Microsoft voegt games toe aan testversie van Edge-browser

Microsoft wil mogelijk games toevoegen aan Edge. Een recente testversie van de browser in de Edge Canary Channel bevat een nieuwe 'game'-knop die je kunt aanzetten. Met de knop kan een menu met MSN-games worden opgeroepen.

De nieuwe knop werd ontdekt door een reddit-gebruiker en kan worden aangezet in instellingen van Edge Canary-versie 99.0.1117.0. De knop wordt in deze versie niet standaard getoond als je Edge opstart. Wanneer de knop wordt aangezet komt deze rechtsboven in het browservenster te staan, naast de knop voor downloads.

Wanneer je op de knop klikt verschijnt er een menu met MSN-games. Hierbij moet je denken aan Solitaire, Jewel, Sudoku en andere titels uit Microsofts online gameportaal. De sectie toont 'trending games' en kan gesorteeerd worden op genre.

Microsoft experimenteert de laatste tijd met meer nieuwe functies in zijn browser Edge. Zo kondigde de techgigant onlangs een 'buy now, pay later'-functie aan. Hierop kreeg Microsoft veel kritiek, omdat het schulden in de hand zou werken.

Edge Games

Bron: Ghacks

Door Robert Zomers

Redacteur

28-12-2021 • 20:34

114

Submitter: TheVivaldi

Reacties (114)

Sorteer op:

Weergave:

Egde was op weg een goed no-nonsense alternatief op Google's versie van chromium te zijn. Helaas alweer de zoveelste nutteloze toevoeging in een korte tijd. Dit gaat helemaal de verkeerde kant op.
Verschrikkelijk is het. Even was het een browser die potentieel had de beste keuze te worden. Geen meuk en toch de compatibiliteit die Chromium ook heeft. Alleen nog zorgen dat het allemaal wat beter integreert in Windows (denk aan scrollen en zoomen op een Precision touchpad) en het lekker clean houden. Zorgen dat het nog sneller werkt, etc. etc.

Man, wat hebben ze de plank toch misgeslagen. Wat een meuk zit er toch in. En ze zijn blijkbaar nog niet klaar met volgooien van rotzooi. Je moet eens voor de grap die browser voor het eerst starten en zien na hoeveel kliks en gedoe je eindelijk kunt surfen. Waarom Microsoft? Waarom jaag je iedereen weg?

En dan nog de standaard browser omzeilen ook in sommige situaties. Belachelijk.

De oude Edge was dan beter qua browser. Misschien had het niet alle plugins die Chrome ook biedt, maar het was in ieder geval zonder meuk.

Ik ben naar Firefox. Heb er echt geen goed woord meer voor over. Zo jammer.

[Reactie gewijzigd door xFeverr op 24 juli 2024 18:40]

Dat is het mooie wel weer hier aan. Meer mensen naar Firefox gejaagd, weer wat minder kans op een browser (engine) monocultuur. Hoera!

Gebruik nu al een jaar of 1.5 weer FF, en ik mis chrome eigenlijk zelfden meer.
Zeker waar, alleen jammer dat FF nog steeds hele magere (lees oude) touchpad en touchscreen support heeft. Edge is de enige (de oude edge en ie waren nog iets beter) die echt fatsoenlijk werken met touch en scrollen op windows.
Zit al jaren en jaren op FF maar eerlijk is eerlijk, ook daar doen ze hun best mensen weg te jagen met zaken zoals continuue ongevraagde UI veranderingen en een nieuw plugin systeem dat heel restrictief is in de mogelijkheden.
Dat is inderdaad weer een voordeel, alleen FF moet zijn touch support nog wat verbeteren en Edge is nog wat meer batterijefficient (/tabs snel laten 'sleepen' werkt daar erg goed in).
Ik gebruik FF al sinds versie 1.0.
Nooit ook maar het gevoel gehad dat ik moest switchen naar een alternatief.

Zowel op Linux, Android en Windoze.
Het is zó jammer dat Microsoft pre-Chromium Edge de deur uit heeft gedaan. De engine was gewoon hartstikke goed en populaire plugins begonnen geport te worden. Daarbuiten werkte de engine gewoon lekker én batterij-efficiënt.

