Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Microsoft maakt testversie Windows 10 21H2 beschikbaar

Microsoft heeft Windows 10 21H2 beschikbaar gemaakt aan een groep gebruikers in het Release Preview Channel. Het gaat om een kleine update voor Windows 10 die in de herfst van dit jaar beschikbaar komt voor het OS.

Microsoft meldt dat het weliswaar Windows 11 eind dit jaar uitbrengt, maar dat het Windows 10 ook blijft ondersteunen met nieuwe functies. Bij Windows 10 21H2 gaat het volgens het bedrijf om functies rond productiviteit, beheer en beveiliging. Zo brengt de update ondersteuning voor wpa3 h2e. H2e staat voor hash to element en dit is een alternatieve, efficiëntere methode voor simultaneous authentication of equals, oftewel sae. Sae is op zijn beurt de authenticatie van wpa3 die in de plaats komt van de pre-shared key van wpa2.

Verder brengt de 21H2-update verbeteringen voor Windows Hello for Business die sneller gebruik van deze inlogmethode mogelijk maken en is er gpu-ondersteuning voor Windows Subsystem for Linux, zodat de videokaart ingezet kan worden voor bijvoorbeeld machinelearningrekenwerk. Overigens zitten deze uitgelichte functies nog niet in de testbuild. Die bevat voornamelijk fixes.

Windows 10 Insider Preview Build 19044.1147 komt beschikbaar voor gebruikers in het Release Preview-kanaal die voorheen in het bèta-kanaal zaten, maar van wie het systeem niet voldeed aan de hardware-eisen om Windows 11 te draaien. Die moeten handmatig zoeken naar de update om 21H2 te ontvangen.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

16-07-2021 • 09:41

56 Linkedin

Reacties (56)

Wijzig sortering
Microsoft meldt dat het weliswaar Windows 11 eind dit jaar uitbrengt, maar dat het Windows 10 ook blijft ondersteunen met nieuwe functies.
Wat ik me afvraag, komt er volgend jaar dan een Windows 10 22H1?
Of is 21H2 de laatste echte update waarna er daarna alleen maar bug fixes komen?
Reageer
Windows 10 krijgt support tot en met 14 oktober 2025, het lijkt me niet dat men opeens de release cycle aanpast als dat nog een paar jaar duurt en men in Windows 10 ook nieuwe functies wilt blijven toevoegen. :) Ook heeft Microsoft een Modern lifecycle policy beschikbaar, waarin men aangeeft hoe men te werk gaat.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 16 juli 2021 10:02]

Reageer
Windows 10 krijgt support tot en met 14 oktober 2025, het lijkt me niet dat men opeens de release cycle aanpast als dat nog een paar jaar duurt en men in Windows 10 ook nieuwe functies wilt blijven toevoegen. :)
Iknow, maar waarom zou je de release cycle in takt houden en nieuwe functies implementeren als je strak windows 11 hebt? Het lijkt mij toch dat je geen grote updates meer gaat uitvoeren voor windows 10 en hem alleen nog gaat ondersteunen tot 2025 met alleeen fixes.

[Reactie gewijzigd door dutchnltweaker op 16 juli 2021 10:05]

Reageer
Windows 10 - 21H2 = Windows Server 2022, dat zijn die builds die altijd extra lange ondersteuning krijgen (net zoals Windows 10 1809 (Windows Server 2019) en Windows 10 1607 (Windows Server 2016)

Dus als deze release 4 jaar support krijgt (2021+4 = 2025), dan klopt dat zeker.

Volgende win10 build krijgen misschien wel nog extra functies maar zullen eerder EOL qua support zijn dan de aankomende 21H2 build
Reageer
Dít dus, alhoewel ik dan eerder verwacht dat Server 2022 mede met 21H2 de laatste build zal zijn, gebaseerd/aanhanger van Windows 10.
Dan geeft Microsoft nog 4 jaar support op 21H2 thuisgebruikers en tot maximaal 10 jaar voor zakelijke - zoals Windows server 2022 ook krijgt -
Aangezien server 2022 en 21H2 dezelfde core build bevatten, zal het voor Microsoft dan ook eenvoudiger zijn om deze te onderhouden, aangezien ze toch al 10 jaar support ' moeten ' geven voor server 2022...
Reageer
Het lastige is alleen dat Server 2022 niet dezelfde core heeft. Server heeft build 20348 van branch fe_release, Windows 10 21H2 zoals vermeld 19044 van branch vb_release.

