Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

'Razer en Qualcomm komen samen met een developerkit voor gaming handheld'

Volgens gelekte beelden in handen van de website VideoCardz hebben Qualcomm en Razer samen een handheld-developerskit ontwikkeld. De handheld wordt aangedreven door een Snapdragon G3x-processor die specifiek is ontworpen voor handheld gaming.

Op zijn website toont VideoCardz de gelekte slides van een presentatie van de developerskit. Het idee is dat ontwikkelaars zelf software of nieuwe hardware kunnen ontwikkelen met behulp van de kit. Uit de slides wordt niet duidelijk of Razer en Qualcomm van plan zijn om ook een handheld uit te brengen voor consumenten.

Als we de gelekte beelden mogen geloven, heeft het apparaat een 120Hz oled-scherm dat HDR ondersteunt. Verder is de handheld uitgerust met een webcam aan de voorzijde, met een HD-resolutie. Ook beschikt de console over Bluetooth 5.2, wifi-6E en een USB-C-poort.

De developerskit is niet officieel aangekondigd door Qualcomm of Razer. Deze week vindt er wel een door Qualcomm georganiseerde bijeenkomst in Hawaii plaats. Mogelijk dat daar meer bekend wordt gemaakt over de de handheld.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Robert Zomers

Nieuwsposter

30-11-2021 • 18:28

43 Linkedin

Reacties (43)

Wijzig sortering
Interessant! Het lijkt er op dat met de komst van een Steamdeck en het volwassen worden van cloud/stream gaming, Nintendo eindelijk serieuze concurrentie gaat krijgen. Hoewel Nintendo natuurlijk behoorlijk wat troeven achter de hand heeft (exclusives en het briljante Switch ontwerp) Zullen andere ontwikkelaars best interesse hebben om wat van de markt af te snoepen. Want ook met de Switch trapt Nintendo nog vaak in de zelfde valkuilen. Het systeem is te gesloten (geen browser, weinig multi media mogelijkheden zoals Netflix, online gameplay werkt altijd maar mwah en vaak zijn de 3th party games van matige kwaliteit in vergelijking met de PlayStation of Xbox.

[Reactie gewijzigd door Wieriemaster op 30 november 2021 18:44]

Ik vraag me af of Nvidia geen concurrentie op deze manier krijgt van Qualcom? Nintendo kan er natuurlijk ook kiezen om Qualcom in zee te gaan. Qualcomm heeft natuurlijk flinke ervaring met mobiele chips en hebben veel productiecapaciteit ingekocht bij TMSC.
Je zegt het zelf al "Exclusives" er waren en zijn zoveel mogelijke Concurrenten voor Nintendo en er zijn genoeg die een poging gewaagd hebben maar als er in 40 jaar nog niemand in de buurt is gekomen dan zal Nintendo de Eens en Altijd gekroonde koning blijven.

Atari, Sega, Wonderswan, Sony etc. hadden exclusives en hadden een kans maar er is weinig van gekomen en nu met Stadia, Nvidia, Shadow, en nog tientallen streaming diensten hebben ook een kans om te Concurreren met Nintendo maar ik ben niet onder de indruk en deze Razer Handheld zal zich bij de rest voegen..

Ik denk dat Steam het Nintendo moeilijk kan maken want hun hebben een leger aan volgers opgebouwd over bijna 20 jaar en het platform is al winstgevend en het enige wat Valve hoeft te doen is hun weg vervolgen met een extra weg voor Mobile gaming en met Microsoft en xCloud hetzelfde als met Steam hun hoeven alleen toe te voegen.
trapt Nintendo nog vaak in de zelfde valkuilen. Het systeem is te gesloten (geen browser, weinig multi media mogelijkheden zoals Netflix, online gameplay werkt altijd maar mwah en vaak zijn de 3th party games van matige kwaliteit in vergelijking met de PlayStation of Xbox.
Aan de andere kant kan je ook afvragen hoe erg missen de mensen dit? Ik heb verschillende (3)ds handhelds en de ps4 gehad maar ik heb nooit de browser ervan aangeraakt. Dan pak ik wel even snel me telefoon of laptop.