Ik zit al sinds jaar en dag op Firefox, maar Edge was geen straf om te gebruiken. Vreselijk jammer dat Microsoft van Edge een soort van slap, gamified, Chrome-aftreksel heeft gemaakt.
Precies, ik gebruikte de oude Edge ook graag. Zeker icm eerder genoemde trackpad of met een touchscreen was het een top browser. En het maakte dat je laptop niet zo warm werd als met andere browsers.

Het had geen goede reputatie, maar het werkte wel.
Microsoft had natuurlijk wel de fout gemaakt dat deze EdgeHTML browser maar op 1 platform beschikbaar was : Windows 10 (Windows 10 mobile).

Werkte heerlijk, was z'n tijd in het begin ver vooruit en hield zich goed aan standaarden, maar ja... Chromium niet en dat werd langzamerhand de browser waar alles voor gemaakt werd.

Merkte het al een paar jaar dat er steeds minder sites goed of helemaal niet werken in EdgeHTML vanaf W10/W10mobile. Dan houdt het snel op...
Ik had toch regelmatig ruzie met Edge omdat het webpagina's niet fatsoenlijk kon laden of benaderen.

Neem Work Resources bijvoorbeeld. Ook een microsoft product.
Als je daar een RDP bestand van download kon je regelmatig niet inloggen, en kreeg je een melding dat het netwerk niet beschikbaar was of dat je geen machteging hebt toegang te krijgen. Terwijl dit in Chrome of zelfs I.E. een non-issue is, sinde de Chromium update is dit issue ook volledig weg....

Zelf had ik in oude Edge enorm veel performance issues. onverklaarbare framedrops op Twitch of Youtube. Terwijl Chrome of Firefox daar beiden geen last van hadden.

Tevens lijkt het er op dat het een knop betreft die men aan kan zetten. Dat betekent dus... dat het uitgezet kan worden. Dan doe je dat, en voila. Probleem opgelost. Jij bent niet de enige die Edge gebruikt. Er zijn mensen die dit prettig zullen vinden, en als ik mijn Moeder kan aanleren om dat te gebruiken in plaats van die gekke Facebook Gameroom of hoe dat ook precies heet, zou ik dat helemaal niet erg vinden :) Wat MIcrosoft moet doen is de Ervaring wat aanpasbaarder te maken dan kan de gebruiker zelf kiezen of ze een "Opera GX" achtige browser willen of een no-nonsense browser.
Of als je Chrome gaat downloaden dat Edge komt met de melding (op de pagina van Google zelf) die eigenlijk neerkomt op ‘Edge is beter want Microsoft’
elke browser heeft wel zoiets "wij van WC-eend" behalve firefox, maar mozilla is een foundation en geen commercieel bedrijf
Maar haal dat 'behalve Firefox' maar weg hoor. Dat ze niet volledig for-profit zijn wil niet zeggen dat ze niet vinden dat hun browser het beste is, ook Firefox claimt de beste te zijn.

Er zijn goede redenen op Firefox wel/niet te kiezen, maar zeggen 'ze doen niet alsof ze de beste zijn' is daar niet een van :)
Ze doen dat natuurlijk wel op een veel minder opdringerige manier. Of dat is omdat ze niet beschikken over een vergelijkbaar platform (zoals een populaire browser of OS) om hun reclameboodschap vanaf te schreeuwen , of omdat ze van zichzelf minder schreeuwerig zijn, mag ieder voor zich uitmaken. ;)
nee, maar het is wel om de simpele reden: als ik download edge of download chrome intik in firefox, dan krijg ik géén afwijzingen dat firefox beter is, maar gewoon als 1e resultaat de downloadlinks van de respectievelijke browsers
Of je download een compleet niet gerelateerd programma en krijgt tijdens de installatie een aangevinkte optie te zien "Yes, Install Google Chrome".

Voorbeeld

Vooral in de beginjaren had je bij vrijwel iedere software-installatie die je maar kon downloaden dat Google Chrome gebundeld was ermee en was het normaalste zaak van de wereld om continu een vinkje uit te zetten.