Ben dan ook benieuwd waarop ze LTSC2022 zullen baseren.

Wat 21H2 betreft, Microsoft noemt zelf dat deze versie regulier ondersteund wordt (18 maanden Home/Pro, 30 maanden Enterprise/Education). Dat impliceert dus dat er nog meer feature updates zullen komen.

[Reactie gewijzigd door remco8264 op 16 juli 2021 11:48]

Reageer
Dat is niet zeker, 21H1 was ook al beperkt in features.
Het kan dus goed zijn dat 22H1 gewoon een cumulatieve patch is van alle updates die het voorbije half jaar zijn uitgekomen.
Reageer
Omdat met 10 miljard maandelijks 1,3 miljard actieve apparaten* met Windows 10 ook niet weinig is, lijkt me. :) De userbase is dus best groot, veel zal vast herbruikt kunnen worden, danwel ervaring mee gekregen worden en feedback (alvast) verzameld worden voor wanneer Windows 11 ook een dergelijke userbase heeft.

Ik zie daarnaast ook niet iedereen gelijktijdig overstappen naar Windows 11, die 10 miljard apparaten had Microsoft vast ook niet vanaf dag 1. ;)

* Bron: Introducing the next feature update to Windows 10: 21H2, het ook in het artikel gelinkte blogartikel.

EDIT:
Correctie nav een leesfoutje.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 16 juli 2021 11:14]

Reageer
Ik zie daarnaast ook niet iedereen gelijktijdig overstappen naar Windows 11, die 10 miljard apparaten had Microsoft vast ook niet vanaf dag 1. ;)
Als je ziet hoeveel posts er op diverse fora staan die betrekking hebben op NU nog over stappen naar W10, van mensen die nog op W7 zijn blijven hangen, denk ik dat de userbase alleen maar groter kan worden.

Tot op de dag van vandaag werken Win7 pro (en home) keys gewoon nog in het upgradepad.
* al veel mensen blij gemaakt met de pro-keys op afgeschreven bedrijfspc's die de shredders in verdwenen.
Reageer
10 Miljard apparaten met windows 10 ? Geen idee hoe je aan komt maar noem het maar een factor 10-12 te veel. Microsoft zelf zegt dat ze 1.3 Miljard Windows 10 installs hebben maar het aantal actieve gebruikers ligt een stuk lager.
Reageer
Ik heb op 4 verschillende computers inderdaad ook Win10 in een dualboot met Linux (die altijd mijn hoofd-OS is), maar gebruiken doe ik Win10 praktisch nooit. Maar omdat ik ze wel update worden ze wel meegeteld in het aantal "actieve" gebruikers. Dus ik denk dat je gelijk hebt (afgaande op mijn eigen situatie). :*)
Reageer
10 Miljard apparaten met windows 10 ? Geen idee hoe je aan komt maar noem het maar een factor 10-12 te veel. Microsoft zelf zegt dat ze 1.3 Miljard Windows 10 installs hebben maar het aantal actieve gebruikers ligt een stuk lager.
Ik zou zeggen, kijk even in de bron die ik aanhaal in de reactie. :)

EDIT:
Ah, ik heb een leesfoutje. Zeg dat dan gewoon. :)

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 16 juli 2021 11:13]

Reageer
Klopt, het is 1,3 miljard apparaten die Windows 10 gebruiken. Kan gebeuren, iedereen maakt fouten.
Reageer
Maandelijks 1.3 miljard, dus het totaal zal veel hoger liggen.
Reageer
While we are excited for the next generation of Windows with Windows 11, we are also focused on supporting the more than 1.3 billion monthly active devices on Windows 10.
Welke duim?
Reageer
Geen idee waar je het vandaan haalt maar dat is gewoon een fout, er zijn 1.3 Miljard totale installaties, in 2018 waren dit er nog 800 miljoen en niet per maand maar in totaal. Stel je voor zeg dat er elke maand 1.3 miljard windows 10 geïnstalleerd wordt, dat zijn er 15,6 miljard per jaar. Dat zijn meer installs dan dat er mensen zijn op deze aardkloot.
Reageer
Letterlijk van de Microsoft website zelf 8)7

https://blogs.windows.com...pdate-to-windows-10-21h2/

Het gaat hierom maandelijkse ACTIEVE DEVICES, niet installaties.