Netflix kijk ik dan wel op me ps4/5 maar ook daar en op de computer hoor je genoeg dan men het niet mooi vind of dat het geen echt 4k is bijvoorbeeld. Op een switch met dus mindere hardware ziet het er dus toch nog wat slechter uit. Ook hebben genoeg mensen een Google Chromecast (of iets vergelijkbaar) die waarschijnlijk mooier kan streamen dan de Switch. Heeft het dan echt zin voor Nintendo om hier iets voor te gaan maken? Ja er zullen best mensen zijn die het zullen gebruiken maar verwacht zelf niet echt veel.

En de third party games heeft Nintendo ook maar een beperkte invloed op natuurlijk. Dit wordt natuurlijk door andere gemaakt. Ja ze zouden er baat bij hebben als het beter was. Maar uiteindelijk is het niet de complete keuze van Nintendo. Dus ik vind niet dat Nintendo hier echt in de valkuil trapt.
En de third party games heeft Nintendo ook maar een beperkte invloed op natuurlijk.
Een PS5, XBox Series of PC (of, in het verlengde, de Steam-variant) bevatten variaties op dezelfde hardware. Hierdoor kan een spelletje dat voor één van die platformen is ontwikkeld eenvoudig naar de andere platformen worden overgezet. Nintendo kiest vrijwel consistent voor afwijkende hardware en formfactors. Hierdoor is het een harde keus, je ontwikkelt voor Nintendo, of voor de rest van de markt. Als Nintendo ooit besluit deze koers los te laten dan is hun volgende console een dertien-in-een-dozijn-apparaat, maar wel met de Nintendo exclusives én goede third party spelletjes.
Dit gaat natuurlijk alleen maar op als Nintendo ook qua hardware gaat concureren. Zou Nintendo hierin de underdog blijven (zeg ps4 of net iets beter grafische kwaliteit) tegen de PS5 / PS6 en Xbox series x/ Xbox (welke naam Microsoft nu weer verzint voor de volgende console) dan gaan mensen nog steeds niet zeggen dat ze goede games hebben omdat dezelfde game in betere kwaliteit beschikbaar is. Of ze moeten veel goedkoper zijn dan de competitie.

Maar uiteindelijk zegt de hardware ook niets over de games. Er zijn genoeg games uit de dos tijdperk / Windows 95 die ik persoonlijk beter vond dan sommige PS4/PS5 spellen. Of bijvoorbeeld het spel Brothers a tale of two sons vond ik juist beter op de Switch omdat je daar coöp hebt. Op de PS4 heb je dit dus niet en in me eentje vond ik het lastig spelen.

Uiteindelijk bepaald de ontwikkelaars dus de kwaliteit van de games. Ja Nintendo heeft wel de nadeel dus dat er apart voor ontwikkeld moet worden en dat hun hardware toch minder sterk is. Maar toch heeft Nintendo wel unieke leuke games gehad. Bijvoorbeeld The Blob en Okami waren uniek op de Wii die ik tenminste wel leuk vond.
Gaming Handheld met een 120hz Oled scherm is € en dan van het merk Razer wat goede kwaliteit producten heeft maar ook stevig aan de prijs is nog eens € dus voor diegene die denken dat dit een Concurrent en Alternatief voor de Switch wordt.. nee deze handheld zal voor de Liefhebber zijn die omstreeks een 500€ er voor over heeft ;)
Nah steamdeck voor mij.
Precies, ik zelf heb meer interesse in een x86 based handheld dan "alweer iets dat op Android draait"

Begrijp mij niet verkeerd, Android handhelds hebben zeker zo hun plek, maar meestal vind ik ze te duur tov een telefoon met vergelijkbare specs, en aangezien er al zoveel handhelds die android draaien bestaan maar nog niet zo veel x86 handhelds, heb ik meer interesse in dat laatste.

Normale handhelds zoals van Nintendo, Sony enz laat ik terzijde, die vallen voor mij als een gamer onder een andere categorie (in een positieve zin)

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 30 november 2021 19:47]

zelf heb meer interesse in een x86 based handheld dan "alweer iets dat op Android draait"
Je vergelijkt hier een besturingssysteem met een processorarchitectuur en dat heeft nogal wat implicaties. Je wilt geen x86 vanwege de goede mobiele performance, je wilt een desktop-architectuur om desktop-games te spelen op een mobiel apparaat. Waarschijnlijk wil je zelfs Windows-games zonder Windows.
Het is ook verkeerd verwoord door mij, maar ik heb inderdaad meer interesse in een "desktop based" handheld die normale PC games kan draaien, dan alweer een ARM based Android handheld die dat *niet kan (het lange verhaal waarom laat ik terzijde, in het kort is het de games aanbod als je de emulatie niet mee telt)

*en ik heb nul interesse in streaming van games

Overigens heb ik niks tegen Windows (ik gebruik alleen Windows), al denk ik dat in het geval van de Steam Deck dat misschien minder een issue is, en ik de Linux based Steam OS erop zou houden (mitst het allemaal verder goed werkt).

