Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 80 reacties
Bron: Cistron

jeroenr meldt dat Provider Cistron een nieuwe actie is gestart met drie aanbiedingen voor internet via ADSL. Helaas zijn de prijzen omhoog gegaan en de snelheid lager geworden. Voor 96 gulden kun je een maand lang downloaden met 512Kbps. Voor 1024Kpbs betaal je 150 gulden en voor 2048Kpbs zul je maandelijks 200 gulden moeten ophoesten. Directeur D. ter Haar is hoopvol over de toekomst. "Ons bereik is groter geworden. We beginnen nu met line-sharing in 25 centrales, terwijl dit er voorheen drie waren. Ik verwacht binnen een aantal maanden enkele duizenden klanten aan te trekken":

Cistron Telecom logo Aan alle abonnementen zijn eenmalige set up kosten verbonden van 130 EURO (NLG 286,48) incl. BTW. Voor deze kosten regelen wij de omzetting van uw telefoonlijn van KPN Telecom naar Cistron Broadband en regelen wij uw verbinding in en testen wij uw ADSL verbinding.

Verder dient u te beschikken over een ADSL modem. Indien u nog niet over een ADSL modem beschikt dan kunt u dit 'doe-het-zelf' USB modem pakket bij Cistron Broadband bestellen voor een meerprijs van 145 EURO (NLG 316,54) inclusief BTW en verzendkosten.

Indien u ADSL in combinatie met ISDN2 wenst dient u een speciaal ADSL modem te bestellen, deze is geschikt voor zowel USB als ethernet, de meerprijs van dit 'doe-het-zelf' pakket bedraagt 215 EURO (NLG 473,80) incl. BTW.
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (80)

Dit lijkt me een voorbeeld van een bedrijf dat al dan niet failliet is gegaan (Cistron Internet niet, Cistron Telecom dan weer wel, what's the difference) en in afgeslankte vorm verder gaat. Voor het faillisement boden ze 8Mbit/1Mbit als standaard abbonement aan. Ik weet niet meer hoe duur het was, maar 200 piek was het zeker niet (waar je nu dus nog maar 2Mbit voor hebt = 256 kbyte/sec). Ik kan me voorstellen dat een hoop mensen hier niet blij mee zijn. Jammer, een mooi product slachtoffer geworden van het slechte sentiment rondom de IT/Telecom branche.
Jammer, een mooi product slachtoffer geworden van het slechte sentiment rondom de IT/Telecom branche.
dan vind ik dat je daar als bedrijf op moet anticiperen. Met 150 gulden voor 8Mbit/1Mbit haal je het kennelijk dus niet ... kan wel hartstikke leuk zijn voor je klanten, goedkoop en snel .. maar niet leuk voor je eigen kas. Ik ben dus van mening dat je dit zeker niet alleen aan de IT/Telecom branche kan wijten, maar ook moet wijten aan het bedrijf zelf
'tis zoals dat akkefietje met KPN over de centrales, Cistron is er mee accoord gegaan, en zijn daarmee in de problemen gekomen .. slecht management vind ik dus
Cistron redde het niet omdat het geld moest aan KPN voor alle centrales waar ze ADSL wouden aanbieden ( dit waren er dus 150 en er werden er maar 3 gebruikt !! ) en een centrale kost al bakken met geld dus het gevolg kan je zelf al bedenken
dat vind ik dan de schuld van Cistron dat ze daar mee akkoord zijn gegaan ... het gaat echt niet zo dat KPN opeens een rekening op de deurmat van Cistron laat ploffen of ze ff de centrales willen betalen (ook al gebruikte ze deze niet)
idd. er stond geen eens eens een goede prijsvermelding, zo werkt dat bij de OPTA.. Cistron had een veel beter accoord moeten opstellen en niet zo ff op KPN vertrouwen... dus het is Cistron's schuld
Reactie verwijderd
Het was 100 piek.. en dan nog 50 piek, maar je bespaarde ook weer 50 piek omdat je KPN dan weg kon doen (je kreeg ook telefoon van Cistron)
Nu krijg je de telefoon service niet... en ze hebben het zelf gedaan, welke randdebiel bied er 8Mbit in een wereld waar ADSL nog maar 512Kbit is (voor het zelfde geld) dan ga je 16X er boven terwijl het niet NODIG is om concurrentie voor te zijn :).. 1Mbit (en dat je zeker weet dat het ook 1Mbit is) is al zat :)
Dat is dus niet de manier waarop Cistron dacht (het lijkt erop dat ze nu we zo denken... helaas).
Cistron wilde gewoon ADSL bieden zonder beperkingen en volgens mij boeide het ze niet zo erg of ze concurerend waren of niet, als ze maar minimaal quitte draaiden.
Overigens heb ik gehoord dat dat ook zo was, ze draaiden net iets meer dan quitte en konden daardoor heel langzaam uitbreiden, helaas hebben ze een inschattingsfout gemaakt mbt het bestellen van de centrales bij KPN en helaas is KPN daar niet zo erg collegiaal mee omgegaan...
Ik denk dat cistron met haar 2048/512 kbps abbo voor onder de 200 piek met een erg goed aanbod komt. Probeer het maar eens ergens anders goedkoper te vinden.

