Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

District 9-regisseur werkt met nieuwe gamestudio aan multiplayershooter

Neill Blomkamp, regisseur van films als District 9, Elysium en Chappie, gaat als chief visionary officer met Gunzilla Games aan een multiplayershooter werken. Gunzilla bestaat uit voormalige Crytek-, Ubisoft- en EA-ontwikkelaars.

Blomkamp zegt tegen IGN dat hij als cvo samen met verschillende teams binnen Gunzilla zal werken aan onder meer het ontwerp, de audio en het verhaal van de game. Het gaat om een multiplayergame; tegen de gamesite zegt Blomkamp dan ook dat hij het achtergrondverhaal van de game wil schrijven. "Als je voor meer backstory en world creation zorgt, dan krijg je ook een overtuigendere, awesome wereld om in te spelen", aldus de filmregisseur.

Het is niet duidelijk om welke thema's de game draait en in welke setting het spel zich afspeelt, al zegt Blomkamp wel dat die niet verbonden is aan films die hij heeft gemaakt. Wel noemt hij het idee van een sciencefictiongame in de nabije toekomst 'interessant'.

Gunzilla is vorig jaar opgezet; de ontwikkeling van de game bevindt zich dan ook in een vroeg stadium. Wanneer het spel moet verschijnen en voor welke platforms dit zal gebeuren, is dan nog niet bekend. Wel wordt er gesproken over een 'AAA-game'. In mei maakte de studio bekend Unreal Engine te zullen gebruiken.

Neill Blomkamp is een Zuid-Afrikaanse filmregisseur die bekend is van dystopische sciencefictionfilms. Het is niet voor het eerst dat hij in aanraking komt met de gamewereld; eerder maakte hij een korte film over Anthem. Ook bracht hij eerder een film uit op Steam en YouTube.

De film die Blomkamp voor Anthem maakte.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Hayte Hugo

Nieuwsredacteur

20-07-2021 • 14:50

35 Linkedin

Reacties (35)

Wijzig sortering
De zoveelste multiplayer shooter..had liever een horror fps gezien a la District 9. Een multiplayer shooter kun je zo langzamerhand bijna zelf genereren.
Reageer
Ik zit eigenlijk juist wel weer te wachten op iets nieuws in de shooter wereld. Zeker waar het gros juist erg gegenereerd aan voelt. alles is of basic battle royal of over the shoulder looter shooter waarvan het gros dan ook ondermaats is in kwaliteit.
De laatste teleurstelling is bijvoorbeeld weer outriders in het begin even leuk, maar na de leveling grind en een verhaaltje een flinterdunne endgame. Het battle royal geheel is ook overal aan vast getapet zonder ook maar een beetje gevoel van het idee waarom het leuk is.

Wat is nou echt de laatste gewoon goed opgezette strak ingestelde multiplayer shooter? de enige die ik naar voren kan halen is call of duty: cold war. en dat is nou ook niet bepaald de beste fps uit de linie.
Reageer
Wordt inderdaad wel tijd dat die hele battle royale hype eens verdwijnt. Ik heb ook wel eens PUBG gespeeld en het was wel grappig maar ik ben er allang klaar mee. Maar steeds meer games beginnen ermee.
Reageer
Vergeleken met wat ik zoek komt warzone opvallend genoeg nog het dichtste bij.
Het probleem met de battle-royal is dat het te pas of te onpas overal op werd gepropt. Gelukkig begint het wat minder te worden omdat bedrijven er achter zijn dat een battle royal meer moet zijn dan alleen een bende mensen op een kleiner wordend veld vol wapens en echt tijd kosten om te ontwikkelen.
Reageer
Apex Legends & Valorant
Reageer
Apex miste ik vooral de titans en ik vind het class systeem er erg irritant.
Valorant ziet er in mijn optiek uit als een matige cs:go clone met wat class en skills gezeur er overheen, en ik zoek juist weer de wat minder skills/ability/level gebaseerde shooters
Reageer
Fair enough, maar die 2 vallen wel zeker onder "goed opgezette strak ingestelde multiplayer shooter".