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 1 december 2021 09:36]

Ik ben erg skeptisch over de ervaringen van het spelen van desktop-windows games op een linux-handheld. Ik kan me niet voorstellen dat de ervaring in de buurt komt van een native game, maar dat is puur gebaseerd op onderbuikgevoel.
Precies, ik zelf heb meer interesse in een x86 based handheld dan "alweer iets dat op Android draait"
Yup. Een handheld die (mijn) PC spellen kan draaien en geen exclusives krijgt, voor een redelijke prijs? Sneller kon ik hem (helaas) niet reserveren.
Ik heb de PSP nog nooit als Concurrent voor de Gameboy en DS gezien vanwege Mario & Zelda etc. Sony had dat soort niet maar de PSP was en is nog steeds een prachtige machine voor rpgs de lijst aan pareltjes is bizar en daar is ook genoeg interesse voor in de EU naast Nippon.

Dus ik begrijp niet waarom het zo gelopen is met de PSP want beide platformen hebben andere spellen en beide platformen hebben een overvloed aan spellen dus Sony en ontwikkelaars geloofden wel in het platform..
Uitstekende keuze vooral als je al in een Steam bibliotheek geïnvesteerd hebt en omdat Steam bijna 20 jaar bestaat is die kans aannemelijk maar omdat Razer zelf geen software verkoopt denk ik dat hun Handheld een heel open platform wordt.
Gaming Handheld met een 120hz Oled scherm is € en dan van het merk Razer wat goede kwaliteit producten heeft maar ook stevig aan de prijs is nog eens € dus voor diegene die denken dat dit een Concurrent en Alternatief voor de Switch wordt.. nee deze handheld zal voor de Liefhebber zijn die omstreeks een 500€ er voor over heeft ;)
€500 valt nog heel erg mee dan, ik denk dat hij veel duurder dan dat woord, de Steam Deck is de instapmodel €419, en die daarna met 256GB NVMe SSD internal storage €549, en ik zou veel sneller gaan voor die, omdat je met die een berg volwaardige spellen kan spelen, en dat je er een Steam Dock bij kan nemen zo dat je hem aan je TV/Versterker kan aansluiten, en met heel veel extra aansluitingen, en dan heb je een console als de Nintendo Switch maar dan beter, ook omdat het een volwaardige computer is.

En ja dan denk ik dat er een grote markt is voor de Steam Deck, en hoop ik dat het een grote concurrent woord voor de Nintendo Switch, en dat is alleen maar goed voor ons.

[Reactie gewijzigd door Ikbenhet123 op 30 november 2021 21:25]

Het zou kunnen dat deze Razer Handheld iets duurder wordt maar omstreeks een 500€ lijkt mij al teveel om een groot publiek aan te trekken en dat komt ook omdat de meeste mensen al een telefoon en of tablet hebben van dat bedrag of zelfs meer en via Streaming dat mobile device in iets kunnen veranderen wat Razer wil aanbieden.

Ik vindt het een vreemd besluit van Razer om anno 2022 nog met een Handheld te komen terwijl streaming groeistuipen heeft en de komende jaren telkens meer gamers over zal halen naar cloud gaming en Steam probeert hetzelfde maar die heeft al een groot publiek die software gekocht heeft met een onbeperkte houdbaarheids datum.

Mogelijk is de Steamdeck ook het instap model voor wat komen gaat dat Valve met een Pro versie komt als het succesvol is en misschien komt er ook wel een cloud functie op voor de liefhebber om dezelfde settings en framerate en resolutie van hun pc mee te nemen naar de Steamdeck.

Steam heeft een gigantische bibliotheek en aantal gebruikers en dat is een mooie basis om iets toe te voegen maar om met Nintendo te Concurreren moet je ook eigen games gaan maken tot zover heeft Valve alleen Half live en software verkoop daar zit het geld in en niet de hardware verkoop dat kost vaak geld..
Het zou kunnen dat deze Razer Handheld iets duurder wordt maar omstreeks een 500€ lijkt mij al teveel om een groot publiek aan te trekken en dat komt ook omdat de meeste mensen al een telefoon en of tablet hebben van dat bedrag of zelfs meer en via Streaming dat mobile device in iets kunnen veranderen wat Razer wil aanbieden.