Nadeel momenteel is dat ze nog niet overal linesharing aan kunnen bieden (eind van het jaar zou dit al een heel stuk meer moeten zijn). En de aansluitkosten zijn aan de hoge kant.

Verder heeft Cistron in de loop der jaren bewezen een kwalitatief hoogstaand product af te leveren. Iets wat mij iig zeer veel waard is.

Zodra Cistron hier in Tilburg een abbo met linesharing aan kan bieden, verlaat ik @sloom (no flaim intended) .. en zet m'n "normale" inbelaccount om naar een adsl acount !
Gevonden :)

http://www.Luna.nl
abbo 2048/512Kbps voor fl 152,06 pm (ook via BBned)

Jammer voor Cistron dat ze niet meer de beste prijs/prestatie kunnen bieden omdat ze (waarschijnlijk) nogal krap bij kas zitten. ;(
Niet waar..
Dat is het abo, maar daar komt nog de KPN prijs bij naar ik weet.. en volgens mij is deze prijs nog ex. BTW ook aan dat vage bedrag te zien..
Beide heren hebben gelijk. Tijd dat ik eens goed lees en reken.

Oeps reageerde ik ook nog eens op een verkeerde reactie verderop.

Strafpunten voor mezelf.
Waarom zou je @Home verlaten? Ze zijn goedkoper én sneller.
Wel goedkoper niet sneller ... er is méér dan enkel een download stream.

* 786562 Berkie
Als je voor een jaar betaald, dan krijg je 19% korting, wat neerkomt op Fl 165 per maand! Dat is dus goedkoper dan het FAST abonnement van MXstream, terwijl MXstream 2x zo langzaam is (in theorie), dan Cistron.

Let wel: het is mij niet duidelijk of je in 1x ongeveer 2000 piek moet ophoesten (excl installatiekosten a FL 286 + ~FL 300 voor modem) of dat je dit in termijnen kunt betalen.
Je moet het jaar abonnemnt (die FL 2000.00 ) natuurlijk in 1x betalen (aan het begin). Anders heeft Cistron elke maand kosten van de administratie en de automatische afschrijvingen. Verder kunnen ze nu het hele jaar rente trekken over die FL 2000 en als er veel mensen zich aanmelden hebben ze weer wat geld om mee te doen.
Zou waar kunnen zijn. Maar dan is planet nog steeds duurder met de langzamere lijn:
Cistron 2048/512: 171,41
Planet 1024/256: 178.77

Hieronder de berekening. Degenen die renterekenen vervelend vinden gelieve nu hun ogen te sluiten en lekker met het volgende bericht verder te gaan :+

Stel een rente van 4% p/j.

Dat betekent dus dat 1977,78 * 1,04 = 2056,89
2056,89 / 12 = 171,41.

De rente die op de maandelijkse termijnen van planet berekend moet worden:

4% p/j is equivalent aan een rente van 0,327% per maand (1,00327 ^ 12 = 1,04).

Dat betekent dus dat je de eerste termijn 175 * (1,00327 ^ 12), de tweede termijn 175 * (1,00327 ^ 11), etc. moet doen. Na enig rekenen levert dit een jaarbedrag op van 2145,18.

2145,18 / 12 = 178,77
Natuurlijk, want jij weet precies hoe het in elkaar zit, toch? :o

Misschien iets voorzichtiger formuleren, want ik denk dat er best een mogelijkheid is dat ze het gewoon maandelijks afschrijven. Argumenten:

- Cistron Telecom deed dat ook en had er ook geen problemen mee.