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 16 juli 2021 23:25]

Reageer
Het is een nogal rare omschrijving, maar dan nog zijn dit er geen 10 miljard natuurlijk. Als ik mijn pc of laptop deze maand aangezet en volgende maand weer, die kans is groot telt die weer mee. Anders gezegd, men had beter het woordje maandelijks kunnen weg laten.

Overigens google maar is, en dan kom je ook bij een pagina van MS uit die laat netjes zien dat ze 1.3 Miljard installs hebben en daar wordt met geen woord gerept over maandelijks.

[Reactie gewijzigd door Terrestrial op 17 juli 2021 10:24]

Reageer
Het zijn er 1,3 miljard actieve Windows 10 gebruikers, diegene die 10 miljard zei heeft zojuist geschreven dat hij/zij een leesfout maakte.
Reageer
ALs MS Windows 10 blijft voeden en ontwikkelen, zal het verschil met Windows 11 dan nog de moeite zijn om je hardware om te bouwen cq te upgraden cq af te danken?
MS dwingt de hardware wereld om zich geheel te vernieuwen (binnen 5 jaar). Wat kost dit allemaal niet aan grondstoffen, energie, afvalverwerking en ergernis.
De eisen lijken nogal rigoreus.
Sommige apparatuur gaat technisch gezien nog wel 10 j mee toch?
Reageer
Als MS Windows 10 blijft voeden en ontwikkelen, zal het verschil met Windows 11 dan nog de moeite zijn om je hardware om te bouwen cq te upgraden cq af te danken?
De verschillen tussen W10 en W11 is dan natuurlijk de reden om over te stappen op W11 natuurlijk en daarbij wordt W11 natuurlijk wel langer ondersteund dan W10. Ik zou alleen niet speciaal de moeite nemen om de PC te upgraden 'want Windows 11 komt er aan'. Ikzelf ga dus ook mijn desktop niet direct upgraden als Windows 11 er eenmaal is. Bij mijn volgende hardware upgrade (geen idee wanneer, maar zal vast voor 14 oktober 2025 vast wel een keer gebeuren) zal ik ook overstappen op Windows 11.
MS dwingt de hardware wereld om zich geheel te vernieuwen (binnen 5 jaar). Wat kost dit allemaal niet aan grondstoffen, energie, afvalverwerking en ergernis.
De gemiddelde PC heeft een afschrijvingstermijn van vijf jaar. De PC's die geen TPM 2.0 standaard op hun moederbord hebben, zijn al zo'n 5 jaar en in die zin financieel gezien dus al wel afgeschreven. Dat een PC tegenwoordig op zich langer mee kan, doet daar niets aan af natuurlijk.
Sommige apparatuur gaat technisch gezien nog wel 10 j mee toch?
Technologisch veranderd er best veel in 10 jaar tijd de processoren vandaag de dag vegen ook de vloer aan met zelfs mijn i7 7700k, bijvoorbeeld en dat is nu ook weer niet een CPU uit de steentijd of zo.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 16 juli 2021 10:20]

Reageer
TPM is niet verplicht had ik begrepen, ik moet alleen me boot disk ( ooit ) eens omzetten van mbr naar gpt,
dan draait win11
Reageer
TPM 2.0 is wel verplicht, net als secureboot (en daarvoor is o.a. GPT weer nodig). Zaken die mijn moederbord niet heeft en wat ik half aan het werk kreeg; als ik secureboot aan had staan, ziet mijn moederbord geen (bootable) SSD meer, vreemd genoeg.
Reageer
controleer die disk eens op mbr/gpt hier is een conversie voor beschikbaar.

en verder:
https://nl.hardware.info/...zonder-tpm-en-secure-boot

De automagische update werkt idd niet, dat klopt

[Reactie gewijzigd door Fiander op 16 juli 2021 13:50]

Reageer
controleer die disk eens op mbr/gpt hier is een conversie voor beschikbaar.
Ik weet dat die er is inderdaad, maar die voert Windows hier in elk geval niet uit. Als ik secureboot aan zet (wat een GPT gepartitioneerde disk nodig heeft) ziet het moederbord toch ook geen disk meer, dus heel die secureboot is daarmee useless geworden op mijn moederbord. ;) Heb het echt met geen mogelijkheid aan de praat gekregen en ik wil of ga die moeite allemaal ook niet nemen om het fixen. Ik wacht wel een paar jaar, dan komt Windows 11 vanzelf een keer naar mijn PC toe. Tot die tijd blijf ik lekker bij Windows 10, die bovendien ook nog niet van de support af is. ;)

Sterker nog, ik heb door dit hele secureboot gebeuren uiteindelijk Windows 10 opnieuw moeten installeren. Als ik vervolgens de partities verwijderde en aangaf dat ie dan een GPT partitietabel moest aanmaken, kwam Windows weer met de melding dat het niet kon, omdat mogelijk niet meer van de disk kon worden opgestart anders.