Ik vindt het een vreemd besluit van Razer om anno 2022 nog met een Handheld te komen terwijl streaming groeistuipen heeft en de komende jaren telkens meer gamers over zal halen naar cloud gaming en Steam probeert hetzelfde maar die heeft al een groot publiek die software gekocht heeft met een onbeperkte houdbaarheids datum.

Mogelijk is de Steamdeck ook het instap model voor wat komen gaat dat Valve met een Pro versie komt als het succesvol is en misschien komt er ook wel een cloud functie op voor de liefhebber om dezelfde settings en framerate en resolutie van hun pc mee te nemen naar de Steamdeck.

Steam heeft een gigantische bibliotheek en aantal gebruikers en dat is een mooie basis om iets toe te voegen maar om met Nintendo te Concurreren moet je ook eigen games gaan maken tot zover heeft Valve alleen Half live en software verkoop daar zit het geld in en niet de hardware verkoop dat kost vaak geld..
Daar ben ik niet mee eens de laatste stuk, als de spellen erg succesvol zijn wat veel pc spellen zijn, zal hun eigen spellen geen bal uitmaken.

[Reactie gewijzigd door Ikbenhet123 op 1 december 2021 15:00]

Een bedrijf die alleen hardware maakt en via services software verkoopt is niet hetzelfde als een bedrijf die hardware en software maakt en natuurlijk zou Steam een marktdeel van Nintendo af kunnen nemen maar dat maakt hun dan nog geen Concurrent ook omdat Steam niet het Nintendo soort spellen heeft.

Om bijv. Zelda & Mario etc. te spelen is een Switch nodig en deze heeft inmiddels ook goede derde partij ondersteuning en ja het is een wereld van verschil The Witcher 3 op de Switch en de PC maar het is er wel en wie weet misschien komt er in 2023 wel een Super Switch of een Switch 2 of komt er cloud gaming naar Switch.

Allemaal speculatie maar wat ik wel weet is dat een handheld zonder Zelda & Mario weinig zin heeft voor mij tenzij het eigen games heeft en de kans is nihil dat dezen op Steam komen nieuws: Valve bevestigt dat Steam Deck geen exclusives krijgt dus geen exclusives en geen Nintendo games voor omstreeks 400€.. dat is mij teveel.
Een bedrijf die alleen hardware maakt en via services software verkoopt is niet hetzelfde als een bedrijf die hardware en software maakt en natuurlijk zou Steam een marktdeel van Nintendo af kunnen nemen maar dat maakt hun dan nog geen Concurrent ook omdat Steam niet het Nintendo soort spellen heeft.

Om bijv. Zelda & Mario etc. te spelen is een Switch nodig en deze heeft inmiddels ook goede derde partij ondersteuning en ja het is een wereld van verschil The Witcher 3 op de Switch en de PC maar het is er wel en wie weet misschien komt er in 2023 wel een Super Switch of een Switch 2 of komt er cloud gaming naar Switch.

Allemaal speculatie maar wat ik wel weet is dat een handheld zonder Zelda & Mario weinig zin heeft voor mij tenzij het eigen games heeft en de kans is nihil dat dezen op Steam komen nieuws: Valve bevestigt dat Steam Deck geen exclusives krijgt dus geen exclusives en geen Nintendo games voor omstreeks 400€.. dat is mij teveel.
Veel mensen zullen emulators gebruiken om Zelda & Mario te spellen, en dat is gewoon legaal als je de spellen gekocht heb, en veel mensen zullen dat zeker weten ook gaan doen op hun Steam Deck, ik zelf zou niet een Nintendo Switch kopen als ik de Steam Deck heb, aangezien die ook makkelijk die spellen kan spelen, gewoon de Nintendo Switch spel kopen en dan via een emulator hem op je Steam Deck spellen.