- Ze weten bij Cistron ook heel goed dat veel mensen zo'n bedrag niet kunnen ophoesten in 1 keer en die potentiele klanten willen ze wschl niet verliezen.
Bij Cistron telecom was er ook geen korting als je een jaar abonnement neemt. En de telefoon kosten waaren steeds verschillend dus dat was ook niet vooraf te doen.

Bij Cistron Internet moet je toch ook je jaar abonnement in 1 keer betalen, vooraf, en dan krijg je de 12de maand gratis.
En ook bij vele andere bedrijven is het zo dat je korting krijgt als je alles van te voren betaald. (bijv. je college-geld, alles in 1x betalen is goedkoper dan het verdelen over 10 maanden, want dan komt er elke keer een paar gulden administratie/verwerk kosten bij.)

Misschien dat ze het dan in 2x afschrijven als die FL 2000 onoverkomelijk is.
Okee, goede punten. Ik word nu toch wel benieuwd: veel mensen zullen toch huiverig zijn om ineens 2000 piek te betalen. Gezien het verhaal Cistron Telecom zullen ze er misschien niet op vertrouwen dat als ze voor 12 maanden betalen, ze ook daadwerkelijk 12 maanden ADSL zullen gaan krijgen. Eigenlijk is het een soort investering.
Helaas zijn de prijzen omhoog gegaan en de snelheid lager geworden. Voor 96 gulden kun je een maand lang downloaden met 512Kbps. Voor 1024Kpbs betaal je 150 gulden en voor 2048Kpbs zul je maandelijks 200 gulden moeten ophoesten.
Ik denk dat Cistron nu per GB dataverkeer een vaste prijs aan KPN moet betalen. Zodoende kost bandbreedte Cistron handenvol geld. Als Cistron hun eigen glasvezelverbindingen konden gebruiken zou de volledige ADSL-snelheid (8mbit down, 1mbit up) wel mogelijk zijn.

Maar op het ogenblik schijnt dit de enige manier te zijn voor Cistron Internet om te kunnen overleven, daar Cistron Telecom al failliet is gegaan. Ik wens ze het allerbeste, al heb ik ook over dit project mijn twijfels over de continuïteit.
Wat een onzin. Eerst heb je het over betalen per GB (dataverkeer dus) en dan opeens over bandbreedte. Dat zijn wel even twee verschillende dingen. Maar Cistron hoeft nu dus helemaal niet voor dataverkeer of bandbreedte aan KPN te gaan betalen. het is geen mxstream! Ze bieden de dienst aan via het netwerk van BBNed, daar zullen ze dus het een en ander aan moeten betalen.
Het gevolg van die samenwerking is dat ze ook afhankelijk zijn van de abonnementsvormen die BBNed biedt. Dat is wat zij zelf ook kunnen bieden.

En verder: hoe kom je erbij dat Cistron Internet dit NODIG zou hebben om te overleven? Als je de nieuwsgroepen een beetje bijhoudt zie je dat dat bedrijf verder gezond is en zichzelf goed kan bedruipen. Dit doen ze er gewoon bij.
Het grote voordeel van aangesloten zijn bij een organisatie die dit soort abonnementen aanbied is dat je zelf niet kilometers glasvezel de grond im moet gaan stampen, want dat kost handen vol met geld, met deze aanbieding kunnen ze lekker opstarten, en als ze dan op een gegeven moment denken dat het rendabel is om zelf glasvezel te gaan kopen, dan kunnen ze daar dan een investeringsplan ed. voor maken.

* 786562 TheGhostInc
Beoordelingen: +1, +1: Inzichtvol, +1: Inzichtvol, -1: Overgewaardeerd, +1: Inzichtvol, Totaal: 3 / 5x
Wat een onzin. Moderators alsjeblieft zeg, denk even na.

Cistron betaald niet aan KPN, Cistron doet alleen maar zaken met BBned. Achter BBned zit Telecom Italia, dus BBned zal haar verkeer ook wel niet via KPN afwikkelen.
BBned is de ADSL realisator, waar Cistron als ISP achter hangt. BBned is in dezen vergelijkbaar met MXStream.