De link is leuk, maar die truc werkt alleen op de development builds. Daar kun je inderdaad de checks voor TPM2.0 uitschakelen, maar in de final release kan dat dus niet. Dat staat ook in de eerste reactie onder dat artikel; https://nl.hardware.info/...cure-boot#reactie-1760271

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 16 juli 2021 14:53]

Reageer
Mijn ouders werken op een degelijke Ivy Bridge pc (ongeveer 9 jaar oud straks), zoals het er nu naar uit ziet (als de pc goed blijft werken uiteraard) kan die nog wel een paar jaar mee.
Wat vroeger ondenkbaar was, blijkt een degelijke pc van 10 jaar tegenwoordig dus relatief gemakkelijk haalbaar.
Reageer
Mijn pa zit soms zelfs op een PC met een Q9550 te computeren. ;)
Reageer
Ze zullen Windows 10 niet actief door blijven ontwikkelen.
Het zal wel een groot aantal componenten delen met Windows 11. Wanneer er nieuwe functionaliteit komt in zo'n gedeeld component, die ook onder Windows 10 werkt, zal dat misschien als nieuwe functionaliteit in Windows 10 geïntroduceerd worden. Voor de rest zal het bij patches en fixes blijven.
Reageer
Ik verwacht niet dat ze ook maar één nieuwe functie aan Windows 10 toevoegen zodra Windows 11 uit is. Die ondersteuning zal puur beveiliging en stabiliteit zijn.
Reageer
dan zijn je verwachtingen verkeerd. er zal een overlap zijn tussen windows 10 gebruikers (zakelijk, niet overstappers, niet kunnen overstappers) en early adopters van windows 11. je kunt niet opeens je grote oude userbase een schop geven. ik persoonlijk wil geen nieuwe features, ik wil no-fratsen of diensten push windows 10 zoals hij uit kwam. dit is ook de reden dat ik nog vele jaren op windows 10 blijf en niet over ga naar windows 11 voor 2023-2025
Reageer
Zelf ben ik wel blij dat MS nieuwe functies toevoegt aan Windows 10.

Dingen zoals de hier genoemde gpu-ondersteuning voor Windows Subsystem for Linux (en WSL-2 als geheel) waren zeker welkom. Doordat nieuwe functies geleidelijk komen valt het minder op, maar als ik nu terug zou moeten naar de eerste versie van Windows 10 denk ik dat het me vies tegen zou vallen.

Over het algemeen kun je de nieuwe functies die je niet bevallen (denk aan nieuw en interesses) gewoon uitzetten, of als het apps zijn de-installeren. (Dit in tegenstelling to zeer bekende mobiele besturingssystemen)
Reageer
dat is een punt. uitzetten van dingen die niet wil hebben maar waarom niet de optie om ze uit te zetten ? waarom onedrive zo pushen en al die andere diensten. waarom bij elke update alles aan inplaats van optioneel aan en default niet aan. dat is mijn punt. waarom weer en interesse pushen, als ik het weer lokaal wil zien dan heb ik daar een handig raam voor, kan ik direct zien of het regent. heb ik geen app voor nodig. wil ik meer weten dan surf ik naar een website toe. nu krijg je allemaal systeem belastende diensten en apps default aan gepushed.
Reageer
Vergeet ook niet dat Windows 11 ook op heel wat systemen niet kan draaien, vanwege de vereisten van TPM 2.0 en nog wat zaken.
Dus zullen ze wat minder belangrijke features (dat denk ik) ook wel naar Windows 10 brengen.
Reageer
hmm LTT dacht dat eerst ook ,maar hebben het toch op redelijk oude hardware werkend gekregen. Natuurlijk met de huidige builds. MS kan die later nog steeds harder afdwingen.
TPM 2.0 is toch enkel een OEM vereiste.
En ja ik vind het niet slecht dat ze veel zwaardere eisen stellen aan nieuwe OEM devices dan aan upgrades.
Als ze echt W11 willen doordrukken, dan zal de upgrade vereisen wel zakken om een grotere userbase te krijgen.