[Reactie gewijzigd door Ikbenhet123 op 1 december 2021 18:37]

Heel simpel gezegd Emulatie is niet Legaal die Mythe is al jaren Busted en zelfs in de Rechtzaal uitgesproken dus als jij met illegale software bezig wilt gaan prima zelf weten maar voor de discussie is het zinloos..
Legaal kopen en Legaal gebruiken daar zit nogal een verschil in of niet ? je kunt ook een auto legaal kopen en illegaal gebruiken dan zegt de wet ook bij deze krijg je een boete ;)
Gaan we nu een spel (software) vergelijken met een auto wat doden kan veroorzaken, als je er achterlijke dingen mee doe op de openbare weg?!
Nee dat maak jij er van... er zijn genoeg autobezitters die denken het is mijn auto dus ik ga de ruiten tinten, sport uitlaat boven toegestane decibel, velgen en vleugels die buiten de auto uitsteken etc. en gaan rijden zoals hun willen omdat hun een geldig autorijbewijs hebben allemaal aannames van eigendom en recht.

Net als jij die denkt een spel gekocht te hebben en daarmee eigenaar van dat spel te zijn en ja jij kunt bepalen wat jij ermee doet je zou het ook in de brand kunnen steken en op straat gooien maar dan krijg je ook een boete..

Als jij het op een legale manier wilt spelen dan speel je het spel op de juiste hardware en niet een kopie op een andere hardware dat is onrechtmatig en kan beboet worden net als een auto die niet aan de eisen voldoet.
Je zegt het zelf al "Exclusives" er waren en zijn zoveel mogelijke Concurrenten voor Nintendo en er zijn genoeg die een poging gewaagd hebben maar als er in 40 jaar nog niemand in de buurt is gekomen dan zal Nintendo de Eens en Altijd gekroonde koning blijven.

Atari, Sega, Wonderswan, Sony etc. hadden exclusives en hadden een kans maar er is weinig van gekomen en nu met Stadia, Nvidia, Shadow, en nog tientallen streaming diensten hebben ook een kans om te Concurreren met Nintendo maar ik ben niet onder de indruk en deze Razer Handheld zal zich bij de rest voegen..

Ik denk dat Steam het Nintendo moeilijk kan maken want hun hebben een leger aan volgers opgebouwd over bijna 20 jaar en het platform is al winstgevend en het enige wat Valve hoeft te doen is hun weg vervolgen met een extra weg voor Mobile gaming en met Microsoft en xCloud hetzelfde als met Steam hun hoeven alleen toe te voegen.
Er zit slechts 3 uur tussen..

Voor de duidelijkheid; ik quote jou. In eerste instantie zeg je dat valve (streamdeck) of Microsoft het Nintendo moeilijk kan maken. Daarna post je een verhaal met euro tekens dat het product omschreven in artikel ‘voor de liefhebber is die er 500 euro voor over heeft’.

Maakt mij verder niet uit, maar je post nogal veel, denk even goed na voordat je typt/ zegt.. :z

[Reactie gewijzigd door Siebelouis op 1 december 2021 05:45]

En jij quote en plaats dat alles opnieuw met de reden ? ik probeer een punt te maken dat zonder exclusives een platform eigenlijk al faalt en als de prijs te hoog is voor de hardware dat het platform faalt en een hebbeding voor de liefhebber wordt.
De centrale vraag hier is natuurlijk: Welke game library ga je krijgen met een custom ARM handheld?
Je zult alles krijgen wat gebaseerd is op open en cross-platform technologieën zoals OpenGL, Vulkan, Unity 3D en meer. Ik zou de vraag omdraaien: wie verkoopt er games voor de nieuwe ARM handheld die ik in de toekomst ga aanschaffen?

Ik kan geen spellen kopen die niet bestaan, dus dan gaat het geld waarschijnlijk naar die spellen die wel beschikbaar zijn. En anders wordt het een geval van retrogaming.

[Reactie gewijzigd door psychicist op 30 november 2021 20:20]

Exact waar ik op doel, gaming op Linux had ook al jaren makkelijk kunnen bestaan maar veel developers zagen er geen brood in want: kleine markt dus geen interesse.

Waardoor je een kip ei verhaal krijgt totdat iemand er de moeite in gaat steken.

Dus: Wie gaat de moeite er in steken om een markt te creeeren?
Dus: Wie gaat de moeite er in steken om een markt te creeeren?
Je hebt twee (overlappende) concepten die je beter kan scheiden voor een discussie:

• Gaming op Linux
• Gaming op ARM

Voor gaming op Linux is en wordt de markt (verder) opengebroken door Valve. Iets meer dan 1% van alle Steam gebruikers klinkt niet veel, maar het is een opening in een markt waar Windows jarenlang heer en meester was. Met de Steam Deck zal dat nog wel iets beter worden. Valve breekt de cyclus van een gebrek aan aanbod en een gebrek aan vraag met enorm veel aanbod.