Persoonlijk blijf ik steken bij Firefox, enige jammere daarin is dat HDR nog niet werkt in Youtube, daarvoor gebruik ik dan wel Edge nog.
Helaas heeft chromium geen sync meer van bookmarks etc. Dat is een Google functie, en daarom is het uit chromium gesloopt. Daarmee wordt chromium wel een stuk minder bruikbaar.
https://chromium.woolyss.com/

Je zou de bovenste van Hibbiki kunnen proberen.
Ik zou alleen willen dan Chrome, Chromium en alle daarvan afgeleide browsers betere tekstrendering hadden. Op Linux is het om het te huilen als ik het vergelijk met bijv. Falkon of zelfs Firefox.
Helemaal mee eens! Alleen al die startup page, shopping - en rewards meuk.

Voor integratie met hun diensten nog steeds de beste keuze, maar het moet niet veel gekker worden. Alsof ze bang zijn dat er geen nieuwe 'features' komen en Edge daardoor minder interessant wordt. Integendeel...

Maar goed, het is de gang die Microsoft heeft ingezet... Het wordt langzamerhand eenzelfde soort bedrijf als Apple en Google.

Ik ben al weer even terug naar Firefox (draait goed) en straks gaan alle MS en Google diensten de deur uit.

Wordt wel hoogtijd dat er meer ondersteuning komt op fantastische projecten zoals Pinephone, Purism, Nextcloud/Owncloud, etc.
Microsoft hetzelfde bedrijf als Google en Apple? Google snap ik maar in Safari word ik volgens mij nergens in/naar gepushed. En geen game in de browser.
Overigens zat gaming al wat langer in Edge, als je naar een website wil en je hebt net geen verbinding dan staat er nu al of je een game wilt spelen terwijl je wacht op verbinding. Onbegrijpelijk.
Data vergaren, profileren. Safari doet dat misschien (?) wat minder, maar Apple weet alles van je hoor :)
Klopt. Maar ik krijg daar dan verder geen advertenties ed voor.
Ik heb net op een schone W11 installatie de browser opgestart, dit waren 2 clicks en ik kon browsen dus dat valt ook wel weer mee.
Het was veel erger in W10 met de oude versie van Edge, dat wel.
Waarom Microsoft? Waarom jaag je iedereen weg?
Het lijkt erop dat grote bedrijven zoals Microsoft dit "moeten" doen. Ik ga ervan uit dat elk programma zijn eigen team aan ontwerpers en programmeurs heeft. Omdat mensen aan het werk moeten blijven, een product "vernieuwend" moet zijn en altijd "verbeterd" moet worden, is het dus "verboden" dat een product ooit af is. Linksom of rechtsom zul je features moeten blijven toevoegen.

Zelf ben ik er blij mee dat ik (eindelijk) ben overgestapt op Linux en open-source software. Gelukkig heb je daar veel minder last van dit soort capriolen. (Zolang je bij GNOME weg blijft...)
Multi-Account containers alleen al is een reden voor mij om weer naar Firefox terug te gaan.
Een van de eerste dingen die ik doe met een nieuwe browser is de de home en new tab veranderen naar about:blank.

Om dat voor elkaar te krijgen moest ik een extension gebruiken.

Een soortgelijke irritatie is dat je een registry aanpassing moet doen om ervoor te zorgen dat je niet op bing zoekt als je de Windows search gebruikt. Als ik in Windows zoek dan wil ik mijn file systeem doorzoeken, niet het hele internet!

Waanzin.
Mooi verwoord, ben al jaren geleden ( versie 0.54) op Firefox overgestapt.
Heb veel browsers geprobeerd, maar niet een die alles kan wat FF kan.
Waarom? Marketing afdeling...
Ik heb Edge zowel op mijn werk als op mijn prive laptop, ronduit bagger, op beide apparaten crashed Edge constant. Uitschakelen kun je niet ( in windows 11 tenminste) omdat apps zoals twitter en facebook vereisen dat je Edge hebt draaien. Vraag mij af of dit soort dominante dwingelarij mag...
Groet Peter
En ik draai Edge als standaard browser thuis en als standaard browser op de scholengemeenschap waar ik werk. Thuis 0 problemen, binnen onze schoolomgeving minimaal. Zo zie je maar weer dat ervaringen verschillen.