[Reactie gewijzigd door bigbadbull op 16 juli 2021 14:54]

Reageer
Goed lezen. Ze geven alleen support op nieuwere hardware/cpu.
Dat is niet hetzelfde als : het werkt niet.
Het betekend alleen dat MS het niet heeft getest.
Reageer
Staat toch echt in de tekst, met een link naar een bericht van Microsoft zelf:
Microsoft meldt dat het weliswaar Windows 11 eind dit jaar uitbrengt, maar dat het Windows 10 ook blijft ondersteunen met nieuwe functies.
Dat zal inderdaad wel steeds minder worden, naar mate de end-of-life datum in de buurt komt, maar voor het moment, zie ik niet waarom Microsoft nu al alleen nog maar beveiligingsupdates zou uitbrengen, met deze citaat in het achterhoofd. Daarnaast heeft Microsoft uitgebreid gedocumenteerd hoe en wat in hun Release Health pagina in de documentatie.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 16 juli 2021 10:09]

Reageer
Wat voor feature zou je willen hebben dan?
Reageer
Ik verwacht juist dat ze Windows 10 langzaam ombouwen naar Windows 11. Hetzelfde hebben ze gedaan met windows 7 naar windows 10 waar niet alle maar wel veel veranderingen overgenomen zijn. Dit helpt met de gebruiker laten wennen.
Reageer
Ik vraag me ook af hoe snel de adoptie naar Windows 11 gaat zijn.

Als Windows 11 geen hele grote voordelen heeft tov Windows 10 én het ook nog eens een uitdaging is om Windows 11 op oudere systemen werkend te krijgen dan kon Windows 10 nog best lang aan de top blijven. (en daarom ook erg lang nog ondersteund worden met nieuwe updates).

Aan de andere kant is het niet langer bijwerken van Win 10 wel een goede manier om users over te krijgen op Win 11... ben benieuwd hoe MS dit gaat spelen.
Reageer
Het ligt er denk ik primair aan hoe lang 'de gemiddelde consument' met een pc (desktop/laptop) doet en hoeveel van die bestaande pc's één op één zullen kunnen gaan upgraden naar Windows 11.
De meeste mensen kopen een kant-en-klare pc (van een merk, of in elkaar gesmurft door de lokale computerwinkel).

Alle nieuwe pc's krijgen mettertijd gewoon standaard Windows 11. En als Microsoft het slim aanpakt, zal Windows 10 straks automatisch checken of je veilig kan upgraden naar Windows 11 en zo ja, dat je daar dan een pop-upje voor krijgt.

Mensen gaan dan toch voor 'het laatste'. Kijk maar naar je telefoon/tablet. Vrijwel iedereen update altijd alles naar de laatste versie van het OS van het toestel. Dat zijn we gewend om te doen. Dus als Microsoft het goed market/adverteerd in Windows, gaan mensen bij wie het kan zelf wel over.


Ik heb overigens geen idee hoelang een gemiddelde consument met een pc doet. Mijn laptop is 9 jaar oud, maar voldoet op de videokaarten na nog prima. Hij zal echter geen Windows 11 ondersteunen (geen TPM2.0 en werkende UEFI (dan stoppen m'n videokaarten ermee)). Maar goed. Ik vermoed dat mijn situatie niet 'de standaard' is :)
Reageer
Op de meeste pc's draait windows 10 nog prima met een webbrowser en office. Veel mensen draaien niet zware programma's of gamen niet. Dan is Windows 11 zeker geen vereiste.
Reageer
Ik denk dat op systemen die Windows 11 ondersteunt de upgrade wel eens hetzelfde zal kunnen verlopen als van Windows 10 versie 20H2 naar versie 21H1.
Op een dag zet je je PC aan en nadat de melding dat er een update plaatsvindt iets langer dan normaal op je scherm blijft staan zit je plotseling in Windows 11.
Reageer
Het is wel goed om te horen dat Windows 10 gewoon features blijft ontvangen, hopelijk tot 2025.
en is er gpu-ondersteuning voor Windows Subsystem for Linux,
Ik hoop dat dit inhoud dat gWSL (het kunnen draaien van GUI apps op WSL) eindelijk van Insiders naar mainstream Windows 10 gaat.
Reageer
verbeteringen voor Windows Hello for Business
Ik ben benieuwd. Het kan erg goed werken, maar een kleine wijziging waarbij je ook het wachtwoord kunt intikken terwijl hij gezichtsherkenning probeert zou heel fijn zijn bijvoorbeeld.
Reageer
KB4023057

Staat op mijn laptop zowel onder "2021H1" als "2021H2".
Die update zal dus wel een alias zijn.
Reageer
hmm ik zit in de Beta Channel maar nog steeds gewoon op 2021H1 en nog geen spoor van H2

grappig is als ik daar op klik (bij Windows Insider Program in the settings)

Dan hebben ze het over de Dev en Beta channels alleen maar over Windows 11..
maar die heb ik ook nog niet..