Voor gaming op ARM kan men zich beter richten op de bestaande mobiele besturingssystemen (Android en iOS). Nieuwe handhelds kunnen het beste op Android draaien. Daar een eigen OS + applicatiewinkel voor beginnen zie ik niet snel succesvol worden, en is ook onnodig. Als je alle freemium crapware eruit filtert (waar het meeste aan wordt verdient d.m.v. whaling), dan is de conclusie dat die markt al een redelijk eind op weg is.
[...]


Je hebt twee (overlappende) concepten die je beter kan scheiden voor een discussie:

• Gaming op Linux
• Gaming op ARM

Voor gaming op Linux is en wordt de markt (verder) opengebroken door Valve. Iets meer dan 1% van alle Steam gebruikers klinkt niet veel, maar het is een opening in een markt waar Windows jarenlang heer en meester was. Met de Steam Deck zal dat nog wel iets beter worden. Valve breekt de cyclus van een gebrek aan aanbod en een gebrek aan vraag met enorm veel aanbod.

Voor gaming op ARM kan men zich beter richten op de bestaande mobiele besturingssystemen (Android en iOS). Nieuwe handhelds kunnen het beste op Android draaien. Daar een eigen OS + applicatiewinkel voor beginnen zie ik niet snel succesvol worden, en is ook onnodig. Als je alle freemium crapware eruit filtert (waar het meeste aan wordt verdient d.m.v. whaling), dan is de conclusie dat die markt al een redelijk eind op weg is.
Als je de kant van Android op gaat kom natuurlijk de vraag: Wat biedt dit dan voor een voordeel ten opzichte van een Android smartphone + controller ?
Als ik het zo lees, een custom library. Dus speciaal voor deze machine ontwikkeld, een beetje zoals bij de Switch.

Als dat het geval is gaat deze een moeilijke strijd aan. Aan de ene kant Nintendo, de gevestigde orde, en aan de andere kant Valve met de Steam Deck, waarmee je zo'n beetje al je games op Steam kunt spelen. Sony heeft niet voor niks de handdoek in de ring gegooid.
Sony heeft de handdoek net een paar jaar te vroeg gegooid.. hun hadden de PSP op een waakvlam kunnen zetten en wachten op de ontwikkeling van cloud gaming om dan een compleet platform te maken met bijv. thuis de PS5 om thuis te gamen en onderweg dat te vervolgen met een PSP die door de PS5 gebufferd wordt.
De games library van streamingdiensten als Stadia, Geforce Now, Xbox Cloud etc., streaming van consoles , emulators tot en met pakweg Gamecube/PSP en waarschijnlijk homebrew ports van bekende oude games.
Wie gaat dit kopen als ze ook de Steamdeck kunnen krijgen?
Hoop dat het wat is.

Verder heb je naast de steam deck.

Ayaneo https://www.ayaneo.com/aya-neo
GPDWin 3 https://www.gpd.hk/gpdwin3
onexplayer https://www.amazon.com/On...0x1600/dp/B09FDZST3Y?th=1

Waar mij de ayaneo het meeste aanspreekt door formaat. maar meer concurentie zie ik graag voorbij komen.
Dat zijn de Game gears en Wonderswans en Lynxes van deze tijd..
SEGA begon met de GameGear, die flopte, en dat doen deze dingen nog...........

Je koopt ze met de gedachte, leuk, voor op de bank, in het vliegtuig, op vakantie, in de bus, in de trein.......

Somehow belanden dit soort devices in de kast. 8)7
Ben eens benieuwd wat ze gaan maken en hoe het precies gaat werken, maar vooral wat voor soort games ze gaan krijgen en welke apps ze eventueel gaan ondersteunen, zoals Xbox Cloud Gaming of Google Stadia.
Echt voor werkelijk alles en alles komt er een oled scherm uit, maar een betaalbare oled monitor homaar.
lol.. pagina herlaad en een reactie verandert in standaard bericht..

[Reactie gewijzigd door Tri Force op 1 december 2021 18:04]

Maar wat willen ze berijken? Samsung komt binnekort met rdna graphics, die zal betere prestaties leveren dan snap dragon 8 g1 , en voor streaming vanaf pc gebruik ik gewoon de ipad mini, met een ps4/ps5 controller,