Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acer introduceert valbestendige 14"-laptop gericht op consumenten

Acer introduceert een 14"-laptop in zijn Enduro-serie van verstevigde producten. De Enduro Urban N3 overleeft volgens de fabrikant vallen van een hoogte tot 122cm en is afgedicht tegen stof en vocht. De laptop verschijnt in het derde kwartaal.

De Enduro Urban N3-laptop weegt 1,85kg en is 2,2cm dik. Volgens Acer is de laptop met zijn MIL-STD 810H-certificering bestand tegen vallen van een hoogte van maximaal 122 centimeter. De poorten aan de zijkant zijn afgedekt om zo stof en zand buiten te houden. Ook heeft de laptop een IP53-certificering, die aangeeft dat het apparaat bestand is tegen 'enige waterstralen'.

Alle hoeken zijn voorzien van schokabsorberende bumpers en Acer heeft de laptop naar eigen zeggen voorzien van een Aquafan; een waterbestendige ventilator en een drainagesysteem om water af te voeren dat per ongeluk in de laptop terecht is gekomen.

Acer voorziet de Enduro Urban N3 van Intel Tiger Lake-processors, een optionele MX330-gpu, een ssd van maximaal 1TB en tot aan 32GB DDR4-werkgeheugen. Het 14"-scherm heeft een resolutie van 1920x1080 pixels en een helderheid van 450cd/m².

Volgens Acer komt de Enduro Urban N3-laptop in het derde kwartaal uit in Nederland en België. Welke configuraties er verschijnen is nog niet bekend. In Nederland is de prijs minimaal 899 euro en in België is dat 999 euro.

Acer Enduro Urban T1-tablet

Er komt ook een 10"-tablet in de Enduro Urban-serie; de T1. Die heeft een vergelijkbaar ontwerp als de laptop en een scherm voorzien van Gorilla Glass. De tablet weegt 595 gram en is 9,8mm dik. He scherm heeft een resolutie van 1920x1200 pixels en een helderheid van 450cd/m². Aan de voorkant zit een 2-megapixelcamera en aan de achterkant een 5-megapixelexemplaar. De tablet draait op Android 10 Go Edition. Wanneer de Enduro Urban T1-tablet naar de Benelux komt, is nog niet bekend.

Vorig jaar introduceerde Acer al de Enduro N7- en N3-laptops en Enduro T1-tablet. Dat zijn producten die gericht zijn op de zakelijke markt, bijvoorbeeld voor gebruik op bouwplaatsen. De nieuwe Urban-varianten zijn gericht op consumenten en hebben een ander uiterlijk.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

16-04-2021 • 17:08

89 Linkedin

Submitter: TheVivaldi

Reacties (89)

Wijzig sortering
Interessant dat ze het nodig vonden om de poorten af te schermen, heb dat niet vaak gezien op andere rugged modellen. Kan een goede feature zijn in omgevingen waar veel materiaal in de lucht hangt. Waarom dit op consumenten gericht is snap ik dan weer niet.
Consument, nou stel dat de kleine die naar school gaat een laptop nodig heeft. De school geen laptop kan aanbieden en ik er dus eentje moet kopen voor de kleine.

Dan is het wel handig dat de laptop tegen een stootje of vocht kan. Iets met scholieren, laptop in rugzak.
Als de school/ouder geen € daarvoor heeft zijn er 1001 subsidie clubjes waar men aanspraak op kan maken, bijv. Stichting leergeld.
Ik denk eerder dat hier bedoeld wordt, dat als jezelf de keuze hebt voor een laptop en niet een door de school voorgeschreven type, dit model laptop een uitstekende keuze kan zijn ivm de robuustheid.

Als ervaringsdeskundige ouder kan ik de noodzaak van robuuste laptops alleen maar bevestigen
Dat komt ook jeugd ziet de waarde van apparatuur niet meer zo in, vroeger gingen kinderen er serieuzer mee om, ik weet het nog wel toen wij een 80486 hadden in die tijd had een computer nog een status dat is nu allang niet meer zo.

Als ik spul van vroeger zie toen waren ze nog niet zo bekrast, barsten erin of stukken eruit of dat er vloeistof overheen gegooit werd, toen waren het nog echt ongelukken als het gebeurde.

