. Hele generaties in Nederland en West Europa hebben dit nooit meegemaakt, daarom dat ze zo verbaasd zijn over de prijzen. Ik ken het sentiment helaas vanuit Turkije, je hebt helaas niks anders te doen dan de nieuwe prijzen te accepteren. Als het één of twee dingen waren, kon je dat links laten liggen en voor een alternatief gaan, maar veel ruimte heb je niet meer.
Nu ik de nieuwe PS5 controller gezien heb valt 150 euro plus 60 nog wel mee eigenlijk ;)
Gamers geven graag geld geld uit aan styling. Zie de RGB-madness.
Ach.
Sony denkt dat mensen 240 euro gaan uitgeven gewoon alleen maar voor de standaard variant van hun "elite" analoog.

Als gamers dat aan een controller uitgeven is 60 euro om je veel goedkopere controller uniek te maken (en dan nog steeds 30 euro goedkoper uit zijn...) ook niet zo'n probleem lijkt me.

Er gaat in PC land ook bakken met geld naar loepzuivere opsmuk zoals RGB...

In tegenstelling tot het kopen van die Elite variant van Sony of honderden euro's tegen kerstverlichting voor mijn game PC aangooien, zie ik mezelf zo'n controller nog wel een keer personaliseren in een gekke bui.
Zeker als je dat ding veel op sleeptouw meeneemt naar vrienden ofzo.

[Reactie gewijzigd door Polderviking op 23 juli 2024 17:16]

Ik wil best meer betalen voor een controller in de kleuren die ik mooi vind. Dat jij het niet belangrijk vindt betekent niet dat er niet een markt voor is.
Anoniem: 1832746 @cazzie19 oktober 2022 14:38
Denken ze dat iedereen teveel geld over heeft ?!?
Nee, want deze controller met deze opties is ook niet gericht op iedereen. Je hebt het hier over de Elite controller, al niet gericht op de mainstream. Met daarnaast nog aangepaste kleurtjes, een niche binnen de niche.

Dus nee, ze denken zeker niet dat iedereen teveel geld over heeft. Ze denken uberhaupt niet dat dit product voor iedereen is, net zoals er heel veel producten zijn waar de een zijn geld niet aan uit zou geven en de ander heel veel voor over heeft. Jij bent duidelijk iemand die dat niet wilt, dat is prima, dan is dit product gewoon simpelweg niet voor jou gemaakt.
Als ik kijk wat een gemiddelde pc gamer aan toetsenbord en muis uit geeft ben je met zo'n controller nog relatief goedkoop uit.
Ik heb al ruim 2-3 jaar denk ik een Elite Series 2 controller. De extra comfort die ik eruit haal met games is echt het geld waard geweest. Dure prijzen voor ergonomische opties zijn vrij normaal. Als een gewone controller voldoende is snap ik dat het duur overkomt, maar dit was een kleine prijs om pijn met gamen te voorkomen en wat extra game comfort voor mijzelf.

Blij dat het nu ook te customizen is. :D

[Reactie gewijzigd door Jinoh op 23 juli 2024 17:16]

Bouwkwaliteit ook verbeterd? Of net zo knudde :9
De Elite 2 in Design Lab (en zoals die nu stock te koop is in de normale en Core edities) zijn vernieuwde versies.
Ja... Dat claimt Microsoft (of hintte er sterk naar)... Maar dat lijkt niet te kloppen. In een teardown lijkt de core controller identiek te zijn aan de elite v2 zoals die origineel gereleased is.
Krijg je daar ook nog steeds drift bij als design issue, waar ze overigens niet de verantwoordelijkheid voor nemen. Je betaald namelijk net 2 maanden buiten de 1 jaar garantie gewoon 90 euro voor de reparatie en je kunt Microsoft hierover niet ‘lastig vallen’.
je hebt in de EU trouwens altijd 2 jaar garantie 1 jaar fabriek en een jaar consumentenrecht
Die van mij was na 3 jaar stuk :+
Ben blij dat ik dan nu alleen de controller kan kopen voor 130 als ik de rest nog heb.
Mijn xone controller gaat al 7 jaar mee. Soms heb je gewoon pech, zo is dat met alle elektronica.
Het kan aan mij liggen maar echt duidelijk beschreven is het niet toch? Eerst is hij alleen in zwart verkrijgbaar op het begin. Op het einde alleen in wit. Hebben we het ineens over andere controllers?

Edit: nog maar eens gelezen. Heb zelf een elite 2 controller, geen idee dat daar ook een core versie van is? Dus we hebben het hier over een core vs elite 2 core?

[Reactie gewijzigd door Oekol op 23 juli 2024 17:16]

Elite 2 controller is het totaal pakket voor 189, hoes, paddles, 2x pijltjes toetsen.