Ik moet trouwens wel zeggen dat dit soort nieuwe functies mij achter m'n oor doet krabben. Want dit soort functies als standaard zit ik echt niet op te wachten. Gelukkig zijn er een hoop funties uit de Canary channel die de realease channel niet halen.
Hier ook geen issues. Meerdere pc's van diverse leeftijden. Ben nog steeds tevreden. Ff en Chrome gebruik ik af en toe en dan kom ik weer terug bij Edge.
Ik vraag mij af waar jij die dominante dwingelarij vandaan haalt en wat je gedaan hebt met Windows 11 dat Edge continue crashed. Ik gebruik de edge chromium al sinds die ontwikkeld werd en heb eigenlijk nog nooit gezien dat deze continue crashed (hij crashed bij mij sowieso nooit)
En waarom zou je de apps van Twitter en Facebook gebruiken op je werk laptop? (of uberhaupt, dat zijn gewoon websites die je in een tab open kan zetten).
Ook deze games optie wordt niet opgedwongen. De button moet je aanzetten. Er is ook niets ingebouwd omdat de button je eigenlijk meeneemt naar de games sectie van MSN.
omdat wij een zakelijk account op facebook hebben..
Groet Peter
Vermoedelijk heb jij andere problemen met jouw pc's. Ik gebruik al jaren Edge en nog nul crashes gehad. Als je de fora nagaat lijk jij namelijk de enige te zijn met dit probleem.
Ik verdedigde Edge altijd als een enorm goede browser. Maar ook ik ben er inmiddels vanaf gestapt. Wat een gedoe is het telkens. Als het niet het continue vragen om de cookies van msn.com te accepteren is bij elke browser restart, is het wel het gezeik van collections prompts, 20 andere prompts, en ik kan zo doorgaan. Het is niet meer de clean, no-nonsense browser die het de eerste maanden na zijn release was.
Welke prompts ik krijg helemaal niks bij een herstart van de browser, alleen heel soms of ik de default search engine niet wil aanpassen(Naar msn).
Voor de rest helemaal niks start gewoon op met de achtergrond van de dag, en daarin wat snelkoppelingen van sites die ik vaak bezocht heb(Met de zoekbalk die ook gewoon naar Google gaat).

Ik verdedig Edge verder niet ze moeten mijn keuze gewoon eens accepteren, ik heb een andere zoekmachine gesteld laat mij dan.
EN ook dingen als games zit ik niet op te wachten, en shopping ook niet maar schijnt in Nederland nog niet veel te doen(Of binnen de EU).

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 24 juli 2024 18:40]

Eens, ik ben ook een tevreden Edge Chromium gebruiker van het eerste uur.
Maar binnenkort wordt het wellicht tijd om een open source alternatief te gaan kiezen.
.
Heb Brave een tijdje geprobeerd, maar dat had geen functionaliteit
voor synchroniseren van favorieten en login gegevens.
Wat zou nu beter zijn?

[Reactie gewijzigd door Geekomatic op 24 juli 2024 18:40]

Vivaldi is best een goede browser met vele functionaliteiten
Mee eens, maar Geekomatic schreef "Maar binnenkort wordt het wellicht tijd om een open source alternatief te gaan kiezen.". Dan valt Vivaldi af.
Vivaldi kende ik zowaar niet niet, dank @icepickle .
@TheVivaldi : Met "open source" bedoelde ik meer "niet door commercie beperkt".
Na even zoeken, zie ik dat ze hun inkomsten halen uit deals met zoekmachines, muv Google.
Als Google tenminste wel een optie is (wat zo lijkt) dan is het te overwegen.

[Reactie gewijzigd door Geekomatic op 24 juli 2024 18:40]

A, oké.