Drinken werd vroeger niet bij de computer gezet daar was het apparaat te duur voor, tegenwoordig eten en drinken wij gewoon boven het toetsenbord.

[Reactie gewijzigd door mr_evil08 op 16 april 2021 19:33]

Nou zag ik laatst iemand en die had een los toestenbord (en scherm en muis) aan zijn laptop hangen. Oftewel paniek als er bier in het toetsenbord verdwijnt, zou er niet meer hoeven zijn. Ik verslijt 6 toetsenborden per jaar. wel jammer van het bier trouwens.
Dat is dan vooral jouw probleem. Ik ben misschien ouderwets, maar herken me wel in een paar andere reacties in deze topic. Ik ben opgevoed om keurig om te gaan met het materiaal dat me toevertrouwd wordt. Mijn eerste computer(s) heb ik van mijn ouders gekregen. De regels waren duidelijk. Drinken en eten horen niet thuis bij een computer en toetsenbord. Simpele regel en werkt nog steeds. Niet enkel voor pc's trouwens. Mijn kinderen mogen geen drank of chips op de sofa. Niet omdat het duurkoop dingen zijn, maar gewoon omdat materiaal enorm afziet van cola, vet en andere ongein.

Ah, ik ben een zaag, maar iedere keer weer gelukkig als iemand tegen mij (en mijn vrouw) zegt: ah, wat, dat huis van jullie is vijftien jaar oud, echt, neen?

Kost wat moeite en toch bespaart het heel wat geld. Veel geluk met je toetsenborden. Misschien heb ik er wel iets leuks voor gekocht wat nog steeds aanwezig is mijn huis.
Ja, zoals een mooie bank. Persoonlijk heb ik niets met banken, ze zijn je allemaal gegund.
Ik weet niet of dit etiquette is of ouderwets, of gewoon een te grote focus op materiële waarde.
We leven in een tijdperk dat digitaal dominant is, en ik koop producten bewust voor gebruik.

Bij gebruik komt er afschrijving, en ik ben niet van plan mijn leven aan te passen om maar wat krassen en vlekjes te besparen. Mijn bank daar zit ik op, en daar wil ik graag comfortabel zitten, dus ook daar drink ik graag een glas rooie wijn of een snack of iets dergelijks.
Wij hebben ook een kat en een hond, een bewuste keuze, en dat resulteert in haren, vlekken en krassen op meubilair. Spijtig, maar ik vind het super gezellig.

Ik moet voor professioneel gebruik een laptop hebben waarmee ik binnen en buiten werk en veel onderweg ben. Ik kan me niet veroorloven om voorzichtig met mijn laptop te zijn.
Ik ben voorzichtig met mijn data, want die kost me veel meer.

Nog een kleine anekdote, ik weet nog toen ik begon met fotografie, en ik nam mijn camera overal mee, bijvoorbeeld op een wildwater raft of in de woestijn, en dan gingen mensen tegen mij zeggen "ben je niet bang dat je je camera stuk maakt?" en dan zei ik "jawel, maar ik ben banger op een gemiste kans voor een prachtige foto" ik koop een camera ook niet om thuis te laten.

Er zit een verschil in nalatigheid en praktisch persoonlijk gebruik.

[Reactie gewijzigd door Deido op 18 april 2021 12:20]

"Er zit een verschil in nalatigheid en praktisch persoonlijk gebruik. "

Uiteraard! Maar ga alsjeblieft 6x bier op je toetsenbord niet gelijkstellen met "praktisch gebruik".

:)
Hahahaha! Dat kunnen wij wel op de nalatigheids stapel gooien ja! ;)
Wat het bier betreft als het bier van de rode ster is dan is het absoluut geen zonde van het bier.
Maar zonde van de grondstoffen die men heeft gebruikt voor het slootwater te maken
Het is vrij normaal om een los toetsenbord en muis en scherm aan je laptop te hebben, dat heet gewoon je bureau netjes in richten.
Je kan uiteraard alle kabels constant in je laptop steken, maar ook gewoon een usb c of A docking nemen en daar alles inproppen 1 kabel na de laptop en klaar.