Het probleem met de volledige ADSL snelheid (technisch voorziet de standaard in 8 Mbit down en 860 kbit up, dus geen 8/1) zit momenteel niet in het netwerk, maar in het feit dat de controller software van BBned het niet aan kan. Zelfs als Cistron gebruik zou maken van eigen glasvezel zou dus volledige snelheid ADSL op dit moment niet mogelijk zijn. Daar wordt aan gewerkt, een van de redenen waarom BBned in zee wil met Cistron is dat Cistron er al wel ervaring mee heeft.

Dit heeft trouwens helemaal niets met Cistron Internet te maken. ADSL wordt ook geen product van Cistron Internet, maar een product van een nieuwe BV. Die zal dan wel Cistron Broadband gaan heten.
En het is niet zo dat Cistron Internet problemen heeft, ze maken juist winst waarmee ze investeren in een nieuw bedrijf.

edit:
typo's
Opvallend dat niemand in deze topic ook maar even vermeld dat Tnet ook ADSL gaat leveren. Kijk hiervoor op: http://www.tweakers.net/plan/122

Nu nog effe kijken of TweakDSL de beloftes ook waar kan maken. :Y)

Hmm, moeilijke vraag wat tweakers eerder kiezen; een (mogelijk onbetrouwbare) gewone provider of TweakDSL. ;)
Hmm, moeilijke vraag wat tweakers eerder kiezen; een (mogelijk onbetrouwbare) gewone provider of TweakDSL
zal toch van een aantal dingen afhangen, zoals prijzen en beschikbaarheid. Maar ik moet zeggen: hoe eerder TweakDSL komt, hoe liever! :)
Ben in ieder geval erg nieuwsgierig gemaakt naar wat Tweakers.net aan gaat bieden!
Een extra lijn is rete duur, 520 gulden dacht ik zo,
KPN naait je namelijk gelijk een jaarabbo aan terwijl je die lijn direct wilt porteren. Kost je dus een hoop en nog meer geld als je ook nog geen ADSL modem hebt.

Wanneer er line-sharing beschikbaar is in jouw centrale heb ik ff van de nieuwsgroep afgeplukt:

Week46
Ddt-Srb Zuid West Dordrecht-Sterrenburg
Ehv-Woe Zuid Oost Eindhoven-Woensel
Dt-Vhf Midden Delft-Voorhof
Gv-Lsdm Midden Den Haag-Leidschendam
Gv-Btij Midden Den Haag-Beatrijsstraat
Gv-Tbl Midden Den Haag-Thorbeckelaan
Gv-Vb Midden Den Haag-Voorburg
Rt-Scb Zuid West Rotterdam-Schiebroek
Gv-Twv Midden Den Haag-Te Werve
Rt-Wah Zuid West Rotterdam-Waalhaven
Rt-Hvt Zuid West Rotterdam-Hoogvliet
Rt-IJsm Zuid West Rotterdam-IJsselmonde

week47
Rsd-C Zuid West Roosendaal-Centrum
Ap-Z Noord Oost Apeldoorn-Zuid
Ztm-Pls Midden Zoetermeer-Palenstein
Ht-C Zuid Oost 's-Hertogenbosch-Centrum
Hrl-Hlb Zuid Oost Heerlen-Heerlerbaan
Rt-Sdm Zuid West Rotterdam-Schiedam
Ledn-Wdz Midden Leiden-W. de Zwijgerlaan
Vl-C Zuid Oost Venlo-Centrum
Mt-Amb Zuid Oost Maastricht-Amby
Spij-C Zuid West Spijkenisse-Centrum
Lis Noord West Lisse
Ut-W Midden Utrecht-West

week48
Hlm-San Noord West Haarlem-Santpoort
Ledn-Csl Midden Leiden-Corn. Schuytlaan
Sos Midden Soest
Ut-Zo Midden Utrecht-Zuidoost
Ledn-Ld Midden Leiden-Leiderdorp
Hvs-C Midden Hilversum-Centrum
Hhw Noord West Heerhugowaard
Vl-Brk Zuid Oost Venlo-Blerick
Al-Rid Midden Alphen aan den Rijn-Ridderveld
IJm-C Noord West IJmuiden-Centrum
Std-C Zuid Oost Sittard-Centrum
Asd-N Noord West Amsterdam-Noord