En ja, Google is een optie in Vivaldi.
Na de toevoeging van die verspreid betalen functie en de vuile trucs om je standaard browser moeilijk te kunnen wijzigen heb ik Edge gewoon uit Windows gesloopt. Jammer MS, eigen schuld.
Edge op Chromium was voor mij al de verkeerde kant op, terwijl ze met EdgeHTML (legacy) een fijne browser hadden en tegen gewicht tegen Chromium, nu is alleen Mozilla Firefox nog een alternatief of Safari op het Apple ecosystem.
Precies dit. Ik gebruik al sinds de beta release de "nieuwe" Edge als alternatief voor Chrome. Echt super. Maar met deze bloatzooi duwen ze users imo dus weer weg. Mij althans wel :r

Dat begon eigenlijk al met die meuk van kortingscodes enzo _O-

[Reactie gewijzigd door Saven op 24 juli 2024 18:40]

Het is heel simpel: wil je een no-nonsense alternatief voor Google Chrome, dan kies je voor Firefox.
Zolang Edge nog steeds:
- De gebruiker niet laat bepalen welk URL een nieuw tabblad opent (zonder extensies of hacks),
- De hostfile niet respecteert,
- ntp.msn.com probeert te openen bij launch,
- Het profielbeheer dramatisch uitvoert (neem FF container tabs eens als voorbeeld)
- Ongewenste meuk als Pinterest en Shopping steeds weer opnieuw aanzet, of überhaupt als service biedt
- Nu weer met deze onzinnige optie voor games komt,
.. komt Edge er niet op bij mij.

Microsoft, lezen we mee met de reacties?

[Reactie gewijzigd door Ireyon op 24 juli 2024 18:40]

En het belangrijkste, Die Edge uit Windows verwijderen?
Uitschakelen? Ja, tot er weer een update is en voila, Edge is er weer :F
Nee hoor, geen last meer van! Ff googlen en je vind wel hoe (tenzij je bang bent met de registry de klooien)
Microsoft, lezen we mee met de reacties?
MS bouwt op prognoses van de markt en de markt bestaat helaas uit functioneel digibeten met Korsakov.
Ik heb edge op mijn werklaptop dus wellicht zit IT er voor iets tussen, maar ik herken niets van hetgeen je post.
Bij mij gebruikt hij gewoon de hostfile en heb geen idee waar je pinterest en shopping vandaan haalt, maar ik vermoed dat die plugins worden geïnstalleerd door andere malware op je machine.
Dan zou ik zeker maar eens naar je Privacy instellingen in Edge kijken. Die worden iedere update weer gereset en aangepast.

Kijk maar: https://i.postimg.cc/zv5YzsFP/tweakblaat.jpg
Ha dank voor de tip.
Ik moet zeggen dat Printerest netjes uit stond, ook na updates.
Maar de nieuwe shopping feature staat nu ook uit.
Ze zeggen wel: "You can always choose to turn these off." Dat geeft wat hoop.
.
PS Voor mij persoonlijk is Edge alleen "werkbaar" met AdBlockPlus er bij...
Daarom had ik die shopper waarschijnlijk nog niet gezien.

[Reactie gewijzigd door Geekomatic op 24 juli 2024 18:40]

- De hostfile niet respecteert,
Hier respecteert edge gewoon de hostfile ? :? Heb je misschien een concreet voorbeeld hiervan? Ben namelijk wel benieuwd...

[Reactie gewijzigd door Waswat op 24 juli 2024 18:40]

ntp.msn.com wordt (of werd, heb Edge al enige tijd niet meer gebruikt moet ik eerlijk bekennen) nog steeds extern geraadpleegd, ondanks een hostfile aanpassing naar de localhost. Ik zag bij het opstarten van Edge veel netwerkverkeer naar Microsoft gaan, ik vermoed deels ook SmartScreen functionaliteit en Windows Defender. Maar ik word niet blij van het netwerkverkeer richting Bing, MSN en al die troep waar ik niet op zit te wachten en niet uitgeschakeld kan worden.
Ntp.msn.com is gewoon 1 van de microsoft time servers, msn staat voor MicroSoft Network. Je browser checkt waarschijnlijk de tijd dubbel (ipv alleen op windows te vertrouwen), omdat bijna alles op internet aan ssl (https) hangt en je daar de correcte tijd voor nodig hebt.
Klopt helemaal wat je zegt. Echter, waarom is Edge de enige browser die de tijd checkt bij het opstarten? En waarom specifiek de tijd bij MSN ophalen en niet bij, bijvoorbeeld, ntp.org? Of überhaupt de optie aanbieden dit aan/uit te zetten of de provider aan te passen.