pricewatch: Dell D6000 Universeel Dockingstation

En je kan gewoon normaal werken met een groot scherm en toetsen en muis etc, net of je een desktop heb.
Dit is in elk bedrijf zowat wel tevinden(Of thuis tegenwoordig..
Beste Carlos, oeps, ik had duidelijker moeten formuleren. Natuurlijk heb ik ook een los toetsenbord en een docking station. Het feit dat ik aangeef dat ik toetsenborden verslijt, impliceerde dat mogelijk al. Nee ik verslijt geen 6 laptops per jaar. Hopelijk heb ik mijzelf nu iets verduidelijkt.
Ik verslijt 6 toetsenborden per jaar. wel jammer van het bier trouwens.
, eet je de toetsenborden op ofzo? :Y)
Ik koop meestal budget toetsenborden maar zelfs die gaan in ieder geval een paar jaar mee en dan heb ik nog de neiging om dergelijke dingen weleens te laten vallen.
Misschien kun je beter een waterdicht toetsenbord kopen dan ben je goedkoper uit. ;)
Ik mag hopen dat je overdrijft... Of koop je gemiddeld elke 2 maanden een nieuwe?
Misschien zullen het er wel minder zijn. Maar ik koop ze in ieder geval per 3, en door het thuis werken heb ik nu ook overdag tijd er per buis kofie in te gieten.
Ik verslijt 6 toetsenborden per jaar. wel jammer van het bier trouwens.
En van de materialen en het milieu. Ieder zijn eigen ding, maar iedere twee maanden een nieuw toetsenbord nodig hebben is hoop ik niet de nieuwe norm. Al is het je eigen geld en zijn het je eigen spullen iets meer besef van de wereld om je heen zal je sieren ;-)
Als iemand ieder twee maanden een auto verslijt zal ik daar ook iets van zeggen inderdaad.
Je zou ook kunnen stellen dat de apparaten veel meer gebruikt worden dan vroeger.
Vroegah hadden de wegen geen drempels, maar kuilen!
voor dat geld koop je bijvoorbeeld 3x een Lenovo 100 die prima werkt en jaren meekan. Rubberseal /hoes erbij en in een rugzak. Voor 300 euro heeft je brugpieper een top laptop zonder poespas. Ik wed liever op meerdere paarden.
Een laptop die dagelijks op en neer moet, naar het werk of school, ziet veel af. Zeker bij schoolgaande kinderen waar je ook nog eens van lokaal naar lokaal moet in een boekentas die al overvol zit.
Dat ligt ook vooral aan de mentaliteit van het kind/medewerker, ik krijg dagelijks laptops om de ogen en voordat ik een laptop zie weet ik vaak al hoe die eruit zal zien en het klopt vaak ook.

Wij hebben leerlingen waarbij de laptop er nog gewoon nieuw uitziet terwijl er dagelijks op en neer gaan, deze laptop hebben ze al 4 jaar voor school, en wij hebben ook leerlingen wat na een week al ranzig uitziet en beschadigd.

[Reactie gewijzigd door mr_evil08 op 16 april 2021 19:38]

En soms zit het in een klein hoekje, ongeacht hoe goed of slecht je er mee om gaat. Recent sneuvelde nog de laptop van een nichtje van mij. Spijtig genoeg was het haar vader die de laptop gewoon onhandig verplaatste. En ja, bij sommige mensen weet je al hoe laat het is als je hen ziet afkomen.
Ja klopt maar aan het gedrag van sommige mensen verwondert het mij ook niet dat de laptop binnen de kortste keren kapot is.
Klopt ik zie dit op werk ook sommige nu ook weer laptops aan omruilen, sommige komen na 4 jaar terug net of nog nieuw uit de doos komt zo mooi.
Maar je heb ook sommige die of na 4 jaar of soms half jaar al terug ziet, en dan durf je ze eigenlijk niet eens meer aan te raken.
De Panasonic CF19 had allemaal klepjes, de CF20 versie ook overigens
De laptops die we hier zakelijk gebruiken, maar ook mijn prive laptop, hebben de poorten afgeschermd. Ik zie het zelf echt veel langskomen. Ook zat op beurzen enzo gezien
Al m'n telefoons meermaals laten vallen, laptops nog niet...