Geef Valorant een kans, ik vind zelf Apex heel vet vanwege de snelheid en skill, maar Valorant is zeker een goede game. Het lijkt in veel opzichten op CS met idd het gezeur eroverheen, maar het zal je verrassen hoe fijn het speelt.
Reageer
Warzone is nog steeds een leuke game.
Reageer
Zeker. Ik vind het zelfs opvallend hoe goed het speelt vergeleken met veel andere spellen.Het is opvallend gebalanceerd en er wordt genoeg gedaan om het vers te houden. Maar een battle royal vind ik leuk voor een paar potjes als er vrienden online zijn. Het is nou ook niet echt een klassieke shooters ervaring vind ik. Het gebeurt me daarvoor te vaak dat ik zo lang gewoon aan het rennen en lokoen ben dat ik letterlijk vergeet dat het een shooters is.
Reageer
Volgens mij gaat District 9 meer over apartheid dan over horror....
Reageer
Je hebt gelijk, ik bedoelde ook eigenlijk meer Sci-Fi, hoewel je er zeker ook horror elementen in kan hebben. Je hoeft niet 100% de film te volgen natuurlijk.
Reageer
Ik zie nog graag een opvolger van District 9. Neill heeft vaker geteased hiermee aan de slag te zijn, maar tot nu toe nog niets concreets ervan gezien.
Reageer
die pagina staat er al jaren, maar voor zover bekend is nog neits ondernomen om de film daadwerkelijk te maken.
Reageer
Afgelopen februari heeft Neill Blomkamp bevestigd dat hij met anderen werkt aan het District 10 screenplay: https://twitter.com/Neill.../1365167374421225473?s=20
Reageer
en anders wel de alien-film waar hij destijds concept art voor had opgesteld.
Reageer
Kansloos, je moet echt vergeten dat dit ooit een idee in zijn hoofd was. Het is nu van Disney en Disney is nog steeds vriendjes met Ridley Scott. Ergo - "Untitled Alien Prequel". Director: Ridley Scott.
Reageer
Ik zie nog graag een opvolger van District 9. Neill heeft vaker geteased hiermee aan de slag te zijn, maar tot nu toe nog niets concreets ervan gezien.
Hij zou een Alien 3 film gemaakt hebben, en dan moet je Alien 3 en Alien 4 Resurrection helemaal vergeten, maar Ridley Scott begon heel moeilijk te doen, wanneer Sigourney Weaver al meteen zij dat ze terug wou komen als Ripley, en Michael Biehn als Corporal Hicks, en Carrie Henn als Newt en Lance Henriksen als Bishop, maar nee hij (Ridley Scott) moest die waardeloos flop film maken die Alien: Covenant heet jammer genoeg, had echt die Alien film van Neill Blomkamp willen zien.
Reageer
Super vette film, we waren op doorreis in Montana en in een klein stadje deze in de bioscoop gezien met weinig background info. Vette film.

Jaren later waren we in Nieuw Zeeland bij Weta workshop en heb ik nog die prop guns vast gehad en op de foto ermee. Hopelijk komt er een vervolg.. :)
Reageer
Anthem doet nog steeds pijn...

Dat IP mogen ze van mij wel opnieuw maken.
Reageer
Ik wacht nog steeds op een vervolg van District 9
Reageer
Dit ziet er niet verkeerd uit. De films moet je van houden, District 9 was origineel, Elysium ook... Shappy was niet echt mijn ding. Kom maar op!
Reageer
Neill Blomkamp is een Zuid-Afrikaanse filmregisseur die bekend is van dystopische sciencefictionfilms.
Zijn films vind ik erg goed. District 9 is sci-fi, aangenaam raar en er zit nog een soort van moralistisch dingetje in ook.