Iedere Windows computer die online komt via Edge kan op die manier makkelijk gelogd worden lijkt mij. Je mag mij dan ook gerust een aluhoedje noemen, maar ik hou niet van logging en tracking en zal er alles aan doen om dergelijke praktijken tegen te werken.
Dat is waar, waarschijnlijk omdat MS haar eigen tijdservers meer vertrouwt dan ntp.org, maar ik snap je scepsis wel.

Heb zelf meer moeite met dingen zoals dit nieuwsbericht, ze hebben zoveel goeds gedaan met edge (performance, ux en stroomverbruik), en jammer dat ze nu schijnbaar veel resources in dit soort marketing/pr achtige features stoppen.
@Ireyon @WoutervOorschot In tegenstelling tot wat het domein suggereert is "ntp.msn.com" blijkbaar niet de NTP timeserver maar de "New Tap Page" die niet aanpasbaar is en blijkbaar online draait.

https://ntp.msn.com/edge/ntp (werkt enkel in Edge)
Oh, domme opmerking van mij dan. Dan zal het een kwestie van een andere new tab page instellen zijn.

Zo zie je maar weer, geen aannames doen zonder iets uit te zoeken.
Wow, pinterest-integratie? Die troep moet compleet van het internet worden geweerd ipv ingebouwd te worden in de browser. Something is rotten in the state of redmond.
Edge had zoveel potentie als een Chrome tegenhanger, maar het begint al heel snel Bloatware te worden.

Allemaal overbodige features die niets met browsen te maken hebben, mogen van mij direct uit de browser verwijderd worden. Bied ze dan aan via bv extensies.

Nou ja, terug naar Vivaldi dan maar.

[Reactie gewijzigd door ShadLink op 24 juli 2024 18:40]

Je krijgt de mogelijkheid om de menu aan of uit te zetten.
Overbodig ja, ik ben hier ook helemaal niet voor, en Microsoft is daar zeker van bewust.
Die troep kan prima via de Windows store worden aangeboden. Heeft niks in een browser te zoeken. Maar goed, gebruik Edge sowieso niet.
Het is jammer om te zien dat de men bij Microsoft deze weg (wederom) is ingeslagen, zeker aangezien er in de basis een goede browser onder al deze meuk zit.

Ik blijf het echt bijzonder vinden hoe ver Microsoft weer gaat in het pushen van Edge en toevoegen van totaal aan relevantie ontbrekende features gezien de geschiedenis met IE en hoe ze daarmee op de vingers zijn getikt in het verleden.

Tot enige maanden geleden heb ik Edge nog gebruikt aangezien dit gedrag pas relatief recentelijk weer de overhand heeft gekregen. Tot die tijd was men simpelweg bezig de Chromium basis verder uit te bouwen op basis van solide techniek. Het vormde daarom voor mij een goed alternatief voor Chrome en Googles fratsen (privacy is een ander verhaal). Maar Microsoft heeft dus nu echt besloten dat ze beter willen zijn in het uithalen van rare fratsen wat zich nu uit in het toevoegen van de meest stompzinnige features die je maar kan bedenken voor core browser functionaliteit. Shopping, een geld leen dienst en nu games zijn allemaal functionaliteit die best mag bestaan maar dan toch echt als een browser extensie. Er is geen reden dat die direct in de browser moet worden gebouwd anders dan complete toondove product owners bij Microsoft die het graag er doorheen willen pushen voor hun persoonlijke KPIs...

Edit:

Ik gebruik nu overigens Vivaldi als browser. Firefox kan voor veel mensen ook een prima alternatief zijn maar ik liep daar tegen wat bugs en eigenaardigheden aan die het voor mij geen goed alternatief maken.