... Maar m'n eerste laptop heeft wel eenseen witbierdouche gehad :D (Volledig hersteld na afdrogen)

Ik snap dat er markt voor is iig :)
Kind op school, gaat super met spullen om. Zijn laptop zit in de rugzak; die wordt neergezet, een ander trap daar tegen aan. Rugzak op fiets, fiets valt om etc. (Imho kun je m beter verzeker dan een rugged laptop voorzien maar dat is mijn mening)
Wat dat betreft vind ik het idee van je mobiel gebruiken als mobiele 'werkplek' eigenlijk wel de beste oplossing.
Gewoon simpele docks (scherm+muis+tobo) op school/werk en thuis, en al je processing in je mobiel.
Data in de cloud (gebackupped) en gaan met die banaan.

We zijn er nog nét niet, maar ik zie daar wel echt de toekomst in. Een compacte mobiel is een stuk minder snel te mollen dan een laptop.
Is het dan niet makkelijker met een soort thin client achtig systeem te werken. Dan heeft de leerling helemaal geen eigen device nodig voor schoolwerk. Geen gezeik met kapotte/vergeten/lege laptops/telefoons. Kan de school bepalen welke software beschikbaar is. En het gaat stukken langer mee als een laptop.
Windows phone had die optie, maar helaas te vroeg gestorven. Het concept zag er goed uit in ieder geval.
Ach ja sommige mensen hebben gewoon stront aan de handen, er zijn ook genoeg mensen wat hem vrijwel nooit laat vallen, en je hebt ook mensen wat het vertikken om hem in een hoesje te doen dan vraag je er ook om.
Ik hoop dat meer fabrikanten steviger consumentenlaptops gaan maken. Ik heb nooit begrepen waarom een laptop voor thuisgebruik niet net zo degelijk aan zou kunnen voelen als een werklaptop. Al dat extreem dunne en lichte is voor de meeste mensen, die hun laptop vooral verplaatsen van de keukentafel naar de bank en weer terug, toch niet nodig.
Ik sleep ook veel met mijn laptop maar nog nooit 1 laten donderen en ziet er nog als nieuw uit, ook pak ik de laptop beet met 2 handen ipv met 1 hand oppaken bij het scherm wat ik mensen wel eens zie doen...

Een scherm is geen handvat maar dat krijg je er niet in.
Dat dunne en slanke gedoe is vanwege marketing, consumenten kikken erop zo minimaal mogelijk.

[Reactie gewijzigd door mr_evil08 op 16 april 2021 19:47]

Ik heb laptops zo vaak bij het scherm opgepakt. Nooit problemen door ondervonden. Of in een hand en dan naast mijn heup.
Ze zijn er niet voor gemaakt bij het scherm op pakken dan hangt alle kracht aan het scherm, met de hand en naast de heup is iets heel anders en dat kan ook gerust.

Ik heb ze vaak genoeg meegemaakt dat mensen bij ons kwamen met kapotte schanierpunten.

[Reactie gewijzigd door mr_evil08 op 17 april 2021 11:48]

Klopt, nooit begrepen waarom er een trend is naar het steeds dunner en fragieler maken van hardware.
Hier steeds een Sony Vaio gebruikt 2007 model welk volledig uit plastic bestaat en ongeveer 2,7kg weegt, bakbeest en niet makkelijk te verplaatsen maar het ding heeft nog steeds niets voor en scherm is nog ideaal.
Komt hetzelfde neer op die belachelijke trend van steeds smallere maar grotere smartphones
Liever iets dikker en minder schermoppervlak dan hoe ze nu bezig zijn :/
Ik heb persoonlijk liever thin and light dan niet, ook als dat ten kosten gaat van iets. Ik heb nu zelf Macbook Pro 16” en mijn vriendin een Air. Ik overweeg te downgraden.

Ieder zijn mening. Maar volgens mij verkopen de thin and lights gewoon goed.
Omdat de meeste mensen blijkbaar geen plastic meer willen op laptops als jouw Sony-bakbeest, aangezien het op laptops als een "budgetmateriaal" wordt gezien, zo begreep ik van de week bij een ander artikel van @GekkePrutser.
Ik ben er vrij zeker van dat de garantie op geen enkel vlak valschade of vochtschade zal dekken. Dat zie je namelijk wel vaker: allerlei claims maken, maar als het erop aankomt, geldt de garantie niet voor wat ze in hun marketingslides claimen.