week 49
Asd-Osdp Noord West Amsterdam-Osdorp
Hlm-O Noord West Haarlem-Oost
Ht-Slg Zuid Oost 's-Hertogenbosch-De Slagen
Hlg-N Noord West Hillegom-Noord
Pm-C Noord West Purmerend-Centrum
Al-C Midden Alphen aan den Rijn-Centrum
Ssh Noord West Sassenheim
Rt-Klg Zuid West Rotterdam-Kralingen
Mas Midden Maarssen
Ap-C Noord Oost Apeldoorn-Centrum
Zl-N Noord Oost Zwolle-Noord
Ledn-C Midden Leiden-Centrum

week 50
Rt-Spp Zuid West Rotterdam-Spaansepolder
Ww-C Zuid Oost Waalwijk-Centrum
Nm-Dkbg Zuid Oost Nijmegen-Dukenburg
Ut-Z Midden Utrecht-Zuid
Ehv-Stm Zuid Oost Eindhoven-Stratum
Rt-Pdt Zuid West Rotterdam-Pendrecht
Dtn-C Noord Oost Drachten-Centrum
Amf-C Midden Amersfoort-Centrum
Es-C Noord Oost Enschede-Centrum
Ztm-Mzt Midden Zoetermeer-Meerzicht
Emn-C Noord Oost Emmen-Centrum
Rt-N Zuid West Rotterdam-Noord

week 51
Gn-C Noord Oost Groningen-Centrum
Hlm-N Noord West Haarlem-Noord
Ehv-Vkh Zuid Oost Eindhoven-Vlokhoven
Ddt-Dbd Zuid West Dordrecht-Dubbeldam
Ut-No Midden Utrecht-Noordoost
Ah-C Zuid Oost Arnhem-Centrum
Bsm-C Midden Bussum-Centrum
Etlr Zuid West Etten Leur
Zl-C Noord Oost Zwolle-Centrum
Lw-C Noord Oost Leeuwarden-Centrum
Tb-C Zuid Oost Tilburg-Centrum
Mss Zuid West Maassluis
Rt-Ldij Zuid West Rotterdam-Lombardijen

week 52
Hgl-C Noord Oost Hengelo Ov-Centrum
Rt-Z Zuid West Rotterdam-Zuid
Bv-C Noord West Beverwijk-Centrum
Gv-Bnh Midden Den Haag-Benoordenhout
Bd-C Zuid West Breda-Centrum
Gv-Bzh Midden Den Haag-Bezuidenhout
Zp-C Noord Oost Zutphen-Centrum
Nm-C Zuid Oost Nijmegen-Centrum
Rt-Holy Zuid West Rotterdam-Holy


Hope this helps :*)
Als je geen line sharing kunt krijgen kun je in sommige gebieden ook twinner van essent nemen. dan krijg je lagere abbonementskosten, en je heb een uitvalsbasis voor internetten voor 1 cent/min. Plus nummerportering natuurlijk. Dan heb je ook geen extra telefoonlijn nodig.
Als het in jouw regio linesharing mogelijk is dan zou het de moeite waard kunnen zijn om van MxStream Basic over te stappen op Cistron Broadband 512, aangezien de upload groter is en de tarieven ongeveer gelijk zijn.
Klinkt heel leuk allemaal. Maaruh kan iemand mij ff vertellen hoeveel KILOBYTE per second 2048kbps nou werkelijk is?

En wat is in godsnaam linesharing?
2048 kbps = 2048 / 8 = 256 kilobytes/s

Linesharing wil zeggen dan je over 1 lijn tegelijkertijd ADSL en telefonie kunt gebruiken. Dit wordt door Cistron momenteel nog niet overal aangeboden. Dus kan het zo zijn dat je voor Cistron ADSL een 2e telefoon lijn moet nemen, of je huidige opofferen voor ADSL. Aan het eind van het jaar bied Cistron op veel meer plaatsen linesharing.

*damn ... ut zal de pils zijn dak niej zo snel meer ben .. ;)
Linesharing heeft niets te maken met de technische mogelijkheid om telefonie en ADSL te combineren op 1 lijn, maar de politiek er achter.

Linesharing betekend dat een ADSL aanbieder de telefoonlijn van de KPN huurt om ADSL aan te bieden en dat de KPN tegelijkertijd telefonie aanbied over dezelfde lijn.