[Reactie gewijzigd door Creesch op 24 juli 2024 18:40]

Gebruik nu Edge ook al geruime tijd, en was er prima tevreden over(Firefox eigenlijk alleen nog een Website gek deed in Edge door Ublock ofzo)
Maar toen ik hoorde dat ze shopping gingen toevoegen, en nu ook eens games kom op Microsoft je kan ook te ver gaan hè.

Misschien de boel maar eens gaan omdraaien, en Firefox weer default en Edge als extra indien iets even niet lekker werkt.

Ik moet wel zeggen heb van shopping nog niks gemerkt, het is nog nooit te Voorschijn of iets gekomen(staat dit default uitgeschakeld ofzo?)

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 24 juli 2024 18:40]

Ik moet wel zeggen heb van shopping nog niks gemerkt, het is nog nooit te Voorschijn of iets gekomen(staat dit default uitgeschakeld ofzo?)
Ik heb er wel bij het opstarten een paar keer reclame over voorbij zien komen. Maar als ik het goed begrepen heb bieden ze het in Europa niet aan, of dit is omdat ze hier niet beschikken over de data of dat het is vanwege regulatie weet ik niet. Overigens maakt het voor mij geen verschil, het is simpelweg uitstel van executie betreffende deze specifieke "feature".
Als een site niet goed in Firefox werkt is het in de meeste gevallen een slecht gebouwde website.
Of het komt door een addblocker of iets dat effe niet lekker laad, dan is een 2de browser wel eens achter de hand hebben handig.
Dan ligt het toch niet aan Firefox ?
Nee maar dat zeg ik ook niet.
Iedereen zeurt hier wel heel erg gigantisch voor een simpele knop die een website oproept met wat JavaScript games.

Beetje overdreven reacties allemaal als je mij vraagt.
Het gaat er om dat Microsoft met de verkeerde dingen bezig is.
Waarom niet wat zaken zoals containers ook naar Edge brengen.
Maar nee, waarschijnlijk had Bill gebeld en die wilde nu toch echt wel eens patience via Edge spelen...
Wat gebeurt er toch allemaal op de browsermarkt? Het is een applicatie om webpagina’s te bezoeken, lijkt me… wederom de zoveelste toevoeging van bloat. Nadat half de wereld al chromium werd (en daarmee Safari veelal genegeerd wordt) en bedrijven maar zonder pardon adviseren Chrome te gebruiken.
Het web is een applicatieplatform geworden en browsers zijn middleware geworden om SaaS producten aan te bieden. Het gaat niet meer om jouw behoeften, maar om het kunnen binden van jou als klant om hun producten te kunnen slijten.

[Reactie gewijzigd door psychicist op 24 juli 2024 18:40]

Firefox, Duckduck en noscript blijft voor mij nog wel een tijdje de keuze zo te zien.

Geen idee wat dit moet toevoegen aan een browser. (Spelletjes, zal hem zelf wel inkoppen)
Aan de browser niks,


maar als je weet dat gamen goede zaken zijn. En het maakt niet uit welke kant je opgaat. Fortnite doet het vb nog heel goed, minecraft wordt nog steeds gespeeld, etc etc.

Ik pleit er al langer voor dat Microsoft en kale versie van windows moet gaan leveren en niet de focus op dit zooitje ongeregeld. Zakelijk gezien is dit allemaal complete nonsense behalve voor zichzelf dan.

[Reactie gewijzigd door Iblies op 24 juli 2024 18:40]

Dus eigenlijk een linkje naar de Microsoft Store? Zoals Chrome een linkje naar de Play Store heeft? Spannend...
Ik ben benieuwd wanneer de EU de messen gaat slijpen voor een leuk spelletje.

Naast de toevoeging van BNPL waren ze ook al slecht bezig op andere vlakken, zoals het recente verwijderen van Hot Reload in .NET 6 om het een feature in Visual Studio te maken. Wellicht is het tijd om weer eens wat managers te vervangen?
Ik had zo'n hoop voor Edge. Wel chromium maar geen Google.

Wanneer krijgen we weer 20+ search bars en een paarse krokodil aap?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.