Want onder welke omstandigheden hebben ze 'tot 120 cm' getest?
Om aan de MIL-STD-810 standaard te voldoen zijn namelijk zeer tijdrovende en geldverslindende tests aan voorzien. Daarenboven kan de fabrikant zeer flexibel omgaan met deze tests (zie ook hier), waardoor het eerder een marketingclaim is dan een daadwerkelijke garantie op een robuust product.
Want stel dat je hem laat vallen op minder dan 120 cm hoog en hij is kapot, dan gaan ze doodleuk zeggen dat de garantie niet telt, want hij kan niet zomaar kapot onder de 120 cm en dus heb je hem volgens hen van hoger dan 120 cm laten vallen. Punt.
Want stel dat je hem laat vallen op minder dan 120 cm hoog en hij is kapot, dan gaan ze doodleuk zeggen dat de garantie niet telt, want hij kan niet zomaar kapot onder de 120 cm en dus heb je hem volgens hen van hoger dan 120 cm laten vallen. Punt.
Voor de eerste 6 maanden is het aan de verkoper om te bewijzen dat er onjuist gebruik van is gemaakt. Theoretisch gezien dan.
Nouja, in dit specifieke geval niet zo gek denk ik. Het is moeilijk aannemelijk te maken of je hem van 122 of 123 hebt laten vallen.

Laat zo’n laptop vanaf een meter op een soort punt vallen met het midden van het scherm, en dan is de afloop mogelijk ook niet goed.

Zo is een ip-rating ook niet bedoeld voor zout water.
Wat is de reden dat het touchpad niet gewoon in het midden zit?
Het TouchPad zit onder het toetsenbord en t.o.v van de “letter” toetsen wel in het midden.

De acer notebooks die ook een numeriek toetsenbord hebben is het toetsenbord dus breder van en het TouchPad zit daardoor niet meer in het midden van het apparaat.

Ik denk dat midden onder de letter toetsen handiger is dan in het midden van het apparaat omdat je dan minder je hand / vingers hoeft te verplaatsen bij het wisselen tussen typen en aanwijzen.
Type jij met een van je handen in het midden van je toetsenbord? Ik niet.
Dat is toch wel hoe de meeste mensen typen.
Ik typ altijd met mijn handen naast het touchpad, want dan kan ik veel makkelijker alle toetsen bereiken zonder dat ik alle toetsen uiterst rechts of links met mijn mijn pinken moet gaan bedienen, die minder kracht hebben dan met name mijn duim, wijs- en middelvinger.
Als ie niet recht onder het letter gedeelte zit ga je er heel makkelijk met je pols op muizen tijdens het tikken lijkt mij een groter probleem.
Dat kan het trackpad toch negeren? Doet die van mij iig wel en dat trackpad is denk ik ook 2x zo groot.
een optionele MX330-gpu
Klinkt leuk maar Nvidia update alleen elk jaar de naam het is eigenlijk de MX150 uit begin 2017.
Klopt, en zinloos is dat ook al. De iGPU van Tiger Lake is sneller. Dus waarom je daarvoor zou betalen, ik weet het niet.
Ja en die heb ik gehad (in een Xiaomi notebook) en het was redelijk vlees noch vis.

Gamen kon je er net niet op, zelfs niet met low settings. Voor desktop gebruik was het weer overkill. En het batterijverbruik is veel hoger dan met de intel versie.

Ik had hem genomen om op (zaken) reis 's avonds Elite Dangerous te spelen maar dat ging totaal niet.
Door de Redactie
Vorig jaar introduceerde Acer al de Enduro N7- en N3-laptops en Enduro T1-tablet. Dat zijn producten die gericht zijn op de zakelijke markt, bijvoorbeeld voor gebruik op bouwplaatsen. De nieuwe Urban-varianten zijn gericht op consumenten en hebben een ander uiterlijk.
Maar als je naar die apparaten kijkt (en dan vooral naar de prijs: vanaf +/- 900 euro, dan vraag ik me oprecht af, wel 'verschil' er nodig is om er een 'consumentenlaptop' van te maken, Om die mate van 'stoot- en valbestendigheid' te houden gaat het ding niet, dunner, mooier of lichter worden. Dan vraag je je toch af, komen er soms gratis Dbrand-stickers bij in de kleuren blauw, groen, rood, zwart en wit? (pun intended) -

Ik zou verwachten dat de specs nauwelijks zullen verschillen van de bestaande modellen, dat het frame dus nog steeds even sterk en zwaar zal zijn (of men wil er daadwerkelijk wat op beknibbelen en ben je dus alsnog beter af met een zakelijk model), Bovendien weten we dat Tiger Lake nog steeds geen verbetering biedt ten opzichte van Comet Lake want: warmer, minder zuinig, marginaal sneller. dus waarom deze laptops?