Dus het lijkt er op dat ik pas een Beta gepushed krijg als er een Windows 11 build daarvoor is?
en de Release channel is nog wel steeds Windows 10? (wat ze ook zeggen onder die optie)

edit: ah
https://blogs.windows.com...ew-build-19044-1147-21h2/

https://blogs.windows.com...-release-preview-channel/

dus die build in de preview channel krijg je niet maar zo, alleen mensen die dus niet Windows 11 kunnen krijgen...

[Reactie gewijzigd door joco op 16 juli 2021 12:58]

Reageer
Heb zelf Windows 11 draaien op een I5 6e gen loopt als een zonnetje.

die 21H2 update krijg ik ook gewoon binnen als ik hem zet op 'preview' (in Windows 10)

als ik hem op DEV zet krijg ik Windows 11 aangeboden.

En anders zou ik hem downloaden (21H2) bij uupdump.(Als je die perse wilt)
Reageer
Na de zomer komt Microsoft met de nieuwe update voor Windows 10, 21H2. De update introduceert betere wifi-beveiliging, GPU-ondersteuning en support tot 2027.

De nieuwe update “zal een reeks functies hebben gericht op productiviteit en beveiliging, waarbij prioriteit wordt gegeven aan de behoeften van onze klanten op basis van feedback.” Nieuwe functies gericht op productiviteit, beheer en beveiliging zijn onder meer:

Ondersteuning van WPA3 H2E-standaarden voor verbeterde wifi-beveiliging.
Windows Hello for Business ondersteuning van vereenvoudigde implementatiemodellen zonder wachtwoord om binnen enkele minuten een implementatie-naar-run-status te bereiken.
GPU-ondersteuning in het Windows-subsysteem voor Linux (WSL) en Azure IoT Edge voor Linux op Windows (EFLOW)-implementaties voor machine learning en andere rekenintensieve workflows.

De nieuwe update zal worden aangeboden via het normale updateproces. De Home- en Pro-edities krijgen 18 maanden onderhoud, de Enterprise- en Education-edities 30 maanden. “Daarnaast lanceren we tegelijkertijd de volgende versie van het Windows 10 Long-Term Servicing Channel op basis van versie 21H2, en deze zal vijf jaar worden onderhouden, zoals aangekondigd in februari.” Dat betekent dat gebruikers nog alle tijd hebben om een overstap naar het nieuwe Windows 11 te overwegen.
Reageer
Jammer, ben (zoals waarschijnlijk veel tweakers) al over op Windows 11 en ben ontzettend onder de indruk van de vernieuwingen. Voor de gebruikers die niet kunnen migreren, is het fantastisch dat er verder wordt gewerkt aan Windows 10.
Reageer
Hoe kan je in hemelsnaam 'over' zijn? Hij is nog niet uit. En testversies draaien is natuurlijk gewoon...testen.

edit: ik trek mijn woorden gewoon weer in. Ben na wat zoeken nu ook insider en heb 11 nu thuis draaien...en werkt als een zonnetje.

Ik ben zowaar ook onder de indruk.

[Reactie gewijzigd door Jelster op 16 juli 2021 16:55]

Reageer
Zover ik kan zien zijn er niet echt imponerende features. Alles wat Windows 11 kan, kan ik nu ook al. Met 3rd party tools kun je erg veel.
Reageer
Ik ben in oktober 2014 Insider geworden, om te kunnen meedenken over de UI. Er is sinds die tijd veel veranderd en in Win11 is er meer aandacht aan Acrylic (transparantie, vervaging) besteed, ook het Start menu en instellingen vind ik een hele vooruitgang.
Reageer
Voor het startmenu heb ik al een vervanger. Technisch gezien dus niet veel verandering, alleen cosmetisch.

Ook bij office 2021 zien we veel cosmetische veranderingen maar weinig nieuwe features.
Reageer
just curious, wat is jouw top3 aan vernieuwingen?

(ik ben pas sinds een maand van 7 naar 10 overgestapt dus zal hier nog wel even op blijven :P maar toch nieuwschierig)
Reageer