Betreft het spel, ik lees zo snel niet dat er ook een single player campaign komt, hoewel er wel een backstory wordt gemaakt? Ik hoop van wel eigenlijk. Ik doe niet zo mee met de (online) multiplayer dingen en vermaak me meestal meer met een verhaal.
Reageer
[...]
Betreft het spel, ik lees zo snel niet dat er ook een single player campaign komt, hoewel er wel een backstory wordt gemaakt? Ik hoop van wel eigenlijk. Ik doe niet zo mee met de (online) multiplayer dingen en vermaak me meestal meer met een verhaal.
Precies, ik speel ook niet graag online multiplayer, zoals Halo multiplayer, maar ik vermaakte me heel erg met Halo single player verhalen.
Reageer
Ik denk dat ze ala outriders gaan doen. Waarbij je story zowel Solo als met andere het kan doen. En daarna begint de end Game farming
Reageer
Anthem had een geweldige game kunnen worden als men niet gekozen had voor een online lootshooter die ook nog heel erg slecht uitgewerkt was.

Je merkt bij zowel EA als Ubisoft dat veel games gewoon niet meer gemaakt en ontwikkeld wordt door gamers maar door managers. Managers die vaak weinig tot geen games gespeeld hebben en totaal geen affiniteit hebben met de games die ze maken.

Als de game iets richting Elysium gaat dan ben ik heel benieuwd wat de game gaat worden.
Reageer
Beetje jammer dat die film meteen het beste van Anthem was :(
Reageer
District 9 is een van mijn favoriete science fiction films ooit, maar wat erna allemaal kwam, met name Chappie was een ramp van een film.
Reageer
De andere films van Neill Blomkamp zijn ook zeker het bekijken waard.
- Chappie (2015)
- Elysium (2013)
Reageer
District 9.. wat een heerlijke film was dat zeg. Met zo veel plezier nog verschillende keren gekeken.

Zn andere films raakte me helaas wat minder. Van Elysium had ik veel teveel verwacht. Onder andere door District 9, maar ook het recept van die film was gewoon best tof. Chappie vond ik op momenten gewoon irritant. Vooral door Die Antwoord.

Dat gezegd hebbende.. Ik keek immens uit naar zijn Robocop. Een directe sequel op Paul Verhoeven's meesterwerk?? Hell yes! Maar.... van dat project is hij af :'(
En volgens mij is Alien, waar hij die concept art voor had gemaakt ook alweer out of the picture.
Twee ijzersterke klassiekers, die perfect een Blomkamp jasje kunnnen gebruiken.

Ik hoop echt dat hij zijn rol en plek vindt om toffe dingen te doen, want de hoogtepunten van District 9 -> meer van dat graag.
Reageer
De andere films van Neill Blomkamp zijn ook zeker het bekijken waard.
- Chappie (2015)
- Elysium (2013)
Precies, vond die films ook heel leuk/goed, en hij gebruikt altijd de zelfde acteur Sharlto Copley, of als slecht personage of als goed personage, heerlijk acteur in de films waar ik hem in gezien heb.
Reageer
Zijn nieuwste film Demonic is af, release date ergens in begin augustus, video on demand eind augustus 2021

"Een jonge vrouw neemt deel aan een experiment dat haar met haar getroebleerde verleden confronteert. Ze komt in een bizarre wereld terecht die ze onbewust zelf oproept. Daar komt ze oog in oog te staan met angstaanjagende demonen en bovenal met haar moeder, van wie ze lang geleden vervreemd is geraakt."

officiële teaser trailer
https://www.youtube.com/w...XpcUiLTXzc&ab_channel=IGN

(zelf overigens niet gekeken, laat mij graag verassen en vertrouw Neil wel dat het leuk is en hopelijk niet slechter dan Elysium ;)

Ontopic:
Volgens mij is Neil als animator in de industrie begonnen. Dat zie je ook terug in District 9. Een film met een budget van kleine 30 miljoen dollar en dan toch zulke overtuigende digitale animatie weten te produceren! Niet zo heel gek dat hij zich ook in de games industrie bemoeid.. al heb ik ook liever dat hij al zijn tijd en energie steekt in Wickussssss

[Reactie gewijzigd door seez op 20 juli 2021 15:53]

Reageer