[Reactie gewijzigd door i-chat op 16 april 2021 17:33]

En in algemeen gaan mensen met de duurdere laptops er automatisch al voorzichtiger mee om.
Maar als je naar die apparaten kijkt (en dan vooral naar de prijs: vanaf +/- 900 euro, dan vraag ik me oprecht af, wel 'verschil' er nodig is om er een 'consumentenlaptop' van te maken
Marketing.

De zakelijke exemplaren kunnen nog zo interressant zijn voor "consumenten", maar als deze ze om het stempeltje "zakelijk" niet kunnen vinden loopt de fabrikant alsnog de verkoop mis.

[Reactie gewijzigd door emphy op 17 april 2021 05:53]

Veel zakelijke laptops zijn toch gewoon te vinden? Het probleem zit er volgens mij in dat zakelijke laptops vaak relatief duur zijn voor de specs.
Leuk handzaam alternatief voor een field-pg, maar snap niet wat consumenten hiermee moeten.
Wat dacht je van iemand met een schuur waarin hij nogal eens klust en allemaal zaagsel en stof rond dwarrelt, of iemand met een bootje die niet bang hoeft te zijn dat zijn laptop door een onverwachte beweging of plens water aan zijn einde komt.
Ik kan mij genoeg consumenten voorstellen waar een iets stevigere laptop echt een uitkomst is.
Continu hardware vervangen door water, val of stofschade gaat op een gegeven moment ook vervelen.
In veel consumentensituaties is bijvoorbeeld een Toughbook o.i.d. nogal overkill, zoiets voldoet dan prima.

[Reactie gewijzigd door PalingDrone op 16 april 2021 19:06]

In mijn werk kom ik alle varianten tegen en ik heb nooit begrepen waarom voor die mindere investering ze dit nooit eerder hebben ingevoerd. Laptop van mijn zoon kost veel is duur zit onder de krassen en weet ik nog meer deuken. De laptop hoeft in mijn ogen kwa specs niet duur te zijn maar wel vochtbestendig en een val van zeg het in rugzak van een hoogte 50 cm loslaten arm inclusief g krachten kunnen hebben.
Serieuze vraag. Hoe krijg je in hemelsnaam een deuk in een laptop? Die plastic dingen scheuren, die metalen varianten moet je behoorlijk je best voor doen en vaak overleeft hij dat niet aangezien de binnenkant niet veel ruimte heeft voor deuken... :?
Of per ongeluk van je tafel af laten vallen als dat ding aan de oplader ligt.

Mijn viel weleens uit mn tas, en is meerdere treden van een betonnen trap afgevallen. Alleen een deuk aan de zijkant, en dat was ook het enige.
Ik heb zat Macbooks gezien met deuken. Zelfs een met een barst in het scherm en de trackpad en opgezwollen accu waardoor de bodemplaat naar buiten is gedeukt. Werkt nog prima.vaak zitten er enkele mm aan ruimte in de behuizing. Als je hem laat vallen vervormt het metaal een klein beetje om de schok op te vangen.
en opgezwollen accu waardoor de bodemplaat naar buiten is gedeukt. Werkt nog prima.
, opgezwollen lithium accu kan in de fik vliegen (er komen dan ook giftige stoffen vrij) dus zou daar een beetje mee oppassen.
Die accu is er inmiddels uit, die macbook werkt nu zonder accu vrolijk verder. :) thanks voor de tip 🙏
Graag gedaan, mooi dat je de accu er nog hebt uit kunnen halen (zeker een oudere Macbook? bij de nieuwere is alles vastgelijmd geloof ik).
Deze had uit moeten komen toen ik nog een student was.
Begin weer een studie....
Studie Astronomie en dan op het ISS met een valbestendige laptop ... :Y)
Het zal vast niet bier bestendig zijn :+


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.