Elite 2 core is 130, bevat alleen de controller in het wit, zonder iets erbij, zelfs geen paddles of hoes.

Ze zijn beide tekoop en de een vervangt de ander niet
Wel leuk dat volledig personaliseren. De optie om die ouderwets + d-pad te kunnen kiezen vind ik goed gedaan. Alleen het aantal kleuren lijkt heel matig? 200 of 240 ( Dualsense ) is natuurlijk belachelijk. Voor 6 tientjes erbij heb je een series S ... Zijn er mensen die dit kopen?
De kleuren uit de screenshot zijn niet alle kleuren. Niet alle kleuren zijn beschikbaar voor alle onderdelen. Er zijn delen die in 24 verschillende kleuren aanbieden. Vergeet niet dat alle functies individueel te kleuren zijn. Je kan van de basis versie van de Elite 17.907.056.640 verschillende unieke combinaties maken. x10 als je de los te verkrijgen paddles voor de achterkant nog eens meetelt.

[Reactie gewijzigd door Loller1 op 23 juli 2024 17:16]

Dat zijn inderdaad toch nog behoorlijk wat opties!
Voor dat geld zou ik voor een scuff gaan.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom...
- Dezelfde interne componenten: zelfde stick modules/main board wel andere trekkers
- disposable batterijen die je moet laden vs interne batterij ES@ (vooruit beide hebben vóór en nadelen)
- Eigenlijk een series s controller die aangepast is ( triggers/backplate)
- beperkte garantie ( 180 dagen!) ( https://scufgaming.com/eu/limited-warranty)
- Scuff: 230€ voor alléén basis grijze controller, 264€ met player pack ( dus hoes en sticks) daar komt NOG
de customisation erbij he. Bij ES2 krijg je de case en componenten erbij voor 199€
Als je elk kleur van elk component aanpast bij de Scuff dan zit je rond 350€ afhankelijk van hoeveel kleuren je wil aanpassen..

Als je even voor de gein 2 volledige rode controllers maakt in allebei de configurators ( dus elk component mogelijk op rood) is het 350€ vs 199€....
ow garantie begint bij verzending bij die lui, dus als ie 1,5 maand onderweg is ( wat overiges volgens youtubers vaak het geval is) gaat dat van die 180dagen af.
De juristen onder ons zullen vast wel zeggen dat EU regels en whatnot maar ik zou het met Scuff niet willen opnemen als de controller kapot is.

Ow dan heb ik nog niet eens gehad over de software support die op de ES2 gewoon via OEM op de xbox zit, je kan allés aanpassen met native software. Heeft Scuff niet..
hebben deze controllers nog steeds last van de A knop die soms niet werkt?
Als xbox gebruiker wel interesse, maar voor dit geld wil ik wel een degelijke en duurzame controller die lang mee gaat. Helaas zijn er - naar mijn idee - te veel reviews waaruit blijkt dat dat erg tegenvalt.
Bouwkwlaitiet helaas nog steeds crap.
Enige voordeel is dat je nu relatief "goedkoop" je Elite V1/V2 kan vervangen, aangezien de paddles enzo allemaal gewoon op beide versies passen.
To be honest, als ik zoek op elke andere "elite/pro" controller van dit soort prijzen, dan kom ik enorm veel klachten tegen. Ik denk ook dat ons beeld erdoor verdraaid word, aangezien het een niche product is, en onder "serieuzere" gamers gekocht word. Serieuzere gamers discussieren ook sneller online. In verband met dat Xbox lange tijd de enige first party elite controllers met betere marketing dan andere elite controllers was, kan ik mij goed inbeelden dat het hoeveelheid klachten online wat hoger ligt. De vraag is alleen wat de daadwerkelijke hoeveelheid percentage foute productie is tegenover online klachten.

Edit: Spelfouten en ikzelf heb al 2-3 jaar een Elite Series 2 zonder issues.

[Reactie gewijzigd door Jinoh op 23 juli 2024 17:16]

2 Elite V1's beide stickdrift, gebroken bumpers en rubbergrips die binnen een jaar loslaten.
Heb zelf op beide de stickdrift en bumpers gefixed, grips ben ik gestopt met vervangen, dus speel wel zonder rubber op de grips.

3 van de 4 mensen in mijn groep zelfde problemen met de bumpers en de rubbers, stickdrift minder.

Geen persoonlijke ervaring met de Elite 2 maar las weinig goeds, nog steeds stickdrift en buttons die niet reageren of blijven hangen.
Duidelijk. Als je 3 van de 4 met problemen tegenkomt irl dan is dat zeker wel veel. Ik begrijp je reactie en je wantrouw.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.