Zonder linesharing is het ook mogelijk om telefonie en ADSL te combineren op een en dezelfde lijn, alleen zal de ADSL aanbieder ook de telefonie aansluiting moeten verzorgen.
Als deze ADSL aanbieder zelf geen telefonie aanbied zal er dus een extra lijn aangevraagd moeten worden voor de telefonie, wat door KPN verzorgd wordt.

Linesharing betekent dus niet het combineren van ADSL en telefonie op een lijn, maar het delen van de lijn door twee verschillende bedrijven die daar twee verschillende diensten op aanbieden.
Linesharing vereist wel technische aanpassingen in centrales. De verhouding tussen de hoeveelheid aansluitpunten op de horizontale zijde (telefoonswitch/DSLAM) en de verticale zijde (draad naar gebruiker) van de MDF verandert doordat voor linesharing 3 aansluitingen nodig zijn op de horizontale zijde.

Hoewel in Nederland nog niet aangeboden hoeft lijnsharing niet noodzakelijk via de KPN te gaan. Zodra Cistron Telecom is doorgestart (dit nieuwsitem gaat over Cistron Broadband, Cistron Telecom gaat echte telefonie aan
bieden) is een scenario denkbaar waarbij iemand telefonie van Cistron heeft en ADSL van BaByXL.
Delen door 8
Line sharing is bellen en ADSL'en tegelijkertijd. in gebieden waar dat niet kan heb je dus een xtra lijn nodig..
Mmmm zal toch eens moeten kijken of er ergens beperkingen zijn ten aanzien de download en/of upload.

Vergeleken met mijn Chello-aansluiting is dit wel snel. Ik haal 180/200 download gemiddeld en dat voor 100 pietermannen.

Gezien de perikelen rond Cistron de laatste tijd blijf ik toch maar bij Chello.
Ik weet niet hoe jij rekent, maar bij Chello heb je een bandbreedte van +- 1500Kbps.
Voor +- 100 piek heb je bij Cistron dus een verbinding van 512Kbps.

Pas als je 200 piek gaat neerleggen per maand ben je sneller.

En voor men begint met ja maar de kabel wordt gedeeld, die 1500Kbps is per gebruiker. En Dick geeft zelf al aan dat ie 180 Kbytes/sec haalt => 1440 Kbps.
ik durf te wedden dat ook vandaag de dag nog er slechts enkelen zijn die daadwerkelijk die 1500 kbps halen... met a2000 haalde ik het al nooit meer.
Je moet prioriteiten stellen, ik ben overgestapt op ADSL omdat ik een beetje normaal wil kunnen gamen en shoutcast kunnen luisteren zonder dat de buffer iedere 10 seconden leeg is... die paar kbps minder boeit me weinig, ben toch niet zo'n leechmonster.
Heb al 3.5 jaar A2000 (heb nog steeds node#*##,a2000.nl ip) maar ben al 3.5 jaar erg tevreden. Natuurlijk is het kut als je aan het gamen bent, je net een nmi ziet en dan een lagstoot krijgt, maar als je maar lol hebt.
UPC zegt gewoon dat ze 512 Kbps aanbieden. Ik ken niemand die van een gewone website die altijd meer dan 180 kilobyte haalt, wat ik vrijwel altijd haal (met DAP).
hmmz als je KB/sec en Kbps door elkaar gaat halen dan wordt het heel makkelijk, vooral voor moddemers, ik zou graag 56kB/sec (448Kbps) halen dan ga ik misschien wel naar wanadoo hometime :P
Maar goed, Kbps is altijd 8x hoger, je spreekt namenlijk van BITS ipv. BYTES.. een bit is 1 digitale pulsje (met een waarde 1/0..) een byte is het aantal pulsjes (8) wat je nodig hebt om een ASCII teken te maken.. Waarom? practisch alles is in ASCII (of gelijkende) code gemaakt.. dus 1 teken is dan meteen 1 byte.. bijv. een HTML pagina is ASCII

Jou verbinding is dus 1440Kbps (180kB/sec) en met die goedkope Cistron zit je aan 512Kbps (64kB/sec)
Niet om vervelend te doen, maar Danny ter Haar is al een tijdje geen directeur meer...
Niet om vervelend te doen maar dat is ie dus weer wel !

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True